Το παρακατω το βρηκα στο site της Diana,
Με διαδικασίες εξπρές, ολοκληρώθηκε η… δημόσια διαβούλευση του νέου νόμου για τα όπλα. Κυριολεκτικά στο… γόνατο, οι αρμόδιες υπηρεσίες κατασκεύασαν ένα σχέδιο νόμου που ούτε την ευνομία εξυπηρετεί ούτε και τη δημόσια ασφάλεια, αφού αναλίσκεται σε καθορισμό ποινών για αδικήματα σχετικά με τη χρήση… μη όπλων.
Αλλωστε, όπως επισημαίνει και η Πανελλήνια Ενωση Βιοτεχνών Εμπόρων Κυνηγετικών Ειδών, ο όρος ωστική δύναμη για τον ορισμό του όπλου είναι πολύ γενικός και καθιστά οτιδήποτε λειτουργεί υπό πίεση εν δυνάμει όπλο.
Οπλο δηλαδή, όπως λέει η ανακοίνωση, μπορεί να χαρακτηρισθεί το σπρέι βαφής, το γκαζάκι του καφέ, ο φακός διάσωσης/σήμανσης, το πιεστικό μηχάνημα πλυσίματος αυτοκινήτων, τα εντομοκτόνα σπρέι, οι λακ μαλλιών και γενικά οι σωλήνες…
Η ΠΕΒΕΚΕ στην παρέμβασή της, σχολιάζει τις ελλείψεις στο σχέδιο νόμου, αλλά και τα προβλήματα που θα δημιουργήσει η εφαρμογή του, αν παραμείνει ως έχει. Ηδη έχει καθοριστεί συνάντηση του Διοικητικού Συμβουλίου με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, για να περισωθεί οτιδήποτε πριν την αποστολή του σχεδίου νόμου για ψήφιση.
Ανάμεσα στα σχόλια της ΠΕΒΕΚΕ, αρκεί να αναφερθεί η έλλειψη του όρου δίκαννο(!) στα κυνηγετικά όπλα, ενώ εννοείται ότι αγνοήθηκαν για άλλη μια φορά τα ιστορικά εμπροσθογεμή.
Η θέση της ΠΕΒΕΚΕ είναι να συμπεριληφθούν τα ιστορικά εμπροσθογεμή στα κυνηγετικά όπλα, με όλους φυσικά τους περιορισμούς που αφορούν τα κυνηγετικά όπλα. Επίσης να συμπεριληφθεί και η μαύρη πυρίτιδα προς εμπορία, φυσικά με όλους του σχετικούς περιορισμούς του Τμήματος Βιομηχανίας.
Για τα ραβδωτά όπλα τονίζεται ότι: «το ραβδωτό όπλο πρέπει να επιτραπεί. Πρόκειται κατ’ αρχήν για εναρμονισμό με την κοινοτική οδηγία, την οποία έχουν υιοθετήσει όλες οι ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες στις οποίες υπάρχει τριχωτό θήραμα. Το ραβδωτό όπλο συμβάλλει στον περιορισμό του άσκοπου τραυματισμού θηραμάτων και στην πρόληψη κυνηγετικών ατυχημάτων».
Στα σχόλια της ΠΕΒΕΚΕ αναφέρεται επίσης ότι:
– Βάσει οδηγίας της Ε.Ε 93/15, μόνο η πυρίτιδα υπόκειται σε έλεγχο διακίνησης. Τα υπόλοιπα αδρανή συστατικά (κάλυκες, βύσματα, χόνδροι, καψούλια) δεν αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία και ασφάλεια. Συνεπώς ο ορισμός των πυρομαχικών να αφορά μόνο το προϊόν στην τελική του μορφή. Τουλάχιστον αυτό να ισχύει μόνο για τα κυνηγετικά είδη.
– Τα αντίγραφα (REPLICA) πυροβόλων όπλων είναι αντίγραφα λειτουργούντα όπλα παλαιότερων όπλων που είχαν κατασκευαστεί πριν από το 1900. Οι απομιμήσεις πυροβόλων όπλων δεν εμπίπτουν στον νόμο περί όπλων αφού είναι ομοιώματα πυροβόλων όπλων από ευτελέστερα υλικά. Οι απομιμήσεις δεν είναι λειτουργούντα όπλα και είναι αδύνατον να μετατραπούν σε λειτουργούντα όπλα.
– Η επανεξαγωγή και επανεισαγωγή αεροβόλων προς επισκευή να γίνεται άνευ αδείας. Είναι παράλογο, εφόσον έχουν εισαχθεί νόμιμα και με άδειες, να χρειάζονται πάλι άδεια. Η εν λόγω διαδικασία να γίνεται βάσει μιας απλής κοινοποίησης.
– Ενώ επιτρέπεται η γόμωση πυρομαχικών για λειόκανα όπλα (κυνηγετικά φυσίγγια) από ιδιώτες, απαγορεύεται η αναγόμωση. Είναι μία απαγόρευση εκτός λογικής που πιθανότατα συγχέεται με την φοβία της αναγόμωσης πυρομαχικών για ραβδωτά όπλα (μεταλλικά πυρομαχικά). Ζητούμε την ελεύθερη αναγόμωση πυρομαχικών για λειόκανα όπλα (κυνηγετικά φυσίγγια) για ιδιωτική χρήση. Επιτρέπεται σε όλη την Ευρώπη.
– Τα περισσότερα είδη σκοπεύτρων απαγορεύονται (red dot, διόπτρες) κλπ. Ουσιαστικά τέτοια προϊόντα πωλούνται σχεδόν σε όλο τον κόσμο ελεύθερα και δεν αποτελούν κανένα κίνδυνο για την ασφάλεια και την δημόσια τάξη. Τα σκόπευτρα δεν είναι όπλα. Συμβάλουν δεν στην αρτιότερη σκόπευση, εκπαίδευση με αποτέλεσμα να μην τραυματίζονται άσκοπα τα θηράματα και η δραστηριότητα του κυνηγίου να γίνεται με ασφάλεια.
– Είναι κοινό μυστικό ότι προσομοιωτές σκόπευσης, εισάγονται στην Ελλάδα κατά κόρον μέσω του internet από ιδιώτες. Η δυνατότητα ελέγχου είναι μηδαμινή ειδικά όταν πρόκειται για αγορές από χώρες εντός Ε.Ε. Τελικά αυτά τα είδη εισάγονται από άλλες χώρες χωρίς να μένει ούτε ένα ευρώ στην Ελλάδα. Χαμένα έσοδα, λιγότερες πωλήσεις, λιγότερες θέσεις εργασίας. Ζητούμε την ελεύθερη πώληση διοπτρών και φωτιζόμενων σκοπεύτρων.
Δεν είναι κατανοητή η λογική της απαγόρευσης των προσομοιωτών σκόπευσης. Πρόκειται Απαραίτητα εργαλεία εκμάθησης σκόπευσης, πολύ χρήσιμα κυρίως σε νέους σκοπευτές ή κυνηγούς.
– Να προβλεφθεί στον ίδιο νόμο και το επάγγελμα του οπλουργού. Επίσης να προβλεφθεί η δυνατότητα των Αντιπροσωπειών να πραγματοποιούν απλές μικροεπισκευές με εργαλεία χειρός στις εγκαταστάσεις τους. Αυτό θα βοηθήσει σημαντικά στην ταχύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
– Είναι αδιανόητο να απαγορεύεται την χρήση βεγγαλικών για σινιάλο από ομάδες διάσωσης, ορειβάτες και κυνηγούς και να τα επιβάλλεται σ’ έναν χρήστη σκάφους αναψυχής.Ζητούμε την ελεύθερη πώληση τέτοιων βεγγαλικών. Το ίδιο να ισχύσει και για τους ισχυρούς φακούς σινιάλου, οι οποίοι …θεωρούνται στο προσχέδιο όπλα!
Τέλος η ΠΕΒΕΚΕ ζητάει:
– Να προβλέπεται η περίπτωση, προσωρινής φύλαξης όπλων κλπ, ως εκθέματα σε επίσημες εμπορικές εκθέσεις, εφόσον ο διοργανωτής έχει λάβει αντίστοιχη προσωρινή άδεια. (όλες οι προϋποθέσεις φύλαξης δεκτές)
– Να προβλέπεται η περίπτωση προσωρινής φύλαξης όπλων κλπ σε εργαστήρια φωτογραφίας,(έστω και ολιγοήμερη) . Τα όπλα θα εγγράφονται σε ειδικό βιβλίο κίνησης όπλων για μη εμπορικούς σκοπούς.
– Να προβλέπεται η περίπτωση προσωρινής χρήσης όπλων κλπ, από τους δημοσιογράφους των τεχνικών εντύπων του χώρου.
– Να προβλέπεται η περίπτωση δοκιμής όπλου σε σκοπευτήρια, για λόγους επίδειξης ή δοκιμής καλής λειτουργίας.
Ανακοίνωση εξέδωσε και η ΠΕΦΟΠ, στην οποία μεταξύ άλλων τονίζει τη διαπίστωση της ότι:
"Ουδεμία πρόθεση και ουδεμία διάθεση υπάρχει από την πολιτεία για την σύνταξη ενός άρτιου νομοθετήματος στο οποίο θα μπορούσε να γίνει μία σοβαρή, σύγχρονη και επιστημονική προσέγγιση στο θέμα της οπλοκατοχής".
Η ΠΕΦΟΠ προτείνει την απόσυρση του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου και την άμεση σύσταση νομοπαρασκευαστικής επιτροπής με αντικείμενο την δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου νομοθετικού πλαισίου το οποίο να συμφωνεί τόσο με την δημοκρατική και συνταγματική νομιμότητα της χώρας μας όσο και με τα δεδομένα της ενωμένης Ευρώπης. Εάν τούτο δεν καταστεί εφικτό και καθόσον είναι πλέον προφανής η άρνηση της πολιτείας να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα, η ΠΕΦΟΠ προαναγγέλει προσφυγή στα αρμόδια κοινοτικά όργανα, ώστε να εξαναγκασθεί η Ελληνική πολιτεία να εναρμονισθεί με το ευρωπαϊκό κεκτημένο?.
Αντιαναπτυξιακός νόμος
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΠΕΒΕΚΕ κ. Μιχάλης Κύργιας, μας δήλωσε ότι:
"Με μεγάλη λύπη, διαπιστώνουμε ακόμη μια φορά ότι η προτάσεις της ΠΕΒΕΚΕ, όχι μόνο δεν λαμβάνονται υπ’ όψιν, αλλά για μια ακόμη φορά αγνοείται επιδεικτικά ολόκληρος ο επαγγελματικός κλάδος. Δεν εξηγείται διαφορετικά, το γεγονός ότι παρά τα τόσα υπομνήματά μας και τις ατελείωτες προσπάθειες επικοινωνίας της Ένωσής μας με στελέχη του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, το νέο σχέδιο νόμου παραμένει σχεδόν ίδιο με ελάχιστες μη ουσιαστικές για τον κλάδο τροποποιήσεις.
Με αυτό το σχέδιο νόμου, τα χρόνια προβλήματα του κλάδου μας εξακολουθούν να διαιωνίζονται, ενώ το Ελληνικό κράτος και κυρίως η Ελληνική Αστυνομία συνεχίζουν να επιφορτίζονται με ένα τεράστιο όγκο ανούσιας και ακατανόητης γραφειοκρατίας. Ο νέος νόμος παραμένει εξαιρετικά αναδρομικός, ασαφής και στερείται σε απελπιστικό βαθμό την κοινή λογική. Επιπλέον είναι εξαιρετικά αντιαναπτυξιακός καθώς αποθαρρύνει κάθε ιδιωτική πρωτοβουλία για παραγωγή και κυρίως εξαγωγές.
Παρά τις διαβεβαιώσεις από στελέχη του αρμόδιου Υπουργείου ότι θα κληθούμε για να διατυπώσουμε τις προτάσεις μας, ξαφνικά καλούμαστε να διαβουλευτούμε εντός οκτώ ημερών και μέσω?. του διαδικτύου!
Η Ένωσή μας είναι έτοιμη εδώ και καιρό με συγκεκριμένες προτάσεις και λύσεις προκειμένου να βγει ένας νόμος που θα απλοποιεί τις διαδικασίες εξασφαλίζοντας στο μέγιστο την δημόσια ασφάλεια και την ομαλή λειτουργία της αγοράς".