ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 109 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #468706

    Το θέμα αυτό είχα σκοπό να το ξεκινήσω πριν μερικά χρόνια, όταν υπήρξαν έντονες λογομαχίες σχετικά με το τρυγόνι κ.λ.π.
    Τότε κάποιοι φίλοι – μέλη της ηλεκτρονικής Αρτέμιδος με απέτρεψαν υπό τον φόβο “επεισοδίων”…
    Νομίζω όμως πως θα πρέπει να κάνουμε αυτή την συζήτηση θέτοντας το δάκτυλο επί τον τύπο των ήλων….

    Για να ξεκινήσουμε λοιπόν την κουβέντα θέτω τα εξής ερωτήματα:

    Στο κυνήγι είναι το νόμιμο και ηθικό;

    Μήπως υπάρχει και ανομία – παρανομία που όμως είναι ηθική;

    Μήπως υπάρχει νόμιμο που όμως είναι ανήθικο;

    Είναι πάντα το παράνομο και ανήθικο;

    Εν τέλει πως ορίζεται το ηθικό και το ανήθικο στην θήρα;


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    14/10/2011
    Αρ. μηνυμάτων:
    454
    Crellion στις #468711

    1. Το νόμιμο είναι απαραίτητη προϋπόθεση.

    2. Το να αναγνωρίζουμε παράνομο που είναι όμως ηθικό και να ικανοποιούμαστε είναι λάθος. Αν ξέρουμε κάτι παράνομο που είναι ηθικό πρέπει να παλεύουμε να αλλάξει ο Νόμος. [π.χ. ραβδωτά για τριχωτά αντί της σκαγιοσκορπίζουσας και ενιαβολοκροτούσας παγάνας < προσωπική μου άποψη και μόνο]

    3. Το ηθικό μπορεί να βάζει απαιτήσεις μεγαλύτερες από το νόμιμο σε δύο είδη.

    3α Συλλογική ηθική (καλό είναι να το σεβόμαστε όλοι, π.χ. δεν πας να στηθείς μπροστά/δίπλα από το καρτέρι άλλου)

    3β Προσωπική ηθική ή ηθική μιας παρέας < και μπράβο μας αλλά ασ μην διαμαρτυρόμαστε αν δεν το κάνουν άλλοι.

    4. Κενά νόμου < κατ’ ανάγκη καλύπτονται από τη συλλογική ηθική ή την κοινή λογική. Αν διαπιστώνουμε κατά συρροή αδυναμία να καλυφθεί στην πράξη το κενό από τα δύο παραπάνω συνασπιζόμαστε με ομοϊδεάτες και προτείνουμε – υποστηρίζουμε συμπλήρωση – αλλαγή του Νόμου.

    Σε αυτό το τελευταίο ίσως και το μεγαλύτερο πρόβλημα στη χώρα μας γιατί ο μέσος κυνηγός λόγο πολλών παραγόντων (ιδιοσυγκρασία – απογοήτευση με πολιτικούς και πολιτική) δεν το κάνει αλλά αντίθετα βασίζεται στην εξυπνάδα – πονηριά – καπατσοσύνη για να ξεπεράσει το κενό νόμου ή και να το χειραγωγήσει προς όφελός του.

    Αντίθετα ο μέσος ‘οικολόγος’ (εσωτερικού χώρου) καλύτερο δεν έχει παρά να ανακατεύεται με τους πολιτικούς και να μαλάζει τα μόριά τους με συνέπεια τα χάλια στα οποία έχουμε περιέλθει.

    Αυτά και εις άλλα με υγεία.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    18/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8660
    victz στις #468715

    To θεμα ειναι οτι το νομιμο, σαν κανονας συμπεριφορας, ειναι ενα μινιμουμ κανονων ηθικης, που εχουν συμφωνηθει ή επιβληθει, στις κοινωνιες. Πχ, ολοι θεωρουμε οτι ειναι ανηθικο να σκοτωσεις το γειτονα, αλλα επειδη αυτο δεν μπορει να συμφωνηθει με καθενα ξεχωριστα, περασε σαν ενας νομος που ξερουμε και τηρουμε ολοι.

    Στα του κυνηγιου τωρα, τα ορια ειναι συγκεκριμενα αριθμητικα, ακριβως για να μην χωραει παρερμηνεια απο κανενα κυνηγο. Ειναι οπως τα ορια ταχυτητας, πιθανον να μη μας αρεσουν, ή ο δρομος να σηκωνει πιο μεγαλα, αλλα ειναι αυτα που ειναι. Βγαζοντας αδεια συμφωνουμε οτι οι οροι ή τα ορια που θετει ο νομοθετης θα ειναι δεκτα. Αρα, ειναι και ηθικα εφοσον ειναι νομιμα, συμφωνα ομως με τη κοινη συμφωνηθησα ηθικη που διεπει το κυνηγι.

    Απο κει και περα ο καθενας μπορει να βαζει τα δικα του ηθικα ορια (τα οποια ομως δε μπορει να ξεπερνανε τα κοινως συμφωνηθεντα γιατι τοτε μιλαμε για παρανομια), και να τα τηρει οπως αυτος θελει. Εγω πχ μαζευω τους καλυκες, γιατι αισθανομαι οτι δε βρωμιζω. Το προτεινω και σε αλλους, δεν μπορω να το επιβαλλω σε κανενα. Ομοιως και το οτι καποιος πχ δεν χτυπαει κοτσυφια ή σιταρηθρες. Ειναι δικη του επιλογη, μπορει να τη δικαιολογησει, δεν θα πρεπει να υπαρχει ομως απαιτηση απο μερους του να την επιβαλλει σε κανενα.

    Επομενως, ενας κυνηγος που βγαινει καθε μερα, και κανει το οριο ειναι νομιμοτατος. Και ηθικοτατος βασει του νομου. Καποιοι μπορει να το θεωρουν ανηθικο, αλλα αυτο ομως συμφωνα με τις δικες τους θεωριες περι ηθικης, οποτε το μονο που θα πρεπει να εκφερουν ως αποψη ειναι η αντιρρηση τους ως προς το θεμα της καρπωσης. Μεχρι εκει.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/03/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    2
    markos-2 στις #468716

    Γειασας,διαφονω ριζικα με το παραδειγμα(ραβδωτα).Αν επιτραπουν τα ραβδωτα πρεπει να αλαξει ολος ο τροπος κυνηγιου κ φυσικα ολη η νομοθεσια του ελευθερου κυνηγιου που εχουμε σημερα.Προσωπικα δεν θυσιαζω αυτο το ελευθερο κυνηγι για ενα ραβδωτο.Εχω ραβδωτο στο εξωτερικο αλλα αυτη η διαδικασια ενημερωση στην περοχη που θα κυνηγισεις κ τον δασικο πανω απο το κεφαλισου πιστευω οτι δεν ταιριαζει στην ιδιοσυγκρασια του ελληνα.Ευχαριστω που ανοιξατε το θεμα κ δωσατε την ευκαιρια να εκφρασω τις αποψεις σχετικα με τα παβδωτα.Προσοχη συναδελφοι θα γινει μπουμερακ!!!!

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2014
    Αρ. μηνυμάτων:
    424
    Overlord στις #468721

    @Prowler Πολύ ωραίο θέμα!!
    Νόμιμο….Ηθική!!
    Δεν είναι ταυτόσημες έννοιες εξ ορισμού.
    Ισχύει παντού… ισχύει και στο κυνήγι. Γιατί όμως ισχύει και στο κυνήγι? Γιατί στο κυνήγι ο «άγων το κύνα» θα πρέπει να λαμβάνει υπ όψην και άλλους παραμέτρους.
    Για παράδειγμα…ένας περιδικο κυνηγός που κυνηγά στα μέρη για πολλά χρόνια ξέρει ότι ο τόπος έχει μόνο λίγα ζευγάρια δεν πάει να τα καρπωθεί… αν και θα είναι νόμιμος…αλλά δεν είναι ηθικός απέναντι στο θήραμα αφού δεν θα του αφήσει περιθώρια αναπαραγωγής!
    Ένας τσιχλοκυνηγός που βγαίνει κάθε μέρα και κάνει το όριο… είναι νόμιμος αλλά ίσως να μην είναι πάντα ηθικός απέναντι στο δάσος!! Το ρητό λέει ότι «το δάσος άλλωστε δεν φοβάται αυτόν που πάει μια φορά και κόβει ξύλα, αλλά αυτόν που πάει κάθε μέρα»
    Το ίδιο ισχύει και σχεδόν για όλα τα κυνήγια… γιατί ο νόμος ορίζει το πλαίσιο και τα αριθμητικά νούμερα κάρπωσης… δεν λαμβάνει κανένα ηθικό μέτρο με αποτέλεσμα να το αφήνει στην κρίση του κυνηγού.
    Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες ότι δεν μπορείς να επιβάλεις την γνώμη σου αλλά μπορείς να απαιτείς να την σεβαστούν.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    14/10/2011
    Αρ. μηνυμάτων:
    454
    Crellion στις #468726

    Εννοείς να σεβαστούν το δικαίωμά σου να την έχεις ή εννοείς να τη σεβαστούν και να συμμορφωθούν? Γιατί στη δεύτερη περίπτωση είναι το ίδιο με το να την επιβάλεις και το σχήμα λόγου οξύμωρο.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2014
    Αρ. μηνυμάτων:
    424
    Overlord στις #468731

    Εννοείς να σεβαστούν το δικαίωμά σου να την έχεις ή εννοείς να τη σεβαστούν και να συμμορφωθούν? Γιατί στη δεύτερη περίπτωση είναι το ίδιο με το να την επιβάλεις και το σχήμα λόγου οξύμωρο.
    <hr>
    <div class=”bbp-reply-signature”>
    Fabarm Axis Field (Steel)
    Berreta 390 Silver Mallard
    Winchester 1300

    </div>

    Σεβασμός στην άποψη είναι να μην προχωρείς σε προσωπικούς χαρακτηρισμούς αλλά να κριτικάρεις την ιδέα και μόνο. Ανεξάρτητα ποιος το λέει. Για παράδειγμα σε ένα άλλο τοπικ που έγινε φασαρία γιατί είχα πει ότι πρέπει να αυξηθεί το κόστος της περιφεριακής και γενικής άδειας…ο αντίλογος ήταν ότι είμαι ένας βολεμένος…λόρδος, λαμόγιο με λυμένα τα οικονομικά μου!!

    Άρα λοιπόν…να σεβαστούν το δικαίωμά μου να την έχω!! (το πρώτο)

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #468735

    Θα καλωσορίσω τον φίλο Μάρκο στην παρέα μας, ελπίζω να σε διαβάζουμε συχνά :bye:
    Όσον αφορά το θέμα, ήδη καταγράφονται ενδιαφέρουσες απόψεις B-)

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2014
    Αρ. μηνυμάτων:
    424
    Overlord στις #468736

    Θα ήθελα να βάλω μια ακόμη παράμετρο στην κουβέντα μας με σκοπό τον επιπλέον διαχωρισμό νόμου και ηθικής.

    Η θήρα στην Ελλάδα απαγορεύεται με την χρήση κραχτών. Στην Αμερική όμως είναι επιτρεπτό! Τι σημαίνει αυτό? Ότι οι Έλληνες κυνηγούν με ηθική ενώ οι Αμερικανοί όχι? Ή μήπως εμείς είμαστε πιο ευαίσθητοι?

    Σας πληροφορώ πως όχι γιατί δεν είμαστε ούτε στο ελάχιστο ίδιοι με τους Αμερικανούς στο πως διαχειρίζονται την θήρα και τα θηράματα.Αν και οι Έλληνες έχουμε την πιο αυστηρή νομοθεσία για το κυνήγι αυτό αυτομάτως δεν μας κάνει και τους πιο ηθικούς κυνηγούς.

    Πολύ σωστά λέει ο victz ότι δεν μπορείς να πηγαίνεις να κυνηγάς…να είσαι εντός ορίων κάρπωσης.. και να φεύγεις από το βουνό έχοντας αφήσει 30 κάλυκες…1 κουτί άδειο….2 καφέδες και ένα μπουκαλάκι νερό νομίζοντας ότι είσαι και νόμιμος αλλά και ηθικός!!

    Δεν μπορείς να μεταφέρεις τους κυνηγετικούς συντρόφους σου μέσα σε ακατάλληλα σκυλόκουτα και να θεωρείς ότι είσαι και νόμιμος και ηθικός!! Δεν μπορείw να κλέβεις το καρτέρι του άλλου ή να τουφεκάς δίπλα σε άλλους και να θεωρείς ότι είσαι ηθικός.

    Δεν ασχολούμαι με την λαθροθηρία γιατί εκεί είσαι πάνω από όλα παρόνομος… αλλά για φαντάσου κάποιος να θηρεύει ένα μόνο λαγό το μήνα με τον προβλεπόμενο τρόπο….αλλά ημέρα Τρίτη!! Παράνομος σίγουρα…. ηθικός?? Μπορεί και να είναι!! Απλά παρανόμησε!!

    :bye:

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    07/03/2011
    Αρ. μηνυμάτων:
    2396
    Δημητρης Benelli στις #468744

    Μήπως υπάρχει και ανομία – παρανομία που όμως είναι ηθική;
    Μήπως υπάρχει νόμιμο που όμως είναι ανήθικο;
    Είναι πάντα το ανήθικο και ανήθικο;
    Εν τέλει πως ορίζεται το ηθικό και το ανήθικο στην θήρα

    και το μαυρο σε μερικους είναι ασπρο , και το παρανομο μερικες φορες γινεται για ηθικούς λογους , και το ανηθικο μπορει να είναι νομιμο , και αυτό που για μενα είναι ηθικο για σενα είναι ανηθικο , πιασε το αυγο και κουρεφτο , με λιγα λογια , οι πιο παλιοι ελεγαν , να εισαι σε όλα σου μαγκας , με την καλη και ηθικη εννοια παντα , τι εννοουσαν αραγε ????

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    17/11/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    3909
    ΘΕΟΦΑΝΗΣ στις #468766

    Πολύ στενά τα όρια περί ήθους και νομιμότητας, ιδίως σε μια δραστηριότητα που πρέπει να κατέχεται από κάποια νομοθεσία, που πρέπει να τηρείται για τον απλούστατο λόγο του ότι ήμαστε οπλοφόροι…

    Αρα σαν βάση η νομιμότητα στην δραστηριότητα μας, είναι απόλυτα ηθική, όπως λέει και ο Βίκτωρας….άρα πέρα απο τους αριθμούς και τα όρια, θέματα ηθικής τίθονται για την προστασία και τον σεβασμό του περιβάλλοντος,τον σεβασμό των συγκυνηγών μεταξύ τους…και την σωστή κυνηγετική διαχείρηση…τα τρία τελευταία αποτελούν κατά την γνώμη μου αγκάθι στα κυνηγετικά δρώμενα της χώρας μας…και ίσως σε κάποια να πρέπει να ακολουθήσουμε κάποια παραδείγματα απο ξένες χώρες, χωρίς αυτό να σημαίνει κονσερβοποίηση του ελεύθερου κυνηγιού

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    13/10/2013
    Αρ. μηνυμάτων:
    419
    Twist στις #468779

    Εξαιρετικό θέμα και προβληματισμός, με πρόλαβε ο Μάριος για την δημιουργία του.

    Φυσικά το ερώτημα αν το νόμιμο είναι και ηθικό δεν αφορά μόνο το κυνήγι, αλλά πολλές δραστηριότητες και θεσμούς ακόμη.
    Είχα γράψει παλαιότερα σε κάποιο θέμα πως σήμερα υπάρχουν 2 είδη κυνηγών, αυτοί που έμαθαν το κυνήγι από τους πατεράδες και τους παππούδες τους και αυτοί που το έμαθαν στο καφενείο (κυριολεκτικά). Οι πρώτοι διδάχθηκαν ταυτόχρονα και κυρίως τους άγραφους νόμους του κυνηγίου, αυτούς δηλαδή που βασίζονται στην ηθική και υπερβαίνουν τους γραπτούς νόμους και θεσμούς.

    Δεν θα ξεχάσω ποτέ, από τα πρώτα πράγματα που μου έμαθε ο πατέρας μου, όταν κινούμαι σε πυκνό ή έστω και σε αραιά δασωμένη έκταση, να σφυρίζω κατά διαστήματα ή να φωνάζω ένα κοφτό: Οοοο, ώστε να ειδοποιήσω κάποιον άλλο κυνηγό και να ειδοποιηθώ και εγώ αν υπάρχει κάποιος άλλος εκεί γύρω. Περιττό να αναφέρω πόσα περιστατικά κυνηγετικών ατυχημάτων, ειδικά πέρυσι, θα είχαν αποφευχθεί αν ακολουθούσαν όλοι την παραπάνω μέθοδο.
    Και αν υπάρχει κάποιος – μου ‘λεγε ο συγχωρεμένος – πέρνα να πεις και μια καλημέρα!

    Προσωπικά έμαθα να αποφεύγω τα πολύβουα καρτέρια κι ας πέρναγαν από εκεί όλα τα πουλιά του κόσμου, προτιμώ την ησυχία μου.

    Η κυνηγετική δραστηριότητα εξαρτάται από την φύση και τον χαρακτήρα τους καθενός μας, ο κακός κυνηγός – από ηθικής πλευράς και νομιμότητας – είναι και κακός οδηγός και κακός γείτονας και κακός επαγγελματίας και κακός γονιός και κακός πολίτης.

    Στα των θηραμάτων και την κάρπωσή τους είναι ένα τεράστιο θέμα, νόμιμο είναι ας πούμε να χτυπάς 15 τσίχλες και αφού έχεις σπάσει τα πόδια σου και έχει δοκιμαστεί η αντοχή σου σε πυκνά και δύσβατα μέρη, νόμιμο επίσης είναι να χτυπάς 5 κοτσύφια καθιστά σε έναν κισσό δίπλα σε ένα νεράκι. Πρακτικά την μικρότερη “ζημιά” την έχει κάνει ο 2ος κυνηγός, ηθικά όμως;

    Για να μην γράφω περισσότερα και κουράσω, η Φύση είναι ένα σπίτι που είμαστε καλεσμένοι, ευγενές λοιπόν είναι να παίρνουμε ό,τι και όσο μας προσφέρουν και όχι όσα και όσο θέλουμε.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    08/07/2014
    Αρ. μηνυμάτων:
    1470
    loucas στις #468783

    Η κυνηγετική δραστηριότητα εξαρτάται από την φύση και τον χαρακτήρα τους καθενός μας, ο κακός κυνηγός – από ηθικής πλευράς και νομιμότητας – είναι και κακός οδηγός και κακός γείτονας και κακός επαγγελματίας και κακός γονιός και κακός πολίτης.

    Ολη η φιλοσοφία του συγγεκριμένου θέματος συνοψίζεται σ’ αυτή την παράγραφο.

    ΛΟΥΚΑΣ.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/09/2012
    Αρ. μηνυμάτων:
    67
    DANAOS_master στις #468789

    [quote=468706]Για να ξεκινήσουμε λοιπόν την κουβέντα θέτω τα εξής ερωτήματα:

    Στο κυνήγι είναι το νόμιμο και ηθικό;

    Μήπως υπάρχει και ανομία – παρανομία που όμως είναι ηθική;

    Μήπως υπάρχει νόμιμο που όμως είναι ανήθικο;

    Είναι πάντα το ανήθικο και ανήθικο;

    Εν τέλει πως ορίζεται το ηθικό και το ανήθικο στην θήρα;

    Συγγνώμη, αλλά πιο ..αμπελοφιλοσοφίστικη συζήτηση δε μπορούσες να ανοίξεις!

    Και εξηγούμαι: το κυνήγι διέπεται από ένα σύνολο νόμων για τους οποίους αν είναι να απαντήσεις αν είναι ηθικοί ή όχι πρέπει να τους αντιπαραβάλεις δίπλα στους αντίστοιχους ηθικούς κανόνες για να μπορέσουμε να κάνουμε μια κουβέντα με αρχή και τέλος.

    Δε ξέρω πόσοι είναι αυτοί αλλά μπορώ να σκεφτώ μερικές ..δεκάδες. Για ποιο πράγμα θες να μιλήσουμε;

    Όσο για την ηθική, υπάρχει προσωπική αλλά και τα χρηστά ήθη που λέμε, αυτά που είναι αποδεκτά από το σύνολο της κοινωνίας των κυνηγών.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    20/03/2013
    Αρ. μηνυμάτων:
    1214
    Hunter21GR στις #468803

    <div class=”d4p-bbt-quote-title”>Twist wrote:</div>
    Η κυνηγετική δραστηριότητα εξαρτάται από την φύση και τον χαρακτήρα τους καθενός μας, ο κακός κυνηγός – από ηθικής πλευράς και νομιμότητας – είναι και κακός οδηγός και κακός γείτονας και κακός επαγγελματίας και κακός γονιός και κακός πολίτης.

    Ολη η φιλοσοφία του συγγεκριμένου θέματος συνοψίζεται σ” αυτή την παράγραφο.

    o twist ‘εγραψε’ :good: :good: :good:
    παντος για εμενα το πιο ανηθικο ειναι να κοιταζεις ‘την αυλη του αλλου’ οταν στην δικια σου δεν ξερεις τι σου γινετε !!!!!!!!!!!!!!!

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 109 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων