Το αυτοκινητο μας

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 117 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    01/03/2010
    Αρ. μηνυμάτων:
    2275
    NIKFRA στις #23932

    Ανοιγω αυτο το τοπικ στο οποιο θα μπωρουμαι να λεμαι τα προβληματα μας για το αυτοκινητο μας και τις αποριες γενηκα που εχουμαι γυρω απο αυτο .Πηστευω οπως λινουμαι καποιες αποριες και προβληματα για τα φυσιγγια και τα οπλα μας ετσι θα μπωρουμαι να λυσουμαι και καποια προβληματα και αποριες για το μεσο μεταφωρας μας στο κυνηγι και οχι μονο .

    ΥΓ.Εγω απο τη μερια μου οπου μπορω και οσω μπορω θα βοηθισω σε διαφωρες αποριες . Και παλη τονιζω οσω μπωρο γιατι το αυτοκινητο οσα χρονια πηρας και να εχεις με την ταχυτιτα της τεχνολογιας καθε μερα μαθενεις και παλη ειναι τοσα πολα που δεν τα γνωριζεις .


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    01/03/2010
    Αρ. μηνυμάτων:
    2275
    NIKFRA στις #176046

    Μερικα οχηματα που εβγεναν στη χωρα μας και καποιοι ελληνες σχεδιασταις .

    http://www.offroader.gr/x/index.php/2009-1…43-10?showall=1

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    04/05/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    1516
    benetos στις #294643

    Πολυ ενδιαφερον link φιλε Νίκο :D !

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    01/03/2010
    Αρ. μηνυμάτων:
    2275
    NIKFRA στις #294642

    Πολυ ενδιαφερον link φιλε Νίκο :D !

    Eχει τυχη σε φιλους μου μια ομορφη κυνηγικικη μερα να χαλαει εξετιας του αυτοκιμητου .Πηστευω οτι η ανταλαγη αποψεων και καποιες επηλισοις προβληματων να βοηθισουν καποιους οστε να μη βρεθουν σε παρομια θεση .

    Ανενεργός
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    7067
    Ανώνυμος στις #294637

    Eχει τυχη σε φιλους μου μια ομορφη κυνηγικικη μερα να χαλαει εξετιας του αυτοκιμητου .Πηστευω οτι η ανταλαγη αποψεων και καποιες επηλισοις προβληματων να βοηθισουν καποιους οστε να μη βρεθουν σε παρομια θεση .

    Εγω είχα μείνει στο απογευματινό καρτέρι στην Τιθορέα με ένα opel frontera απο τρόμπα βενζίνης την οποία ο κόπανος την άκουγα που αγκομαχούσε για πολύ καιρό και δεν την έφτιαχνα.Το γέλιο ήταν όταν μίλησα με την express service με την κοπέλα και προσπαθούσα να της πω που ήμουν για να έρθουν να με μαζέψουν. :D

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    01/03/2010
    Αρ. μηνυμάτων:
    2275
    NIKFRA στις #176102

    Θα ηθελα να επισημανω 10 σημια που καλο θα ηταν να ελενχουμαι πρην απο ενα ταξηδι με το αυτοκινητο μας .

    1)Ελαστικα .Ελενχουμαι την πιεση και την κατασταση των ελαστικων και βεβαια και την ρεζερβα (παντα στη ρεζερβα 10 psi παραπανο απο τα αλλα ελαστικα του αυτοκινητου )
    2)υαλοκαθαριστηρες .Ελενχουμαι τα μακτρα να ειναι καλλα τα λαστιχακια και βαζουμαι νερο στο δοχιο με καθαριστικο για τα κουνουπια το καλοκαιρι η αντιψυκτικο υγρο (μπλε σαν οινοπνευμα )το χειμωνα
    3)Λαδι ελενχουμαι τη σταθμη των λαδιων .Εδω να πω οτι ολοι οι σηνχρονοι κινητηρες εχουν μια καταναλοση λαδιου (το αναφερουν και στο μανιουαλ )οποτε το λαδι καλλο θα ηταν να το ελενχουμαι ποιο σηχνα .
    4)Αντιψυκτικο ψυγειου .Ελενχουμαι τη σταθμη στο δοχειο , αν χριαστει ανηγουμαι το δοχειο και σημπλιρονουμαι (οταν ειναι κρυο για να μην εχουμαι κανενα ατιχημα )Το χειμωνα λεμαι στο σηνεργειο μας να ελενχουν την πικνοτιτα του αντιψυκτικου (υπαρχει οργανο )για να μην εχουμαι καμια απροβλεπτη κατατσαση σε παριπτοση παγετου .
    5)Μπαταρια .Σημερα οι μπαταριες ειναι κληστου τιπου οποτε αυτο που ελενχουμαι ειναι το διαφανο γιαλακη (κατασταση μπαταριας )να εχει πρασινο χρωμα ,τους πολους να ειναι βιδομενει σωστα και να μην εχουν αλλατα απανω (με λιγο νερακι φευγουν )
    6)Τιμονι υγρα .Ενα ελενχο στο δοχειο για το ηδραυλικο τιμονι .
    7)Υγρα φρενων .Εδω να πω οτι η χαμιλη σταθμη των υγρων δεν ειναι απαρετιτα διαροη , σηνιθος διχνει την φθορα απο τα τακακια γι αυτο σε περιπτοση που σημπλιροσουμαι καλλο ειναι οταν παμε για τακακια στο σηνεργειο να το λεμαι γιατι μολις μπουν κενουρια θα πρεπει να το βγαλουμαι παλι .
    8)Φωτα .Καλλο θα ειναι να εχουμαι ενα δευτερο ατομο για βοηθεια Αναβουμαι ολα τα φωτα ,φλας ,στοπ ,ποριας κλπ.
    9)Κληματιστικο .Εδω να πω οτι παντα ενεργοπιουμαι το κληματιστικο στο ρελεντι και μετα απο λιγα λεπτα λητουργιας του κινητιρα ,καλλο ειναι ο κινητιρας να εχει σηκωσει λιγο θερμοκρασια .Και να πω εδω οτι το κληματιστικο το ενεργωπιουμαι ανα διαστηματα και το χειμωνα για λιγα λεπτα να δουλευει .
    10)Φαρμακειο ,τριγωνο ,πηροσβεστιρας .Το τελευτεο το εβαλα γιατι οι περισωτεροι δεν δεινουν και μεγαλη σημασια σ αυτα .Εχω δει αυτοκινητο στην εθνικη να καιγιεται και να εχουν περασει 30 αυτοκινητα και κανενα δεν ειχαι πυροσβεστιρα .Να αλαζει ο αλλος λαστηχο νυχτα και να μην εχει εστω ενα τριγωνο .

    Και τελος καλλο μας ταξιδι .

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    01/03/2010
    Αρ. μηνυμάτων:
    2275
    NIKFRA στις #189542

    Ξερω οτι πολα απ αυτα για καποιους φενωνατε <<Γαλικα>> αλλα για οποια απορια ευχαριστος το σηζιταμε .Θελω να βοηθησω ωστε πηγενοντας για πχ. λαστιχα ,λαδια , αμορτισερ κλπ. κλπ. να μπωρει ο καθε φιλος εδω να κανει οσω γηνεται δυνατον την ποιο σωστη επιλογη γι αυτον και το αυτοκινητο του .

    [Επεξεργασία] Άκαμπτος άξονας

    Η παλαιότερη μορφή ανάρτησης, αν και βασικά στη διάταξη αυτή δεν υπήρχε ανάρτηση! Για την ακρίβεια, οι τροχοί συνδέονταν απευθείας με τον άξονα, ο οποίος συνδεόταν στο πλαίσιο με διάφορους τρόπους, ακριβώς όπως συνέβαινε στο παρελθόν στις άμαξες. Όταν στον άκαμπτο άξονα δεν μεταδίδεται κίνηση, τότε λέγεται και «νεκρός» άξονας.

    [Επεξεργασία] Ημιάκαμπτος άξονας (τύπου «γέφυρας»)

    Ο ημιάκαμπτος άξονας χρησιμοποιείται σε σύγχρονες κατασκευές μικρών επιβατικών αυτοκινήτων και ενεργεί σαν σταθεροποιητής, ενώ αυξάνει και την ευστάθεια του αυτοκινήτου, ιδίως στις στροφές.

    Τα άκρα της «γέφυρας» ενός ημιάκαμπτου άξονα είναι συγκολλημένα με δύο παράλληλους διαμήκεις χαλύβδινους βραχίονες, δεξιά και αριστερά, ενώ πάνω στους βραχίονες στερεώνονται οι τροχοί. Επίσης τα άκρα της γέφυρας στο άνω μέρος της έχουν ειδικά διαμορφωμένα στηρίγματα πρόσδεσης, όπου μέσω ελαστικών εδράνων, στηρίζονται με κοχλίες στο αμάξωμα.

    [Επεξεργασία] Ελατήρια

    Αποτελεί το κύριο στοιχείο μιας ανάρτησης και είναι ένα σώμα που καθώς συμπιέζεται και αλλάζει σχήμα, αποθηκεύει μέσα του ένα ποσό μηχανικής ενέργειας και το απελευθερώνει αμέσως μόλις επανέλθει στο αρχικό του σχήμα. Κάθε ελατήριο διαθέτει έναν συγκεκριμένο συντελεστή σκληρότητας, δηλαδή έναν αριθμό ο οποίος περιγράφει το λόγο της δύναμης που παραμορφώνει το ελατήριο, προς το μέγεθος της παραμόρφωσης που προκαλείται. Ο συντελεστής αυτός προέρχεται από ένα σύνολο δεδομένων όπως είναι ο συντελεστής ελαστικότητας του υλικού από το οποίο είναι κατασκευασμένο, αλλα και από τον τρόπο και το είδος της παραμόρφωσης που του γίνεται, πάντα βέβαια σε σχέση με την επιλεγμένη διατομή του υλικού στην περιοχή της παραμόρφωσης.

    [Επεξεργασία] Ημιελλειπτικά ελατήρια

    Τα ελατήρια αυτά είναι τα πρώτα που χρησιμοποιήθηκαν για την ανάρτηση των αυτοκινήτων και σήμερα χρησιμοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά στα βαριά οχήματα. Πρόκειται για μια σειρά ελασμάτων (φύλλων) από χάλυβα, που το μήκος τους μειώνεται διαδοχικά, καθώς τοποθετούνται το ένα επάνω στο άλλο. Στο μέσον τους ή σπανιότερα σε ασύμμετρη θέση, συνδέονται με έναν κεντρικό πείρο ο οποίος και τα διαπερνά. Ο αριθμός των ελασμάτων αρχίζει από ένα ή δύο και φθάνει μέχρι και πάνω από δέκα, στα βαρέα οχημάτα. Το σύνολο τους συμπεριφέρεται σαν ένα ενιαίο δοκάρι στη μέση χοντρό και στις άκρες λεπτό, αλλα με ελαστικότητα μεγαλύτερη απ' όση θα είχε αν ήταν ένα ενιαίο συμπαγές κομμάτι.

    Τα ημιελλειπτικά ελατήρια μπορούν να παίξουν και το ρόλο του ψαλιδιού μιας ανάρτησης, δηλαδή αποτελούν και το βραχίονα έδρασης του άξονα των τροχών χωρίς να χρειάζεται άλλο εξάρτημα. Επεπλέον, η εσωτερική τριβή που δημιουργείται ανάμεσα στα φύλλα όταν αυτά κάμπτονται, μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε θερμότητα και αποσβένει τις ταλαντώσεις, γι' αυτό και πολλά από τα πρώτα αυτοκίνητα δεν χρησιμοποιούσαν καθόλου επιπρόσθετα αμορτισέρ.

    [Επεξεργασία] Ελικοειδή ελατήρια

    Τα ελικοειδή ελατήρια αποτελούνται από κυκλικής διατομής χαλύβδινη ράβδο που έχει περιελιχθεί ελικοειδώς. Τα ελατήρια αυτά που από τη φύση τους δέχονται μόνο θλιπτικά φορτία και χρησιμοποιούνται σε συστήματα ανεξάρτητης ανάρτησης, τοποθετούμενα μεταξύ του άνω η κάτω βραχίονα (ψαλιδιού) και αμαξώματος ή πλαισίου σε κατάλληλες υποδοχές. Η δυνατότητα φόρτισης τους εξαρτάται από τη διάμετρο της χαλύβδινης ράβδου που διαθέτουν, απο το μέγεθος της διαμέτρου του ελατηρίου και από τον αριθμό των σπειρών που έχουν.

    Το πιο κοινό είδος ελατηρίου είναι το «απλό», με σταθερό συντελεστή σκληρότητας σε όλες τις σπείρες, οι οποίες είναι ίδιας διαμέτρου, βήματος και πάχους. Το ελατήριο αυτό συμπεριφέρεται γραμμικά και διατηρεί τον ίδιο συντελεστή σκληρότητας όσο κι αν συμπιεστεί ή εκταθεί από την έδραση κάποιου αναρτημένου φορτίου. Το ελάχιστο μήκος που μπορεί να έχει ένα τέτοιο ελατήριο, ορίζεται από το σημείο όπου όλες οι σπείρες του θα ακουμπήσουν η μία πάνω στην άλλη ταυτόχρονα, μετατρέποντας το σε συμπαγή μεταλλικό κύλινδρο. Για να αποφευχθεί η πιθανότητα να συμβεί κάτι τέτοιο, τα ελατήρια αυτά έχουν συνήθως ελαστικά τακάκια (στόπερ), τα οποία αναλαμβάνουν δράση λίγο πριν τον τερματισμό.

    Άλλο ένα είδος ελατηρίου είναι το ελικοειδές ελατήριο με μεταβλητό συντελεστή σκληρότητας, το οποίο έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε, προς τις άκρες του, οι σπείρες να είναι πιο πυκνά διατεταγμένες, ενώ στο κεντρικό τμήμα να απέχουν μεταξύ τους αρκετά. Καθώς το ελατήριο συμπιέζεται, οι σπείρες με τα μικρά διάκενα ακουμπούν, αφήνοντας μόνο ένα μικρό κεντρικό κομμάτι του ελατηρίου να λειτουργεί. Μετά τα πρώτα εκατοστά «μαλακής» βύθισης, δηλαδή, το εναπομείναν λειτουργικό τμήμα συμπεριφέρεται σαν σκληρότερο ελατήριο.

    Σήμερα χρησιμοποιούνται διάφορων ειδών ελατήρια, που μπορεί, πέρα από την κανονική κυλινδρική μορφή τους, να παρουσιάζουν είτε σμίκρυνση στη μέση του κυλίνδρου, είτε να έχουν κωνική ή οβάλ μορφή.

    [Επεξεργασία] Στρεπτική ράβδος

    Η στρεπτική ράβδος είναι ένα μακρύ μεταλλικό εξάρτημα κυκλικής συνήθως διατομής, κατασκευασμένο από ειδικό ατσάλι ελατηρίων, του οποίου το ένα άκρο στερεώνεται στο σασί του αυτοκινήτου, ενώ στο άλλο άκρο προσαρμόζεται ένας βραχίονας. Ο τροχός του αυτοκινήτου βρίσκεται στην άκρη του βραχίονα και καθώς ανεβοκατεβαίνει, αναγκάζει τη στρεπτική ράβδο να υποστεί στρεπτικές ροπές, στις οποίες αντιδρά ανάλογα.

    Ένα από τα πλεονεκτήματά τους, είναι το μικρό βάρος και η ευκολία τοποθέτησής τους χαμηλά σε περιοχές του πλαισίου, όπου δεν ενοχλούν κανέναν με την παρουσία τους.

    Οι στρεπτικές ράβδοι χρησιμοποιήθηκαν από τις δεκαετίες του 1930 και του 1940, αρχικά σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και κατόπιν στα αυτοκίνητα παραγωγής. Σήμερα χρησιμοποιούνται στην ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση μερικών τετρακίνητων και στην πίσω ανάρτηση αρκετών μικρών μπροστοκίνητων, κυρίως από την Renault.

    [Επεξεργασία] Αποσβεστήρας ταλαντώσεων («αμορτισέρ»)

    Οι αποσβεστήρες ταλαντώσεων γνωστοί και ως αμορτισέρ, έχουν ως σκοπό να αποσβέσουν τις ταλαντώσεις που δημιουργούνται από τα ελατήρια και είναι ενοχλητικές για τους επιβάτες.

    [Επεξεργασία] Υδραυλικός τηλεσκοπικός αποσβεστήρας

    Η αρχή λειτουργίας του υδραυλικού αμορτισέρ βασίζεται στο ότι, με την κίνηση της ανάρτησης, ένα μικρό έμβολο αναγκάζεται σε παλινδρόμηση μέσα σε έναν κύλινδρο γεμάτο με κάποιο υγρό. Το υγρό πιέζεται και αναγκάζεται να περάσει μέσα από κάποια ή κάποιες οπές. Επειδή κάτι τέτοιο δεν του είναι εύκολο, ενεργοποιεί μια δύναμη αντίδρασης στην κίνηση του πιστονιού, άρα και στην κίνηση της ανάρτησης. Δηλαδή αυτό που κάνει το υδραυλικό σμορτισέρ είναι να μετατρέπει την κινητική ενέργεια της πάνω / κάτω κίνησης του τροχού, σε τριβή μεταξύ των μορίων του λαδιού και σε θερμότητα, η οποία αποβάλλεται.

    Τα σημερινά αμορτισέρ είναι όλα απλές τηλεσκοπικές υδραυλικές τρόμπες και έχουν στο έμβολο τους οπές διαφορετικών διαστάσεων και μονόδρομες βαλβίδες (reed valves), που φροντίζουν να μεταβάλλουν ανάλογα την αποσβεστική δύναμη, όταν κινούνται προς τη μία ή προς την άλλη κατεύθυνση (συμπίεση ή έκταση της ανάρτησης).

    Η παρουσία αέρα μέσα στο υδραυλικό σύστημα τροποποιεί τη συμπεριφορά του υγρού μετατρέποντας το σε ελαστικό, ενώ κανονικά θα έπρεπε να είναι ασυμπίεστο. Πολλά αμορτισέρ, ιδίως αυτά των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, περιέχουν ένα θάλαμο αερίου υψηλής πίεσης (συνήθως αζώτου) που αποτρέπει το σχηματισμό φυσαλίδων, αλλα και προφυλάσσει τα υλικά από άμεση επαφή με το φθοροποιό οξυγόνο.

    [Επεξεργασία] Ρυθμιζόμενα αμορτισέρ

    Τα περισσότερα τέτοια συστήματα λειτουργούν μέσω μίας ή δύο ηλεκτρομαγνητικά ελεγχόμενων διόδων του υδραυλικού υγρού, οι οποίες παίζουν το ρόλο του bypass μίας κεντρικής μόνιμα ανοιχτής διόδου. Στις διόδους αυτές υπάρχουν βαλβίδες που λειτουργούν σε θέσεις On-Off, δηλαδή κρατούν τις διόδους εντελώς ανοιχτές ή εντελώς κλειστές. Με τον τρόπο αυτό ελέγχεται το συνολικό εμβαδόν των ανοιγμάτων διέλευσης του υγρού και επιτρέπονται δύο ή τρείς διαφορετικές ρυθμίσεις των χαρακτηριστικών απόσβεσης του αμορτισέρ.

    Για παράδειγμα, στην τρίτη σκάλα και οι δύο βαλβίδες των διόδων είναι κλειστές. Αυτή είναι η επιλογή "Sport". Με τη μία βαλβίδα κλειστή και την άλλη ανοιχτή έχουμε την επιλογή "Normal" και όταν ανοίξουν και οι δυο βαλβίδες, το αμορτισέρ λειτουργεί πολύ μαλακά στη θέση "Comfort".

    [Επεξεργασία] Μαγνητοροϊκά αμορτισέρ

    Αποτελούν δημιουργία της αμερικανικής εταιρείας Delphi και είναι γνωστά με το εμπορικό όνομα Magnetic Ride Control. Η μαγνητοροϊκή αρχή λειτουργίας του συστήματος βασίζεται στην ιδιότητα ενός ειδικού υγρού, να μεταβάλλει την ρευστότητά του ανάλογα με την ένταση του μαγνητικού πεδίου μέσα στο οποίο βρίσκεται. Το υγρό αυτό μπορεί να γίνει από τόσο λεπτόρρευστο, όσο ένα λιπαντικό SAE 10, έως τόσο παχύρρευστο όσο μία βαλβολίνη SAE 80. Και αυτό σχεδόν ακαριαία, χωρίς τη συμμετοχή κινούμενων μερών. Το μαγνητοροϊκό αμορτισέρ είναι ένας απλός μηχανισμός χωρίς βαλβίδες, οπές, ελατήρια και κλαπέτα. Το μόνο που χρειάζεται είναι κάποιος αυλός που να περνάει κοντά από έναν ηλεκτρομαγνήτη. Η αυξομείωση της έντασης του πεδίου κάνει όλη την υπόλοιπη δουλειά.

    [Επεξεργασία] Σινεμπλόκ («Silent block»)

    Τα διάφορα μέρη της ανάρτησης συνδέονται με το πλαίσιο ή αμάξωμα και, σπανιότερα, μεταξύ τους, με μεταλλοελαστικούς συνδέσμους. Συνήθως, οι σύνδεσμοι αυτοί περιλαμβάνουν δύο μεταλλικά χιτώνια μεταξύ των οποίων παρεμβάλλεται με ειδική συγκόλληση, ελαστικό χιτώνιο (ελαστικός δακτύλιος). Οι σύνδεσμοι αυτοί που είναι γνωστοί ως «σινεμπλόκ» έχουν ως σκοπό τη μεταφορά δυνάμεων μεταξύ αναρτημένων και μη αναρτημένων μερών του αυτοκινήτου με ελαστικότητα και παράλληλα, με αθόρυβη λειτουργία.

    [Επεξεργασία] Αντιστρεπτική ράβδος

    Η αντιστρεπτική ράβδος (γνωστή και ως «ζανφόρ») είναι μία ράβδος-ελατήριο που συνήθως έχει σχήμα Π και δεν συνδέει τους τροχούς με το σασί, όπως όλα τα ελατήρια των αναρτήσεων, αλλα συνδέει τον κάθε τροχό με τον απέναντι της άλλης πλευράς, έτσι που όταν η ανάρτηση του ενός τροχού συμπιεστεί, να μεταφερθεί η πίεση, ελαστικά, και στην ανάρτηση του άλλου. Ανάλογα με τη σκληρότητα της ράβδου αυτής, αλλά και των μοχλικών δυνάμεων της έδρασής της, επηρεάζεται η αντίσταση του αυτοκινήτου στο φυγοκεντρικό ρολάρισμα. Η αντιστρεπτική μπορεί να περιορίσει το ρολάρισμα επειδή κάνει το ελατήριο του εξωτερικού τροχού να συμπεριφέρεται σαν πιο σκληρό απ' όσο πραγματικά είναι, γιατί «βοηθιέται» απ' το ελατήριο του εσωτερικού τροχού, το οποίο χωρίς αυτήν θα ήταν ελάχιστα ή καθόλου φορτισμένο. Έτσι σε επίπεδο σχεδιασμού, οι αντιστρεπτικοί ράβδοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να ρυθμίσουν την οδική συμπεριφορά.

    [Επεξεργασία] Ανάρτηση με διπλά ψαλίδια

    Αποτελείται από βραχίονες που έχουν διχαλωτό σχήμα, παρόμοιο με αυτό του κεφαλαίου ελληνικού γράμματος «λάμδα» (Λ). Στην ανάρτηση του κάθε τροχού τα ψαλίδια είναι δύο, το πάνω και το κάτω, κι έχουν δύο πόδια (σκέλη) το καθένα. Η βάση του κάθε ψαλιδιού, δηλαδή τα δύο του πόδια συνδέονται αρθρωτά σε κάποιο σταθερό σημείο του σασί και στην κορυφή του το κάθε ψαλίδι έχει έναν ακόμα αρθρωτό σύνδεσμο, με τον οποίο συνδέεται με την τέταρτη κατακόρυφη πλευρά του αρθρωτού τετράπλευρου, που δεν είναι άλλη απ' το φορέα του άξονα του τροχού.

    Αν πρόκειται για μπροστινό τροχό, τότε ο φορέας του άξονα του πρέπει να μπορεί να στρέφεται γύρω από τον νοητό άξονα που ορίζουν τα σημεία της σύνδεσης του με τις κορυφές των ψαλιδιών. Στην πράξη, μόνο ένα από τα δύο ψαλίδια χρειάζεται να έχει σχήμα διχαλωτό, δηλαδή να αρθρώνεται σε δύο σημεία του σασί. Το άλλο μπορεί να είναι ένας απλός βραχίονας, ένα μπράτσο, με μία μόνο σύνδεση.

    [Επεξεργασία] Ανάρτηση με γόνατα Μακ-Φέρσον («Mac-Pherson»)

    Ανάρτηση ΜακΦέρσον
    Στο σύστημα αυτό χρησιμοποιείται μόνο ένα αρθρωτό διχαλωτό (ψαλίδι), το οποίο συνδέει το σασί με το κάτω μέρος του φορέα του τροχού. Στην πάνω πλευρά δεν υπάρχει ψαλίδι, αλλά μια κατακόρυφη τηλεσκοπική αντηρίδα, η οποία έχει μέσα της τα αμορτισέρ και γύρω της ένα μακρύ σπειροειδές ελατήριο, Αυτή η τηλεσκοπική αντηρίδα ενσωματώνεται στο κάτω μέρος της (χωρίς αρθρωση) με το φορέα του άξονα του τροχού και στο επάνω μέρος της στερεώνεται με μια ειδικά σχεδιασμένη πυργοειδή εσοχή του ενοποιημένου σήμερα σασοαμαξώματος .

    [Επεξεργασία] Ανάρτηση παλλαπλών συνδέσμων («Multi-link suspension»)

    Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων μοιάζει 1 με μία ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, όπου το καθένα απ' αυτά έχει χωριστεί σε δύο βραχίονες (συνολικά τέσσερις) και μερικές φορές προστίθεται κι ένας πέμπτος. Ο κάθε βραχίονας είναι υπεύθυνος για μια συγκεκριμένη παράμετρο της θέσης και της κινησιολογίας του τροχού, όπως είναι η μεατβολή της γωνίας κάμπερ, η διαμήκης σταθερότητα και η εγκάρσια τοποθέτηση.

    Η εγκάρσια τοποθέτηση του κέντρου του τροχού, δηλαδή η απόστασή του από τον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου, δεν είναι σταθερή και αμετάβλητη, γιατί αν ένας τροχός ματαβάλλει τη γωνία κάμπερ και διατηρεί το κέντρο του σταθερό ως προς το αυτοκίνητο, τότε τα πέλματα των δύο απέναντι τροχών θα πλησιάζουν ή θα απομακρύνονται, πράγμα που δεν πρέπει να είναι και τόσο ευχάριστο για τα λάστιχα. Οι βραχίονες ενός τέτοιου μηχανισμού πρέπει να μπορούν να συνεργάζονται για τον ίδιο σκοπό, χωρίς όμως ο ένας να παρεμποδίζει τη δουλειά του άλλου και να βρίσκονται και σε τέτοιες θέσεις και σχήμα, που να αφήνουν χώρο στο σχεδιαστή για την τοποθέτηση άλλων εξαρτημάτων του αυτοκινήτου.

    [Επεξεργασία] Υστερούντες και ημι-υστερούντες βραχίονες

    Στην διάταξη αυτή, οι τροχοί είναι συνδεδεμένοι στο άκρο ενός απλού αρθρωτού βραχίονα, ο οποίος θα μπορεί να ανεβοκατεβαίνει περιστρεφόμενος γύρω από το άλλο άκρο, που συνδέεται με μία εγκάρσια άρθρωση με το αυτοκίνητο.

    Όταν ο άξονας περιστροφής των βραχίονων είναι κάθετος προς τη διέυθυνση

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    01/03/2010
    Αρ. μηνυμάτων:
    2275
    NIKFRA στις #262374

    Υδραυλικός τηλεσκοπικός αποσβεστήρας===Κοινος ====Αμορτισερ .

    Η αρχή λειτουργίας του υδραυλικού αμορτισέρ βασίζεται στο ότι, με την κίνηση της ανάρτησης, ένα μικρό έμβολο αναγκάζεται σε παλινδρόμηση μέσα σε έναν κύλινδρο γεμάτο με κάποιο [[υγρό]]. Το υγρό πιέζεται και αναγκάζεται να περάσει μέσα από κάποια ή κάποιες οπές. Επειδή κάτι τέτοιο δεν του είναι εύκολο, ενεργοποιεί μια δύναμη αντίδρασης στην κίνηση του πιστονιού, άρα και στην κίνηση της ανάρτησης. Δηλαδή αυτό που κάνει το υδραυλικό σμορτισέρ είναι να μετατρέπει την κινητική ενέργεια της πάνω / κάτω κίνησης του τροχού, σε [[τριβή]] μεταξύ των [[μόριο|μορίων]] του λαδιού και σε [[θερμότητα]], η οποία αποβάλλεται.

    Τα σημερινά αμορτισέρ είναι όλα απλές τηλεσκοπικές υδραυλικές τρόμπες και έχουν στο έμβολο τους οπές διαφορετικών διαστάσεων και μονόδρομες βαλβίδες ('''reed valves'''), που φροντίζουν να μεταβάλλουν ανάλογα την αποσβεστική δύναμη, όταν κινούνται προς τη μία ή προς την άλλη κατεύθυνση (συμπίεση ή έκταση της ανάρτησης).

    Η παρουσία αέρα μέσα στο υδραυλικό σύστημα τροποποιεί τη συμπεριφορά του υγρού μετατρέποντας το σε ελαστικό, ενώ κανονικά θα έπρεπε να είναι ασυμπίεστο. Πολλά αμορτισέρ, ιδίως αυτά των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, περιέχουν ένα θάλαμο αερίου υψηλής [[πίεση|πίεσης]] (συνήθως [[Άζωτο|αζώτου]]) που αποτρέπει το σχηματισμό φυσαλίδων, αλλα και προφυλάσσει τα υλικά από άμεση επαφή με το φθοροποιό οξυγόνο.

    ΥΓ.Να διευκρινησω οτι ολα αυτα δεν ειναι δικα μου ,τα δανιζωμαι απο διαφωρα σαιτ .Απλα με διευκοληνουν . :unsure:

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    23/02/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    3382
    zed στις #262373

    [size=3]Εγω είχα μείνει στο απογευματινό καρτέρι στην Τιθορέα με ένα opel frontera απο τρόμπα βενζίνης την οποία ο κόπανος την άκουγα που αγκομαχούσε για πολύ καιρό και δεν την έφτιαχνα.Το γέλιο ήταν όταν μίλησα με την express service με την κοπέλα και προσπαθούσα να της πω που ήμουν για να έρθουν να με μαζέψουν. :unsure: [/size]

    Χα Χα

    Αυτό δεν είναι τίποτα: έχω μείνει με το citroen (gs club 1978) καμιά 20αριά φορές. Η πιο τραγική ήταν στην ορεινή Κορινθία που δεν μπορούσε να με βρει η οδική, και όταν με βρήκε μετά από δύο ώρες περπάτημα δεν μπορούσε να κατέβει να με φορτώσει.

    Ευτυχώς πήρε εμπρός κάποια στιγμή και δεν είμαι ακόμα πάνω…

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    01/03/2010
    Αρ. μηνυμάτων:
    2275
    NIKFRA στις #262370

    Χα Χα

    Αυτό δεν είναι τίποτα: έχω μείνει με το citroen (gs club 1978) καμιά 20αριά φορές. Η πιο τραγική ήταν στην ορεινή Κορινθία που δεν μπορούσε να με βρει η οδική, και όταν με βρήκε μετά από δύο ώρες περπάτημα δεν μπορούσε να κατέβει να με φορτώσει.

    Ευτυχώς πήρε εμπρός κάποια στιγμή και δεν είμαι ακόμα πάνω…

    GS club ? ιδροπνευματικη ? Πηστευω αν ναι , να μην ειχαι προβλημα με αναρτιση και να προσπαθουσαν σε περιεργα μεροι και νυχτα να σε φορτοσουν .Δεν γεαλω αν ειανι ετσι γιατι καταλαβενω ζορια .

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    01/03/2010
    Αρ. μηνυμάτων:
    2275
    NIKFRA στις #189547

    Στο βιντεο φανταστιτε οτι μεσα στο σολινα του αμορτισερ υπαρχει η υγρο , η αεριο ,η και τα δυο .Τα οποια ειναι για να φρεναρουν την κινηση .Κατα περιπου τον ειδιο τροπο λιτουργιας εχου ολα τα υδραβληκα εμβολα ,γιατι ακρηβια βασιζοντε στην ιδια αρχη λιτουργιας με καπιες εναλαγες αναλοα αν ειναι εμβολο (πχ γερανου)αποσβεστιρας ταλαντοσης (πχ,αμορτισερ )η εμβολοφορος αντλια (πχ, αντλια φρενου .

    http://www.youtube.com/watch?v=DsNw7hhh7FI&NR=1

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    23/02/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    3382
    zed στις #262366

    GS club ? ιδροπνευματικη ? Πηστευω αν ναι , να μην ειχαι προβλημα με αναρτιση και να προσπαθουσαν σε περιεργα μεροι και νυχτα να σε φορτοσουν .Δεν γεαλω αν ειανι ετσι γιατι καταλαβενω ζορια .

    Είχε πρόβλημα με το ρεύμα :unsure:, ευτυχώς ήταν πρωί…

    Βράδυ έχω μείνει αρκετές φορές αλλά όχι τόσο μακριά, μια φορά αναγκάστηκα να γυρίσω με τα πόδια από ένα κοντινό καρτέρι γιατί δεν είχα πάρει κινητό μαζί :)

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    01/03/2010
    Αρ. μηνυμάτων:
    2275
    NIKFRA στις #262263

    Είχε πρόβλημα με το ρεύμα :unsure:, ευτυχώς ήταν πρωί…

    Βράδυ έχω μείνει αρκετές φορές αλλά όχι τόσο μακριά, μια φορά αναγκάστηκα να γυρίσω με τα πόδια από ένα κοντινό καρτέρι γιατί δεν είχα πάρει κινητό μαζί :)

    Για το κυνηγι βολευαι το GS επι εποχης που δεν υπιρχαν τα << 4χ4 >>(υπηρχα αλλα δισκολα τ αγωραζες ) .3η σκαλα η αναρτιση και περνουσαις απο τα δισκολα .Το θεμα ειναι μην εκωβε κανενα χταποδι (τα ελαστικα σολινακια της αναρτισης )με κανενα κλαδι B) Και να ν αδιαζει το τιποζετο των LIM.Εχω κανει επιτοπου επισκευει σε κυνηγι με φιλο που ειχαι τετοιο αυτοκινητο . :) B) Εχω γηρισει απο κυνηγι σαν τον λαδοποντικο . :)

    Ανενεργός
    Ημ. εγγραφής:
    01/01/1970
    Αρ. μηνυμάτων:
    12190
    Ανώνυμος στις #262253

    Μερικα οχηματα που εβγεναν στη χωρα μας και καποιοι ελληνες σχεδιασταις .

    [url=”http://www.offroader.gr/x/index.php/2009-11-21-19-04-42/51-2009-12-07-21-43-51/363-2010-01-27-09-43-10?showall=1″]http://www.offroader.gr/x/index.php/2009-1…43-10?showall=1[/url]

    Νίκο είχα πάρει ένα NISSAN 1500 το αυτοκίνητο , το έφτιαχναν στον βόλο οι εργατοπατέρες τους έδιωξαν , και ένα OREL KANTENΤ που είχα ελληνικό και αυτό τα ίδια , τους έδιωξαν οι εργατοπατέρες όλο απεργίες κλπ .

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/08/2011
    Αρ. μηνυμάτων:
    558
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΣ στις #262251

    [size=4][b]Νίκο είχα πάρει ένα NISSAN 1500 το αυτοκίνητο , το έφτιαχναν στον βόλο οι εργατοπατέρες τους έδιωξαν , και ένα OREL KANTENΤ που είχα ελληνικό και αυτό τα ίδια , τους έδιωξαν οι εργατοπατέρες όλο απεργίες κλπ . [/b][/size]

    [font=”Comic Sans MS”]Eνας φίλος του πατέρα μου είχε μέχρι πριν 2-3 χρόνια ένα OPEL KADETT ''βολιώτικο''….σκυλί….[/font]

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 117 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων