Καλημέρα συνάδελφοι και καλό μήνα ευχομαι.Θα ηθελα τη γνώμη σας για το ποιά απ τις πυρίτιδες ειναι καταλληλότερη για να φτιάξουμε φυσίγγια που να εχουν αυξημένο ποσοστό συγκέντρωσης για τουφεκιές σε καρτέρι;Ενδιαφέρομαι για μια πυρίτιδα που να προωθεί απο 30-34gr.και μια απο 34-38.Επίσης να μπορούν να αντιστέκονται ικανοποιητικά στην υψηλή υγρασία που εχει ο τόπος μου.Μέχρι τώρα δουλεύω με την S4 που τα πάει μεν καλά με την υγρασία αλλά απο συγκέντεωση δεν με ευχαριστεί.Και κάτι αλλο θα ηθελα να σας ρωτήσω.Επειδή εχω ταχογράφο στις δοκιμές μου ποιά θεωρείτε σαν μια σωστή αρχική ταχύτητα που θα πρέπει να εχει ενα φυσίγγι για να ειναι φονικό με σκάγια Νο 8 & 9 και ποιά με Νο 5 & 6;Την ταχύτητα την μετράω στο 1,5 μέτρο απο την κάννη.Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Κατ’ αρχάς να κάνουμε μια διευκρίνηση. Δεν υπάρχει πυρίτιδα που να είναι διασποράς ή συγκεντρωτική. Όλα είναι θέμα “παντρέματος” υλικών και “στησίματος” του φυσιγγίου.
Ένα απλό κόλπο για να αυξήσεις την αρχική ταχύτητα αλλά και να την συγκέντρωση ταυτόχρονα είναι να δουλεύεις τις πυρίτιδες στα κατώτερα βάρη για τα οποία προορίζονται. πχ: Έστω ότι γεμίζεις S4 1,5 Χ33 γρ σκάγια και σου δίνει το 62,7% όπως λές. Αν πας όμως στο 1,45Χ30 γρ θα δεις ότι θα αυξηθεί η αρχική ταχύτητα και το 62 μπορεί να φτάσει ακόμα και στο 75% μετά από μερικές δοκιμές στην έμφραξη κυρίως.
Τώρα όσον αφορά το ερώτημά σου για την ιδανική αρχική ταχύτητα θα έλεγα από 360 – 400 m/sec maximoum. Αυτό γιατί το ιδανικό σχήμα για να αναπτύξει αλλά και να διατηρήσει μεγάλες ταχύτητες στην ατμόσφαιρα είναι το σφαιρικό. Όμως όταν η ταχύτητες ξεπερνάνε την ταχύτητα του ήχου (343m/sec) για να διατηρηθούν αυτές οι ταχύτητες είναι το κωνικό και αυτό λόγω μικρότερης μετωπικής επιφάνειας κάτι που δεν γίνεται με τα σκάγια του λειόκανου αλλά βρίσκει εφαρμογή στα ραβδωτά και στα μονόβολα.
Αν δεις τον πίνακα που έβαλε πριν μερικές μέρες ο vti-chris με μια πιό προσεκτική ματιά θα διαπιστώσεις ότι όσο πιό αργό είναι το φυσίγγι τόσο λιγότερη ταχύτητα χάνουν τα σκάγια μεταξύ V1 και V2.
Δηλαδή το ρελιαστό χάνει 47,35 m/sec, Το 8άκτινο 50,86 m/sec και το 6άκτινο 61,45m/sec. Αν αυξήσεις κι άλλο τις αρχικές (ας μην πούμε για πιέσεις) θα δεις ακόμα πιό τραγικές διαφορές από ένα σημείο και πάνω. Αυτό συμβαίνει γιατί οποιοδήποτε σώμα κινείται στον αέρα με ταχύτητες πάνω από 0,8 max το ρευστό (ο αέρας) αλλάζει από ασυμπίεστο σε συμπιεστό (ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων 🙂 ) με αποτέλεσμα να έχουμε τραγική αύξηση της αντίστασης που δέχεται και παράλληλα τραγική απώλεια ταχύτητας. Δε γράφω άλλα πάνω σ’ αυτό γιατί θα ξεφύγω 😛
Τώρα όσον αφορά την ερώτηση του Δημήτρη για διαφορές σε αρχικές ταχύτητες στη διάρκεια της μέρας λέω πως ναι θα έχουμε. Αυτό όμως που επηρεάζει αυτές τις διαφορές είναι ΜΟΝΟ η πυκνότητα του αέρα (υγρασία, ρύποι). Τις μεγαλύτερες ταχύτητες θα τις πάρουμε το μεσημέρι που λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας η ατμόσφαιρα θα είναι πιό αραιή με αποτέλεσμα να έχουν λιγότερη αντίσταση τα σκάγια.
Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω έχω διαπιστώσει ότι το παπί θέλει αργό φυσίγγι και η φάσα γρήγορο αλλά άλλη φορά αυτό για να έχει και ενδιαφέρον 😉