Έπειδή η συζήτηση ξεκίνησε από το φυσίγγι Victory 410 Magnum, βρήκα στο περιοδικό Κυνηγεσία & Κυνοφιλία ένα άρθρο – παρουσίαση του συγκεκριμένου φυσιγγίου (μαλλινόταπα σε cal 20 και cal 36) στο οποίο αναφέρονται τα εξής (Παραθέτω αυτολεξή):
—————
Καινοτομία της VICTORY είναι η κατασκευή του σωλήνα του φυσιγγίου. Η αυξημένη σκληρότητα του πλαστικού τμήματος – που οφείλεται στην πρόσμιξη των πρώτων υλών – έχει ως αποτέλεσμα να μειώνει τις παραγόμενες πιέσεις. Η VICTORY κατασκευάζει επίσης τους κάλυκες και τα πλαστικά κυάθια. Η κύρια προμήθεια καψουλιών γίνεται από την ιταλική CHEDDITTE, αλλά ιταλικής προέλευσης είναι και οι μάλλινες τάπες.
Το 410 για την Αμερική, 36άρι για την Ευρώπη, είναι ένα διαμέτρημα που δεν είναι τόσο δημοφιλές στη χώρα μας. Ωστόσο υπάρχουν αρκετά 36άρια όπλα που έχουν στις προσωπικές τους συλλογές οι κυνηγοί και τα χρησιμοποιούν στο κυνήγι των μικρών φτερωτών θηραμάτων (τσίχλα, ορτύκι), αλλά και στο κυνήγι του αγριοκούνελου.
Το 410 MAGNUM της VICTORY γεμίζεται σε κάλυκα χρώματος κόκκινου, το ύψος μετάλλου του κάλυκα είναι 16mm και το μήκος του (κλειστό) είναι 73mm, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε 36άρια που είναι Magnum με μήκος θαλάμης 76mm. Tα σύγχρονα 36άρια στην πλειοψηφία τους είναι Magnum. Οι κατασκευαστές όπλων στην προσπάθειά τους να προωθήσουν τα Cal 36 τα κατασκευάζουν Magnum με την προοπτική να ανέβει το βάρος γόμωσης, που πλέον πλησιάζει αυτό του Cal 20.
H πυρίτιδα που χρησιμοποιεί η VICTORY στο 36άρι είναι μονοβασική. Οι πιέσεις ανέρχονται στα 760 Bars. Το βάρος γόμωσης των σκαγιών είναι 19gr. Τα διαθέσιμα νούμερα σκαγιών είναι το 7 και το 9.
—————
Αυτά λοιπόν από το άρθρο του περιοδικού. Πάντως στην επάνω πλευρά του κουτιού των φυσιγγίων αναγράφεται ξεκάθαρα αυτό που έγραψα σε προηγούμενο post μου, περί 1200 Bar. Επίσης στο site της εταιρείας ( http://www.victorycom.com/ ), αναφέρονται και άλλα διαθέσιμα νούμερα σκαγιών για το cal 36.