οι μέθοδοι εκπαίδευσης είναι όχι δύο αλλά …6 .
Το κολλάρο εκπαίδευσης μπορείς να το χρησιμοποιήσεις με δύο τρόπους,
[b]α)[/b]όπως είπε ο falcon δηλαδή:
φωνάζεις,
δεν έρχεται,
τιμωρία.
αυτό λέγεται "θετική τιμωρία"
ή
[b]β)[/b] σε πολύ χαμηλή ένταση, τόσο όσο να βλέπεις πως το σκυλί έχει κάτι που το ενοχλεί και ψάχνεται κοιτώντας πίσω του ,γύρω του (όχι δηλαδή οδυνηρά – σκέψου σαν να σου τραβάει εσένα συνεχώς κάποιος το μανίκι – δεν είναι το ίδιο με το να σου ρίχνει γροθιά στο στομάχι) , του λες "ελα" και μόλις σε πλησιάσει σταματάει η χαμηλή ένταση.
αυτό λέγεται "αρνητική επιβράβευση" και απαιτεί καλής ποιότητας κολλάρο
Το κολλάρο είναι εξαίρετο [u]εργαλείο[/u] εκπαίδευσης αλλά για ικανούς εκπαιδευτές με εξαιρετικό [u][b]θεωρητικό υπόβαθρο[/b][/u]!!!! Δεν είναι τυχαίο που την δεύτερη μέθοδο την αγνοούν οι 99 στους 100 έλληνες "εκπαιδευτές" κυνηγετικών σκύλων, και δη αγγλικών φυλών (που φημίζονται για την ΑΝΑΓΚΗ τους σε ήπιες μεθόδους)….
Όλα τα εργαλεία είναι καλά η κακά αναλόγως με τον χρήστη, με το μαχαίρι κόβουμε ψωμί αλλά μπορούμε και να σκοτώσουμε.
Η κάθε μέθοδος εάν δεν εφαρμοστεί σωστά μπορεί να έχει ανεπιθύμητα αποτελέσματα.
Εάν υπερβάλλεις στην πρώτη μέθοδο τότε ο σκύλος θα συνδιάσει το έλα με την τιμωρία και θα φεύγει ακόμη πιο μακρυά.
Εάν υπερβάλλεις στην δεύτερη μέθοδο ο σκύλος μπορεί να μάθει να μην φεύγει από τα πόδια σου.
τα πιο ισχυρά και ανθεκτικά αποτελέσματα μπορείς να τα έχεις με έναν συνδιασμό των δύο μεθόδων και μαζί και κλίκερ ( δηλαδή να βάλεις στο παιχνίδι και την "θετική επιβράβευση" )
[color=”#FF0000″]μάλλον πρέπει να γράψω ένα αρθράκι για την θεωρία εκμάθησης….[/color]
Πιστεύω ότι θα ενδιέφερε πολλούς 1 σχετικό άρθρο.