ΑΝΑΚΡΟΥΣΗ

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 16 έως 30 (από 45 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/10/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    45
    Miltos στις #47194

    Για το προηγούμενο μήνυμα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι όλες οι πυρίτιδες έχουν μία προοδευτικότητα και απαιτείται κάποιος χρόνος ώστε να ολοκληρωθεί η καύση και να παραχθούν πλήρως τα αέρια.

      Θέλω να ρωτήσω και το εξής: Ορίζοντας σαν ανακρουση την ορμή(μαζα*ταχύτητα) με την οποία οπισθοχωρεί το όπλο θεωρούμε ότι αυτό αποκτά κάποια ταχύτητα και μετά φρενάρεται από το σώμα μας. Ισχύει αυτό? Ή μήπως το σώμα μας ξεκινάει να φρενάρει το όπλο πριν αυτό αποκτήσει την ταχύτητα που υπολογίζεται από την αρχή διατήρησης της ορμής, δηλαδή πριν βγουν τα σκάγια από την κάνη?

    Επίσης,  η ταχήτητα των σκαγιών ή του βλήματος γενικότερα εξάρτάται από το βάρος του όπλου? Αν το σώμα μας δεν επηρεάζει το όπλο μέχρι να εξέλθουν τα σκάγια τότε θα επηρεάζεται.

    Φιλικά, Μίλτος


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    21/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    163
    gkiaouris στις #47195

     

    1ον) Με την αρχη διατηρηση της ορμης υπολογιζουμε τιν αρχικη ορμη του οπλου οταν εξερχωνται τα αερια και σκαγια. Δηλαδη μπορουμε να υπολογισουμε τιν αρχικη ορμη (ταχιτητα) οποτε και όθηση. Τωρα αυτο που καταλαβαινουμε εμεις ειναι κατι διαφορετικο (κατι λιγοτερο). Η οθηση αυτη αποροφατε απο τα ρουχα μας, τα χερια μας που κρατανε το οπλο και τη σαρκα μας στην περιχη του ομου. Οσο για την ερωτηση σου, πως γινετε να φρεναρεις κατι το οποιο δε κινειτε? Το φρεναρισμα ξεκιναει απο τη στιγμη που το οπλο ξεκιναει να κινιτε προς τα εμας. 

    sum F*Δt =M(οπλου)*V(οπλου)

     =[Τριβη+Πιεση*(εμβαδον πελματος κοντακιου)]*Δt, οπου Πιεση*(εμβαδον πελματος κοντακιου) ειναι η δυναμη που καταλαβαινουμε χωρις να συνυπολογιζουμε την οθηση που αποροφατε στα ρουχα μας. Η τριβη ειναι στη περιοχη της παπιας και στο κοντακι στις επαφες των χεριων μας. Το Δτ ειναι ο χρονος που μεσολαβει απο τη στιγμη που V(οπλου) ειναι διαφορετικη του μηδενος και που η δυναμη που αισθανομαστε παει στο μηδεν.


    2ον) Θεωρητικα τωρα αν το οπλο ειναι πακτομενο η ταχυτητα του βληματος θα ειναι μεγαλυτερη εφοσον το κλασμα M(οπλου)/m(βληματος)->απειρο, απο την αρχη διατηρηση της ορμης.

    Πρακτικα ομως μιας και η ανακρουση ξεκιναει μετα την εξωδο της γομωσης δε θα υπαρχει πρακτικα διαφορα. Ο Gun Doc παλιοτερα υποστηριζαι οτι οι νομοι αυτοι δεν ισχυουν ετσι ακριβως. Εγω παντως με τις γνωσεις που εχω δεν μπορω να δοσω καλύτερη εξηγηση.

    Συνοψιζοντας: Το οπλο ξεκιναει να κινηται και φρεναρει πανω μας (λειτουργουμε σαν αεροσακος). Το φρεναρισμα ξεκιναει μετα τιν κινιση του οπλου (οσο πιο καλα κρατας το οπλο τοσο λιγοτερο φορτιο θα δεχτεις).  Τελος προσωπικα πιστευω οτι η ταχιτητα των σκαγιων ειναι σχεδον ανεπιρεαστη απο τη μαζα του οπλου. Το σωμα μας ισως επιρεαζει διανισματικα την ταχιτητα του βληματος. Δηλαδη αν γυρναμε το οπλο μας και πυποβολισουμε τοτε τα σκαγια θα εχουν μια ταχιτητα στη κατευθυνση τις κανης και μια συμφωνα με τι διεθυνση της κινησης που ειχε το οπλο κατα τη στιγμη του πυροβολισμου.

    Καλιμερα σας απο τη βροχερη Σκωτια

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8970
    leo στις #337858

    Δηλαδη αν γυρναμε το οπλο μας και πυποβολισουμε τοτε τα σκαγια θα εχουν μια ταχιτητα στη κατευθυνση τις κανης και μια συμφωνα με τι διεθυνση της κινησης που ειχε το οπλο κατα τη στιγμη του πυροβολισμου.

    Σ’ αυτό το τελευταίο, διαφωνώ κάθετα. Αν αναλογιστείς τον χρόνο κάννης, τον χρόνο δηλαδή που απαιτείται για να εξέλθει η γόμωση από την κάννη, είναι πρακτικά αδύνατον να κινήσει ο σκοπευτής το όπλο με τέτοια ταχύτητα, ικανή να επηρεάσει την ευθυβολία της βολής.

    Για όλα τα προηγούμενα που έχουν ειπωθεί, συμφωνώ εν μέρει με την πλειοψηφία τους, αλλά λόγω του ότι (1) δεν έχω γνώσεις φυσικής και (2) αντιμετωπίζω την βλητική σαν επιστήμη παρατηρήσεων, τα συμπεράσματα των οποίων δευτερευόντως εξηγούνται με τις φυσικές επιστήμες, δεν τολμώ να καταλήγω σε συμπεράσματα αν δεν έχω δοκιμάσει κάτι ο ίδιος. Αυτό είναι και το νόημα των πειραμάτων.

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    21/02/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    810
    vagelisdr στις #337859


    [indent]Μνημόνιο: Αρχική αποστολή από leo στίς 27 Οκτώβριος 2004


    Σ’ αυτό το τελευταίο, διαφωνώ κάθετα. Αν αναλογιστείς τον χρόνο κάννης, τον χρόνο δηλαδή που απαιτείται για να εξέλθει η γόμωση από την κάννη, είναι πρακτικά αδύνατον να κινήσει ο σκοπευτής το όπλο με τέτοια ταχύτητα, ικανή να επηρεάσει την ευθυβολία της βολής.


    [/indent]

     

    Κι όμως φίλε Λεωνίδα, μάλλον κάνεις λάθος…για να στο εξηγήσω θα σου θυμίσω μόνο κάτι θεμελιώδες που έμαθες κι εσύ σαν σκοπευτής, να μην σταματάμε την κίνηση του όπλου κατά τον πυροβολισμό.

    Οι επιπτώσεις της κίνησης της κάννης μπορεί να μας φαίνονται αμελητέες, σε σύγκριση με τον χρόνο κάννης που ανέφερες, αλλά σίγουρα υπάρχουν.

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8970
    leo στις #47200

    Βαγγέλη, η συμβουλή να μην σταματάς την κάννη έχει να κάνει με την διατήρηση της προσκόπευσης και όχι με την συμπεριφορά της στήλης των σκαγιών.

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    21/02/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    810
    vagelisdr στις #47204

    Συμφωνώ Λεωνίδα, ο σκοπός της “συμβουλής” όπως τη λες αυτός είναι. Πρακτικά όμως τι γίνεται;

     

     

    Μήπως είμαστε λίγο “εκτός θέματος”;

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/08/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    853
    steve στις #337860

    Να σε ρωτήσω κατι άλλο, γιατί ένα φυσίγγι γίνεται αισθητά πιο γρήγορο όταν το πιέσουμε περισσότερο στο κλείσιμο? Ποιά παράμετρος αυξάνει και δίνει αυτό το αποτέλεσμα?

    Είναι κάτι που το έχω διαπιστώσει πρακτικά στα σκοπευτικά φυσίγγια που γεμίζω. Όσο περισσότερο κατέβασμα στο κλείσιμο, τόσο μεγαλύτερη ταχύτητα και ανάκρουση

    [font=” Verdana”]Γενικά θα συμφωνήσω με τους [/font]Miltos[font=” Verdana”] και [/font]Gkiaouris[font=” Verdana”]. Η παράμετρος που αυξάνει είναι η πίεση. Όσο το πιέσουμε περισσότερο στο κλείσιμο, τόσο καθυστερεί το άνοιγμά του στην αρχική φάση οπότε αυξάνει η τιμή της μέγιστης πίεσης των αερίων επειδή δεν βρίσκουν εγκαίρως τον χώρο για να αρχίσουν να εκτονώνονται. Ίσως να αυξάνει και η ταχύτητα καύσης της πυρίτιδας λόγω αυξημένης στατικής πίεσης. [/font]

    [font=” Verdana”]Πάντως το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτερη πίεση [/font][font=” Wingdings; mso-ascii-font-family: Verdana; mso-hansi-font-family: Verdana; mso-char-type: symbol; mso-symbol-font-family: Wingdings”]à[/font][font=” Verdana”] μεγαλύτερη δύναμη στη βάση της τάπας [/font][font=” Wingdings; mso-ascii-font-family: Verdana; mso-hansi-font-family: Verdana; mso-char-type: symbol; mso-symbol-font-family: Wingdings”]à[/font][font=” Verdana”] μεγαλύτερη επιτάχυνση στο φορτίο των σκαγιών [/font][font=” Wingdings; mso-ascii-font-family: Verdana; mso-hansi-font-family: Verdana; mso-char-type: symbol; mso-symbol-font-family: Wingdings”]à[/font][font=” Verdana”] μεγαλύτερη ταχύτητα εξόδου από την κάνη [/font][font=” Wingdings; mso-ascii-font-family: Verdana; mso-hansi-font-family: Verdana; mso-char-type: symbol; mso-symbol-font-family: Wingdings”]à[/font][font=” Verdana”] μεγαλύτερη ανάκρουση.[/font]

    Για το θέμα των μάγκνουμ γομώσεων συμφωνώ με τους προλαλήσαντες. Με ταχύκαυστες ή ημιπροοδευτικές πυρίτιδες θα είχαμε να επιλέξουμε ή απαγορευτικά υψηλές πιέσεις (επικίνδυνο) ή απογοητευτικά χαμηλές ταχύτητες (ανώφελο). Με τις βραδύκαυστες  επιλέγουμε μια μέση οδό.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    07/09/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    36
    Rama στις #47205

    Αγαπητοι συναδελφοι

    Στη συζητηση αυτη αναφερθηκε η σχεση αρχικης ταχυτητας και απαιτουμενης προσκοπευσης. Παρ΄οτι το ζητημα αυτο ειναι στην περιφερεια του θεματος «ανακρουση», θελω να υπενθυμισω οτι πρακτικα η αρχικη ταχυτητα των σκαγιων ελαχιστα επιδρα στο χρονο πτησης τους (βλεπε επιστολη μου στην Κ&Κ του Οκτωβριου).

    Στο αρθρο αυτο καταδεικνυεται οτι ακομα και το «Εγγλεζικο» φυσιγγι των 360m/s απαιτει σχεδον ιδια προσκοπευση με το πολυ γρηγορο των 410 m/s. Πιο αναλυτικα, ακομα και για μια ταχυτατη παπια που κινειται τραβερσα στα 35 μετρα, η διαφορα στην προσκοπευση ειναι 30 εκατοστα! Αντιλαμβανομαστε οτι για προσκοπευσεις της ταξης των 3-4 μετρων, 30 εκατοστα ειναι μη εκτιμησιμη αποσταση για ενα κυνηγο. Ο Burrard χαρακτηριζε αυτες τις συζητησεις ως διχοτομιση της τριχός (splitting the hair). Για λογους αβροτητας προς το περιοδικο και τους κατασκευαστες φυσιγγιων, παρουσιασα απλως ως πλανη τον ισχυρισμο οτι «γρηγορο φυσιγγι ισον μικροτερη προσκοπευση».

    Για οποιον θελει λεπτομερειες, ειμαι στη διαθεση του.

    ΓΜ

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/08/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    853
    steve στις #337861

     Θα συμφωνησω με το Κωστα στο οτι η καννη θα σκασει ή θα εξωγκωθει θεαματικα αν η ενεργεια των αεριων δεν ειναι παραπανω απο την αντοχη της κανης. Η κανη λογικα θα μιαζει σαν ενα μπουκαλι κρασι (bottle neck). Εαν η ενεργεια ειναι πιο μικρη απο αυτη που χρειαζετε για να διογκωθει η καννη τοτε τα αερια θα ταξιδεψουν προς τα πισω και 8α σπασουν το κλειστρο.

    Γιωργος

    [font=” Verdana”]Αφού το ερώτημα είναι θεωρητικό – υποθετικό, και δεχόμαστε ότι μπορεί να κατασκευαστεί βαλβίδα που θα αποκλείει την έξοδο των αερίων, νομίζω ότι πρέπει να δεχτούμε και ότι η κάνη αντέχει τις πιέσεις, καθόσον το θέμα μας είναι η ανάκρουση. [/font]

    [font=” Verdana”]Πάντως νομίζω ότι ευκολότερα θα σκάσει η κάνη, από το να σπάσει το κλείστρο (ή τα κλειδιά). (Θέλω να) πιστεύω ότι οι κατασκευαστές όπλων φροντίζουν, σε περίπτωση ατυχήματος, το σημείο της καταστροφής να είναι κατά το δυνατόν μακρύτερα από το πρόσωπο του χρήστη.  [/font]

    [font=” Verdana”] [/font]

    Φιλικά, ΣΤΕΛΙΟΣ.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    21/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    163
    gkiaouris στις #47222

    Leo

    να σε ρωτησω κατι, ας πουμε πως ειμαστε στη κωπαιδα και οδηγαω εγω και βλεπεις απο πανω μας ενα πρασινοκεφαλο. Εγω ομως δε μπορω να σταματισω αλλα εσυ προλαβαινεις και πυροβολης και τη περνεις κιολας ενω κινουμαστε!!!

    Εμεις λοιπον κινουμασταν εντελος καθετα στη πορια της καθαρης. Πως 8α σημαδευες? 

    Κωστα

    δυο φυσιγγια με ιδια ταχιτητα και βαρος σκαγιων αλλα με διαφορετικη πιεση θα εχουν την ιδια ανακρουση.

    Γιωργος

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8970
    leo στις #47223

    Εμεις λοιπον κινουμασταν εντελος καθετα στη πορια της καθαρης. Πως 8α σημαδευες? 

    Με την φυσιολογική προσκόπευση που θα έβαζα και αν ήμουν ακίνητος. Το πουλί έχει μία Χ ταχύτητα και τα σκάγια για να διανύσουν την απόσταση που μας χωρίζουν από αυτό, χρειάζονται κάποιον χρόνο. Δεν καταλαβαίνω γιατί η ταχύτητα του αυτοκινήτου μπορεί να εκμηδενίσει αυτόν τον χρόνο.

     

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    21/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    163
    gkiaouris στις #47225

    Καθετα οχι αντιθετα

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8970
    leo στις #47235

    Είχα καταλάβει παράλληλα, όχι αντίθετα. Όταν λες κάθετα, εννοείς ότι κινούμαστε με γωνία 90 μοιρών προς το πουλί;

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    21/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    163
    gkiaouris στις #47242

    Ναι, και για να κανουμε πιο συγκεκριμενο το πουλι ειναι μπροστα μας και μας πλισιαζει απο τη πλευρα του συνοδηγου (για να μπορεις και εσυ να τουφεκισεις πιο ανετα  )

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/10/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    45
    Miltos στις #47252

     Εγώ θα προστόχευα στην διέυθυνση κίνησης της πάπιας όπως αν ήμουν σταματημένος και στην κάθετη σαν να κινούταν η παπια με ταχύτητα αντίθετη με του αυτοκινήτου (δηλαδή πίσω μου).

      Φιλικά, Μίλτος

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 16 έως 30 (από 45 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων