Ανοιγω το παρον τοπικ για δυο συγκεκριμμενους και μονο λογους, επειδη το εταξα προ καιρου και θεωρω σωστο να το κανω και επειδη οπως ηρθα καποτε στο παρον φορουμ και με βοηθησαν καποια παιδια μεχρι εκει που γνωριζαν, κρινω σωστο οτι πρεπει να βοηθησω με τη σειρα μου καποια αλλα παιδια που πιθανον να χρειαζονται τη βοηθεια μου επι του θεματος, αυτα βεβαιως εως εκει που φτανουν οι γνωσεις μου την παρουσα χρονικη στιγμη, διοτι θεωρω ανωφελο να τους αφησω να παιδευονται για μια ή και περισσοτερες σεζον μεχρι να καταφερουν να βγαλουν ακρη και αν τελικα τα καταφερουν. Θα κοιταξω να ειμαι συντωμος και χωρις να χρονοτριβω ιδιαιτερα, θα αναφερθω μονο σε καποια συγκεκριμμενα πραγματα που δεν εχει τυχει να διαβασω ποτε στο παρον φορουμ και που βεβαιως τα θεωρω ως το Α και το Ω στο κεφαλαιο της ιδιογωμοσης. Αφηνω λοιπον κατα μερους την οποιανδηποτε ενδεχομενη προσωπικη προστριβη που ετυχε να ειχα στο παρελθον με συγκεκριμμενα μελη του φορουμ επι του συγκεκριμμενου θεματος και μπαινω αμεσως στο ζουμι της υποθεσης.
<b>ΣΧΕΤΙΚΟ ΤΟΠΙΚ: MEC GRABBER 8567 MODDED</b>
<b>- Οτιδηποτε διαβασετε απο εδω και κατω, δεν ειναι δημιουργημα της φαντασιας μου, αλλα διασταυρωμενα στοιχεια απο επαγγελματιες του χωρου και σοβαρους ιδιογωμοτες του εξωτερικου που εχουν φαει τα λεφτα τους στα κανονακια δοκιμων μεχρι να καταφερουν να βγαλουν καλα και σωστα φυσιγγια εντος προδιαγραφων CIP –</b>
<u>Επισης επιθυμω να υπογραμμισω οτι ουδεμια ευθυνη φερω, για το οτιδηποτε προκυψει, κατα τους οποιους πειραματισμους θελησει να κανει ο οποισδηποτε διαβασει το παρον αρθρο και τα σχετικα γραφομενα. Το ξαναγραφω για μια ακομα φορα: πρωτα η ασφαλεια μας και μετα ολα τα υπολοιπα!</u>
<b>ELIO GUALANDI – ΤΟ Α ΚΑΙ ΤΟ Ω ΣΤΗΝ ΙΔΙΟΓΩΜΟΣΗ</b>
Link Gualandi: http://www.gualandi.it/ITA/PreTab.asp & http://www.gualandi.it/TabCariche/POLVERI_CARICAMENTO.htm
ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΟ ΣΤΑ ΚΡΙΣΗΜΑ ΣΗΜΕΙΑ
Με απλα και λιτα λογια ο ELIO GUALANDI εξηγει και λεει:
1. Ολες οι δοσολογιες ειναι βασισμενες σε νουμερο σκαγιων 7.5
2. Αναλογος με το νουμερο και τη διαμετρο των σκαγιων που θα χρησιμοποιησουμε, θα πρεπει να μεταβαλλουμε αναλογος και τη δοσολογια πυριτιδας οπως αναγραφεται στον σχετικο πινακα
3. Απο το Ν.6 εως και το Ν.0 αυξανουμε την πυριτιδα απο 0,03 εως και 0,10gr
4. Απο το Ν.9 εως και το Ν.12 μειωνουμε την πυριτιδα απο 0,03 εως και 0,06gr
ΑΣΤΕΡΟΕΙΔΕΣ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Το αστεροειδες κλεισιμο ειναι σωστο μονο οταν το αστερακι εχει απολυτα επιπεδη επιφανεια, σε διαφορετικη περιπτωση υπαρχει προβλημα. Ο ελευθερος χωρος του επιπεδου των σκαγιων απο το στομιο του καλυκα ειναι περι τα 10 με 11 χιλιοστα, αναλογος των συγκεντρωτηρα.
ΡΕΛΙΑΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Το ρηχο ρελι δημιουργει προβληματα κατα την καυση με βραδυφλογια και ατελη καυση, αντιθετος το πολυ πατημενο ρελι ανεβαζει κατακορυφα τις πιεσεις. Ο ελευθερος χωρος του επιπεδου των σκαγιων απο το στομιο του καλυκα ειναι περι τα 6 χιλιοστα με βαθος ρελιου περι τα 3 χιλιοστα.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΟΚΙΜΩΝ
Το αστερι εχει σαν βασικο χαρακτηριστηκο την συγκεντρωση των σκαγιων στο κεντρο και ανεβαζει περισσοτερες πιεσεις σε σχεση με το ρελι, δεν κοστιζει τιποτα, ειναι ευκολο και πρακτικο, το συνανταμε σε φυσιγγια μαζικης παραγωγης. Το ρελι προσφερει μια ανοιχτοτερη κατανομη σκαγιων. Το πλαστικο ρελι χρειαζεται ιδιαιτερη προσωχη, ειναι πιο δυσκολο να κατασκευαστει αλλα προσφερει σαφως ανωτερη ποιοτητα τουφεκιας. Το χαρτινο ρελι εχει ακομη ανοιχτοτερη κατανομη σκαγιων και θα ηταν σωστοτερο να χρησιμοποιηθει για κοντινοτερες αποστασεις.
<b>ΠΩΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΠΛΕΣ ΤΑΜΠΕΛΕΣ</b>
Οταν βλεπουμε πυριτιδα 1.60gr και βαρος γωμοσης 31-32gr χωρις αλλες προδιαγραφες, τοτε απλα εχουμε να κανουμε με μια διπλη ή πολλαπλη ταμπελα δοσολογιας και δεν το μεταφραζουμε σε καμμια απολυτος περιπτωση οτι μπορουμε να γεμισουμε απο 31 εως 32gr διοτι ειναι τεραστιο λαθος λογο διαφορετικων τριβων του πληθους των σκαγιων με τον αυλο της καννης! Υπογραμμιζω δε, οτι σε καμια περιπτωση δεν μπορουμε να ειμαστε σιγουροι για το οτιδηποτε, διοτι πολυ απλα κανεις δεν προκειτε να μας εγγυηθει απολυτος τιποτα, αρα δεν μας μενει παρα να ενεργησουμε βαση λογικης συμφωνα με το βασικο κανονα αποφυγης μπουκοματος (ελ.μετ. λεξης intasamento), οποτε και στη προκειμενη περιπτωση θα μπορουσαμε καλλιστα να εχουμε:
– 1.60x31gr για ψιλα σκαγια (πχ. Ν.9) σε καλοκαιρινη – φθινοπορινη γωμοση
– 1.60x32gr για χοντρα σκαγια (πχ. Ν.5) σε καλοκαιρινη – φθινοπορινη γωμοση
– 1.65x31gr για ψιλα σκαγια (πχ. Ν.9) σε χειμωνιατικη γωμοση
– 1.65x32gr για χοντρα σκαγια (πχ. Ν.5) σε χειμωνιατικη γωμοση
Διαφορετικα αν ειχαμε μια δοσολογια οπως 1.60-1.65×31-32gr τοτε θα ηταν σχεδον απολυτα λογικο οτι θα μπορουσε καλλιστα να μεταφραστει ως:
– 1.60x31gr για ψιλα σκαγια (πχ. Ν.9) σε καλοκαιρινη – φθινοπορινη γωμοση
– 1.60x32gr για χοντρα σκαγια (πχ. Ν.5) σε καλοκαιρινη – φθινοπορινη γωμοση
– 1.65x31gr για ψιλα σκαγια (πχ. Ν.9) σε χειμωνιατικη γωμοση
– 1.65x32gr για χοντρα σκαγια (πχ. Ν.5) σε χειμωνιατικη γωμοση
Σημειωση: Τον παραπανω τροπο αποκωδικοποιησης στις διπλες ταμπελες, τον διαβασα απο ποστ συνγραφεα manual ιδιογωμοσεων που κυκλοφωρει καθε χρονο σε γνωστο περιοδικο της ιταλιας, οποτε και τον μετεφερα αυτουσιο με δικα μου λογια.
<b>ΥΨΟΣ ΚΑΛΥΚΑ Cal. 12/70</b>
Αν και θεωρητικα το υψος του καλυκα θα επρεπε να ειναι περi τα 70mm, κατι τετοιο δεν ισχυει σχεδον ποτε, διοτι το στανταρ ειναι περι τα 69mm. Αναλογος με την παρτιδα, υπαρχουν και διακυμανσεις της ταξεως του μισου χιλιοστου, οποτε και βαση λογικης θα επρεπε να προσαρμοσουμε το ρελι στο σωστο υψος, κατι βεβαιως που δεν κανουμε σχεδον ποτε λογο αγνοιας ή λογο ελειψης (ηλεκτρονικου) παχυμετρου ακριβειας ( link: σχετικου βιντεο ).
Φωτο απο ηλεκτρονικο παχυμετρο ακριβειας 0,01mm και διπλων μεζουρων απο teflon για την σωστη μετρηση της σταθμης των σκαγιων.
<b>ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΛΥΛΙΟΥ</b>
Η σωστη επιλογη καψυλιου ειναι βεβαιως σημαντικη, οσο σημαντικη ειναι και η σωστη δοσολογια πυριτιδας και σκαγιων. Ο βασικος κανονας λεει οτι χρησιμοποιουμε ισχυρα καψυλια για ελαφρυτερες γωμοσεις και μεσαια καψυλια για βαρυτερες γωμοσεις, πλυν ελαχιστων εξαιρεσεων του κανονα. Απο το ισχυροτερο προς το λιγοτερο ισχυρο εχουμε τα εξης καψυλια: 616 Silver & Gold -> UEE Piston G -> 688 -> Federal 209 M -> Kleanbore 209 M -> CX 2000 -> CCI 209 -> 616 -> Remington Kleanbore 209 -> W-209 -> 686 -> Kemira 20 -> CX1000 -> 615 -> CX50 -> 684 -> 614. Εμας ομως μας ενδιαφερουν τα ακολουθα:
1. 616 Silver e Gold
2. 688
3. CX2000
4. 616
5. 686
6. CX1000
7. 615
Η συμβουλη μου ειναι να αποφευγουμε να χρησιμοποιουμε το 616 λογο σχετικης ασταθειας και το CX1000 διοτι σε καποιες παρτιδες ειχε την ισχυ του CX2000. Ενα κλασσικοτατο παραδειγμα για δοσολογια με ευρος 31-34gr, θα μπορεουσε καλλιστα να ειναι το ακολουθο:
– 688: 1.55x31gr
– CX2000: 1.60x32gr
– 686: 1.65×33
– 615: 1.70×34
<b>ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΗΡΑ</b>
Μονο με το σωστο υψος και τη σωστη συμπιεση του συγκεντρωτηρα θα καταφερουμε να επιτυχουμε τα επιθυμιτα αποτελεσματα, σε διαφορετικη περιπτωση, κατα πασα πιθανοτητα θα δημιουργησουμε απλα ενα επικινδυνο φυσιγγι! Ο αριστερος συγκεντρωτηρας λογο του οτι δεν είναι σωστα πατημενος θα δημιουργεισει προβληματα οπως μια πιθανη βραδυφλογια ή μια ατελη καυση, αντιθετος ο δεξης που ειναι πατημενος υπερβολικα πανω απο το οριο θα ανεβασει κατακορυφα τις πιεσεις! Προσωχη λοιπον διοτι μονο ο συγκεντρωτηρας στη μεση της φωτο ειναι σωστα πατημενος και το φυσιγγιο δεν θα γινει επικινδυνο λογο του συγκεντρωτηρα και όχι λογο διφορετικων αιτιων.
Εκτος αυτου, πρεπει να αναλογιστουμε οτι αν δεν καταφερουμε να συμπιεσουμε σωστα το αμορτισερ του συγκεντρωτηρα, τοτε απλα θα εχουμε απο ενα απλο προβλημα εως και ενα σοβαροτατο προβλημα στις ακολουθες παραμετρους: PMax, V1, V2, Int, Rt, TC.
<b>ΡΕΛΙ – ΒΑΘΟΣ ΡΕΛΙΟΥ</b>
Θεωρω οτι το σωστο ρελι ειναι το 50% τις επιτυχιας ενος φυσιγγιου! Το υπολειπο 50% βασιζεται στην ποιοτητα των υλικων, την σωστη επιλογη του και στην σωστη δοσολογια ανα περισταση. Δεν ειναι τυχαιο οτι αρκετοι ψαγμενοι ιδιογωμοτες εκαναν συγκεκριμμενες μετατροπες σε ορισμενα απο τα στροφεια τους ωστε να μπορουν να ρελιαζουν με δικες τους προδιαγραφες τα δικα τους φυσιγγια. Επισης δεν ειναι τυχαιο οτι και εγω προσωπικα παιδευομαι εδω και μηνες ωστε να αποκτησω ενα στροφειο ρελιασματος με δικες μου προδιαγραφες και τροποποιησεις.
Μερικες ενδεικτικες φωτο:
<u>Επισημαινω και υπογραμμιζω οτι σε περιπτωση που σας φαινονται ολα τελεια, αλλα τα φυσιγγια σας για τον οποιονδηποτε λογο δεν δουλευουν σωστα – πλυν υγρασιας σε περιπτωση που χρησιμοποιειτε μονοβασικη πυριτιδα οπως A1, Aquila,GM3…κτλ…ή τροποποιημενη οπως MBx32, F2x32…κτλ…-, τοτε απλα σας συμβουλευω να επικεντρωσετε ολη την προσωχη σας στο ρελιασμα, μηπως και καταφερετε να λυσετε επιτελους ολα τα προβληματα σας μια και καλη.</u>
<b>PMax, V1, TC, V2, Int, Rt</b>
PMax: Μεγιστη πιεση στα 3cm απο τη θαλαμη
V1: Αρχικη ταχυτητα οχι στο στομιο της καννης αλλα στο 1.5 ή στα 2.5 μετρα απο το στομιο
TC: Χρονος καυσης που ειναι σχεδον παντα απο 2500 εως 3500 εκατομμυριοστων δευτερολεπτου
V2: Παραμενουσα ταχυτητα στα 10 ή 20 μετρα απο το στομιο
Int: Ολοκληρωμα που μας δινει την γραφικη παρασταση πιεσεων και το συνολικο εργο που εχει παραχθει
Rt: Καθυστερηση αναφλεξης
Τα παραπανω στοιχεια χρειαζονται για να μας βοηθησουν να βρουμε την σωστη αναλογια υλικων και συμπιεσης συγκεντρωτηρα σε σχεση παντοτε με το βαθος ρελιου, με το ελαχιστο δυνατον κοστος δοκιμων και πειραματισμων. Αλλωστε ενας εμπειρος χειριστης με το που διαβασει καποιες απο τις παραπανω τιμες, ειναι σχεδον σιγουρο οτι θα καταλαβει αμεσως που βρησκεται το προβλημα.
<b>ΥΨΟΣ ΚΑΛΥΚΑ 67 Vs 70mm – Rt & ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΥΡΙΤΙΔΑΣ</b>
Η βασικη διαφορα μεταξυ αυτων των δυο καλυκων, δεν εστιαζεται στα τρια χιλιοστα της διαφορας του θεωρητικου τους υψους, αλλα στο πως συμπεριφερονται με διαφορετικες πυριτιδες μικρου ή μεγαλου ογκου, σε σχεση με τους αναλογους συγκεντρωτηρες της εκαστοτε επιλογης μας. Το βασικο πλεονεκτημα του 67αρη καλυκα σε σχεση με τον 70αρη ειναι οτι λογο του μικροτερου εσωτερικου χωρου που διαθετει, μας αναγκαζει να χρησιμοποιησουμε καποιον χαμηλοτερο συγκεντρωτηρα κατα 2 ή 3 χιλιοστα. Αυτο ειναι και το μεγαλο πλεονεκτημα αυτου του καλυκα, διοτι αν αναλογιστουμε οτι κατα την εκρηξη της πυριτιδας θα εχουμε οπωσδηποτε μια σχετικα μικροτερη στρεβλωση του συγκεντρωτηρα, συνεπαγεται αυτοματα οτι θα εχουμε και μικροτερο χρονο καθυστερησης οσο αναφορα την διαδικασια αναφλεξης.
Rt ειναι ο χρονος καθυστερησης κατα την διαδικασια της αναφλεξης και μεταφραζεται απο την κρουση του επικρουστηρα στο καψυλιο μεχρι την εκρηξη της πυριτιδας. Το Rt μεταβαλλεται αναλογος το υψος, την σχετικη παραμορφωση του συγκεντρωτηρα, τη σκληροτητα του συγκεντρωτηρα, την στατικη πιεση ρελιασματος, το τροπο ρελιασματος του φυσιγγιου…κτλ… Βεβαιως πρεπει να εχουμε παντα στο μυαλο μας, οτι ενας μαλακοτερος συγκεντρωτηρας θα δωσει σχεδον παντα μεγαλυτερο χρονο Rt, λογο του οτι κατα την εκρηξη του καψυλιου θα μεταβαλλεται περισσοτερο ο θαλαμος καυσης, σε αντιθεση βεβαιως με ενα συγκεντρωτηρα σκληροτερο ή καλυτερα πατημενο και ρελιασμενο.
To κλασσικοτερο παραδειγμα θεωρητικης και πρακτικης δοσολογιας σε Cal.12 για 67αρη και 70ρη καλυκα με πυριτιδα S4/n ειναι κατι που το εχω δουλεψει προσωπικα και ειναι το ακολουθο:
-> 12/67/CX2000 – 1.40x32gr
-> 12/70/CX2000 – 1.45x32gr
Η διαφορα μειωσης της ταξεως των 0,05gr απο τον 70αρη στον 67αρη καλυκα, ειναι κατι που το συνανταμε σχεδον παντα για να καταφερουμε να κρατησουμε τις πιεσεις στα ιδια επιπεδα, ομως δεν θα ειναι παντα ετσι επειδη σε καποιες αλλες πυριτιδες θα πρεπει να γινουν διαφορετικες μειωσεις της ταξεως 0,01…0,10gr, αναλογα παντα με την προοδευτικοτητα τους. Η μειωση αυτη, εχει να κανει κατα πρωτο λογο με την αυξηση προοδευτικοτητας που επιφερει ο 67αρης καλυκας και κατα δευτερο λογο, για να μην παραμορφωθουν επιπλεον τα σκαγια λογο των μεγαλυτερων πιεσεων που θα ασκηθουν στην θαλαμη.
Τι γινεται λοιπον με το Rt, τους συγκεντρωτηρες και την προοδευτικοτητα; Με απλα λογια, μπορουμε να καταλαβουμε αμεσως απο τα σχετικα παραδειγματα που ακολουθουν με υποθετικα και οχι πραγματικα νουμερα:
-> 12/67 – 1.40x32gr – Μαλακος Συγκεντρωτηρας: 650 Bar
-> 12/70 – 1.45x32gr – Μαλακος Συγκεντρωτηρας: 650 Bar
-> 12/70 – 1.40x32gr – Σκληρος Συγκεντρωτηρας: 640 Bar
-> 12/67 – 1.40x32gr – Σκληρος Συγκεντρωτηρας: 680 Bar
-> 12/70 – 1.45x32gr – Σκληρος Συγκεντρωτηρας: 670 Bar
Τι γινεται ομως με την αλλαγη προοδευτικοτητας και τα γραμμαρια γομωσης; Με απλα λογια, μπορουμε να καταλαβουμε αμεσως απο τα σχετικα παραδειγματα που ακολουθουν με υποθετικα και οχι πραγματικα νουμερα για πυριτιδα των 32gr:
-> 12/67 – 1.40x31gr: 610 Bar
-> 12/70 – 1.40x31gr: 590 Bar
-> 12/67 – 1.40x32gr: 650 Bar
-> 12/70 – 1.40x32gr: 620 Bar
-> 12/67 – 1.40x33gr: 700 Bar
-> 12/70 – 1.40x33gr: 660 Bar
-> 12/67 – 1.40x34gr: 780 Bar
-> 12/70 – 1.40x34gr: 710 Bar
<u>Προσωχη διοτι ολα τα παραπανω νουμερα, ειναι υποθετικα και εχουν ως μοναδικο σκοπο, να σας κανουν να καταλαβεται τις βασικες διαφορες Rt & προοδευτικοτητας και οχι τα απολυτα Bar πιεσης.</u>
Σαν γεννικο και οχι σαν απολυτο κανονα, θα εχουμε μια διαφορα περι τα 50-80 Bar υψηλοτερων πιεσεων στους 67αρηδες καλυκες, απο οτι θα ειχαμε στους 70αρηδες αν διατηρουσαμε παντα την ιδια ακριβως δοσολογια υλικων.
<b>ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΗΡΑ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ</b>
Φωτο απο διαφορα φυσιγγια με αστερακι και ρελι που ειχα δοκιμασει να κλεισω εδω και μηνες σε διαφανεις καλυκες 12/70 και που δειχνουν ακριβως πως εχουν τα πραγματα. Αρχιζοντας απο αριστερα:
1. Ισως επικινδυνο φυσιγγιο που θα σηκωσει πιεσεις παραπανω απο το κανονικο και θα εχει σχεδον σιγουρα μια πολυ ξερη τουφεκια
2. Φυσιγγιο με σωστη συμπιεση συγκεντρωτηρα για σωστη καυση πυριτιδας
3. Φυσιγγιο με σωστη συμπιεση συγκεντρωτηρα για σωστη καυση πυριτιδας
4. Φυσιγγιο με συμπιεση συγκεντρωτηρα στα ορια του σωστου-λαθους, δεν το συνιστω ακομη και αν ειμαστε στα ορια του σωστου
5. Ισως επικινδυνο φυσιγγιο που δεν θα σηκωσει υπερβολικες πιεσεις, ισως ομως να εχει απο μαλακη εως κουφια τουφεκια που ισως δημιουργησει βραδυφλογια
6. Επικινδυνο φυσιγγιο που οχι μονο δεν θα σηκωσει πιεσεις, αλλα κατα 99% θα πεταξει φλογες απο την καννη και το κλειστρο λογο βραδυφλογιας
Σε γεννικες γραμμες ο βασικος κανονας για το αστερακι, μας λεει οτι πρεπει να κλεινουμε τα φυσιγγια μας αφηνωντας ελευθερο χωρο απο το στομιο του καλυκα απο 10 εως 11 χιλιοστα, αντιθετως δεν αναφερει πουθενα το οτιδηποτε σχετικο με την σκληροτητα τους, αυτο λοιπον ειναι και το βασικο μας προβλημα! Υπογραμμιζω οτι το οποιοδηποτε πλαστικο υλικο των συγκεντρωτηρων εχει μια Α αρχηκη ελαστικοτητα, που μετα απο καποιον ορισμενο χρονο και που βεβαιως οπως ειναι ευκολα ευνοητο θα γινει Α-x, εφοσον ο συγκεντρωτηρας παραμεινει μεσα στο φυσιγγιο και εδω σε αυτο ακριβως το σημειο αρχιζουν τα οποια προβληματα προκειται να αντιμετωπισουμε.
Με απλα λογια αν κλεισουμε στο θεωρητικα επιτρεπομενο οριο ενα φυσιγγιο με συμπιεση συγκεντρωτηρα οπως αυτο στη μεση (NO, τριτο απο δεξια), που παρεπιπτοντως ειναι ακριβως στο οριο, θα δουλεψει σωστα για μερικες μερες και μετα απο κει και περα σε συναρτηση με το ποσο καιρο θα μεινει στο ραφι, θα αρχισει να παρουσιαζει απο μικροπροβληματα εως σοβαρα προβληματα αποδοσης σε πιεσεις, ταχυτυτες και το σημαντικοτερο αυτων που ειναι η διατρηση. Αρα σαν πιθανο αποτελεσμα απο ενα τετοιο φυσιγγιο θα εχουμε για καποιες μερες καλα αποτελεσματα χωρις αιματα και ξεπουπουλιασματα, μετα σιγα σιγα θα αρχισουμε να βλεπουμε αιματα και στη συνεχεια ξεπουπουλιασματα, τραυματισμενα πουλια…κτλ…
Γιατι ομως θα παρουσιαστει αυτο το φαινομενο; Γιατι πολυ απλα δεν εχει συμπιεστει σωστα ο συγκεντρωτηρας και επειδη οπως ανεφερα παραπανω με την παροδο του χρονου θα χασει ενα μερος απο τη ελαστικοτητα του, αρα αφου δεν θα ασκει πλεον την ιδια στατικη πιεση σε σχεση με την αρχικη του κατασταση, θα δημιουργηθουν τα παραπανω προβληματα. Αντιθετως, το δευτερο και τριτο φυσιγγι απο αριστερα (OK-OK), λογο του οτι ο συγκεντρωτηρας τους ειναι καλα πατημενος, ενδεχεται να μην παρουσιασουν αυτο το προβλημα, ή και αν το παρουσιασουν, να ειναι σε πολυ μικροτερη κλιμακα.
Σε γεννικες γραμμες και πλυν συγκεκριμμενων εξαιρεσεων οταν δεν το επιτρεπουν οι πυριτιδες, πρεπει να γνωριζουμε οτι οταν χρησιμοποιουμε πολυ σκληρους συγκεντρωτηρες θα πρεπει να κλεινουμε στα 10 με 11 χιλιοστα, ενω αντιθετως οταν χρησιμοποιουμε πολυ μαλακους, θα πρεπει να μειωνουμε αναλογος το βαθος απο 9 εως 10 χιλιοστα και κατω απο συγκεκριμμενες συνθηκες με δυσκολες πυριτιδες ισως χρειαστει να φτασουμε και στα 8 χιλιοστα. Οσο και αν σας φαινεται απιθανο, δεν ειναι τυχαιο οτι υπαρχουν ψαγμενοι ιδιογωμοτες στην γειτονικη ιταλια που χρησιμοποιουν αυτους τους κανονες, αυτοι ομως γνωριζουν ακριβως τι κανουν και γιατι το κανουν, οποτε και δεν συνιστω τετοιου ιδοιυς πειραματισμους, εκτος και αν εχετε πληρη γνωση επι του θεματος. Συνιστω λοιπον να μην κατεβειτε ποτε κατω απο τα 9 χιλιοστα, εκτος και αν δειτε οτι ακομα και σε αυτην την περιπτωση, δεν εχει συμπιεστει σωστα ο συγκεντρωτηρας του φυσιγγιου σας.
<u>Συνιστω επισης να μην κοιταζεται τα εργοστασιακα φυσιγγια διοτι οσο και αν σας φαινετε απλο, στην πραξη ειναι τρομερα δυσκολο να τα αντιγραψετε λογο του οτι χρησιμοποιουν εργοστασιακα υλικα φτιαγμενα για εργοστασιακη χρηση με οτι αυτο συνεπαγεται, οποτε μην κοιτατε ποτε ουτε τι εχουν μεσα τα εργοστασικα φυσιγγια αλλα και ουτε ποσο εχουν συμπιεσμενους τους συγκεντρωτηρες τους διοτι κατα πασα πιθανοτητα, θα οδηγηθειτε σε λαθος συμπερασματα!</u>