Εχω μια απορια σχετικα με μια διοπτρα που εχω σε αυτο το αεροβολακι μου.Οταν βαζω τον στοχο στα 60-65 μετρα δεν φτανει το ευρος της ρυθμισης υψους της διοπτρας για να υψωσω το σταυρονημα και να στοχευσω κεντρο με το σταυρο μεσα απο την διοπτρα και να παει κεντρο ο ψηφος.Ειναι αραγε δυσλητουργια της διοπτρας η ειναι λογικο για αυτην την αποσταση να μην ρεγουλαρεται αλλο το πανω-κατω αυτης ?
Ρυθμιση διοπτρας σε διανα 52αρι
-
Για τι μεγεθος αποκλισης μιλαμε;;;;;
Ποια διοπτρα και βαση εχεις φιλε;;Το 52αρι ειναι δυνατο αεροβολο , λογικα θα επρεπε να μπορεις να μηδενισεις την διοπτρα σου στα 65 μ. , αφου ειδικα αν ειναι 4,5 θα εχει παρα πολυ ικανοποιητικη τροχια . Ποσο καιρο το εχεις το αεροβολο ? μηπως απο λαθος χειρισμους εχει γινει underpower ? δοκιμασες να γυρισεις αναποδα την βαση της διοπτρας ? πολλες φορες λυνετε το προβλημα μονο και μονο με αυτο . Η διοπτρα και η βαση της τι μαρκα – τυπος ειναι ? Αν η διοπτρα σου ειναι με mildot ειναι προτιμοτερο να μηδενισεις στα 30-40 μετρα και μετρα να παιζεις με τα dot .
ξεκινα να σημαδευεις το στοχο σου απο την χαμηλοτερη δυνατη μεγενθυση εκει δηλαδη που εχεις το μεγαλυτερο δυνατον πεδιο περιμετρικα του στοχου σου
σταδιακα και σιγα-σιγα ανεβαζε την μεγενθυση ωστε να μικραινει το οπτικο πεδιο
παραλληλα πρεπει να μικρονεταρεις συνεχεια εκτος αν εχεις autofocus δεν νομιζω
πριν φτασεις στο μαξιμουμ της μεγενθυσης θα καταλαβεις αν εχεις κανει λαθος τοποθετηση
η το οπλο σου θελει μεγαλη γωνια για να φτασει τα 65-70 μετρα πραγμα που δεν το πιστευω σε 52αρι σε καλη κατασταση
μετα τσεκαρε την ραγα που καθεται η διοπτρα σου
και μετα τον τροπο που εχεις σφιξει την διοπτρα πανω στα δαχτυλιδια της
αυτα εφοσον διοπτρα και οπλο ειναι οκΚαλησπέρα,
που λες φίλε, έθιξες ένα θέμα που με έχει προβληματίσει πολύ. ανά καιρούς έχει ειπωθεί από κάποια μέλη ότι οι βαριές βολίδες "κουράζουν" ή καταπονούν τα όπλα, ειδικά τα όπλα ελατηρίου… Αν και ρώτησα κάποιες φορές το τι σημαίνει "βαριά βολίδα" απάντηση δεν πήρα. Τουλάχιστον ικανοποιητική με τα δικά μου κρητήρια.
Σαν φράση το 'βαριά βολίδα" ακούγεται καλά και πείθει ότι στέκει και είναι σωστή. Αλλά έλα που εγώ νομίζω ότι είναι ελειπής…Τι θα πει βαριά βολίδα?
Πότε μια βολίδα θεωρείται βαριά για ένα συγκεκριμένο όπλο?
Και αντίστοιχα…. Πότε μια βολίδα θεωρείται "νορμάλ" ή ελαφριά για πάλι ένα συγκεκριμένο όπλο?Θεωρητικά – αυθαίρετη σκέψη/άποψη δική μου – ελαφριά σε βάρος βολίδα (πάντοτε μιλώντας για ένα εντελώς συγκεκριμένο όπλο) είναι εκείνη που βαλόμενη με αυτό έχει υπερηχητική ταχύτητα εξόδου από την κάνη, πράγμα που της προκαλεί αστάθεια τροχιάς. Νορμάλ σε βάρος βολίδα (πάντοτε μιλώντας για ένα εντελώς συγκεκριμένο όπλο) είναι εκείνη που βαλόμενη με αυτό μας δίνει τον καλύτερο συνδιασμό ταχύτητας εξόδου / σταθερής τροχιάς / οφέλιμου βελινεκούς και τέλος βαριά βολίδα είναι (πάντοτε μιλώντας για ένα εντελώς συγκεκριμένο όπλο) εκείνη που ο ίδιος συνδιασμός (ταχύτητας εξόδου / σταθερής τροχιάς / οφέλιμου βελινεκούς) είναι μειωμένος σε μεγέθη εξ αιτίας ενός άλλου συνδιασμού βάρους βολίδας και δύναμης του όπλου μας.
Σκέφτομαι όμως ότι το παραπάνω σκεπτικό, δεν είναι εντελώς σωστό. Σημασία μεγάλη έχει και η κατασκευαστική ποιότητα της βολίδας, η ομοιομορφία των βολίδων και οι καιρικές συνθήκες που ισχύουν κατά την βολή, που θα επιρρεάσουν τα αποτελέσματα αν δεν είναι ουδέτερες (πχ αν δεν έχει άπνοια αλλά΄΄εχει κάποιο αεράκι) πράγμα που θα ακυρώσει τα αποτελέσματα που θα είχαμε με άπνοια και θα κάνει αυτό που προηγουμένως ονομάζαμε ίσως "βαριά βολίδα" …."νορμάλ βολίδα" – αφού λόγω παραπάνω βάρους να επιρρεαστεί λιγότερο από εξωτερικούς παράγοντες και να διατηρήσει καλύτερη τροχιά.
Έτσι… δεν με καλύπτει αυτός ο τρόπος προσδιορισμού βολίδων σε ελαφρές, βαριές και νορμάλ γιατί ΔΕΝ είναι σταθερός. Και εγώ θα ήθελα να έχω σταθερότητα σε έναν "κανόνα".
Σκέφτομαι λοιπόν μήπως υπάρχει κάποιος κανόνας κάποιος τύπος, που να κάνει αυτόν τον διαχωρισμό. Το κακό εδώ είναι το ότι αν υπάρχει δεν τον ξέρω και ακόμα χειρότερα δεν τον ήξερε κανείς να μου τον πει και βέβαια να με πείσει ότι είναι σωστός…
Λένε ότι οι βαριές βολίδες κουράζουν / ταλαιπωρούν τα αεροβόλα – ειδικά τα ελατηρίου…. γιατί? Ούτε και σε αυτό μου απάντησε κανείς….΄Σκέφτομαι ότι αν αυτό ισχύει, θα ισχύει επειδή όσο αυξάνεται το βάρος της βολίδας (πάντοτε μιλώντας για ένα συγκεκριμένο όπλο) αυξάνεται αντίστοιχα και η δυσκολία εκτόνωσης του πιστονιού. …. Και ίσως αυτό να είναι η αιτία. Μόνο που κανείς δεν μας δίνει όρια και προδιαγραφές για αυτό… κανείς δεν μας λέει ότι "κοίτα φίλε, ανά τόσες ποδόλιβρες, αυξάνεται η μειώνεται κατά τόσα grains το ιδανικό βάρος της βολίδας και έχεις -+ τόσαgrains ανοχή ώστε να είσαι μέσα στα πλάισια/όρια της εύρυθμης λειτουργίας του όπλου σου σε συνδιασμό με τα καλύτερα αποτελέσματα βολής".
Όλα είναι στο "φλου" και περνάνε σαν ιερά δόγματα που ιχύουν γιατί ισχύουν. Όμως εμένα δεν μου φτάνει. Θα ήθελα να ξέρω το τι, το γιατί και το πόσο.
Ίσως πάλι αυτή να είναι και η αξία και η χαρά του αεροβολιστή… ο προβληματισμός που κάνει την σκέψη να τρέχει και το μυαλό να δουλεύει σε κάτι ευχάριστο!
Η εύκολη απάντηση τώρα… ο εύκολος δογματικός τυφλοσούρτης, είναι… αυτή εδώ όπου θα δείς ποιο βάρος βολίδας ανά κατηγορία αεροβόλου της θεωρεί ιδανικό η Diana.
Φιλικά
ΠαναγιώτηςΑφού είναι 4,5 mm και με την προϋπόθεση ότι έχει την αρχική ισχύ του το ελατήριο (δεν έχει χάσει σε δύναμη) τα Baracuda ρίχνονται άνετα και χωρίς φόβο. Δεν υπάρχει κίνδυνος να γίνουν υπερηχητικά όπως άλλα ελαφρύτερα βλήματα, θα έχουν καλή συμπεριφορά σε όλες τις αποστάσεις βολής και λόγω βάρους θα επηρεάζονται λιγότερο από τους πλάγιους ανέμους. Εννοείται ότι θα αλλάξει (θα μεγαλώσει) η καμπύλη της τροχιάς των βολών συγκριτικά με άλλες βολίδες που έχεις ρίξει ως τώρα – απαιτείται νέα ρύθμιση των σκοπευτικών και έλεγχος της απόκλισης τους σε διάφορες αποστάσεις. Τα Baracuda Match βγαίνουν σε διάφορες διαμέτρους (όπως 4,50-4,51-4,52-4,53 mm) – δες τι έχει το μαγαζί που ψωνίζεις.
Φιλικά,
ΚώσταςΦιλε μου απο οτι καταλαβα η διοπτρα δεν πρεπει να εχει κατι(βλαβη) απλα απο μια αποσταση και περα δεν ρυθμιζει περισσοτερο,δηλαδη ειναι κατασκευασμενη ωστε η καμπυλη που κανει το ντιανα ας πουμε στα 55-60 μετρα να την κανει σε μεγαλυτερη αποσταση ,δηλαδη να βρισκεται η διοπτρα πανω σε δυνατοτερο οπλο,πιθανως ραβδωτο.
Τα Diana 48, 52, 54 είναι γνωστό ότι πάσχουν από κατασκευής από "πτώση κάνης" γι΄αυτό και δεν μπορείς να ρυθμίσεις τη διόπτρα μακριά. Η λύση είναι μια ειδική βάση-μετατροπή. Είναι αυτό: http://www.vasilikos.com.gr/index.php?MODU…437_P0000003615 .
Προσοχή! Χρειάζεσαι καινούρια δαχτυλίδια weaver για τη διόπτρα. Πάρε τα χαμηλότερα που θα βρεις γιατί το σύστημα σηκώνει τη διόπτρα.Λέγεται barrel droop και έχει να κάνει με τη συναρμογή του όπλου. Η κάνη κοιτάει λίγο κάτω γι΄αυτό η διόπτρα πρέπει να κοιτάξει χαμηλότερα για να δει την τροχιά της σφαίρας και μένει από ρυθμίσεις στις μακρινές βολές. Το κολπάκι αυτό είναι λίγο σηκωμένο πίσω και βοηθάει τη διόπτρα. Επίσης εξασφαλίζει την ασφαλή τοποθέτηση της διόπτρας για να μην κουνιέται με τις βολές. Τα προβλήματα αυτά των Diana είναι τόσο γνωστά που κατασκεύασαν ειδικές βάσεις για να τα αντιμετωπίσουν. Το πρόβλημα είναι χειρότερο σε κάποια μοντέλα σπαστής κάνης της εταιρίας γι'αυτό έχουν κατασκευάσει άλλη βάση για αυτά.
Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.