Το Internet και η επανάσταση της ψηφιακής γενιάς

0

Γιάννης Θεοδώρου

Ενδιαφέροντα και χρήσιμα στοιχεία αλλά και αξιόλογα συμπεράσματα προκύπτουν από έρευνα του Ινστιτούτου Επικοινωνιών σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Παν/μιο, το Πάντειο Παν/μιο και την άντληση επιπλέον στοιχείων από τις εταιρείες TGI/HELLAS, AGB/MRB HELLAS, WEB ID-FOCUS, VPRC και την EUROSTAT.
Πραγματοποιήθηκαν για το σκοπό αυτό, 1400 συζητήσεις και 11 ομαδικές συνεντεύξεις, σε πανελλαδικό δείγμα ατόμων 13-54 ετών και η όλη έρευνα αποτυπώνει την επίδραση και την επιρροή της τεχνολογίας στη χώρα μας και ειδικότερα του Διαδικτύου. Οι βασικές τεχνολογίες που επηρεάζουν άμεσα τη καθημερινότητα αναφέρονται στα κινητά τηλέφωνα, στα παιχνίδια-παιχνιδομηχανές, στον σύγχρονο οικιακό εξοπλισμό και βέβαια στη χρήση των Η/Υ που αποτελεί στις μέρες μας, την «απόλυτη έκφραση» της τεχνολογικής ανέλιξης σε τέτοιο βαθμό, ώστε το Internet, να θεωρείται «η ίδια ή πρόοδος, το μέλλον…».
Η εξήγηση πολύ απλή: κέρδος χρόνου, πρακτικότητα, άμεση επικοινωνία και κατάργηση αποστάσεων, ψυχαγωγία για τους νέους κλπ αφού πάνω από το 50% αυτών χρησιμοποιούν τον Η/Υ στο σπίτι ή τη δουλειά τους και σχεδόν όλοι διαθέτουν κινητά τηλέφωνα με δυνατότητες παρόμοιες των υπολογιστών. Η εξοικείωση με τη χρήση των Η/Υ και οι «εν δυνάμει» χρήστες ανέρχονται σε ποσοστό 89% στην ηλικία των 13-17 ετών.
Οι άπειρες δυνατότητες που προσφέρει απλόχερα το Διαδίκτυο αφορούν στην αναζήτηση πληροφοριών πάσης μορφής, «ενεργές» εγκυκλοπαίδειες, ενημέρωση, καταγραφή επικαιρότητας, επικοινωνία ηλεκτρονική μέσω e-mail, επικοινωνία με δημόσιες και κρατικές υπηρεσίες,, πληρωμές λογαριασμών, κρατήσεις εισιτηρίων, «ανακάλυψη» τουριστικών προορισμών και κράτηση δωματίων μέχρι και την ακρόαση ραδιοφώνου και το «downloading τραγουδιών» μια προσφιλή ενασχόληση των σημερινών νέων.
Στη χώρα μας, η «διείσδυση» του Internet ήταν το 2006 της τάξης του 19,2% και στο ίδιο ποσοστό με το 2005 και
το ποσοστό αυτό (18,6 κατά μέσο όρο), κατατάσσει την Ελλάδα στην προτελευταία θέση της Ευρώπης των «25», πάνω από τη Λιθουανία (16%).
Η περαιτέρω ανάπτυξη στη χώρα μας μπορεί να προέλθει από δυο πηγές : α) από την αύξηση χρήσεων – διάρκειας από τους τωρινούς χρήστες και β) από την αύξηση των χρηστών – νέων συνδέσεων. Στην πρώτη περίπτωση απαιτείται μείωση του κόστους και βελτίωση της λεγόμενης «προσφοράς της αγοράς» και κατά βάση στις υφιστάμενες ιστοσελίδες και στην ποιότητα του περιεχομένου τους. Το «ιντερνετικό κοινό» επίσης θεωρεί ότι ο ΟΤΕ αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για το παρόν και το μέλλον του Internet στην Ελλάδα, καθότι αφενός χαρακτηρίζεται από «μονοπωλιακές δομές» και αφετέρου είναι ο καθύλην υπεύθυνος φορέας για την ανάπτυξη των τεχνικών υποδομών και τη βελτίωση των παροχών.
Κατά το στάδιο της έρευνας δημιουργήθηκαν δυο φυλές, οι «μυημένοι» (ποσοστό 16,5%) και οι «πρακτικοί» ποσοστό (15,9%) αλλά και τρεις ομάδες μη χρηστών, οι «πρόθυμοι» (19,6%), οι «επιφυλακτικοί» (30,8%) και οι «αρνητές» (17,2%). Οι ομάδες αυτές μπορούν να υποδιαιρεθούν σε εκείνους που αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε απόλυτη σχέση και εξάρτηση με το Διαδίκτυο (μυημένοι) είτε απαιτούν μεγάλη προσπάθεια για να αυξήσουν τη «χαλαρή σχέση» με το μέσο ( επιφυλακτικοί, αρνητές) και εκείνες που με σωστούς χειρισμούς στο επικοινωνιακό επίπεδο και στο επίπεδο των «προσφερομένων προϊόντων» είναι σε θέση να αυξήσουν την επαφή τους και τη συχνότητα επισκέψεων (πρακτικοί, πρόθυμοι).
Στο συναισθηματικό πεδίο οι «μυημένοι» χρήστες παρουσιάζουν έντονο ενδιαφέρον, βρίσκουν το «μέσο» ελκυστικό και απαραίτητο στοιχείο επικοινωνίας, ενθουσιάζονται από τη χρήση και για το «σερφάρισμα» δαπανούν μεγάλο μέρος του ημερήσιου χρόνου τους. Αντίθετα οι «πρακτικοί» χρήστες έχουν σχέση επαγγελματική και κυρίως πρακτική, αφού το «μέσο» είναι κατά βάση για αυτούς εργαλείο και η διάθεσή τους έναντι αυτού είναι μετριοπαθής και σε χαμηλούς τόνους εν αντιθέσει με τους επιφυλακτικούς και τους μη χρήστες, που θεωρούν ότι στα ζητήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και διασφάλισης των δεδομένων, το «μέσο» παρουσιάζει υστέρηση και είναι μη ελκυστικό.
Όπως όμως και να έχει το θέμα η αναγκαιότητα οδηγεί στην ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών και στην σταδιακή αφομοίωσή τους από το «καταναλωτικό κοινό», μιας και η ψηφιακή εποχή τρέχει με γοργούς ρυθμούς χωρίς να περιμένει τους «στάσιμους» και τους «ηλεκτρονικά αναλφάβητους».
Η αιχμή του «ιντερνετικού δόρατος» είναι η ελληνική νεολαία για να διεισδύσει το Διαδίκτυο στο βαθμό που απαιτείται και στη χώρα μας και να φτάσουμε τους λοιπούς μας εταίρους στη Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το κυνήγι στο Internet έχει τη δική του παρουσία, μικρή προς το παρόν, αλλά έχει γίνει το πρώτο βήμα.
Σημαντική εξέλιξη πρέπει να θεωρηθεί το ότι πολλοί κυνηγετικοί σύλλογοι και ομοσπονδίες καθώς και η συνομοσπονδία μας έχουν τη δική τους παρουσία. Αυτό δείχνει ότι οι κυνηγοί ακολουθούν την εξέλιξη και χρησιμοποιούν τα μέσα που παρέχονται προς όφελος του κυνηγίου. Επειδή όμως η τεχνολογία χρόνο με το χρόνο κάνει μεγάλες προόδους, πρέπει να υπάρχει συνεχής επαφή μαζί της και διαρκής εκσυγχρονισμός των ιστοσελίδων ώστε να ανανεώνεται το ενδιαφέρον των χρηστών και να μην φαίνονται εγκαταλειμμένες στα μάτια των χρηστών.

Πηγές: Εφημερίδα «ΜΕΤΡΟΠΟΛΙΣ»

Share.

Τα σχόλια είναι κλειστά σε αυτό το θέμα


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων