ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 46 έως 60 (από 109 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2014
    Αρ. μηνυμάτων:
    424
    Overlord στις #469466

    Ναι οκ, με μπέρδεψες γιατί το θέμα μας είναι η ηθική, εσύ απλά του αλλάζεις ονομασία και το οναμάζεις <ευγενές>>, ουσιαστικά αναμασάς λόγια που το 99% των προλαλησάντων έχουν ήδη πεί.
    <Φάνης

    Καμία σχέση….αλλά ΟΚ! :bye:

    “Non omne quid licet honestum est” για τους περισσότερο ψαγμένους!

    Και επειδή κάποιοι σοφότεροι από εμάς έχουν δώσει απαντήσεις…
    Η Ηθική εξετάζει το ερώτημα, “Πώς πρέπει να ζούμε;”. Η ανηθικότητα κυριαρχεί,όταν οι άνθρωποι θέτουν όρους για ίδιο συμφέρον.

    Απλά αλλάξτε την ερώτηση…”Πώς πρέπει να κυνηγούμε;”. :bye:


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    17/11/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    3909
    ΘΕΟΦΑΝΗΣ στις #469469

    <div class=”d4p-bbt-quote-title”>ΘΕΟΦΑΝΗΣ wrote:</div>
    Ναι οκ, με μπέρδεψες γιατί το θέμα μας είναι η ηθική, εσύ απλά του αλλάζεις ονομασία και το οναμάζεις <ευγενές>>, ουσιαστικά αναμασάς λόγια που το 99% των προλαλησάντων έχουν ήδη πεί.
    <Φάνης

    Καμία σχέση….αλλά ΟΚ! :bye:

    «Non omne quid licet honestum est» για τους περισσότερο ψαγμένους!

    Και επειδή κάποιοι σοφότεροι από εμάς έχουν δώσει απαντήσεις…
    Η Ηθική εξετάζει το ερώτημα, «Πώς πρέπει να ζούμε;». Η ανηθικότητα κυριαρχεί,όταν οι άνθρωποι θέτουν όρους για ίδιο συμφέρον.

    Απλά αλλάξτε την ερώτηση…»Πώς πρέπει να κυνηγούμε;». :bye:

    :wacko:

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/09/2012
    Αρ. μηνυμάτων:
    67
    DANAOS_master στις #469471

    Άδικο είναι για το θήραμα όταν έχει λιγότερες πιθανότητες να ξεφύγει απ΄ όσες έχει να καταλήξει στο σακίδιο.

    Το συγκεκριμένο δεν είναι υποκειμενικό μιας κι έχει να κάνει καθαρά με στατιστική. Αν λοιπόν παρατηρούμε ότι κάθε θήραμα που συναντάμε έχει κατά μ.ο. λιγότερες από 50% πιθανότητες να γλιτώσει, τότε τεκμαίρεται η αδικία.

    Από τη στιγμή που θα καταναλωθεί βέβαια, δεν έχει καμμία σημασία το άδικο, γιατί θα έχει εκπληρώσει το σκοπό της ύπαρξής του. 🙂

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2014
    Αρ. μηνυμάτων:
    424
    Overlord στις #469472

    Άδικο είναι για το θήραμα όταν έχει λιγότερες πιθανότητες να ξεφύγει απ΄ όσες έχει να καταλήξει στο σακίδιο.

    Το συγκεκριμένο δεν είναι υποκειμενικό μιας κι έχει να κάνει καθαρά με στατιστική. Αν λοιπόν παρατηρούμε ότι κάθε θήραμα που συναντάμε έχει κατά μ.ο. λιγότερες από 50% πιθανότητες να γλιτώσει, τότε τεκμαίρεται η αδικία.

    Από τη στιγμή που θα καταναλωθεί βέβαια, δεν έχει καμμία σημασία το άδικο, γιατί θα έχει εκπληρώσει το σκοπό της ύπαρξής του. 🙂

    Τότε ίσως το κυνήγι όπως το περιγράφεις να είναι άδικο παντού… αφού το “επιτυχημένο κυνήγι” είναι αυτό που μειώνεις στο θήραμα τα περιθώρια διαφυγής και το καρπώνεσαι.

    Αυτό που (ναι) κάνει την διαφορά είναι τα μέσα που χρησιμοποιείς.Αλλά όπως προείπα…εκτός από παγιδές μόνο με όπλο μπορούμε να θηρεύσουμε…και ως γνωστόν οι παγίδες απαγορεύονται.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    13/10/2013
    Αρ. μηνυμάτων:
    419
    Twist στις #469475

    Άδικο είναι για το θήραμα όταν έχει λιγότερες πιθανότητες να ξεφύγει απ΄ όσες έχει να καταλήξει στο σακίδιο.

    Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου. Διαφωνώ μόνον στο ό,τι σκοπός ύπαρξης του κάθε όντος είναι η κατανάλωσή του από το ισχυρότερο. Θα έλεγα πως για τον άνθρωπο τέτοιο σκοπό εξυπηρετούν αυτά που καλλιεργούμε ή αναπαράγουμε, από τα φυτά ως τα ζώα.

    Σχετικά με την προηγούμενη δημοσίευσή μου στο παρόν θέμα και συγκεκριμένα την “ένστασή” μου για το χάρισμα θηραμάτων σε φίλους και γνωστούς, δεν εννοώ σε καμιά περίπτωση να δώσω στον μπάρμπα μου (παλιό κυνηγό) 5 τσίχλες ή να τα μαγειρέψω και να πιούμε ένα κρασί με άπειρες κυνηγετικές ιστορίες, αλλά μιλώ συγκεκριμένα για ανθρώπους που αγοράζουν πανάκριβα σκυλιά και όπλα και τα θηράματα που χτυπούν τα δίνουν γιατί – όπως μου ειπώθηκε – δεν τρώνε τέτοια πράγματα.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    14/10/2011
    Αρ. μηνυμάτων:
    454
    Crellion στις #469476

    Ο Έλληνας κυνηγός χαρακτηριζόταν από λεβεντιά, αντοχή και λίγα λόγια, ποτέ δεν προσπάθησε να ξεγελάσει με ομοιώματα και κράχτες το θήραμα, αυτό είναι κυνηγετικό ήθος.

    Θανάσης

    <hr>
    <div class=”bbp-reply-signature”>
    …scripta manent.

    </div>

    Αν του το επέτρεπε ο νομοθέτης νομίζω ότι θα χρησιμοποιούταν ευρέως. Ούτε είμαι σίγουρος ότι είναι καλύτερα χωρίς κράχτες και να τραυματίζεις όπως πολλοί κάνουμε (άλλος λιγότερο άλλος περισσότερο) μακρινά πουλιά που θα πέσουν δύο ώρες και δυο βουνά αργότερα…

    Συναισθηματικά συμφωνώ μαζί σου αλλά λογικά όχι απαραίτητα.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2014
    Αρ. μηνυμάτων:
    424
    Overlord στις #469477

    <div class=”d4p-bbt-quote-title”>DANAOS_master wrote:</div>
    Άδικο είναι για το θήραμα όταν έχει λιγότερες πιθανότητες να ξεφύγει απ΄ όσες έχει να καταλήξει στο σακίδιο.

    Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου.

    Δεν είναι λίγο σχήμα οξύμορο αυτό? αυτό δεν κάνουμε για παράδειγμα στο κυνήγι της μπεκάτσας με την φέρμα και το μπλοκάρισμα? στον λαγό δεν προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε την δυνατότητα διαφυγής? Στο αγριογούρουνο δεν κάνουμε το ίδιο?

    Γιατί αυτό να το θεωρούμε αδικία? Εξ ορισμού αυτός δεν είναι ο αυτοσκοπός του κυνηγίου?

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    14/10/2011
    Αρ. μηνυμάτων:
    454
    Crellion στις #469478

    …γιατί ο μέσος κυνηγός λόγο πολλών παραγόντων (ιδιοσυγκρασία – απογοήτευση με πολιτικούς και πολιτική) δεν το κάνει αλλά αντίθετα βασίζεται στην εξυπνάδα – πονηριά – καπατσοσύνη για να ξεπεράσει το κενό νόμου ή και να το χειραγωγήσει προς όφελός του.
    </div>

    Φίλε μου Άλεξ πολύ καλά τα λες όλα (1,2,3,4)και θα συμφωνούσα απόλυτα μαζί σου, αν δεν είχα μερικές μικρές ενστάσεις με την δεύτερη παράγραφο σου.
    η ένστασή μου έγκειται στην γενίκευση του «μέσου κυνηγού» νομίζω ότι μας αδικείς λιγάκι..

    Για αυτά που λες για τους όψιμους «προστατευτές» -επί χρήμασι- της φύσης δεν μπορώ παρα να πω ότι και λίγα λες

    <hr>
    <div class=”bbp-reply-signature”>
    Φιλικά Μάριος – Prowler ®

    </div>

    Ίσως έχεις δίκιο όμως πραγματικά πιστεύω ότι ο μέσος κυνηγός δεν παλεύει για να αλλάξει ο Νόμος και χωρίζεται σε περαιτέρω υποκατηγορίες όπου κάποοι χρησιμοποιούν το μυαλό τους για να αντιπαρέλθουν το κενό Νόμου, κάποιοι χρησιμοποιούν την καπατσοσύνη τους για να το ξεπεράσουν και κάποιοι την (κουτο)πονηριά τους για το ξεχειλώσουν ακόμα παραπάνω προς όφελός τους.

    Ίσως έτσι σπασμένο κομμάτια φαντάζει πιο δίκαιο?

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/09/2012
    Αρ. μηνυμάτων:
    67
    DANAOS_master στις #469480

    Είναι λεβεντιά να την πέσουν 5 σκυλιά και 10 νοματαίοι με 3 φυσίγγια ο καθένας μέσα στα μοντέρνα ημιαυτόματα τους, με δράμια και μονόβολα με δραστικό βεληνεκές 100+ μέτρα, οι οποίοι αφού έχουν πρώτα ιχνηλατήσει και βρει που γιατακιάζει το αγριογούρουνο, αποκλείουν εντελώς όλη την περίμετρο και εξοντώνουν ότι είναι μέσα;

    Προσωπικά δε το νομίζω. Κυνήγι είναι. Νόμιμο επίσης.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2014
    Αρ. μηνυμάτων:
    424
    Overlord στις #469482

    Είναι λεβεντιά να την πέσουν 5 σκυλιά και 10 νοματαίοι με 3 φυσίγγια ο καθένας μέσα στα μοντέρνα ημιαυτόματα τους, με δράμια και μονόβολα με δραστικό βεληνεκές 100+ μέτρα, οι οποίοι αφού έχουν πρώτα ιχνηλατήσει και βρει που γιατακιάζει το αγριογούρουνο, αποκλείουν εντελώς όλη την περίμετρο και εξοντώνουν ότι είναι μέσα;

    Προσωπικά δε το νομίζω. Κυνήγι είναι. Νόμιμο επίσης.

    Με την ωμή περιγραφή που κάνεις…ναι δεν ακούγεται ωραίο! Το έχεις κάνει όμως ποτέ? Είναι τόσο εύκολο όσο το κάνεις να ακούγεται από την περιγραφή σου?

    Πίστεψε με ότι όσοι νομίζουν ότι μαζευτήκαμε 10…πήραμε 5 σκυλιά και από 3 φυσίγγια ο καθένας και βγάλαμε γουρούνι…είναι μακρά γελασμένοι!

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    13/10/2013
    Αρ. μηνυμάτων:
    419
    Twist στις #469496

    <div class=”d4p-bbt-quote-title”>Twist wrote:</div>

    <div class=»d4p-bbt-quote-title»>DANAOS_master wrote:</div>
    Άδικο είναι για το θήραμα όταν έχει λιγότερες πιθανότητες να ξεφύγει απ΄ όσες έχει να καταλήξει στο σακίδιο.

    Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου.

    Δεν είναι λίγο σχήμα οξύμορο αυτό? αυτό δεν κάνουμε για παράδειγμα στο κυνήγι της μπεκάτσας με την φέρμα και το μπλοκάρισμα? στον λαγό δεν προσπαθούμε να ελαχιστοποιήσουμε την δυνατότητα διαφυγής? Στο αγριογούρουνο δεν κάνουμε το ίδιο?

    Γιατί αυτό να το θεωρούμε αδικία? Εξ ορισμού αυτός δεν είναι ο αυτοσκοπός του κυνηγίου?

    Αν και απάντησε ο DANAOS_master και εν μέρει με κάλυψε, αδικία θεωρώ την μεθοδολογία των πολυάριθμων ομάδων ανθρώπων, σκύλων, μέσων και όχι βέβαια τον σκοπό. Με δυο λέξεις, αδικία είναι η ελαχιστοποίηση των πιθανοτήτων διαφυγής του θηράματος.

    Σε ό,τι αφορά τους κράχτες και τα ομοιώματα, που θεωρώ πως κανένας μας δεν χρησιμοποιεί, η λεβεντιά λοιπόν στο κυνήγι είναι να έχεις πόδια και καρδιά να φτάσεις εσύ το θήραμα και όχι ξεγελώντας το να έρχεται αυτό σε εσένα.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    07/03/2011
    Αρ. μηνυμάτων:
    2396
    Δημητρης Benelli στις #469517

    η λεβεντιά λοιπόν στο κυνήγι είναι να έχεις πόδια και καρδιά να φτάσεις εσύ το θήραμα και όχι ξεγελώντας το να έρχεται αυτό σε εσένα.

    δηλαδή θεωρεις ολους τους κυνυγους υδρόβιων σε ολο τον πλανητη εκτος της ελλαδας ανανδρους επειδή χρησιμοποιουν κραχτες και ομοιώματα ? μηπως ειδικα με την χρηση ατσαλινων σκαγιων στους υδροβιοτοπους η χρηση ομοιωμάτων είναι αναγκαια ? μηπως ένα καθαρο σκοτωμα ειναι το πλεον ηθικο και το πλεον πρεπον στο κυνυγι ? μηπως ο τραυματισμος του πουλιου είναι ανήθικος και απαράδεκτος ? ποιος τελικα είναι ο λεβεντης ? ο υδρόβιος παντως φιλε ειναι

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    13/10/2013
    Αρ. μηνυμάτων:
    419
    Twist στις #469534

    Εδώ αγαπητέ μου (αν μου επιτρέπεις) Δημήτρη το θέμα είναι η κυνηγετική παιδεία, άμεσα συνυφασμένη με το κυνηγετικό ήθος σε ό,τι αφορά την κυνηγετική πρακτική των υδρόβιων. Δεν γνωρίζω αν θεωρείται ανανδρία, αλλά σίγουρα αμβλύνεται κάθε ικανότητα που διακρίνει τον καθένα μας σε ικανό και άξιο κυνηγό, εκεί είναι η λεβεντιά, να μπορείς να πλησιάσεις το θήραμα τόσο ώστε να έχεις ένα καθαρό σκότωμα ή επιτυχία αν προτιμάς. Και θα συμφωνείς φαντάζομαι πως με έναν κράχτη και μερικά ομοιώματα γίνονται όλοι ίδιοι, δεν δικαιούνται όμως όλοι της ίδιας επιτυχίας, αυτό είναι δικαίωμα των άξιων.

    Δεν χαρακτηρίζω κανέναν που κυνηγά, μέσα στα πλαίσια των νόμων, όπως εκείνος προτιμά. Το μόνο που μπορώ και δικαιούμαι είναι οι επιλογές μου και οι προτιμήσεις μου να συμβαδίζουν με τα πιστεύω μου. Φυσικά και δεν είναι απαραίτητο να συμφωνεί κάποιος μαζί μου ή να μην δικαιούται αντίθετη άποψη.

    Θανάσης

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/09/2012
    Αρ. μηνυμάτων:
    67
    DANAOS_master στις #469543

    Όπως το ΄πε ο Θανάσης.

    Με το να τα φέρεις στα 5 μέτρα με τους κράχτες και τα ομοιώματα και ξαφνικά να σηκωθείς και να τα πυροβολήσεις, τουλάχιστο προσωπικά, δε με συγκινεί. Μου φαίνεται περισσότερο σαν ..εκτέλεση.

    Νίκος

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    17/11/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    3909
    ΘΕΟΦΑΝΗΣ στις #469547

    Σαφώς και ότι αναφέρει η νομοθεσία είναι ηθικό κατά την άποψη μου,
    και το παραδοσιακό κυνήγι….όπως θέλουμε να το λέμε δεν υπήρξε, τουλάχιστον όχι στο βαθμό που θέλουμε κάποιοι να επικαλούμαστε …εφόσον τα πρώτα εμπροσθογεμή στον απλό λαό τουλάχιστον, έφθασαν πολύ αργά…άρα ποιοί κυνηγούσαν παραδοσιακά? οι πλούσιοι….οι οποίοι δεν είχαν και ανάγκη να τραφούν από δαύτο…πόσες φωτογραφίες μα ζαρκάδια ελάφια και λαγούς έχουμε δεί? αυτοί που κυνηγούσαν με παγίδες και κάνα παλιοτούφεκο που ξέμεινε από τον πόλεμο, ήταν ο απλός λαός που το έκανε καθαρά για βιοποριστικούς λόγους…νομίζω ότι μεταξύ αυτών των δύο τρόπων παραδοσιακού κυνηγιού τίθονται θέματα ηθικής φύσεως…ο ένας επιφανής με τα γυαλισμένα όπλα και τα σκυλιά του, και ο άλλος με παράνομα μέσα ( δόκανα,ξώβεργες,θηλιές ), ποιός είναι ο ανήθικος?

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 46 έως 60 (από 109 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων