ΑΝΑΚΡΟΥΣΗ

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 45 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2789
    kostask στις #29891

    KOSTASK
    Θεωρητικά όλοι γνωρίζουμε το τετριμένο ότι η ανάκρουση έχει άμεση εξάρτηση με την ταχύτητα του φυσιγγίου.
    Όμως πως αυξάνουμε την ταχύτητα σ’ ενα φυσίγγι? Υπάρχουν 3 τρόποι α) αυξάνουμε την ποσότητα της πυρίτιδας πέρα από την προτεινόμενη,  β) πιέζουμε περισσότερο την γόμωση, γ) χρησιμοποιούμε ένα πιο ισχυρό καψούλι. Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα πέρα από την αύξηση της ταχύτητας και την αύξηση των πιέσεων και της ανάκρουσης.
    ’ρα λοιπόν στην πράξη η αύξηση των πιέσεων δίνει  μεγαλύτερη ταχύτητα αλλά και ανάκρουση.
    Θα αναφέρω ένα άλλο παράδειγμα για να γίνω πιο κατανοητός. Υπάρχουν πυρίτιδες που δεν χρειάζεται να αυξηθεί η ποσότητα τους αν αντί για 32 γραμ βάλουμε 34. Το φυσίγγι που είναι γεμισμένο με 34 γραμμ θα δώσει μεγαλύτερες πιέσεις, ελαφρά μειωμένη ταχύτητα και μεγαλύτερη ανάκρουση λόγο της αυξημένης αντίστασης από το μεγαλύτερο βάρος γόμωσης που έχει να προωθήσει.
    Δεν έχετε παρά να κάνετε αυτό το τεστ, η διαφορά στην ανάκρουση γίνεται εύκολα αντιληπτή.
    Η θεωρεία μιλά για πολύ συγκεκριμένα πράγματα, πως λοιπόν λέμε οτι η ανάκρουση δεν έχει σχέση με τις πιέσεις αφού οποιαδήποτε αύξηση της ταχύτητας προέρχεται από παράλληλη αύξηση των πιέσεων?
    Κατά την ταπεινή μου γνώμη  ισχύει το εξής:  μεγάλη ταχύτητα=αυξημένες πιέσεις=αυξημένη ανακρουση και το αντίστροφο

    leo
    Για την θεωρία του λακτίσματος έχω ξαναγράψει ότι η γνώμη όλων των ξένων βλητικών και αρθρογράφων είναι η εξής: Το λάκτισμα είναι ευθέως ανάλογο του βάρους και της ταχύτητας της γόμωσης και αντιστρόφως ανάλογο του βάρους του όπλου. Πουθενά δεν αναφέρονται οι πιέσεις σαν παράγοντας που επηρεάζει το λάκτισμα, παρά μόνο σαν παράγοντας καταπόνησης του όπλου.
    Είναι δε τέτοια η ομοφωνία τους σ’ αυτό το θέμα, σε αντίθεση με άλλα θέματα όπου διαφωνούν, που εγώ τουλάχιστον έχω πειστεί ότι έχουν δίκιο.
    Φιλικά,
    ————-
    ΛΕΩΝΙΔΑΣ
    KOSTASK
    Λεωνίδα δεν διαφωνώ ότι όσο μεγαλύτερη ταχύτητα – τόσο μεγαλύτερο κλώτσημα. Απλά τονίζω οτι μοιραία με την αύξηση της ταχύτητας έχουμε παράλληλη αύξηση των πιέσεων. Γι αυτό συνηθίζεται να λέμε “κλωτσά γιατί έχει πολλές πιέσεις”.
    Επειδή δεν είμουν ποτέ καλός στην φυσική, θα ήθελα να μου πείτε πως ονομάζεται η δύναμη που προξενεί την ανάκρουση και πως δρα κατά τον πυροβολισμό.
    Αυτό που ενδιαφέρει εμάς σαν χρήστες, είναι να ξέρουμε οτι τα φυσίγγια με αρχικές ταχύτητες άνω των 400 m/s, πιθανώς υπερτερούν στις πολύ κοντινές αποστάσεις (δώρο -άδωρο αφού σε τέτοιες αποστάσεις δεν απαιτείται ιδιαίτερα μεγάλη προσκόπευση), όμως ο συνολικός χρόνος που χρειάζονται τα σκάγια για να φτάσουν σ’ ενα στόχο που βρίσκεται στα 35 είναι σχεδόν ίδιος μ’ ενα νορμαλ φυσίγγι με Vo 390 m/s.
    Όσο αυξάνεται η αρχική ταχύτητα τόσο μεγαλώνει η αντίσταση του αέρα. Οπότε μετά τα 20 μέτρα τα σκάγια του γρήγορου φυσιγγιου έχουν  ίσως μικρότερη ταχύτητα από του υποτιθέμενα αργού.
    Έτσι το μόνο που μένει είναι η καταπόνιση του όπλου, του ώμου μας και οι άθλιες συγκεντρώσεις-κατανομές. Δείτε στην Κυνηγεσία  κάποια ποσοστά συγκεντρώσεων σε δοκιμές στα 35 μέτρα με demi, 50% η 55% και θα καταλάβετε πόσο επιζήμιες είναι οι μεγάλες ταχύτητες.
    Τα λέω αυτά με αφορμή ερώτηση του νέου μέλους “Soyros” που ψάχνει γρήγορο φυσίγγι για να μειώσει την προσκόπευση.
    XIRO
    Καταθέτω την γνώμη μου μόνο από Φυσική θεώρηση. Όταν εκπυρσοκροτήσει το φυσίγγι τότε τα υλικά της γόμωσης επιταχύνονται (όχι γραμμικά βέβαια,η αύξηση της ταχύτητας μέσα στην κάνη έχει την μορφή ακανόνιστης παραβολής).Για να απλουστεύσουμε τα πράγματα ας θεωρήσουμε ότι η ταχύτητα της γόμωσης αυξάνεται γραμμικά μέσα στην κάνη.Τότε η γόμωση ,σκάγια και συγκεντρωτήρας αποκτούν oρμή που δίνεται από τον τύπο:Jγ=mγ.υγ.Όπου mγ η  μάζα της γόμωσης και υγ η ταχύτητα της γόμωσης .(Δεν μπορώ να γράψω σε καλύτερη μορφή χωρίς equation).To όπλο θα αποκτήσει ορμή (ανάκρουση) κινούμενο προς την αντίθετη φορά με ταχύτητα τέτοια που να του δίνει την ίδια (σε απόλυτη τιμή) ορμή Jo=mo.υο,δηλαδή σύμφωνα με την αρχή διατήρησης της ορμής σε ένα κλειστό σύστημα (όπλο-φυσίγγι) θα ισχύει: mγ.υγ=mo.υο με υο και υγ να έχουν αντίθετα πρόσημα λόγω διαφορετικής φοράς.
    ’ρα φίλε Κώστα αν τα δύο όπλα έχουν όλες τις επιμέρους παραμέτρους ίδιες (Βάρος όπλων,βάρος γόμωσης,αρχική ταχύτητα) θα έχουν ακριβώς την ίδια ανάκρουση,με το 20άρι να βγάζει περισσότερες πιέσεις λόγω ακριβώς στενότερου αυλού (Νόμος Bernoulli).
    Παρεπιπτόντως να αναφέρω ότι  ένα φυσίγγι για να έχει καλύτερη μηχανική απόδοση θα πρέπει η καμπύλη του έργου που παράγεται να είναι ομαλή στο μεγαλύτερο μέρος της κάνης και όχι να παρουσιάζει τοπικές εξάρσεις γιατί τότε υποδηλώνεται ανώμαλη πορεία των πιέσεων στην διαδρομή της γόμωσης μέσα στην κάνη.Αν έχεις παλιά τεύχη του ΚΥΝΗΓΟΣ ΚΑΙ ΦΥΣΗ θα δείς σε διαφημιστική καταχώρηση του ΣΤΟΚΑ τα παραπάνω.(Γι’ αυτό εκτιμώ τα φυσίγγιά του).
    Βέβαια όλα αυτά δεν είναι απόλυτα,γιατί στην Βλητική υπεισέρχονται πολλοί παράγοντες.Παράδειγμα:λέμε ότι  ένα γρήγορο φυσίγγι θα έχει και μεγαλύτερες εναπομένουσες ταχύτητες αλλά δεν είναι έτσι ,γιατί η αντίσταση του αέρα είναι ανάλογη της ταχύτητας και οι εναπομένουσες ταχύτητες είναι οι ίδιες ή και μικρότερες από ένα σχετικά αργό φυσίγγι.
    ’λλο παράδειγμα: σε συζητήσεις που έκανα σαν φοιτητής με τον καθηγητή μου της Μηχανικής μου έλεγε ότι τα σκάγια μέσα στην κάνη μπορούμε να θεωρήσουμε ότι συμπεριφέρονται σαν ρευστό οπότε ισχύει για αυτά  ο νόμος Bernoulli.Πριν 3 χρόνια όμως ένας γνωστός μου καθηγητής στο Πολυτεχνείο Θεσσαλονίκης μου είπε ότι αυτό δεν ισχύει και ότι πρέπει να περιγράφουμε την κίνηση των σκαγιών μέσα στην κάνη κατά στιβάδες.’ντε βγάλε άκρη.Πάντως κατά την ταπεινή μου άποψη ο Bernoulli εξηγεί πολλά πράγματα για την κίνηση των σκαγιών μέσα στην κάνη,βλέπε κωνικά τσοκ και tula τσοκ,πράγματα τα οποία έχουν επιβεβαιωθεί πειραματικά.
    LEOΣυμφωνώ απόλυτα με τον Κώστα, με μία μικρή μόνον διόρθωση. Γράφεις: Έτσι φτάνουν στον στόχο (τα φυσίγγια με υψηλή Vo) την ίδια στιγμή με αυτά που διαθέτουν νορμάλ ταχύτητες.
    Στην πραγματικότητα, τα γρήγορα φυσίγγια φτάνουν στο στόχο με την ίδια μένουσα ταχύτητα με τα αργά, αλλά όχι στον ίδιο χρόνο, δηλαδή η προσκόπευση είναι πράγματι μικρότερη, γιατί ναι μεν επιβραδύνουν πιο γρήγορα από τα αργά, αλλά ξεκινώντας πιο γρήγορα, ο συνολικός χρόνος πτήσης είναι μικρότερος. Αυτό βέβαια, δεν μπορεί σε καμμία περίπτωση να δικαιολογήσει τα μειονεκτήματα των γρήγορων φυσιγγίων, όπως οι κακές και σκορπισμένες κατανομές, οι υψηλές πιέσεις και το μεγάλο λάκτισμα.
    Όπως λέει κι ο Κώστας, η προσκόπευση είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σκόπευσης με κυνηγετικό όπλο, και κατ’ εμέ, εκεί είναι κι όλη η ουσία. Ακόμα κι αυτοί που ισχυρίζονται ότι δεν βλέπουν καθόλου προσκόπευση, στην πραγματικότητα χρησιμοποιούν άθελά τους μία τεχνική (“swing through”) με την οποία δημιουργείται η ψευδαίσθηση στα κοντινά πουλιά ότι ντουφεκάνε πάνω στον στόχο. Στην ουσία βέβαια, μέσω της χρονικής υστέρησης του εγκεφάλου και του νευρομυικού συστήματος, μπαίνει η απαραίτητη προσκόπευση, απλά δεν γίνεται αντιληπτή από τον κυνηγό.
    KOSTASK
    Λεωνίδα πράγματι τα σκάγια του γρήγορου φυσιγγίου θα φτάσουν λίγο νωρίτερα.
    Όμως σε σχετικούς συγκριτικούς  πίνακες που έχω δει, η διαφορά μετά τα 30 μέτρα είναι πολύ μικρή και σχεδόν δεν επιρεάζει καθόλου την προσκόπευση στα 35 μέτρα.
    Φυσικά δεν μιλάμε για σύγκριση ενός “Εγγλέζικου” φυσιγγίου με Vo 350 m/s και ενός πολύ γρήγορου των 410 m/s.
    LEO
    Κώστα, φυσικά και η διαφορά στην προσκόπευση θα είναι τόσο μικρή, που θα είναι ουσιαστικά αδύνατον να υπολογιστεί από τον κυνηγό την στιγμή της ντουφεκιάς. Στο σκοπευτήριο, όπως γνωρίζεις, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, και ένας έμπειρος σκοπευτής είναι ικανός να διακρίνει μικροδιαφορές στις ταχύτητες, και να αλλάκει λίγο τις προσκοπεύσεις.
    Εγώ προσωπικά, στο κυνήγι, ουδέποτε αξιολόγησα σωστά τις ταχύτητες κάποιου φυσιγγίου, και ακόμα όταν κατέληγα ότι π.χ. το τάδε ή το δείνα φυσίγγι είναι αργό ή γρήγορο, η πραγματικότητα ερχόταν να με διαψεύσει.
    Μέσα από το φόρουμ, έχουμε καταφέρει και έχουμε κινήσει τα λιμνάζοντα νερά σε διάφορα θέματα του κυνηγίου. Έχουμε φέρει στην επιφάνεια θέματα που δεν είχαν συζητηθεί ποτέ, και άλλα θέματα όπου οι επικρατούσες απόψεις απείχαν μακριά από την πραγματικότητα. Έχουμε χρησιμοποιήσει τεκμηριωμένες απόψεις βλητικών και αρθρογράφων, και τα έχουμε αντιπαραθέσει στα επιχειρήματα των “βλητικών του καφενείου” όπως επιτυχημένα τους ονομάζει ο Αιγινίτης. Στο θέμα της αρχικής ταχύτητας των φυσιγγίων, ήδη έχουν αναφερθεί πάρα πολλά και θα γραφτούν κι άλλα, και σιγά σιγά οι κυνηγοί θα καταλάβουν ότι οι υψηλές Vo είναι άχρηστες, ζημιογόνες, και καμμιά φορά και επικίνδυνες. Κάποια στιγμή, όταν το κλίμα αρχίσει να αντιστρέφεται, πιθανόν και οι ίδιοι οι κατασκευαστές και εισαγωγείς, αλλά και οι αρθρογράφοι/δοκιμαστές αρχίσουν να αναθεωρούν τις δημοσιευμένες ταχύτητες των φυσιγγίων.
    Φιλικά,
    XIROKOS
    Νομίζω ότι είναι σαφές σε όσους έχουν ασχοληθεί έστω και λίγο με την βλητική ότι δεν πρέπει να “ψωνίζουμε” φυσίγγια διαβάζοντας μόνο νούμερα.
    Το χαρτόνι και η δοκιμή μόνο μπορούν να δώσουν συμπεράσματα μια που είναι πολλές οι παράμετροι (όπλο ,τσοκ, συνθήκες περιβάλλοντος) που επιρεάζουν το αποτέλεσμα.

    postamble();


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    08/02/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    297
    GUN DOCTOR στις #47049

    AGAPOITOI MOU FILOI,

    EPIASE O XHMONAS KAI TORA EIMAI EDO KAI EXO PIO POLI XRONO NA GRAPSO.THN ALLH EBDOMADA THA PAO GIA MPEKATES SE ENA ALLO MEROS ME OMORFA DENTRA(OKSIES,BEANIDIES,DRUS PLATANIA LEYKES) PRIN ARXISOUN TA XIONIA KAI PRIN KLEISH TO KUNHGI THS MPEKATSAS(6 NOVEMBER!!!)

    EXO GRAPSEI GIA TO KLOTSHMA PIO PALIA GIA MERIKA FENOMENA POU SUMBAINOUN POU OI ANTROPOI NOMIZAN(KAI NOMIZOUN)OTI ISXIOUN ALLA  EIPA OTI DUSTIXOS ALLO,MPILIES KAI MPILITSES KAI ALLO TO SUSTHMA OPLO-SFAIRA)

    KAPOIO PALIKARI MOU EGRAPSE NA SAS BALO MIA “SPAZOKEFALIA” OPOS MOU TO EIPE!!!

    EDO EINAI LOIPON:

    OLOI KSEROUME OTI H POWDER METATREPETE SE AERIA.TA AERIA AUTA EXOUN MONO MIA EKSODO ,DHLADH PROS TO STOMIO THS KANNHS.

    AFOU LOIPON TA SKAGIA-SFAIRA TOUS KLEINOUN TO DROMO(KAI AFOU DEN MPOROUN NA PANE POUTHENA ALLOU-ELENXOUN OMOS AKARIAIA KAI AFTHN THN PERIPTOSEIS ALLA DEN MPOROUN NA NIKHSOUN TO ATSALI POU EINAI FTIAGMENO TO OPLO MAS)DEN EXOUN PARA NA SPROKSOUN TA SKAGIA MEXRI TO STOMIO KAI META NA DIAFIGOUN

    EROTHSHS:

    EAN TI STIMGH POU H SFAIRA(THA MHLISOUME GIA THN SFAIRA DIOTI ME TA SKAGIA EXOUME KAI ALLA FENOMAINA) AFHNEI (AKRIBOS THN STIGMH) TO STOMIO THS KANNHS KAI EMEIS   ME MIA EIDIKH BALDIDA POU THA EXOUME BALEI STHN KANNH (EIDIKA FTIAGMENH KANNH PEIRAMATIKH) KLEISOUME TA AERIA MESA STHN KANNH PRIN PROLABOUN NA FIGOUN  APO THN KANNH, TOTE TI GINETE ME TO KLOTSHMA??????

    EINAI LIGOTERO?

    EINAI PERISOTERO?

    DEN YPARXEI  KLOTSIMA?

    KATI ALLO POU ISSOS DEN TO EXOUME SKEFTEI AKOMA?

    GRAPTE PAIDIA OTI NOMIZETE KAI KSERETE.

    EAN THELEI KAI KAPOIOS FUSIKOS H DASKALOS (FILOS XIROS PES KAI STO DASKALO SOU NA MAS PEI KAI AUTOS THN GNOMH TOU) GIA NA KATALABOUME.

    EUXARISTO POLI 

     

       

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2789
    kostask στις #47061

    Δάσκαλε η ερώτηση σου για να απαντηθεί χρειάζονται και θεωρειτικές γνώσεις πέρα από τις όποιες πρακτικές εμπειρίες έχουμε.

    Θα προσπαθίσω να απαντήσω έτσι για να γίνεται συζήτηση, μπορεί να είναι βλακεία αυτό που θα πω.

    Λοιπόν ξέρουμε ότι το φαινόμενο της ανάκρουσης γίνεται αντιληπτό κατά την έξοδο των αερίων από την κάνη.

    Αν το πάμε ανάποδα και υποθέσουμε ότι τό όπλο μας είναι ένας πύραυλος και το βλήμα κατα την εκπυροκρότηση λειτουργεί σαν προωθητικός μηχανισμός, τα αέρια  από την καύση θα προοθήσουν το όπλο αφού βρούν διέξοδο έχοντας υπερνικήσει την αντίσταση του βλήματος.

    Ένα άλλο απλό παράδειγμα είναι όταν έχουμε ένα φουσκομένο μπαλόνι. Όσο διατηρούμε το στόμιο του κλειστό δεν γίνεται τίποτα, όταν όμως το αφήσουμε ανοίγοντας απότομα το στόμιο, το μπαλόνι αρχίζει μια τρελή πορεία προοθούμενο από τον αέρα που βγαίνει με πίεση από το στενό στόμιο του.

    Τώρα αν εγλωβίσουμε τα αέρια με μια βαλβίδα στην άκρη της κάνης, ανάκρουση δεν θα υπάρξει αλλά μάλλον η κάνη δεν θα αντέξει την πίεση των αερίων για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και θα ανοίξει σε κάποιο σημείο η θα σπάσει το κλείστρο.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    08/02/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    297
    GUN DOCTOR στις #47079

    PALIKARI KOSTASK,

    OTAN LEO OTI THA HSOUN MAZI MOU PALIKARI

    KATI KSERO EGO!!!

    DEN EINAI KATHOLOU BLAKIA AUTO POU LES PALIKARI

    GRAPSTE KAI H ALLH FILOI, EINAI TROMERA SHMANTIKO NA POUME OLOI THN GNOMH MAS.

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    3557
    JIMPAP στις #47080

    ΜΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΛΕΜΕ ΟΛΟΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ  ΒΑΣΙΚΟΤΑΤΟ ΜΕΛΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΥΝΗΓΟΥ ΝΑ ΚΡΑΤΑ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙ 100% ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΑΝΗ?????

    ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΟΥΣΕΙ ΓΙΑ ΚΑΝΕΣ ΠΟΥ ΕΣΚΑΣΑΝ ΓΙΑΤΙ ΚΑΤΙ ΕΙΧΕ ΜΠΕΙ ΜΕΣΑ????

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/08/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    853
    steve στις #337842

    Η ΑΝΑΚΡΟΥΣΗ ΤΟΥ ΟΠΛΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ ΠΟΥ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΜΠΡΟΣ. ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΡΜΗΣ ΕΧΟΥΜΕ

    Μο*Vo = (Ma*Va) + (Mb*Vb)

    ΟΠΟΥ Mo KAI Vo Η ΜΑΖΑ ΚΑΙ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΟΠΛΟΥ, Ma KAI Va Η ΜΑΖΑ ΚΑΙ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ Mb KAI Vb Η ΜΑΖΑ ΚΑΙ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΛΗΜΑΤΟΣ.

    ΑΡΑ ΑΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΟΥΜΕ ΤΑ ΑΕΡΙΑ, ΟΠΟΤΕ Va = 0, EXOYME Ma*Va = 0,  ΚΑΙ ΤΕΛΙΚΑ Mo*Vo = Mb*Vb.

    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ. ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΑΝΑΚΡΟΥΣΗ ΓΙΑΤΙ Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΩΝ ΑΕΡΙΩΝ ΣΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΑΝΑΚΡΟΥΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ, ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΒΛΗΜΑΤΟΣ ΛΟΓΩ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗΣ ΜΑΖΑΣ, ΑΝ ΚΑΙ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ. ΦΥΣΙΚΑ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΗΣ ΑΝΑΚΡΟΥΣΗΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΟ ΒΛΗΜΑ, ΓΙ’ΑΥΤΟ ΒΑΡΥΤΕΡΟ ΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΝΑΚΡΟΥΣΗ.

    ΦΙΛΙΚΑ. ΣΤΕΛΙΟΣ. 

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2789
    kostask στις #47083

    Στέλιο μου στην φυσική ήμουν “σκράπας”, μπορώ όμως να καταλάβω ότι αυτο που λες είναι σωστό. Βέβαια στην βλητική επιδρούν τόσες πολλές παράμετροι που πολλές φορές αδυνατούν οι απλοί μαθηματικοί τύποι να δώσουν την πραγματική εικόνα λόγω της ανατροπής των δεδομένων. Έτσι κάποιες φορές είναι ευκολότερο να μετρήσεις το αποτέλεσμα παρά να το υπολογίσεις.

    Απλό παράδειγμα η μέτρηση της ανάκρουσης με την μέθοδο του εκρεμούς.  

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    02/03/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    705
    Vardeos στις #47088

    Αγαπητέ δάσκαλε GunDoctor. Θα συμφωνήσω με την άποψη του Kostask στο ερώτημα που έθεσες . Είναι πιστεύω λογικό να μην έχουνε το φαινόμενο τις ανάκρουσης όταν κλείσουμε τα αέρια λίγο πριν την έξοδο τους και το εξήγησε πολύ καλά ο Κώστας με τα παραδείγματα που έθεσε . Θα ήθελα να ρωτήσω όμως κάτι αν είχαμε ένα όπλο όπου το μεγαλύτερο μήκος της κάνης είχε τρύπες (PORTED) τότε η ανάκρουση θα ήταν  μικρότερη και πάλι είτε με τον τρόπο τον δικό σου είτε με το σύστημα PORTED που αναφέρω πιο πάνω θα είχαμε προβλήματα με την κατανομή των σκαγιών. Τα αέρια όταν βγαίνουν από την κάνη επηρεάζουν την τουφεκιά μας

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/10/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    45
    Miltos στις #47114

    Xαιρετώ όλα τα μέλη του forum. Με αφορμή το θέμα της ανάκρουσης στέλνω επιτέλους το πρώτο μου μηνυμα στο πολύ ωραίο αυτό forum.

    Θέλω να κάνω μερικές παρατηρήσεις σχετικά με τα παραπάνω  και να πω τη γνώμη μου, η οποία θέλω να πιστεύω ότι είναι καλοδεχούμενη.

    • Η αντίσταση του αέρα στα σκάγια είναι  ανάλογη με το τετράγωνο της ταχύτητας. Γι αυτό τελικά και το διάγραμμα ταχύτητας-απόστασης προκύπτει παραβολή.
    • Αν δούμε τα διαγράμματα δύο γομώσεων με διαφορετικές ταχύτητες οι δυο παραβολές συγκλίνουν (πλησιάζουν η μια την άλλη όσο αυξάνει η απόσταση) αλλά ποτέ τα σκάγια του γρήγορου φυσιγγιού (ίδιων κατά τα άλλα χαρακτηριστικών με το αργό ώστε να μπορεί να συγκριθεί) δεν φτάνουν να έχουν μικρότερη ταχύτητα από αυτά του αργού. 
    • Και φυσικά ο χρόνος μέχρι το στόχο είναι μικρότερος  για το γρήγορο και συνεπώς  μικρότερη είναι και η απαιτούμενη προσκόπευση. Αυτή όμως δεν μπορεί ποτέ να γίνει μηδέν. Επιτυχίες με πραγματικα μηδέν προσκόπευση, ωφείλονται στη διασπορά των σκαγιών. Το κέντρο της τουφεκιάς δεν θα είναι πάνω στο στόχο.
    • Όσο αφόρά το λάκτισμα πιστεύω και γω,  χωρίς να είμαι βλητικός, ότι δεν επηρεάζεται από τις μέγιστες πιέσεις, οφείλεται όμως τελικά στη μέση πίεση των αερίων κατά το χρόνο κάνης, στην οποία εξάλλου ωφείλεται και η ταχύτητα εξόδου της γόμωσης.

      Ελπίζω να θίγονται συχνά τέτοια ενδιαφέροντα θέματα και να αντιμετωπίζονται με τρόπο διαφορετικό από αυτόν των <<βλητικών των καφενείων>>.

     Φιλικά, Μίλτος

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2789
    kostask στις #47163

    ·  Όσο αφόρά το λάκτισμα πιστεύω και γω,  χωρίς να είμαι βλητικός, ότι δεν επηρεάζεται από τις μέγιστες πιέσεις, οφείλεται όμως τελικά στη μέση πίεση των αερίων κατά το χρόνο κάνης, στην οποία εξάλλου ωφείλεται και η ταχύτητα εξόδου της γόμωσης.

    Με αφορμή την παρατήρηση του Μίλτου (καλωσόρισες Μίλτο), θα ήθελα να συζητήσουμε και τα παρακάτω.

    Στις βαριές γομώσεις demi & magnum χρησιμοποιούνται υπερπροοδευτικές πυρίτιδες εξαιρετικά βραδύκαυστες με ασθενή καψούλια. Μήπως η βραδύτητα της καύσης περιορίζει μεν την απότομη αύξηση των πιέσεων αλλά παρατείνει τον χρόνο που ασκείται στα τοιχώματα της κάνης? Αν συμβαίνει αυτό, είναι δυνατό να προκληθούν φθορές από την συχνή χρήση φυσιγγίων magnum ?

    Η μειωμένη ταχύτητα των magnum οφείλεται αποκλειστικά στην μεγάλη μάζα των σκαγιών η συμβάλει κι εδώ η βραδύτητα της καύσης?  Ρωτάω γιατί πρακτικά γνωρίζουμε ότι ένα φυσίγγι 36 γραμ. γεμισμένο με ημιπροοδευτική πυρίτιδα, δίνει συνήθως μεγαλύτερη Pmax απ’ ότι ένα άλλο που χρησιμοποιεί κάποια προοδευτική, αλλά και μεγαλύτερη ταχύτητα. Παράδειγμα μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την JK6 που θεωρείται ημιπροοδευτική και για γομώσεις 35,5 γραμ., όμως οι πιέσεις θα είναι μεγαλύτερες από το να γεμίσουμε με JK3 που είναι προοδευτική. Οι σωστοί κατασκευαστές δεν χρησιμοποιούν ποτέ μια ημιπροοδευτική πυρίτιδα για γομώσεις περα των 34 γραμμαρίων.

    Στα δε σκοπευτικά φυσίγγια οι πυρίτιδες είναι ταχύκαυστες και αποκλείεται η χρήση τους σε βαρύτερες γομώσεις. Αυτό συμβαίνει γιατί προκαλείται απότομη αύξηση των πιέσεων η οποία σε συνάρτηση με την μεγαλύτερη μάζα σκαγιών θα έδινε απαγορευτική Pmax?

    Οι ερωτήσεις  γίνονται στην προσπάθεια μου να κατανοήσω και το θεωρητικό μέρος κάποιων παραμέτρων της βλητικής που με ενδιαφέρουν. 

     

     

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/08/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    853
    steve στις #47170

    Παιδιά, η ανάκρουση του όπλου οφείλεται κυρίως στο βλήμα (ή σκάγια) και πολύ λιγότερο στα αέρια. Γι’ αυτό όσο πιο βαρύ είναι ή/και όσο μεγαλύτερη ταχύτητα έχει, τόσο πιο δυνατό είναι το λάκτισμα του όπλου.

     Πιστεύει κανείς ότι αν βάλει φυσίγγι μόνο με μπαρούτι, όσο πολύ κι αν βάλει και όσο σφικτά κι αν το κλείσει, θα έχει λάκτισμα (συγκρίσιμο με κανονικού φυσιγγίου) ???

    Η ανάκρουση είναι φυσικό μέγεθος που και μετριέται και υπολογίζεται με μαθηματικούς τύπους σύμφωνα με τους νόμους της Φυσικής, κι εξαρτάται από το βάρος (μάζα) και την ταχύτητα του βλήματος, τη μάζα της πυρίτιδας και την ταχύτητα των αερίων που παράγονται από την καύση της, και από το βάρος (μάζα) του όπλου.

    ’λλο θέμα είναι η αίσθηση της ανάκρουσης (felt recoil), το πώς δηλαδή νιώθει το λάκτισμα ο καθένας,  που είναι υποκειμενικό, καθώς ίδιο όπλο και φυσίγγι άλλος θα πει ότι κλωτσάει πολύ, και άλλος λιγότερο.

    Κι εδώ όμως υπάρχει και μια αντικειμενική παράμετρος, ο τύπος του όπλου. Δηλαδή τα αυτογεμή δίνουν την αίσθηση ότι κλωτσούν λιγότερο. Όχι γιατί η ενέργεια της ανάκρουσης είναι λιγότερη, αλλά ο τρόπος που αυτή μεταβιβάζεται στον ώμο μας είναι διαφορετικός, συγκεκριμένα «μοιράζεται» σε λίγο περισσότερο χρόνο. Φανταστείτε τη διαφορά ανάμεσα σε μια μπουνιά κι ένα σπρώξιμο.

    Φίλοι συγγνώμη, δεν θέλω να παραστήσω τον έξυπνο ή τον ειδικό, απλώς τα έχω διαβάσει κι εγώ κατά καιρούς, επειδή έχω «τρέλα» με τα όπλα και ασχολούμαι από χρόνια. Πριν κάμποσα χρόνια είχα διαβάσει στο GUNS & AMMO ένα άρθρο σχετικά με τον υπολογισμό της ανάκρουσης και το θυμήθηκα τώρα με την ανακίνηση του θέματος. Εκεί χρησιμοποιούσε κάποιους τύπους με περίεργους αριθμητικούς συντελεστές, γιατί χρησιμοποιούσε το Αγγλοσαξωνικό σύστημα μονάδων, και θυμάμαι που έφαγα ένα απόγευμα να μετατρέπω τα μεγέθη στο δικό μας μετρικό σύστημα για να επιβεβαιώσω ότι ήταν οι ίδιοι τύποι που μαθαίναμε κι εμείς στη Φυσική στο σχολείο.

     

    Φιλικά. ΣΤΕΛΙΟΣ

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2789
    kostask στις #47179

    Στέλιο κανείς δεν πρόκειται να σε θεωρήσει ξερόλα, είναι πολύ χρήσιμη η συμμετοχή όλων και ειδικά αυτών που είναι διαβασμένοι και έχουν το μικρόβιο της βλητικής.

    ’λλωστε δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος πέρα του Gun doctor που να θεωρείται επαγγελματίας και έμπειρος. Απλά όσοι ασχολούμαστε έχουμε διάβασει κάποια πράγματα και ψαχνόμαστε με δοκιμές και ιδιογομώσεις.

    Σίγουρα το βλήμα είναι “υπεύθυνο” για την ανάκρουση. Τα αέρια αναλαμβάνουν την προοθηση του και αυτά ευθύνονται μόνο για τις παραγόμενες πιέσεις.

    Να σε ρωτήσω κατι άλλο, γιατί ένα φυσίγγι γίνεται αισθητά πιο γρήγορο όταν το πιέσουμε περισσότερο στο κλείσιμο? Ποιά παράμετρος αυξάνει και δίνει αυτό το αποτέλεσμα?

    Είναι κάτι που το έχω διαπιστώσει πρακτικά στα σκοπευτικά φυσίγγια που γεμίζω. Όσο περισσότερο κατέβασμα στο κλείσιμο, τόσο μεγαλύτερη ταχύτητα και ανάκρουση.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/10/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    45
    Miltos στις #47182

    Η μειωμένη ταχύτητα των magnum οφείλεται αποκλειστικά στην μεγάλη μάζα των σκαγιών η συμβάλει κι εδώ η βραδύτητα της καύσης?

     Η μειωμένη ταχύτητα είναι αναγκαίο κακό προκειμένου να μην υπερβαίνει η πίεση τις επιτρεπόμενες τιμές, και  αυτή επιτυγχάνεται με βραδύκαυστη πυρίτιδα η οποία πιστεύω ότι παράγει μεν μικρότερη πίεση αλλά τη διατηρεί για μεγαλύτερο τμήμα της πορείας των σκαγιών μέσα στην κάνη. Γι αυτό άλλωστε και δεν χρησιμοποιείται ημιπροοδευτική σε μικρότερη ποσότητα αφού θα παρήγαγε μεν μικρές πιέσεις αλλά θα <<ξεθύμενε>> γρήγορα.

    Αυτά βέβαια μια γνώμη από κάποιον μη ειδικό και δεν ξέρω κατα πόσο ισχύουν, ελπίζω τουλάχιστον να αποτελέσουν αφορμή για προβληματισμό.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    21/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    163
    gkiaouris στις #47188

    Κωστα η εξηγηση που εχω να δοσω στο ερωτημα σου για το κλεισιμο ειναι η εξης

    Το βυσμα που κραταει και σπροχνει τα σκαγια αποροφα τη μεγιστη δυνατη ενεργεια απο τα αερια της καυσης των αεριων. Αυτο σημαινει οτι οταν θα ανοιξουν το ρελιασμα τα σκαγια θα εχουν μεγαλυτερη ταχιτητα απο οτι οταν το ρελιασμα θα ηταν πιο χαλαρο και θα ανοιγει σε ενα πιο μικρο ενεργειακο επιπεδο. Βεβαια αυτο θελει προσοχη γιατι τα σκαγια μετα απο καποιο σημειο θα παραμορφονονται και σε extreme περιπτωση θα συσωματωνονται. Ισως αυτος ειναι ενας παραπανω λογος που χρισιμοποιουνται σκληρα σκαγια στα σκοπευτικα φυσιγκια.

    Οσο αναφορα τις βραδυκαθστες πυριτιδες στις ενισχυμενες γομωσεις αυτο που μπορω να σκεφτω ειναι οτι η καυση τους λογο του οτι ειναι πιο χρονοβωρα εχει σαν αποτελεσμα τη δημιουργια μιας πιο “ηπιας” εκρηξης μεσα στη θαλαμη. Αλλα ας το δουμε απο μια αλλη σκοπια. Ας δοθμε τι μπορει να συμβει αν χρισιμοποιησουμε μια ημιπροοδευτικη πυριτιδα. Η εκρηξη θα ηταν τοσο σφοδρη που το ρελιασμα δε θα προλαβαινε να ανοιξει. Ετσι η εκτονωση τις εκρηξης θα γινοταν προς ολες τις κατευθυνσεις με αποτελεσμα να ανοιγουν οι καλυκες και να καταπονηται η καννη στη περιοχη της θαλαμης. Το ρελιασμα λοιπον θα ανοιγε αλλα με καθηστερηση ετσι θα χαναμε και τη μεγιστη ενεργεια απο τη καυση τις πυριτιδας και θα καταστρεφαμε και τα οπλα μας.

    Gun Doc

    στο ερωτημα σου εγω θα διαφοροποιηθω απο την αποψη του Κωστα στο οτι θα υπαρξει ανακρουση, ισως μικροτερη γιατι τα αερια δε θα διαφυγουν της καννης. Θα συμφωνησω με το Κωστα στο οτι η καννη θα σκασει ή θα εξωγκωθει θεαματικα αν η ενεργεια των αεριων δεν ειναι παραπανω απο την αντοχη της κανης. Η κανη λογικα θα μιαζει σαν ενα μπουκαλι κρασι (bottle neck). Εαν η ενεργεια ειναι πιο μικρη απο αυτη που χρειαζετε για να διογκωθει η καννη τοτε τα αερια θα ταξιδεψουν προς τα πισω και 8α σπασουν το κλειστρο.

    Γιωργος

    ΥΓ.  Sorry gia thn orthografia mou alla de grafw syxna eis tin elliniki

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/10/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    45
    Miltos στις #47193

    Για το ρέλιασμα πιστέυω το εξής: κρατάει τα σκάγια ακίνητα μέχρι να αναπτυχθεί ικανη πίεση ώστε να το ανοίξει. Έτσι η πορεία των σκαγιών ξεκινάει με κάποια αρχικη πίεση. Αν δεν υπήρχε ρέλιασμα σε ένα φυσιγγι, με το τσαφ του καψουλιού θα ξεκινούσαν τα σκάγια δίνοντας χώρο στα αέρια με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αναπτυχθεί αρκετή πιέση.

     

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 45 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων