?
Αποστόλης M. wrote:
Αν και νέος στο φόρουμ δεν μπορώ να μην τραβήξω τα μαλλιά μου απ’τα ανιστόρητα που γράφεις
Ποιο είναι το ανιστόρητο που γράφω?Υπήρξε η δεν υπήρξε το κείμενο του αφορισμού? Αν υπήρξε που βλέπεις το ανιστόρητο?
Αποστόλης M. wrote:
Ο συγχωρεμένος Νεοκλής Σαρρής (ουδείς αμφισβητεί τα δημοκρατικά φρονήματα και την επιστημοσύνη του) έχει αποδείξει με ΕΓΓΡΑΦΑ
Παρακαλώ να μας καταθέσεις εσυ τα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι οι αφορισμοί έγιναν για τα μάτια του κόσμου.Μην ξεχνάμε ότι εκείνη την εποχή ο αφορισμός ήταν ότι χειρότερο μπορούσε να συμβεί σε κάποιον άνθρωπο.Αντε λοιπόν να εξηγήσεις σε απλοικούς και ταλαιπωρημένους ανθρώπους ότι τα κείμενα του αφορισμού που υπογράφηκαν απο πατριάρχες και απο ένα πλήθος συνοδικών αρχιερέων ήταν ουσιαστικά για το καλό του έθνους. Φανταστείτε -για μια στιγμή μονάχα- ποιες θα ήταν οι εξελίξεις αν ο Πατριάρχης ευλογούσε την Επανάσταση και καλούσε όλους τους χριστιανούς και τους μουσουλμάνους υπόδουλους των Οθωμανών (Ρωμιούς, Βούλγαρους, Σέρβους, Ρουμάνους, Ούγγρους, Αλβανούς κλπ) σε γενικό ξεσηκωμό κατά του Σουλτάνου. Ποιες κατακλυσμιαίες αλλαγές θα είχε προκαλέσει η ευλογία του αντι του αφορισμού του. Με ρωτάς γιατί τον απαγχόνισαν. Φυσικά για να τρομοκρατήσουν τους ξεσηκωμένους ραγιάδες. Ποιός οπαδός της ¨πατρώας θρησκείας¨ είναι αυτά που μου λες? Οπαδός την ανοικτής σκέψης είμαι με τις παροπίδες να με εκνευρίζουν απίστευτα. Ο δαυλός και το ιχωρ τι είναι? υγ Περιμενω εναγωνίως να μου παραθέσεις τις πηγές σου που φαντάζομαι να είναι απο αξιόπιστους ιστορικούς αναλυτές και όχι απο την επίσημη εκκλησία.
“Γνώμην δύνανται να έχουν άπαντες, γνώσιν δια να έχουν γνώμην έχουν;
Θ’αφήσω τον ίδιο τον Υψηλάντη που “αφορίστηκε”από το Γρηγόριο, ν’απαντήσει (σ’επιστολή του στους Σουλιώτες):
Ὁ Πατριάρχης βιαζόμενος ὑπὸ τῆς Πόρτας, σᾶς στέλνει ἀφοριστικά καὶ ἐξάρχους, παρακινώντας σας νὰ ἐνωθῆτε μὲ τὴν Πόρταν. Ἐσεῖς ὄμως νὰ τὰ θεωρεῖτε αὐτὰ ὡς ἄκυρα, καθότι γίνονται μὲ βίαν καὶ δυναστείαν καὶ ἄνευ τῆς θελήσεως τοῦ Πατριάρχου
Ο ίδιος ο Πατριάρχης:
Μὲ προτρέπετε εἰς φυγήν. Τότε μάχαιρα θὰ διέλθει τάς ὁδούς τῆς Κωνσταντινουπόλεως καὶ τῶν λοιπῶν πόλεων εἰς ταῖς χριστιανικαῖς ἐπαρχίαις.
Ἐσεῖς ἐπιθυμεῖτε ἐγὼ μεταμφιεσμένος νὰ καταφύγω εἰς κάποιον πλοῖον ἤ εἰς κάποιαν οἰκίαν οἰουδήποτε εὐεργετικοῦ ξένου πρεσβευτοῦ καἰ ν’ ἀκούω ἀπὸ ἐκεῖ τάς σφαγάς του ποιμνίου μου; Ποτὲ. Ὄχι. Ἐγὼ διὰ τοῦτο εἶμαι πατριάρχης: Διὰ νὰ σώσω τὸ ἔθνος μου καὶ ὄχι διὰ νὰ χαθεῖ αὐτὸ ἀπὸ τὰ δολοφονικὰ χέρια τῶν γενιτσάρων. Ὁ θάνατός μου ἴσως ἐπιφέρει μεγαλυτέραν ὠφέλειαν παρὰ ἡ ζωὴ μου. Οἱ ξένοι χριστιανοὶ ἡγεμόνες, ἀφ’οὗ ἐκπλαγοῦν ἀπὸ τόν ἄδικον θάνατόν μου, θὰ ἐνδιαφερθοῦν περισσότερον διὰ τὸ γένος τῶν Ρωμιῶν.
Νᾶ φύγω; Ποτὲ. Δέν θὰ γίνω ἡ χλεύη τῶν ζώντων. Δέν θὰ ἀνεχθῶ, ὥστε εἰς τούς δρόμους τῆς Ὀδησσοῦ ἤ τῆς Κερκύρας διερχόμενος, νὰ μὲ δακτυλοδείχνουν λέγοντες ὅτι εἶμαι ‘ὁ δειλός καὶ φονεύς πατριάρχης τοῦ γένους μας.’
Ἐάν τὸ ἔθνος μου σωθεῖ καὶ θριαμβεύσει, τότε εἶμαι πεπεισμένος ὅτι θὰ μοῦ ἀποδώσει θυμίαμα ἐπαίνου καὶ τιμῆς διότι ἐξεπλήρωσα τὸ χρέος μου.
Γνωρίζω τήν τύχην μου, ἡ ὁποῖα μὲ ἀναμένει, ἀλλὰ ἐάν φύγω, σώζω μεν ἐγὼ τήν ζωήν μου, θὰ ἴδω ὅμως νὰ ἐξαγοράζεται αὔτη μὲ τὸ αἷμα ἀπείρων ἀθώων. Ἡ φυγὴ μου θὰ βεβαιώσει ἀκόμη περισσότερο τάς περὶ ἐνοχῆς τοῦ Γένους μας ὑποψίας τοῦ Σουλτάνου, ὁ ὁποῖος θὰ καταπνίξει τὸ γένος μας εἰς τὸ ἴδιο του τὸ αἷμα μὲ γενικάς σφαγάς.
Ματαίως μοχθεῖτε, μάταιοι οἱ λόγοι σας. Ὁ Πατριάρχης τῶν Χριστιανῶν ἀποθνήσκει χριστιανός καὶ εἶναι ἔτοιμος νὰ ὑποστεῖ τάς βασάνους καὶ τὸ μαρτύριον διὰ τὸ ὄνομα τοῦ Χριστοῦ
Είναι άλλο πράγμα να γουστάρουμε ή όχι τους παπάδες (γιά κάποιο λόγο δικό μας) και άλλο να διαστρέφουμε τα ιστορικά γεγονότα γιά να τις κάνουμε να ταιριάζουν με τις απόψεις μας. Τον απαγχονισμό του Γρηγορίου ακολούθησαν άλλες τέσσερις εκτελέσεις επισκόπων του Οικουμενικού θρόνου. Αν τα είχαν κάνει πλακάκια με την Τουρκιά, γιατί τους απαγχόνισαν;