Βλέποντας το DVD του «Έθνους» της Τετάρτης μου έκανε εντύπωση το πώς κυνηγούσε ο κυνηγός στα πρώτα video. Το μηχανάκι έπαιζε ασταμάτητα, μάλιστα σε μια στιγμή είδαμε και το μεγάφωνο, ενώ ταυτόχρονα οι πλαστικές πάπιες λικνίζονταν νωχελικά. Τα ανυποψίαστα θηράματα πλησίαζαν και έβρισκαν το θάνατο σε σχετικά εύκολες βολές μιας και κατά την ταπεινή μου άποψη η απόσταση δεν ήταν μεγάλη ώστε να έχουν τα παπιά κάποια περιθώρια αντίδρασης. Η κάρπωση ήταν μεγάλη.
Το ερώτημά μου έχει να κάνει με την ηθική πλευρά του θέματος που τόσο συχνά θίγεται μέσα από το forum.
Αν μας το επιτρέψει στο μέλλον ο νόμος θα κυνηγάμε κι εμείς έτσι και θα αναπροσαρμοστεί η κυνηγετική ηθική μας σε νέα δεδομένα ?
Ο σεβασμός απέναντι στο θήραμα έχει να κάνει με το τι επιτρέπει ο νόμος και τι όχι ?
Η ηθική στο κυνήγι έχει να κάνει τελικά με το αν η ταυτότητά του καθενός μας αναγράφει Έλληνας ή Ιταλός κλπ. ?
Είναι η ηθική απλά η πιστή υπακοή στους νόμους ?
Ας έρθουμε στη θέση αυτού του κυνηγού, αλλά και κάθε άλλου όπου στη χώρα τους επιτρέπονται αυτού του είδους οι τρόποι προσέλκυσης των θηραμάτων εδώ και γενεές. Αν ήταν φίλος μας και μας καλούσε να κυνηγήσουμε στη χώρα του, μαζί του, με αυτό τον τρόπο αυτό θα μας έκανε ανήθικούς κυνηγετικά ? θα ήμασταν ανήθικοι παγκόσμια, παντού ? ή μόνο όταν πατάμε το πόδι μας στην Ελλάδα ? Το να πάρει κάποιος Αμερικάνος τα decoys (ψεύτικα θηράματα, από το Cabelas ας πούμε για παράδειγμα, μιας και το ξέρουμε όλοι) και να πάει για κυνήγι είναι ανήθικο. ? Το σίγουρο είναι πως για αυτόν και για μερικά εκατομμύρια άλλους δεν είναι.
Είναι τελικά παγκόσμιο ή είναι μια προσαρμογή στους κατά τόπου νόμους ?
Εγώ βασικά είμαι κάθετα κατά των μέσων προσέλκυσης. Έτσι έμαθα. Αλλά τι γίνεται τώρα που πρέπει να θεωρώ μερικά εκατομμύρια άλλος κυνηγούς ανήθικους. Αν είναι κάτι σχετικό με τους πληθυσμούς των θηραμάτων σε κάθε χώρα τότε ρωτάω : αν υπάρχουν μεγάλοι πληθυσμοί δεν τα σεβόμαστε και αν υπάρχουν λίγα θηράματα μας φουντώνει η ηθική μας ? Ξαφνικά η ηθική γίνεται θέμα αριθμών ?
Θα ήθελα να διαβάσω απόψεις πάνω σε αυτό το θέμα.