ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 76 έως 90 (από 109 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    20/03/2013
    Αρ. μηνυμάτων:
    1214
    Hunter21GR στις #469648

    το κυνηγι για καποιους ειναι χομπι και για καποιους τροπος ζωης….τοοοοσο απλο ειναι!!!!!
    οταν σχεδον καθημερινα κοιμαμαι 2-3 ωρες γιατι θελω να πηγαινω για κυνηγι (εως 30′ απο το σπιτι μου) και μετα να ειμαι σαν το ζομπι ολη μερα στην δουλεια τοτε αυτο λεγεται ‘αρρωστια’ή τροπος ζωης κατ’εμε!!!!
    τωρα αν πηγαινω καθε σκ ή μια φορα τον μηνα ή τον χρονο τοτε επιλεγω να κυνηγαω χαλαρα σε ανθρωπινους ρυθμους και το εχω καθαρα ως χομπυ….ολα αποδεκτα, νομιζω;;;;;;


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2014
    Αρ. μηνυμάτων:
    424
    Overlord στις #469650

    το κυνηγι για καποιους ειναι χομπι και για καποιους τροπος ζωης….τοοοοσο απλο ειναι!!!!!
    οταν σχεδον καθημερινα κοιμαμαι 2-3 ωρες γιατι θελω να πηγαινω για κυνηγι (εως 30′ απο το σπιτι μου) και μετα να ειμαι σαν το ζομπι ολη μερα στην δουλεια τοτε αυτο λεγεται “αρρωστια’ή τροπος ζωης κατ’εμε!!!!
    τωρα αν πηγαινω καθε σκ ή μια φορα τον μηνα ή τον χρονο τοτε επιλεγω να κυνηγαω χαλαρα σε ανθρωπινους ρυθμους και το εχω καθαρα ως χομπυ….ολα αποδεκτα, νομιζω;;;;;;

    <hr>

    Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι είναι αρρώστια (την έχουμε λίγο πολύ όλοι)…τρόπος ζωής δεν είναι…

    Παρόλα αυτά…όπως λες και στο τέλος…ΟΛΑ ΑΠΟΔΕΚΤΑ! :good:

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    20/03/2013
    Αρ. μηνυμάτων:
    1214
    Hunter21GR στις #469651

    Αυτο ειναι το κυνηγι για μενα παιδια,ειναι η κληρονομια που μου αφησανε στον κοσμο οι προγονοι μου,απο την αρχαια ελλαδα μεχρι και σημερα,αυτος ειναι ο σκοπος του κυνηγιου
    και του κυνηγου https://www.youtube.com/watch?v=AmA7tSc71GI

    μπραβο ρε λιακο…για δειτε και ακουστε προσεχτικα τα λογια στο βιντεο που ανεβασε ο Ηλιας και πειτε μου αν υπαρχει καποιος που να διαφωνει!!!!!!!!!!!!
    ολοι τα ιδια λεμε και τα ιδια αισθανομαστε μεσα μας απλα τα εκφραζουμε διαφορετικα!!!!

    Συντονιστής
    Ημ. εγγραφής:
    18/12/2012
    Αρ. μηνυμάτων:
    28
    mod1 στις #469653

    Είναι η τελευταία προειδοποίηση αλλά και η τελευταία φορά που διαγράφω και τροποποιώ μηνύματα TROLL.
    Σας υπενθυμίζω ότι οι όροι χρήσης ισχύουν για ΟΛΟΥΣ και χωρίς ΚΑΜΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΗ.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    13/10/2013
    Αρ. μηνυμάτων:
    419
    Twist στις #469674

    Μάνο, δεν καταλαβαίνω γιατί πιστεύεις (ή ο οποιοσδήποτε) πως έχω ή έχουμε διαφορετική γνώμη με τα όσα και ό,τι λέγονται στο video, ούτε πιστεύω πως υπάρχει κυνηγός που διαφωνεί. Δεν ισχυρίζομαι πως απευθύνεσαι σε εμένα, αλλά η συνεχής υπογράμμιση και υπενθύμιση υπονοεί πως κάποιος αν όχι όλοι έχουν διαφορετική άποψη.
    Τέλος πιστεύω πως το κυνήγι δεν είναι τρόπος ζωής, αλλά κάποια παράμετρος του τρόπου που ο καθένας επιλέγει να ζήσει.

    Για τον τίτλο του θέματος δυστυχώς δεν διαβάζω δημοσιεύσεις (σκέψεις-γνώμες)… :scratch:

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/03/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    5016
    MICHEL123GR στις #469677

    Για μένα είναι τρόπος ζωής, προσαρμοσμένος στα δεδομένα των δικών μου συνθηκών ζωής, κάποιος άλλος μπορεί να το χαρακτηρίσει χόμπι, κάποιος άλλος αλλιώς,
    τι σημασία έχει; η ουσία ποια είναι;
    Άμα το ζεις τότε μπορείς να το καταλάβεις …
    Τωρα ας πάμε στο θέμα μας που το υπενθυμίζω ποιο είναι:
    ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #470329

    Πάρα πολύ ωραίο το βιντεάκι που μας παράθεσε ο Ηλίας! :good:

    ΟΛΟΙ πρέπει να το δούμε! :yahoo:

    Στο 1΄ ακούστε την άποψη του Ξενοφώντα για το κυνήγι και τους Έλληνες :whistle:

    Για μένα το κυνήγι ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ ΟΧΙ “ΧΟΜΠΥ” 😉

    Έχω πολλά “χόμπυ”, το κυνήγι όμως διαφέρει σε πολλά σημεία…. :unsure:

    Το βασικότερο είναι ότι ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ! :yahoo:

    ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΤΟ ΟΞΥΓΟΝΟ!!! καλά το λένε μερικοί ¨αλκοολίκι” :yes:

    η συζήτηση πλάτιασε αρκετά, εξελίχθηκε και παρατέθηκαν διάφορες απόψεις…. για να μην “στριφογυρίζουμε” όμως, ΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΣΤΗΝ ΕΞΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗ:

    Στο κυνήγι είναι πάντα το νόμιμο και ηθικό; :mail:

    Υ.Γ.1 έχω την αμυδρά εντύπωση πως τα μέλη που καταδικάζουν τους “κράχτες” στο κυνήγι υδροβίων, μάλλον δεν το ασκούν :scratch:
    τα ηλεκτρονικά μαραφέτια είναι ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΑ, όμως οι φυσητοί (ενίοτε και χειροποίητοι) “κράχτες” θέλουν “μαστοριά” στην χρήση τους….. αλλιώς ΔΙΩΧΝΟΥΝ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ αντί να τα προσελκύσουν……. :wacko:

    Υ.Γ.2 @ overlord μην χάνεις τον χρόνο σου στέλνοντάς μου προσωπικά μηνύματα, όσα π.μ. μου στέλνεις διαγράφονται ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΤΟΥΝ :negative:

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    23/11/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    1868
    Chris-Kaz στις #470428

    <<Η ηθικη δυναμη, απ΄την οποια πηγαζει το μεγαλειο, ειναι κατι ενθετο, που εδρευει στην ψυχη,
    και ολοτελα ανεξαρτητο απ΄τα μεσα που διαθετει ο εξωτερικος κοσμος για την αναπτυξη
    και την δραση του.Ενας νομος απαιτειται στην χωρα ,να επιτασει την εφαρμογη ολων των
    υπολοιπων νομων.>>

    ΠΟΛΥΒΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    22/10/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    4070
    ksap στις #470539

    Αλήθεια τι είναι Νόμος?
    «Νόμος είναι 151 όρθιοι στη βουλή» Τάδε έφη Παφίλης στην συγκέντρωση των Αξιωματικών των Ε.Δ. πριν 3 χρόνια.
    Και Ηθική τι είναι?
    Η ηθική είναι η εσωτερική τακτοποίηση της συνείδησης, της σκέψης, του πνεύματος και της πράξης, που επιφέρει κατά κανόνα και μια εξωτερική γαλήνη και ηρεμία όχι μόνο στο πρόσωπο αλλά και στις πράξεις μας.
    Ότι είναι Νόμιμο είναι και Ηθικό?
    Σαφέστατα και όχι!
    Αυτό μας το αποδεικνύει η επιλογή των χρηματοοικονομικών «εθνοσωτήριων» και μνημονιακών δεσμών, η φοροκλοπή του λαϊκού μόχθου και της στέγης, η πώληση της πατρίδος και των πλουτοπαραγωγικών πόρων σε στεριά και θάλασσα ελληνική, η απόπειρα περιορισμού του στρατιωτικού ηθικού, η λαθρεποίκιση της χώρας, ο ηλεκτρονικός έλεγχος των Ελλήνων δεν είναι νόμιμες πράξεις ούτε πατριωτικές. Δεν έχουν καμία σχέση με τη νομιμότητα. Όλες αυτές όμως συνοδεύονται από την νομική κάλυψη του καθεστώτος της αστικής νεοταξικής δημοκρατίας.
    Ένα άλλο παράδειγμα είναι οι περίφημες τροπολογίες που περνάνε σωρηδόν σε θερινά και λειψά τμήματα της βουλής απλά για να «βολέψουν» συγκεκριμένες ομάδες πολιτών.
    Πολλές φορές έχουμε ακούσει τη φράση «βρίσκεται στα όρια της νομιμότητας» κάτι που πολλοί το μεταφράζουν ότι είναι και εντός ηθικής.
    Πώς γίνεται δηλαδή ο νόμος να είναι προς το συμφέρον όλων μας, μα τελικά να μην πραγματοποιείται; Έτσι λοιπόν η νομιμότητα χρησιμοποιείται ως ένα καλό εργαλείο αυτών που την χειρίζονται, ώστε να πείσουν όλους εμάς για την ηθική τους υπόσταση.
    Με αυτά τα λίγα βλέπουμε ότι η πλειονότητα των νόμων που μας διέπουν δεν ανταποκρίνονται και στην ηθική.
    Απ’ την άλλη όμως η ηθική διαμορφώθηκε μέσα στους αιώνες και κυρίως από τη θρησκεία.
    Ο Χριστιανισμός έβαλε το χεράκι του σε όλη αυτή την παραζάλη, μιας και απέδωσε το ωραίο (εξωτερική εμφάνιση) στο διάβολο και το αγαθόν (εσωτερική εμφάνιση) στο Θεό. Η τεχνητή αυτή διάκριση ότι δηλαδή κάθε ωραίο είναι και διαβολικό και κάθε αγαθόν είναι και θεϊκό, εισήγαγε τις έννοιες του φαίνεσθαι και του είναι. Αρκεί λοιπόν κάτι να φαίνεται νόμιμο ώστε χρησιμοποιώντας την νομιμότητα ως μέσον να καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι είναι και ηθικό.
    Θα μπορούσαν πολλοί να γράφουν ατέλειωτες ώρες περί ηθικής και νομιμότητας αλλά όσον αφορά την ηθική δεν είναι ένα θέμα προς φιλολογική διερεύνηση αλλά κυρίως πράξη, δηλαδή ΤΡΟΠΟΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ.
    Αυτό νομίζω είναι και όλο το νόημα και αυτό θα πρέπει να διαλαμπαδεύσουμε σε όσο περισσότερους συνανθρώπους μας για ένα καλύτερο αύριο καθώς η ηθική πρέπει να είναι πάνω από κάθε νόμο.

    Τώρα όσον αφορά το κυνήγι όπου είναι και το ερώτημα θα έλεγα ότι κι εδώ ισχύουν τα παραπάνω καθώς θεωρώ ανήθικο (άσχετα αν είναι νόμιμο) ο κυνηγός να μην τρώει τα θηράματα που θηρεύει ή να θηρεύει περισσότερα απ’ όσα μπορεί να καταναλώσει. Ας ανατρέξουμε λίγο στους άγραφους νόμους του κυνηγιού για να πάρουμε ένα δείγμα κυνηγετικής ηθικής

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    18/11/2011
    Αρ. μηνυμάτων:
    4532
    manos65 στις #470540

    Αλήθεια τι είναι Νόμος?
    «Νόμος είναι 151 όρθιοι στη βουλή» Τάδε έφη Παφίλης στην συγκέντρωση των Αξιωματικών των Ε.Δ. πριν 3 χρόνια.
    Και Ηθική τι είναι?
    Η ηθική είναι η εσωτερική τακτοποίηση της συνείδησης, της σκέψης, του πνεύματος και της πράξης, που επιφέρει κατά κανόνα και μια εξωτερική γαλήνη και ηρεμία όχι μόνο στο πρόσωπο αλλά και στις πράξεις μας.
    Ότι είναι Νόμιμο είναι και Ηθικό?
    Σαφέστατα και όχι!
    Αυτό μας το αποδεικνύει η επιλογή των χρηματοοικονομικών «εθνοσωτήριων» και μνημονιακών δεσμών, η φοροκλοπή του λαϊκού μόχθου και της στέγης, η πώληση της πατρίδος και των πλουτοπαραγωγικών πόρων σε στεριά και θάλασσα ελληνική, η απόπειρα περιορισμού του στρατιωτικού ηθικού, η λαθρεποίκιση της χώρας, ο ηλεκτρονικός έλεγχος των Ελλήνων δεν είναι νόμιμες πράξεις ούτε πατριωτικές. Δεν έχουν καμία σχέση με τη νομιμότητα. Όλες αυτές όμως συνοδεύονται από την νομική κάλυψη του καθεστώτος της αστικής νεοταξικής δημοκρατίας.
    Ένα άλλο παράδειγμα είναι οι περίφημες τροπολογίες που περνάνε σωρηδόν σε θερινά και λειψά τμήματα της βουλής απλά για να «βολέψουν» συγκεκριμένες ομάδες πολιτών.
    Πολλές φορές έχουμε ακούσει τη φράση «βρίσκεται στα όρια της νομιμότητας» κάτι που πολλοί το μεταφράζουν ότι είναι και εντός ηθικής.
    Πώς γίνεται δηλαδή ο νόμος να είναι προς το συμφέρον όλων μας, μα τελικά να μην πραγματοποιείται; Έτσι λοιπόν η νομιμότητα χρησιμοποιείται ως ένα καλό εργαλείο αυτών που την χειρίζονται, ώστε να πείσουν όλους εμάς για την ηθική τους υπόσταση.
    Με αυτά τα λίγα βλέπουμε ότι η πλειονότητα των νόμων που μας διέπουν δεν ανταποκρίνονται και στην ηθική.
    Απ’ την άλλη όμως η ηθική διαμορφώθηκε μέσα στους αιώνες και κυρίως από τη θρησκεία.
    Ο Χριστιανισμός έβαλε το χεράκι του σε όλη αυτή την παραζάλη, μιας και απέδωσε το ωραίο (εξωτερική εμφάνιση) στο διάβολο και το αγαθόν (εσωτερική εμφάνιση) στο Θεό. Η τεχνητή αυτή διάκριση ότι δηλαδή κάθε ωραίο είναι και διαβολικό και κάθε αγαθόν είναι και θεϊκό, εισήγαγε τις έννοιες του φαίνεσθαι και του είναι. Αρκεί λοιπόν κάτι να φαίνεται νόμιμο ώστε χρησιμοποιώντας την νομιμότητα ως μέσον να καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι είναι και ηθικό.
    Θα μπορούσαν πολλοί να γράφουν ατέλειωτες ώρες περί ηθικής και νομιμότητας αλλά όσον αφορά την ηθική δεν είναι ένα θέμα προς φιλολογική διερεύνηση αλλά κυρίως πράξη, δηλαδή ΤΡΟΠΟΣ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ.
    Αυτό νομίζω είναι και όλο το νόημα και αυτό θα πρέπει να διαλαμπαδεύσουμε σε όσο περισσότερους συνανθρώπους μας για ένα καλύτερο αύριο καθώς η ηθική πρέπει να είναι πάνω από κάθε νόμο.

    Τώρα όσον αφορά το κυνήγι όπου είναι και το ερώτημα θα έλεγα ότι κι εδώ ισχύουν τα παραπάνω καθώς θεωρώ ανήθικο (άσχετα αν είναι νόμιμο) ο κυνηγός να μην τρώει τα θηράματα που θηρεύει ή να θηρεύει περισσότερα απ” όσα μπορεί να καταναλώσει. Ας ανατρέξουμε λίγο στους άγραφους νόμους του κυνηγιού για να πάρουμε ένα δείγμα κυνηγετικής ηθικής

    <hr>
    <div class=”bbp-reply-signature”>

    </div>

    :good: :good:

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/09/2012
    Αρ. μηνυμάτων:
    67
    DANAOS_master στις #470627

    “Η Ηθική πρέπει να είναι πάνω από κάθε νόμο”

    Η δικιά μου ηθική, του άλλου η ηθική, του δίπλα η ηθική, ποιανού η ηθική άραγε;

    Δε πρέπει πάντως να ξέρεις για ένα τύπο που ήπιε το κώνειο για να σεβαστεί το νόμο. Πατριώτης μας ήταν.

    Ίσως να έχεις ακούσει για κάποιον άλλο που θεωρούσε ανήθικο στη Γερμανία οι Εβραίοι να είναι αφεντικά και να έχουν υπαλλήλους Γερμανούς.

    Είναι πολύ γλιστερό το μονοπάτι της – υποκειμενικής – ηθικής.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    22/10/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    4070
    ksap στις #470671

    Δε πρέπει πάντως να ξέρεις για ένα τύπο που ήπιε το κώνειο για να σεβαστεί το νόμο. Πατριώτης μας ήταν.

    Στην αρχαιότητα η νομιμότητα των πράξεων επισφράγιζε την ηθική τους και προσδιόριζε τον ελληνικό νομικό πολιτισμό ως τη στιγμή που ήρθε ο λεγόμενος πολιτικός «πολιτισμός» εκτοπίζοντας τον νομικό πολιτισμό και να προσδώσει στην ανηθικότητα νομικό περιεχόμενο.
    Όσον αφορά τα περί γερμανοεβραίων αλλά και για να το πάω και στο θέμα μας που είναι το κυνήγι θα έλεγα γενικότερα ότι σαν βασική αρχή της Ηθικής θα πρέπει να έχουμε την ύπαρξη και το σεβασμό της ζωής. Ανθρώπινης ή μή.
    Τώρα το πόσο γυαλιστερή ή ιλουστρασιόν είναι η υποκειμενική ηθική θα έλεγα ότι το γράφω αλλά δεν το πρόσεξες.
    Την υποκειμενική ηθική μας τη δίδαξε η θρησκεία μας (διάβασε το προηγούμενο μήνυμά μου) όπου μπέρδεψε το αρχαιοελληνικόν “Κάλον” που είναι έννοια αισθητική (και εξωτερική) και το «αγαθόν» που είναι έννοια ηθική (και εσωτερική) και αποτελούσαν αξεδιάλυτο δίπολο στο ηθικό σύστημα των προγόνων μας. Ένα σύστημα από το οποίο πήγαζε ο νομικός πολιτισμός τους.
    Κάπως έτσι η ηθική έγινε υποσύνολο της νομιμότητας ενώ είναι υπερσύνολό της.
    Δεν θεώρησα ούτε θεωρώ αλλά ούτε και ξεχώρισα την ηθική ποτέ σε δική μου, του διπλανού ή του γείτονα.
    Βλέπεις στην αρχαιότητα διδασκόταν σε όλους τι είναι ηθικό και τι μή ηθικό οπότε ήταν κάτι το κοινό.
    Η ηθική εκπαίδευση και καθοδήγηση των πολιτών ξεκινούσε μεν από τους παιδαγωγούς και παιδοτρίβες της νεαρής ηλικίας, αλλά συνεχιζόταν αργότερα στα μαντεία, τα οποία, εκτός από τις χρησμοδοτήσεις τους για τα μελλούμενα και τις θελήσεις των θεών, έδιναν και ένα πλήθος ηθικών παραγγελμάτων και προτροπών συμβουλευτικού χαρακτήρα για τα προβλήματα της καθημερινής ζωής.
    Ρίξε μια ματιά στα ΔΕΛΦΙΚΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΜΑΤΑ όπου η ηθική με απλά λόγια μεταφράζεται σε νόμο και επ’ ουδενί το αντίθετο.
    Σου παραθέτω μερικά

     Ακούσας νόει. Κατανόησε αφού ακούσεις.
     Πρεσβύτερον αιδού. Να σέβεσαι τους μεγαλύτερους.
     Νεώτερον δίδασκε. Να διδάσκεις τους νεότερους.
     Πλούτω απόστει. Να αποστασιοποιείσαι από τον πλούτο.
     Σεαυτόν αιδού. Να σέβεσαι τον εαυτό σου.
     Μη άρχε υβρίζων. Να μην κυριαρχείς με αλαζονεία.
     Θνήσκε υπέρ πατρίδος. Να πεθάνεις για την πατρίδα σου.
     Ατυχούντι συνάχθου. Να συμπάσχεις με το δυστυχή.
     Τύχη μη πίστευε. Να μην πιστεύεις την τύχη.
     Απέχθειαν φεύγε. Να αποφεύγεις την απέχθεια.
     Πλούτει δικαίως. Να πλουτίζεις δίκαια.
     Κακίαν μίσει. Να μισείς την κακία.
     Μανθάνων μη κάμνε. Να μην κουράζεσαι να μαθαίνεις.
     Ους τρέφεις αγάπα. Να αγαπάς αυτούς που τρέφεις.
     Απόντι μη μάχου. Να μην μάχεσαι αυτόν που είναι απών.
     Ομόνοιαν δίωκε. Να επιδιώκεις την ομόνοια.
     Άρρητα μη λέγε. Να μην λες τα άρρητα.
     Έχθρας διάλυε. Να διαλύεις τις έχθρες.
     Πόνει μετά δικαίου. Να κοπιάζεις δίκαια.
     Πράττε αμετανοήτως. Να πράττεις με σιγουριά.
     Αμαρτάνων μετανόει. Όταν σφάλλεις, να μετανοείς.
     Γονείς αίδου. Να σέβεσαι τους γονείς σου.
     Ηττώ υπέρ δικαίου. Να καταβάλεσαι για το δίκαιο.
     Γνώθι μαθών. Γνώρισε αφού μάθεις.
     Σαυτόν ίσθι. Γνώρισε τον εαυτό σου.
     Εστίαν τίμα. Να τιμάς την εστία σου.
     Άρχε σεαυτού. Να κυριαρχείς τον εαυτό σου.
     Φίλους βοήθει. Να βοηθάς τους φίλους.
     Θυμού κράτε. Να συγκρατείς το θυμό σου.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    13/10/2013
    Αρ. μηνυμάτων:
    419
    Twist στις #470698

    Δε πρέπει πάντως να ξέρεις για ένα τύπο που ήπιε το κώνειο για να σεβαστεί το νόμο. Πατριώτης μας ήταν.

    Ο Σωκράτης ήπιε το κώνειο, όχι γιατί σεβόταν τον νόμο, αλλά γιατί – αν δεν το έπινε – θα ήταν αντίθετο με τα όσα δίδασκε.

    …και η Γαλλική Επανάσταση αντίθετη στον νόμο ήταν.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    14/10/2011
    Αρ. μηνυμάτων:
    454
    Crellion στις #470706

    <div class=”d4p-bbt-quote-title”>DANAOS_master wrote:</div>
    Δε πρέπει πάντως να ξέρεις για ένα τύπο που ήπιε το κώνειο για να σεβαστεί το νόμο. Πατριώτης μας ήταν.

    Ο Σωκράτης ήπιε το κώνειο, όχι γιατί σεβόταν τον νόμο, αλλά γιατί – αν δεν το έπινε – θα ήταν αντίθετο με τα όσα δίδασκε.

    …και η Γαλλική Επανάσταση αντίθετη στον νόμο ήταν.

    <hr>
    <div class=”bbp-reply-signature”>
    …scripta manent.
    </div>

    … τα οποία όσα δίδασκε ήταν να σεβόμαστε το Νόμο και να τον εφαρμόζουμε από επιλογή και χωρίς εξαναγκασμό…

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    22/10/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    4070
    ksap στις #470713

    … τα οποία όσα δίδασκε ήταν να σεβόμαστε το Νόμο και να τον εφαρμόζουμε από επιλογή και χωρίς εξαναγκασμό…

    Στον μαθητή του Σιμμία είχε πει «αν δεις κάποιον φιλόσοφο να αγανακτεί όταν πρόκειται να πεθάνει, τότε να ξέρεις ότι δεν ήταν τελικά φιλόσοφος αλλά φιλοσώματος».
    Και αν διαβάσεις για τη δίκη του Σωκράτη θα δεις ότι ενώ είχε το δικαίωμα να προτείνει ποινή για τον εαυτό του αυτός πρότεινε μια ποινή – πρόκληση λέγοντας ότι «σε έναν άνθρωπο που προσπαθούσε μια ζωή να κάνει τους Αθηναίους ηθικότερους, το μόνο που του αξίζει είναι να σιτίζεται δωρεάν από το Πρυτανείο, όπως οι φιλοξενούμενοι του κράτους, οι ευεργέτες, οι Ολυμπιονίκες, οι Στρατηγοί κτλ». Πράγμα που έκανε τους δικαστές να εξεγερθούν και για να κατευνάσει τα πνεύματα μετά από παρότρυνση των φίλων και μαθητών του Πλάτων, Κρίτων, Κριτόβουλου και Απολλόδωρου ορίζει τις τριάκοντα μνες τις οποίες θα πλήρωναν αυτοί.

    Μήπως λοιπόν ο Σωκράτης τελικά επεδίωξε το θάνατό του για να αποδείξει στους μεταγενέστερους τη σημασία της ηθικής?

    ΥΓ
    Prowler (Μάριε) ελπίζω να μη θεωρήσεις ότι σου χάλασα το θέμα αλλά μια αναγωγή στο παρελθόν πιστεύω ότι χρειαζόταν για να μας βάλει σε λίγο πιό βαθιές σκέψεις

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 76 έως 90 (από 109 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων