ΑΝΑΚΡΟΥΣΗ & ΠΙΕΣΕΙΣ

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 44 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #22964

    <span style=”font-family: Tahoma;”>Ο φίλος μας ο Leo, μας «ανέβασε ένα ενδιαφέρον αρθράκι για την ανάκρουση.</span>


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #195701

    Κατ’ αρχήν πήρε 4 γομώσεις ίδιας πυρίτιδας στις οποίες διαφέρει μόνο η μάζα της πυρίτιδας.
    Έτσι έχουμε 4 τύπους φυσιγγίων με 16, 17, 18 & 19 Grains (κόκκοι πυρίτιδας).
    Κατόπιν μέτρησε: πιέσεις, ταχύτητες και «οπισθοδρόμηση του όπλου» (ανάκρουση).

    Όπως ήταν αναμενόμενο τις μικρότερες πιέσεις (9500 psi ή 655 bars) τις πήρε από την πιο «ελαφριά» γόμωση με 16 grains. Ενώ τις υψηλότερες πιέσεις (12200 psi 840 bars) τις έδωσαν τα 19 grains

    Τα αποτελέσματα τα πέρασε σε έναν πίνακα (4.1) όπου φαίνεται ότι τόσο οι πιέσεις και οι αρχικές ταχύτητες της γόμωσης όσο και η «ανάκρουση» αυξάνονται όσο αυξάνεται και η μάζα της πυρίτιδας.

    Αυτό όμως που δεν φαίνεται είναι εάν η αύξηση της ανάκρουσης οφείλεται 1) ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΠΊΕΣΗΣ ΄Η 2) ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΤΑΧΎΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΓΌΜΩΣΗΣ.

    Έτσι ακολουθεί το επόμενο πείραμα, με το ερώτημα: «κλωτσάει λιγότερο η χαμηλή πίεση;»

    Ο Neil επέλεξε 4 φυσίγγια τραπ;;; με γόμωση ….. 1 1/8 oz (32!!! Γρ), της ίδιας εταιρείας με «ονομασίες»: Handicap, Heavy, Light, and “Lite,” και ρίχθηκε μια σειρά 20 βολών από τον ΚΑΘΕ τύπο!!!

    Μετρήθηκαν πιέσεις και ταχύτητες και τα αποτελέσματα τα παρουσιάζει σε δύο πίνακες.

    Στον πιν. 4.2 παρουσιάζονται οι ταχύτητες. Το Handicap είναι το πιο γρήγορο με 1225 έως 1300 f/sec (373 έως 396 m/sec) το πιο αργό ήταν το lite με 1070 έως 1140 f/sec (326 έως 347 m/sec) , ενώ τα άλλα δύο «έπιασαν» πάνω – κάτω 1175 f/sec (358 m/sec) Σ.Σ. αυτά να τα βλέπουν μερικοί οπαδοί των 420+++ m/sec, το ‘χω ξαναγράψει: οι Αμερικάνοι δεν είναι «αμερικανάκια»….

    Στον πιν. 4.3 παρουσιάζονται οι πιέσεις. Εδώ έχουμε μια «έκπληξη»!!! Οι πιέσεις που ανάπτυξαν τα όλα φυσίγγια ανεξαρτήτως τύπου, ήταν σχεδόν ίδιες!!! Και ανεξάρτητες από τις ταχύτητες!!! Η συντριπτική πλειοψηφία τους κυμάνθηκε από 8.500 έως 10.500 psi (586 – 723 Bars), επαναλαμβάνω, ανεξαρτήτως της ταχύτητας που επιτύχαιναν!!!
    Το σημείο κλειδί όλης της υπόθεσης είναι ακριβώς αυτό: όλα τα φυσίγγια αναπτύσσουν τις ίδιες πιέσεις, διότι προφανώς ο κατασκευαστής είχε αυτό το πράγμα στο νου!!! Πιέσεις περίπου στα 9500 psi (655 Bars).

    [/size]

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #195702

    Στον πιν. 4.4 παρουσιάζονται οι πιέσεις σε συνάρτηση με την ανάκρουση και ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΟΤΙ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΑΚΡΟΥΣΗΣ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΣΟΝΤΑΙ!!!

    Φυσίγγια που αναπτύσσουν χαμηλές πιέσεις, αποδίδουν τόσο «αργή» όσο και «γρήγορη» ταχύτητα οπισθοδρόμησης του όπλου, ακριβώς (και σε ίδια μεγέθη) όπως τα φυσίγγια υψηλών πιέσεων!!!

    Αυτά τα αποτελέσματα είναι από σειρά δοκιμών 80!!! Φυσιγγίων!!! Ο στατιστικός πληθυσμός είναι κάτι παραπάνω από επαρκής για να αχθεί ΑΣΦΑΛΕΣ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ που ΔΕΝ δέχεται αμφισβήτηση!!!

    Και πάμε στον πιν. 4.5 όπου παρουσιάζονται οι ταχύτητες σε συνάρτηση με την ανάκρουση. Αποδεικνύεται περίτρανα ότι οι ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΤΑΧΗΤΗΤΕΣ ΣΚΑΓΙΩΝ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΚΡΟΥΣΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΩΣ ΧΑΜΗΛΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΣΚΑΓΙΩΝ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΑΝΑΚΡΟΥΣΗ!!!

    [/size]

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #195703

    Το ερώτημα απαντήθηκε: ΤΟ «ΚΛΩΤΣΗΜΑ» ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΗΣ ΓΟΜΩΣΗΣ ΕΝΩ ΔΕΝ ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ!!!

    Ο Neil Winston παρότι κατέληξε σε ασφαλές συμπέρασμα, συνέχισε θέτοντας άλλο ένα ερώτημα: «Η ΑΝΆΚΡΟΥΣΗ ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΠΥΡΊΤΙΔΩΝ»
    Μια σύγκριση μεταξύ μιας «γρήγορης» και μιας «αργής» πυρίτιδας (ταχύκαυστη και βραδύκαυστη προς αποφυγή παρανοήσεων).
    Πήρε λοιπόν Red dot & PB και γέμισε φυσίγγια με γνώμονα την ίδια (παραπλήσια) αρχική ταχύτητα της γόμωσης.
    Προέκυψε ο πιν 4.3 όπου φαίνεται ότι η ανάκρουση είναι ίδια παρότι, για την βραδύκαυστη, υπάρχει μια ελάχιστη καθυστέρηση στην εμφάνιση της.

    Τελικά συμπεράσματα:
    Η αύξηση της ανάκρουσης είναι ανάλογη της αύξησης της ταχύτητας των σκαγίων.
    Δεν υπάρχει καμία εξάρτηση μεταξύ πίεσης και ανάκρουσης, αντίθετα η αύξηση των ταχυτήτων οδηγεί σε αύξηση της ταχύτητας οπισθοδρόμησης του όπλου.
    Μεταξύ ταχύκαυστης και βραδύκαυστης πυρίτιδας δεν υπάρχει διαφορά στην ανάκρουση.
    Αυτό επιβεβαιώνει ότι ταχύτητα της γόμωσης και όχι οι αναπτυσσόμενες πιέσεις καθορίζει την ανάκρουση! (Σ.Σ. για γομώσεις ίδιου βάρους πάντα, προσθέτω εγώ).
    [/size]

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #195704

    Και κάποια σχόλια δικά μου:

    Κατ’ αρχάς πρέπει να εστιάσουμε στην μεθοδολογία, στην προετοιμασία- οργάνωση και πάνω απ’ όλα στην μελέτη που προηγήθηκε των δοκιμών!
    Ο αρθρογράφος δεν άφησε τίποτα στην τύχη προκειμένου να εξασφαλίσει ΑΣΦΑΛΕΣ συμπέρασμα!

    Πρώτη επιλογή – «κλειδί» η επιλογή 4 φυσιγγίων με ίδιο βάρος σκαγίων, και ίδιες πιέσεις!

    Εξασφαλίζοντας σταθερές δυο παραμέτρους (βάρος σκαγίων και πιέσεις) το μόνο που είχε να κάνει ήταν να «παίξει» λίγο με τα βάρη πυρίτιδας, λιγότερο με τις ταχύτητες και φυσικά με την ανάκρουση!

    Δεύτερον, επέλεξε να μετρήσει με αντικειμενικό τρόπο την ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ανάκρουση που είναι η ταχύτητα οπισθοδρόμησης του όπλου. Απλά και ξεκάθαρα!

    Τρίτον ο στατιστικός πληθυσμός (αριθμός φυσιγγίων που ρίχτηκαν) των πειραμάτων ήταν κάτι παραπάνω από επαρκής, έτσι δεν υπάρχουν περιθώρια σφάλματος και καταλήγουμε σε ΑΣΦΑΛΕΣ συμπέρασμα!

    Τέταρτον για να «δέσει» το συμπέρασμα προχώρησε και στις δοκιμές με «αργή» και «γρήγορη» πυρίτιδα, (καθόλου τυχαία προσθέτω εγώ, αφού αργές και γρήγορες πυρίτιδες δίνουν διαφορετική αίσθηση «κλοτσήματος»). Η «σοφή» επιλογή εδώ ήταν η ίδια αρχική ταχύτητα της γόμωσης! Κράτησε έτσι σταθερές δύο παραμέτρους (βάρος σκαγίων και αρχική ταχύτητα), αυτές που καθορίζουν την ορμή, απλά και μόνο για να ξαναστείλει την μπάλα στα δίχτυα μετά το γκολ! Προσέθεσε λοιπόν κι έναν «αμφιλεγόμενο – υποκειμενικό» παράγοντα, την αίσθηση κλοτσήματος από αργή και γρήγορη ταχύτητα, εξετάζοντάς τον με αντικειμενικό τρόπο (ταχύτητα οπισθοδρόμησης όπλου), επιβεβαιώνοντας τα συμπεράσματά του!

    Εδώ να προσθέσω κάτι που είναι γνωστό:

    Άλλο πράγμα η «αντικειμενική» ανάκρουση κι άλλο η «υποκειμενική»!!! την ίδια οπισθοδρόμηση του όπλου την αντιλαμβάνονται διαφορετικά δύο άτομα! Ακόμα και το ίδιο άτομο με μια μικρή αλλαγή των διαστάσεων του κοντακιού θα την αισθανθεί αλλιώς.

    Επέμενα λίγο στην ανάλυση της μεθοδολογίας του αρθρογράφου, για να τονίσω την αξία της σωστής μεθόδου και της καλής προετοιμασίας των δοκιμών η οποία οδηγεί σε ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ, κάποιο φίλοι που νομίζουν ότι κάνουν «δοκιμές» στο κυνήγι κ.λ.π., απλά αυταπατώνται…..
    [/size]

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    22/10/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    4070
    ksap στις #195706

    no comments……..

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    22/10/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    4563
    ΜΠΕΦ στις #195708

    Ετσι ειναι οπως τα γραφετε παραπανω,αλλωστε ολα αυτα ειναι πολυ απλα για ενα μαθητη της 1ης Λυκειου.Η αρχη διατηρησης της ορμης δηλαδη το γινομενο της ταχ της οπισθοδρομισης του οπλου Χ την μαζα του οπλου = με την ταχ εξοδου των σκαγιων Χ την μαζα των σκαγιων.

    Αυτη η ισοτητα παντα ισχυει με αποτελεσμα ολα να εξαρτωνται απο το βαρος του οπλου την μαζα(βαρος) των σκαγιων και την αρχ ταχ εξοδου απο το στομιο της καννης.

    Με αλλα λογια το τι γινεται μεσα στην θαλαμη ,δηλαδη τι πιεσεις ανεβαινουν ,για ποσο χρονο ,και ποσο χρονο κανει να καει η μπαρουτη μεταφραζονται στο αποτελεσμα που ειναι η ταχ εξοδου των σκαγιων που μετραει τελικα στην ανακρουση.Βεβαιως μετραει εξισου και η μαζα δηλαδη το βαρος των σκαγιων που βγαινουν.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/10/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    377
    cyrosd στις #195710

    Και τώρα το ερώτημα είναι: η ταχύτητα των σκαγιών τι σχέση έχει με τις πιέσεις; Ποιος άλλος παράγοντας παρεμβαίνει; Μήπως η διάμετρος της κάννης ή το μήκος αυτής; Για την ίδια πίεση και γόμωση, όσο πιο μακριά η κάννη τόσο μεγαλύτερη η ταχύτητα, έτσι δεν είναι;

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    22/10/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    4563
    ΜΠΕΦ στις #248035

    Και τώρα το ερώτημα είναι: η ταχύτητα των σκαγιών τι σχέση έχει με τις πιέσεις; Ποιος άλλος παράγοντας παρεμβαίνει; Μήπως η διάμετρος της κάννης ή το μήκος αυτής; Για την ίδια πίεση και γόμωση, όσο πιο μακριά η κάννη τόσο μεγαλύτερη η ταχύτητα, έτσι δεν είναι;

    Οι πιεσεις στην θαλαμη ειναι πολυ μεγαλυτερες απο την πιεση στο στομιο.Η διαμετρος της κανης επηρεαζει τις πιεσεις γιατι οσο μεγαλυτερη ειναι τοσο μικροτερες οι πιεσεις.Οι πιεσεις στο στομιο ειναι μικροτερες σε μια μακρυα καννη απο οτι στο στομιο σε μια κοντη γιατι αυξανεται η χωρητικοτητα του χωρου που εκτονονονται τα αερια αλλα δεν επηρεαζουν την ταχ εξοδου και την κατανομη παρα ελαχιστα.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    06/07/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    572
    neos_toyfekaleyris στις #195712

    – μήπως όταν ανεβαίνουν οι πιέσεις έχουμε πιο απότομη οπισθοδρόμηση του όπλου, όπως και πιο απότομη επιτάχυνση των σκαγίων? μήπως οι ταχύτητες κίνησης παραμένουν ίδιες με αυτές των χαμηλών πιέσεων, αλλά το όπλο και τα σκάγια φτάνουν σε αυτές με άλλο τρόπο (πιο "επιθετικό" στο ξεκίνημα, όταν έοχυμε υψηλές πιέσεις) και έτσι εκλαμβάνεται το κλώτσημα ως πιο δυνατό?

    – γιατί δε μετρήθηκε και η δύναμη που ασκεί το όπλο με την οπισθοδρόμηση, ώστε να έχουμε άλλο ένα στοιχείο?

    – αν είναι έτσι όπως τα λέει ο αρθρογραφος, γιατί τα όπλα με διευρυμένους αυλούς ή σύστημα αερίων κλωτσανε λιγότερο? εκτός πλέον αν χάνουν σε ταχύτητες..

    Παρότι είμαι κι εγώ οπαδός της θεωρίας της διατήρησης της ορμής, όταν εφαρμόζεται στη βλητική έχω κάποιες επιφυλάξεις για την επάρκειά της ως αποκλειστική εξήγηση του λακτίσματος, επειδή χρόνια τώρα διάσημοι και μη στο χώρο αυτό διατυπώνουν άλλη άποψη. Κατά τη γνώμη μου 80 φυσίγγια είναι πολύ μικρό δείγμα για ένα θέμα με τόσο πολλές μεταβλητές. Εύχομαι πάντως τα αποτελέσματα να είναι έτσι, γιατί θα γλιτώσουμε από πολύ πονοκεφάλιασμα. Μακάρι να διερευνηθεί σε μεγαλύτερο βάθος.

    όσα γράφω βασίζονται στα λεγόμενα του συναδέλφου prowler, δεν έχω διαβάσει ακόμα το άρθρο.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    14/10/2011
    Αρ. μηνυμάτων:
    454
    Crellion στις #248018

    – μήπως όταν ανεβαίνουν οι πιέσεις έχουμε πιο απότομη οπισθοδρόμηση του όπλου, όπως και πιο απότομη επιτάχυνση των σκαγίων?

    Όταν οι ταχύτητες είναι ίδιες που έγκειται το "πιο απότομο" του πράγματος?

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    22/10/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    4070
    ksap στις #195722

    Ας πάρουμε απόλυτα νούμερα για να μην μπερδευόμαστε με δεκαδικά.
    Έστω ότι ένα γραμμάριο πυρίτιδας την στιγμή που καίγεται παράγει ένα κυβικό μέτρο αερίων (περίπου τόσο είναι) το οποίο προωθεί τη γόμωση προς την έξοδο της κάνης. Αν κατά τη διάρκεια της καύσης αυτού του ενός γραμμαρίου πυρίτιδας Δυσκολέψουμε την προώθηση της γόμωσης αυξάνοντάς την αυτόματα θα παραμείνουν τα αέρια αυτά σε μικρότερο χώρο καθώς δεν θα επιτρέψει η πιο βαριά γόμωση να εκτονωθούν προς το στόμιο της κάνης και οι πιέσεις που θα παραχθούν θα ανέβουν σε πολύ υψηλά επίπεδα με μεγάλη πιθανότητα αν υπερβούν κάποια όρια να διαρρηχθεί η κάνη στα πρώτα 10 με 30 εκατοστά από τη θαλάμη. (κλασικό ατύχημα λόγω υπεργόμωσης).
    Αν παρόλα αυτά δεν έχουμε διάρρηξη της κάνης η ταχύτητες οι οποίες θα αναπτυχθούν δεν θα αυξηθούν αλλά θα παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα ακριβώς λόγω της μειωμένης δύναμης των αερίων να την προωθήσουν.
    Αν όμως την διατηρήσουμε την πυρίτιδα στα ίδια επίπεδααι και μειώσουμε ελαφρά τη γόμωση θα παραχθεί ίδια ποσότητα αερίων με αποτέλεσμα να έχουμε παράλληλη μείωση των πιέσεων λόγω της μεγαλύτερης ευκολίας προώθησης – εκτόνωσης αλλά αλλά πιο προοδευτική αύξηση της ταχύτητας εξόδου της γόμωσης.
    Από αυτό το συλλογισμό βλέπουμε ότι ορθός είχε αναφέρει ο steel εδώ ότι όλες τις πυρίτιδες πρέπει να τις δουλεύουμε στα χαμηλότερα βάρη γόμωσης για τα οποία είναι κατασκευασμένες.
    Τώρα όσον αφορά τον διευρυμένο αυλό έχουμε λιγότερες πιέσεις με ελαφρώς μεγαλύτερη αύξηση της ταχύτητας λόγω της «άνεσης» που θα κινηθεί η γόμωση μέσα στην κάνη.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8970
    leo στις #195738

    Μάριε, ειλικρινά ζηλεύω το κέφι που έχεις ακόμα. Συγχαρητήρια για την εξαιρετική παρουσίαση και ανάλυση του τεστ. Το έχουμε γράψει δεκάδες φορές εδώ στο φόρουμ, ότι το λάκτισμα δεν είναι ανάλογο των πιέσεων, αλλά δυστυχώς είναι ένας μύθος που πολύ καλά κρατεί. Και για ακόμα μία φορά, η φόρμουλα υπολογισμού του ελεύθερου λακτίσματος εκλαϊκευμένη, είναι το βάρος της πυρίτιδας, το βάρος της γόμωσης και η ταχύτητα της γόμωσης στον αριθμητή και το βάρος του όπλου στον παρονομαστή.

    Αυτά επηρέαζουν το "ελεύθερο λάκτισμα" και είναι όλα μετρήσιμα. Το "αισθητό λάκτισμα" είναι άλλου παπά ευαγγέλιο και επηρεάζεται από …σχεδόν τα πάντα.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    27/07/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1268
    aris_kalamata στις #247994

    ΜΑΡΙΕ ΜΡΙΚΕΣ ΦΟΡΕΣ ΔΕΝ ΧΟΡΤΑΙΝΩ ΝΑ ΣΕ ΔΙΑΒΑΖΩ… :)

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    11/12/2006
    Αρ. μηνυμάτων:
    739
    accuracy lover στις #195748

    Χαρά στο κουράγιο σου φίλε prowler r ! Η επιστημονική τεκμηρίωση και ανάλυση βοηθάει στην διάλυση των "μύθων" και άλλων επινοήσεων που πολλές φορές τα παίρνουμε ως δεδομένα και ξεκινώντας από λάθος αφετηρία καταλήγουμε σε λάθος συμπεράσματα.

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 44 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων