ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 16 έως 30 (από 109 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    13/10/2013
    Αρ. μηνυμάτων:
    419
    Twist στις #468804

    Καλό είναι να μην κρίνουμε τον δημιουργό και την δημιουργία θέματος σε έναν χώρο συζήτησης, αλλά να αντιπαραβάλουμε με επιχειρήματα την διαφορετική μας άποψη, ώστε να παραχθεί γόνιμος διάλογος και συμπεράσματα.

    Δε ξέρω πόσοι είναι αυτοί αλλά μπορώ να σκεφτώ μερικές ..δεκάδες. Για ποιο πράγμα θες να μιλήσουμε;

    Ξεκίνα λοιπόν εσύ με τις σκέψεις σου με μερικές από τις δεκάδες που μπορείς να σκεφτείς και ας μιλήσουμε για αυτές.


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    07/12/2013
    Αρ. μηνυμάτων:
    5
    pemak στις #468823

    χαιρετω, είμαι νεος στο φορουμ και προσφατα ειχα έναν προβληματισμο σχετικα με την ηθικη και την νομιμοτητα.Κυνηγωντας ορτυκια,μπεκατσα και περιστασιακα τσιχλα παρατηρησα τελευταια ότι οι παρεες των λαγαδων μεγαλωσαν παρα πολύ.Εννοω 6 κ 7 κ8 ατομα να κλεινουν ένα μερος.Δεν είναι υπερβολικο?Δινεται η δυνατοτητα διαφυγης στο θηραμα?ΝΟΜΙΜΟ ΣΙΓΟΥΡΑ ΕΙΝΑΙ.Η εικονα όμως δεν μου αρεσε…Θα με ενδιεφεραι πολύ η γνωμη των λαγοκυνηγων του φορουμ τους οποιους διαβαζω και θαυμαζω πολύ καιρο,διοτι γνωστης του συγκεκριμενου κυνηγιου σιγουρα δεν είμαι…

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    21/11/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    250
    jimis στις #468876

    Θεωρώ πως η όλη συζήτηση θα πρέπει να στραφεί στο ηθικό και όχι στο νόμιμο.
    Ο νόμος είναι πάνω από όλους μας. Οταν μία συντεταγμένη κοινωνία παραβαίνει τους νόμους, τότε επικρατεί ο ΝΟΜΟΣ της ζούγκλας. Αν δεν μας αρέσει κάποιος νόμος, τότε στα πλαίσια της νομιμότητας πάντα και με επιχειρήματα και όχι άναρθρες κραυγές, κάνουμε ενέργειες για την βελτίωσή του, ή την κατάργησή του.

    Το ηθικό, στην ουσία του, περικλείει και το νόμιμο.
    Για την οριοθέτηση της συζήτησης και μόνο θα πρέπει να αποδεχθούμε πως η ηθική και οι κανόνες της, είναι το ίδιο αποδεκτεί από όλους και όχι να το βλέπει ο καθένας μας διαφορετικά. Γιατί η ηθική είναι υποκειμενική και ανάλογα με την κοινωνία είναι και διαφορετική.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/11/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    10
    moustakias στις #468910

    Καλημερα σε ολους.Ετεθη ενα πολυ ωραιο θεμα και πανω σε αυτο καταθετω την προσωπικη μου αποψη.Αρχικα πρεπει να ορισουμε τι ειναι ΗΘΙΚΗ-ΗΘΙΚΟΣ για να μπορεσουμε να δωσουμε απαντηση στα ερωτηματα που ετεθησαν.Προσωπικα οριζω την ΗΘΙΚΗ-ΗΘΙΚΟΣ ως τον τροπο σκεψης- πραξης που εχει να κανει παντα με το κοινο καλο.Αςδουμε λοιπον αν το νομιμο ειναι και ηθικο.Σε πολλες περιπτωσεις δεν ειναι διοτι πολοι νομοι δεν εχουν να κανουν με το κοινο καλο αλλα με τα συμφεροντα των λιγων(συντεχνιακα συμφεροντα κ.λ.π) Το ηθικο ειναι και νομιμο;.Παντα διοτι εχει να κανει με το κοινο καλο.Εαν ενας νομος ειναι αντικειμενικα και κατα γενικη ομολογια ανηθικος μπορουμε να τον παραβουμε; Μπορουμε αλλα πρεπει να αγωνιστουμε για την αλλαγη αυτου τουνομου.Εαν σε ολα αυτα καθε ανθρωπος δεχθει το εξης απλο <<ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΜΟΥ ΚΑΝΟΥΝ>> τοτε σιγουρα μας περιμενει ενα καλυτερο αυριο.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    23/11/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    1868
    Chris-Kaz στις #468980

    Εκτός από τις πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις όλων των συναδέλφων θα ήθελα να γράψω και εγώ δύο σύντομα λόγια. Τον νόμο τον δημιουργεί-κατασευάζει ο άνθρωπος και μπορεί να διαφέρει από περιοχή σε περιοχή. Την ηθική δεν την δημιουργεί-κατασκευάζει κανείς αλλά είναι μια για όλους απλα την πιστεύεις και την υπηρετείς.
    Αν είναι κάτι ηθικό που θέλεις να κάνεις και δεν συμβαδίζει κάποια φορά με τον νόμο, απλά ακολουθείς τον νόμο γιατί το να παρανομείς δεν είναι ηθικό.
    Αν ο νόμος σου επιτρέπει κάτι ανήθικο για σένα, τότε πολύ απλά ακολουθείς την ψυχή σου και δεν το κάνεις.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #469199

    4. Κενά νόμου < κατ” ανάγκη καλύπτονται από τη συλλογική ηθική ή την κοινή λογική. Αν διαπιστώνουμε κατά συρροή αδυναμία να καλυφθεί στην πράξη το κενό από τα δύο παραπάνω συνασπιζόμαστε με ομοϊδεάτες και προτείνουμε – υποστηρίζουμε συμπλήρωση – αλλαγή του Νόμου.

    Σε αυτό το τελευταίο ίσως και το μεγαλύτερο πρόβλημα στη χώρα μας γιατί ο μέσος κυνηγός λόγο πολλών παραγόντων (ιδιοσυγκρασία – απογοήτευση με πολιτικούς και πολιτική) δεν το κάνει αλλά αντίθετα βασίζεται στην εξυπνάδα – πονηριά – καπατσοσύνη για να ξεπεράσει το κενό νόμου ή και να το χειραγωγήσει προς όφελός του.

    Αντίθετα ο μέσος “οικολόγος” (εσωτερικού χώρου) καλύτερο δεν έχει παρά να ανακατεύεται με τους πολιτικούς και να μαλάζει τα μόριά τους με συνέπεια τα χάλια στα οποία έχουμε περιέλθει.

    Αυτά και εις άλλα με υγεία.

    </div>

    Φίλε μου Άλεξ πολύ καλά τα λες όλα (1,2,3,4)και θα συμφωνούσα απόλυτα μαζί σου, αν δεν είχα μερικές μικρές ενστάσεις με την δεύτερη παράγραφο σου.
    η ένστασή μου έγκειται στην γενίκευση του “μέσου κυνηγού” νομίζω ότι μας αδικείς λιγάκι..

    Για αυτά που λες για τους όψιμους “προστατευτές” -επί χρήμασι- της φύσης δεν μπορώ παρα να πω ότι και λίγα λες

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #469200

    To θεμα ειναι οτι το νομιμο, σαν κανονας συμπεριφορας, ειναι ενα μινιμουμ κανονων ηθικης, που εχουν συμφωνηθει ή επιβληθει, στις κοινωνιες. Πχ, ολοι θεωρουμε οτι ειναι ανηθικο να σκοτωσεις το γειτονα, αλλα επειδη αυτο δεν μπορει να συμφωνηθει με καθενα ξεχωριστα, περασε σαν ενας νομος που ξερουμε και τηρουμε ολοι.

    …………………

    Επομενως, ενας κυνηγος που βγαινει καθε μερα, και κανει το οριο ειναι νομιμοτατος. Και ηθικοτατος βασει του νομου. Καποιοι μπορει να το θεωρουν ανηθικο, αλλα αυτο ομως συμφωνα με τις δικες τους θεωριες περι ηθικης, οποτε το μονο που θα πρεπει να εκφερουν ως αποψη ειναι η αντιρρηση τους ως προς το θεμα της καρπωσης. Μεχρι εκει.

    Τονίζω από τα όσα ορθά έγραψες Βίκτορα την προσέγγισή σου στο ΤΙ είναι “ηθικό” και το πως μετουσιώνεται σε ΝΟΜΟ από τους ανθρώπους

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #469202

    και το μαυρο σε μερικους είναι ασπρο , και το παρανομο μερικες φορες γινεται για ηθικούς λογους , και το ανηθικο μπορει να είναι νομιμο , και αυτό που για μενα είναι ηθικο για σενα είναι ανηθικο , πιασε το αυγο και κουρεφτο , με λιγα λογια , ………………..

    Εν ολίγοις έτσι είναι συμφωνώ μαζί σου

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #469204

    Πολύ στενά τα όρια περί ήθους και νομιμότητας, ιδίως σε μια δραστηριότητα που πρέπει να κατέχεται από κάποια νομοθεσία, που πρέπει να τηρείται για τον απλούστατο λόγο του ότι ήμαστε οπλοφόροι…
    ………………………….

    <hr>
    <div class=”bbp-reply-signature”>
    Φάνης

    </div>

    Φίλε μου Φάνη θα συμφωνήσω στο ότι τα όρια της νομιμότητας είναι πολύ στενά αφού είναι καθορισμένα…. αλλά διαφωνώ με τα όρια του ήθους!!!
    Το ήθος, η ηθική έχουν ΠΟΛΥ ΕΛΑΣΤΙΚΑ και δυσδιάκριτα όρια…. αυτό που είναι ηθικό για μένα μπορεί να είναι ανήθικο για σένα κ.λ.π.

    Επίσης συμφωνώ με αυτά που μας λες για την νομιμότητα της δραστηριότητάς μας, την προστασία και τον σεβασμό του περιβάλλοντος,τον σεβασμό των συγκυνηγών μεταξύ τους…και την σωστή κυνηγετική διαχείριση κ.λ.π.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #469208

    ………………..

    Φυσικά το ερώτημα αν το νόμιμο είναι και ηθικό δεν αφορά μόνο το κυνήγι, αλλά πολλές δραστηριότητες και θεσμούς ακόμη.
    …………. Οι πρώτοι διδάχθηκαν ταυτόχρονα και κυρίως τους άγραφους νόμους του κυνηγίου, αυτούς δηλαδή που βασίζονται στην ηθική και υπερβαίνουν τους γραπτούς νόμους και θεσμούς.
    …………………………
    Η κυνηγετική δραστηριότητα εξαρτάται από την φύση και τον χαρακτήρα τους καθενός μας, ο κακός κυνηγός – από ηθικής πλευράς και νομιμότητας – είναι και κακός οδηγός και κακός γείτονας και κακός επαγγελματίας και κακός γονιός και κακός πολίτης.
    ………………..
    Στα των θηραμάτων και την κάρπωσή τους είναι ένα τεράστιο θέμα, νόμιμο είναι ας πούμε να χτυπάς 15 τσίχλες και αφού έχεις σπάσει τα πόδια σου και έχει δοκιμαστεί η αντοχή σου σε πυκνά και δύσβατα μέρη, νόμιμο επίσης είναι να χτυπάς 5 κοτσύφια καθιστά σε έναν κισσό δίπλα σε ένα νεράκι. Πρακτικά την μικρότερη «ζημιά» την έχει κάνει ο 2ος κυνηγός, ηθικά όμως;

    ………… η Φύση είναι ένα σπίτι που είμαστε καλεσμένοι, ευγενές λοιπόν είναι να παίρνουμε ό,τι και όσο μας προσφέρουν και όχι όσα και όσο θέλουμε.

    Εδώ τονίζω τους ΑΓΡΑΦΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ και τα άλλα πολύ ορθά που μας γράφει ο φίλος Τwist (θύμισε μας λίγο το όνομά σου), πολύ σωστό και το παράδειγμα με τα τσιχλοκότσυφα…

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    04/05/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    1516
    benetos στις #469212

    Αν είναι κάτι ηθικό που θέλεις να κάνεις και δεν συμβαδίζει κάποια φορά με τον νόμο, απλά ακολουθείς τον νόμο γιατί το να παρανομείς δεν είναι ηθικό.
    Αν ο νόμος σου επιτρέπει κάτι ανήθικο για σένα, τότε πολύ απλά ακολουθείς την ψυχή σου και δεν το κάνεις.

    Συμφωνω :good:

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #469213

    Συγγνώμη, αλλά πιο ..αμπελοφιλοσοφίστικη συζήτηση δε μπορούσες να ανοίξεις!

    Και εξηγούμαι: το κυνήγι διέπεται από ένα σύνολο νόμων για τους οποίους αν είναι να απαντήσεις αν είναι ηθικοί ή όχι πρέπει να τους αντιπαραβάλεις δίπλα στους αντίστοιχους ηθικούς κανόνες για να μπορέσουμε να κάνουμε μια κουβέντα με αρχή και τέλος.

    Δε ξέρω πόσοι είναι αυτοί αλλά μπορώ να σκεφτώ μερικές ..δεκάδες. Για ποιο πράγμα θες να μιλήσουμε;

    Όσο για την ηθική, υπάρχει προσωπική αλλά και τα χρηστά ήθη που λέμε, αυτά που είναι αποδεκτά από το σύνολο της κοινωνίας των κυνηγών.

    Φίλε μου αν θεωρείς “αμπελοφιλοσοφίστικη” την συζήτηση, άνευ σημασίας και δεν εκπληρώνει τις -όποιες- προσδοκίες σου μπορείς κάλλιστα να την προσπεράσεις!

    Θα μπορούσες βέβαια να συμμετέχεις καταθέτοντας τις απόψεις σου.

    Για ευκολία έθεσα κάποια ερωτήματα προς προβληματισμό, οι απαντήσεις των οποίων θα μπορούσαν να αποτελέσουν την βάση του διαλόγου μας…..

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #469219

    @pemak καλώς όρισες στην παρέα μας του e-artemis, :bye: μπορείς να θέσεις τον προβληματισμό σου στο θέμα “λαγός”, επίσης πες μας – αν θέλεις – το όνομά σου για να σε προσφωνούμε 😉

    @jimis η κουβέντα αφορά την ηθική σε σχέση με τον νόμο….
    μένω στην φράση σου -η οποία ΘΈΤΕΙ έναν προβληματισμό από μόνη της-:
    Γιατί η ηθική είναι υποκειμενική και ανάλογα με την κοινωνία είναι και διαφορετική.

    @moustakias Πάρα πολύ ορθά μας λες:
    Αρχικα πρεπει να ορισουμε τι ειναι ΗΘΙΚΗ-ΗΘΙΚΟΣ για να μπορεσουμε να δωσουμε απαντηση στα ερωτηματα που ετεθησαν.
    ακριβώς αυτόν τον ορισμό της ηθικής πρέπει να “κατακτήσουμε”

    @chris Kaz φίλε μου Χρήστο δυστυχώς η “ηθική” ΔΕΝ είναι ίδια για όλους…. ο καθένας την αντιλαμβάνεται διαφορετικά κατά τα άλλα που μας λες συμφωνώ μαζί σου

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #469221

    μετά την μικρή ανακεφαλαίωση, η οποία ελπίζω να μην σας κούρασε, για βοήθειά μας, επαναφέρω τα ερωτήματα μου, ως βάση της συζήτησης που κάνουμε:

    1)Στο κυνήγι είναι το νόμιμο και ηθικό;

    2)Μήπως υπάρχει και ανομία – παρανομία που όμως είναι ηθική;

    3)Μήπως υπάρχει νόμιμο που όμως είναι ανήθικο;

    4)Είναι πάντα το παράνομο και ανήθικο;

    5)Εν τέλει πως ορίζεται το ηθικό και το ανήθικο στην θήρα;

    Ας επικεντρωθούμε στο πρώτο ερώτημα:
    Στο κυνήγι είναι το νόμιμο και ηθικό;

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    13/10/2013
    Αρ. μηνυμάτων:
    419
    Twist στις #469304

    Ας επικεντρωθούμε στο πρώτο ερώτημα:
    Στο κυνήγι είναι το νόμιμο και ηθικό;

    <hr>
    <div class=”bbp-reply-signature”>
    Φιλικά Μάριος – Prowler ®

    </div>

    Το κυνήγι ως ανθρώπινη δραστηριότητα, από τις πρώτες του ανθρώπου για εξεύρεση τροφής, ναι είναι και νόμιμο και ηθικό.
    Ο άνθρωπος όμως από τότε μέχρι σήμερα προόδευσε στην καλλιέργεια της τροφής του, είτε αυτή ήταν καλλιέργεια φυτών είτε εκτροφή οικόσιτων ζώων. Υπό αυτή την έννοια δεν εξαρτάται άμεσα από το κυνήγι ως μοναδική πηγή τροφής, αυτό ακριβώς τον υποχρεώνει σε σωστότερη διαχείριση των θηραμάτων. Νόμιμοι είμαστε όλοι, από ηθικής πλευράς ελέγχονται όσοι τουφεκούν ό,τι πετά, αδιαφορούν για το αν χαθεί το θήραμα στον πάτο κάποιας απότομης ρεματιάς ή τέλος χαρίζουν τα θηράματα σε γνωστούς και φίλους. Για αυτούς υπάρχουν τα σκοπευτήρια και τα λούνα-παρκ.

    Ο Έλληνας κυνηγός χαρακτηριζόταν από λεβεντιά, αντοχή και λίγα λόγια, ποτέ δεν προσπάθησε να ξεγελάσει με ομοιώματα και κράχτες το θήραμα, αυτό είναι κυνηγετικό ήθος.

    Θανάσης

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 16 έως 30 (από 109 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων