ΤΟ Α ΚΑΙ ΤΟ Ω ΤΩΝ ΙΔΙΟΓΩΜΟΣΕΩΝ

  • Profile photo of Nikos77
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    5/8/2009

    Αρ. μηνυμάτων:
    1598
    Nikos77 στις #25536

    Ανοιγω το παρον τοπικ για δυο συγκεκριμμενους και μονο λογους, επειδη το εταξα προ καιρου και θεωρω σωστο να το κανω και επειδη οπως ηρθα καποτε στο παρον φορουμ και με βοηθησαν καποια παιδια μεχρι εκει που γνωριζαν, κρινω σωστο οτι πρεπει να βοηθησω με τη σειρα μου καποια αλλα παιδια που πιθανον να χρειαζονται τη βοηθεια μου επι του θεματος, αυτα βεβαιως εως εκει που φτανουν οι γνωσεις μου την παρουσα χρονικη στιγμη, διοτι θεωρω ανωφελο να τους αφησω να παιδευονται για μια ή και περισσοτερες σεζον μεχρι να καταφερουν να βγαλουν ακρη και αν τελικα τα καταφερουν. Θα κοιταξω να ειμαι συντωμος και χωρις να χρονοτριβω ιδιαιτερα, θα αναφερθω μονο σε καποια συγκεκριμμενα πραγματα που δεν εχει τυχει να διαβασω ποτε στο παρον φορουμ και που βεβαιως τα θεωρω ως το Α και το Ω στο κεφαλαιο της ιδιογωμοσης. Αφηνω λοιπον κατα μερους την οποιανδηποτε ενδεχομενη προσωπικη προστριβη που ετυχε να ειχα στο παρελθον με συγκεκριμμενα μελη του φορουμ επι του συγκεκριμμενου θεματος και μπαινω αμεσως στο ζουμι της υποθεσης.

    ΣΧΕΤΙΚΟ ΤΟΠΙΚ: MEC GRABBER 8567 MODDED

    - Οτιδηποτε διαβασετε απο εδω και κατω, δεν ειναι δημιουργημα της φαντασιας μου, αλλα διασταυρωμενα στοιχεια απο επαγγελματιες του χωρου και σοβαρους ιδιογωμοτες του εξωτερικου που εχουν φαει τα λεφτα τους στα κανονακια δοκιμων μεχρι να καταφερουν να βγαλουν καλα και σωστα φυσιγγια εντος προδιαγραφων CIP –
    Επισης επιθυμω να υπογραμμισω οτι ουδεμια ευθυνη φερω, για το οτιδηποτε προκυψει, κατα τους οποιους πειραματισμους θελησει να κανει ο οποισδηποτε διαβασει το παρον αρθρο και τα σχετικα γραφομενα. Το ξαναγραφω για μια ακομα φορα: πρωτα η ασφαλεια μας και μετα ολα τα υπολοιπα!

    ELIO GUALANDI – ΤΟ Α ΚΑΙ ΤΟ Ω ΣΤΗΝ ΙΔΙΟΓΩΜΟΣΗ

    Link Gualandi: http://www.gualandi.it/ITA/PreTab.asp & http://www.gualandi.it/TabCariche/POLVERI_CARICAMENTO.htm

    ORIGINAL TABLE

    ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΟ ΣΤΑ ΚΡΙΣΗΜΑ ΣΗΜΕΙΑ

    Με απλα και λιτα λογια ο ELIO GUALANDI εξηγει και λεει:

    1. Ολες οι δοσολογιες ειναι βασισμενες σε νουμερο σκαγιων 7.5
    2. Αναλογος με το νουμερο και τη διαμετρο των σκαγιων που θα χρησιμοποιησουμε, θα πρεπει να μεταβαλλουμε αναλογος και τη δοσολογια πυριτιδας οπως αναγραφεται στον σχετικο πινακα
    3. Απο το Ν.6 εως και το Ν.0 αυξανουμε την πυριτιδα απο 0,03 εως και 0,10gr
    4. Απο το Ν.9 εως και το Ν.12 μειωνουμε την πυριτιδα απο 0,03 εως και 0,06gr

    ΑΣΤΕΡΟΕΙΔΕΣ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
    Το αστεροειδες κλεισιμο ειναι σωστο μονο οταν το αστερακι εχει απολυτα επιπεδη επιφανεια, σε διαφορετικη περιπτωση υπαρχει προβλημα. Ο ελευθερος χωρος του επιπεδου των σκαγιων απο το στομιο του καλυκα ειναι περι τα 10 με 11 χιλιοστα, αναλογος των συγκεντρωτηρα.

    ΡΕΛΙΑΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
    Το ρηχο ρελι δημιουργει προβληματα κατα την καυση με βραδυφλογια και ατελη καυση, αντιθετος το πολυ πατημενο ρελι ανεβαζει κατακορυφα τις πιεσεις. Ο ελευθερος χωρος του επιπεδου των σκαγιων απο το στομιο του καλυκα ειναι περι τα 6 χιλιοστα με βαθος ρελιου περι τα 3 χιλιοστα.

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΟΚΙΜΩΝ
    Το αστερι εχει σαν βασικο χαρακτηριστηκο την συγκεντρωση των σκαγιων στο κεντρο και ανεβαζει περισσοτερες πιεσεις σε σχεση με το ρελι, δεν κοστιζει τιποτα, ειναι ευκολο και πρακτικο, το συνανταμε σε φυσιγγια μαζικης παραγωγης. Το ρελι προσφερει μια ανοιχτοτερη κατανομη σκαγιων. Το πλαστικο ρελι χρειαζεται ιδιαιτερη προσωχη, ειναι πιο δυσκολο να κατασκευαστει αλλα προσφερει σαφως ανωτερη ποιοτητα τουφεκιας. Το χαρτινο ρελι εχει ακομη ανοιχτοτερη κατανομη σκαγιων και θα ηταν σωστοτερο να χρησιμοποιηθει για κοντινοτερες αποστασεις.

    ΠΩΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΠΛΕΣ ΤΑΜΠΕΛΕΣ

    Οταν βλεπουμε πυριτιδα 1.60gr και βαρος γωμοσης 31-32gr χωρις αλλες προδιαγραφες, τοτε απλα εχουμε να κανουμε με μια διπλη ή πολλαπλη ταμπελα δοσολογιας και δεν το μεταφραζουμε σε καμμια απολυτος περιπτωση οτι μπορουμε να γεμισουμε απο 31 εως 32gr διοτι ειναι τεραστιο λαθος λογο διαφορετικων τριβων του πληθους των σκαγιων με τον αυλο της καννης! Υπογραμμιζω δε, οτι σε καμια περιπτωση δεν μπορουμε να ειμαστε σιγουροι για το οτιδηποτε, διοτι πολυ απλα κανεις δεν προκειτε να μας εγγυηθει απολυτος τιποτα, αρα δεν μας μενει παρα να ενεργησουμε βαση λογικης συμφωνα με το βασικο κανονα αποφυγης μπουκοματος (ελ.μετ. λεξης intasamento), οποτε και στη προκειμενη περιπτωση θα μπορουσαμε καλλιστα να εχουμε:
    – 1.60x31gr για ψιλα σκαγια (πχ. Ν.9) σε καλοκαιρινη – φθινοπορινη γωμοση
    – 1.60x32gr για χοντρα σκαγια (πχ. Ν.5) σε καλοκαιρινη – φθινοπορινη γωμοση
    – 1.65x31gr για ψιλα σκαγια (πχ. Ν.9) σε χειμωνιατικη γωμοση
    – 1.65x32gr για χοντρα σκαγια (πχ. Ν.5) σε χειμωνιατικη γωμοση

    Διαφορετικα αν ειχαμε μια δοσολογια οπως 1.60-1.65×31-32gr τοτε θα ηταν σχεδον απολυτα λογικο οτι θα μπορουσε καλλιστα να μεταφραστει ως:
    – 1.60x31gr για ψιλα σκαγια (πχ. Ν.9) σε καλοκαιρινη – φθινοπορινη γωμοση
    – 1.60x32gr για χοντρα σκαγια (πχ. Ν.5) σε καλοκαιρινη – φθινοπορινη γωμοση
    – 1.65x31gr για ψιλα σκαγια (πχ. Ν.9) σε χειμωνιατικη γωμοση
    – 1.65x32gr για χοντρα σκαγια (πχ. Ν.5) σε χειμωνιατικη γωμοση

    Σημειωση: Τον παραπανω τροπο αποκωδικοποιησης στις διπλες ταμπελες, τον διαβασα απο ποστ συνγραφεα manual ιδιογωμοσεων που κυκλοφωρει καθε χρονο σε γνωστο περιοδικο της ιταλιας, οποτε και τον μετεφερα αυτουσιο με δικα μου λογια.

    ΥΨΟΣ ΚΑΛΥΚΑ Cal. 12/70

    Αν και θεωρητικα το υψος του καλυκα θα επρεπε να ειναι περi τα 70mm, κατι τετοιο δεν ισχυει σχεδον ποτε, διοτι το στανταρ ειναι περι τα 69mm. Αναλογος με την παρτιδα, υπαρχουν και διακυμανσεις της ταξεως του μισου χιλιοστου, οποτε και βαση λογικης θα επρεπε να προσαρμοσουμε το ρελι στο σωστο υψος, κατι βεβαιως που δεν κανουμε σχεδον ποτε λογο αγνοιας ή λογο ελειψης (ηλεκτρονικου) παχυμετρου ακριβειας ( link: σχετικου βιντεο ).

    Φωτο απο ηλεκτρονικο παχυμετρο ακριβειας 0,01mm και διπλων μεζουρων απο teflon για την σωστη μετρηση της σταθμης των σκαγιων.

    ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΛΥΛΙΟΥ

    Η σωστη επιλογη καψυλιου ειναι βεβαιως σημαντικη, οσο σημαντικη ειναι και η σωστη δοσολογια πυριτιδας και σκαγιων. Ο βασικος κανονας λεει οτι χρησιμοποιουμε ισχυρα καψυλια για ελαφρυτερες γωμοσεις και μεσαια καψυλια για βαρυτερες γωμοσεις, πλυν ελαχιστων εξαιρεσεων του κανονα. Απο το ισχυροτερο προς το λιγοτερο ισχυρο εχουμε τα εξης καψυλια: 616 Silver & Gold -> UEE Piston G -> 688 -> Federal 209 M -> Kleanbore 209 M -> CX 2000 -> CCI 209 -> 616 -> Remington Kleanbore 209 -> W-209 -> 686 -> Kemira 20 -> CX1000 -> 615 -> CX50 -> 684 -> 614. Εμας ομως μας ενδιαφερουν τα ακολουθα:

    1. 616 Silver e Gold
    2. 688
    3. CX2000
    4. 616
    5. 686
    6. CX1000
    7. 615

    Η συμβουλη μου ειναι να αποφευγουμε να χρησιμοποιουμε το 616 λογο σχετικης ασταθειας και το CX1000 διοτι σε καποιες παρτιδες ειχε την ισχυ του CX2000. Ενα κλασσικοτατο παραδειγμα για δοσολογια με ευρος 31-34gr, θα μπορεουσε καλλιστα να ειναι το ακολουθο:
    – 688: 1.55x31gr
    – CX2000: 1.60x32gr
    – 686: 1.65×33
    – 615: 1.70×34

    ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΗΡΑ

    Μονο με το σωστο υψος και τη σωστη συμπιεση του συγκεντρωτηρα θα καταφερουμε να επιτυχουμε τα επιθυμιτα αποτελεσματα, σε διαφορετικη περιπτωση, κατα πασα πιθανοτητα θα δημιουργησουμε απλα ενα επικινδυνο φυσιγγι! Ο αριστερος συγκεντρωτηρας λογο του οτι δεν είναι σωστα πατημενος θα δημιουργεισει προβληματα οπως μια πιθανη βραδυφλογια ή μια ατελη καυση, αντιθετος ο δεξης που ειναι πατημενος υπερβολικα πανω απο το οριο θα ανεβασει κατακορυφα τις πιεσεις! Προσωχη λοιπον διοτι μονο ο συγκεντρωτηρας στη μεση της φωτο ειναι σωστα πατημενος και το φυσιγγιο δεν θα γινει επικινδυνο λογο του συγκεντρωτηρα και όχι λογο διφορετικων αιτιων.

    Εκτος αυτου, πρεπει να αναλογιστουμε οτι αν δεν καταφερουμε να συμπιεσουμε σωστα το αμορτισερ του συγκεντρωτηρα, τοτε απλα θα εχουμε απο ενα απλο προβλημα εως και ενα σοβαροτατο προβλημα στις ακολουθες παραμετρους: PMax, V1, V2, Int, Rt, TC.

    ΡΕΛΙ – ΒΑΘΟΣ ΡΕΛΙΟΥ

    Θεωρω οτι το σωστο ρελι ειναι το 50% τις επιτυχιας ενος φυσιγγιου! Το υπολειπο 50% βασιζεται στην ποιοτητα των υλικων, την σωστη επιλογη του και στην σωστη δοσολογια ανα περισταση. Δεν ειναι τυχαιο οτι αρκετοι ψαγμενοι ιδιογωμοτες εκαναν συγκεκριμμενες μετατροπες σε ορισμενα απο τα στροφεια τους ωστε να μπορουν να ρελιαζουν με δικες τους προδιαγραφες τα δικα τους φυσιγγια. Επισης δεν ειναι τυχαιο οτι και εγω προσωπικα παιδευομαι εδω και μηνες ωστε να αποκτησω ενα στροφειο ρελιασματος με δικες μου προδιαγραφες και τροποποιησεις.

    Μερικες ενδεικτικες φωτο:

    Επισημαινω και υπογραμμιζω οτι σε περιπτωση που σας φαινονται ολα τελεια, αλλα τα φυσιγγια σας για τον οποιονδηποτε λογο δεν δουλευουν σωστα – πλυν υγρασιας σε περιπτωση που χρησιμοποιειτε μονοβασικη πυριτιδα οπως A1, Aquila,GM3…κτλ…ή τροποποιημενη οπως MBx32, F2x32…κτλ…-, τοτε απλα σας συμβουλευω να επικεντρωσετε ολη την προσωχη σας στο ρελιασμα, μηπως και καταφερετε να λυσετε επιτελους ολα τα προβληματα σας μια και καλη.

    PMax, V1, TC, V2, Int, Rt

    PMax: Μεγιστη πιεση στα 3cm απο τη θαλαμη
    V1: Αρχικη ταχυτητα οχι στο στομιο της καννης αλλα στο 1.5 ή στα 2.5 μετρα απο το στομιο
    TC: Χρονος καυσης που ειναι σχεδον παντα απο 2500 εως 3500 εκατομμυριοστων δευτερολεπτου
    V2: Παραμενουσα ταχυτητα στα 10 ή 20 μετρα απο το στομιο
    Int: Ολοκληρωμα που μας δινει την γραφικη παρασταση πιεσεων και το συνολικο εργο που εχει παραχθει
    Rt: Καθυστερηση αναφλεξης

    Τα παραπανω στοιχεια χρειαζονται για να μας βοηθησουν να βρουμε την σωστη αναλογια υλικων και συμπιεσης συγκεντρωτηρα σε σχεση παντοτε με το βαθος ρελιου, με το ελαχιστο δυνατον κοστος δοκιμων και πειραματισμων. Αλλωστε ενας εμπειρος χειριστης με το που διαβασει καποιες απο τις παραπανω τιμες, ειναι σχεδον σιγουρο οτι θα καταλαβει αμεσως που βρησκεται το προβλημα.

    Φιλικα Νικος

    ΥΓ Λογο του οτι εχω κλεισει οριστηκα και αμετακλητα με το θεμα των ιδιογωμοσεων στο παρον φορουμ για καθαρα προσωπικους λογος, κατι που ειναι γνωστο εδω και καιρο αλλωστε, οποιοσδηποτε επιθυμει να ρωτησει κατι, μπορει να ρωτησει οτι θελει αλλα παρακαλω μονο πανω σε αυτα που εγραψα στο παρον τοπικ. Αν γνωριζω και εχω τον απαραιτητο χρονο στη διαθεση μου, θα του απαντησω ευχαριστως.

    EDIT – 23/04/2010 -

    ΥΨΟΣ ΚΑΛΥΚΑ 67 Vs 70mm – Rt & ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΥΡΙΤΙΔΑΣ

    Η βασικη διαφορα μεταξυ αυτων των δυο καλυκων, δεν εστιαζεται στα τρια χιλιοστα της διαφορας του θεωρητικου τους υψους, αλλα στο πως συμπεριφερονται με διαφορετικες πυριτιδες μικρου ή μεγαλου ογκου, σε σχεση με τους αναλογους συγκεντρωτηρες της εκαστοτε επιλογης μας. Το βασικο πλεονεκτημα του 67αρη καλυκα σε σχεση με τον 70αρη ειναι οτι λογο του μικροτερου εσωτερικου χωρου που διαθετει, μας αναγκαζει να χρησιμοποιησουμε καποιον χαμηλοτερο συγκεντρωτηρα κατα 2 ή 3 χιλιοστα. Αυτο ειναι και το μεγαλο πλεονεκτημα αυτου του καλυκα, διοτι αν αναλογιστουμε οτι κατα την εκρηξη της πυριτιδας θα εχουμε οπωσδηποτε μια σχετικα μικροτερη στρεβλωση του συγκεντρωτηρα, συνεπαγεται αυτοματα οτι θα εχουμε και μικροτερο χρονο καθυστερησης οσο αναφορα την διαδικασια αναφλεξης.

    Rt ειναι ο χρονος καθυστερησης κατα την διαδικασια της αναφλεξης και μεταφραζεται απο την κρουση του επικρουστηρα στο καψυλιο μεχρι την εκρηξη της πυριτιδας. Το Rt μεταβαλλεται αναλογος το υψος, την σχετικη παραμορφωση του συγκεντρωτηρα, τη σκληροτητα του συγκεντρωτηρα, την στατικη πιεση ρελιασματος, το τροπο ρελιασματος του φυσιγγιου…κτλ… Βεβαιως πρεπει να εχουμε παντα στο μυαλο μας, οτι ενας μαλακοτερος συγκεντρωτηρας θα δωσει σχεδον παντα μεγαλυτερο χρονο Rt, λογο του οτι κατα την εκρηξη του καψυλιου θα μεταβαλλεται περισσοτερο ο θαλαμος καυσης, σε αντιθεση βεβαιως με ενα συγκεντρωτηρα σκληροτερο ή καλυτερα πατημενο και ρελιασμενο.

    To κλασσικοτερο παραδειγμα θεωρητικης και πρακτικης δοσολογιας σε Cal.12 για 67αρη και 70ρη καλυκα με πυριτιδα S4/n ειναι κατι που το εχω δουλεψει προσωπικα και ειναι το ακολουθο:
    -> 12/67/CX2000 – 1.40x32gr
    -> 12/70/CX2000 – 1.45x32gr

    Η διαφορα μειωσης της ταξεως των 0,05gr απο τον 70αρη στον 67αρη καλυκα, ειναι κατι που το συνανταμε σχεδον παντα για να καταφερουμε να κρατησουμε τις πιεσεις στα ιδια επιπεδα, ομως δεν θα ειναι παντα ετσι επειδη σε καποιες αλλες πυριτιδες θα πρεπει να γινουν διαφορετικες μειωσεις της ταξεως 0,01…0,10gr, αναλογα παντα με την προοδευτικοτητα τους. Η μειωση αυτη, εχει να κανει κατα πρωτο λογο με την αυξηση προοδευτικοτητας που επιφερει ο 67αρης καλυκας και κατα δευτερο λογο, για να μην παραμορφωθουν επιπλεον τα σκαγια λογο των μεγαλυτερων πιεσεων που θα ασκηθουν στην θαλαμη.

    Τι γινεται λοιπον με το Rt, τους συγκεντρωτηρες και την προοδευτικοτητα; Με απλα λογια, μπορουμε να καταλαβουμε αμεσως απο τα σχετικα παραδειγματα που ακολουθουν με υποθετικα και οχι πραγματικα νουμερα:
    -> 12/67 – 1.40x32gr – Μαλακος Συγκεντρωτηρας: 650 Bar
    -> 12/70 – 1.45x32gr – Μαλακος Συγκεντρωτηρας: 650 Bar
    -> 12/70 – 1.40x32gr – Σκληρος Συγκεντρωτηρας: 640 Bar
    -> 12/67 – 1.40x32gr – Σκληρος Συγκεντρωτηρας: 680 Bar
    -> 12/70 – 1.45x32gr – Σκληρος Συγκεντρωτηρας: 670 Bar

    Τι γινεται ομως με την αλλαγη προοδευτικοτητας και τα γραμμαρια γομωσης; Με απλα λογια, μπορουμε να καταλαβουμε αμεσως απο τα σχετικα παραδειγματα που ακολουθουν με υποθετικα και οχι πραγματικα νουμερα για πυριτιδα των 32gr:
    -> 12/67 – 1.40x31gr: 610 Bar
    -> 12/70 – 1.40x31gr: 590 Bar
    -> 12/67 – 1.40x32gr: 650 Bar
    -> 12/70 – 1.40x32gr: 620 Bar
    -> 12/67 – 1.40x33gr: 700 Bar
    -> 12/70 – 1.40x33gr: 660 Bar
    -> 12/67 – 1.40x34gr: 780 Bar
    -> 12/70 – 1.40x34gr: 710 Bar

    Προσωχη διοτι ολα τα παραπανω νουμερα, ειναι υποθετικα και εχουν ως μοναδικο σκοπο, να σας κανουν να καταλαβεται τις βασικες διαφορες Rt & προοδευτικοτητας και οχι τα απολυτα Bar πιεσης.

    Σαν γεννικο και οχι σαν απολυτο κανονα, θα εχουμε μια διαφορα περι τα 50-80 Bar υψηλοτερων πιεσεων στους 67αρηδες καλυκες, απο οτι θα ειχαμε στους 70αρηδες αν διατηρουσαμε παντα την ιδια ακριβως δοσολογια υλικων.

    ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΗΡΑ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ

    Φωτο απο διαφορα φυσιγγια με αστερακι και ρελι που ειχα δοκιμασει να κλεισω εδω και μηνες σε διαφανεις καλυκες 12/70 και που δειχνουν ακριβως πως εχουν τα πραγματα. Αρχιζοντας απο αριστερα:
    1. Ισως επικινδυνο φυσιγγιο που θα σηκωσει πιεσεις παραπανω απο το κανονικο και θα εχει σχεδον σιγουρα μια πολυ ξερη τουφεκια
    2. Φυσιγγιο με σωστη συμπιεση συγκεντρωτηρα για σωστη καυση πυριτιδας
    3. Φυσιγγιο με σωστη συμπιεση συγκεντρωτηρα για σωστη καυση πυριτιδας
    4. Φυσιγγιο με συμπιεση συγκεντρωτηρα στα ορια του σωστου-λαθους, δεν το συνιστω ακομη και αν ειμαστε στα ορια του σωστου
    5. Ισως επικινδυνο φυσιγγιο που δεν θα σηκωσει υπερβολικες πιεσεις, ισως ομως να εχει απο μαλακη εως κουφια τουφεκια που ισως δημιουργησει βραδυφλογια
    6. Επικινδυνο φυσιγγιο που οχι μονο δεν θα σηκωσει πιεσεις, αλλα κατα 99% θα πεταξει φλογες απο την καννη και το κλειστρο λογο βραδυφλογιας

    Σε γεννικες γραμμες ο βασικος κανονας για το αστερακι, μας λεει οτι πρεπει να κλεινουμε τα φυσιγγια μας αφηνωντας ελευθερο χωρο απο το στομιο του καλυκα απο 10 εως 11 χιλιοστα, αντιθετως δεν αναφερει πουθενα το οτιδηποτε σχετικο με την σκληροτητα τους, αυτο λοιπον ειναι και το βασικο μας προβλημα! Υπογραμμιζω οτι το οποιοδηποτε πλαστικο υλικο των συγκεντρωτηρων εχει μια Α αρχηκη ελαστικοτητα, που μετα απο καποιον ορισμενο χρονο και που βεβαιως οπως ειναι ευκολα ευνοητο θα γινει Α-x, εφοσον ο συγκεντρωτηρας παραμεινει μεσα στο φυσιγγιο και εδω σε αυτο ακριβως το σημειο αρχιζουν τα οποια προβληματα προκειται να αντιμετωπισουμε.

    Με απλα λογια αν κλεισουμε στο θεωρητικα επιτρεπομενο οριο ενα φυσιγγιο με συμπιεση συγκεντρωτηρα οπως αυτο στη μεση (NO, τριτο απο δεξια), που παρεπιπτοντως ειναι ακριβως στο οριο, θα δουλεψει σωστα για μερικες μερες και μετα απο κει και περα σε συναρτηση με το ποσο καιρο θα μεινει στο ραφι, θα αρχισει να παρουσιαζει απο μικροπροβληματα εως σοβαρα προβληματα αποδοσης σε πιεσεις, ταχυτυτες και το σημαντικοτερο αυτων που ειναι η διατρηση. Αρα σαν πιθανο αποτελεσμα απο ενα τετοιο φυσιγγιο θα εχουμε για καποιες μερες καλα αποτελεσματα χωρις αιματα και ξεπουπουλιασματα, μετα σιγα σιγα θα αρχισουμε να βλεπουμε αιματα και στη συνεχεια ξεπουπουλιασματα, τραυματισμενα πουλια…κτλ…

    Γιατι ομως θα παρουσιαστει αυτο το φαινομενο; Γιατι πολυ απλα δεν εχει συμπιεστει σωστα ο συγκεντρωτηρας και επειδη οπως ανεφερα παραπανω με την παροδο του χρονου θα χασει ενα μερος απο τη ελαστικοτητα του, αρα αφου δεν θα ασκει πλεον την ιδια στατικη πιεση σε σχεση με την αρχικη του κατασταση, θα δημιουργηθουν τα παραπανω προβληματα. Αντιθετως, το δευτερο και τριτο φυσιγγι απο αριστερα (OK-OK), λογο του οτι ο συγκεντρωτηρας τους ειναι καλα πατημενος, ενδεχεται να μην παρουσιασουν αυτο το προβλημα, ή και αν το παρουσιασουν, να ειναι σε πολυ μικροτερη κλιμακα.

    Σε γεννικες γραμμες και πλυν συγκεκριμμενων εξαιρεσεων οταν δεν το επιτρεπουν οι πυριτιδες, πρεπει να γνωριζουμε οτι οταν χρησιμοποιουμε πολυ σκληρους συγκεντρωτηρες θα πρεπει να κλεινουμε στα 10 με 11 χιλιοστα, ενω αντιθετως οταν χρησιμοποιουμε πολυ μαλακους, θα πρεπει να μειωνουμε αναλογος το βαθος απο 9 εως 10 χιλιοστα και κατω απο συγκεκριμμενες συνθηκες με δυσκολες πυριτιδες ισως χρειαστει να φτασουμε και στα 8 χιλιοστα. Οσο και αν σας φαινεται απιθανο, δεν ειναι τυχαιο οτι υπαρχουν ψαγμενοι ιδιογωμοτες στην γειτονικη ιταλια που χρησιμοποιουν αυτους τους κανονες, αυτοι ομως γνωριζουν ακριβως τι κανουν και γιατι το κανουν, οποτε και δεν συνιστω τετοιου ιδοιυς πειραματισμους, εκτος και αν εχετε πληρη γνωση επι του θεματος. Συνιστω λοιπον να μην κατεβειτε ποτε κατω απο τα 9 χιλιοστα, εκτος και αν δειτε οτι ακομα και σε αυτην την περιπτωση, δεν εχει συμπιεστει σωστα ο συγκεντρωτηρας του φυσιγγιου σας.

    Συνιστω επισης να μην κοιταζεται τα εργοστασιακα φυσιγγια διοτι οσο και αν σας φαινετε απλο, στην πραξη ειναι τρομερα δυσκολο να τα αντιγραψετε λογο του οτι χρησιμοποιουν εργοστασιακα υλικα φτιαγμενα για εργοστασιακη χρηση με οτι αυτο συνεπαγεται, οποτε μην κοιτατε ποτε ουτε τι εχουν μεσα τα εργοστασικα φυσιγγια αλλα και ουτε ποσο εχουν συμπιεσμενους τους συγκεντρωτηρες τους διοτι κατα πασα πιθανοτητα, θα οδηγηθειτε σε λαθος συμπερασματα!

    Profile photo of maximo
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    8/10/2009

    Αρ. μηνυμάτων:
    524
    maximo στις #143587

    Φωνή βοώντι εν τώ ερήμω…!

    Profile photo of NIKOS SAMOS
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    26/9/2009

    Αρ. μηνυμάτων:
    726
    NIKOS SAMOS στις #143593

    Νικο77 πολυ καλα ολα αυτα που γραφης αλλα πολυ σπαζοκεφαλια και πολυ ψαξημω θα χρειαστη για εναν ιδιογομοτη μηπος ολα αυτα ειναι αρνητικα για εναν που θελη να ασχωληθη γιατι θα πει που τρεχα γυρευε δεν περνω τα ετημα φισιγγια που θα μου ερχωντε και πιο φτηνα γιατι αν βαλης στο κοστος και τα συνεργα τοτε θα στοιχησουν μια περιουσια και ποιος θα ειναι σηγουρος οτι θα φτιακση καλυτερα φυσιγγια και οχι χειροτερα η στην καλυτερη περηπτοση τα ιδια με τα ετημα που το ωφελος θα ειναι 2 3 λεπτα το φυσιγγι αξηζη τοση ταλαιπορια και αν δεν σου ερχονται και σωστα τα υλικα οπως καλικες συγεντρωτηρες η καψουλια τοτε μπενης και μεσα

    Profile photo of DIMAR1039
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    29/1/2009

    Αρ. μηνυμάτων:
    1341
    DIMAR1039 στις #143603

    Ειναι φανερο φιλε Νικο οτι το θεμα το εχεις ψαξει καλα.Μπραβο.
    Διαβασα με προσοχη αυτα που γραφεις και πραγματικα ειναι πολυ ενδιαφεροντα.Φανταζομαι στην συνεχεια θα συμπληρωσεις και με στοιχεια για τις πυριτιδες,τα σκαγια,τα βισματα κτλ.
    Θελω αν μπορεις να γραψεις μερικα πραγματα(λεπτομερειες)για το ρελιασμα.Βλεπω οτι του δινεις ιδιαιτερη εμφαση.
    Σ'αυτο το πολυ ωραιο πλανο που εχεις φτιαψει εκτος απο το ρελιασμα θα εχουμε την ευκαιρια να αναπτυξουμε συζητωντας και τις υπολοιπες ενωτητες.Εγω θ'αρχισω απο τα καψουλια.Στην επιλογη του καψουλιου εκτος απο το βαρος της γομωσης σημαντικο ρολο παιζει η πυριτιδα.Αυτην καλειτε να αναψει το καψουλι.Αναλογος δηλαδη ποσο ευκολα η δυσκολα αναβει μια πυριτιδα,ποσο γρηγορα καιγεται,ποσο ογκο καταλαμβανει κτλ επιλεγουμε και το αναλογο καψουλι που μπορει να συνεργαζεται μαζι του με τον καλυτερο τροπο.

    Profile photo of victz
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    18/5/2003

    Αρ. μηνυμάτων:
    8591
    victz στις #143608

    @ Νικος77

    Πολυ καλη δουλεια φιλε. Λεπτομερεστατη, και με κατατοπιστικοτατες φωτογραφιες. Μ'αρεσει που εκατσες και εκλεισες φυσιγγια με πολυ πατημενο συγκεντρωτηρα μονο και μονο για να παρεις φωτογραφια. Ακομα μια φορα αποδειχτηκε οτι τα εργαλεια κανουν το μαστορα μεν, αλλα και η γνωση και το μερακι γι'αυτο που κανει. Ασχολουμαι με αυτο το πραγμα αρκετα χρονια, και μπορω να πω οτι ακομα, οταν ριχνω ενα πουλι με δικο μου φυσιγγι, αισθανομαι σαν τη πρωτη φορα. Τοσο εξειδικευση ομως, και σε τοσο λιγο χρονο, οπως ο Νικος, δεν εχω κανει. Θες λογω χρηματων, θες λογω χρονου, ή επειδη δε μπορω απλα, παντως δε το χω κανει. Αυτο φανταζομαι δε μου στερει τη χαρα της ιδιογομωσης, αλλα δεν κανει τη διαδικασια γομωσης που ακολουθω τοσο σταθερη οσο του Νικου. Μιλαω παντα για τη διαδικασια που δεν ζυγιζω μια μια τις δοσεις πυριτιδας-σκαγιων, αλλα αφηνω τη μηχανη να ριξει και ζυγιζω καθε 15-20 φυσιγγια.

    @ Nikos Samos

    Νικο, εχεις εν μερει δικιο, αλλα η ιδιογομωση δε γινεται για να γλυτωσεις λεφτα. Καποτε ηταν ετσι, και τωρα συμφερει μονο σε μικρα διαμετρηματα, που δεν υπαρχει ποικιλια, και οι τιμες ειναι σαν του 12αριου. Σε μας γινεται γιατι ειναι μια διαδικασια συνυφασμενη με το κυνηγι, τουλαχιστον στα δικα μου ματια. Σκεψου απλα ποσες ωρες μπορεις να φας γεμιζοντας φυσιγγια, τωρα, που δεν εχει κυνηγι, και πηγαινοντας στο σκοπευτηριο να τα δοκιμασεις. Αυτα που προτεινει ο Νικος ειναι πραγματα που οποιοσδηποτε ασχοληται με γομωσεις φυσιγγιων πρεπει να ξερει. Γιατι αλλο να βγαζεις φυσιγγια που να μην ειναι καλα, και αλλο να ειναι επικινδυνα. Αυτο το δευτερο ειναι που θελουμε ολοι να αποφυγουμε. Το πρωτο θελει ψαξιμο και δοκιμες, το δευτερο θελει εφαρμογη οσων λεει ο Νικος στο ποστ εδω.

    Για οσα παιδια ασχοληθουν, να ξερετε ενα πραγμα. Ειναι κολλημα. Δεν γινεται για να γλυτωσεις λεφτα. Εχω σπιτι υλικα απο αστοχες αγορες, και ψαχνομαι να δω ποτε θα βρω χρονο και ορεξη να τα γεμισω να φυγουν. Πανω απ'ολα ειναι μερακι. Αν ασχοληθητε αρχιστε με απλα εργαλεια, να δειτε πως σας πηγαινει η ολη δουλεια. Αν εχετε φιλους που ενδιαφερονται, αγοραστε τα συνεταιρικα. Αν δειτε οτι σας αρεσει αρκετα τοτε ψαξτε το παραπανω.


    Α ρε αδελφε, γιατι βιαστηκες τοσο να φυγεις; Σου ευχομαι ηρεμα νερα και καλες ψαριες.

    Profile photo of victz
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    18/5/2003

    Αρ. μηνυμάτων:
    8591
    victz στις #143618

    Νικο, επειδη αναφερες οτι ασχολησαι και με την Aquila, γι'αυτο θεωρησα οτι ειναι δικη σου η φωτογραφια.


    Α ρε αδελφε, γιατι βιαστηκες τοσο να φυγεις; Σου ευχομαι ηρεμα νερα και καλες ψαριες.

    Profile photo of NIKOS SAMOS
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    26/9/2009

    Αρ. μηνυμάτων:
    726
    NIKOS SAMOS στις #143640

    Nικο 77 εγω γεμηζω μονο για το 28αρι που συμφερη και το χομπι μου κανω και συχρονος εχω και οικονομια . αλλα να πεις τη οικονομια αφου ολα και ολα ρηχνω 300 φυσιγγια το χρονο με το 12αρι και το 28αρι αντε να γλυτωνο 20 ευρω αλλα δεν ειναι για τα λεφτα αλλα να ξεγελαω τον εαυτο μου οτι δεν χανω τσαμπα το χρονο μου

    Profile photo of victz
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    18/5/2003

    Αρ. μηνυμάτων:
    8591
    victz στις #143688

    Tελικα οι Gualandi, ακριβως λογω του κεντρικου αμορτισερ τους, προσφερουν και ευκολο οπτικο ελεγχο. Οπως επισης αυτο που λενε ολοι, οτι αν ξεκινας τις ιδιογομωσεις, καλο ειναι να χρησιμοποιεις διαφανους καλυκες, για τον ιδιο ακριβως λογο. Και επειδη φυσικα ευκολα ελεγχεις τι ακριβως φυσιγγι θα ριξεις.


    Α ρε αδελφε, γιατι βιαστηκες τοσο να φυγεις; Σου ευχομαι ηρεμα νερα και καλες ψαριες.

    Profile photo of Σωτήρης 22
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    12/2/2009

    Αρ. μηνυμάτων:
    2226
    Σωτήρης 22 στις #143752

    Συγχαρητηρια φιλε,οχι μονο για το περιεχομενο που δειχνει πραγματικα ψαγμενο ατομο,αλλα ΠΟΛΥ περισσοτερο για τον χρονο και την διαθεση να <περασεις> τις γνωσεις που σιγουρα με πολυ κοπο και μελετη απεκτησες.

    Profile photo of DIMAR1039
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    29/1/2009

    Αρ. μηνυμάτων:
    1341
    DIMAR1039 στις #143920

    Ωραιος ο Νικος!!Περιμενω λεπτομερειες..

    Profile photo of DIMAR1039
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    29/1/2009

    Αρ. μηνυμάτων:
    1341
    DIMAR1039 στις #144216

    Πολυ καλη δουλεια Νικο.Ευγε!Συνχαρητηρια για τον κοπο σου να συλλεξεις τοσες πληροφοριες και για τον χρονο σου που διαθεσες να μα τις καταθεσεις.Αυτα που γραφεις σ'αυτο το τοπικ θε μπορουσαν ανετα να αποτελεσουν ενα πολυ καλο αρθρο σε περιοδικο κυνηγετικης υλης!
    Ωραια η πατεντα σου Maximo.Προσοχη ομως με την στατικη πιεση παιδια.Οπως εγραψε και ο Νικος παραπανω η συμπιεση της πυριτιδας να ειναι παντα μεσα στα επιτρεπτα ορια

    Profile photo of androu
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    16/8/2004

    Αρ. μηνυμάτων:
    1385
    androu στις #144218

    Παιδιά ερώτηση.

    Υπάρχει μηχανή που κάνει μόνο το κλείσιμο ;

    Σκέφτομαι να κάνω το εξής:

    Να πάρω αυτή τη ζυγιστική μηχανή της Lyman

    Lyman 1200 DPS III Digital Powder System :

    http://www.cabelas.com/cabelas/en/template…t20853&rid=

    Με αυτή τη ζυγιστική μηχανή είναι το μόνο σίγουρο ότι θα έχεις μεγάλη ακρίβεια στις πυρίτιδες.

    και να χρησιμοποιώ μια mec 600 ή μια Lee Load All II για τα υπόλοιπα (κλείσιμο κλπ) , ή να πάρω (αν υπάρχει) καμιά μηχανή που να κάνει μόνο τα κλεισίματα.

    Profile photo of gp106
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    16/10/2008

    Αρ. μηνυμάτων:
    398
    gp106 στις #144220

    Γιάννη μηχανές μόνο για κλείσιμο ξέρω ότι έχει ο Λανάρας. http://www.iolan.gr .Βέβαια την ίδια δουλειά μπορείς να κάνεις και με μία Lee load all που έχει και ογκομετρικά αλλά δεν ξέρω αν αντέχει να κλείνει πολλά φυσίγγια σε μια μέρα γιατί το μεγαλύτερο μέρος της είναι πλαστικό. Η ζυγαριά φαίνεται μια χαρά αν και λίγο ακριβή. Αν το καλοσκεφτείς όμως θα τα γεμίζεις ένα, ένα στο χέρι? Είναι πολύ χρονοβόρο. Ειδικά αν φτιάχνεις σκοπευτικά που χρειάζεσαι ποσότητα.

    Profile photo of gp106
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    16/10/2008

    Αρ. μηνυμάτων:
    398
    gp106 στις #144248

    Φίλε Νίκο σε αυτό που λες έχεις σίγουρα δίκιο. Δεν μπορούμε να πετύχουμε μεγάλη ακρίβια. Ειδικά με τις μηχανές που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Εδώ σε φυσίγγια του εμπορίου που είχα μετρήσει μια φορά μου είχαν βγει τα μάτια με τις διαφορές από φυσίγγι σε φυσίγγι. Προσωπικά με τις μικρού όγκου δεν εμπιστεύομαι το δοσομετρικό (π.χ. στην sipe που χρησιμοποιώ) και γεμίζω με το χέρι, αλλά αυτά τα φυσίγγια είναι λίγα. Στην jk6, A0 δεν έχω ιδιαίτερα προβλήματα. Στα σκοπευτικά δε με AS-24 που είναι μεγάλου όγκου έχω φοβερή ακρίβια αρκει να διατηρώ την στάθμη σταθερή (συμπληρώνω κάθε 18 περίπου φυσίγγια).

    Profile photo of maximo
    Μέλος
    Ημ. εγγραφής:
    8/10/2009

    Αρ. μηνυμάτων:
    524
    maximo στις #144280

    Παιδια εχοντας ψαξει αρκετα μονος μου αλλα και με τον Νικο για το "τελειο" ογκομετρικο το οποιο ΔΕΝ χανει ή ειναι απολυτα ακριβες στις δοσεις του καθε φορα αν θελετε την γνωμη μου απλα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!
    Με τον Νικο εχουμε φιλοσοφησει ατελειωτες ωρες περι του θεματος για να βελτιωσουμε τα ηδη υπαρχοντα μας αλλα και αλλα, εχουνε κανει μια σχετικη βελτιωση αλλα και παλι απλα μειωσαμε τις απωλεις δεν το καναμε 100% !!!!
    Εγω προσωπικα εβαλα και το Automate το οποιο μου εχει βελτιωσει αρκετα τις επιδοσεις στις δοσολογιες αλλα παντα μα ΠΑΝΤΑ υπαρχει μια πολυ μικρη αποκλιση!
    Ρε παιδια δειτε το εξης, βλεπετε μεγαλες βιομηχανιες με μηχανηματα τα οποια αγγιζουνε τα 20000 φυσιγγια την ωρα κανοντας αστρονομικα ποσα για την αγορα τους ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΚΑΝΕΝΑ ΦΥΣΙΓΓΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΟ ΑΛΛΟ! Σας προκαλω, παρτε 5 φυσιγγια μιας καλης εταιριας και κοψτε τα. Ζυγηστε το καθε ενα τα υλικα του ξεχωριστα και βγαλτε τα συμπερασματα σας…
    Βεβαια σε πυριτιδες μεγαλου ογκου οπως η Aquilla που δουλευω πολυ εχω εξαλειψει τις διαρροες δηλαδη θεμα ειναι αν χασω 5 κοκκους σε μια παρτιδα περιπου. Αλλα με ΜΒ32 ή Τεκνα ΕΧΩ ΑΠΩΛΕΙΕΣ! Ειναι τετοια η μορφη τους, πολυ μικρος κοκκος και μαλακος εχοντας ΠΑΡΑ ΜΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΤΑΤΙΚΟ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ θα παει και θα διεισδυσει εκει που δεν θες! Εδω βλεπεις γεμιζεις Τεκνα στο χερι και απο μονη της οι κοκκοι τους βλεπεις και σκαρφαλωνουνε στο πλαστικο τους καλυκα!!!
    Επειδη λοιπον ΟΛΑ μα ΟΛΑ τα μηχανηματα εχουνε μηχανικες ανοχες υποχρεωτικα οσο και να χτυπιομαστε θα χανουνε κατι τις!
    Εγω προσωπικα σκεφτομουνα να σχεδιασω μια διαταξη γειωσης στη Μεκ αλλα απλα κατεληξα οτι δεν αξιζει τον κοπο και τον χρονο.

Επισκόπιση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 65 συνολικά)

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.