Αλήθειες και ψέμματα για το νέο νόμο περί όπλων

0

1881-boulgarakis.jpg

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ ΟΠΛΩΝ ΚΙ ΟΙ ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΕΣ ΦΗΜΕΣ

του Γεώργιου Κ. Μαρή

Ο Γεώργιος Κ Μαρής είναι Δικηγόρος Αθηνών,
Νομικός Σύμβουλος του τ. Υπουργού Δημόσιας Τάξης κ. Γ. Βουλγαράκη
καθώς και τ. Αντιπρόεδρος του Κέντρου Μελετών Ασφαλείας (ΚΕ.ΜΕ.Α.)
του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης.

Η κυκλοφορία τις τελευταίες ημέρες ανυπόστατων φημών σχετικά με τις προβλέψεις του νέου Νόμου περί Όπλων, οι οποίες έχουν ενσπείρει την ανησυχία στους συναδέλφους κυνηγούς, στους κατόχους κυνηγετικών όπλων, εμπόρους κυνηγετικών ειδών, συλλέκτες και γενικά σε όσους ενδιαφέρονται για τα όπλα και τη σχετική νομοθεσία, καθιστά επιβεβλημένη την παρούσα παρέμβαση μου για την αποκατάσταση της αλήθειας.
Είναι γνωστό ότι ως Νομικός Σύμβουλος του τ. Υπουργού Δημοσίας Τάξεως κ. Γ. Βουλγαράκη είχα την τιμή να προεδρεύω μέχρι πρόσφατα της επιτροπής του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης για την αναμόρφωση του Νόμου περί Όπλων (Ν.2168/93).

Με την ιδιότητα μου αυτή σπεύδω να διευκρινίσω τα εξής:
1) Η αναγκαιότητα της τροποποίησης του Νόμου περί Όπλων προέκυψε από την υποχρέωση εναρμόνισης της ισχύουσας νομοθεσίας μας προς τις διατάξεις της Απόφασης 1540/2004 του Συμβουλίου του Ο.Η.Ε. καθώς και στην Οδηγία 91/477 της Ε.Ε.

2) Στην τροποποίηση του Νόμου περί Όπλων συμμετέχουν 8 Υπουργεία και 3 Δημόσιες Υπηρεσίες με τη σύσταση, στην πρώτη αυτή φάση, επιτροπών υπηρεσιακών παραγόντων τους, που απλώς προτείνουν συγκεκριμένες τροποποιήσεις. Προΐσταται το Υπουργείο Εξωτερικών και συμμετέχουν το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, το Υπουργείο Ανάπτυξης, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, το Υπουργείο Λημόσιας Τάξης, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η Ε.Υ.Π, και τα Τελωνεία.
Στη συνέχεια θα συσταθούν νομοπαρασκευαστικές επιτροπές οι οποίες και θα μελετήσουν τις προτάσεις των παραπάνω επιτροπών, και θα επακολουθήσει διάλογος με τους ενδιαφερόμενους επαγγελματικούς φορείς, τα σωματεία και τις κυνηγετικές οργανώσεις.
Όπως είναι φανερό λοιπόν βρισκόμαστε σε ένα σχετικά πρώιμο στάδιο τροποποίησης του Νόμου και επομένως οι σχετικές φήμες που κυκλοφορούν είναι εντελώς αβάσιμες και ίσως σκόπιμες.

3) Η επιτροπή του Υπουργείου Δημ Τάξης συμμετέχει χωρίς να προΐσταται στην όλη διαδικασία επί ίσοις όροις με τους λοιπούς φορείς. Παρόλα αυτά έχει ήδη επιτύχει να εισακουστεί σε κάποια θέματα ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν με πραγματική κατανόηση από το Κράτος οι Έλληνες κυνηγοί, οι κάτοχοι κυνηγετικών όπλων και οι συλλέκτες και να πάψουν πλέον να είναι οι νόμιμοι παράνομοι και οι κυνηγοί κυνηγημένοι.

Ειδικότερα, με δική μου εισήγηση έχουν γίνει δεκτά τα εξής:
α) Δόθηκαν 2 διαδοχικές παρατάσεις ισχύος των άδειων κατοχής των ήδη δηλωμένων κυνηγετικών όπλων Η τελευταία παράταση ισχύει μέχρι 12/9/2006.
β) Δόθηκε προθεσμία προκειμένου να δηλωθούν τα τελείως αδήλωτα κυνηγετικά όπλα από τους κατόχους τους μέχρι 12/9/2006, χωρίς συνέπειες για τη μέχρι τώρα παράνομη κατοχή τους.
γ) Δεν προβλέπεται απολύτως κανένας περιορισμός στον αριθμό κυνηγετικών όπλων και φυσιγγίων που μπορεί να κατέχει κάθε κυνηγός. Επίσης δεν προβλέπεται κανένας περιορισμός στο νούμερο των χόνδρων (σκάγια) και στο είδος των μονόβολων (slugs). Επομένως όλες οι αντίθετες φήμες είναι εντελώς ανυπόστατες και διερωτώμαι για την προέλευση και τη σκοπιμότητα τους,
6) Για πρώτη φορά θα είναι νόμιμη η χρήση του αεροβόλου όπλου στο κυνήγι όπως ισχύει στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε. Έτσι θα παύσει να θεωρείται παράνομη η χρήση των αεροβόλων όπλων των οποίων κατά παραδοξολογία θεωρείται νόμιμη η κατοχή .
β) Νομιμοποιείται η κατοχή και εμπορία των παραδοσιακών ελληνικών μαχαιριών Κρήτης, Λέσβου και Λευκάδας.
στ) Προβλέπεται η επί το επιεικέστερο ρύθμιση των ζητημάτων που αφορούν τα κειμήλια και τα συλλεκτικά όπλα με νέα Υπουργική Απόφαση σε αντικατάσταση της ισχύουσας αυστηρότερης. Για παράδειγμα, η νέα Υπουργική Απόφαση, με δική μου εισήγηση, θα περιλαμβάνει διάταξη σύμφωνα με την οποία όσοι μετείχαν σε εθνικούς αγώνες θα μπορούν να κατέχουν νόμιμα τα όπλα που χρησιμοποίησαν χωρίς να επιβάλλεται η απενεργοποίηση τους δηλ. η καταστροφή τους. Έτσι θα διατηρείται η ιστορικότητα τους. Το ίδιο δικαίωμα θα έχουν και οι κληρονόμοι τους.
ζ) Όσον αφορά το πολυσυζητημένο θέμα της νόμιμης χρήσης του ραβδωτού όπλου στο κυνήγι, η Ελληνική Αστυνομία και εγώ προσωπικά, με τη γνωστή θέση μου υπέρ της χρήσης του (άλλωστε είναι νόμιμο σε όλη την Ευρώπη πλην Ιρλανδίας), επιφυλαχθήκαμε ενόψει της αρνητικής θέσης του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Επομένως κάποιες φήμες ότι τάχα η Ελληνική Αστυνομία κατέθεσε αρνητική εισήγηση στη χρήση ραβδωτού όπλου στο κυνήγι είναι τουλάχιστον άδικες.
η) Προβλέπεται η χρήση όπλων κρότου από τους κυνηγούς για την εκπαίδευση των σκύλων τους πράγμα που δεν ρυθμίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία

Θα πρέπει εδώ να σημειώσω ότι δεν έχω ποτέ συμμετάσχει στην επιτροπή για τα σκοπευτικά όπλα και επομένως δεν μπορώ να επικαλεστώ συμβολή μου στα ζητήματα που αφορούν τους φίλους σκοπευτές αλλά ούτε και να τους ενημερώσω για την πορεία των θεμάτων τους την οποία δεν γνωρίζω.
Αντίθετα νιώθω υπερήφανος και δικαιωμένος για το επίπεδο συνεργασίας μεταξύ της Ελληνικής Αστυνομίας και της Κυνηγετικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος που αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμη και κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων.
Θεωρώ ότι οι παραπάνω ρυθμίσεις είναι απαραίτητες για τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας μας περί όπλων και ανταποκρίνονται στα δίκαια αιτήματα κυνηγών, συλλεκτών και εμπόρων όπλων. Είμαι δε βέβαιος ότι οι ρυθμίσεις αυτές θα προωθηθούν από τη νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και μάλιστα σύντομα, παρά το γεγονός ότι δεν έχει επιληφθεί του θέματος τους τελευταίους 4 μήνες, πράγμα που ασφαλώς θα έχει φέρει σε δυσχερή θέση την αδημονούσα Ελληνική Αστυνομία και τους υπόλοιπους συναρμόδιους φορείς.

Share.

Τα σχόλια είναι κλειστά σε αυτό το θέμα


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων