Καλησπέρα στους απανταχού και χρόνια πολλά. Γράφω πρώτη φορά σε αυτό το topic καθώς θέλω και εγώ δειλά δειλά να κάνω τα βήματα μου στον κόσμο των ιδιογομώσεων. Υπάρχει πληθώρα ερωτήσεων και συγχύσεων στις σκέψεις μου, παρόλο που το τελευταίο διάστημα έχω λιώσει σε διάφορα site και forum και έχω ξεσκονίσει το forum του Nikos77…..Δεν έχω προχωρήσει ακόμα σε αγορές, καθώς θέλω πρώτα να καταρτιστώ σε θεωρητικό επίπεδο και να έχω κάποιες γνώσεις, ώστε να μην κάνω άσκοπους πειραματισμούς χωρίς νόημα, αλλά να έχω ξεκάθαρη επίγνωση γιατί κάνω κάτι, και ποιες οι επιπτώσεις στη βλητική συμπεριφορά του φυσιγγίου. Θα ξεκινήσω με κάποιες βασικές ερωτήσεις, που ελπίζω να μη σας κουράσουν, και στην πορεία ελπίζω να βγάλω άκρη…Αρχικά θα ήθελα να θίξω το θέμα των 11,40 χιλιοστών στο κλείσιμο για όσους γνωρίζουν και εφαρμόζουν. Απο όσα έχω διαβάσει, έχω διαπιστώσει οτι ο συγκεκριμένος κανόνας, ισχύει για τις ιδανικές συνθήκες όπου το κενό απο το επίπεδο των σκαγιών μέχρι και το χείλος του κάλυκα είναι 11,00 mm μετά απο στατική πίεση 1-2 N με το χέρι ώστε να πατηθούν τα υλικά πρίν το ρέλιασμα. Σε αυτή την περίπτωση κατεβαίνουμε κατα το ρέλιασμα 0,40 mm ποιο κάτω ώστε να υπάρξει μια σχετική συμπίεση του αμορτισερ του συγκετρωτήρα. Εδώ θα κάνω μια παρένθεση και θα ρωτήσω το εξής. Είναι αρκετά τα 0,40 mm ώστε να συμπιέσουν στο ιδανικό ύψος το αμορτισερ, και αν ναι, ισχύει για όλους του συγκετρωτήρες καθώς υπάρχουν κάποιοι αρκετά εύκαμπτοι και κάποιοι ακριβώς αντίθετα αρκετά άκαμπτοι????
Συνεχίζοντας και ξεφεύγοντας απο τις ιδανικές συνθήκες ρωτάω το εξής. Για να πετύχουμε το σωστό πάτημα του αμορτισερ, το οποίο είναι και το βασικοτερο στοιχείο απο οσα έχω καταλάβει που θα μας δώσει μια σωστή ανάφλεξη του φυσιγγίου ώστε να μην υπάρξει είτε μεγάλη προοδευτικότητα με συνέπεια την έκρηξη στομίου είτε έναν πολύ μικρό θάλαμο καύσης που θα ανεβάσει κατακόρυφα τις πιέσεις, πρέπει να ξεφύγουμε απο τις ιδανικές προδιαγραφές των 11,00 mm στο κενό και των 11,40 mm στο ρέλιασμα. Γνωρίζω πολλούς που για να πετύχουν σωστό ρέλιασμα αφήνουν κενό στο ύψος μέχρι και 10 ή ακομα και 9 χιλιοστά και παρακάτω…Σε αυτή την περίπτωση, ρελιάζουμε και πάλι στα 11,40 χιλιοστά ή οχι??? Και αν ναι, δεν υπάρχει αύξηση των πιέσεων και σε ποιο σημείο??? Πως θα γνωρίζω αν οταν αφήσω 9 χιλιοστά κενό για να πετύχω την επιθυμητή συμπίεση, όταν θα ρελιάσω δεν θα πιέσω τόσο πολύ τα υλικά που να μου ανεβάσουν κατακόρυφα τις πιέσεις??? Γιατί μπορεί εγώ να αφήσω τα 9 χιλιοστά, αλλά λόγω ενός πολύ σκληρού συγκεντρωτήρα, αντί να πατηθεί το αμορτισέρ, να πατηθεί η πυρίτιδα και να μου δημιουργήσει έναν πολύ μικρο θάλαμο καύσης και προφανώς επικίνδυνο…Πως θα ξέρω ποτε να αφήσω 9, 10 ή 11 χιλιοστά στο ύψος της κενής στήλης ανάλογα με την εκάστοτε γόμωση, και ποτε θα ξέρω πόσο πρέπει να κατέβω στο ρέλιασμα??? Ισχύει πάντα οτι θα πρέπει να κατέβω τόσο, ώστε να έχει τη σωστή συμπίεση του συγκεντρωτήρα ή θα έχω φόβο με τις πιέσεις μετά??? Τέλος ήθελα να ρωτήσω σε τι επηρεάζει ένας μικρός θάλαμος καύσης με αναπτυσόμενες πιέσεις, έναντι ενός «χαλαρού » ρελιάσματος. Υπάρχει μεταβολή στην ταχύτητα των σκαγιών, στη διάτρηση τους ή στη συγκέντρωσή τους ίσως…?? Είμαι σίγουρος οτι σας κούρασα, άλλα όποιος μπορεί ας μου απαντήσει συνοπτικά, καθώς θέλω απο κάπου να αρχίσω και δυστυχώς δε γνωρίζω κάποιον ιδιογομωτή απο Θεσσαλονίκη που να μπορεί να μου τα δείξει απο κοντά….Ευχαριστώ εκ των προτέρων…
Καλώς όρισες Νικόλα στον κόσμο των ιδιογομώσεων.
Κατ’ αρχάς για να μην μπερδευτώ εγώ αλλά και για να καταλάβεις κι εσύ σου απαντάω με τη σειρά σε αυτά που έχω μαρκάρει πιό έντονα .
Πρώτα πρώτα έχω να σου πω πως αφού διάβασες για ιδιογόμωση ανωτέρου επιπέδου ίσως σου κακοφανεί αν σε προσγειώσουμε απότομα εδώ.
Αυτό το στατική πίεση 1-2 N αν και δεν το καταλαβαίνω θα στο εξηγήσω παρόλα αυτά με δικό μου τρόπο.
Ο όρος στατική πίεση στα φυσίγγια χρησιμοποιείται για να μας δείξει πόσο πρέπει να πιεστεί η τάπα ή το κυάθιο πάνω στην πυρίτιδα για να εκμηδενίσουμε τα πιθανά κενά στη μάζα της εξασφαλίζοντας την ομαλή καύση της. Για όλες τις πυρίτιδες που χρησιμοποιούνται στην Ελληνική αγορά τουλάχιστον απαιτείτε μια στατική πίεση 3 με 4 κιλών. Για να βρείς πόσο είναι αυτά τα 3 κιλά πάρε μια ζυγαριά κουζίνας που να ζυγίζει μέχρι 5 κιλά και βάλε στο δάχτυλό σου έναν συγκεντρωτήρα όπως θα έβαζες μια δαχτυλήθρα και άρχισε να πιέζεις τη ζυγαριά μέχρι να δείξει 3 με 4 κιλά. Κάντο κάμποσες φορές μέχρι να πάρεις το κολάι και μέχρι να φτάνει η ζυγαριά στο 3 αλλά χωρίς να υπερβαίνει το 4 με κλειστά μάτια. 😉
Αν όμως χρησιμοποιείς μια μηχανή γεμίσματος αυτό γίνεται αυτόματα αν αφήσεις ένα κενό 11 χιλιοστών από τα σκάγια μέχρι τα χείλη του κάλυκα. Ρελιάζοντας στη συνέχεια άλλο 0,40 mm φτάνεις στο επιθυμητό επίπεδο πίεσης Βλέπεις τα έχουν υπολογίσει όλα οι εταιρείες για εμάς.
Για να πάθεις έκρηξη στομίου απαιτείται ο παρακάτω συνδυασμός:
Στενός αυλός κάννης (κάτω από 18,3) ή πολύ κοντή κάννη, με βραδύκαυστη πυρίτιδα που αναφλέγεται από μικρής ισχύος καψύλλιο. Αν παρ’ όλα αυτά έχεις αυτό τον συνδυασμό γιατί σώνει και καλά θες να χρησιμοποιήσεις αυτό το όπλο με το συγκεκριμένο φυσίγγιο, μπορείς να το αποφύγεις κάνοντας οπές εκτόνωσης στην κάννη (πόρτινγκ) ή χρησιμοποιώντας ειδικά τσοκάκια με ¨φρένο” για την τάπα ή το συγκεντρωτήρα.
Ο Θάλαμος καύσης είναι πάντα ο ίδιος άσχετα με το πόσο “σφιχτά” ή όχι θα κλείσει ένα φυσίγγιο. Απλά σε ένα πολύ “σφιχτό” όπου θα είναι πολύ πατημένο το αμορτισέρ του συγκεντρωτήρα δεν θα έχει το περιθώριο της ελαστικότητας (άσχετα από τη σκληρότητά του) με αποτέλεσμα να ΜΗΝ μεταβληθεί ο θάλαμος καύσης κατά την πυροδότηση όσο απαιτείται γι αυτό και θα ανέβουν υπερβολικά οι παραγόμενες πιέσεις. Αυτό το φαινόμενο είναι έντονο στα κυάθια για ατσάλινα σκάγια που έχουμε παντελή έλλειψη αμορτισέρ και γι αυτό ανεβάζουν και πολλά bar πίεση που πολλές φορές μπορεί να ξεπεράσουν και τα +100. Οπότε αν είναι “σφιχτό” το τελικό κλείσιμο έχουμε περισσότερες παραγόμενες πιέσεις, μεγαλύτερη αρχική ταχύτητα των σκαγιών αλλά χάλια συγκέντρωση και κατανομή.
Οπότε συνοψίζοντας ξέχνα θαλάμους και άλλα τέτοια παλαβά και κάνε αυτό που σου λέει ο Δημήτρης benelli παραπάνω ξεκινώντας απ’ το Level 1.
Γιατί αν πας να πηδήξεις Level σίγουρα θα χάσεις κανονάκι 😀