MYTHBUSTERS – Μύθοι και Πραγματικότητα

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 16 έως 30 (από 835 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    4/6/2008

    Αρ. μηνυμάτων:
    1646
    mark cal20 στις #107043

    THATHELA NA PO POS I ATRAKTOS EINAI PIO EXARTIMENI APO TIN ARXIKI GOMOSI KE OXI TOSO APO TO CHOCK,,,AS KITAXOUME TON LOGO PLAOTOS PROS YPSOS STILIS SKAGION,,, OSO MEGALITEROS TOSO MEGALITERI KE I ATRAKTOS… GIA PARADIGMA TO QUBIC SHOT POU EINAI TA MIA OUGIA KE KATI (28GR) EXEI MIA ANALOGIA PERIOU PLATOS ISON YPSOS ,,, KE DINEI TIN MIKROTERI ATRAKTO… MIA GOMOSI 34G POU EXEI MEGALITERO LOG..KE FISIKA MIA 40 EXEI AKOMA MEGALITERI ATRAKTO…DEN TIN VRISKO KATHOLOU ZIMIARA NA SAS PO TI MEGALI ATRAKTO… APENADIAS SE DISKOLES TRAVERSES GRIGOROU STOXOU…AN TRAVIXOUME BROSTA LIGO PARAPANO TO RIXIMO MAS DINEI PIO MEGALES PITHANOTITES KATAVOLIS…. TORA STO AN O STOXOS KINITE SE PARALILI APOMARINOMENI TROXIA… ITE EXEI 40CM OURA ITE 1,20 OURA TO APOTELESMA KATAVOLIS THANE TO IDO….



    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/12/2006

    Αρ. μηνυμάτων:
    387
    Chris_Edessa στις #107044

    Να προσθέσω ότι μεγάλο ρόλο στην άτρακτο των σκαγίων παίζει και η ανομοιομορφία των σκαγίων ή από την κατασκευή τους ή από την παραμόρφωση (τα σκάγια στο κάτω μέρος παραμορφώνονται περισσότερο ως γνωστόν και τείνουν να χάνουν ενέργεια και ταχύτητα περισσότερο από τα άλλα με αποτέλεσμα να καθυστερουν και να επιμηκύνουν τν άτρακτο). Και μιας και ανφερθήκαμε στον Bob Brister στο ίδιο κεφάλαιο αναφέρει ότι τα φυσίγγια με Buffer που προφυλάσουν τα σκάγια από παραμορφώσεις έχουν μικρότερο stringing. Πάντως το μήκος τις ατράκτου δεν είναι απαραίτητα κακό. Αθλητές του sporting clays ανακάτεβαν επίτηδες 7άρια με 8άρια για να επιμηκήνουν την άτρακτο κι έτσι να έχουν περισσότερες επιτυχίες σε συγκεκριμένες θέσεις και γωνίες βολής (τραβέρσες σε κοντινή απόσταση). Αυτό το τελευταίο αναφέρεται στο High Performance Loads For Clays της Ballistic Products. Την ίδια δουλειά κάνει ο συγκεντρωτήρας Piston skeet της Gualandi. Στην ιστοσελίδα υπάρχει και φώτο των σκαγίων εν πτήση. Όσο για τον μύθο Νο1 πίστευα ότι η διαφορά μεταξύ αυτογεμούς (γιατί υπάρχουν και οι χραπα χρούπα καραμπίνες) και δίκαννου είναι αμελητέα και μόνο για εργαστηριακή παρατήρηση αλλά κάποιοι φίλοι του forum όπως ο leo έκαναν επισταμένα πειράματα και μάλλον η διαφορά δεν είναι και τόσο αμελητέα όσο νομίζουμε αρκετοί.


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    1/3/2007

    Αρ. μηνυμάτων:
    160
    gnikola στις #107059

    Χμ, λογικότατη και η τοποθέτηση του φίλου μας του Khris_edessa.
    Λεωνίδα γιατί μας κρατάς σε τόσο μεγάλη αγωνία;


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/7/2003

    Αρ. μηνυμάτων:
    8971
    leo στις #107060

    Πολύ σωστά τα λέει φυσικά ο Χρήστος και βέβαια και ο Steve, αφού και οι δύο έχουν διαβάσει την "βίβλο" του Bob Brister. Πράγματι, τα σκληρά σκάγια δίνουν πυκνότερες κατανομές και κοντύτερες ατράκτους. Εκεί που διαφωνώ λίγο, είναι στο ότι η κοντή άτρακτος δεν είναι απαραίτητα καλή. Βέβαια μεγάλο ρόλο παίζει και το είδος του κυνηγίου που ασκεί ο καθένας. Είναι σαφές ότι ο κυνηγός μπεκάτσας ή ορτυκιού ζητάει την μεγαλύτερη δυνατή διασπορά της τουφεκιάς και ποσώς τον ενδιαφέρει αν υπάρχει μεγάλη άτρακτος ή όχι. Το ίδιο και στο skeet, όπου το ζητούμενο είναι η διόρθωση του σκοπευτικού λάθους σε ιδιαίτερα κοντινές αποστάσεις βολής, προσέχοντας όμως παράλληλα να διατηρείται ικανή πυκνότητα σκαγιών, πράγμα δύσκολο με μόλις 24 γραμμάρια σκάγια στην γόμωση. Με δυο λόγια, ανάλογα το τι ζητάει ο καθένας μας, κάνουμε και τις επιλογές μας. Αλλά αν θέλουμε να έχουμε αποτελεσματικότητα σε οριακές αποστάσεις, τότε θα πρέπει να χρησιμοποιούμε στενά τσοκ και όσο το δυνατόν σκληρότερα σκάγια.

    Και για να απαντήσω και στο αρχικό ερώτημα, ο μύθος καταρρίπτεται. Τα στενά τσοκ δεν επιμηκύνουν την άτρακτο των σκαγιών. Όσο πιο στενό το τσοκ, τόσο μικρότερες οι διαστάσεις της ατράκτου, τόσο κατά πλάτος (το ξέραμε αυτό) όσο και κατά μήκος (η έκπληξη).


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/2/2005

    Αρ. μηνυμάτων:
    362
    argirishunter στις #107193

    Ένα ακόμη ερώτημα του καφενείου είναι αυτό που ακουγόταν από τα παλιά χείλη των γερόντων και μέχρι σήμερα σε κυνηγετικές συζητήσεις ότι πιστεύουν ότι τα “ζεστά σκάγια” ειναι αυτα που καταβαλουν θανασιμα το θηραμα..και ότι τα “κρύα σκάγια” όχι.. …

    ΜΥΘΟΣ Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ?????


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/7/2003

    Αρ. μηνυμάτων:
    8971
    leo στις #107194

    Πολύ καλό Αργύρη. Να ακούσουμε γνώμες.


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    9/10/2007

    Αρ. μηνυμάτων:
    96
    panos_dent στις #107196

    Πιστεύω ότι τα "ζεστά" σκάγια είναι εκείνα που έχουν κρατήσει καλή κινητική ενέργεια και ταχύτητα οπότε όταν βρούν το θήραμα η διάτρηση που προκαλούν είναι τέτοια που καταβάλει άμεσα το θήραμα. Αντίθετα τα "κρύα" σκάγια είναι τα αδύναμα που δεν καταφέρνουν καλά χτυπήματα στο θήραμα για να το καταβάλουν άμεσα.

    Και νομίζω από προσωπική παρατήρηση ότι όταν χρησιμοποιώ χαμηλό βάρος γόμωσης (ίσως λόγω της μεγαλύτερης ταχύτητας των σκαγίων) έχω τα λιγότερα τραυματισμένα πουλιά.


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/7/2003

    Αρ. μηνυμάτων:
    8971
    leo στις #107197

    Εδώ θα κάνω μία παρατήρηση βασισμένη σε απλή φυσική: Τα σκάγια είναι προστατευμένα μέσα σε συγκεντρωτήρα. Τα πιο ζεστά λογικά θα είναι (α) αυτά που είναι στο κάτω μέρος της στήλης των σκαγιών, αφού έρχονται σε άμεση επαφή με την ζεστή φούστα του συγκεντρωτήρα αλλά και (β) αυτά που είναι στην περίμετρο της στήλης, αφού θα ζεσταίνονται μέσω της τριβής με τα τοιχώματα της κάννης. Σωστά μέχρι εδώ; Ωραία. Έλα όμως που ακριβώς αυτές οι δύο κατηγορίες σκαγιών, τα κάτω και τα περιμετρικά, είναι αυτά που παραμορφώνονται περισσότερο, χάνουν την σφαιρικότητά τους, και επομένως την κινητική τους ενέργεια καθ' οδόν προς το στόχο… Άρα;


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    25/9/2005

    Αρ. μηνυμάτων:
    913
    λιουφκα στις #107198

    Καλησπερα σας !! κρυα ή ζεστα ;;; εδω ειναι το αστειο δεν υπαρχουν σε καμια περιπτοση ζεστα σκαγια, ειναι ορολογια καφενειου οπου χαρακτιριζονται ζεστα τα σκαγια εκεινα που διατηρουν καλες βλητηκες αποδωσεις ικανα να καταβαλουν ακαριεα το θηραμα.

    Απεφθινονται στο συνολο σκαγιων του φυσιγγιου ,γενικοτερα στο φυσιγγιο :λεγοντας αυτο το φυσιγγι εχει καυτο σκαγι!!και οχι διαχοριζοντας την γομωση ( στην πραγματικοτιτα σε κανενα φυσιγγιο τα σκαγγια δεν εχουν ολα την ιδια βλητηκη συμπεριφορα) .

    Αυτο εχει να κανει:
    1) με τον ποιοτηκο τροπο κατασκευης του φυσιγγιου
    2) με την καλη συνεργασια οπλου- φυσιγγιου . ολοι μας ακουσαμε στα καφενεια να λεγεται αυτο το οπλο βγαζει καυτο σκαγι.

    και το αντηστροφο για τα κρυα

    Ειχαμε κανει και παλαιοτερα αυτη την αναλυσει του θεματος βλεποντας φωτογραφιες υψιλης ταχυτητας που τραβιχτικαν σκαγια -υλικο βυσματωσης κατα την πυροδοτιση και εξοδο απο την καννη, τα σκαγια δεν ειχαν καμια επαφη με τα θερμα αερια.

    αλλα και αν τα σκαγια αποκτησουν μια Α θερμοκρασια απο την τρυβη ή απο τυχων θερμα αερια που εχουν διαφιγει της εμφραξης ,με την ταχυτητα που εχουν θα ψυχθουν σε λιγα μετρα απο το στομιο της καννης .

    Αρα! συμφωνω με τον προλαλησαντα Panos_dent και προσωπικα η αποψη μου ειναι ατι αυτο ειναι μυθος, ή μαλλων καλητερα θεωρω οτι ειναι μια μπακαλιστικη ερμινια της βλητικης στο καφενειο απο τους παλαιους καιρους οπου οι παπουδες μας δεν ξερανε να το αναλυσουν[/size]


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/3/2004

    Αρ. μηνυμάτων:
    2175
    stratri1 στις #107203

    Και όμως, εγώ νομίζω ότι τα σκάγια πρέπει να καίνε όταν βγαίνουν από την κάνη. Τι γίνεται όλη η θερμότητα από την καύση της πυρίτιδας;;;; Μετά μπορεί να ψύχονται, αλλά και η τριβή με τον αέρα πρέπει να τους δίνει κάποια θερμότητα. Αν πάρουμε σαν (χοντροκομμένο) παράδειγμα μια σφαίρα ραβδωτού, φτάνει καυτή στο στόχο της. Τα σκάγια βέβαια μπορεί να μην φτάσουν καφτά, αλλά σίγουρα δεν φτάνουν κρύα (σε λογικές αποστάσει πάντα). Και σε αυτό παίζει ρόλο και η πυκνότητα του μολύβδου που είναι μεγάλη.


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003

    Αρ. μηνυμάτων:
    5603
    Prowler ® στις #349576

    [font=”Verdana”]Στην Ελλάδα του 21 αιώνα ακόμα πιστεύουμε στα "ζεστά σκάγια;;;;;" ;) B) B)
    ΠΑΡΑΜΥΘΙ!!!!!!!!! :D :) ;)
    Το έχουμε πει και αναλύσει τόσες φορές…
    Τα θερμά αέρια από την καυση της πυρίτιδας ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να έρθουν σε επαφή με τα σκάγια!!!!
    Σε περίπτωση που διαφύγουν αέρια, υπάρχει κίνδυνος δημιουργίας ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ συσσωματώσεων μέσω θερμής συγκόλλησης των σκαγίων. Το σημείο τήξης του μολύβδου είναι πολύ χαμηλό και τα αερια πολύ θερμά..
    Το μεγαλύτερο προτέρημα του πλαστικού "συγκεντρωτήρα" έναντι της μάλλινης τάπας είναι ακριβώς αυτό: ΑΠΟΚΛΕΙΕΙ την διαφυγη αερίων…
    Το σκάγι που "σκοτώνει" δεν είναι το "ζεστό", αλλά αυτό που διατηρεί το σφαιρικό του σχήμα, έχει επάρκεια κινητικής ενέργειας και …. βρίσκει τον στόχο παρέα με άλλα σκάγια. B) B)

    Υ.Γ. 1. συγχαρητήρια Leo για το θέμα που "άνοιξες", επιφυλάσσομαι και για τα άλλα ερωτήματα, δυστυχώς δεν έχω πολύ χρόνο να ετοιμάσω απαντήσεις. (Εννοείται συμφωνώ με τις απαντήσεις που δόθηκαν για το "κόψιμο" του δίκανου και την "ουρά") :P
    Υ.Γ. 2 για την "ουρά" απεθυνθείτε σε εκλεκτό μέλος του φόρουμ, για την πατέντα με το πλυντήριο ρούχων….. Brister σε σκίσαμε!!! :) [/font]


    «Και συ Λαέ μου ευκολόπιστε και πάντα προδομένε»

    Διονύσιος Σολωμός,  Προς Επτανησίους

    Αρχή άνδρα δείκνυσι                                                             Φιλικά Μάριος – Prowler ®


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/7/2003

    Αρ. μηνυμάτων:
    8971
    leo στις #107209

    Όπως τα λέει ο Μάριος και οι υπόλοιποι φίλοι. Δεν υπάρχουν ζεστά σκάγια. Κι ακόμα κι αν ζεσταίνονται κατά την πυροδότηση (μάλιστα οι διβασικές πυρίτιδες πιθανολογείται να τα ζεσταίνουν παραπάνω λόγω διπλάσιων σχεδόν calories κατά την καύση) η επαφή με τον αέρα τα ψύχει αμέσως, όπως πολύ σωστά παρατήρησε ο Λιούφκα. Τα φονικά σκάγια είναι αυτά που διατηρούν την κινητική τους ενέργεια, μέσω της διατήρησης της σφαιρικότητάς τους. Συμφωνώ κι εγώ, ο μύθος καταρρίπτεται. "BUSTED"!!!


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/12/2006

    Αρ. μηνυμάτων:
    387
    Chris_Edessa στις #107218

    Σε καμία περίπτωση δεν ζεσταίνονται τα σκάγια κατά την διαδρομή στην κάνη. Μόνο στις παραδοσιακές βυσματώσεις τα περιφερειακά, αυτά που έρχονται σε επαφή με την κάνη και μόνο αυτά λόγω τριβής. Φανταστείτε ότι ο χρόνος που κάνουν τα σκάγια για να εξέλθουν από την κάνη είναι περίπου 3,5 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Ας αναλογιστεί κάποιος τι ποσά θερμότητας πρέπει να περάσουν μέσα σε αυτόν τον ελάχιστο χρόνο μέσω του συγκεντρωτήρα για να ζεσταθούν τα σκάγια και επίσης μέσω της μικρής επιφάνειας επαφής από σκάγι σε σκάγι για να ζεσταθεί μέχρι και το τελευταίο. Σε τέτοιο μικρό χρονικό διάστημα τα ποσά θερμότητας πρέπει να είναι τεράστια και δεδομένου ότι και ο πλαστικός συγκεντρωτήρας έχει υψηλές μονωτικές ιδιότητες η θερμική ισχύς που απαιτείται θα έλιωνε σε πρώτη φάση τον συγκεντρωτήρα. Δεν συμβαίνει όμως κάτι τέτοιο οπότε ο μύθος δεν ισχύει. Κάντε ένα πείραμα αν δεν θέλετε να το αποδείξετε με βάση την φυσική (θερμοχωρητικότητες, θερμικές αγωγιμώτητες και σημεία τήξης μολύβδου και πολυαιθυλενίου). Πάρτε ένα καρφί κι ένα σπίρτο. Πιάστε το καρφί με το ένα χέρι από την μία άκρη, ανάψτε το σπίρτο και περάστε το γρήγορα από την άλλη άκρη του καρφιού. Πιάστε την άκρη και ούτε που θα καταλέβετε ότι ζεστάθηκε. Αφήστε όμως το σπίρτο περισσότερη ώρα και σε λίγο θα καεί και το χέρι σας στη άλλη άκρη. Αυτό συμβαίνει στα σκάγια και τον συγκεντρωτήρα. Η έκθεση με την πηγή θερμότητας (αέρια) είναι τόσο σύντομη που τα υλικά δεν προλαβαίνουν να απορροφήσουν ποσά θερμότητας τέτοια ώστε να αυξήσουν αισθητά την θερμοκρασία τους.


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/3/2004

    Αρ. μηνυμάτων:
    2175
    stratri1 στις #349583

    Ουπς!!!! :D


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    5/8/2006

    Αρ. μηνυμάτων:
    842
    BIRDY στις #107223

    NA ΒΑΛΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΝΑ ΔΙΛΗΜΜΑ. ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΟΠΛΑ ΜΕ 70ΑΡΑ ΘΑΛΑΜΗ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤA OΠΛA ME 76AΡΑ, ΟΤΑΝ ΒΑΛΛΟΥΝ ΦΥΣΙΓΓΙ 70ΜΜ. ΜΥΘΟΣ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ?

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 16 έως 30 (από 835 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων