Καταρχήν να εκφράσω και εγώ την απορία μου και την έκπληξή μου στα θέματα που καλείται να αναμορφώσει ο “νέος” Ν. 2168/93, αν όντως κάτι τέτοιο είναι “στα σκαριά”, δηλαδή ή τις ελλείψεις του παλιού νόμου ή τη θεραπεία των όποιων υποτιθέμενων “νομικών κενών” έχουν παρουσιαστεί από την εφραμογή του και με μια δεδομένη εμπειρία σήμερα (13) ετών ή την ανάγκη νέων ρυθμίσεων πιο βελτιωμένων και πιο λειτοιυργικών ή την ερφαρμογή Κοινοτικών Οδηγιών, διαφορετικά και αν δεν συντρέχουν κάποιος ή κάποιοι λόγοι δεν χρειάζεται και νέος νόμος … πράγμα που σε άλλη χώρα έχει αξία ως λογικό και αυταπόδεικτο επιχείρημα, στη χώρα μας όμως κάτι τέτοιο δεν ίσχυε και δεν θα ισχύσει …
Η εκτελεστική εξουσία “αρέσκεται” στην συνεχή “παραγωγή” νόμων μέσω της Βουλής, αισίως έχουμε ξεπαράσει κατά πολύ τους 3.500 νόμους, και, στην ελληνική κατοχύρωση της “πατέντας” της ύπαρξης μιας “πολυνομοθεσίας” που κάνει τα πράγματα σύνθετα, γραφειοκρατικά, δυσνόητα, κάνει το έργο των Υπηρεσιών αναποτελεσματικό και αντιπαραγωγικό και όταν τα πράγματα φθάνουν στα όρια τους και βλέπουν από τη καθημερινότητα τις παρενέργειες και τα κενά, σπεύδουν ταχέως με άλλον έναν νόμο, πιο σύνθετο, να θεραπεύσουν τα προβλήματα.
Αυτή η εγχώρια “νομοθετική υπερπαραγωγή” καλύπτει και την ανασφάλεια των κρατούντων και εκάστοτε κυβερνώντων, αφού “το λέει ο νόμος που βγάλαμε εμείς, έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο”, είναι βέβαιο ότι οι Υπηρεσίες και η δικαστική εξουσία θα λειτουργήσουν βάσει αυτού και ταυατόρχονα σε πολλές περιπτώσεις, η αλλαγή ενός νόμου και η κατάργησή του, συνδέεται και με την εναλλαγή στην εξουσία άλλου κόμματος οπότε είτε από ιδεολογικοπολιτικούς λόγους ή σε εκτέλεση “υπεσχημένων” πρέπει να γίνει η “αλλαγή”.
Τώρα στο πρακτικό πεδίο, η επεξεργασία των νομοσχεδίων, λαμβάνει χώρα όντως σε υπηρεσιακό επίπεδο και η διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους ή τους κοινωνικούς φορείς ή τις επαγγελματικές συντεχνίες κλπ είναι εφικτή αν εξουσιοδοτικές διατάξεις το επειτρέπουν ή έχει κριθεί από τη νομολογία ή είναι απόρροια της “κοινής εμπειρίας” ό,τι τέτοιες διαβουλεύσεις, έχουν κοινωνικό όφελος, καθιστούν την αποδοχή, καταληκτικά ενός νόμου, από τη κοινωνία και τους πολίτες πιο εύκολη, χωρίς κραδασμούς και ταυτόχρονα πείθουν για την συναίνεση και την προσπάθεια της κρατικής εξουσίας να επιλύσει τα προβλήματα της καθημερινότητας στις σχέσεις κράτους – πολίτη, πολιτών κοκ μέσα από αυτή τη δημοκρατικά κατοχυρωμένη από το Σύνταγμα διαδικασία.
(Δεν ξέρω πόσοι έχετε ασχοληθεί με τα της προηγούμενης Συνταγματικής Αναθεώρησης και τα της επόμενης που ξεκίνησε και επίσης για ποιό λόγο η σύσταση Συνταγματικού Δικαστηρίου δημιουργεί τριβές και διαμάχη, αφού υποτίθεται ότι το Σύνταγμα είναι ο “υπέρτατος” νόμος, το μείζον νομοθετικό περίγραμμα, θυμηθείτε την έννοια του Συνταγματικού νομοθέτη και οι “κοινοί νόμοι”, οι εκτελεστικοί του Συντάγματος νόμοι, που προέρχονται από το “κοινό νομοθέτη”).
Το ουσιαστικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σαν κυνηγοί είναι ότι τα θέματα των όπλων – πυρομαχικών είναι αρμοδιότητας ΥΔΤ και τα λοιπά του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, επομένως πρέπει να πατάμε και να ισορροπούμε πάνω σε δυό “βάρκες” … στο σκέλος των ενεργειών προς το δεύτερο Υπουργείο, λίγο πολύ μας είναι γνωστά τα δεδομένα και το τι κάνουν (ή δεν κάνουν) οι αρμόδιες Υπηρεσίες του σε ότι αφορά το πρώτο η ΚΣΕ είχε αποκαταστήσει έναν δίαυλο επικοινωνίας και επαφών -ιδιαίτερα με την αφορμή των Ολυμπιακών αγώνων-.
Η ΚΣΕ με αφορμή συγκεκριμένα ζητήματα που ανέκυπταν όπως πχ το θέμα των αδήλωτων όπλων και της παράτασης των προθεσμιών είχε ζητήσει στις 28/7/04 από το ΥΔΤ παράταση ισχύος των δελτίων κατοχής.
Στις 9/8/04 είχε πραγματοποιηθεί η συνάντηση του Υπουργού ΔΤ με την ΚΣΕ για το θέμα της συμμετοχής της Ομοσπονδιακής στην ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων, μια ευκαιρία που ήταν αφορμή να ειπωθούν τα πράγματα με το όνομα τους, για το ποιοί είναι οι κυνηγοί και τι έργο επιτελούν … αποσπώντας τα καλύτερα λόγια από τον κ. Υπουργό …
Στις 17/8/04 η ΚΣΕ δημοσιοποιεί το Δελτίο Τύπου και τα ιδιαιτέρως εγκωμιαστικά σχόλια του κ. Υπουργού για την εθελοντική προσφορά των κυνηγών στην υλοποίηση και εκτέλεση του προγράμματος “ασφάλεια Ο.Α”
Στις 16/2/05 πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Υπουργού και αντιπροσωπαίες της ΚΣΕ αναφορικά με τη συνεργασία ΕΛ.ΑΣ και Ομοσπονδιακής στη πάταξη παραβατικών γενικά συμπεριφορών, την παράνομη οπλοφορία στη Κρήτη και τη δυνατότητα εκπαίδευσης Θηροφυλάκων στις εγκαταστάσεις της ΕΜ.ΑΚ και μάλιστα είχε χαριστεί στον κ. Υπουργό ως δώρο μια “καραμπίνα” … και δόθηκαν στη δημοσιότητα οι κοινοί στόχοι που δεν ήταν άλλοι από την πάταξη του φαινομένου της άσκοπης χρήσης των όπλων και τςη ασφαλούς χρήσης τους.
Στις 9/11/05 η ΚΣΕ γνωστοποιεί ότι με έγγραφο της (587/10-10-05)ζήτησε επισήμως από το ΥΔΤ να επανεξετάσει τη στάση του Υπουργείου απέναντι στο θέμα “ραβδωτά όπλα” δηλώνοντας χαρακτηριστικά:
” … Όπως πληροφορηθήκαμε από τον ημερήσιο Τύπο, σε σχετική σύσκεψη εκπρόσωποι της Δνσης Θήρας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ήταν κάθετα αρνητικοί στην εισαγωγή των ραβδωτών όπλων στη χώρα μας και στην χρήση τους για το κυνήγι των τριχωτών, χωρίς να εκφέρουν κανένα επιχείρημα διαχειριστικής μορφής και γίνεται έκδηλο το πρόβλημα, κατά πόσον το Υπουργείο, μπορεί να εκπροσωπείται σε τέτοιες σοβαρές και σημαντικές συσκέψεις και συναντήσεις από εκπροσώπους του, που μεθοδικά απορρίπτουν όλες τις προτάσεις μέτρων διαχείρισης του θηραματικού πλούτου που υποβάλλουν διαρκώς οι Κ.Ο … άρα η άγνοια δεν δικαιολογείται …”
Το παραπάνω έγγραφο κοιονοποιούνταν και στον αρμόδιο Υπουργό που επόπτευε τη Δνση Θήρας και γινότνα δημοσίως γνωστό, ότι η ΚΣΕ, “τελεί πάντα σε αναμονή πρόσκλησης από το ΥΔΤ, να συζητήσει εκτενώς μετους υπηρεσιακούς παράγοντες τη δέσμη των προτάσεων που είχε ήδη αποσταλεί …”
Στις 9/2/06 γνωστοποιείται από την ΚΣΕ η ευχαριστήρια επιστολή του Αρχηγού ΕΛ.ΑΣ για την συνεισφορά των κυνηγών και κυρίως των Θηροφυλάκων στην αντιμετώπιση των προβλημάτων από τη σφοδρή κακοκαιρία και τέλος στις 14/2/06 γνωστοποιεί η ΚΣΕ ότι το ΥΔΤ έδωσε και νέα παράταση για δήλωση αδήλωτων όπλων …
Στην περσινή DIANA όπως και στη φετεινή είχε έρθει ο Σύμβουλος του ΥΔΤ ο κ. Μαρής ό οποίος ήταν και στην ομιλία πέρυσι του Προέδρου της ΚΣΕ, φέτος δεν γνωρίζω αν ήταν, μεταφέροντας τις λίαν θετικές απόψεις για το ρόλο των κυνηγών και των Κ.Ο και με διάθεση ειλικρινούς και πλήρους συνεργασίας με την ΚΣΕ υπό την ιδιότητά του αυτή, αναφέρονΤΑς σαν παράΔειγμα τις συνεχείς παρατάσεις για δήλωση όπλων, αποδεχόμενος ΤΙς εισηγήσεις των Κ.Ο .
Τώρα αν μετά τη “μετοίκηση” του κ. Βουλγαράκη άλλαξε τόσο δραματικά στο ΥΔΤ το κλίμα, αν όλα τα κολακευτικά σχόλια και οι έπαινοι πήγαν στα σκουπίδια, αν η υποτιθέμενη συνεργασία με την ΚΣΕ παρέμεινε γράμμμα κενού περιεχομένου, για ένα εκπονούμενο νομοσχέδιο χωρίς καν τυπική ενημέρωση, αν ο υπηρεσιακός μανδαρινισμός σε μια επίδειξη ισχύος(; σκέφτεται σήμερα για να εισηγηθεί αύριο προς τον αρμόδιο Υπουργό τέτοιες απαγορευτικές διατάξεις “Κύριος οίδε” …
’ραγε υπό ποιό καθεστώς ανασφάλειας, φόβου, τρομολαγνείας και τρομουστερίας ξεκινούν τέτοιες “υποθέσεις εργασίας” που αύριο μπορεί και να είναι και “νόμοι του ελληνικού κράτους” ;;
Ελπίζω να καταλάβουν και οι πιο αδαείς, αν τα σενάρια αυτά είναι υπαρκτά, ότι με τα λειόκαννα ούτε έστηνες ούτε στήνεις “αντάρτικο πόλεων” και βέβαια δεν ασκείς τρομοκρατία …
Και βέβαια ας μην ξεχνάμε, ότι όλα σχεδόν τα ελληνικά κόμματα που και εμείς οι ίδιοι ψηφίζουμε, πλην των εξαιρέσεων προσώπων δηλαδή ελάχιστων βουλευτών ή ολίγων Υπουργών κυνηγών, λίγο ή και καθόλου δεν ενδιαφέρονται για το κυνήγι συνολικά, όποτε το κάνουν είναι για “αποκομιδή” κομματικών και εκλογικών οφελών …
Από τα προαναφερθέντα και σχετικά πρόσφατα Δελτία Τύπου ο καθένας μας ας κρίνει και βγάλει συμπεράσματα
Αν η ΚΣΕ και οι Κ.Ο, στέκονται στο ύψος των περιστάσεων που τους επιτρέπει η κείμενη νομοθεσία και υπαγορεύουν οι θεσμικές εξουσιοδοτήσεις …
Για τη στάση των “αρμοδίων και συναρμοδίων” Υπουργείων ΔΤ & Αγροτικής Ανάπτυξης απέναντι σε κοινωνικές τάξεις ή πολυπληθείς ομάδες όπως οι κυνηγοί και βέβαια για την “επιστημονική εγκυρότητα” των υπηρεσιακών απόψεων και εισηγήσεων και τη δοκησησοφία των απανταχού ευρισκομένων κρατικών μανδαρίνων που παθαίνουν “αλλεργικό σόκ” όταν ακούσουν για κυνηγετικά όπλα, κυνήγι και κυνηγούς …
Στο ότι έχουν τη δύναμη και την επιρροή, να δρομολογούν και να κατευθύνουν τα “πράγματα” όπου θέλουν, δια της “υπηρεσιακής οδού”, εκμεταλλευόμενοι τα όσα νομικά κενά ή το απόλυτο γράμμα και πνεύμα των ελληνικών νόμων, σε μια επίδειξη “υπηρεσιακού θράσους” και δύναμης … εμμένοντας σε στερεότυπα και αρνούμενοι το δημόσιο διάλογο ή τουλάχιστον το άκουσμα κάποιων απόψεων εμπλεκομένων …
’ραγε σε ένα τέτοιων δομών “σύστημα”, παραγωγής και διαχείρισης της κεντρικής εξουσίας, με ρητές και προδιαγεγραμμένες “συνιστώσες”, τι μπορεί να κάνουν και δεν έκαναν η ΚΣΕ & και οι Κ.Ο ;;
Να μεταβληθούν σε “τέταρτη εξουσία” μαζί με την εκτελεστική, τη νομοθετική και τη δικαστική ;; μήπως τους αναθέτουμε ακουσίως ή εκουσίως ρόλους που δεν έχουν για να στηρίξουμε τη δικαιολογημένη εν πολλοίς αγανάκτησή μας ;;
’ραγε τι προτάσεις ατομικά ή συλλογικά – όχι διαπιστώσεις ή υποδείξεις – μπορούμε να καταθέσουμε ;; και αν δεν γίνουν λχ αποδεκτές αφού δεν προβλέπεταιμια τέτοια διαβούλευση ή έχει απλά χαρακτήρα ενημερωτικό και όχι γνωμοδοτικό και αποφασιστικής σημασίας, τι κάνουμε από κει και πέρα ;; θα κάνουμε προσφυγές ;; θα καταθέσουμε “όπλα παρα πόδας” ;; θα σταματήσουμε το κυνήγι ;;
Μήπως μας έχουν πάρει, παραπάνω από το κανονικό χαμπάρι, ότι είμαστε “κυνηγοί εκ φύσεως” και τίποτα δεν θα αναστείλει τη κυνηγετική δραστηριότητα, ότι και αν συμβεί ;; ότι και αν κάνουν … ;;
Αυτά τα “τραγελαφικά” που ζούμε κατά καιρούς, τα θυμόμαστε άραγε, όταν ψηφίζουμε κάθε τέσσερα χρόνια, δίνοντας ΠΙΘΑΝΩΣ ψήφο εμπιστοσύνης, στα αυριανά “αντικυνηγετικά μέτρα” ;;