ΤΟ Α ΚΑΙ ΤΟ Ω ΤΩΝ ΙΔΙΟΓΩΜΟΣΕΩΝ CIP

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 1,820 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Posted In: Iδιογόμωση

  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #25355

    <b>ΠΛΗΡΩΣ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟΣ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΙΔΙΟΓΟΜΩΣΗΣ ΑΝΩΤΕΡΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΜΕ ΦΩΤΟ & VIDEO, ΚΑΘΑΡΟΓΡΑΜΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΣ:</b>

     

     

    <b>ΠΡΟΛΟΓΟΣ</b>

    Οταν προ καιρου ανοιξα το τοπικ ΤΟ Α ΚΑΙ ΤΟ Ω ΤΩΝ ΙΔΙΟΓΩΜΟΣΕΩΝ, δεν περιμενα και ουτε ειχα φανταστει οτι θα ειχε τετοια απηχηση ή οτι θα γινοταν τοσο ενδιαφερον, αλλα ταυτοχρονα και τοσο χαοτικο. Επιπλεον δεν ειχα υπολογισει σωστα καποια πραγματα και εκτιμω οτι στην πορεια ακριβως γι αυτον τον λογο, το τοπικ βγηκε εκτος θεματος και στη συνεχεια χαλασε οπως επισης και η σειρα των θεματων που φυσικα εγινε δυσαναγνωστη και τυχαια. Το παρον τοπικ λοιπον δημιουργειτε ωστε αυτη την φορα, καποια πραγματα να γινουν σε σωστη βαση και πανω απ’ ολα ελπιζωντας, οτι θα βοηθησει πραγματικα οποιον εχει αναγκη απο τις παρουσες πληρωφοριες.

    <b>ΕΞΗΓΟΥΜΕ ΕΞ’ ΑΡΧΗΣ</b>

    Δεν ανοιγω το παρον τοπικ για να βαλω λεφτα στη τσεπη μου, διοτι δεν επιδιοκω κατι τετοιο! Αντιθετως επιδιοκω να εχω παντα την καλυτερη σχεση αποδοσης/κοστους και αποτελεσματων/κοστους, αρα εαν εχω στα χερια μου φυσιγγια με κοστος παραγωγης μαζι με τις εργατοωρες προς 6€/κουτι και εχουν αποδοση απο φυσιγγια εμποριου αγορασμενα προς 9€, τοτε βγαζω 3€ καθαρο κερδος στο καθε κουτι και μου μενει και η απολυτη απολαυση οτι ειναι κατι που εγω ο ιδιος δημιουργησα. Αν παλι καταφερνω να κανω συγκεκριμμενους τυπους φυσιγγιων με εξαιρετικη αποδοση και ελαχιστο κοστος, τοτε η απολαυση αυτη οχι μονο πραγματικα δεν πληρωνεται, αλλα και δεν αγοραζεται!

    Για να μην χρειαστει να ρωτησει κανεις ποιος ειμαι και τι κανω, εξηγουμε εκ των προταιρων οτι λογο της δουλειας που εκανα τοσα χρονια στην Ιταλια, εχω αποκτησει αρκετα μεγαλη εμπηρεια σε θεματα σχεδιασης, μηχανικης, τεχνικων αναλυσεων, κτλ… επισης εχω και καποιες αλλες αρκετα συγκεκριμμενες γνωσεις που δεν χρειαζεται να αναφερω.

    Γραφω λοιπον τα παραπανω για ενα και μονο λογο: διοτι μεχρι και το 2008 δεν μπορουσα ποτε να κυνηγησω ολη την σαιζον αλλα στην καλυτερη περιπτωση ενα μηνα και αυτον σπαστο, απο περυσι λοιπον που μπορω, εχω βαλει στοχο να αναπληρωσω ολο τον χαμενο χρονο, παντα ομως με τον απαιτουμενο σεβασμο προς το περιβαλλον και τα θηραματα!

    <b>ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ</b>

    Κανωντας click στα παρακατω link, ανοιγει αυτοματα η σελιδα με το επιλεγμενο θεμα.
    ELIO GUALANDI – ΤΟ Α ΚΑΙ ΤΟ Ω ΣΤΗΝ ΙΔΙΟΓΩΜΟΣΗ
    ΠΩΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΠΛΕΣ ΤΑΜΠΕΛΕΣ
    ΥΨΟΣ ΚΑΛΥΚΑ Cal. 12/70
    ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΛΥΛΙΟΥ
    ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΗΡΑ
    ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΗΡΑ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ
    ΥΨΟΣ ΚΑΛΥΚΑ 67 Vs 70mm – Rt & ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΥΡΙΤΙΔΑΣ
    PMax, V1, TC, V2, Int, Rt
    ΡΕΛΙ: ΑΣΤΕΡΑΚΙ & ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ
    ΡΕΛΙ: ΒΑΘΟΣ ΡΕΛΙΟΥ
    ΡΕΛΙ: ΤΕΛΙΚΟ ΥΨΟΣ ΚΑΛΥΚΑ
    ΡΕΛΙ: ΒΑΘΥ Ή ΡΗΧΟ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΧΟΣ ΤΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ
    ΡΕΛΙ: ΤΡΟΠΟΣ ΡΕΛΙΑΣΜΑΤΟΣ
    ΡΕΛΙ: ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΠΥΡΙΤΙΔΑΣ
    ΡΕΛΙ: ΣΧΕΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΗΡΑ-ΠΥΡΙΤΙΔΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΟΓΚΟΥ
    ΡΕΛΙ: ΣΤΡΟΦΕΙΑ ΡΕΛΙΑΣΜΑΤΟΣ
    ΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΝΧΡΟΝΟΥ ΙΔΙΟΓΩΜΟΤΗ
    ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΖΥΓΙΣΜΑΤΟΣ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΖΥΓΑΡΙΑ
    ΖΥΓΑΡΙΑ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ 0,001 – 20gr
    ΒΛΗΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ – ΚΑΝΟΝΑΚΙ ΔΟΚΙΜΩΝ
    ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΗΡΕΣ: ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΟΒΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΤΕΡΥΓΙΑ
    ΑΓΟΡΕΣ ΑΠΟ ΙΤΑΛΙΑ – SIARM & GAEP
    ΔΟΚΙΜΕΣ ΓΩΜΟΣΕΩΝ ΣΕ ΒΛΗΤΙΚΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ & ΚΑΝΟΝΑΚΙΑ ΔΟΚΙΜΩΝ
    ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΕΣ ΠΥΡΙΤΙΔΕΣ & SETUP ΜΕ ΑΝΑΛΥΤΗΚΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ
    ΕΚΡΗΞΗ ΣΤΟΜΙΟΥ & ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΥΡΙΤΙΔΑΣ
    ΣΤΡΟΦΕΙΑ GAEP: BN1 SPECIAL & BN2 SPECIAL
    ΣΤΡΟΦΕΙΟ GAEP BOP ΓΙΑ ΜΟΝΟΒΟΛΛΑ
    ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΕΣ ΠΥΡΙΤΙΔΕΣ & SETUP ΜΕ ΑΝΑΛΥΤΗΚΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥΜ
    ΚΟΦΤΗΣ ΚΑΛΥΚΩΝ – ΜΕΓΙΣΤΗ ΔΥΝΑΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    SLOW MOTION VIDEO – ΒΙΝΤΕΟ ΑΡΓΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

    <b>ΠΡΟΣΩΧΗ !!!</b>

    Οτιδηποτε πληρωφοριες διαβασετε απο εδω και κατω, δεν ειναι δημιουργημα της φαντασιας μου, αλλα διασταυρωμενα στοιχεια απο επαγγελματιες του χωρου και σοβαρους ιδιογωμοτες του εξωτερικου που εχουν ξοδεψει αρκετα χρηματα σε κανονακια δοκιμων μεχρι να καταφερουν να βγαλουν καλα, ασφαλη και σωστα φυσιγγια εντος προδιαγραφων CIP, διοτι προεχει η ασφαλεια μας!

    Επισης επιθυμω να υπογραμμισω οτι ουδεμια ευθυνη φερω, για το οτιδηποτε προκυψει, κατα τους οποιους πειραματισμους θελησει να κανει ο οποισδηποτε διαβασει το παρον αρθρο-τοπικ και τα σχετικα γραφομενα απο τις οποιες ακολουθες δημοσιευσεις. Το ξαναγραφω για μια ακομα φορα: πρωτα η ασφαλεια μας και μετα ολα τα υπολοιπα!

    – ΠΟΣΤ ΥΠΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ –


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146835

    ΠΡΟΕΧΕΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ

    Η ιδιογωμοση εκτος του οτι ειναι μια ευχαριστη ασχολια, ειναι επισης και μια μικρη επιστημη!

    Η ιδιογωμοση λοιπον μπορει να μας χαρισει ατελειωτες ωρες ευχαριστησης και απολαυσης, αλλα ποτε δεν πρεπει να ξεχναμε τι κανουμε και για ποιον ακριβως λογο το κανουμε, διοτι δεν πρεπει να δημιουργησουμε ποτε επικυνδυνα φυσιγγια ουτε για το οπλο μας αλλα ουτε και για μας τους ιδιους!

    Ποτε δεν γεμιζουμε φυσιγγια οταν εχουμε πονοκεφαλο, οταν ζαλιζομαστε, οταν δεν εχουμε διαθεση, οταν εχουμε νευρα, οταν νυσταζουμε ή οταν βιαζομαστε!!!
    Ποτε δεν γεμιζουμε φυσιγγια οταν εχουμε πιει αλκοολ, απογορευεται εστω και μια μπυρα, διοτι ο κινδυνος παραμονευει!
    Ποτε δεν γεμιζουμε φυσιγγια χωρις να γνωριζουμε σε βαθος τα υλικα που χρησιμοποιουμε!
    Ποτε δεν γεμιζουμε φυσιγγια οταν ο συγκεντρωτηρας δεν ειναι ο σωστος αλλα διαφορετικος απο αυτον που χρειαζομαστε!
    Ποτε δεν γεμιζουμε φυσιγγια με παλια υλικα ή που πιθανολογουμε οτι δεν εχουν φυλαχτει σε σωστο μερος!
    Ποτε δεν γεμιζουμε φυσιγγια ακολουθωντας συμβουλες απο ατομα που δεν ξερουν τι τους γινεται και λενε αλλα αντι αλλων!
    Ποτε δεν γεμιζουμε φυσιγγια ακολουθωντας συμβουλες παλιων ιδιογωμοτων που χρησιμοποιουσαν υλικα περασμενων εποχων!
    Ποτε δεν γεμιζουμε φυσιγγια χωρις τα απαραιτητα εργαλεια ακριβειας ή ασφαλειας που χρειαζεται ο συνχρονος ιδιογωμοτης!!!

    Ποτε δεν γεμιζουμε φυσιγγια και μετα ρελιαζουμε εκτος προδιαγραφων ασφαλειας διοτι ενδεχεται να ανατιναχτει το οπλο απο τις πιεσεις που θα σηκωσει!!!!!

    Ποτε δεν γεμιζουμε φυσιγγια και μετα λυωνουμε τις πτυχες ή το κεντρο απο το αστερακι με πυρωμενο σιδερο διοτι ενδεχεται να ανατιναχτει το οπλο απο τις πιεσεις που θα σηκωσει!!!!!

    Ποτε δεν γεμιζουμε φυσιγγια και μετα σταζουμε εστω και μια μικρη σταγονα κολλα πανω στο αστερακι διοτι ενδεχεται να ανατιναχτει το οπλο απο τις πιεσεις που θα σηκωσει!!!!!

    Ποτε δεν γεμιζουμε φυσιγγια και βαζουμε εστω και λιγο ζελοτεηπ στο αστερακι ή μεσα στον συγκεντρωτηρα διοτι ενδεχεται να ανατιναχτει το οπλο απο τις πιεσεις που θα σηκωσει!!!!!

    Ποτε δεν ριχνουμε φυσιγγια αλλου ιδιογωμοτη, εκτος και αν του εχουμε απολυτη εμπιστοσυνη και γνωριζουμε οτι ξερει παντα τι κανει και οτι γεμιζει παντα ασφαλη φυσιγγια, διοτι ενδεχεται να ανατιναχτει το οπλο απο τις πιεσεις που θα σηκωσει αν εχει κανει καπου λαθος!!!!!

    ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΠΥΡΙΤΙΔΕΣ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΓΕΜΙΖΟΥΜΕ ΜΕ ΔΙΒΑΣΙΚΕΣ!

    ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΓΕΜΙΖΟΥΜΕ ΦΥΣΙΓΓΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΣΤΑ 100 ΜΕΤΡΑ ΑΛΛΑ ΣΤΑ 40 ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ ΣΩΟΙ ΚΑΙ ΥΓΕΙΗΣ ΠΑΡΑ ΝΑ ΑΝΑΤΙΝΑΧΤΟΥΜΕ !!!!!
    ΠΑΝΤΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΕΟΥΣΑ ΠΡΟΣΩΧΗ!

    C.I.P.

    CIP ειναι διεθνεις προδιαγραφες ασφαλειας. Εχουμε λοιπον παντα στο μυαλο μας οτι τα φυσιγγια που θα γεμισουμε θα πρεπει να ειναι εντως αυτων των προδιαγραφων και να μπορουν να ριχτουν απο το αντιστοιχο οπλο που φερει τις αναλογες σφραγιδες CIP.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146836

    ELIO GUALANDI – ΤΟ Α ΚΑΙ ΤΟ Ω ΣΤΗΝ ΙΔΙΟΓΩΜΟΣΗ

    SITE Gualandi: http://www.gualandi.it
    ΔΟΣΟΛΟΓΙΕΣ: http://www.gualandi.it/TabCariche/POLVERI_CARICAMENTO.htm

    ΠΙΝΑΚΕΣ ΔΟΣΟΛΟΓΙΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

    ORIGINAL TABLE

    ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΟ ΣΤΑ ΚΡΙΣΗΜΑ ΣΗΜΕΙΑ

    ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΦΥΣΙΓΓΙΩΝ, ΣΚΑΓΙΩΝ, ΡΕΛΙΑΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΔΟΣΟΛΟΓΙΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

    ORIGINAL TABLE

    ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΟ ΣΤΑ ΚΡΙΣΗΜΑ ΣΗΜΕΙΑ

    Με απλα και λιτα λογια ο ELIO GUALANDI εξηγει και λεει:

    1. Ολες οι δοσολογιες ειναι βασισμενες σε νουμερο σκαγιων 7.5
    2. Αναλογος με το νουμερο και τη διαμετρο των σκαγιων που θα χρησιμοποιησουμε, θα πρεπει να μεταβαλλουμε αναλογος και τη δοσολογια πυριτιδας οπως αναγραφεται στον σχετικο πινακα
    3. Απο το Ν.6 εως και το Ν.0 αυξανουμε την πυριτιδα απο 0,03 εως και 0,10gr
    4. Απο το Ν.9 εως και το Ν.12 μειωνουμε την πυριτιδα απο 0,03 εως και 0,06gr

    ΑΣΤΕΡΟΕΙΔΕΣ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
    Το αστεροειδες κλεισιμο ειναι σωστο μονο οταν το αστερακι εχει απολυτα επιπεδη επιφανεια, σε διαφορετικη περιπτωση υπαρχει προβλημα. Ο ελευθερος χωρος του επιπεδου των σκαγιων απο το στομιο του καλυκα ειναι περι τα 10 με 11 χιλιοστα, αναλογος των συγκεντρωτηρα.

    ΡΕΛΙΑΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
    Το ρηχο ρελι δημιουργει προβληματα κατα την καυση με βραδυφλογια και ατελη καυση, αντιθετος το πολυ πατημενο ρελι ανεβαζει κατακορυφα τις πιεσεις. Ο ελευθερος χωρος του επιπεδου των σκαγιων απο το στομιο του καλυκα ειναι περι τα 6 χιλιοστα με βαθος ρελιου περι τα 3 χιλιοστα.

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΔΟΚΙΜΩΝ
    Το αστερι εχει σαν βασικο χαρακτηριστηκο την συγκεντρωση των σκαγιων στο κεντρο και ανεβαζει περισσοτερες πιεσεις σε σχεση με το ρελι, δεν κοστιζει τιποτα, ειναι ευκολο και πρακτικο, το συνανταμε σε φυσιγγια μαζικης παραγωγης. Το ρελι προσφερει μια ανοιχτοτερη κατανομη σκαγιων. Το πλαστικο ρελι χρειαζεται ιδιαιτερη προσωχη, ειναι πιο δυσκολο να κατασκευαστει αλλα προσφερει σαφως ανωτερη ποιοτητα τουφεκιας. Το χαρτινο ρελι εχει ακομη ανοιχτοτερη κατανομη σκαγιων και θα ηταν σωστοτερο να χρησιμοποιηθει για κοντινοτερες αποστασεις.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146837

    ΠΩΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΠΛΕΣ ΤΑΜΠΕΛΕΣ

    Οταν βλεπουμε πυριτιδα 1.45gr και βαρος γωμοσης 31-32gr για Cal.12/70 χωρις αλλες προδιαγραφες, τοτε απλα εχουμε να κανουμε με μια διπλη ή πολλαπλη ταμπελα δοσολογιας και δεν το μεταφραζουμε σε καμμια απολυτος περιπτωση οτι μπορουμε να γεμισουμε απο 31 εως 32gr διοτι ειναι τεραστιο λαθος λογο διαφορετικων τριβων του πληθους των σκαγιων με τον αυλο της καννης! Υπογραμμιζω δε, οτι σε καμια περιπτωση δεν μπορουμε να ειμαστε σιγουροι για το οτιδηποτε, διοτι πολυ απλα κανεις δεν προκειτε να μας εγγυηθει απολυτος τιποτα, αρα δεν μας μενει παρα να ενεργησουμε βαση λογικης συμφωνα με το βασικο κανονα αποφυγης μπουκοματος (ελ.μετ. λεξης intasamento), οποτε και στη προκειμενη περιπτωση θα μπορουσαμε καλλιστα να εχουμε:
    – 1.40x31gr για ψιλα σκαγια (πχ. Ν.9) σε καλοκαιρινη – φθινοπορινη γωμοση
    – 1.40x32gr για χοντρα σκαγια (πχ. Ν.5) σε καλοκαιρινη – φθινοπορινη γωμοση
    – 1.45x31gr για ψιλα σκαγια (πχ. Ν.9) σε χειμωνιατικη γωμοση
    – 1.45x32gr για χοντρα σκαγια (πχ. Ν.5) σε χειμωνιατικη γωμοση

    Διαφορετικα αν ειχαμε μια δοσολογια οπως 1.40-1.45 x 31-32gr παντα για Cal.12/70, τοτε θα ηταν σχεδον απολυτα λογικο οτι θα μπορουσε καλλιστα να μεταφραστει ως:
    – 1.40x31gr για ψιλα σκαγια (πχ. Ν.9) σε καλοκαιρινη – φθινοπορινη γωμοση
    – 1.40x32gr για χοντρα σκαγια (πχ. Ν.5) σε καλοκαιρινη – φθινοπορινη γωμοση
    – 1.45x31gr για ψιλα σκαγια (πχ. Ν.9) σε χειμωνιατικη γωμοση
    – 1.45x32gr για χοντρα σκαγια (πχ. Ν.5) σε χειμωνιατικη γωμοση

    Σημειωση: Τον παραπανω τροπο αποκωδικοποιησης στις διπλες ταμπελες, τον διαβασα απο ποστ συνγραφεα manual ιδιογωμοσεων που κυκλοφωρει καθε χρονο σε γνωστο περιοδικο της ιταλιας, οποτε και τον μετεφερα αυτουσιο με δικα μου λογια.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146838

    ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΨΥΛΙΟΥ

    Η σωστη επιλογη καψυλιου ειναι βεβαιως σημαντικη, οσο σημαντικη ειναι και η σωστη δοσολογια πυριτιδας και σκαγιων. Ο βασικος κανονας λεει οτι χρησιμοποιουμε ισχυρα καψυλια για ελαφρυτερες γωμοσεις και μεσαια καψυλια για βαρυτερες γωμοσεις, πλυν ελαχιστων εξαιρεσεων του κανονα. Απο το ισχυροτερο προς το λιγοτερο ισχυρο και με φθινουσα σειρα, εχουμε τα εξης καψυλια:

    01. 616 Silver & Gold
    02. UEE Piston G
    03. 688
    04. Federal 209 M
    05. Kleanbore 209 M
    06. CX 2000
    07. CCI 209
    08. 616
    09. Remington Kleanbore 209
    10. W-209
    11. 686
    12. Kemira 20
    13. CX1000
    14. 615
    15. CX50
    16. 684
    17. 614

    Εμας ομως μας ενδιαφερουν τα ακολουθα:

    1. 616 Silver e Gold
    2. 688
    3. CX2000
    4. 616
    5. 686
    6. CX1000
    7. 615

    Η συμβουλη μου ειναι να αποφευγουμε να χρησιμοποιουμε το 616 λογο σχετικης ασταθειας και το CX1000 διοτι σε καποιες παρτιδες ειχε την ισχυ του CX2000. Ενα κλασσικοτατο παραδειγμα για δοσολογια με ευρος 31-34gr, θα μπορεουσε καλλιστα να ειναι το ακολουθο:

    – 688: 1.55x31gr
    – CX2000: 1.60x32gr
    – 686: 1.65×33
    – 615: 1.70×34

    Τελος προς αποφυγη συνχησης, εχουμε τρεις βασικες κατηγοριες καψυλιων ως προς την απολυτη ισχυ τους, δηλαδη την ισχυρη, την μεσαια και την χαμηλη. Εχουμε λοιπον τα ακολουθα:

    – Υψηλη ισχυ –
    1. 616 Silver e Gold
    2. 688
    3. CX2000
    4. 616

    – Μεσαια ισχυ –
    1. 686
    2. CX1000
    3. 615

    – Χαμηλη ισχυ –
    1. 684
    2. CX50
    3. 614

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146839

    ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΗΡΑ

    Μονο με το σωστο υψος και τη σωστη συμπιεση του συγκεντρωτηρα θα καταφερουμε να επιτυχουμε τα επιθυμιτα αποτελεσματα, σε διαφορετικη περιπτωση, κατα πασα πιθανοτητα θα δημιουργησουμε απλα ενα επικινδυνο φυσιγγι! Ο αριστερος συγκεντρωτηρας λογο του οτι δεν είναι σωστα πατημενος θα δημιουργεισει προβληματα οπως μια πιθανη βραδυφλογια ή μια ατελη καυση, αντιθετος ο δεξης που ειναι πατημενος υπερβολικα πανω απο το οριο θα ανεβασει κατακορυφα τις πιεσεις! Προσωχη λοιπον διοτι μονο ο συγκεντρωτηρας στη μεση της φωτο ειναι σωστα πατημενος και το φυσιγγιο δεν θα γινει επικινδυνο λογο του συγκεντρωτηρα και όχι λογο διφορετικων αιτιων.

    Εκτος αυτου, πρεπει να αναλογιστουμε οτι αν δεν καταφερουμε να συμπιεσουμε σωστα το αμορτισερ του συγκεντρωτηρα, τοτε απλα θα εχουμε απο ενα απλο προβλημα εως και ενα σοβαροτατο προβλημα στις ακολουθες παραμετρους: PMax, V1, V2, Int, Rt, TC.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146840

    ΣΥΜΠΙΕΣΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΗΡΑ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ

    Φωτο απο διαφορα φυσιγγια με αστερακι και ρελι που ειχα δοκιμασει να κλεισω εδω και μηνες σε διαφανεις καλυκες 12/70 και που δειχνουν ακριβως πως εχουν τα πραγματα. Αρχιζοντας απο αριστερα:
    1. Ισως επικινδυνο φυσιγγιο που θα σηκωσει πιεσεις παραπανω απο το κανονικο και θα εχει σχεδον σιγουρα μια πολυ ξερη τουφεκια
    2. Φυσιγγιο με σωστη συμπιεση συγκεντρωτηρα για σωστη καυση πυριτιδας
    3. Φυσιγγιο με σωστη συμπιεση συγκεντρωτηρα για σωστη καυση πυριτιδας
    4. Φυσιγγιο με συμπιεση συγκεντρωτηρα στα ορια του σωστου-λαθους, δεν το συνιστω ακομη και αν ειμαστε στα ορια του σωστου
    5. Ισως επικινδυνο φυσιγγιο που δεν θα σηκωσει υπερβολικες πιεσεις, ισως ομως να εχει απο μαλακη εως κουφια τουφεκια που ισως δημιουργησει βραδυφλογια
    6. Επικινδυνο φυσιγγιο που οχι μονο δεν θα σηκωσει πιεσεις, αλλα κατα 99% θα πεταξει φλογες απο την καννη και το κλειστρο λογο βραδυφλογιας

    Σε γεννικες γραμμες ο βασικος κανονας για το αστερακι, μας λεει οτι πρεπει να κλεινουμε τα φυσιγγια μας αφηνωντας ελευθερο χωρο απο το στομιο του καλυκα απο 10 εως 11 χιλιοστα, αντιθετως δεν αναφερει πουθενα το οτιδηποτε σχετικο με την σκληροτητα τους, αυτο λοιπον ειναι και το βασικο μας προβλημα! Υπογραμμιζω οτι το οποιοδηποτε πλαστικο υλικο των συγκεντρωτηρων εχει μια Α αρχηκη ελαστικοτητα, που μετα απο καποιον ορισμενο χρονο και που βεβαιως οπως ειναι ευκολα ευνοητο θα γινει Α-x, εφοσον ο συγκεντρωτηρας παραμεινει μεσα στο φυσιγγιο και εδω σε αυτο ακριβως το σημειο αρχιζουν τα οποια προβληματα προκειται να αντιμετωπισουμε.

    Με απλα λογια αν κλεισουμε στο θεωρητικα επιτρεπομενο οριο ενα φυσιγγιο με συμπιεση συγκεντρωτηρα οπως αυτο στη μεση (NO, τριτο απο δεξια), που παρεπιπτοντως ειναι ακριβως στο οριο, θα δουλεψει σωστα για μερικες μερες και μετα απο κει και περα σε συναρτηση με το ποσο καιρο θα μεινει στο ραφι, θα αρχισει να παρουσιαζει απο μικροπροβληματα εως σοβαρα προβληματα αποδοσης σε πιεσεις, ταχυτυτες και το σημαντικοτερο αυτων που ειναι η διατρηση. Αρα σαν πιθανο αποτελεσμα απο ενα τετοιο φυσιγγιο θα εχουμε για καποιες μερες καλα αποτελεσματα χωρις αιματα και ξεπουπουλιασματα, μετα σιγα σιγα θα αρχισουμε να βλεπουμε αιματα και στη συνεχεια ξεπουπουλιασματα, τραυματισμενα πουλια…κτλ…

    Γιατι ομως θα παρουσιαστει αυτο το φαινομενο; Γιατι πολυ απλα δεν εχει συμπιεστει σωστα ο συγκεντρωτηρας και επειδη οπως ανεφερα παραπανω με την παροδο του χρονου θα χασει ενα μερος απο τη ελαστικοτητα του, αρα αφου δεν θα ασκει πλεον την ιδια στατικη πιεση σε σχεση με την αρχικη του κατασταση, θα δημιουργηθουν τα παραπανω προβληματα. Αντιθετως, το δευτερο και τριτο φυσιγγι απο αριστερα (OK-OK), λογο του οτι ο συγκεντρωτηρας τους ειναι καλα πατημενος, ενδεχεται να μην παρουσιασουν αυτο το προβλημα, ή και αν το παρουσιασουν, να ειναι σε πολυ μικροτερη κλιμακα.

    Σε γεννικες γραμμες και πλυν συγκεκριμμενων εξαιρεσεων οταν δεν το επιτρεπουν οι πυριτιδες, πρεπει να γνωριζουμε οτι οταν χρησιμοποιουμε πολυ σκληρους συγκεντρωτηρες θα πρεπει να κλεινουμε στα 10 με 11 χιλιοστα, ενω αντιθετως οταν χρησιμοποιουμε πολυ μαλακους, θα πρεπει να μειωνουμε αναλογος το βαθος απο 9 εως 10 χιλιοστα και κατω απο συγκεκριμμενες συνθηκες με δυσκολες πυριτιδες ισως χρειαστει να φτασουμε και στα 8 χιλιοστα. Οσο και αν σας φαινεται απιθανο, δεν ειναι τυχαιο οτι υπαρχουν ψαγμενοι ιδιογωμοτες στην γειτονικη ιταλια που χρησιμοποιουν αυτους τους κανονες, αυτοι ομως γνωριζουν ακριβως τι κανουν και γιατι το κανουν, οποτε και δεν συνιστω τετοιου ιδοιυς πειραματισμους, εκτος και αν εχετε πληρη γνωση επι του θεματος. Συνιστω λοιπον να μην κατεβειτε ποτε κατω απο τα 9 χιλιοστα, εκτος και αν δειτε οτι ακομα και σε αυτην την περιπτωση, δεν εχει συμπιεστει σωστα ο συγκεντρωτηρας του φυσιγγιου σας.

    Συνιστω επισης να μην κοιταζεται τα εργοστασιακα φυσιγγια διοτι οσο και αν σας φαινετε απλο, στην πραξη ειναι τρομερα δυσκολο να τα αντιγραψετε λογο του οτι χρησιμοποιουν εργοστασιακα υλικα φτιαγμενα για εργοστασιακη χρηση με οτι αυτο συνεπαγεται, οποτε μην κοιτατε ποτε ουτε τι εχουν μεσα τα εργοστασικα φυσιγγια αλλα και ουτε ποσο εχουν συμπιεσμενους τους συγκεντρωτηρες τους διοτι κατα πασα πιθανοτητα, θα οδηγηθειτε σε λαθος συμπερασματα!

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146841

    ΥΨΟΣ ΚΑΛΥΚΑ 67 Vs 70mm – Rt & ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΥΡΙΤΙΔΑΣ

    Η βασικη διαφορα μεταξυ αυτων των δυο καλυκων, δεν εστιαζεται στα τρια χιλιοστα της διαφορας του θεωρητικου τους υψους, αλλα στο πως συμπεριφερονται με διαφορετικες πυριτιδες μικρου ή μεγαλου ογκου, σε σχεση με τους αναλογους συγκεντρωτηρες της εκαστοτε επιλογης μας. Το βασικο πλεονεκτημα του 67αρη καλυκα σε σχεση με τον 70αρη ειναι οτι λογο του μικροτερου εσωτερικου χωρου που διαθετει, μας αναγκαζει να χρησιμοποιησουμε καποιον χαμηλοτερο συγκεντρωτηρα κατα 2 ή 3 χιλιοστα. Αυτο ειναι και το μεγαλο πλεονεκτημα αυτου του καλυκα, διοτι αν αναλογιστουμε οτι κατα την εκρηξη της πυριτιδας θα εχουμε οπωσδηποτε μια σχετικα μικροτερη στρεβλωση του συγκεντρωτηρα, συνεπαγεται αυτοματα οτι θα εχουμε και μικροτερο χρονο καθυστερησης οσο αναφορα την διαδικασια αναφλεξης.

    Rt ειναι ο χρονος καθυστερησης κατα την διαδικασια της αναφλεξης και μεταφραζεται απο την κρουση του επικρουστηρα στο καψυλιο μεχρι την εκρηξη της πυριτιδας. Το Rt μεταβαλλεται αναλογος το υψος, την σχετικη παραμορφωση του συγκεντρωτηρα, τη σκληροτητα του συγκεντρωτηρα, την στατικη πιεση ρελιασματος, το τροπο ρελιασματος του φυσιγγιου…κτλ… Βεβαιως πρεπει να εχουμε παντα στο μυαλο μας, οτι ενας μαλακοτερος συγκεντρωτηρας θα δωσει σχεδον παντα μεγαλυτερο χρονο Rt, λογο του οτι κατα την εκρηξη του καψυλιου θα μεταβαλλεται περισσοτερο ο θαλαμος καυσης, σε αντιθεση βεβαιως με ενα συγκεντρωτηρα σκληροτερο ή καλυτερα πατημενο και ρελιασμενο.

    To κλασσικοτερο παραδειγμα θεωρητικης και πρακτικης δοσολογιας σε Cal.12 για 67αρη και 70ρη καλυκα με πυριτιδα S4/n ειναι κατι που το εχω δουλεψει προσωπικα και ειναι το ακολουθο:
    -> 12/67/CX2000 – 1.40x32gr
    -> 12/70/CX2000 – 1.45x32gr

    Η διαφορα μειωσης της ταξεως των 0,05gr απο τον 70αρη στον 67αρη καλυκα, ειναι κατι που το συνανταμε σχεδον παντα για να καταφερουμε να κρατησουμε τις πιεσεις στα ιδια επιπεδα, ομως δεν θα ειναι παντα ετσι επειδη σε καποιες αλλες πυριτιδες θα πρεπει να γινουν διαφορετικες μειωσεις της ταξεως 0,01…0,10gr, αναλογα παντα με την προοδευτικοτητα τους. Η μειωση αυτη, εχει να κανει κατα πρωτο λογο με την αυξηση προοδευτικοτητας που επιφερει ο 67αρης καλυκας και κατα δευτερο λογο, για να μην παραμορφωθουν επιπλεον τα σκαγια λογο των μεγαλυτερων πιεσεων που θα ασκηθουν στην θαλαμη.

    Τι γινεται λοιπον με το Rt, τους συγκεντρωτηρες και την προοδευτικοτητα; Με απλα λογια, μπορουμε να καταλαβουμε αμεσως απο τα σχετικα παραδειγματα που ακολουθουν με υποθετικα και οχι πραγματικα νουμερα:
    -> 12/67 – 1.40x32gr – Μαλακος Συγκεντρωτηρας: 650 Bar
    -> 12/70 – 1.45x32gr – Μαλακος Συγκεντρωτηρας: 650 Bar
    -> 12/70 – 1.40x32gr – Σκληρος Συγκεντρωτηρας: 640 Bar
    -> 12/67 – 1.40x32gr – Σκληρος Συγκεντρωτηρας: 680 Bar
    -> 12/70 – 1.45x32gr – Σκληρος Συγκεντρωτηρας: 670 Bar

    Τι γινεται ομως με την αλλαγη προοδευτικοτητας και τα γραμμαρια γομωσης; Με απλα λογια, μπορουμε να καταλαβουμε αμεσως απο τα σχετικα παραδειγματα που ακολουθουν με υποθετικα και οχι πραγματικα νουμερα για πυριτιδα των 32gr:
    -> 12/67 – 1.40x31gr: 610 Bar
    -> 12/70 – 1.40x31gr: 590 Bar
    -> 12/67 – 1.40x32gr: 650 Bar
    -> 12/70 – 1.40x32gr: 620 Bar
    -> 12/67 – 1.40x33gr: 700 Bar
    -> 12/70 – 1.40x33gr: 660 Bar
    -> 12/67 – 1.40x34gr: 780 Bar
    -> 12/70 – 1.40x34gr: 710 Bar

    Προσωχη διοτι ολα τα παραπανω νουμερα, ειναι υποθετικα και εχουν ως μοναδικο σκοπο, να σας κανουν να καταλαβεται τις βασικες διαφορες Rt & προοδευτικοτητας και οχι τα απολυτα Bar πιεσης.

    Σαν γεννικο και οχι σαν απολυτο κανονα, θα εχουμε μια διαφορα περι τα 50-80 Bar υψηλοτερων πιεσεων στους 67αρηδες καλυκες, απο οτι θα ειχαμε στους 70αρηδες αν διατηρουσαμε παντα την ιδια ακριβως δοσολογια υλικων.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146842

    PMax, V1, TC, V2, Int, Rt

    PMax: Μεγιστη πιεση στα 3cm απο τη θαλαμη και μεσα στην θαλαμη
    V1: Αρχικη ταχυτητα οχι στο στομιο της καννης αλλα στο 1.5 ή στα 2.5 μετρα απο το στομιο
    TC: Χρονος καυσης που ειναι σχεδον παντα απο 2500 εως 3500 εκατομμυριοστων δευτερολεπτου
    V2: Παραμενουσα ταχυτητα στα 10 ή 20 μετρα απο το στομιο
    Int: Ολοκληρωμα που μας δινει την γραφικη παρασταση πιεσεων και το συνολικο εργο που εχει παραχθει
    Rt: Καθυστερηση αναφλεξης

    Τα παραπανω στοιχεια χρειαζονται για να μας βοηθησουν να βρουμε την σωστη αναλογια υλικων και συμπιεσης συγκεντρωτηρα σε σχεση παντοτε με το βαθος ρελιου, με το ελαχιστο δυνατον κοστος δοκιμων και πειραματισμων. Αλλωστε ενας εμπειρος χειριστης με το που διαβασει καποιες απο τις παραπανω τιμες, ειναι σχεδον σιγουρο οτι θα καταλαβει αμεσως που βρησκεται το προβλημα.

    Οποιος γνωριζει Ιταλικα ή θελει να χρησημοποιησει τον Google Translator ( http://www.google.gr/language_tools?hl=gr ) μπορει καλλιστα να δει τo επομενo link: http://www.armiestrumenti.com/blog/2009/09…nna-manometrica

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146843

    ΡΕΛΙ: ΑΣΤΕΡΑΚΙ & ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ

    Το αστερακι σε σχεση με το στρογγυλο ρελι, εχουν μια βασικη διαφορα στην κατανομη των σκαγιων στο κεντρο και την περιφερεια, οπως επισης και στις μεγιστες πιεσεις που αναπτυσονται κατα την εκρηξη της πυριτιδας. Το αστερακι εξ ορισμου θα μας δωσει μια πιο σφιχτη τουφεκια και με μια υπερσυγκεντρωση στο κεντρο, αντιθετως το στρογγυλο ρελι θα μας δωσει μια σαφως καλυτερη και πιο ομοιομορφη κατανομη των περιφεριακων σκαγιων με τις ιδιες ή με καπως λιγοτερες πιεσεις. Αυτα βεβαιως ειναι μολις καποια απο τα γνωστα πραγματα που γνωριζουν σχεδον ολοι οι κυνηγοι, η βασικοτερη ομως διαφορα επικεντρωνεται στον τροπο αντιστασης του ρελιου κατα την στιγμη της εκρηξης.

    Το αστερακι θα μας δωσει καποια σχετικα μικροτερη αντισταση κατα την στιγμη της εκρηξης με μεγαλυτερη τριβη ομως κατα το περασμα του συγκεντρωτηρα και των σκαγιων απο την παραμορφομενη στεφανη του καλυκα. Αντιθετως το στρογγυλο ρελι θα μας δωσει μια σαφως μεγαλυτερη αντισταση κατα την στιγμη της εκρηξης, αλλα με σαφως μικροτερη τριβη κατα το περασμα του συγκεντρωτηρα και των σκαγιων απο την παραμορφομενη στεφανη του καλυκα.

    Ο γεννικος κανονας λεει οτι το στρογγυλο ρελι θα μας δωσει χαμηλοτερες πιεσεις σε σχεση με το αναλογο αστερακι με τις ιδιες ακριβως δοσολογιες και αυτο ειναι ενα αναμφισβητητο γεγονος, πραγμα που κανεις δεν αμφισβητει αλλωστε λογο του οτι για να επιτευχθουν οι ιδιες πιεσεις, θα πρεπει να ανεβασουμε κατα 0,05 ή κατα 0,10gr την δοσολογια στο στρογγυλο ρελι με πλαστικο ή χαρτινο δισκιο αντιστοιχα. Αυτα τα πραγματα βεβαιως θα ισχυσουν μονο για γεννικες εφαρμογες πανω σε υλικα που θα ειναι εντος των προδιαγραφων του εκαστοτε κατασκευαστη και οχι σε εργοστασιακες παρτιδες υλικων με πειραγμενους συντελεστες.

    Ενωειται οτι το σωστο στρογγυλο ρελι θα ειναι παντα καλυτερο σαν απολυτη ποιοτητα και αποδοση, σε σχεση με το αντιστοιχο αστερακι, αλλα το θεμα ειναι οτι για να επιτευχθει κατι τετοιο απο τους ιδιογωμοτες χρειαζονται σαφως καλυτερα εργαλεια και γνωσεις, ωστε ο εκαστοτε ιδιογωμοτης να γνωριζει ακριβως τι κανει και για ποιον λογο το κανει και οχι να νομιζει οτι κλεινει τα φυσιγγια του με σωστο ρελιασμα ενω στην ουσια δεν κανει αλλο απο το να πειραματιζεται…


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146844

    ΡΕΛΙ: ΒΑΘΟΣ ΡΕΛΙΟΥ

    Θεωρω οτι το σωστο ρελι ειναι το 50% τις επιτυχιας ενος φυσιγγιου! Το υπολειπο 50% βασιζεται στην ποιοτητα των υλικων, την σωστη επιλογη του και στην σωστη δοσολογια ανα περισταση. Δεν ειναι τυχαιο οτι αρκετοι ψαγμενοι ιδιογωμοτες εκαναν συγκεκριμμενες μετατροπες σε ορισμενα απο τα στροφεια τους ωστε να μπορουν να ρελιαζουν με δικες τους προδιαγραφες τα δικα τους φυσιγγια. Επισης δεν ειναι τυχαιο οτι και εγω προσωπικα παιδευομαι εδω και μηνες ωστε να αποκτησω ενα στροφειο ρελιασματος με δικες μου προδιαγραφες και τροποποιησεις.

    Μερικες ενδεικτικες φωτο:

    Επισημαινω και υπογραμμιζω οτι σε περιπτωση που σας φαινονται ολα τελεια, αλλα τα φυσιγγια σας για τον οποιονδηποτε λογο δεν δουλευουν σωστα – πλυν υγρασιας σε περιπτωση που χρησιμοποιειτε μονοβασικη πυριτιδα οπως A1, Aquila,GM3…κτλ…ή τροποποιημενη οπως MBx32, F2x32…κτλ…-, τοτε απλα σας συμβουλευω να επικεντρωσετε ολη την προσωχη σας στο ρελιασμα, μηπως και καταφερετε να λυσετε επιτελους ολα τα προβληματα σας μια και καλη.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146845

    ΡΕΛΙ: ΤΕΛΙΚΟ ΥΨΟΣ ΚΑΛΥΚΑ

    Το τελικο υψος του καλυκα παιζει αμεσο ρολο στις πιεσεις και στην αποδοση του φυσιγγιου, επισης μπορει να αλλαξει κατα καποιο ποσοστο την προοδευτικοτητα της πυιριτιδας. Οι επισημες ταμπελες αναφερουν τα παρακατω νουμερα για τους πλαστικους καλυκες:
    – Cal.12/67 αστερι με τελικο υψος τα 56,00mm
    – Cal.12/70 Αστερι με τελικο υψος τα 58,00mm
    – Cal.12/76 Αστερι με τελικο υψος τα 65,00mm
    – Cal.12/65 Στρογγυλο ρελι με τελικο υψος τα 60,00mm
    – Cal.12/67 Στρογγυλο ρελι με τελικο υψος τα 62,00mm
    – Cal.12/70 Στρογγυλο ρελι με τελικο υψος τα 64,00mm

    Τι γινεται ομως οταν παμε να κλεισουμε τα φυσιγγια μας με καινουργιους καλυκες; Απλα πρεπει πρωτα να μετρησουμε το υψος του καλυκα που θα γεμισουμε και μετα να κανουμε τους οποιους υπολογισμους χρειαστουν ωστε να καταφερουμε να ειμαστε στο σωστο υψος ρελιασματος. Το κλασσικοτερο παραδειγμα σε αυτη την περιπτωση ειναι οταν αγοραζουμε πλαστικους καλυκες Cal.12/70 και θελουμε να τους κλεισουμς με αστερακι και με τελικο υψος περι τα 58,00mm. Σε καμια περιπτωση δεν θα ειναι 70 χιλιοστα αλλα καπου κοντα στα 69 με μεση αποκλιση τα +/-0,25 χιλιοστα. Αρα αφου μετρησουμε και βρουμε τον καλυκα οτι ειναι ακριβως 69 χιλιοστα, τοτε θα πρεπει να ρελιασουμε ακριβως στα 58 χιλιοστα, διαφορετικα θα πρεπει να υπολογισουμε την αποκλιση και να διορθωσουμε το τελικο υψος ρελιασματος, αυτο δεν μπορει να γινει με αλλον τροπο πλυν του εμπειρικου τροπου που μας υποδυκνειει οτι αν ο καλυκας μας ειναι χαμηλοτερος τοτε θα πρεπει και εμεις να ρελιασουμε λιγο πιο χαμηλα κατα τα αναλογα δεκατα του χιλιοστου, διαφορετικα αν εχουμε εναν πιο ψηλο καλυκα τοτε θα πρεπει να ρελιασουμε με καποιο σχετικα υψηλοτερο ρελιασμα.

    Συνηθως το range ρελιασματος του πλαστικου καλυκα Cal.12/70 με αστερακι και τελικο υψος τα 58,00mm, κυμαινεται απο 57,6 εως 58,4 χιλιοστα, αναλογα παντα με το αρχικο υψος του καλυκα που θα πρεπει να γεμισουμε και αφου προυγουμενος εχουμε υπολογισει σωστα τις οποιες διακυμανσεις.

    Επισης σαν γεννικο κανονα μπορουμε να πουμε οτι για καθε δεκατο του χιλιοστου (1/10mm), αντιστοιχουν περι τα 15 Bar πιεσης. Για παραδειγμα αν στα 58 χιλιοστα εχουμε 650 Bar πιεσης, στα 57,80mm θα εχουμε 680 Bar ενω στα 58,20mm θα εχουμε 620 Bar πιεσης αντιστοιχος.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146846

    ΡΕΛΙ: ΒΑΘΥ Ή ΡΗΧΟ ΣΕ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΑΧΟΣ ΤΗΣ ΣΤΕΦΑΝΗΣ

    Εκτος απο το υψος του ρελιασμενου καλυκα εχουμε επιπλεον και αλλες παραμμετρους οπως το βαθυ ή το ρηχο ρελι αναλογος παντα με το παχος της στεφανης του ρελιασμενου φυσιγγιου. Ο γεννικος κανονας λεει οτι οσο πιο βαθυ ρελι δημιουργησουμε, τοσο πιο δυσκολο θα ειναι να ανοιξει το ρελιασμα απο το φυσιγγιο μας και τοσο πιο πολλες πιεσεις θα ανεβασει κατα την πιο βιαια εκρηξη που θα δημιουργηθει σε σχεση παντα με τις κανονικες συνθηκες. Επισης το διαφορετικο παχος στεφανης, θα δημιουργεισει ενα παρομοιο φαινομενο σε ιδιου υψους ρελιασμενους καλυκες, εξου και τα διαφορετικου προφιλ στροφεια ρελιασματος οπως Ν.1-2-3-4 για χαμηλες, μεσαιες, υψηλες και magnum γωμοσεις.

    Τεσσερα ρελιασμενα φυσιγγια με τα αντιστοιχα στροφεια Gaep BN1, BN2, BN3 & BN4:

    Φυσιγγια ρελιασμενα με παροδοσιακο στρογγυλο ρελι, απο το στροφειο Gaep OTP:

    VIDEO
    link: ΕΛΕΝΧΟΣ ΡΕΛΙΑΣΜΕΝΩΝ ΦΥΣΙΓΓΙΩΝ

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146847

    ΡΕΛΙ: ΤΡΟΠΟΣ ΡΕΛΙΑΣΜΑΤΟΣ

    Τροπος ρελιασματος ειναι μια συγγεκριμμενη διαδικασια που πρεπει να γνωριζουμε για να μπορεσουμε να ρελιαζουμε με τον σωστο τροπο τα φυσιγγια μας, ωστε να εχουν παντοτε την μεγιστη δυνατη αποδοση αναλογα με τις περιστασεις. Παραλοιπω να αναφερθω στα βασικα οπως ειναι η προετοιμασια και η λιπανση των καλυκων, διοτι ειναι κατι το αυτονοητο, αντιθετως επιθυμω να υπογραμμισω οτι το παν στον τροπο ρελιασματος ειναι να κανουμε οσο το δυνατον περισσοτερο, τις ιδιες μηχανικες κινησεις στα ιδια χρονικα πλαισια με τον ιδιο ακριβως τροπο. Δηλαδη με απλα λογια, αν καθε φορα που θα κατεβαζουμε τον μοχλο του δραπανου με 10 κιλα στατικη πιεση θα τον κραταμε πιεσμενο για 2 δευτερολεπτα μεχρι να φτασουμε στο stop, τοτε την ιδια ακριβως κινηση θα πρεπει να επαναλαμβανουμε και για ολα τα υπολοιπα φυσιγγια που επιθυμουμε να ρελιασουμε. Υπογραμμιζω επισης οτι ειναι βασικοτατη λεπτομερεια να εχουμε φροντισει ωστε το stop απο το δραπανο να ειναι οσο πιο σταθερο και σκληρο γινετε, ετσι ωστε να καταφερνουμε να ρελιαζουμε ολα μας τα φυσιγγια με την ιδια ακριβως στατικη πιεση, για να επιτυνχανουμε παντα το ιδιο ακριβως τελικο υψος ρελιασματος.

    Σε γεννικες γραμμες πρεπει να γνωριζουμε οτι για να ρελιασουμε τους πλαστικους καλυκες με αστερακι, θα πρεπει να ρελιαζουμε στις 900 στροφες ανα λεπτο, ενω στο στρογγυλο ρελι, θα πρεπει να μειωσουμε τις στροφες απο το δραπανο στις 600. Αυτο ισχυει βεβαιως για τα περισσοτερα απο τα στροφεια ρελιασματος πλυν των χειροκινητων, ιδιαιτερα δε θα διαπιστωσουμε μακραν καλυτερα αποτελεσματα ρελιασματος αν χρησιμοποιουμε τα κλασσικα ατσαλινα στροφεια C&P ή ακομα καλυτερα τα καινουργια στροφεια της GAEP που απο οτι λεγεται εχουν ελαφρα διαφορετικο προφιλ.

    Ο ιδιος ο Cortini σε ερωτηση πελατη που τον ειχε παρει τηλεφωνο, του ειχε απαντησει το εξης: τα στροφεια μας ρελιαζουν καλυτερα οταν γυριζουν στις 900 rpm και το φυσιγγιο ρελιαζεται σωστα με δυο αποτομα κατεβασματα του μοχλου (απο το δραπανο) και που η καθε μια θα διαρκει το μεγιστο για 1 sec. Εδω φυσικα μιλαμε για την εξωμειωση του εργοστασιακου ρελιασματος που συνεπαγεται οτι δεν ειναι κατι το ιδιαιτερα ευκολο, βεβαιως ομως θα μπορουσε να γινει με τον ακολουθο τροπο: να ρελιασουμε δηλαδη με δυο αποτομα και σχετικα βιαια αλλα πολυ σταθερα κατεβασματα του μοχλου (απο το δραπανο μας) και να κραταμε σταθερα τον μοχλο πιεσμενο για σχεδον ενα δευτερολεπτο την φορα, οχι ομως παραπανω. Προσωπικα θεωρω λαθος να ρελιαζουμε με μικροτερη δυναμη στον μοχλο και να τον εχουμε πιεσμενο για 5 ή για 10 δευτερολεπτα, με αυτον τον τροπο δεν θα καταφερουμε τιποτα παραπανω απο το να υπερθερμανουμε το στροφειο και να χαλαροσουμε-λυωσουμε την στεφανη του ρελιασμενου καλυκα ακριβως λογο της υπερθερμανσης και της εκτεταμενης παραμορφωσης κατα το ρελιασμα. Υπογραμμιζω βεβαιως οτι την παραπανο μεθοδο ρελιασματος την εχω δοκιμασει αρκετες φορες, γι αυτο αλλωστε και δεν την συστηνω, το προβλημα ομως θα ειναι παντα στον μοχλο απο το δραπανο που λογο του οτι ειναι μικρος σε μηκος θα μας κανει να κουραστουμε σχετικα γρηγορα και σαφεστατα θα μας πιαστει το χερι μετα απο καποια σχετικα ρελιασματα.

    Τελος το προφιλ του στροφειου σε συναρτηση με το βαθος ρελιασματος και τον τροπο χρησης του απο εμας κατα την διαδικασια ρελιασματος, θα ειναι αυτο που θα καθορισει το τελικο αποτελεσμα αποδοσης του φυσιγγιου μας και των ακολουθων παραμετρων: V1, Pmax, TC, V2, Rt, Int.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    05/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1590
    Nikos77 στις #146848

    ΡΕΛΙ: ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΠΥΡΙΤΙΔΑΣ

    Δεν ειναι ιδιαιτερα δυσκολο να γινει αντιληπτο οτι μεταβαλλεται η προοδευτικοτητα μιας πυριτιδας, αναλογα με τον τροπο και το σχημα ρελιασματος απο το προφιλ του εκαστοτε στροφειου, αντιθετως ειναι ιδιαιτερα ευκολο να αντιληφθουμε στην πραξη τις οποιες διαφορες και διακυμανσεις θα παρουσιασουν τα διαφορετικα στροφεια στην αποδοση των ρελιασμενων φυσιγγιων μας. Επιγραμματικα και μονο αναφερω οτι υπαρχουν ισια, στρογγυλα, ημικυκλικα, τετραγωνα και αλλου ιδους προφιλ…στα διαφορα στροφεια που εχουν υπαρξει κατα καιρους.

    Επισης δεν ειναι καθολου μα καθολου τυχαιο οτι σχεδον ολες οι εργοστασιακες μηχανες γεμισματος, κλεινουν το αστερακι σε τεσσερα διαφορετικα σταδια και οχι σε δυο, ή σε τρια, οπως κανουμε εμεις οι ιδιογωμοτες. Αυτο βεβαια ειναι ενας μηχανικος περιορισμος που δυστηχως εμεις οι ιδιογωμοτες δεν μπορουμε να τον αποφυγουμε διοτι τουλαχιστον μεχρι στιγμης δεν εχει βγει καποια μηχανη σε λογικη τιμη που να προσφερει τα παραπανω ωστε να μπορει να χρησιμοποιηθει απο ιδιογωμοτες.

    Σχετικο link για τα 4 σταδια σε αστερακι: http://www.bsn.it/prodotti/modRex.php
    Σχετικο video για τα 4 σταδια σε αστερακι: http://www.bsn.it/prodotti/modRex_video.ph…0&width=530
    Σχετικο link για μηχανη παραγωγης 7.500 φυσιγγια/ωρα: http://www.bsn.it/prodotti/modKamaleon.php
    Σχετικο video για μηχανη παραγωγης 7.500 φυσιγγια/ωρα: http://www.bsn.it/prodotti/modKamaleon_vid…0&width=530
    Σχετικο link για μηχανη παραγωγης 12.000 φυσιγγια/ωρα: http://www.bsn.it/prodotti/modSuperrapida.php

    Σχετικα link ιταλικης μηχανης Due Effe για ιδιογωμοτες που δεν παραγεται πλεον εδω και χρονια: http://www.youtube.com/watch?v=X7gn1CsEoqQ & http://yfrog.us/2mdscn2009z
    Υπογραμμιζω οτι αυτη η μηχανη εχει δεχθει καποιες σοβαρες μηχανικες βελτιωσεις οσο αναφορα τον αυτοματισμο, οπως βλεπεται και στο βιντεο ειναι ικανη να βγαλει εως και 25 φυσιγγια κλεισμενα και ρελιασμενα περιπου στα 3 λεπτα, κατι που σημαινει περι τα 500 φυσιγγια την ωρα χωρις σταση ή περι τα 350-400 φυσιγγια την ωρα με τις σχετικες στασεις για το απαιτουμενο γεμισμα υλικων.

    Τι γινεται ομως με τα εργοστασιακα στροφεια; Απλα ειναι διαφορετικα σε σχεση με τα γνωστα εμπορικα στροφεια C&P, GAEP…κτλ…για ιδιογωμοτες και ενωειται οτι εχουν πιο βαθυ και διαφορετικο προφιλ, διοτι βεβαιως, δεν ειναι δυνατον τα εργοστασιακα φυσιγγια να εχουν σχεδον παντα ως ελαχιστο βαθος ρελιου περι τα 2,00-2,50 χιλιοστα και τα ρελιασμενα φυσιγγια ιδιογωμοσης να μην φτανουν ποτε ουτε στα 1,70mm, αλλα να σταματανε σχεδον παντα σε βαθος ρελιου περι τα 1,60-1,65 χιλιοστα.

    Βεβαια προσωπικα καταφερα να βρω εναν ανορθοδοξο τροπο ρελιασματος με βαθος ρελιου περι τα 2,00mm ωστε να καταφερω να εξωμοιωσω το εργοστασιακο κλεισιμο, αυτο ομως ηταν κατι το πειραματικο που ναι μεν απεφερε καλυτερα αποτελεσματα, αφαιτερου δε, δεν θα μπορουσα να εγγυηθω για κατι τετοιο. Ο τροπος λοιπον που χειριστηκα την μηχανη και το δραπανο και που δεν συνηστω σε κανεναν ηταν ο ακολουθος: κατεβασα το Punch της MEC στο πεμπτο σταδιο οσο χαμηλοτερα γινοταν και εκλεινα τα φυσιγγια με βαθυ πατημα, μετα αφου τα λιπανα με παραφινελαιο, τα πηγαινα στο δραπανο για να τα ρελιασω και τα ρελιαζα με μια αποτομη και αστραπιαια κινηση κατεβαζοντας τον μοχλο με δυναμη και χωρις να τον κραταω παραπανο απο ενα με εναμιση δευτερολεπτο την φορα για το κεθε φυσιγγιο.

    Σαν γεννικο κανονα μπορουμε να πουμε οτι οσο πιο βαθυ ρελι με πιο στενο προφιλ στεφανης εχουμε, τοσο περισσοτερο θα μεταβαλλουμε την % προοδευτικοτητα της πυριτιδας που γεμιζουμε κανωντας την λιγοτερο προοδευτικη σε σχεση με τη standard κατασταση της, αντιθετως θα μπορουσαμε να αυξησουμε κατα ενα διαφορετικο ποσοστο % την προοδευτικοτητα της ιδιας πυριτιδας, απλα ρελιαζοντας με ενα πιο φαρδυ προφιλ στεφανης ή με πιο ρηχο ρελι, ολα αυτα βεβαιως εντως των επιτρεπομενων οριων.

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 1,820 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων