MYTHBUSTERS – Μύθοι και Πραγματικότητα

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 835 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8970
    leo στις #27736

    Τι θα λέγατε να ανοίξουμε ένα νέο θέμα, να συζητήσουμε όλα αυτά που κατά καιρούς έχουμε ακούσει για τη βλητική του λειόκαννου, χωρίς να ξέρουμε τελικά τι να πιστέψουμε και τι όχι; Θα συζητάμε έναν “μύθο”, θα τον ξεκαθαρίζουμε και θα πηγαίνουμε στον επόμενο. Έλεγα να το κάνω υπό μορφή μίνι άρθρων στην αρχική σελίδα, αλλά είναι πολύ “αυταρχικό” να γραφτεί μόνο η δική μου άποψη. Εδώ θα τα ξεκοκαλίσουμε όλοι μαζί.

    Λοιπόν, ξεκινάμε: “Κόβει” πιο μακριά το δίκανο απ’ την καραμπίνα; Χωρίς επεξηγήσεις. Ορολογία καφενείου. Όλοι καταλαβαίνετε τι εννοεί ο ποιητής.


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    17/06/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    1301
    ximikos00 στις #106960

    Πρακτικά η καραμπίνα εκμεταλεύεται τα αέρια του φυσιγγίου για να ανοίξειτο κλείστρο να πετάξει τον άδειο κάλυκα και να πάρει μέσα νέο. Το δίκαννο είναι κλειστό σύστημα. Οπότε δεν χάνει αυτές τις πιέσεις. Άρα τα σκάγια από το δίκανο έχουν μεγαλύτερες ταχύτητες αρα και μεγαλύτερη κινητική ενέργεια. Οπότε ναι το δίκαννο κόβει πιο μακρυα.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    04/06/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    1645
    mark cal20 στις #349417

    [size=3][font=”Comic Sans MS”]Πρακτικά η καραμπίνα εκμεταλεύεται τα αέρια του φυσιγγίου για να ανοίξειτο κλείστρο να πετάξει τον άδειο κάλυκα και να πάρει μέσα νέο. Το δίκαννο είναι κλειστό σύστημα. Οπότε δεν χάνει αυτές τις πιέσεις. Άρα τα σκάγια από το δίκανο έχουν μεγαλύτερες ταχύτητες αρα και μεγαλύτερη κινητική ενέργεια. Οπότε ναι το δίκαννο κόβει πιο μακρυα.[/font][/size]

    ADE NA PO KE EGO….. I DIAFORES INE ELAXISTES STO VLITIKO APOTELESMA… METRISEIS POU BOROUN NA GINOUN ME AKRIVESTATOUS TAXOGRAFOUS KE METRITES PIESEON…. THA DIXOUN KAPIES DIAFORES YPER TOU DIKANOU,,,POZE I PLAGIOU… MA PARAMENOUN MIKRODIAFORES KATHARA ERGASTIRIAKOU KE MONO ENDIAFERODOS,,,, TO PROVLIMA GIA MIA KARABINA INE ALLO….. SKEFTITE OTI ME KATHE TOUFEKIA POU INE PERIPOU 50 GR MION ALAZEI OLO KE KATHE MPAM TO KEDRO VAROUS :D ,DILADI TO ZIGISMA,, ASE POU KE 30 SFERES NANE TO EPITREPOMENO ORIO STIN APOTHIKI TIS,,, STI PRAXI EXOUME MONO MIA KE MONO PROEPILEGMENI SISFIXI,,,ENA CHOKARISMA…POU SINITHOS INE KALO GIA MIA PERIOXI APOSTASIS….. O STOXOS MAS OMOS,,PILINOS GIA FTEROTOS,,ALAZEI DRAMATIKA APOSTASEIS MESA SE MILISECONT,,,,,,, KE ENA CHOK OPIO KE NANE,, INE ANERPAKES GIA PADOU…. SIMVIVASMOS TELIKA MIA KARABINA.. POU DINEI MIA PARAPANO MONO TOUFEKIA… EXEI VOLIKI TIMI…. TA ALLA INE KATA…… ASE POU INE KAKASXIMO SAN OPLO ( TO TELEFTEO KATHARA PROSOPIKI MOU APOPSI) ALLA VLITIKA STO THEMA MAS DILADI,,, I DIAFORA NOMIZO INE ELAXISTI,, AMELITEA THALEGA.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/08/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    333
    cambof στις #349421

    [size=3][font=”Comic Sans MS”]Πρακτικά η καραμπίνα εκμεταλεύεται τα αέρια του φυσιγγίου για να ανοίξειτο κλείστρο να πετάξει τον άδειο κάλυκα και να πάρει μέσα νέο. Το δίκαννο είναι κλειστό σύστημα. Οπότε δεν χάνει αυτές τις πιέσεις. Άρα τα σκάγια από το δίκανο έχουν μεγαλύτερες ταχύτητες αρα και μεγαλύτερη κινητική ενέργεια. Οπότε ναι το δίκαννο κόβει πιο μακρυα.[/font][/size]

    +1

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    04/05/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    1516
    benetos στις #106968

    Πιστευω και γω πως οι διαφορες καραμπινας και δικαννου ειναι αμελητεες για το ποιο κοβει πιο μακρυα.Μηπως η καραμπινα, δινοντας λιγοτερη ταχυτητα στα σκαγια, θα δωσει και λιγο καλυτερες συγκεντρωσεις σκαγιων στον στοχο οποτε θα κοβει πιο μακρυα?Φανταζομαι ειναι τοσοι πολοι οι παραγοντες που παιζουν ρολο στο μεγιστο δραστικο βεληνεκες ενος λειοκαννου οπλου(διαστασεις καννης,τσοκ,φυσιγγι…) που δυσκολα βγαινει συμπερασμα.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8970
    leo στις #349422

    Ενδιαφέρουσα παράμετρος benetos :D , και σωστή η παρατήρηση, αλλά δεν εννοούσα αυτό. Εννοώ την κινητική ενέργεια των σκαγιών, και ναι, η διαφορά είναι υπέρ του κλειστού συστήματος του δίκαννου (ή μονόκαννου) και δεν είναι καθόλου αμελητέα. Το κλείστρο της καραμπίνας, ανεξάρτητα αν είναι σύστημα αερίων ή αδρανείας, όχι μόνο "κοστίζει" στην αρχική ταχύτητα της γόμωσης ένα 6-7% έκπτωση, αλλά επιπρόσθετα αυτή η μείωση της ταχύτητας παίζει με διακυμάνσεις. Με δυο λόγια, δεν χάνει σε κάθε τουφεκιά το ίδιο ποσοστό δύναμης.

    Το συμπέρασμα είναι, αν θέλεις να εκμεταλλευτείς στο έπακρο αυτό που κάνει το φυσίγγι σου, ρίξ' το με δίκαννο.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8970
    leo στις #106969

    Επόμενος μύθος: Το φουλ τσοκ επιμηκύνει την άτρακτο των σκαγιών;

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    22/10/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    4563
    ΜΠΕΦ στις #106972

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΜΥΘΟ,ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ΤΑ ΣΚΑΓΙΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΠΡΙΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΤΟ ΚΛΕΙΣΤΡΟ ΚΑΙ ΠΡΙΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΑΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΥΠΑ ΔΙΑΦΥΓΗΣ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΤΡΟ.ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΟΣΟ Η ΚΑΘΟΛΟΥ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΕΞΟΔΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΝΗ.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/03/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    2174
    stratri1 στις #106974

    Σιγά Λεωνίδα. Έναν – έναν τους μύθους.
    Άμα θες ορολογία καφενείου, για τον πρώτο μύθο θα έλεγα δύο απόψεις:
    – Το δίκανο κόβει μακρύτερα.
    – Τι θα βαρέσεις με δυο φυσίγγια ρε μ@λ@κ@;;;;; Τ' αρχ@@@@δια σου;;
    Αλλά συμφωνώ ότι είναι μύθος και είναι πολλοί οι παράγοντες που θα επηρεάσουν την τελική ποιότητα της ντουφεκιάς. Και αν θυμάμαι καλά δεν υπόκεινται όλοι στους γνωστούς μας νόμους της φυσικής.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    04/05/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    1516
    benetos στις #349438

    Kαλησπερα!Αντε να κανω την αρχη για τον 2ο μυθο γιατι βαρεθηκα να περιμενω να δω απαντησεις :D .Πιστευω πως επιμηκυνεται η ατρακτος απο το full choke αφου στενευει η διαμετρος της βγαινοντας απο την καννη.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8970
    leo στις #107002

    Για τον πρώτο "μύθο", μην έχετε καμμία απολύτως αμφιβολία ότι είναι πραγματικότητα. Το δίκαννο εκμεταλλεύεται 100% ό,τι φυσίγγι του βάλουμε μέσα. Η καραμπίνα έχει απώλειες. Και μάλιστα με διακυμάνσεις. Ίσως το δεύτερο είναι ακόμη σημαντικότερο μειονέκτημα.

    Όσο για το θέμα της ατράκτου, έχει πράγματι πολύ ψωμί, και θα εκπλαγούν πολλοί. Μπράβο benetos που απάντησες πρώτος. Για περάστε και οι υπόλοιποι…

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/08/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    853
    steve στις #349450

    Επόμενος μύθος: Το φουλ τσοκ επιμηκύνει την άτρακτο των σκαγιών;

    Ο αμερικανός Bob Brister, στο βιβλίο του: Shotgunning, The Art and the Science, αφιερώνει ένα κεφάλαιο στη μελέτη του φαινόμενου της ατράκτου (shot string) όπου περιγράφει τα πειράματά του: Βολές σε πίνακα μήκους 16 πόδια και ύψους 4 πόδια (4,90 Χ 1,20 μέτρα περίπου), στερεωμένο σε τρέιλερ πίσω από το αυτοκίνητό του, που οδηγούσε η γυναίκα του (!!!) σε ιδιωτικό αεροδιάδρομο (ενός ράντσου), με ταχύτητα 40 και 50 μίλια την ώρα. Μετά από αμέτρητες βολές με όλους τους τύπους και μάρκες φυσιγγίων που μπορούσε να έχει στη διάθεσή του, με όλα τα νούμερα σκαγίων, με όλα τα διαμετρήματα και όλα τα τσοκ, παρατηρώντας τις κατανομές και μετρώντας και βγάζοντας ποσοστά πυκνότητας κατανομής (σε κύκλο 30 ιντσών γύρω από τήν πυκνότερη περιοχή κάθε τουφεκιάς) τα αποτελέσματα των πειραμάτων του αποδεικνύουν ότι το φουλ τσοκ δίνει την μικρότερη άτρακτο, σε σχέση με τα πιο ανοικτά τσοκ.
    Ομως έχει και πιο ενδιαφέροντα συμπεράσματα, ως προς το πόσο επηρεάζει το μήκος της ατράκτου η ποιότητα του φυσιγγίου και κυρίως η σκληρότητα των σκαγιών.
    Να ένα απόσπασμα (σε ελεύθερη μετάφραση):
    Κατα γενικό κανόνα, τα ανοικτά τσοκ έχαναν υψηλότερο ποσοστό πυκνότητας κατανομής εξαιτίας του shot stringing (επιμηκυσμένη άτρακτος) από οτι το φουλ τσοκ, όταν χρησιμοποιούνταν φυσίγγια με μαλακά σκάγια. Οταν όμως χρησιμοποιούνταν πολύ σκληρά σκάγια, υπήρχε πολύ μικρή διαφορά στο ποσοστό απώλειας (στην πυκνότητα κατανομής), ανάμεσα σε ανοιχτά και σφιχτά τσοκ…

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/03/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    2174
    stratri1 στις #107022

    Εντάξει. Είπαμε ότι κάποιοι κάνουν δοκιμές στον πίνακα, αλλά αυτός το παραγ@μησε!!!
    Πάντως, εγώ θα απαντούσα ότι επιμηκύνεται η άτρακτος, παρόλο που η αντίθετη απάντηση δεν θα με εξέπλητε. Είπαμε, η βλητική είναι πολύ "κουλή" επιστήμη.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    01/03/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    160
    gnikola στις #107024

    Εγώ έχω ακούσει ότι η άτρακτος των σκαγιών δεν έχει σχέση με την στένωση του τσόκ αλλά με το αν τα τσοκαρίσματα είναι σταθερά ή όχι. Πιό συγκεκριμένα τα όπλα που έχουν σταθερά τσοκαρίσματα δίνουν μεγαλύτερη άτρακτο στα σκάγια.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/02/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    362
    argirishunter στις #107036

    Και επειδή η συζήτηση γίνεται στο "καφενείο" εγώ πιστεύω πως ο Bob Brister ήθελε να βάλει την πεθερά του οδηγό και να της αμολάει από πίσω μονοβολα….
    έτυχε και μπήκε η γυναίκα του…

    Όσο για την άτρακτο …… συμφωνώ με τον προλαλήσαντα άβυσσος η επιστήμη της βλητικής όποτε και το αντίθετο δεν θα με εξέπληττε….

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 835 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων