Α) για κάποιον που ξεκινά τώρα το σκοπευτήριο πιο είναι το πιο «εύκολο», το πιο καλύτερο για έναν αρχάριο, το skeet ή το trap ; (Το εύκολο είναι σε εισαγωγικά γιατί πιστεύω ότι ανάλογα με τον σκοπευτή αλλάζει και ο βαθμός δυσκολίας ενός αθλήματος. Ίσως κάποιος να μπορεί να προσαρμοστεί καλύτερα στην αρχή πχ. στο trap απ’ ότι στο skeet.)
Με την έννοια που το θέτεις, θα έλεγα ότι ευκολότερο στην εκμάθηση είναι το trap. Αναφέρομαι στη σωστή εκμάθηση του κάθε αγωνίσματος και όχι κυνηγητό των δίσκων με κυνηγετική σκόπευση. Όλα τα αγωνίσματα έχουν μικρά και μεγάλα μυστικά, αλλά νομίζω πως το skeet έχει τις περισσότερες τεχνικές απαιτήσεις. Δεύτερο έρχεται το double trap και τελευταίο το trap.
Β) το όπλο μου έχει 71 εκατοστά κάνη… αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεχάσω το trap ; πρέπει οπωσδήποτε να διαθέτω όπλο 76 εκατοστά και άνω ; επίσης πόσο υπερτερεί κάποιος με όπλο που έχει κάνες 76 εκατοστών σε σύγκριση με εμένα αν υποθέσουμε ότι είμαστε και οι δύο στο ίδιο σκοπευτικό επίπεδο ;
Να το ξεχάσεις, όχι απαραίτητα… Να ξεχάσεις τις απαιτήσεις από το αγώνισμα, ναι. Μπορείς να ρίχνεις για την πλάκα σου με ότι όπλο θέλεις. Αν θέλεις να ασχοληθείς με το τραπ όμως, χρειάζεσαι και εξειδικευμένο τουφέκι. Δεν είναι μόνο οι κάννες. Είναι το συνολικό βάρος, το ζύγισμα, η σκανδάλη, και φυσικά το κοντάκι. Στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σου δεν μπορώ να απαντήσω. Δεν υπάρχει ποτέ αυτός ο φανταστκός "κάποιος" που ρίχνει πανοιμοιότυπα με σένα. Αν αλλάξουμε λίγο το ερώτημα και το κάνουμε "με τι μήκος κάννης θα έριχνα καλύτερα τραπ, με 71 ή 76"; Τότε θα σου έλεγα, σίγουρα με 76.
Γ) Δίνω μεγάλη σημασία στη σωστή θέση του σώματος στο βατήρα και θέλω να ρωτήσω αν στο skeet πρέπει «μύτες» των ποδιών μου να κοιτούν το low post ;
Στα 4 mark, 5 mark, 6 mark και τους αντίστοιχους ντουμπλέδες, είναι μία ασφαλής στάση, να κοιτάζει το σώμα το χαμηλό σπιτάκι. Προσωπικά θεωρώ ότι πρέπει η στάση μας να ευνοεί πάντα το δεύτερο πιάτο σε ένα ντουμπλέ, οπότε παίζει ρόλο και το πού σπας το δεύτερο πιάτο. Εγώ στήνομαι για να το σπάσω σχετικά κοντά στην κεντρική σημαία, οπότε η στάση αναμονής στα mark είναι αναγκαστικά λίγο "στραμπουληγμένη".