Όταν έχει υγρασία η εξωτερική θερμοκρασία δεν μεταβάλλεται (για κάθε μια τιμή θερμοκρασίας του αέρα υπάρχει και μια αντίστοιχη μέγιστη τιμή απόλυτης υγρασίας), παρόλα αυτά αισθανόμαστε περισσότερο τη διαφορά θερμοκρασίας. Αυτό συμβαίνει λόγω της διαφοράς θερμικής αγωγιμότητας ανάμεσα στον ξηρό αέρα και στον υγρό. Ο ξηρός και χωρίς ανέμους αέρας θεωρείται πολύ καλός θερμικός μονωτής, παρουσιάζει ιδιαίτερα κακή θερμική αγωγιμότητα. Αντίθετα, ο υγρός αέρας είναι εξαιρετικά καλός αγωγός της θερμότητας, εξού και ότι οι ηλεκτρικές εκκενώσεις προκύπτουν σε βροχερό καιρό.
Έτσι όταν έχει υψηλή υγρασία ένα θερμό σώμα έχει την ιδιότητα να αποσβένει πιο γρήγορα θερμότητα στο περιβάλλον με αποτέλεσμα να μειώνετε η συνολική ενέργεια του πιο γρήγορα.
Ανεξάρτητα, από το είδος της ενέργειας που εξετάζουμε αν γενικεύσουμε τον κανόνα σε συνολικά ενεργειακά πεδία και αναδρομικά το εναγάγουμε στην διαδικασία παραγωγής ενέργειας από θερμική σε κινητική από την καύση της πυρίτιδας, σε περιόδους υψηλής υγρασίας είναι βέβαιο ότι θα μειωθούν τα ωφέλιμα joules, τα παραγόμενα σε κινητική δηλαδή.
Ουσιαστικά, η υγρασία σαν απόλυτο μέγεθος δεν προσφέρει αξιόποιήσιμες πληροφορίες, η σχετική υγρασία και το σημείο κορεσμού του ατμοσφαιρικού αέρα (Σχετική υγρασία είναι ο λόγος της ποσότητας ή του βάρους των υδρατμών, που περιέχει ο αέρας, προς εκείνη την ποσότητα ή το βάρος των υδρατμών τους οποίους μπορεί να συμπεριλάβει (υπό την αυτή θερμοκρασία και πίεση) μέχρις ότου αυτός κορεσθεί. Αυτό που πρέπει να εξετάζουμε εμείς της βλητικής (όπως το κάνουν οι πιλότοι) είναι το πόσο κοντά στον κορεσμό του είναι ο ατμοσφαρικός αέρας, σε περιόδους με ομίχλη ο αέρας έχει κορεστεί.
Ο Nobel (εφευρέτης της διβασικής πυρίτιδας), χρησιμοποίησε την νιτρογλυκερίνη ως σταθεροποιητή του διαλύματος, η οποία παρουσιάζει περισσότερες ομοιότητες με την μαύρη πυρίτιδα και συνεπώς μικρότερες διακυμάνσεις λόγω μοριακής σύνθεσης στις εξωτερικές μεταβολές, όπως για παράδειγμα στις καιρικές συνθήκες.
Τα παραπάνω, αποτελούν ένα βασικό κανόνα της ατμοσφαιρικής φυσικής…
Όσον αφορά το υψόμετρο η απόδοση της καύσης θα είναι μειωμένη λόγω των λιγότερων μορίων οξυγόνου.
Ένα παρόμοιο και κατατοπιστικό παράδειγμα: Σε περιόδους υψηλής υγρασίας γίνεται ξεχωριστή ενημέρωση στους πιλότους όταν πρέπει να απογειωθούν από μικρά αεροδρόμια (λέτε να είναι τυχαίο?), πέρα από την ενημέρωση για την ορατότητα.
Τα παραπάνω, αποτελούν ένα βασικό κανόνα της ατμοσφαιρικής φυσικής…
Όσον αφορά το υψόμετρο η απόδοση της καύσης θα είναι μειωμένη λόγω των λιγότερων μορίων οξυγόνου. Επίσης, ο αέρας στο σημείο κορεσμού του γίνεται πιο αραιός, μειώνετε ουσιαστικά η αναλογία των αερίων που συνθέτουν τον ατμοσφαιρικό αέρα, και κατ’ επέκταση τα μόρια του οξυγόνου. Και σε αυτή την περίπτωση η απόδοση της καύσης θα είναι μειωμένη. Δεν νιώθετε αίσθημα δυσφορίας όταν έχει υγρασία?
Οι πιλότοι σε αυτές τις συνθήκες μετρούν σε σχετικό ύψος πτήσης και όχι το πραγματικό.
Ένα παρόμοιο και κατατοπιστικό παράδειγμα: Σε περιόδους υψηλής υγρασίας γίνεται ξεχωριστή ενημέρωση στους πιλότους όταν πρέπει να απογειωθούν από μικρά αεροδρόμια.
Χρησιμοποιώ το παράδειγμα των πιλότων διότι έχουν γίνει μελέτες και αναλύσεις με πολύ προχωρημένα μαθηματικά μη αμφισβητήσιμα και η αρχή της εσωτερικής καύσης δεν αλλάζει.