"ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ & ΚΥΝΗΓΙ" – ΣΚΛΗΡΕΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ-ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΑ ΕΝΘΕΤΑ-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΕΣ ΠΥΛΕΣ-ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΥΝΗΓΩΝ

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 151 έως 165 (από 196 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #142519

    νάγκη αλλά και καθήκον των Δασικών Υπηρεσιών, χαρακτηρίζει με επιστολή της η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος προς το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τη βοήθεια της Θηροφυλακής των Κυνηγετικών Οργανώσεων, στην προσπάθειά τους να προστατεύσουν το περιβάλλον.

    Ολόκληρο το κείμενο της επιστολής

    Η πάταξη της λαθροθηρίας εκτός από υποχρέωση και καθήκον των δασικών υπαλλήλων αποτελεί πρωταρχικό σκοπό των Κυνηγετικών Οργανώσεων διότι η πάταξη της λαθροθηρίας συνιστά μέγιστο μέτρο για την προστασία της θηραματοπανίδας δηλαδή του περιβάλλοντος.

    Η αρωγή και βοήθεια προς τους φύλακες θήρας των Κυνηγετικών Οργανώσεων συνιστά, επομένως, σημαντικό έργο προστασίας του περιβάλλοντος από οποιονδήποτε παρέχει αυτή την αρωγή και βοήθεια.

    Είναι, επομένως, απολύτως θεμιτό ν' αναμένουμε, όλοι μας, ότι οι δασικές υπηρεσίες και οι υπάλληλοί τους θα βοηθούν, εντός του υφιστάμενου νομικού και διοικητικού πλαισίου και με την ανάλογη ερμηνεία αυτών, την άσκηση των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των ιδιωτικών φυλάκων θήρας των Κυνηγετικών Οργανώσεων προκειμένου να επιτευχθεί η προστασία του περιβάλλοντος που πρέπει ν' αποτελεί τον κοινό στόχο όλων μας.

    Σύμφωνα με το υφιστάμενο νομικό καθεστώς που ισχύει σήμερα και σύμφωνα με τις σχετικές Υπουργικές ή άλλες Αποφάσεις που επίσης ισχύουν σήμερα και σύμφωνα με σχετικές γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που έχουν γίνει αποδεκτές και ισχύουν, οι κατά τα ανωτέρω φύλακες θήρας των Κυνηγετικών Οργανώσεων έχουν προβεί κατά τα τελευταία 6 χρόνια (στοιχεία 2008) σε 580.800 ελέγχους και σε πάνω από 13.000 μηνύσεις.

    Ανάλογος είναι και ο αριθμός των δικαστικών αποφάσεων για υποθέσεις που έχουν φθάσει στο ακροατήριο στην συνέχεια των παραπάνω μηνύσεων. Οι χιλιάδες αυτές αποφάσεις έχουν εκδοθεί με βάση το υφιστάμενο νομικό καθεστώς που δεν έχει αμφισβητηθεί από τα δικαστήρια.

    Όμως, στη συνέχεια των: α) με αριθ. πρωτ. 138/ΓΝΩΜ/18-1-2008 και β) με αριθ. πρωτ. 250/Γνωμ/3/23-1-2009 του αντιεισαγγελέα Αρείου Πάγου, ορισμένες δασικές, κεντρικές και περιφερειακές υπηρεσίες, αμφισβητούν τις από τον Νόμο κατοχυρωμένες αρμοδιότητες των φυλάκων θήρας των Κυνηγετικών Οργανώσεων.

    Προκειμένου να διευκολύνουμε την απρόσκοπτη λειτουργία των παραπάνω φυλάκων θήρας και σε σχέση με την υπ' αριθ. 1921/2007 απόφαση του Αρείου Πάγου και με την υπ' αριθ. 2/18-1-2008 γνωμοδότηση του Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, επισημαίνονται τα ακόλουθα:

    α) Με την υπ' αριθμ. 1921/2007 απόφαση του ΑΠ (σχετικό α΄) κρίθηκε αμετεκλήτως ότι οι φύλακες θήρας που προσλαμβάνονται από τις κυνηγετικές οργανώσεις, κατά τη διάταξη του άρθρου 267 παρ. 3 του ΝΔ86/1969, δεν είναι κατ' αρχήν υπάλληλοι, κατά την έννοια του άρθρου 13 στοιχ. α του ΠΚ, μετά όμως από πρόταση της αρμόδιας δασικής αρχής, αναγνωρίζονται από τον Υπουργό Γεωργίας ως φύλακες θήρας, οπότε εξομοιώνονται σε ό,τι αφορά στα καθήκοντα και τα δικαιώματά τους με τους φύλακες θήρας της παρ. 1 του ίδιου άρθρου, με συνέπεια να τους έχει ανατεθεί, έστω και προσωρινά, η άσκηση δημόσιας υπηρεσίας και κατά το γενόμενο από αυτούς έλεγχο για την εφαρμογή και την τήρηση των διατάξεων περί θήρας, να έχουν την ιδιότητα του υπαλλήλου, λύση μάλιστα την οποία υιοθέτησε, προς άρση των υφιστάμενων έως τότε αμφισβητήσεων, το άρθρο 4 παρ. 13 του ν.3208/24.10.2003, ορίζοντας ρητώς με το προστεθέν στην παρ. 3 του άρθρου 267 εδαφ. δ΄ του ν.δ.86/1969, ότι «οι αναγνωριζόμενοι ως ιδιωτικοί φύλακες θήρας θεωρούνται κατά την άσκηση των καθηκόντων τους υπάλληλοι, κατά την έννοια του άρθρου 13 στοιχ. α του ΠΚ…»

    (Σκέψη 1 της αποφάσεως του Α.Π.).

    Είναι χαρακτηριστικό μάλιστα ότι στην προαναφερθείσα απόφαση του ΑΠ η αναιρεσιβαλλομένη απόφαση του Εφετείου Δυτ. Μακεδονίας αναιρέθηκε με την αιτιολογία ότι δεν εκτέθηκε σε αυτήν ότι η εξομοίωση του φύλακα θήρα με τους δασικούς Θηροφύλακες είχε γίνει, σύμφωνα με την εκτεθείσα διάταξη, με απόφαση του Υπουργού Γεωργίας, μετά από πρόταση της αρμόδιας δασικής αρχής και δεν ανέφερε τη συγκεκριμένη σχετική υπουργική απόφαση από την οποία προέκυπτε η εξομοίωση αυτή (σκέψη 3 της προαναφερόμενης απόφασης του ΑΠ).

    β) Με την ως β΄ σχετικό γνωμοδότηση του Αντιεισαγγελέα ΑΠ δεν απαγορεύεται στους φύλακες θήρας, κατά το μέρος που αυτοί, εξομοιώνονται ρητώς, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 267 σε συνδυασμό με την παρ. 3 του άρθρου αυτού του Δασικού Κώδικα, προς τους δασοφύλακες, να μπορούν να ασκούν, μέχρι την έκδοση της εκτελεστικής αποφάσεως του άρθρου 4 της παρ. 13 του Ν. 3208/2003, τα καθήκοντα του άρθρου 38 παρ. 2 του Ν. 1845/1989, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 58 του Ν. 2637/1998.

    Με τη γνωμοδότηση αυτή διατυπώνεται απλώς η άποψη ότι, μέχρι την έκδοση της εκτελεστικής αποφάσεως του άρθρου 4 παρ. 13 του Ν. 3208/2003, εφαρμόζονται, σχετικά με τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των φυλάκων θήρας, οι διατάξεις του προϊσχύοντος νομικού καθεστώτος της παρ. 3 σε συνδυασμό με την παρ. 1 του άρθρου 267 του Δασικού Κώδικος (ΝΔ 86/1969), σύμφωνα με τις οποίες οι φύλακες θήρας, εξομοιούμενοι ρητώς προς την επιτέλεση των καθηκόντων τους προς τους δασοφύλακες, δεν μπορούν να ασκούν τα καθήκοντα του άρθρου 38 παρ. 3 του Ν. 1845/1989 και δεν θεωρούνται για τις περί τα δάση παραβάσεις ως ανακριτικοί υπάλληλοι και δη ειδικοί προανακριτικοί υπάλληλοι, διότι κάτι αντίστοιχο δεν ορίζεται ρητά για τους φύλακες θήρας, όπως για τους δασοφύλακες.

    Κατά συνέπεια, μέχρι την έκδοση της εκτελεστικής αποφάσεως του άρθρου 4 παρ. 13 του Ν. 3208/2003, οι φύλακες θήρας που προσλαμβάνονται από τις κυνηγετικές οργανώσεις κατά την έννοια του άρθρου 267 παρ. 3 του Ν.Δ. 86/1969 νομίμως ασκούν τα καθήκοντα του άρθρου 38 παρ. 2 του Ν. 1845/1989, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 58 του Ν. 2637/1998.

    Συγκεκριμένα, με την τελευταία αυτή διάταξη προβλέπεται ότι στα πλαίσια άσκησης της δασικής προστασίας, οι δασικοί υπάλληλοι και οι υπάλληλοι των κατηγοριών α΄, β΄, γ΄, ε΄ και στ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 39 του παρόντος νόμου υποχρεούνται να συντάσσουν και υποβάλλουν αρμοδίως πρωτόκολλα μηνύσεως για κάθε παράβαση των δασικών νόμων, να προβαίνουν στην κατάσχεση των δασικών προϊόντων, όλων γενικά των υπό καθεστώς προστασίας υπαγομένων ειδών της αυτοφυούς χλωρίδας και άγριας πανίδας και των δειγμάτων αυτών ζώντων ή νεκρών, επεξεργασμένων ή μη, που συγκομίζονται ή μεταφέρονται ή συλλέγονται ή συλλαμβάνονται ή διακινούνται ή διατίθενται στην αγορά ή κατέχονται παράνομα, στην κατάσχεση των κατά παράβαση των περί θήρας και ορεινής αλιείας διατάξεων αποκτωμένων θηραμάτων και αλιευμάτων, στην κατάσχεση των μέσων που χρησιμοποιήθηκαν για την τέλεση των παράνομων πράξεων και τη σύλληψη, μεταγωγή και παράδοση όσων παρανομούν στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή. Οι δαπάνες μεταγωγής και τροφοδοσίας, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία δαπάνη που πραγματοποιείται μέχρι την παράδοση των συλλαμβανομένων από τις δασικές αρχές, για τα παραπάνω αδικήματα, στην οικεία αστυνομική αρχή, βαρύνουν το Δημόσιο και οι σχετικές πιστώσεις εγγράφονται στον τακτικό Προϋπολογισμό του Υπουργείου Γεωργίας.

    Επισημαίνεται ότι η άποψη αυτή είναι σύμφωνη με την υπ' αριθμ. 204/03.04.2001 Γνωμοδότηση του Ε' Τμήματος του ΝΣΚ, με την οποία είχε γίνει δεκτό ότι οι φύλακες θήρας δικαιούνται να ασκούν τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες που προβλέπονται στο άρθρο 38 παρ. 2 του Ν. 1845/1989, όπως ισχύει, και άρα δύνανται να ασκούν τα ρητώς αναφερόμενα στη διάταξη αυτή καθήκοντα.

    Πέραν τούτου, είναι προφανές, όπως δέχονται και τα δύο ως άνω σχετικά έγγραφα ότι, μέχρι την έκδοση της εκτελεστικής αποφάσεως του άρθρου 4 παρ. 13 του Ν. 3208/2003, εφαρμόζεται το προγενέστερο νομικό καθεστώς περί των φυλάκων θήρας, που προσλαμβάνονται κατά την έννοια του άρθρου 267 παρ. 3 του ΝΔ 86/1969, δεδομένου ότι δεν αναγνωρίζεται κενό δικαίου στην κείμενη νομοθεσία, ούτε μπορεί με τον τρόπο αυτό η Διοίκηση να μην εφαρμόζει διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, όπως ο Ν. 3208/2003, καθιστώντας ανενεργό το προγενέστερο νομικό καθεστώς.

    Κατά συνέπεια, οι φύλακες θήρας που προσλαμβάνονται από τις κυνηγετικές οργανώσεις, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 267 παρ. 3 του ΝΔ86/1969, συνεχίζουν, όπως μέχρι σήμερα, να ασκούν νομίμως τα προαναφερόμενα καθήκοντα του άρθρου 38 παρ. 2 του Ν. 1845/1989, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 58 του Ν. 2637/1998.

    Τι είχε προηγηθεί:

    Τη δημιουργία ενός πανελλήνιου δικτύου προστασίας του περιβάλλοντος, της πανίδας και των θηραμάτων, με την σημαντική αύξηση του αριθμού των ιδιωτικών φυλάκων θήρας, που θα ενισχύσουν το έργο των δημόσιων δασοφυλάκων στον έλεγχο και στην καταπολέμηση των κρουσμάτων λαθροθηρίας, θεσπίζει ειδική Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σωτήρης Χατζηγάκης.

    Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του υπουργείου «Στη συμφωνία που επιτεύχθηκε με τις κυνηγετικές οργανώσεις και οριστικοποιήθηκε με την Κυνηγετική Ομοσπονδία Ελλάδος, προβλέπεται η δημιουργία όλων των κατάλληλων υποδομών και εξοπλισμών (αυτοκίνητα, οπλισμός, ειδικές στολές κλπ.) για το νέο καθεστώς των ιδιωτικών θηροφυλάκων και προσδιορίζονται τα σύγχρονα καθήκοντά τους.

    Η συμφωνία ανταποκρίνεται σε πολύχρονα αιτήματα 230.000 Ελλήνων κυνηγών, οι οποίοι επιθυμούν την καταπολέμηση των κάθε είδους παρανομιών μέσα στα δάση, την προστασία τους και την παρεμπόδιση των κρουσμάτων λαθροθηρίας».

    Σύμφωνα με την Υ.Α. οι ιδιωτικοί φύλακες θήρας θα προσλαμβάνονται αποκλειστικά από τις Κυνηγετικές Οργανώσεις, οι οποίες είναι συνεργαζόμενες με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με βάση συγκεκριμένες διαδικασίες πρόσληψης, αξιολόγησης και άσκησης καθηκόντων. Οι ιδιωτικοί φύλακες θήρας που υπηρετούν ήδη, συνεχίζουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.

    Συγκεκριμένα, η Υ.Α. καθορίζει τα καθήκοντα και τους περιορισμούς, τα προσόντα, την ηλικία και λοιπά θέματα που αφορούν στην πρόσληψη, καθώς και τον τρόπο λειτουργίας των φυλάκων θήρας των κυνηγετικών οργανώσεων.

    Μετά την υπογραφή της απόφασης, ο Πρόεδρος της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Ελλάδος κ. Νικόλαος Παπαδόδημας δήλωσε τα εξής: «Θέλω να εκφράσω εκ μέρους των 230.000 κυνηγών τη βαθιά μας ικανοποίηση και τις ευχαριστίες προς τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Σωτήρη Χατζηγάκη που σήμερα παρά τις δυσκολίες και τα διάφορα εμπόδια που υπήρξαν υπέγραψε μια απόφαση με την οποία ρυθμίζει όλες τις εκκρεμότητες που αφορούν στη θηροφυλακή των κυνηγετικών οργανώσεων.

    Ο υπουργός υπογράφει πολλές αποφάσεις. Πρέπει να θεωρήσει ότι η σημερινή είναι μια από τις πιο σημαντικές, γιατί όχι μόνο ικανοποιεί τους κυνηγούς αλλά με αυτή του την απόφαση συνεισφέρει ουσιαστικά στη προστασία του περιβάλλοντος, πράγμα για το οποίο όλη η κοινωνία σήμερα είναι ευαισθητοποιημένη και από πλευράς του ο υπουργός έδειξε με αυτή του την πράξη τη μεγάλη του ευαισθητοποίηση την οποία νιώθει για το περιβάλλον.

    Εμείς πάντοτε θα συνεργαζόμαστε με το υπουργείο γιατί έχουμε κοινό στόχο και κοινό σκοπό που εμπράκτως αποδεικνύουμε, γιατί αυτή η θηροφυλακή στηρίζεται στα αποκλειστικά έξοδα των κυνηγών, κυνηγοί την πληρώνουν αυτή τη θηροφυλακή, με πάνω από 6 εκατ. ευρώ το χρόνο, και η πράξη του Υπουργού μας έδωσε την δυνατότητα αυτό μας το έργο να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικό για τη φύση και το περιβάλλον».

    Σε σχετικές δηλώσεις του, ο υπουργός υπογράμμισε: «Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής γιατί σήμερα υπογράψαμε μια απόφαση η οποία «παντρεύει» δύο μεγάλες κατηγορίες θεμάτων αλλά και κοινωνικές ομάδες. Πρώτα-πρώτα προστατεύει το περιβάλλον και την πανίδα και δεύτερον προστατεύει τη γενικότερη ιδέα του κυνηγιού.

    Ήταν μια δύσκολη απόφαση, μια απόφαση που ήθελε ιδιαίτερη περίσκεψη, το Υπουργείο ενέσκηψε σ' αυτό και έδωσε τη σωστή λύση.

    Πιστεύω ότι με τη λύση την οποία δίνουμε θα υπάρξει ένα συνταίριασμα δημόσιου και ιδιωτικού συμφέροντος, ένα συνταίριασμα το οποίο θα φέρει το κυνήγι κοντά στη φύση και τη φύση κοντά στο κυνήγι».

    Συγκεκριμένα, όσον αφορά τα ειδικότερα καθήκοντα, τον τρόπο άσκησης αυτών, τους περιορισμούς αυτών, τον πειθαρχικό έλεγχο και τη λύση της σύμβασης εργασίας των ιδιωτικών φυλάκων θήρας, όπως αυτά καθορίζονται από την Υ.Α., έχουν ως εξής:

    * Οι νεοπροσλαμβανόμενοι ιδιωτικοί φύλακες θήρας υποχρεούνται σε μηνιαία κατάρτιση (γνώση αντικειμένου – εργασία υπαίθρου) από τη δασική αρχή της έδρας τους. Κατά το διάστημα αυτό, εργάζονται μαζί με τους δημόσιους δασοφύλακες, ενημερώνονται για την ισχύουσα νομοθεσία, παρακολουθούν και συνδράμουν τους ελέγχους και την αντιμετώπιση των κρουσμάτων λαθροθηρίας. Παρακολουθούν τα σεμινάρια εκπαίδευσης και επιμόρφωσης που οργανώνονται από τις δασικές αρχές, τις κυνηγετικές οργανώσεις ή με συνεργασία αυτών. Δεν υποχρεούνται σε εκπαίδευση όσοι έχουν προϋπηρεσία σε ανάλογα καθήκοντα και έχουν εκπαιδευτεί σχετικά.
    * Οι κυνηγετικές οργανώσεις καταρτίζουν μηνιαία προγράμματα κίνησης των θηροφυλάκων, τα οποία κοινοποιούν στις οικείες δασικές αρχές. Οι κυνηγετικές οργανώσεις υποχρεούνται να παρακολουθούν την υλοποίησή τους, παρέχοντες κάθε αιτούμενη πληροφορία και αρωγή προς τις οικείες δασικές αρχές.
    * Οι αναγνωριζόμενοι φύλακες θήρας τηρούν λεπτομερές ημερολόγιο ενεργειών και καταχώρησης υπηρεσιακών πληροφοριών (ελέγχους, παραβάσεις κλπ), θεωρημένο από την οικεία δασική αρχή.
    * Υποβάλλουν τις μηνύσεις κατά παραβατών μέσω της οικείας δασικής αρχής, η οποία χωρίς καθυστέρηση τις διαβιβάζει στον αρμόδιο εισαγγελέα.
    * Κατά τα λοιπά οι ιδιωτικοί φύλακες θήρας που έχουν αναγνωριστεί, ασκούν όλα τα προβλεπόμενα από τις ισχύουσες διατάξεις καθήκοντα.
    * Ο οικείος Γενικός Γραμματέας, ως πειθαρχικός προϊστάμενος των ιδιωτικών φυλάκων θήρας, ασκεί τον πειθαρχικό έλεγχο επ' αυτών κατά την άσκηση των καθηκόντων, εφ' όσον κρίνει από τα διαθέσιμα στοιχεία, ότι διαπράχθηκε πειθαρχικό αδίκημα.
    * Η λύση της σύμβασης εργασίας ιδιωτικού δικαίου επέρχεται κατά τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας και του Αστικού Κώδικα. Ακολουθεί δίχως καθυστέρηση η απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα, η οποία αίρει την αναγνώριση του συμβαλλομένου ως ιδιωτικού φύλακα θήρας.


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #142520

    Οι ΖΕΠ και οι επιστολές της Ευρωπαϊκής Ένωσης

    – Δύο νέες προειδοποιητικές επιστολές έστειλε στις 18 Μαρτίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην Ελλάδα, επειδή η χώρα δεν διασφαλίζει την προστασία των άγριων πτηνών και των Ζωνών Ειδικής Προστασίας (ΖΕΠ). Η Επιτροπή υπενθυμίζει ότι κατά το παρελθόν είχε γίνει προσφυγή στο Δικαστήριο κατά της Ελλάδας, επειδή δεν μπόρεσε να χαρακτηρίσει επαρκή αριθμό προστατευόμενων περιοχών για τα πτηνά και επειδή δεν εξασφάλισε τη δέουσα προστασία στις χαρακτηρισμένες περιοχές.
    – Το Δικαστήριο επισήμανε πολλά προβλήματα, τα περισσότερα εκ των οποίων δεν έχουν ακόμη επιλυθεί. «Αν τα προβλήματα αυτά παραμείνουν άλυτα ενδέχεται να προκαλέσουν και άλλες προσφυγές στη δικαιοσύνη και, τελικά, να επισύρουν την επιβολή προστίμων», αναφέρει η Επιτροπή στην ανακοίνωσή της.
    – Ο Επίτροπος Περιβάλλοντος της ΕΕ κ. Janez Potočnik δήλωσε: "Ουδέποτε κατά το παρελθόν η βιοποικιλότητα της Ευρώπης δεν βρέθηκε αντιμέτωπη με τόσο μεγάλη πίεση. Όλα τα κράτη μέλη οφείλουν να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να διαφυλάξουν τα εναπομένοντα οικολογικά ενδιαιτήματα. Η Ελλάδα καλείται να εφαρμόσει πλήρως την ευρωπαϊκή νομοθεσία για το δίκτυο προστατευόμενων φυσικών περιοχών Natura 2000, προτού να είναι πολύ αργά."
    Πολύ λίγες προστατευόμενες περιοχές για τα πτηνά
    – Η Επιτροπή αποστέλλει στην Ελλάδα δύο προειδοποιήσεις, επειδή δεν έχει καταφέρει να προστατεύσει τα άγρια πτηνά. Σχετικά με υπόθεση που χρονολογείται από το 1998 το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξέδωσε καταδικαστική απόφαση για την Ελλάδα στις 25 Οκτωβρίου 2007, επειδή δεν χαρακτήρισε επαρκή αριθμό ζωνών ειδικής προστασίας (ΖΕΠ) για τα άγρια πτηνά. Το Δικαστήριο επισήμανε πολλές παραλείψεις και αναφέρθηκε ιδιαίτερα σε δώδεκα είδη που χρήζουν αποτελεσματικότερης προστασίας, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται το είδος Gypætus barbatus, που συγκαταλέγεται μεταξύ των βιολογικών ειδών που απειλούνται με εξαφάνιση, και το είδος Aquila heliaca, ήτοι βιολογικό είδος που συγκαταλέγεται μεταξύ των απειλούμενων βιολογικών ειδών. Εν συνεχεία η Ελλάδα προσέθεσε 12 επιπλέον ΖΕΠ, ήτοι 163 συνολικά στην επικράτειά της, και χαρακτήρισε επαρκή αριθμό περιοχών για ένα από τα είδη που ανέφερε συγκεκριμένα η απόφαση του Δικαστηρίου. Παρά την ως άνω περιορισμένη πρόοδο η έκταση που συνολικά καλύπτεται από τα λαμβανόμενα μέτρα εξακολουθεί να είναι πολύ μικρή ως προς τις απαιτήσεις του Δικαστηρίου. Περίπου 32 σημαντικές περιοχές για τα πτηνά (ΣΠΠ) εξακολουθούν να μην καλύπτονται από τη ΖΕΠ, ενώ 67 ΣΠΠ καλύπτονται ανεπαρκώς και τα όριά τους θα πρέπει να χαραχθούν εκ νέου. Ως εκ τούτου η Επιτροπή απευθύνει τελική γραπτή προειδοποίηση όσον αφορά τις πιθανές συνέπειες των εν λόγω παραλείψεων, που τελικά θα μπορούσαν να επισύρουν την επιβολή χρηματικού προστίμου.
    -Χωριστή προειδοποίηση απευθύνεται στη χώρα επίσης λόγω της αδυναμίας της να θεσπίσει και να εφαρμόσει ένα σαφές, εξειδικευμένο και πλήρες νομοθετικό πλαίσιο το οποίο θα εξασφαλίζει την αειφόρο διαχείριση και την αποτελεσματική προστασία των ΖΕΠ που έχουν ήδη χαρακτηρισθεί. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εξέδωσε καταδικαστικό ψήφισμα για την Ελλάδα το Δεκέμβριο του 2008 επισημαίνοντας ότι η χώρα δεν προστατεύσει δεόντως τις υφιστάμενες ΖΕΠ. Έκτοτε έχει επιτευχθεί ελάχιστη πρόοδος και η Επιτροπή είναι πεπεισμένη ότι λόγω της σοβαρότητας της παράλειψης θα ήταν ανεπίτρεπτη οιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση. Ως εκ τούτου, αποστέλλεται γραπτή προειδοποίηση σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις της μη συμμόρφωσης της χώρας προς την ως άνω δικαστική απόφαση.

    Οι ζώνες ειδικής προστασίας
    Η φύση της Ευρώπης προστατεύεται με δύο κύριες νομοθετικές πράξεις, την οδηγία για τα πτηνά και την οδηγία για τα οικολογικά ενδιαιτήματα. Βάσει της οδηγίας για τα πτηνά τα κράτη μέλη έχουν υποχρέωση να χαρακτηρίζουν τις πλέον ενδεδειγμένες περιοχές ως ζώνες ειδικής προστασίας (ΖΕΠ) για τη διαφύλαξη των αγρίων ειδών πτηνών. Για να αξιολογηθεί κατά πόσο τα κράτη μέλη έχουν συμμορφωθεί προς την ως ένα διάταξη χαρακτηρισμού των ΖΕΠ, η Επιτροπή χρησιμοποιεί τις βέλτιστες διαθέσιμες ορνιθολογικές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των εθνικών απογραφών των σημαντικών περιοχών για τα πτηνά (ΣΠΠ), που γίνονται από την οργάνωση Birdlife International. Το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει ήδη αναγνωρίσει την επιστημονική της αξία.
    Η οδηγία για τα οικολογικά ενδιαιτήματα επιβάλει στα κράτη μέλη να χαρακτηρίσουν ζώνες ειδικής διατήρησης (ΖΕΔ) για τη διαφύλαξη των τύπων των φυσικών ενδιαιτημάτων και για την προστασία διάφορων βιολογικών ειδών που έχουν ήδη χαρακτηριστεί. Από κοινού οι ΖΠΕ και οι ΖΕΔ συγκροτούν το δίκτυο προστατευόμενων περιοχών Natura 2000 που αποτελεί το πλέον σημαντικό όργανο που διαθέτει η ΕΕ για τη διαφύλαξη των οικολογικών ενδιαιτημάτων και των ζωικών και φυτικών ειδών που απαντούν σε αυτά.

    Νομική διαδικασία
    -Το άρθρο 258 της συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξουσιοδοτεί την Επιτροπή να κινεί νομικές διαδικασίες κατά των κρατών μελών που δεν τηρούν τις υποχρεώσεις τους.
    -Η διαδικασία επί παραβάσει αρχίζει με πρώτη γραπτή προειδοποίηση ("Επίσημη προειδοποιητική επιστολή") στο αντίστοιχο κράτος μέλος το οποίο καλείται να απαντήσει εντός δύο μηνών.
    -Εάν η Επιτροπή δεν ικανοποιηθεί από την απάντηση, η ως άνω επιστολή ακολουθείται ενδεχομένως από τελική γραπτή προειδοποίηση ("αιτιολογημένη γνώμη") στην οποία εξηγεί την παράβαση και καλεί το κράτος μέλος να συμμορφωθεί δεόντως εντός συγκεκριμένης προθεσμίας, συνήθως δύο μηνών.
    -Σε περίπτωση που δεν υπάρξει η δέουσα ανταπόκριση στην τελική γραπτή προειδοποίηση η υπόθεση μπορεί να παραπεμφθεί στο Δικαστήριο. Εάν το Δικαστήριο λάβει απόφαση καταδικαστική για το κράτος μέλος, το κράτος μέλος καλείται να λάβει τα απαραίτητα μέτρα για να συμμορφωθεί προς την απόφαση.
    -Εάν, παρά την απόφαση, το κράτος μέλος συνεχίσει να αδρανεί, αρχίζει ο επόμενος γύρος της διαδικασίας προσφυγής βάσει του άρθρου 260 της συνθήκης, που προβλέπει μόνο μία γραπτή προειδοποίηση. Ο εν λόγω δεύτερ
    -Τη Δευτέρα, 16 Μαρτίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει επίσημα τον οδηγό για το αειφόρο κυνήγι άγριων πτηνών, ώστε να εξασφαλισθεί πως η συγκεκριμένη δραστηριότητα θα εκτελείται σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ για τη φύση. Αποσκοπεί στην διευκρίνηση των διατάξεων για το κυνήγι που προβλέπονται από τον παλαιότερο νόμο για τη φύση, την οδηγία του Συμβουλίου για τη διατήρηση των άγριων πτηνών.
    -Όπως σημειώνει η Επιτροπή, η εν λόγω οδηγία θα γιορτάσει την 30η επέτειό της στις 2 Απριλίου 2009. Όσον αφορά τον οδηγό είναι ένα από τα βασικά εργαλεία και θα βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου της ΕΕ να σταματήσει η απώλεια της βιοποικιλότητας.

    -Η επίσημη παρουσίαση του οδηγού για το αειφόρο κυνήγι θα γίνει σε μία επίσημη τελετή στις 17:30, στο l'Hôtel de Roquelaure, 246 Boulevard Saint Germain, 75007 στο Παρίσι, από τον γάλλο υπουργό περιβάλλοντος Jean-Louis- Borloo και από τον Επίτροπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το περιβάλλον Karl Falkenberg.

    Αειφόρο κυνήγι

    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει το αειφόρο κυνήγι και αναγνωρίζει πως το εποχιακό κυνήγι άγριων πτηνών μπορεί να ωφελήσει τη διατήρηση των βιότοπων. Το κυνήγι είναι μία από τις πολλές πιθανές χρήσεις της ιστοσελίδας Natura 2000 – το οικολογικό δίκτυο της ΕΕ για τις προστατευόμενες φυσικές περιοχές, οι οποίες καλύπτουν περίπου το ένα πέμπτο του εδάφους της και των εσωτερικών της υδάτων. Μπορεί να συμβάλει σε κοινές προσπάθειες διαχείρισης σημαντικών βιότοπων, όπως υγρότοπων, χερσότοπων και αγροτικών εκτάσεων. Αυτό είναι απαραίτητο για την αποκατάσταση και διατήρηση της βιοποικιλότητας στην Ευρώπη, η οποία συρρικνώνεται με ανησυχητικό ρυθμό: η μείωση του πληθυσμού των κοινών πτηνών, όπως το σπουργίτι, το χελιδόνι και η γκρίζα πέρδικα, απεικονίζουν την ανησυχητική τάση.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    20/09/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    944
    Cynergy στις #142611

    Παιδιά καλησπέρα.

    Για το ραβδωτό όπλο, που βρισκόμαστε ? Απέχουμε πολύ από το να μπορούμε να το αγοράσουμε και να κυνηγάμε σε ρεζέρβες με αυτό ?

    Πάντα φιλικά…

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #143283

    Από την ιστοσελίδα της Δ΄ΚΟΣΕ, μια πολύ ενδιαφέρουσα παράθεση απόψεων πολιτικών προσώπων σε video:

    http://www.dkose.gr/main.html

    Υ.Γ: Ελπίζουμε ότι όταν έρθει η ώρα της κρίσης τα λόγια που ειπώθηκαν θα υπάρχουν σαν "πράξεις" και όχι σαν "αναμνήσεις"…

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #143284

    Από την ιστοσελίδα της Δ΄ΚΟΣΕ, μια πολύ ενδιαφέρουσα παράθεση απόψεων πολιτικών προσώπων σε video:

    http://www.dkose.gr/main.html

    Επιλέξτε: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ-video ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ

    Υ.Γ: Ελπίζουμε ότι όταν έρθει η ώρα της κρίσης τα λόγια που ειπώθηκαν θα υπάρχουν σαν "πράξεις" και όχι σαν "αναμνήσεις"…

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    217
    vagelisb στις #143285

    Αρχισαν τα οργανα,σε σημερινο αρθρο της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ αναφερετε οτι η υπουργος σκοπο εχει την οριστικη καταργηση του κυνηγιου.
    Αν καποιος γνωριζει κατι περισσοτερο ας ενημερωσει.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    11/08/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    1164
    tzanampeths στις #143287

    Μπιρμπίλη προς κυνηγούς: Κατεβάστε τις καραμπίνες

    ■Φλερτάρει με την οριστική κατάργηση του κυνηγιού η υπουργός Περιβάλλοντος.

    ■Επί ποδός οι κυνηγετικοί σύλλογοι.

    Της Φανής Σοβιτσλή
    Fsovitsli@makthes.gr

    Με το… όπλο ανά χείρας βρίσκονται τα μέλη των κυνηγετικών συλλόγων και ομοσπονδιών, αντιδρώντας σθεναρά στη πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος να καταργήσει οριστικά το κυνήγι. Μάλιστα η υπουργός Τίνα Μπιρμπίλη σε πρόσφατη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους τους φέρεται να δήλωσε ότι “το κυνήγι πρέπει να καταργηθεί”, γεγονός που προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στον κυνηγετικό κόσμο, που συσπειρώνεται προκειμένου να αντιδράσει, διαμηνύοντας πως μια τέτοια απόφαση είναι casus belli.
    Σύμφωνα με εκπροσώπους των κυνηγετικών συλλόγων, η υπουργός εμφανίζεται άκρως αρνητική με το κυνήγι (“είμαι αντικυνηγός”, τους δήλωσε ξεκάθαρα), παρότι όπως λένε υπάρχουν και τηρούνται αυστηρά οι απαγορεύσεις κυνηγιού ανά είδος στη διάρκεια της κυνηγετικής περιόδου. Επισήμως κύκλοι του υπουργείου διαρρέουν, χωρίς όμως βάσιμα επιχειρήματα, ότι η κυνηγετική περίοδος στη χώρας μας πρέπει να συρρικνωθεί. Οι κυνηγοί υποστηρίζουν ότι η κ. Μπιρμπίλη τάσσεται στο πλευρό των οικολογικών οργανώσεων που τους έχουν πάρει στο… κυνήγι, προσφεύγοντας μάλιστα μέχρι και στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
    “Είναι δικαίωμα της κυρίας υπουργού να δηλώνει και να είναι ό,τι θέλει, αλλά δεν μπορεί να ανακοινώνει τις προθέσεις της για κατάργηση του κυνηγιού ή για συρρίκνωση της κυνηγετικής περιόδου, χωρίς προηγουμένως να έχει ανοίξει διάλογο με μας”, ανέφερε ο πρόεδρος της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας – Θράκης Ιωάννης Πολυχρόνης. Ο ίδιος παρατήρησε πως το κακό άρχισε με την υπαγωγή της κυνηγετικής δραστηριότητας στο υπουργείο Περιβάλλοντος, ενώ τα προηγούμενα χρόνια υπαγόταν στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Ο κ. Πολυχρόνης υπογράμμισε ότι η υπουργός ήταν εξαρχής αρνητική με τους κυνηγούς, αρνήθηκε επανειλημμένως να δεχθεί ραντεβού με τους εκπροσώπους τους, ενώ… φλέρταρε συνεχώς με τις οικολογικές οργανώσεις που βάλλουν εναντίον των κυνηγών. Ο πρόεδρος, πάντως, προειδοποίησε πως η λήψη μιας τέτοιας απόφασης από το υπουργείο θα ξεσηκώσει τον κυνηγετικό κόσμο, ο οποίος θα αντιδράσει δυναμικά.

    Συσπειρώνονται οι κυνηγοί
    Η πρόθεση του αρμόδιου υπουργείου να καταργήσει το κυνήγι προκάλεσε ανησυχία και προβληματισμό και μεταξύ των κυνηγών του νομού Θεσσαλονίκης. “Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να συσπειρωθούμε και να αντιδράσουμε δυναμικά αν το υπουργείο Περιβάλλοντος λάβει απόφαση περί κατάργησης του κυνηγιού”, τόνισε ο κ. Γιώργος Μπαμπαράτσας, πρόεδρος του Κυνηγετικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, που αριθμεί περίπου 10.000 μέλη. Στην αρχή, όπως είπε ο ίδιος, η υπουργός Περιβάλλοντος εμφανίστηκε αποφασισμένη να εκδώσει ρυθμιστική απόφαση περιορίζοντας και άλλο την κυνηγετική περίοδο, αλλά “οι πληροφορίες μας και από τη συνομοσπονδία λένε πως η κ. Μπιρμπίλη επιθυμεί να απαγορεύσει οριστικά το κυνήγι”.
    Δεν μπορεί, πρόσθεσε ο ίδιος, η υπουργός να αγνοεί παντελώς το μεγάλο έργο και την προσφορά των κυνηγετικών οργανώσεων στο περιβάλλον. Ο πρόεδρος των κυνηγών της Θεσσαλονίκης υπογράμμισε ακόμη πως μια τέτοια απόφαση “θα φρενάρει” 3.000-4.000 θέσεις εργασίας στη χώρα, που υπάρχουν σε καταστήματα και επιχειρήσεις, ενώ θα συμβάλει στην ερήμωση ορεινών χωριών που ζουν από τις επισκέψεις των κυνηγών κατά τη διάρκεια της κυνηγετικής περιόδου, από τις 20 Αυγούστου έως τις αρχές Φεβρουαρίου.

    “Οι κανόνες στην Ελλάδα είναι ήδη πολύ αυστηροί”
    Για σενάρια περί διαφαινόμενης τάσης της ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος να συρρικνώσει την κυνηγετική περίοδο κάνει λόγο ο δασολόγος και διευθυντής υποστήριξης της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας – Θράκης Κυριάκος Σκορδάς. “Αυτό που γνωρίζω είναι ότι πρόκειται για φήμες, και για αυτό, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν μπορούμε να μιλάμε με αφοριστικούς όρους, λέγοντας ότι το υπουργείο θα καταργήσει το κυνήγι”, ανέφερε ο κ. Σκόρδας. Πάντως σημείωσε πως τέτοιες φήμες περί συρρίκνωσης και όχι κατάργησης του κυνηγιού διαρρέουν από κύκλους του αρμόδιου υπουργείου, αλλά επισήμως δεν έχει ανακοινωθεί τίποτε.
    Για τη δραστηριότητα των ελλήνων κυνηγών ο δασολόγος επισήμανε πως η Ελλάδα έχει το αυστηρότερο πλαίσιο άσκησης θήρας, τόσο σε επίπεδο αριθμού ζώων όσο και σε επίπεδο ειδών που μπορούν να κυνηγηθούν.
    Κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι η υπουργός κ. Μπιρμπίλη συνομιλεί μόνο με οικολογικές οργανώσεις, ο δασολόγος απάντησε πως, αν όντως υπάρχει μια τέτοια συνεργασία, θα πρέπει να ξεκαθαριστεί με ποια κριτήρια γίνεται η επιλογή αυτών των οργανώσεων, δεδομένου ότι οι κυνηγετικοί σύλλογοι και ομοσπονδίες είναι οι θεσμοθετημένοι συνομιλητές με το υπουργείο και όχι οι οικολογικές οργανώσεις. “Οι ομοσπονδίες των κυνηγών έχουν διατυπώσει συγκεκριμένες θέσεις με επιχειρήματα και συνεργάζονται με το υπουργείο βάσει του καταστατικού τους”, υπογράμμισε ο κ. Σκορδάς.

    Δήμοι και νομαρχίες στο πλευρό των κυνηγών

    Η πρόθεση του υπουργείου Περιβάλλοντος να απαγορευτεί πλήρως το κυνήγι βρίσκει αντίθετους τους δήμους και τις νομαρχίες, δεδομένου ότι υπερασπίζουν το έργο των κυνηγών, με την εκτίμηση ότι με τη δράση τους πρωτίστως προστατεύουν το περιβάλλον. Ο εντεταλμένος σύμβουλος Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της νομαρχίας Θεσσαλονίκης Γιώργος Τσαμασλής τόνισε ότι η διοίκηση της νομαρχίας έχει βρει στο πρόσωπο των κυνηγών τους φύλακες του περιβάλλοντος. “Οι κυνηγοί είναι αυτοί που περιπολούν χειμώνα καλοκαίρι στα δάση τόσο για φωτιά όσο και για παράνομη δράση επιτήδειων που πετούν μπάζα και σκουπίδια σε ρέματα και σε άλλες περιοχές”, δήλωσε ο κ. Τσαμασλής. Μάλιστα ανέφερε ότι η νομαρχία Θεσσαλονίκης, με εντολή του νομάρχη Παναγιώτη Ψωμιάδη, έχει οργανώσει σεμινάρια για τους κυνηγούς, προκειμένου να τους εκπαιδεύσει στην προστασία του περιβάλλοντος σε κάθε περίοδο.
    Το νομαρχιακό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, με απόφαση της διοίκησης, σκοπεύει να εκδώσει ψήφισμα κατά την προσεχή συνεδρίαση του σώματος, την ερχόμενη Τρίτη, υπέρ του έργου των κυνηγών, προβάλλοντας τη δράση και το έργο τους για το περιβάλλον. [/color]

    Για να δούμε …

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/08/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    217
    vagelisb στις #143288

    Το κυνηγι πρεπει να φυγει απο το υπουργειο περιβαλοντος.
    Και η ακατονομαστη να φυγει,και η κυβερνηση να αλλαξει παντα υπουργος στο συγκεκριμενο υπουργειο θα μπαινει ψευτοοικολογος και παντα θα εχουμε προβληματα.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    06/06/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    277
    DELOS στις #143289

    Καλημέρα,
    Αντίστοιχο άρθρο υπάρχει και στον 'Αγγελιοφόρο'
    http://www.agelioforos.gr/default.asp?pid=…amp;artid=37040

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    17/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    250
    jortak στις #143290

    Πολύ περίεργα τα δύο ταυτόσημα και συγχρονισμένα άρθρα!
    Είναι άραγε απλή σύμπτωση λόγω της συζήτησης στο επόμενο Νομαρχιακό Συμβούλιο, ή άρχισαν οι "διαρροές" από το ΥΠΕΚΑ προς τα γνωστά παπαγαλάκια για καταμέτρηση των αντιδράσεων?
    Δεδομένου ότι ο Αθηναϊκός τύπος δεν αναφέρει τίποτα, μάλλον ισχύει το πρώτο!
    Ψυχραιμία και επαγρύπνηση σε κάθε περίπτωση και μπράβο στους συναδέλφους που μας τα μετέφεραν!

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #143292

    Τετάρτη, 16 Δεκέμβριος 2009

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Η Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία Μαγνησίας απέστειλε προς την Υπουργό ΠΕΚΑ κα Τίνα Μπιρμπίλη και τον Υφυπουργό ΠΕΚΑ κ. Θάνο Μωραΐτη το παρακάτω Δελτίο Τύπου σχετικά με την απαγόρευση του κυνηγιού από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

    Κα Υπουργέ,

    Κε Υφυπουργέ,

    Σημείωση προλόγου: Μια από τα γνωστά (μας) και μη εξαιρετέα από το "οικολογικό αντικυνηγετικό οπλοστάσιο" ….

    — Το Συμβούλιο της Επικρατείας με πρόσφατη απόφασή του ανέστειλε την υπ' αριθ. 103382/2740/4.8.2009 απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σχετικά με το κυνήγι.

    — Δυστυχώς διαπιστώνουμε ότι η απόφαση αυτή δεν εφαρμόζεται και το κυνήγι συνεχίζεται απρόσκοπτα.

    — Εκφράζουμε την απορία, αν υπάρχει συντεταγμένη πολιτεία και εφαρμογή των κανόνων της Ελληνικής Δημοκρατίας…(sic!!!)

    Αντιλαμβανόμαστε βέβαια ότι φορείς εφαρμογής της απόφασης αυτής είναι οι θηροφύλακες, οι οποίοι όμως διορίζονται και ελέγχονται από την Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδας! Έχουμε λοιπόν το παράδοξο οι ελεγχόμενοι να είναι ουσιαστικά και ελέγχοντες. Και μάλιστα με χρήματα του Ελληνικού Κράτους!

    Σας είναι γνωστό ότι κάθε χρόνο για να λάβουν άδεια κυνηγιού οι ενδιαφερόμενοι καταβάλουν ένα χρηματικό ποσό. Το ποσό αυτό είναι ένα από τα πολλά τέλη που πληρώνουν διάφορες κοινωνικές ομάδες για διάφορους λόγους. Όπως για παράδειγμα τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων.

    Με ποιο δικαίωμα λοιπόν το Ελληνικό Κράτος αποδίδει στην Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδας περίπου τα 9/10 του τέλους των κυνηγών για τα έξοδα της θηροφυλακής των κυνηγών;

    Σημείωση 2: Και οι ευσεβείς πόθοι και "καϋμοί"…

    — Τα χρήματα αυτά, θα πρέπει να διαθέσει το Κράτος για Κρατική θηροφυλακή, με την ευθύνη των κατά τόπους δασαρχείων. Μόνο έτσι το σύστημα ελέγχου του κυνηγιού θα είναι αξιόπιστο και σύμφωνο με τους κανόνες δικαίου μιας συντεταγμένης πολιτείας…

    –Ζητάμε να δώσετε τις απαραίτητες εντολές για εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ και να ρυθμίστε νομικά τις διαδικασίες ώστε η θηροφυλακή να λειτουργεί με την ευθύνη του Κράτους.

    Τέτοιες λοιπόν εισηγήσεις και προτάσεις έχουν αποσταλλεί "αρμοδίως" γι' αυτό και αναφέρθηκα στο video της Δ΄ΚΟΣΕ, όπου μεταξύ αυτών και ο αρμόδιος Υφυπουργός ΥΠΕΚΑ, λέει συγκεkριμένα πράγματα (και ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ), που δεν έχουν καμία απολύτως σχέση, με την "κατάργηση του κυνηγιού"…

    Το παραπάνω όμως δημοσίευμα σε έγκυρη εφημερίδα εγείρει πλήθος αποριών και δίνει μια "είδηση", που ομολογουμένως, δεν ξέρει πως να την χαρακτηρίσει κανείς: τελείως αστεία ή τόσο πολύ σοβαρή που εγγίζει τα όρια της αστειότητας…

    Ελπίζουμε οι Κ.Ο στη Μακεδονία και ειδικά η ΚΟΜΑΘ, να παρέμβουν και να διερευνήσουν "πότε και που", τα αναφερόμενα στο άρθρο, δια "χειλέων ΥΠΕΚΑ" επισημάνθηκαν και τελεσιγραφικά (;!) δια του Τύπου "κοινοποιήθηκαν" , αν είναι έτσι, στην κυνηγετική κοινότητα…

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #143296

    Ήδη έστειλα τρία ενημερωτικά e-mail, σε ΚΟΜΑΘ, Δ' ΚΟΣΕ και ΚΣΕ.
    Για να δούμε (τι θα δούμε…)

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/02/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    2226
    Σωτήρης 22 στις #143298

    Το κειμενο μεταφερθηκε.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    29/09/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    1713
    Caveman στις #143313

    Αντί να γιατρέψει το χέρι θέλει να το κόψει…..

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    20/09/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    944
    Cynergy στις #143320

    Αυτή τη φορά ας είμαστε πιο ψύχραιμοι….μήπως ακόμα είναι μόνο φήμες.

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 151 έως 165 (από 196 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων