ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΡΓΟ ΘΕΑΤΕΣ … Ο ΙΔΙΟΣ ΚΩΜΙΚΟΤΡΑΓΙΚΟΣ ΤΡΑΓΕΛΑΦΟΣ, Η ΙΔΙΑ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗ ΑΝΤΙΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗ “ΥΣΤΕΡΙΑ”, Η ΙΔΙΑ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑ…
” … H νέα Ρυθμιστική Απόφαση για το κυνήγι της περιόδου 2013-2014 εκδόθηκε μετά από μακρά συνεργασία της Κυνηγετικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής.
Κατά τη συνεργασία αυτή η Κ.Σ.Ε. έθεσε υπόψη στην υπηρεσία του Υπουργείου τις αντίστοιχες μελέτες, εκθέσεις, στοιχεία και διεθνή βιβλιογραφία που απαιτούνται από τη νομοθεσία και τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, έτσι ώστε να χρησιμοποιηθούν, κατά την κρίση της υπηρεσίας, για την θωράκιση του περιεχομένου της νέας Ρυθμιστικής.
Ιδιαίτερο σημείο αναφοράς αποτέλεσε η με απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου έγκριση παλαιότερης Ρυθμιστικής που απετέλεσε τη βάση και για τη νέα.
Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια αδιαμφισβήτητη στήριξη της νέας Ρυθμιστικής. Η πολύ καλή συνεργασία με την Δασική Υπηρεσία αποτελεί εγγύηση για την ορθή διαχείριση του περιβάλλοντος που αποτελεί κύριο στόχο της Κ.Σ.Ε. και του Υπουργείου.
Σημειώνουμε όμως, ότι παρά την υποβολή όλων των σχετικών στοιχείων, δεν έγινε δεκτή η πρότασή μας για ένταξη ορισμένων ειδών στα θηρεύσιμα είδη. Αντίθετα, έγινε δεκτή η επιμονή μας για μη αύξηση τελών και συνδρομών στη δύσκολη οικονομική κατάσταση που βρίσκεται η χώρα μας.
Στα πλαίσια αυτής της Απόφασης η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος, καλεί όλους τους κυνηγούς και τις Οργανώσεις τους να συνεχίσουν αυτό που από ανέκαθεν επιβάλλουν οι συλλογικές αξίες του κόσμου των κυνηγών, ώστε με σεβασμό και γνώση για τις φυσικές ισορροπίες, να εξακολουθήσουν να στρατεύονται σε δράσεις περιφρούρησης της ελληνικής υπαίθρου, υπεράσπισης των βιοτόπων και της άγριας ζωής και συνειδητής προσπάθειας για την αποτροπή κάθε παραβατικής συμπεριφοράς.
Η νέα Ρυθμιστική για πρώτη φορά υπογράφεται από τον Ειδικό Γραμματέα Δασών…”
ΠΗΓΗ: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΚΣΕ
Άρα λοιπόν τι έγινε στην πορεία;
2/12/2013:”Έπειτα από προσφυγή ζωοφιλικής οργάνωσης κατά της υπουργικής απόφασης που ρυθμίζει τα ζητήματα θήρας, το ΣτΕ απαγόρευσε προσωρινά το κυνήγι σε όλη την Ελλάδα και για όλα τα θηράματα.
Η πρόεδρος του Ε’ Τμήματος του ΣτΕ Αγγελική Θεοφιλοπούλου ανέστειλε προσωρινά την απόφαση που είχε εκδώσει τον Ιούλιο ο αναπληρωτής υπουργού Περιβάλλοντος, με την οποία ρυθμίζονται τα ζητήματα της θήρας κατά την κυνηγετική περίοδο 2013-2014.
Κατά της υπουργικής απόφασης προσέφυγε στο ΣτΕ η Ζωοφιλική – Οικολογική Ένωση Ελλάδας,[ο πάλαι πότε γνωστός κ. Αγγελέτος δηλ.] υποστηρίζοντας ότι η κυνηγετική περίοδος άρχισε πρώιμα στις 20 Αυγούστου και έληξε καθυστερημένα στις 28 Φεβρουαρίου, με αποτέλεσμα να πλήττεται η πανίδα κατά την αναπαραγωγική περίοδο και να τίθεται σε κίνδυνο η αποδημία πολλών ειδών.
Η Ένωση επισήμανε μάλιστα ότι η επίμαχη υπουργική απόφαση εκδόθηκε χωρίς να έχει προηγηθεί έρευνα για τις επιπτώσεις της κυνηγητικής περιόδου όπως απαιτεί η νομοθεσία.
Ακόμα, η Ένωση υποστηρίζει ότι η κυνηγετική περίοδος θα έπρεπε να λήγει την ίδια ημερομηνία για όλα τα είδη, κάτι που δεν συνέβη. Υποστηρίζει επίσης ότι η η υπουργική απόφαση είναι παράνομη, καθώς η κυνηγητική δραστηριότητα κατά τα τέλη του καλοκαιριού και μέχρι 15 Οκτωβρίου συμπίπτει με τον αναπαραγωγικό κύκλο των πτηνών, τόσο των θηρεύσιμων, όσο και των προστατευόμενων, ενώ στα τέλη Ιανουαρίου αρχίζει η μετανάστευση των αποδημητικών πτηνών.
Επιπλέον, δεν υπάρχει πρόβλεψη απαγόρευσης της θήρας για τις 264 περιοχές που έχουν προταθεί να ενταχθούν στο προστατευτικό δίκτυο Νatura 2000.
Η Ένωση εκτιμά ότι υπουργική απόφαση παραβιάζει το άρθρο 24 του Συντάγματος, τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης, τη Διεθνή Σύμβαση Ramsar, τη Σύμβαση της Βόννης, κοινοτικές οδηγίες, την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, καθώς και παλαιότερες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Η προσωρινή αναστολή της υπουργικής απόφασης ισχύει μέχρι να εκδοθεί απόφαση για την αίτηση αναστολής που έχει καταθέσει η Ένωση στο ΣτΕ…”
Γιατί λοιπόν δεν πείστηκε το ΣτΕ;Γιατί η απόφαση του 2003 του ίδιου Δικαστηρίου -που είχε χαρακτηριστεί “σταθμός” στα ασκούμενα ένδικα μέσα κάθε “πικραμένου και ορκισμένου αντικυνηγού” κατά της ρυθμστικής-δεν λήφθηκε, όπως φαίνεται υπόψη;
Άλλη μια, μη αναμενόμενη δικαστική απόφαση, που θα ισχύει μέχρι της εκδίκασης της κύριας προσφυγής[αίτησης ακύρωσης] στο αρμόδιο Τμήμα του ΣτΕ όπου το κυνήγι έχει “κυνηγηθεί ανηλεώς”… χρόνια πολλά, από το 1989 και μετά τουλάχιστον σχεδόν κάθε χρόνο, 1 και 2 και βάλε προσφυγές!θέατρα με κύκνους στο Υπ. Γεωργίας, στο Σύνταγμα κλπ κλπ
Μας εξανάγκασαν να δημιουργήσουμε τη Θηροφυλακή, που τα σημερινά δεδομένα της κρίσης και της μείωσης των αδειών την επηρεάζουν αρνητικά, εκατ. ευρώ σε μελέτες, μελέτες, μελέτες, σε αναπλάσεις, σπορές, καταγραφές θηραματικών πληθυσμών, καταφύγια,απελευθερώσεις, ….
Όλα αυτά αρκεί ένας οποιοσδήποτε “κ. Αγγελέτος” να τα κάνει σκόνη και θρύψαλα…
Θυμίζουμε ότι τελευταία φορά ο κ Αγγελέτος είχε προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας το 2009 όταν υφυπουργός, υπεύθυνος για τη θήρα, ήταν ο κ Θάνος Μωραϊτης…
Ο γνωστός δικηγόρος κ. Άγγελος Αγγελέτος, λοιπόν κατέθεσε ως πρόεδρος της ΖΩΟΦΙΛΙΚΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας κατά της ρυθμιστικής απόφασης θήρας που εξέδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος.
Μεταξύ άλλων επικαλείτο τα πρόβληματα που έχουν προκύψει από πυρκαγιές, ότι δεν λήφθηκαν υπόψιν κατά την έκδοση της ρυθμιστικής και επίσης θεωρεί ότι η ρυθμιστική έπρεπε να υπογραφεί από τον υπουργό και όχι από τον Ειδικό Γραμματέα Δασών κ. Αμοργιανιώτη.
Από την πλευρά των Κυνηγετικών Οργανώσεων υποστηρίζεται ότι η ρυθμιστική εκδόθηκε αφού διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν όλες οι απαιτούμενες μελέτες, το πρόγραμμα Άρτεμις και ο αυστηρός έλεγχος που παρέχει η θηροφυλακή των κυνηγετικών οργανώσεων στην πάταξη της λαθροθηρίας.
Η προσφυγή αναμένεται να συζητηθεί μέσα στον Νοέμβριο.
— Μεταξύ άλλων ο κ.Αγγελέτος λέει στην προσωπική του σελίδα στο facebook:
“ΕΙΜΑΙ ΒΕΓΚΑΝ, ΚΑΙ Η ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑ ΜΟΥ ΣΥΝΟΨΙΖΕΤΑΙ ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΜΒΙΩΝ ΟΝΤΩΝ ΣΤΗΝ ΖΩΗ. ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ. ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΚΥΡΩΣΕΩΣ ΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΕΩΣ, ΕΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΩ ΚΑΤΑ ΥΠΟΥΡΓΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΑΡΑΒΙΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ Σ.Τ.Ε. ΟΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΜΑΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΘΕ ΚΥΝΗΓΟΣ ΝΟΜΙΖΕΙ ΟΤΙ ΣΤΡΕΦΟΜΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ.
ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΑ ΝΟΜΙΚΟ, ΚΑΙ ΗΔΗ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΧΕΙ ΑΠΟΦΑΝΘΕΙ, ΧΩΡΙΣ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕΒΑΣΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ. ΑΝΤΙΘΕΤΑ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΘΕ ΑΚΥΡΩΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΝ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΕΚΔΟΘΕΙ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ, ΟΠΩΣ ΕΓΙΝΕ ΤΟ 2009 ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΜΩΡΑΪΤΗ, ΜΕ ΤΗΝ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ ΝΑ ΝΙΠΤΕΙ ΤΑΣ ΧΕΙΡΑΣ ΤΗΣ, ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΣΑ ΕΤΣΙ ΤΗΝ ΜΕΛΛΟΝΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΡΡΙΕΡΑ. ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ, ΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΝΑ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΔΙΔΕΙ ΣΥΝΝΟΜΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, ΠΡΑΓΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ, ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΠΑΝΤΟΤΕ ΜΕ ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΠΟΡΤΟΥΝΙΣΜΟ.
ΔΗΛΑΔΗ ΨΗΦΟΘΗΡΙΚΑ. ΟΠΩΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΕΣΘΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ, ΚΑΤΟΠΙΝ ΣΧΕΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΦΟΡΩΝ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΕ ΚΑΘΕ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ…”
“ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΦΥΓΩΝ ΜΟΥ, ΑΣ ΜΑΘΟΥΝ ΟΤΙ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ, ΕΧΕΙ ΚΡΙΝΕΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΒΛΗΘΗΚΑΝ ΩΣ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ, ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΧΕΙ ΑΚΥΡΩΣΕΙ, ΑΛΛΑ ΟΙ ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΟΥΝ ΩΣ ΨΗΦΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΟΥΝ ΑΠΕΡΙΣΠΑΣΤΟΙ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ, ΤΟΥΣ ΧΑΪΔΕΥΟΥΝ ΕΚΔΙΔΟΝΤΑΣ ΑΜΕΣΩΣ ΜΙΑ ΕΞ ΙΣΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΔΕΙΞΟΥΝ ΠΟΣΟ “ΣΥΜΠΑΣΧΟΥΝ” ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΧΑΤΗΡΙΑ. ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΕΣΤΕ ΡΕ “ΠΑΛΛΗΚΑΡΙΑ” ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΗΓΕΤΕΣ ΣΑΣ ΠΟΥ ΦΤΥΝΟΥΝ ΚΑΤΑ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ, ΚΑΙ ΑΝΤΕ ΝΑ ΔΕΙΞΕΤΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΑ ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙ, ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ Ο ΚΑΘΕ ΝΕΟΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ ΚΑΙ ΠΑΣΟΚΟΣ ΑΠΟ ΠΟΛΛΩΝ ΕΤΩΝ ΑΠΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΣΑΣ ΚΑΝΕΙ ΞΕΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΧΑΣΕΤΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ, ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΖΩΗ ΣΑΣ ΑΚΟΜΗ…”
ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΜΑΣ ΛΟΙΠΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΚΥΝΗΓΟΙ!!
Και το χειρότερο:η κρίση και τα δυσεπίλυτα οικονομικά προβλήματα δοκιμάζουν παρά πολύ την αντοχή όλων μας και κυρίως των κυνηγών που βγάζουμε γενικές άδειες και ζούμε σε μεγάλα αστικά κέντρα, τα όποια αντανακλαστικά μας και η δυναμική μας, δεν είναι το ίδιο οξυμένα και σε εγρήγορση και δικαίως όπως παλιότερα, αν λοιπόν υπάρξουν και τέτοιες απρόσμενεσ διακστικές τελικές εξελίξεις, τότε η κατακάρρωση του κυνηγιού θα είναι σοβαρότατη, νομίζω ότι αν κάποιος ανατρέξει στα παλιά μας αρχεία, θα βρεί εκατοντάδες άρθρα και σχόλια για το ίδιο (ανα)θέμα από το 2002, της έκδοσης δηλ. δικαστικών αποφάσεων για την ακύρωση της εκάστοτε ρυθμιστικής…
Και κυρίως ας δουν οι φίλτατοι νέοι κυνηγοί και τα νέα μέλη του e-artemis “το παρελθόν για να βγάλουν συμεπράσματα ασφαλή για το παρόν και το μέλλον”, αφού όμως υποστούν τη βάσανο του ψαξίματος και του διαβάσματος, ώστε να υπάρχουν μέτρα και σταθμά σύγκρισης και επιχειρήματα… όχι κραυγές, αναθέματα, οργή που δεν οδηγεί πουθενά, αν υπάρχουν ευθύνες πρέπει να αναληφθούν, αν υπάρχουν αστοχίες πρέπει να ελεγχθούν οι αρμόδιοι παράγοντες που τις διέπραξαν…
“Μπαμπούλες οικολογικοί” και “ΜΚΟ”, κλπ, δεν υπάρχουν σήμερα ούτε φαντάσματα εξ αυτών να μας “καταδιώξουν”… Εξάλλου οφείλουμε να γνωρίζουμε ότι ο οποιοσδήποτε έχει ή μπορεί να θεωρεί ότι έχει “ειδικό έννομο συμφέρον” κατά τη Διοικητική Δικονομία π.χ ‘Ενωση πολιτών, Σωματείο κλπ μπορεί να ασκήσει τα προβλεπόεμνα ένδικα μέσα στο αρμόδιο Τμήμα του ΣτΕ και να ζητήσει την ακύρωση αποφάσεων της Διοίκησης [ΚΥΑ ΥΑ], όπως είναι εν προκειμένω και η ετήσια ρυθμιστική για το κυνήγι…
Η απόφαση, η προσωρινή διαταγή του ΣτΕ, λοιπόν θα κοινοποιηθεί επισήμως και με τον προβλεπόμενο τρόπο στα διάδικα μέρη και φυσικά θα ισχύσει κατά το διατακτικό της, είτε μας αρέσει είτε όχι, όπως και στο παρελθόν συνέβη, τα υπόλοιπα που δηλώνονται εν θερμώ και αγνοώντας τη σοβαρή νομική διάσταση του θέματος, είναι εκ του περισσού, ήδη με τη διασπορά της είδησης μέσω του διαδικτύου, η “μάχη των εντυπώσεων” χάνεται προσωρινά για μας και ο κ. Αγγελέτος κερδίζει πάλι “πόντους” για να μας θυμίζει “το ένας, εναντίον πολλών”, ας ελπίσουμε βραχυχρόνια και για λίγο…
Και να θυμηθούμε οι παλιοί εδώ ως μέλη,και οι ηλικιακά βεβαίως μεγαλύτεροι, ότι αρκετές “τελικές αποφάσεις” του ΣτΕ, που “νικήσαμε και ξανακυνηγήσαμε” συνοδεύτηκαν ΜΕ ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΗΜΕΡΩΝ ΚΥΝΗΓΙΟΥ [κάποτε κυνηγούσαμε έως 10/3] ποιοι το θυμούνται πια…, με τη ΜΕΙΩΣΗ-ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΘΗΡΑΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ από το κυνηγετικό ημερολόγιο[πούναι τα απριλιάτικα, τρυγόνια οεεεοοο;],τα πρασινοκέφαλα που κυνηγούσαμε μέχρι τις 28/2,και βεβαίως να μην αναφερθούμε σε πλειάδα τοπικών και γενικών απαγορεύσεων που έχουν συντμήσει και περιορίσει δραματικά τον ελεύθερο κυνηγότοπο, πράγμα που επιδεινώνεται και με επιπλέον εξωγενείς παράγοντες π.χ πυρκαγιές…
Αισιόδοξοι ή απαισιόδοξοι λοιπόν;ρητορικό το ερώτημα, μιας και με τα παραπάνω, εύκολα “απαισιόδοξος” για την πορεία των κυνηγετικών πραγμάτων, μπορεί να γίνει ο καλά ενημερωμένος “αισιόδοξος” που ζει αυτό το σκηνικό από τη δεκαετία του 1980 …
ΥΓ: Ο βασικός κορμός των παραπάνω είχε γραφτεί το μήνα ΔΕΚΕΜΒΡΙΟ του 2002, πάλι για το ίδιο θέμα, της ακύρωσης απόφασης, στην πρώτη μου επαφή με το site e-artemis.gr! όλα λοιπόν μου ξαναφαίνονται ίδια!
ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ…
ΔΥΣΤΥΧΩΣ!!
ΜΑΣ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ;;
ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ:
Μετά την προσφυγή ζωοφιλικού σωματείου στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της ρυθμιστικής απόφασης του κυνηγίου που είχε εκδόσει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και την αναστολή της ισχύος της, ο υφυπουργός κ. Κωνσταντίνος Κιλτίδης υπέγραψε νέα ρυθμιστική με την οποία θα συνεχιστεί η δραστηριότητα του κυνηγίου.
ΘΕΜΑ: Ρυθμίσεις θήρας για την κυνηγετική περίοδο 2007 – 2008
Α Π Ο Φ Α Σ Η
Έχοντας υπόψη:
1. Τις διατάξεις του Ν.Δ 86/69 «περί δασικού κώδικα» (άρθρα 251, 258, 259 και 261) το Ν.Δ 996/71 (άρθρο 11), του Ν. 177/75 (άρθρα 7 και 8), του Ν. 2637/98 (άρθρα 57, 58 και 59) και της 414985/29-11- 85 (ΦΕΚ:757/Β/18-12- 85) κοινής απόφασης των Υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Αναπληρωτή Υπουργού Γεωργίας «Μέτρα διαχείρισης της άγριας πτηνοπανίδας», όπως αυτή τροποποιήθηκε με τις 366599/16-12- 96 (ΦΕΚ:1188/Β/31-12- 96) και 294283/23-12- 97 (ΦΕΚ:68/Β/4-2-98) κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Γεωργίας.
2. Το άρθρο 255 του ΝΔ 86/69, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 57,παρ.4 του Ν.2637/98.
3. Την Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης «για την διατήρηση της άγρια ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος της Ευρώπης» όπως κυρώθηκε με το Ν. 1335/83 (ΦΕΚ 32/Α/13-3-83) .
4. Την Διεθνή Σύμβαση Ραμσάρ «για την προστασία των διεθνούς ενδιαφέροντος υγροτόπων ιδίως ως υδροβιοτόπων», η οποία κυρώθηκε με το Ν. 191/1974 (ΦΕΚ 350/Α/ 29-11-74).
5. Την Σύμβαση της Βόννης «για την διατήρηση των αποδημητικών ειδών που ανήκουν στην άγρια πανίδα», η οποία κυρώθηκε με το Ν. 2719/99 (ΦΕΚ 106/Α/ 26-5-99).
6. Την Κοινοτική Οδηγία 79/409/ΕΟΚ «για την διατήρηση των άγριων πτηνών» καθώς και όλες τις μετέπειτα σχετικές τροποποιήσεις της.
7. Την Κοινοτική Οδηγία 92/43/ΕΟΚ «για την διατήρηση των φυσικών οικοτόπων καθώς και της άγριας πανίδας και χλωρίδας».
8. Τις 399/93, 540/93, 641/93, 1174/94, 1592/98 , 590/98 , 2580/00 , 1047/01 και 2603/03 αποφάσεις του ΣτΕ.
9. Το Ν.3028/28-6-2002 «για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς».
10. Τα αποτελέσματα των από 4/7 και 17/7 συσκέψεων με τις κυνηγετικές και οικολογικές οργανώσεις, καθώς και το 776/12.07.06 έγγραφο της Κ.Σ.Ε.
11. Το άρθρο 29Α του Ν. 1558/85 «Κυβέρνηση και Κυβερνητικά όργανα» που προστέθηκε με το άρθρο 27 του Ν. 2081/92 (ΦΕΚ 154/Α/ 10-9-92).
12. Το Π.Δ.. 206/2007 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 232/Α΄/2007).
13. Την απόφαση Υ265/11-10-2007 του Πρωθυπουργού και Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων (ΦΕΚ 2016/Β/2007).
14. Την σχετική εισήγηση της αρμόδιας Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος, η οποία διαμορφώθηκε με βάση:
α. Τις απόψεις ή προτάσεις που κατέθεσαν η Κ.Σ.Ε., οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, ορισμένες περιφερειακές Δασικές Αρχές, οι ΟΤΑ και λοιποί τρίτοι.
β. Τις διαθέσιμες έγκυρες πληροφορίες, επιστημονικά στοιχεία και μελέτες, αποτελέσματα προγραμμάτων κ.α. σχετικά με το καθεστώς διαχείρισης των αναφερομένων στον πίνακα θηρεύσιμων ειδών, ιδιαίτερα τα δεδομένα της Επιστημονικής Βάσης ORNIS.
γ. Την ανάγκη διατήρησης των πληθυσμών όλων των ειδών της άγριας πανίδας σε ικανοποιητικά επίπεδα, ώστε να ανταποκρίνονται στις οικολογικές, επιστημονικές και μορφωτικές απαιτήσεις, λαμβανομένων υπόψη των οικονομικών και ψυχαγωγικών αναγκών..
δ. Τις εκθέσεις της υπηρεσίας υπό τον τίτλο «Μελέτη της γενικής κατάστασης των θηρευόμενων ειδών και της επίδρασης της θήρας στους πληθυσμούς τους» (Ιούλιος 1995) και «Μελέτη της πληθυσμιακής κατάστασης ορισμένων υδροβίων πουλιών στην Ελλάδα» (Ιούλιος 1995), που επικαιροποιήθηκαν με νεώτερες αντίστοιχες εκθέσεις (Σεπτέμβριος 1998 και Φεβρουάριος 1999).
15. Την σχετική με το εν λόγω θέμα , πρόσφατη Έρευνα Μελέτη αναφερομένη:
Στην επίδραση της χρονικής περιόδου της θήρας επί των θηρεύσιμων και των απολύτως προστατευομένων ειδών. Τον κίνδυνο αφανισμού ή μείωσης του πληθυσμού ενός εκάστουτων θηρεύσιμων ειδών στην Ελλάδα. Καθώς και της δυνατότητας ελέγχου της λαθροθηρίας.
16. Την επιστολή JURM (2003) 8249MK/13-11- 2003 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων , με την οποία παραιτείται από την προσφυγή κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας (υπόθεση C-167/03) λόγω συμμόρφωσης της Ελληνικής Νομοθεσίας με τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 4 της Οδηγίας 79/409/ΕΟΚ.
17. Την διαταγή του Προέδρου του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 14-01-2004 περί διαγραφής της υπόθεσης C-167/03.
18. Την αριθ. 1210/2007 απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία αναστέλλεται η εκτέλεση της αριθ. 97595/4553/9- 8-2007 απόφασης του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με θέμα «Ρυθμίσεις θήρας για την κυνηγετική περίοδο 2007- 2008».
19. Την ειδική μελέτη του Επ. Καθηγητή Θηραματοπονίας κου Θωμαϊδη Χρήστου του τμήματος Δασοπονίας & Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος του Α” Τ.Ε.Ι. Λαμίας , «Διαχείριση της θηραματοπανίδας μετά τις πυρκαγιές» του Σεπτεμβρίου 2007 όπως αυτή συμπληρώθηκε στη συνέχεια και η οποία προκειμένου να εξασφαλίσει την οικολογική ισορροπία των ειδών της άγριας πανίδας, εξετάζει: 1) τη διατάραξη των οικοσυστημάτων λόγω των πυρκαγιών, 2) την πιθανή μείωση του πληθυσμού της θηραματοπανίδας, 3) την ενδεχόμενη αναστάτωση των θηρευσίμων ειδών και την πιθανή δυσμενή κατάσταση των ειδών από τη συρρίκνωση των ενδιαιτημάτων τους, 4) τη δυνατότητα αποκατάστασης της βιολογικής ισορροπίας, 5) την κυνηγετική πίεση μετά τη φωτιά, 6) τα βιολογικά χαρακτηριστικά των θηραμάτων που ενδιαιτούνται στις καμένες εκτάσεις, 7) τη δυνατότητα ανάκαμψης του κάθε καμένου βιοτόπου συνεκτιμώντας και πλήθος εδαφολογικών δεδομένων.
20. Τις ακόλουθες αποφάσεις απαγόρευσης θήρας λόγω πυρκαγιών:
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Α΄.
1. Ανακαλούμε την αριθ. 97595/4553/9- 8-2007 απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων με θέμα «Ρυθμίσεις θήρας για την κυνηγετική περίοδο 2007-2008»
2. Καθορίζουμε την διάρκεια της κυνηγετικής περιόδου για τον κυνηγετικό έτος 2007 – 2008 από 20 Αυγούστου 2007 μέχρι 29 Φεβρουαρίου 2008.
3. Τα επιτρεπόμενα να κυνηγηθούν είδη, η χρονική περίοδος και οι μέρες κυνηγίου τους, καθώς και ο μέγιστος αριθμός θηραμάτων κατά είδος, που επιτρέπεται να θηρεύει ο κυνηγός στην ημερήσια έξοδό του, αναφέρονται στο συνημμένο πίνακα.
………………………………………………………………………………………………….
ΑΝΑΜΕΝΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ…