1ον) Με την αρχη διατηρηση της ορμης υπολογιζουμε τιν αρχικη ορμη του οπλου οταν εξερχωνται τα αερια και σκαγια. Δηλαδη μπορουμε να υπολογισουμε τιν αρχικη ορμη (ταχιτητα) οποτε και όθηση. Τωρα αυτο που καταλαβαινουμε εμεις ειναι κατι διαφορετικο (κατι λιγοτερο). Η οθηση αυτη αποροφατε απο τα ρουχα μας, τα χερια μας που κρατανε το οπλο και τη σαρκα μας στην περιχη του ομου. Οσο για την ερωτηση σου, πως γινετε να φρεναρεις κατι το οποιο δε κινειτε? Το φρεναρισμα ξεκιναει απο τη στιγμη που το οπλο ξεκιναει να κινιτε προς τα εμας.
sum F*Δt =M(οπλου)*V(οπλου)
=[Τριβη+Πιεση*(εμβαδον πελματος κοντακιου)]*Δt, οπου Πιεση*(εμβαδον πελματος κοντακιου) ειναι η δυναμη που καταλαβαινουμε χωρις να συνυπολογιζουμε την οθηση που αποροφατε στα ρουχα μας. Η τριβη ειναι στη περιοχη της παπιας και στο κοντακι στις επαφες των χεριων μας. Το Δτ ειναι ο χρονος που μεσολαβει απο τη στιγμη που V(οπλου) ειναι διαφορετικη του μηδενος και που η δυναμη που αισθανομαστε παει στο μηδεν.
2ον) Θεωρητικα τωρα αν το οπλο ειναι πακτομενο η ταχυτητα του βληματος θα ειναι μεγαλυτερη εφοσον το κλασμα M(οπλου)/m(βληματος)->απειρο, απο την αρχη διατηρηση της ορμης.
Πρακτικα ομως μιας και η ανακρουση ξεκιναει μετα την εξωδο της γομωσης δε θα υπαρχει πρακτικα διαφορα. Ο Gun Doc παλιοτερα υποστηριζαι οτι οι νομοι αυτοι δεν ισχυουν ετσι ακριβως. Εγω παντως με τις γνωσεις που εχω δεν μπορω να δοσω καλύτερη εξηγηση.
Συνοψιζοντας: Το οπλο ξεκιναει να κινηται και φρεναρει πανω μας (λειτουργουμε σαν αεροσακος). Το φρεναρισμα ξεκιναει μετα τιν κινιση του οπλου (οσο πιο καλα κρατας το οπλο τοσο λιγοτερο φορτιο θα δεχτεις). Τελος προσωπικα πιστευω οτι η ταχιτητα των σκαγιων ειναι σχεδον ανεπιρεαστη απο τη μαζα του οπλου. Το σωμα μας ισως επιρεαζει διανισματικα την ταχιτητα του βληματος. Δηλαδη αν γυρναμε το οπλο μας και πυποβολισουμε τοτε τα σκαγια θα εχουν μια ταχιτητα στη κατευθυνση τις κανης και μια συμφωνα με τι διεθυνση της κινησης που ειχε το οπλο κατα τη στιγμη του πυροβολισμου.
Καλιμερα σας απο τη βροχερη Σκωτια