ΜΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ?

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 35 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/12/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1526
    ΒΙΚΤΩΡΟΣ στις #22785

    ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΨΙΜΟ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ…2 ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΖΗΤΙΟΥΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ? ΕΞΩ ΑΠΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΙΘΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ…"ΜΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ?"

    ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΦΟΣΟΝ Ο ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΩΡΙΖΕΙ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΟΤΙ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΟΠΟ ΤΗΣ ΤΑΦΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ.


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    18/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8660
    victz στις #199381

    Στεφανε, βαζεις διλλημα ηθικο ομως.

    Για την καυση των νεκρων, ειμαι συμφωνος. Ισως ειναι αντιθετο στα εθιμα μας, ομως, θεωρω οτι η Εκκλησια αντιτιθεται γιατι χανει κυριως ενα μεγαλο μερος εσοδων. Περαν τουτου ειναι και πιο οικολογικο, και πλεον το θεαμα των νεκροταφειων ειδικα στην Ελλαδα, ειναι καπως μεσαιωνικο. Οποτε ναι, νομιζω οτι θα επρεπε να μπορει ο ανθρωπος να διαλεγει τον τροπο ταφης του.

    Η ευθανασια παλι, ειναι εντελως διαφορετικο. Πως διασφαλιζεις την ηθικη της πλευρα, πως διασφαλιζεις οτι ο ανθρωπος δεν εχει καμμια πιθανοτητα να επανελθει, και κυριως, ειδικα σε νεαρα ατομα, πως διασφαλιζεις οτι δεν προτεινεται για λογους εμποριας οργανων;

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/12/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1526
    ΒΙΚΤΩΡΟΣ στις #238474

    Στεφανε, βαζεις διλλημα ηθικο ομως.

    Για την καυση των νεκρων, ειμαι συμφωνος. Ισως ειναι αντιθετο στα εθιμα μας, ομως, θεωρω οτι η Εκκλησια αντιτιθεται γιατι χανει κυριως ενα μεγαλο μερος εσοδων. Περαν τουτου ειναι και πιο οικολογικο, και πλεον το θεαμα των νεκροταφειων ειδικα στην Ελλαδα, ειναι καπως μεσαιωνικο. Οποτε ναι, νομιζω οτι θα επρεπε να μπορει ο ανθρωπος να διαλεγει τον τροπο ταφης του.

    Η ευθανασια παλι, ειναι εντελως διαφορετικο. Πως διασφαλιζεις την ηθικη της πλευρα, πως διασφαλιζεις οτι ο ανθρωπος δεν εχει καμμια πιθανοτητα να επανελθει, και κυριως, ειδικα σε νεαρα ατομα, πως διασφαλιζεις οτι δεν προτεινεται για λογους εμποριας οργανων;

    Η ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ ΙΣΧΥΕΙ ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΝΩΜΩΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΓΙΑ ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΧΕΔΟΝ 99% ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΜΩΣ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΗ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΕΧΟΝΤΑΣ ΣΩΑΣ ΤΑ ΦΡΕΝΑΣ. ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΝΑΣ ΣΟΒΑΡΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΑ ΣΚΕΦΘΕΙ ΝΑ ΜΠΛΕΧΤΕΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟ ΚΥΚΛΩΜΑ.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    18/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8660
    victz στις #238464

    Η ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ ΙΣΧΥΕΙ ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΝΩΜΩΔΟΤΗΣΗ ΑΠΟ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΓΙΑ ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΧΕΔΟΝ 99% ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΜΩΣ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΗ ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΕΧΟΝΤΑΣ ΣΩΑΣ ΤΑ ΦΡΕΝΑΣ. ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΔΕ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΕΝΑΣ ΣΟΒΑΡΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΙΑΤΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΑ ΣΚΕΦΘΕΙ ΝΑ ΜΠΛΕΧΤΕΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟ ΚΥΚΛΩΜΑ.

    Σιγουρα ενα διακεκριμενο Ιατρικο κεντρο θα ειχε μικροτερες πιθανοτητες να μπλεχτει σε ενα τετοιο κυκλωμα. Ομως οταν λεμε εμποριο οργανων, μην σου ερχεται στο μυαλο μονο ενα τριτοκοσμικο χειρουργειο που αφαιρει νεφρα και τα πουλαει, αλλα και ενας ευτραφης πλουσιος που ειναι διατεθειμενος να δωσει παρα πολλα για να εξασφαλισει ενα παιδικο νεφρο, ή μοσχευμα. Και με τη δεδομενη ελλειψη οργανων απο εθελοντες δοτες, μπορει να αναπτυχθει ανετα ενα τετοιο κυκλωμα.

    Ανενεργός
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    7067
    Ανώνυμος στις #199390

    Απο την στιγμή που θα τα τινάξω δεν με ενδιαφέρει αν θα με θάψουν αν θα με κάψουν η αν θα με πετάξουν.Ετσι κι αλλιώς μόλις ¨βγεις απο την πρίζα¨όλα τελειώνουν.Βέβαια θα ήθελα να είχα το δικαίωμα της επιλογής.

    Οσον αφορά την ευθανασία και εδω θα ήθελα να υπήρχε το δικαίωμα της επιλογής , φυσικά με το ιατρικό πόρισμα κάποιου νοσοκομείου για το μην αναστρέψιμο της κατάστασης.

    Ανενεργός
    Ημ. εγγραφής:
    01/01/1970
    Αρ. μηνυμάτων:
    12190
    Ανώνυμος στις #199391

    Καύση νεκρών: Αμετάκλητη λήθη ή αιώνια μνήμη;
    Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2008 5:24 μμ | 6 σχόλια
    Αρχιμ. π. Νικολάου Χατζηνικολάου

    Υπάρχουν δύο βασικές αλήθειες για την Ορθόδοξη χριστιανική πίστη σχετικά με τον άνθρωπο. Η πρώτη είναι ότι ο άνθρωπος έχει ψυχοσωματική οντότητα και η δεύτερη ότι η ψυχή του είναι αιώνια στη φύση της.Το σώμα του είναι αδιάρρηκτα συνδεδεμένο με την ψυχή του και η ψυχή με την θεϊκή πραγματικότητα.

    Η Εκκλησία δεν έχει μόνο διδασκαλία περί της ψυχής, αλλά βαθιά εμπειρία της. Δεν έχει απλά άποψη επί του θέματος έχει βίωση αληθείας. Η αποκάλυψή της δεν της προσφέρεται μόνον διδακτικά, αλλά της επαληθεύεται βιωματικά. Δεν λέει αυτό που ξέρει αλλά μεταγγίζει αυτό που ζει. Όταν βλέπει τον άνθρωπο, τον κάθε άνθρωπο, δεν αντικρίζει σ΄αυτόν μόνο το σώμα του ή τη χρονική παρουσία του, αλλά βλέπει την εικόνα του Θεού να αντικατοπτρίζεται στην ψυχή του και διακρίνει την αιώνια διάστασή του. Αυτό πως να το αρνηθεί η Εκκλησία;

    Άνθρωπος δεν είναι το σώμα, η υγεία, αυτό που βλέπουμε. Ούτε πάλι η ψυχή ως διάθεση, ως ψυχισμός, ως έκφραση των εγκεφαλικών λειτουργιών, ως φυσικό στοιχείο συμπεριφοράς – αυτό που αντιλαμβανόμαστε. Ο θησαυρός της ανθρώπινης υπόστασης είναι η ψυχή ως πρόσωπο, ως εικόνατης θεϊκής δόξης, ως αυτεξούσιο, ως δυνατότητα μετοχής στην αιωνιότητα, ως χάρις αυθυπέρβασης.Κάθε τι που σχετίζεται με την ψυχή αποτελεί ιερό γεγονός ή στοιχείο έχει να κάνει με την σωτηρία, τον εξαγιασμό, την ένωση με τον Θεό, την βίωση της αιώνιας προοπτικής του ανθρώπου. Αυτό είναι το στοιχείο που, επειδή είναι υπαρκτό καθιστά τον άνθρωπο ιερό.

    Η ψυχή μ΄αυτήν την έννοια, περιφρουρείται μέσα στο σώμα που το μεταμορφώνει σε ναό. Το σώμα που διαφυλάσσει το θησαυρό της ψυχής δεν είναι φυλακή. Ένα σώμα όμως που εν ζωή δεν το σεβαστήκαμε, ούτε καν φιλόζωα το διατηρήσαμε, που βιολογικά μεν το περιποιηθήκαμε στα εργαστήρια, ουσιαστικά όμως το καταστρέψαμε στην πρακτική της ζωής ένα σώμα στο οποίο η ιατρική δεν καλείται να θεραπεύσει μόνο τις συνέπειες της φυσιολογικής φθοράς επάνω του, αλλά και του ανορθόδοξου τρόπου και της αντίληψης ζωής μέσα του ένα σώμα που η ίδια η ψυχή μας το αγνόησε, και αντί μαζί του να επιτελέσει τον ιερουργικό σκοπό της, ικανοποίησε τις φιλήδονες τάσεις και τις αμαρτωλές διαθέσεις της -και μάλιστα με την αποδοχή και νομική κάλυψη της κοινωνίας-, αυτό το σώμα είναι εύκολο αυτή η κοινωνία και ψυχή να θέλουν να το κάψουν για να ολοκληρώσουν το έργο τους και να εξαφανίσουν την ασέβειά τους.

    Για την Εκκλησία τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά. Το σώμα, όσο ο άνθρωπος είναι εν ζωή, το βλέπει ως θυσιαστήριο. Γι΄αυτό και η βάναυση επέμβαση επάνω του και η υποταγή του στις ορμές, που δουλώνουν το αυτεξούσιο, δηλώνουν ασέβεια και αποτελούν βεβήλωση και αμαρτία. Η συντήρηση και τροφοδοσία του γίνεται πάντοτε με προσευχή -προσευχές της τραπέζης- η φροντίδα της υγείας του που συνδυάζεται με μυστήριο – το ευχέλαιο-, η αναπαραγωγή του με άλλο μυστήριο – το γάμο- και τέλος ο εξαγιασμός του επιτυγχάνεται με την μετάληψη του σώματος και του αίματος του Χριστού.

    Μόλις ο άνθρωπος πεθάνει, το σώμα του γίνεται λείψανο. Τότε αυξάνει και οσεβασμός μας σ΄αυτό. Το λείψανο αποτελεί την ανάμνηση μιας ιερουργίας που μέσα του επιτελείτο – της σωτηρίας της ψυχής- και την υπόμνηση μιας άλλης που τώρα "αγνώστως" συνεχίζεται έξω από αυτό- της δόξης της ψυχής. Το σώμα δεν περιμένει την καταστροφή του, αλλά την "ετέρα μορφή του"(Μάρκ. ιστ΄12), την αναμόρφωσή του "εις το αρχαίον κάλλος". Αυτή είναι η αιτία που η Εκκλησία προσεγγίζει το σώμα με ιδιαίτερο σεβασμό και αισθήματα ιερά. Δεν καίμε τους ναούς, πολλώ δε μάλλον τους έμψυχους ναούς.

    Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το σώμα είναι κάτι που δεν εγγίζεται και στο οποίο αρνούμεθα κάθε παρέμβαση. Το σώμα είναι το υποκείμενο στη φθορά στοιχείο του ανθρώπου Η φυσική φθορά είναι η ισχυρότερη ίσως υπόμνηση της πτωτικής μας φύσεως. Κάθε βίαιη κίνηση που συνηγορεί στη συρρίκνωσή του, προσβάλλει και την ψυχή. Για τον λόγο αυτό, στο σώμα παρεμβαίνουμε μόνο θεραπευτικά, αναστέλλοντας την εξέλιξη της φθοράς, όταν και όδο μπορούμε. Η διαδικασία της πρέπει να είναι εντελώς φυσική και ποτέ εξαναγκασμένη. Την αναλαμβάνει μόνον ό Θεός μέσα από τις συνθήκες που ο ίδιος προνοεί ή η φύση μέσα από την ευθύνη που της έχει ανατεθεί. Αυτός είναι ένας άλλος λόγος που η Εκκλησία μας αρνείται την καύση των νεκρών. Αφήνει στη φύση να αναλάβει την ευθύνη της φθοράς του σώματος. Δεν το καίει, αλλά το αφήνει να σβήσει. Αυτό σημαίνει ότι από τη στιγμή που η φύση επιτρέπει να μείνει κάποιο υπόλειμμα, αυτό έχει το λόγο του.Όταν και η ΄φυση αρνείται την ολοσχερή διάλυσή του ανθρωπίνου σώματος, τότε η νομοθετημένη καύση του δεν είναι πράξη επιλήψιμης βίας;

    Τα οστά υπαινίσσονται το σώμα έχουν μεν όλα μια ομοιότητα, αλλά έχουν και διαφορές. Άλλα είναι τα κοκαλάκια ενός μικρού παιδιού στη θέα τους και άλλα ενός ενήλικα. Άλλα ενός ανθρώπου και άλλα κάποιου ζώου. Όταν όμως καούν, η στάχτη εξομοιώνει τα πάντα. Και στην περίπτωση αυτή που διατηρείται και δεν σκορπίζεται, δεν διακρίνονται οι διαφορές έχουν εξαλειφθεί για πάντα. Μαζί με τα χαρακτηριστικά του προσώπου, έχει εξαφανιστεί και η εικόνα του ανθρώπου μόλις δςε σκορπιστούν και τα υπολείμματα της στάχτης,μαζί με τα ψήγματα του κοινωνικού σεβασμού, οριστικοποιείται και η διαγραφή κάθε ίχνους παρουσίας του. Ο υπαρκτικός θάνατος έχει προσυπογράψει τον φυσιολογικό.

    Το υπόλειμμα του ανθρώπου δεν είναι η ισοπέδωση και η απουσία, αλλά η ταυτότητα και του είδους και του προσώπου και η παρουσία.Ο αγώνας να διατηρήσουμε τα οστά, τα λείψανα, ό,τι περισσότερο από τον άνθρωπο μπορούμε σ΄αυτόν τον κόσμο, ισοδυναμεί με την ανάγκη μας να διατηρηθεί όσο περισσότερο γίνεται το πρόσωπό του στον άλλο. Ο σεβασμός μας στα νεκρά λείψανα πιστοποιεί την πίστη μας στην αθάνατη ψυχή.

    Οι νεκροί δεν είναι "πεθαμένοι" αλλά κεκοιμημένοι. Τοποθετούνται με σεβασμό στον τάφο, στραμμένοι προς ανατολάς με την προσδοκία της αναστάσεώς τους. Η Εκκλησία συνειδητά αρνείται τον όρο "νεκροταφεία" και επιμένει στον όρο "κοιμητήρια". Και το κάνει αυτό όχι για λόγους ψυχολογικού -για να μην αγριεύουμε- αλλά για λόγους καθαρά πνευματικούς: νεκρός δεν σημαίνει τελειωμένος (που έχει τελειώσει) αλλάτετελειωμένος (που έχει τελειωθεί). Τέλος δεν σημαίνει λήξη, αλλά τελείωση. Τα οστά των νεκρών αποτελούν ανάμνηση της παρελθούσης ζωής τους, ενθύμηση της παρούσης καταστάσεως τους, αλλά και υπόμνηση της μελλούσης προοπτικής μας. Αυτά με κανένα νόμο δεν καίγονται.

    Η Εκκλησία δεν τιμά το σώμα και χωριστά την ψυχή, αλλά τον σύνδεσμο των δυό, τον άνθρωπο ως όλον. Στον κίνδυνο να ξεχαστεί ο άνθρωπος, επειδή δεν φαίνεται η ψυχή του, διατηρούμε το σώμα, που δεν μας την θυμίζει μόνο όταν λειτουργεί αλλά και όταν απλά υπάρχει. Η οριστική καταστροφή του σώματος, η καύση του, δεν είναι καύση νεκρού ανθρώπου -κάτι που καίγεται – αλλά προσπάθεια καύσης της ζωντανής ψυχής του,κάτι που δεν καταστρέφεται.

    Η ψυχή ζει. Αυτό φαίνεται από το ότι τα λείψανα έχουν ζωή όχι βιολογική βέβαια αλλά κάποιας μορφής πνευματική, που όμως διαπιστώνεται. Όταν έχουμε άτομα που η βίωσή τους της πνευματικής πραγματικότητος ήταν τόσο έντονη ώστε και από τότε που ζούσαν εν χρόνω την παχύτητα αυτού του κόσμου, αυτά να λειτουργούν στις συχνότητες του άλλου, τότε ο θάνατός τους είναι κοίμηση που αποτυπώνεται στα λείψανά τους. Είναι πολύτιμη εμπειρία της Εκκλησίας, διαρκώς επαληθευόμενη, ότι πλείστα όσα εξ αυτών εμφανίζουν ιδιάζουσα χάρι. Είναι γνωστό ότι συχνά τα λείψανα των αγιορειτών μοναχών αλλά και των άλλων εξαγιασμένων ανθρώπων που η ζωή τους τίμησε το σώμα και η ψυχή τους φανέρωσε μεγαλύτερη ευρωστία και ζωτικότητα από αυτό, διατηρούν μια εντυπωσιακή ευκαμψία για ώρες μετά θάνατον. Δεν κοκαλώνουν!

    Αλλά και η αποδεδειγμένη ευωδία, το κέρινο χρώμα τους, η θαυματουργική χάρι τους ή η φυσική αφθαρσία ολόσωμων αγίων, στοιχεία ασυνήθη και φυσικώς ανεξήγυτα, είναι αναμενόμενα φαινόμενα της πνευματικής πραγματικότητος. Αυτά τα λείψανα, για την ορθόδοξη εκκλησιαστική παράδοση και συνείδηση, αποτελούν περιουσία πολυτιμότερη και από τη διδασκαλία της θησαυρούς αναγκαιότερους και από τα σκεύη της. Στα λείψανα των μαρτύρων της εδράζονται οι άγιες τράπεζες της. Αν αυτά κάψει θα έχει ήδη θυσιάσει τα ιερά θυσιαστήριά της θαέχει καταστρέψει τα ζωτικά σπλάχνα της.

    Η ψυχή υπάρχει, ζει και αναγνωρίζει το σώμα της και μετά θάνατον.Βλέπει και μπορεί να αντικρύσει την καύση του. Άραγε θα την εγκρίνει; Η ίδια στην κατάσταση που είναι δεν βλάπτεται από τις δικές μας ενέργειες ούτε και όταν της καταστρέφουν το δικό της σώμα.

    Η ασέβεια επάνω της όμως φθείρει εμάς. Το ηθικό κριτήριο σε μιά τόσο καίρια απόφαση για την Εκκλησία είναι πνευματικό δεν έχει νακάνει με τις επιλογές μιας πεθαμένης κοινωνίας, μιας κοινωνίας που αρνείται την αθανασία της, αλλά με τις προτιμήσεις τηςαθάνατης ψυχής, της ψυχής που επιβεβαιώνει την αιωνιότητά της.

    Αν μας ρωτούσαν πως θα προτιμούσαμε να φύγει απ΄αυτόν τον κόσμο κάποιος δικός μας:από εγκεφαλική αποπληξία, από καρδιακή ανακοπή, με παραμορφωτικά εγκαύματα, ή να αποτεφρωθεί από ανάφλεξη και πυρκαγιά, έχω την εντύπωση πως ο τραγικότερος τρόπος θα ομολογούσαμε πως είναι ο τελευταίος.

    Είναι φυσικό στον άνθρωπο, όταν αποχαιρετά τον άνθρωπό του, να θέλει να αντικρύσει για τελευταία φορά την οικεία σ΄αυτόν όψη και όχι το αποτρόπαιο κατάντημά του σε απάνθρωπη, ανοίκεια και απρόσωπη στάχτη. Η λεπτή αγάπη των στιγμών εκείνων εκφράζεται ως ανάγκη να αγκαλιάσει κανείς, να φιλήσει, να χορτάσει το βλέμμα του, να εκδηλωθεί τρυφερά πάνω στο άψυχο σώμα. Αν μας πληγώνει η βία της φύσεως, πώς εμείς επιλέγουμε τη βία του αυτεξουσίου μας; Όταν κάτι είναι πολύτιμο και το χάνουμε, προσπαθούμε να κρατήσουμε όσο περισσότερο απ΄αυτό μπορούμε. Ποτέ δεν νομοθετούμε τη βίαιη μείωση του τελευταίου ανεκτίμητου υπολείμματός του.

    Η απόφαση ότι δεν έχουμε χώρο στα κοιμητήριά μας ισοδυναμεί με προσβολή.Αν δεν έχουμε, να δημιουργήσουμε χώρο. Η αγάπη δημιουργεί και χώρο και προϋποθέσεις. Η χρηστική ανάγκη ποτέ δεν είναι ουσιαστική και πάντα πιστοποιεί τη στενότητα του καρδιακού χώρου.Η ανάγκη του σεβασμού είναι πολύ μεγαλύτερη γι΄αυτόν που τον εκχωρεί παρά γι΄αυτόν που αποδέχεται.

    Ετσι που βαδίζει η κοινωνία μας δεν θα έχει μονον έλλλειψη χώρου, αλλά και ανθρώπους δεν θα βρίσκει για να θάψουν, ίσως και να κάψουν, τους νεκρούς της. Στο απέραντο γηροκομείο του "πολιτισμένου" κόσμου μας, όπου οι νέοι τείνουν να γίνουν πολύ λιγότεροι από τους ηλικιωμένους και οι γεννήσεις πολύ πιο σπάνιες από τους θανάτους, θα υπάρχουν νεκροί και όχι νεκροθάφτες.Αντί να ενδιαφέρεται η κοινωνία μας για την αρχή της ζωής, π.χ. το δημογραφικό πρόβλημα, υπεραπασχολείται με το τέλος, την καύση. Η ίδια νοοτροπία που αποφεύγει, τη γέννηση, δηλαδή τη ζωή, αυτή που απορρίπτει και τους γέρους, αυτή που προτείνει την ευθανασία, αυτή που η ίδια δεν αντέχει και τους νεκρούς αρνείται τη δημιουργία και επιλέγει την καύση. Αυτή υπογράφει το οριστικό τέλος του τέλους το τέλος του σκοπού το τέλος του ανθρώπου.

    Αυτοί που αγνόησαν το δικαίωμα του ανθρώπου για το Θεό και πρόσβαλαν τα απαράγραπτα δικαιώματα του Θεού για τον άνθρωπο, αυτοί και μόνον μπορούν να επικαλούνται τα λεγόμενα ανθρώπινα δικαιώματα για να νομιμοποιήσουν την ασέβειά τους στον άνθρωπο.

    Η καύση των νεκρών δεν είναι ατομικό δικαίωμα του νεκρού πλέον ανθρώπου. η διατήρηση του σώματός τους αποτελεί κοινωνική υποχρέωση σεβασμού και επιβιώσεως του προσώπου του. Είναι αδύνατο το θέλημα του ενός -και ας αποκαλείται αυτό δικαίωμα- να προσκρούει στην ανάγκη για σεβασμό του συνόλου. Δεν μπορεί να είναι δικαίωμα κάποιου να τον…κάψουμε εμείς! Το θέμα δεν είναι αν κάποιος επιθυμεί να καεί. είναι αν η κοινωνία θα δεχθεί να τον κάψει.

    Η κοινωνία με την καύση των νεκρών προσυπογράφει το δικό της τέλος. τον μηδενισμό της. Μια κοινωνία που δεν αντέχει τον άνθρωπο ούτε στην ασθένειά του, ούτε στην αδυναμία του, ούτε στον θάνατό του, μια κοινωνία που καίει τους νεκρούς της, μια κοινωνία που καταστρέφει και την ανάμνηση της ζωής και την ενθύμηση των μελών της -αυτό είναι τα λείψανα- μια κοινωνία που κάνει την αρχή του ανθρώπου τεχνητή και μηχανική και το τέλος του οριστικό και αμετάκλητο, μια κοινωνία που αρνείται την πνοή του αιώνιου και εγκλωβίζεται στην ασφυξία του εφήμερου, τι σχέση μπορεί να έχει αυτή η κοινωνία με τη ζωή; Ακόμη και οι άθεοι υπογράμμιζαν την ανάμνηση των επίγειων θεών τους με ταριχεύσεις των σωμάτων τους (περίπτωση Λένιν) ή όπου αυτό δεν ήταν δυνατόν με κατασκευές αγαλμάτων και ψεύτικων ομοιωμάτων.

    Φαίνεται πως το αποτέλεσμα του ανθρωπισμού χωρίς Θεό, του πολιτισμού χωρίς αξίες και του μηδενισμού χωρίς σκοπό, το αποτέλεσμα της σύγχυσης της αθεϊας, είναι η εξαφάνιση του ανθρώπου,η καύση και του τελευταίου υπολείμματός του. Η καύση των νεκρών οδηγεί στην καύση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

    Κατόπιν τούτων, δεν είναι ότι δεν της επιτρέπεται, αλλά η Εκκλησία αδυνατεί και αρνείται να δεχθεί μια απλά χρηστική και καθόλου πειστική λύση ελάσσονος πρακτικής βαρύτητος και να θυσιάσει το βίωμα του σεβασμού της στη θεϊκότητα του προσώπου του κάθε ανθρώπου, πολλώ μάλλον του ανθρώπου που αυτή βάφτισε στη κολυμβήθρα της τιμώντας ταυτόχρονα και την ψυχή και το σώμα του. Το μείζον δεν μπορεί να υποταχθεί στο έλασσον. Είναι αδύνατον όποιος πιστεύει στην Εκκλησία και αποδέχεται την πρόταση ζωής της, όποιος ζει την πραγματικότητα της ψυχής, όποιος σέβεται τον άνθρωπο να μην τιμά και το σώμα. Το σώμα χρήζει μεγαλύτερης τιμής και σεβασμού από την κοινωνία μετά θάνατον απ' όση περιποίηση και προστασία δέχθηκε από τον ίδιο τον άνθρωπο κατά τη διάρκεια της ζωής του.

    Ο Αρχιμ. Νικόλαος (Χατζηνικολάου) είναι οικονόμος του Μετοχίου της Αναλήψεως, της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας του Αγίου Όρους και πρόεδρος της Επιτροπής Βιοηθικής της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.

    Ανενεργός
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    7067
    Ανώνυμος στις #199393

    ……………..καλά.Αφου μας εξηγήσει ο αρχιμανδρίτης πως μπορεί να αισθάνεται κάποιος, παραδείγματος χάρην ένας γονέας που έχασε το παδί του απο ατύχημα και έρχεται η στιγμή μετά απο τρια η τέσσερα χρόνια να γίνει η εκταφή και ο γονέας βλέπει ότι το παιδί του δεν έχει λιώσει, η αφου μας εξηγήσει ότι αφου η εκκλησία σέβεται το σώμα του νεκρού γιατί δεν το κάνει αφιλοκερδώς παρά αυτά τα ρασοφόρα κοράκια λυμαίνονται τα νεκροταφία με το χέρι ανοικτό ζητώντας επιτακτικά χρήματα απο χαροκαμένους ανθρώπους ψελίζοντας κάποια αποσπάσματα απο το ευαγγέλιο, η αφου μας εξηγήσει τι χρειάζονται όλα αυτά τα κοστοβόρα μνημόσυνα φυσικά πάντα με την παρουσια ρασοφόρων λες και χρειάζονται αυτοί για να παραμείνει ¨ζωντανή¨ η μνήμη του νεκρού.

    Ας σοβαρευτούμε λιγάκι.Απο που και ως που η εκκλησια ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ το τι θα κάνει ο καθένας το σώμα του μετά τον θανατό του?

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    22/10/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    4563
    ΜΠΕΦ στις #238413

    :P [font=”Arial Black”]ΕΥΘΑΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΨΙΜΟ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ…2 ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΖΗΤΙΟΥΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ? ΕΞΩ ΑΠΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΤΙΘΕΤΑΙ ΕΙΝΑΙ…"ΜΟΥ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ?"[/font]

    ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΦΟΣΟΝ Ο ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΩΡΙΖΕΙ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΑΥΤΟ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΟΤΙ ΔΙΑΤΗΡΕΙ ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΟΠΟ ΤΗΣ ΤΑΦΗΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥ.

    Στεφανε το θεμα ειναι πρωτιστως θεολογικο,και αυτο οχι γιατι ο ανθρωπος δεν εχει την δυνατοτητα να διαλεξει τι θα κανει με αυτα τα δυο θεματα αλλα οπως λεει και η πιστη μας < ο ανθρωπος ειναι ελευθερος να κανει οτιδοιποτε θελει χωρις ομως ολα να ειναι συμφεροντα για αυτον> Αρα το θεμα δεν ειναι τοσο απλο γιατι απλα εχει προεκτασεις θρησκευτικες που για τον καθενα εχουν και διαφορετικη βαρυτητα.Το Θειο εχει διαλεξει για τους ανθρωπους την ταφη για καποιους λογους που δεν πολυγνωριζω αλλα υπαρχουν αυτοι οι λογοι,και οπως καταλαβαινεις οι ανθρωποι που σεβονται την πιστη τους και πιστευουν σε αυτη αντιδρουν καπως.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/12/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1526
    ΒΙΚΤΩΡΟΣ στις #238411

    Στεφανε το θεμα ειναι πρωτιστως θεολογικο,και αυτο οχι γιατι ο ανθρωπος δεν εχει την δυνατοτητα να διαλεξει τι θα κανει με αυτα τα δυο θεματα αλλα οπως λεει και η πιστη μας < ο ανθρωπος ειναι ελευθερος να κανει οτιδοιποτε θελει χωρις ομως ολα να ειναι συμφεροντα για αυτον> Αρα το θεμα δεν ειναι τοσο απλο γιατι απλα εχει προεκτασεις θρησκευτικες που για τον καθενα εχουν και διαφορετικη βαρυτητα.Το Θειο εχει διαλεξει για τους ανθρωπους την ταφη για καποιους λογους που δεν πολυγνωριζω αλλα υπαρχουν αυτοι οι λογοι,και οπως καταλαβαινεις οι ανθρωποι που σεβονται την πιστη τους και πιστευουν σε αυτη αντιδρουν καπως.

    EKKΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ ΝΑΙ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ, ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΑΝ ΤΗ ΚΑΥΣΗ, Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ (ΑΠ' ΟΤΙ ΞΕΡΩ" ΜΟΝΟ ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    09/12/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    3659
    louis στις #238410

    [size=3]……………..καλά.Αφου μας εξηγήσει ο αρχιμανδρίτης πως μπορεί να αισθάνεται κάποιος, παραδείγματος χάρην ένας γονέας που έχασε το παδί του απο ατύχημα και έρχεται η στιγμή μετά απο τρια η τέσσερα χρόνια να γίνει η εκταφή και ο γονέας βλέπει ότι το παιδί του δεν έχει λιώσει, η αφου μας εξηγήσει ότι αφου η εκκλησία σέβεται το σώμα του νεκρού γιατί δεν το κάνει αφιλοκερδώς παρά αυτά τα ρασοφόρα κοράκια λυμαίνονται τα νεκροταφία με το χέρι ανοικτό ζητώντας επιτακτικά χρήματα απο χαροκαμένους ανθρώπους ψελίζοντας κάποια αποσπάσματα απο το ευαγγέλιο, η αφου μας εξηγήσει τι χρειάζονται όλα αυτά τα κοστοβόρα μνημόσυνα φυσικά πάντα με την παρουσια ρασοφόρων λες και χρειάζονται αυτοί για να παραμείνει ¨ζωντανή¨ η μνήμη του νεκρού.

    Ας σοβαρευτούμε λιγάκι.Απο που και ως που η εκκλησια ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ το τι θα κάνει ο καθένας το σώμα του μετά τον θανατό του?
    [/size]

    Θα σε αφορισω εσενα παλιοπαιδο και θα καεις στην αιωνια κολαση αμα δεν πρατης αυτα που λενε οι παπαδες :P

    εγω γουσταρω παντος να με καψουν απο το να με κανουν χουμο για τα σκουλικια
    και ολο αυτο το σκηνικο με τις κηδειες ειναι αστα να πανε,,εσυ κλαις τον νεκρο και ο παπας ανοιγη το χερι για να πεσουν τα ευρα
    μιλαμε για πολυ ξεφτιλα τωρα,,για αυτο δεν θελουν το καψιμο για να μην χασουν την βιομηχανια κηδειων που εχουνε

    Για την ευθανασια παντος οπως και να εχει δεν συμφωνω

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    18/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8660
    victz στις #238408

    Στεφανε το θεμα ειναι πρωτιστως θεολογικο,και αυτο οχι γιατι ο ανθρωπος δεν εχει την δυνατοτητα να διαλεξει τι θα κανει με αυτα τα δυο θεματα αλλα οπως λεει και η πιστη μας < ο ανθρωπος ειναι ελευθερος να κανει οτιδοιποτε θελει χωρις ομως ολα να ειναι συμφεροντα για αυτον> Αρα το θεμα δεν ειναι τοσο απλο γιατι απλα εχει προεκτασεις θρησκευτικες που για τον καθενα εχουν και διαφορετικη βαρυτητα.[b]Το Θειο εχει διαλεξει[/b] για τους ανθρωπους την ταφη για καποιους λογους που δεν πολυγνωριζω αλλα υπαρχουν αυτοι οι λογοι,και οπως καταλαβαινεις οι ανθρωποι που σεβονται την πιστη τους και πιστευουν σε αυτη αντιδρουν καπως.

    Χωρις να διαφωνω με την Θρησκευτικη αποψη του καθενος, διαφωνω καθετα με το να μου επιβαλλουν καποια, χωρις μαλιστα να επιτρεπουν τις εναλλακτικες. Οταν πχ πρακτικα η Εκκλησια διαφωνει μεν, αλλα μου δινει τη δυνατοτητα να προβω σε καυση, αλλα η κοντινοτερη περιοχη ειναι στη Βουλγαρια, πρακτικα το ιδιο το κρατος ενδιδει στις πιεσεις του ιερατειου και μου το καθιστα οικονομικα ασυμφορο, αρα το απαγορευει. Θελω να εχω την δυνατοτητα να μην χρειαζεται να φτασω στο σημειο που αναφερει ο Διονυσης, γιατι αυτο δεν ειναι ουτε ιερο, ουτε σεβεται το σωμα. Αν η εκκλησια το σεβοταν το σωμα, θα αφηνε τον καθε ανθρωπο να θρηνει με το δικο του τροπο, και δε θα κοιταζε να τα αρπαξει λες και ειναι ζητιανος, εκμεταλλευομενη το πονο του καθενος, και τις αδυναμες αμυνες που εχει στη συγκεκριμενη στιγμη. Το Θειο λοιπον, ας το αφησουμε απεξω, δεν εχει διαλεξει τιποτα, καποιοι ανθρωποι για τους δικους τους λογους, κατι χιλιαδες χρονια πριν, διαλεξαν αυτο το ειδος ταφης.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    22/10/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    4070
    ksap στις #238407

    [size=3]……………………………………………………………………..
    ……………………………………………………………………..
    .
    ……………………………………………………………………..
    .
    ……………………………………………………………………..
    .
    ……………………………………..[color=”#FF0000″] Το σώμα χρήζει μεγαλύτερης τιμής και σεβασμού από την κοινωνία μετά θάνατον απ' όση περιποίηση και προστασία δέχθηκε από τον ίδιο τον άνθρωπο κατά τη διάρκεια της ζωής του[/color]…………………………[/size]

    Σκέφτηκα να σχολιάσω το τι είπε ο παπά Νικόλας αλλά για να μη με πείτε πάλι τίποτα Άθεο, εξτρεμιστή και ότι άλλο κατεβάσει η κούτρα σας και μετά από πολύ σκέψη κρατάω μόνο αυτό το τελευταίο το οποίο με βοήθησε να πάρω και τη μεγάλη απόφαση.

    Μη με θάψετε ούτε να με κάψετε αλλά ………………………………………………………….. βαλσαμώστε με για να έχω μεγαλύτερη τιμή και σεβασμό από την κοινωνία (γιατί όσον αφορά την εκκλησία οι κηδείες και τα μνημόσυνα έχουν πιό βαρβάτη ….. τιμή) :P

    Και όσον αφορά την ευθανασία αν και είμαι αντίθετος δεν θα έλεγα όχι σε κάτι τέτοιο :D :D

    Ανενεργός
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    7067
    Ανώνυμος στις #238406

    [size=6][b]βαλσαμώστε με [/b]
    [/size]

    :P :D :D :D Σε είχα δει και είπα ..τι θα γράψει αυτός ο ksap? :lol: :lol:

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/12/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1526
    ΒΙΚΤΩΡΟΣ στις #238405

    ΕΓΩ ΠΡΟΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΚΑΠΟΤΕ (ΛΟΓΩ ΧΩΡΟΥ) ΘΑ ΔΕΧΘΕΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗ ΚΑΥΣΗ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ ΦΤΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΧΩΡΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΗΣ :P ΓΙΑ ΕΥΝΟΗΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ :D

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    08/10/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    1646
    samael ☭ στις #238402

    Ουτε και εγω θα πως τίποτα σε ότι εχει να κάνει με το σώμα και σε ποιον ανήκει … γιατί θα δε θα συγκρατηθώ. :P …με το "επιχειρειν" της θρησκέιας :D

    Θα το πως όμως με ενα τραγουδάκι :Dhttp://www.youtube.com/watch?v=RKA7SIK6GBA

    Σε οτι εχει να κάνει με την ευθανασία ..για μένα είναι αποδεκτή αν και εφόσον το επιλέξει ο παθών. :D

    το παρακάτω ειναι το μηνυμα ενος "χριστιανου" … ριξτε ενα βλέφαρο

    Καθημερινά γινόμαστε αποδέκτες παραπόνων για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο Δημοτικό Κοιμητήριο. Δημοσιοποιούμε αυτούσια μια τεκμηριωμένη επιστολή-καταγγελία της κας Σοφίας Δρακάκη και θα επανέλθουμε όταν τεκμηριώσουμε νέες καταγγελίες που αναφέρουν μέχρι …απώλειες οστών!!

    Όλοι μας έχουμε περάσει τον πόνο του χαμού ενός δικού μας ανθρώπου, πολύ στενού ή πιο μακρινού, συγγενούς ή φίλου. Οι περισσότεροι λοιπόν από μας, που μένουμε σ’ αυτή τη συνοικία της Δυτ. Αθήνας, έχουμε κάποια στιγμή περάσει από το ΚΟΙΜΗΤΗΡΙ ΤΩΝ ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ. Παίρνω την πρωτοβουλία να γράψω στην τοπική εφημερίδα επειδή δυστυχώς η κατάσταση στο ΚΟΙΜΗΤΗΡΙ της περιοχής μας είναι απαράδεκτη και αξιοθρήνητη. Συγχρόνως θέλω να καταγγείλω όλους τους υπευθύνους που το θεωρούν μόνο σαν πηγή εσόδων. Πηγαίνω συνεχώς στο νεκροταφείο από το Σεπτέμβρη του 2006. Αφού πέρασαν κάποιες μέρες, όπου με απόγνωση προσπαθούσα να συνειδητοποιήσω το χαμό του πατέρα μου, αποφάσισα να ασχοληθώ με τα διαδικαστικά και τα τυπικά. Ήταν από τα πιο ψυχρά και άχαρα πράγματα που έχω κάνει στη ζωή μου, να βλέπω φωτογραφίες με απεικόνιση μνημάτων για να παραγγείλω μνήμα στην “ΔΗΜ. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ” διαχείρισης του ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟΥ, που έχει την αποκλειστική εκμετάλλευσή του. Μνήματα από 470€ – 2.200€ και απαγόρευση να το φτιάξει άλλος μαρμαράς εκτός από τους συνεργαζόμενους με αυτούς. Τέλειωσε κι αυτό… Άρχισα 1-2 φορές την εβδομάδα να έρχομαι σ’ επαφή με το χώρο. Είδα, μπροστά στην είσοδο, το φυλάκιο με το φύλακα, προσεγμένα γραφεία, περιποιημένο κυλικείο, έργα διαπλάτυνσης της εκκλησίας. Οι κεντρικοί διάδρομοι φαρδείς και ασφαλτοστρωμένοι. Ως εδώ καλά, είναι άλλωστε η βιτρίνα. Με απασχολούσαν όμως τα υπόλοιπα : – Βρύσες χωρίς γούρνες και αποχέτευση με αποτέλεσμα τα νερά να πλημμυρίζουν το χώρο γύρω τους· σημειωτέον όλοι οι σωλήνες είναι εξωτερικοί με αποτέλεσμα το νερό το καλοκαίρι να βράζει και τα λουλούδια που ποτίζουμε αντί να “ζωντανεύουν” να “καίγονται”.

    Ο τάφος του πατέρα μου κάθε τρείς και λίγο πνιγμένος από χώματα επειδή άνοιγαν διπλανούς τάφους με αποκορύφωση ένα βουνό τσιμεντόλιθους δίπλα στο μνήμα, που μ’ εμποδίζουν όχι μόνο να καθαρίσω αλλά ούτε το καντήλι ν’ ανάψω. Όταν πήγα στα γραφεία για παράπονα μου είπαν ότι τους τσιμεντόλιθους τους χρειάζονται για τους τάφους που φτιάχνονται… .

    Εφ’ όσον τους χρησιμοποιούν ας τους έχουν σε κάποιο χώρο αποθήκευσης και όχι πεταμένους, διασκορπισμένους σ’ όλο το χώρο του νεκροταφείου. Η θρησκεία μας θέλει ταφή των νεκρών μας. Εφ’ όσον κάποια επιχείρηση και μάλιστα “ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ” το έχει αναλάβει ας φροντίσει ν’ ανταποκρίνεται σωστά στο έργο της και μάλιστα εφ’ όσον γι’ αυτό πληρώνεται. Ζητούν για να μπουν τα οστά σε οστεοφυλάκιο 900-1500 € …, αγοράζουμε λουλούδια και άλλα από το ανθοπωλείο τους. Σε κηδείες ή μνημόσυνα πίνουμε καφέ στο κυλικείο τους. Είμαστε λοιπόν οι πελάτες, πληρώνουμε και έχουμε απαιτήσεις να συμμορφωθούν και να φροντίσουν ο χώρος του νεκροταφείου να είναι καθαρός και ευπρεπής. Δεν τους αφορά εκείνους βέβαια η εικόνα των μνημάτων, που άλλοτε είναι προσεγμένα και καθαρά και άλλοτε εγκαταλελειμμένα…

    Επίσης δεν τους αφορά το φαινόμενο των κλοπών. Δεν υπάρχουν χαρακτηρισμοί για τους ανθρώπους που συλούν έναν τάφο. Σ’ εμένα προσωπικά πήραν μια εικόνα της Παναγίας, το ένα από τα δυο τζαμάκια του κουβουκλίου του μνήματος, κουβαδάκια άνευ αξίας για πότισμα και καθάρισμα. Είναι ο χώρος της “τελευταίας κατοικίας” . Δεν καταλαβαίνω γιατί να μην είναι φροντισμένος στους κοινόχρηστους χώρους, όχι γι’ αυτούς που είναι θαμμένοι στο χώμα, αλλά γι’ αυτούς που βιώνουν το πένθος τους πάνω στα μνήματα των αγαπημένων τους.

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 35 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων