Σκέψεις και προβληματισμοί στην ΓΣ της Δ’ ΚΟΣΕ

0

του Γιάννη Θεοδώρου

— Πραγματοποιήθηκε στις 23/11/2009 ημέρα Δευτέρα, η έκτακτη Γενική Συνέλευση της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Στερεάς Ελλάδας (Δ΄ ΚΟΣΕ) στο Ξενοδοχείο «ΤΙΤΑΝΙΑ», Λεωφ. Πανεπιστημίου 52, Αθήνα.  Το αντικείμενο της Συνέλευσης καθώς τα θέματα που τέθηκαν για συζήτηση αφορούσαν τις εξελίξεις που πιθανώς θα πλήξουν ή θα «απειλήσουν» τη διατήρηση παραδοσιακών δραστηριοτήτων της υπαίθρου όπως είναι το κυνήγι.

Από τις  τοποθετήσεις αρχικά του Προέδρου της  ΚΣΕ κ. Νικ. Παπαδόδημα και εν συνεχεία του Προέδρου της Δ΄ ΚΟΣΕ κ. Νικ. Σταθόπουλου, προέκυψαν τα ακόλουθα:

α) Είναι έντονη η ανησυχία και ο προβληματισμός των Κυνηγετικών Οργανώσεων για την υπαγωγή των διοικητικών και εκτελεστικών αρμοδιοτήτων που αφορούσαν τα δάση και το περιβάλλον στο νεοσυσταθέν Υπουργείο Περιβάλλοντος, όπου φυσικά μεταφέρονται και τα θέματα θήρας, με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης να μην έχει πλέον σχέση με τα κυνηγετικά ζητήματα.

β) Και ως προς τη βασική φιλοσοφία και τις αντικειμενικές ανάγκες που επέβαλλαν την ίδρυση του νέου Υπουργείου κανείς δεν έχει  αντίρρηση αφού μόνο η χώρα μας από τα κράτη μέλη της Ε.Ε δεν είχε ειδικό Υπουργείο. Οι προβληματισμοί όμως που προκύπτουν καθώς και οι «συνειρμοί», έχουν να κάνουν με μια καθαρά αντικυνηγετική θέση και στάση του τέως ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο είχε κατ΄ επανάληψη προβεί, στην έκδοση Υπουργικών αποφάσεων, κατά παράβαση της εθνικής και κοινοτική νομοθεσίας αποστερώντας από τους κυνηγούς ζωτικό χώρο και «εξοβελίζοντας» το κυνήγι σαν «οχλούσα» δραστηριότητα από Εθνικούς Δρυμούς, Πάρκα κλπ. Η πιο πρόσφατη μάλιστα ΚΥΑ που εκδόθηκε το 2007 για το ΔΕΛΤΑ ΕΒΡΟΥ, ξεσηκώνοντας δικαιολογημένο κύμα αγανάκτησης,  οδήγησε την ΚΣΕ στην άσκηση ενδίκων μέσων και στην προσβολή της με αίτηση ακύρωσης ενώπιον του ΣτΕ, το οποίο πρόσφατα, με μια απόφαση μείζονος σημασίας, ακύρωσε την εν λόγω απόφαση αποδεχόμενο πλήρως τις απόψεις των Κ.Ο.

γ) Η  νέα Υπουργός Περιβάλλοντος άμα τη αναλήψει των καθηκόντων και στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης για θέματα του Υπουργείου, συναντήθηκε με  εκπροσώπους ΜΚΟ, ορισμένες εκ των οποίων, έχουν σφοδρή αντιπαράθεση με την κυνηγετική κοινότητα και μάλιστα «επιθυμούν» διακαώς την παύση του κυνηγιού στις 31/1. Δεν έχει πράξει όμως το ίδιο και με τους θεσμικούς εκπροσώπους των κυνηγετικών οργανώσεων, ενώ ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος με τον οποίο συναντήθηκε δυο φορές ο Πρόεδρος της ΚΣΕ και ο οποίος θα αναλάβει, κατά τις κυβερνητικές δηλώσεις,  τον κρίσιμο τομέα των δασών άρα και του κυνηγιού, ακόμη δεν έχει αποσαφηνισμένες εκτελεστές αρμοδιότητες.

δ) Την  ανησυχία επιτείνει βεβαίως και η προσεχής εκδίκαση στο ΣτΕ δυο προσφυγών, αυτής δηλαδή που έχει ασκήσει η Ζωοφιλική Οικολογική Ένωση που εκπροσωπεί ο Αγ. Αγγελέτος και αφορά την ακύρωση της ρυθμιστικής 2009/2010 καθώς και αυτής που έχουν ασκήσει οι δημόσιοι δασοφύλακες και αφορά την λειτουργία και δομή της Ομοσπονδιακής Θηροφυλακής. Σε προηγούμενες περιπτώσεις που αφορούσαν τη ρυθμιστική και όταν το ΣτΕ ακύρωνε αυτή, μέσα σε ελάχιστο χρόνο και με βάση τα νέα δεδομένα που επέβαλλε το Δικαστήριο, ο αρμόδιος Υπουργός Γεωργίας ή Αγροτικής Ανάπτυξης εξέδιδε άμεσα τη νέα τροποποιημένη και ευθυγραμμισμένη με την δικαστική απόφαση ρυθμιστική. Επομένως υπήρχε «κοινός τόπος» συνεργασίας του Υπουργείου και της ΚΣΕ, η οποία προσκόμιζε σε δεύτερο χρόνο και όλα τα επικουρικά σχετικά στοιχεία, μελέτες, καταγραφές, ευρωπαϊκή πρακτική και νομολογία για να τεκμηριωθεί νομικά η νέα ρυθμιστική.

Με το νέο όμως χάρτη αρμοδιοτήΔτων και  τη «μετακύλιση» των θεμάτων Θήρας στο νέο Υπουργείο, έχει απωλεσθεί εν πρώτοις ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, αυτό της «ταχείας υπηρεσιακής αντίδρασης» και δεν είναι κανείς σε θέση, αντικειμενικά να υποθέσει, τι θα συμβεί σε μια περίπτωση «ακυρωτικής» απόφασης, πόσο γρήγορα και ποιοι θα αντιληφθούν τι πρέπει να γίνει και κυρίως ποια θα είναι η πραγματική βούληση της εκτελεστικής εξουσίας και διάθεση για το κυνήγι και την ομαλή διεξαγωγή του, όταν η υπηρεσιακή ενημέρωση συντελείται από υπαλλήλους, που από την προϋπηρεσία τους στη Δ/νση Θήρας δεν έχουν και τις καλύτερες «αναμνήσεις» οι κυνηγοί και η Υπουργός δεν έχει ακόμη δεχθεί τους εκπροσώπους των Κ.Ο…

ε) Έγινε μνεία στα επιδοτούμενα και συγχρηματοδοτούμενα ευρωπαϊκά προγράμματα που ανέλαβαν ΜΚΟ, πχ η καταγραφή/απογραφή/παρακολούθηση αιγαιογλάρου, κορμοράνου κλπ στοίχισε 2500000€, με άγνωστο αποτέλεσμα, ενώ αντίθετα, την ίδια στιγμή, 100εκ € που έχουν εισπραχθεί από τα τέλη έκδοσης αδειών μόνο περίπου15 εκ € έχουν επενδυθεί για έργα θηραματικής πολιτικής, το κόστος της Θηροφυλακής καλύπτουν εξ ολοκλήρου οι Κ.Ο, οι οποίες παράλληλα εκταμιεύουν και μεγάλα ποσά για αναβάθμιση βιοτόπων και συμπληρωματικά έργα, ενώ συμβάλλουν εθελοντικά σε πληθώρα κοινωνικών δράσεων ιδίοις πάντα εξόδοις. Είναι λοιπόν «ηλίου φαεινότερο», ποιος πραγματικά μοχθεί, αγωνίζεται και δαπανά για το περιβάλλον διαχρονικά και ποιοι απλά διαχειρίζονται  ότι έχει σχέση μ΄ αυτό, μιας και κάτω από την «ταμπέλα» της αειφόρου ανάπτυξης, της πράσινης ανάπτυξης, των ΑΠΕ κοκ, «συνωθούνται» ποικιλώνυμα συμφέροντα, τα οποία ομονοούν και συμφωνούν σε πληθώρα περιπτώσεων, ότι το κυνήγι και οι κυνηγοί είναι ανεπιθύμητοι στην υπόθεση «περιβάλλον»…

στ) Είναι  χαρακτηριστική η «αγκύλωση» των  εγχωρίων πολεμίων του κυνηγιού, που  μάλιστα αναλαμβάνουν και αξιώματα, αφού στο νομικό οδηγό για την  προστασία της βιοποικιλότητας  «κεφάλαιο 11» που έχει υποβληθεί σαν παράρτημα εισηγητικού νόμου-που ήταν «έτοιμος» σε μόλις έξι μέρες (!) για να δοθεί στη νέα Υπουργό- για το περιβάλλον και την ανάκληση του «δασοκτόνου»  νόμου του 2003, εμφανίζεται σε πρώτο πλάνο ένας κυνηγός να «σημαδεύει ένα πουλάκι»…!

Είναι λοιπόν εμφανές ό,τι η τυχόν ολίσθηση σε ένα  αντικυνηγετικό κατήφορο αυτού του «ύφους» και «ήθους», ούτε θα συμβάλλει στη συνεργασία κυνηγών και Υπουργείου αλλά και θα αποτελέσει αιτία και αφορμή για έντονη και διαρκή αντίδραση των Κ.Ο, των κυνηγών και των επαγγελματιών του χώρου

ζ) Η απόφαση των Κ.Ο είναι ειλημμένη και δεν θα δεχθούν σε καμία περίπτωση συρρίκνωση του κυνηγετικού χρόνου, όταν μάλιστα από το 2003 έχει κριθεί το θέμα του Φεβρουαρίου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και καταργήθηκε η σχετική δίκη, μετά τα αίτημα παραπομπής της χώρας μας από οικολογικές οργανώσεις για παραβιάσεις της κοινοτικής νομοθεσίας ούτε και θα γίνει αποδεκτή έκδοση ΚΥΑ που θα εξαιρούν και θα σβήνουν μεγάλες περιοχές εκατ. στρεμμάτων από τον κυνηγετικό χάρτη (Ήπειρος, Πάρνωνας κλπ)

η) Έχει αποφασιστεί η δυναμική πλέον αντιμετώπιση των αντικυνηγετικών επιφάσεων σε όλα τα επίπεδα, με τη συνδρομή και επικοινωνιολόγου, η έκδοση ολιγοσέλιδου ειδικού ενημερωτικού φακέλου με τα έργα και την προσφορά των κυνηγών που θα αποστέλλεται σε πολιτικά κόμματα, βουλευτές κλπ, η προβολή εμβόλιμων «σπότς», η κινητοποίηση των Κ.Σ και η ενδελεχής ενημέρωση των τοπικών φορέων, Δήμοι, Νομαρχίες, τοπικοί βουλευτές και πολιτευτές, η συνάντηση της ΚΣΕ με πολιτικούς αρχηγούς και εκπροσώπους κομμάτων αλλά και όποιο άλλο ακόμη μέσο που θα συμβάλλει την εξωστρέφεια και την περαιτέρω προβολή του έργου και του ρόλου των κυνηγών.

— Στην Γενική Συνέλευση παραβρέθηκαν, χαιρέτισαν και μίλησαν οι βουλευτές κ.κ Μαρκόπουλος και Καντερές εκ μέρους της ΝΔ και Τ. Αντωνίου εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, που δήλωσαν την κατανόηση στα κυνηγετικά αιτήματα, τον ενστερνισμό των κυνηγετικών αγωνιών και προβληματισμών καθώς και την περαιτέρω βοήθειά τους σε επίπεδο Κοινοβουλίου, μιας και οι τρεις συμμετέχουν στην Επιτροπή για τα περιβαλλοντικά ζητήματα.

— Με τη λήξη των εργασιών εκδόθηκε ομόφωνο ψήφισμα το οποίο και θα αποσταλεί σε πληθώρα αποδεκτών, όπως δε προέκυψε από τις ομιλίες και τοποθετήσεις Προέδρων Κ.Σ,  όλοι συμφωνούν με το γενικό πλαίσιο δράσης που χαράχτηκε και θα τελούν σε διαρκή εγρήγορση τα ΔΣ και τα μέλη των Συλλόγων, προκειμένου να αντιδράσουν άμεσα σε κάθε αντικυνηγετική επιβουλή απ΄ όπου κι αν προέλθει.

Share.

Τα σχόλια είναι κλειστά σε αυτό το θέμα


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων