Τα σπάνιελς δεν απομακρύνονται οπότε στο πυκνό τα παρακολουθείς από την κίνηση των φυτών και ακούς το θόρυβο που κάνουν. Τα κουδουνάκια είναι απολύτως περιττά, τα αποπροσανατολίζουν και τις πρώτες φορές που το φορούν τους προκαλούν νευρικότητα. Αν σου αρέσει για άλλους λόγους μη τους το φοράς στα εκπαιδευτικά. Επίσης τα οποιουδήποτε τύπου και χρησιμότητας περιλαίμια είναι μπελάς αν όχι επικίνδυνα σε μία φυλή που κατεξοχήν τρυπώνει σε πυκνά.
Θεωρώ πως το ντάμυ το έριξες πίσω σου πριν αρχίσει η βιντεοσκόπιση και η επανάληψη της εντολής μείνε. Μάλλον είσαι λίγο δεξιότερα. Να το πετάς ακριβώς πίσω σου.
ΒΙΝΤΕΟ Α)
Λάθος 1) Έπρεπε, αφού πέταξες το ντάμυ, να κατευθυνθείς και να πάρεις θέση δίπλα στη σκύλα (όπως έγραψα στο πρώτο ποστ) να την επιβραβεύσεις (λίγο, ένα άγγιγμα και ένα μπράβο φτάνουν αλλιώς η έντονη επιβράβευση εκλαμβάνεται σαν γιούργια στο ντάμυ).
Αφού παραμένει ΗΣΥΧΗ / ΗΡΕΜΗ ΜΟΝΟ τότε λες Φέρτο. Αν είναι στην τσίτα και της πεις Φέρτο είναι σαν να επιβραβεύεις την νευρικότητα της κατά το απορτάρισμα και τη διεκδικητηκότητα του ντάμυ. Δεν θα κατορθώσεις να την κοντρολάρεις εύκολα ποτέ, και πιθανόν να βγάλει την ίδια νευρικότητα πάνω στο ομοίωμα ή θήραμα… αποτέλεσμα; ψιλό-χοντρομασούλημα.
Αν δεν είναι ήρεμη και υπομονετική πιάστε τη και μίλα της ήρεμα, αν το πετύχεις πες της το Φέρτο, αν δεν ηρεμεί πας και το μαζεύεις μόνος σου.
Λάθος 2) Εφόσον εκτελεί το Φέρτο μην επαναλαμβάνεις την λέξη/εντολή. Η εντολή για να έχει κύρος και αποτελεσματικότητα δίνεται μία φορά. Την επαναλαμβάνεις αν διστάζει να το πιάσει ή αν πάει να λοξοδρομίσει.
Λάθος 3) Το Μπράβο το εισπράττει μόνο όταν ολοκληρώσει την παράδοση στο χέρι. Πριν από αυτό σημαίνει “μπράβο, ολοκλήρωσες την δουλειά σου κάνε το ότι θέλεις) γιαυτό σε προσπέρασε και πήγε αλλού. Για διεκδίκηση κλπ που αναφέρεις δεν είδα δεν μπορώ να σου πω.
ΒΙΝΤΕΟ Β)
ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ: Η άσκηση στα αρχικά της στάδια γίνεται ευκολότερα όταν ο σκύλος έχει μάθει να μας κοιτά στα μάτια (εντολή κοίτα ή κουκ). Φαίνεται και εδώ, αρχικά όταν δεν σε βλέπει είναι στην τσίτα, όταν σηκώνει το κεφάλι είναι πιο σταθερή. Την στιγμή που το σήκωσε θα περίμενα να ακούσω άμεσα ‘Μπράβο’ Όπως και κατά την διάρκεια που εκτελεί σωστά 1-2 Μπράβο κολλητά στο Μείνε που σωστά επαναλαμβάνεις (εδώ θέλει επανάληψη της λέξης/εντολή για να “κλειδώσει” στην σωστή συμπεριφορά).
Λάθος 2) Σοβαρό. Έκανε 1 βήμα μπροστά και δεν έκανες διόρθωση. Η διόρθωση δεν γίνεται με το να την ξαναβάλουμε στο Κάτσε, έτσι έχει κερδίσει 1 μέτρο, πολύ σύντομα θα γίνουν 2μ.,3μ. κλπ. Διόρθωση σημαίνει πως πρέπει να την πιάσεις και με ήρεμο αλλά σίγουρο τρόπο να την ξαναβάλεις ΑΚΡΙΒΩΣ εκεί που καθόταν αρχικά, γιαυτό είναι πολύ χρήσιμες οι ειδικές βάσεις αλλά και ένας κύκλος στο χώμα είναι ικανοποιητικός.
Λάθος 3) Πολύ σοβαρό. Σηκώθηκε από την θέση της χωρίς εντολή ή ελευθέρωση (έστω και αν είχες στο μυαλό σου να την σηκώσεις) και…. την επιβραβεύεις. Σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε απλά να διορθώσεις.
ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ: Ίδια λάθη, δεν σε κοιτά, δεν διορθώνεται, σηκώνεται χωρίς εντολή/ελευθέρωση.
Συνέχισε, πας καλά.