Κυνηγοί & οικολόγοι :Βίοι Παράλληλοι;

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 76 έως 90 (από 106 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/12/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    700
    XIRO στις #85561

      Φίλε Κώστα (elcos) οι προσυμφωνίες και τα άλλα που υποστηρίζω ότι πρέπει να προηγηθούν, δεν αφορούν τον μεταξύ μας διάλογο , αλλά τον διάλογο που ίσως υπάρξει σε επίπεδο οργανώσεων.

      Εμείς εδώ ,όπως και εσύ άλλωστε, αντιπροσωπεύουμε τον εαυτό μας μόνο και φυσικά μπορούμε να συζητήσουμε και να πιούμε έναν καφέ χωρίς … προαπαιτούμενα…

      Ούτε φυσικά μας χρειάζεσαι εσύ ως “Κώστας”…για οποιοδήποτε λόγο…

      Η συγκεκριμένη αναφορά μου αφορούσε και πάλι κάποιες οικολογικές, αυτοαποκαλούμενες ,οργανώσεις , οι οποίες οψίμως και αφού μας είχαν περάσει “γενεές δεκατέσσερες” μας φλερτάρουν για συνεργασία κοινή δράση και τα σχετικά…τώρα που βρίσκονται σε δύσκολη (επικοινωνιακά και οικονομικά) θέση…

      Αν θέλεις μπορούμε να επεκταθούμε αν και δεν νομίζω ότι είναι της παρούσης…

      Εσύ ,από ότι έχω καταλάβει ,προτείνεις ΩΣ ΑΤΟΜΟ να συνεργαστούμε ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Ή ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ του συλλόγου στον οποίο ανήκεις…

      Εγώ στα σχετικά μηνύματά μου αναφερόμουν σε συνεργασία επιπέδου συλλόγων και όχι σε μεμονωμένες και βασιζόμενες σε προσωπικές σχέσεις συνεργασίες…

      Όχι ότι δεν θα ήταν χρήσιμες , απλά δεν θα είχαν το εύρος και την αποτελεσματικότητα ευρύτερων δράσεων…

      Αν λοιπόν έχω καταλάβει σωστά τις προθέσεις σου, να βρεθούμε να συζητήσουμε ότι θέλεις και σε βεβαιώνω με τις καλύτερες των προθέσεων από μέρους μας…

      Επιμένω όμως ότι αν θέλουμε το καλό της φύσης , οι δράσεις μας θα πρέπει να είναι σε επίπεδο συλλόγων , ώστε να υπάρξει και καλύτερη οργάνωση και οικονομική ενίσχυση και κινητοποίηση περισσότερων ανθρώπων, ώστε να έχουμε αποτελέσματα …

      Αλλιώς έσύ , εγώ και 3-4 άλλα άτομα ως ομάδα , δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα , πέραν του “φωτεινού παραδείγματος” και την παρακίνηση των σκουριασμένων δομών ένθεν κακείθεν….

    Φιλικά: Γιάννης


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/12/2006
    Αρ. μηνυμάτων:
    326
    cougar στις #85563


    [indent]Μνημόνιο: Αρχική αποστολή από XIRO στίς 08 Φεβρουάριος 2007


      Αλλιώς έσύ , εγώ και 3-4 άλλα άτομα ως ομάδα , δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα , πέραν του “φωτεινού παραδείγματος” και την παρακίνηση των σκουριασμένων δομών ένθεν κακείθεν….


    [/indent]

    Αγαπητέ XIRO όλα αρχίζουν όταν πάρουμε την απόφαση να κάνουμε το πρώτο βήμα…

     

    Διαβάζοντας αυτά που έγραψε η Γιώτα και ο Δημήτρης (κάποια από αυτά τα ήξερα) αναρωτιέμαι πως έχουμε καταντήσει τόσο σκληροί και απάνθρωποι…

     

    Για τον κάθε ιδιοκτήτη φάρμας (βιομηχανίας) το αρνί, το κοτόπουλο, η αγελάδα και ότι άλλο εκτρέφει έχει την αξία ενός μπουλονιού, ενός άξονα αυτοκινήτου, ενός ανταλλακτικού.  Για αυτούς τα ζώα δεν έχουν ζωή είναι απλά προϊόντα.  Τώρα αν αυτό δικαιολογεί τους κυνηγούς που φωτογραφίζονται περήφανα δίπλα στα θηράματά τους ή εμάς τους υπόλοιπους, τους έμμεσα κυνηγούς που τρώμε τα βασανισμένα ζώα σας λέω με βεβαιότητα ΟΧΙ! Δεν μας δικαιολογεί! Κανέναν μας!

     

    Κάθε φορά που βλέπω και ακούω για την βαναυσότητα με την οποία αντιμετωπίζουμε την φύση αναρωτιέμαι που πήγε η πολυσυζητημένη ανώτερη ευφυΐα μας;;;

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/12/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    700
    XIRO στις #85564


    [indent]Μνημόνιο: Αρχική αποστολή από cougar στίς 07 Φεβρουάριος 2007


    Αγαπητοί μου φίλοι θα σας απαντήσω αλλά πριν το κάνω θέλω να μοιραστώ κάτι.  Δεν είστε οι μοναδικοί κυνηγοί που έρχομαι σε επαφή.  Οι δύο θείοι μου αδέλφια της μητέρας μου είναι κυνηγοί.  Τέσσερα ξαδέλφια μου γιοι των θείων μου είναι κυνηγοί τα δύο παιδιά από τα ξαδέλφια μου είναι κυνηγοί ένας μάλιστα στα 20 του είναι εξαιρετικός στο σημάδι.  Ο άντρας της εξαδέλφης μου είναι κυνηγός και εξαίρετος ψαροντουφεκάς.  Ο καλύτερος και πιο αγαπημένος μου φίλος, μέλος του forum σας, είναι κυνηγός και φυσικά αρκετοί οικογενειακοί μας φίλοι είναι κυνηγοί και κυνηγούν εντός και εκτός Ελλάδος.  Το σπίτι μου στο χωριό συνορεύει με Παπαδόδημα σίγουρα συγγενή του Προέδρου σας.  Όλα αυτά τα λέω για να σας δώσω να καταλάβετε ότι γνωρίζω τα «καθέκαστα» εκ των έσω και καθόλου υποκρίτρια δεν είμαι όταν μιλώ και φυσικά  οι «επαγγελματίες» του «αντίπαλου» χώρου δεν χρειάζονται εφαλτήρια σαν εμένα για να πουν τις απόψεις τους, τους τα προσφέρουν απλόχερα οι «κακοί» συνάδελφοί σας.

     

    Πίσω από την φράση “κυνισμός, είναι ο δυσάρεστος τρόπος να λες την αλήθεια…” μπορούν να «κρυφτούν» πολλοί ακόμα και δολοφόνοι όπως αυτός του Αγρινίου ή η mirta206 αφού η δική τους αλήθεια είναι διαφορετική από την δική σας/μου  οπότε δεν βρίσκω το λόγο να μου το λέτε  συνέχεια άλλωστε δεν σας θεωρώ κυνικούς.

     

    Για να επανέλθω να σας πω τι βλέπω εγώ όταν κοιτώ αυτή την φωτογραφία αλλά και πολλές άλλες με θηράματα που χωρούν στο τσουβάλι αλλά δεν μπαίνουν παρά εκτίθενται βαλμένα στην σειρά ανάμεσα σε όπλα και σφαίρες και που όλοι μπορείτε να τα δείτε αν μπείτε στις ιστοσελίδες που υπογράφουν πολλά μέλη σας.

     

    Βλέπω λοιπόν μια επίδειξη ισχύος, έναν ξιπασμό, θάνατο, έλλειψη σεβασμού απέναντι σε ένα πλάσμα που έδωσε την ζωή του για μας, στο μυαλό μου έρχονται εικόνες από ένα ζώο να τρέχει αγωνιώντας να ξεφύγει από αυτούς που το έχουν περικυκλώσει, και το κυριότερο το ερώτημα πέθανε αμέσως ή υπέφερε, αυτά έρχονται στο μυαλό μου αγαπητοί μου φίλοι.

     

    Όσο για το ποια είναι η διαφορά του «θηρευμένου» αγριογούρουνου από αυτό που κρέμεται στο κρεοπωλείο για μένα είναι η γνώση ότι το δεύτερο πέθανε χωρίς να υποφέρει.

     

    Τελειώνοντας θέλω να πω ότι μπορώ να δω το συγκεκριμένο δημοσίευμα για το οποίο γίνετε και ο λόγος ως ενημερωτικό και σε καμία περίπτωση ως αντικυνηγετικό και θεωρώ ότι η αναφορά του εδώ έχει ως σκοπό απλά τον εντυπωσιασμό.  Επίσης έχει αρχίσει να με ενοχλεί ιδιαίτερα η πάγια δικηγορίστικη τακτική του THEOD να μην δέχεται τίποτα, να αγνοεί τις όποιες αποδείξεις του παρατίθενται, να θεωρεί ότι μόνο αυτός έχει δίκιο και με δηκτικό ύφος να υποβιβάζει το όποιο κύρος του συνομιλητή του.

     

    Είμαι άνθρωπος χαμηλών τόνων και το να μπαίνω σε αντιπαραθέσεις είναι κάτι που με κουράζει και με στεναχωρεί για αυτό και δεν θέλω να αρχίσω άλλη μια.  Τέλος, θέλω να σας πω ότι χάρηκα ιδιαίτερα για την «γνωριμία» μας και τις «συζητήσεις» μας.


    ……………………………………………………………………………………………….

    Φίλη cougar νομίζω ότι αδικείς τον Γιάννη…. Αυτά που ανεβάζει στα μηνύματά του είναι πέρα για πέρα αληθινά , είναι μόνο ένα μικρό μέρος της ιστορίας των σχέσεων και επιδιώξεων των οικολογικών οργανώσεων και αν είχα χρόνο να ανεβάσω στο forum στοιχεία από την επαίσχυντη προπαγάνδα των οικολόγων στα ΣΧΟΛΕΙΑ θα ανατρίχιαζες και ίσως να αποσπούσαμε και την προσοχή κανενός εισαγγελέα για την δράση κάποιων ατόμων στον χώρο της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ….

      Φαίνεται (και είναι φυσικό…) να αγνοείς πολλά πράγματα και καλό θα ήταν (όσο κουραστικό κι αν σου φαίνεται) να διαβάσεις με προσοχή τα ΣΤΟΙΧΕΙΑ που αναφέρει ο Γιάννης…

    Αλλιώς (αγνοώντας τα σοιχεία  δηλαδή) θα μιλάμε σε επίπεδο συναισθηματικών εντυπώσεων και θα ηθικολογούμε ο καθένας από την πλευρά του , διατυμπανίζωντας ακόπως και ανοήτως την ηθική ανωτερότητά μας έναντι του άλλου…

      Γιατί λοιπόν σε ενοχλούν τα ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ;;;;;

      Γιατί σε όλες σχεδόν τις συζητήσεις που είχα με οικολόγους , αγνοούσαν εντελώς και ηλιθίως τα στοιχεία από μελέτες ΞΕΝΩΝ ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ που τους παρουσίαζα και επέμεναν στην προσέγγιση του θέματος του κυνηγίου μέσω αφελεστάτων επικλήσεων του συναισθήματος των συνομιλητών τους καταλήγοντας πάντα με το κλισέ: “τα καημένα τα ζωάκια τι τραβάνε από σας τους βάρβαρους και απάνθρωπους κυνηγούς!!!!”

    Μα είναι λογική αυτή;;;; Να αγνοούμε επιμόνως οτιδήποτε έχει σχέση με την πραγματικότητα και να επικαλούμαστε με παιδική αφέλεια τον οίκτο και την συμπάθεια έναντι των ζώων , την στιγμή ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΜΑΣ (ΚΑΙ ΥΜΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ) τα χρησιμοποιούμε ποικιλοτρόπως….

      Αυτό είναι που ονομάζουμε “φανατισμό”…..Μου θυμίζεις κάποια γνωστότατη κυρία (πρώην δημοσιογράφο και οπαδό της Ν.Δ. και νυν ενταχθείσα σε κόμμα της αριστεράς ) η οποία αφού έλουζε τους κυνηγούς με τα γνωστά … περί ηθικής επιχειρήματα, πήγαινε για ψάρεμα….έχοντας ήσυχη την συνείδησή της ότι έπραξε το καθήκον της έναντι των …μισών ζώων…και των ανθρώπων…

      Ας σοβαρευτούμε λίγο επιτέλους…..

      Φιλικά: Γιάννης

    [/indent]

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/12/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    700
    XIRO στις #345211


    [indent]Μνημόνιο: Αρχική αποστολή από cougar στίς 08 Φεβρουάριος 2007



    [indent]Μνημόνιο: Αρχική αποστολή από XIRO στίς 08 Φεβρουάριος 2007


      Αλλιώς έσύ , εγώ και 3-4 άλλα άτομα ως ομάδα , δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα , πέραν του “φωτεινού παραδείγματος” και την παρακίνηση των σκουριασμένων δομών ένθεν κακείθεν….


    [/indent]

    Αγαπητέ XIRO όλα αρχίζουν όταν πάρουμε την απόφαση να κάνουμε το πρώτο βήμα…

     

    Διαβάζοντας αυτά που έγραψε η Γιώτα και ο Δημήτρης (κάποια από αυτά τα ήξερα) αναρωτιέμαι πως έχουμε καταντήσει τόσο σκληροί και απάνθρωποι…

     

    Για τον κάθε ιδιοκτήτη φάρμας (βιομηχανίας) το αρνί, το κοτόπουλο, η αγελάδα και ότι άλλο εκτρέφει έχει την αξία ενός μπουλονιού, ενός άξονα αυτοκινήτου, ενός ανταλλακτικού.  Για αυτούς τα ζώα δεν έχουν ζωή είναι απλά προϊόντα.  Τώρα αν αυτό δικαιολογεί τους κυνηγούς που φωτογραφίζονται περήφανα δίπλα στα θηράματά τους ή εμάς τους υπόλοιπους, τους έμμεσα κυνηγούς που τρώμε τα βασανισμένα ζώα σας λέω με βεβαιότητα ΟΧΙ! Δεν μας δικαιολογεί! Κανέναν μας!

     

    Κάθε φορά που βλέπω και ακούω για την βαναυσότητα με την οποία αντιμετωπίζουμε την φύση αναρωτιέμαι που πήγε η πολυσυζητημένη ανώτερη ευφυΐα μας;;;

     


    [/indent]

    ……………………………………………………………………………………………………….

      Ωραία λοιπόν….

      Ας σταματήσουμε να σκοτώνουμε και να τρώμε τα ζώα …..

    Ας σταματήσουμε να καταστρέφουμε και να τρώμε τα φυτά , αφού σύμφωνα με μελέτες έγκριτων επιστημόνων έχουν (έστω σε υποτυπώδη μορφή) νευρικό σύστημα και συναισθήματα περιπου όπως τα ζώα….

     

    ΜΕ ΤΙ ΘΑ ΤΡΕΦΟΜΑΣΤΕ ΤΟΤΕ;;;;

      Μα φυσικά με ανόργανη ύλη: ΠΕΤΡΕΣ , ΑΝΟΡΓΑΝΑ ΑΛΑΤΑ , ΟΡΥΚΤΑ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΝΕΡΟ…

      Φιλτάτη Κορίνα , μήπως πρέπει να διαβάσεις λίγο ΒΙΟΛΟΓΙΑ;;;;;;;;;;;;;

      ΑΣ ΣΟΒΑΡΕΥΤΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!!!!!

      ΕΙΜΑΣΤΕ (;) ΕΝΗΛΙΚΑ ΑΤΟΜΑ ΚΑΙ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΜΟΡΦΩΣΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΙΣ….

    ΕΛΕΟΣ…..

      Φιλικά: Γιάννης

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    24/05/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    270
    DimitrisC στις #345212
    Γιάννη (XIRO) η Κορίνα νομίζω πως μιλάει σοβαρά στο συγκεκριμένο θέμα, απλά ανήκει σε εκείνη την μειοψηφία που είχαν το θάρρος να αντικρίσουν την αλήθεια για το τρόπο που “χρησιμοποιούμε” τη φύση.

     

    Το πρόβλημα είναι πως δεν ήταν προετοιμασμένη να διαχειριστεί αυτήν την αλήθεια, όπως και οι περισσότεροι από εμάς.

    Ετσι ασυναίσθητα πιστεύω, επέλεξε να επικεντρωθεί σε ορισμένες “αντιαισθητικές” για την ίδια, μικρολεπτομέρειες του όλου θέματος οι οποίες έχουν την ιδιότητα να μην διαταράσσουν τον τρόπο ζωής της. Διαφορετικά θα είχε τρελαθεί.

     

    Δηλαδή, καλά κάνει και αισθάνεται φρίκη για τον τρόπο που ασελγούμε στα ζώα, αλλά επειδή δεν έχει το θάρρος να σταματήσει πρώτα η ίδια να τρώει από τα προϊόντα μαζικής παραγωγής, προτιμάει να τα επικεντρώσει την ενόχληση της στους κυνηγούς τους ψαράδες και όπου αλλού, αρκεί η ίδια να μην ανήκε εξ αρχής σε αυτές τις ομάδες.

     

    Η μέθοδος αυτή είναι ιδιαίτερα βολική για τις συνειδήσεις μας. Εγώ από την μεριά μου, αδυνατώντας να σταματήσω να τρώω κρέας μαζικής παραγωγής, έχω βρει το κυνήγι ως κατευναστικό φάρμακο της συνείδησής μου. Αποφάσισα λοιπόν να τρώω κατά κύριο λόγο ζώα που τα έχω κυνηγήσει και σκοτώσει εγώ ο ίδιος. Το φάρμακο αυτό είναι επιδερμικό και στην ουσία συνεχίζω να χρηματοδοτώ τις βιομηχανίες κρέατος γιατί εάν περίμενα να χορτάσω από τα ζώα που θηρεύω, θα είχα τρελαθεί στη νηστεία…

     

    Γι’ αυτό σου λέω Κορίνα, στην ουσία το γουρούνι που κρέμεται από το τσιγκέλι του χασάπη στο Σούπερμαρκετ δεν έχει ούτε στο ελάχιστο λιγότερη ψυχή από το αγριογούρουνο που κρέμεται στο καπό του αυτοκινήτου του κυνηγού. Απλά επειδή δυσκολευόμαστε να σταματήσουμε να αγοράζουμε από τον χασάπη, πείθουμε τους εαυτούς μας πως μόνο η εικόνα του κακόμοιρου αγριόχοιρου στο καπό, είναι προϊόν κτηνωδίας….

     

    Η υπογραφή των μηνυμάτων μου, όπως έχω πολλές φορές επισημάνει, είναι διδακτική για όλους μας.

     

    Δημήτρης
    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #85568

     Αγαπητή φίλη cougar, εξ επαγγέλματος (21 ήδη συναπτά χρόνια στον σκληρό πυρήνα της δημόσιας διοίκησης και σε νομοτεχνικές επεξεργασίες), έχω μάθει να λειτουργώ πάντα με εφαλτήριο τις βασικές αρχές του δικαιϊκού μας συστήματος που διδάχτηκα στα ΑΕΙ και του νομικού μας πολιτισμού, ανεξαρτήτως πως οι κατά εποχή “εκπρόσωποι της εκτελεστικής εξουσίας”, αντιλαμβάνοναται ή υλοποιούν αυτά που εισηγείσαι…

     Η “αποδεικτική διαδικασία” όπως σωστά επισημαίνει ο φίλος Γιάννης και η “μέθοδος των παραδειγμάτων”, κωδικοποιεί, συνθέτει, συγκεκριμενοποιεί και φιλτράρει όλο εκείνο το υλικό, το οποίο κατά περίπτωση, καλείσαι να διαχειριστείς:

     Νόμους,  κανονιστικά Δ/τα και αποφάσεις, πηγές νομολογίας, ιστορικές διαδρομές, η “κοινή εμπειρία” και το περιβόητο “περί δικαίου αίσθημα”, για να διακριβώσεις εν τέλει το κοινωνικό κόστος ή όφελος και να επιμετρήσεις μια παραβατική, ποινικά συμπεριφορά ή να αποφανθείς για μια διοικητική διαφορά ή μια αστική διαφορά…

     Αγαπητή φίλη όταν η κατάσταση εκτραχυνθεί και φτάσεις “στα Δικαστήρια” όπως λέει ο σοφός λαός μας, τότε οι διάδικοι ή αντίδικοι, μοιραίως πως, θα υποστούν και την πιθανή χαρά μιας “νομικής νίκης” ή την πικρία μιας “νομικής ήττας”…

     Πιθανώς, ως “έξω” από αυτά τα διαδραματισθέντα, τα βλέπεις ως “δικηγορίστικα” ή ως μια “ξύλινη γλώσσα” ακατανόητη ή μια αλληλουχία γεγονότων και περιστατικών που αν δεν γνωρίζεις τις ακριβείς παραμέτρους τα θεωρείς υπερβολικά, ανούσια ή ακαταλαβίστικα…

     Είμαι αρκετά προσεκτικός στις διατυπώσεις μου και σε κανένα σημείο δεν προσωποποιώ τις αντίθετες απόψεις μου και δεν στοχοποιώ κανέναν, πόσο μάλλον τα νέα μέλη μας από εδώ, που δεν ευθύνονται για κάτι, κρίνω όμως πρόσωπα και πραγματικές  καταστάσεις και περιμένω απαντήσεις.

     Στη δικανική διαδικασία επαναλαμβάνω δυστυχώς, αυτό που επιμετράται, είναι τα αποδεικτικά στοιχεία και η αξιπιστία τους, η οποία έχει κριθεί καλώς ή κακώς ενώπιον Δικαστηρίων, όχι ο συναισθηματισμός, η απλούστευση, το στρογύλεμμα, δεν γράφονται έτσι “επίλογοι”,  δεν κλείνουν έτσι θέματα…

     Δεν μπορείς να παραγνωρίζεις τα “κομβικά σημεία” και απλά να περιστρέφεσαι γύρω από κάποιας συναισθηματικής φόρτισης γεγονότα ή ιδεολογήματα ατομικής χρήσης.

     Και πολύ περισσότερο, δεν έχω σκοπό ή πλάνο, την αρνητική αντιπαράθεση όπως προείπα με άτομα που δεν γνωρίζω όπως εσύ αλλά εκτιμώ την συνεισφορά τους στην συζήτησή μας.

     Αυτό όμως που δεν με βρίσκει σύμφωνο, είναι ότι ο “διαχρονικός αντικυνηγετισμός” είναι μια “φαντασίωσή μας”, χρησιμοποιεί πληθώρα στοιχείων και εκφυλίζεται στην πιο απευκταία προπαγάνδα…

     Καμιά επομένως πρόθεση “υποβιβασμού” συνομιλητών μου δεν με διακατέχει και κανένα απωθημένο τέτοιο δεν έχω, απλά η απουσία “αποδείξεων” είναι το ζητούμενο …

     Όχι βέβαια από τα ήδη εδώ νέα μέλη μας που δεν είναι κυνηγοί, το θέμα αν δεν έγινε αντιληπτό, το βάζω σε επίπεδο συλλογικό των αντιπροσωπευτικών ΜΚΟ και των στελεχών τους… 

     Αλλά εδώ πραγματικά (με) και μας ενδιαφέρουν οι απόψεις των φίλων που είχαν την τύχη να περάσουν από ΜΚΟ και να βιώσουν “το όλο σύστημα” πως τα έβλεπαν τότε και πως πραγματικά είναι τα πράγματα, οι κυνηγοί τελικά ήταν η αιτία παντός δεινού και κακού ;

     Τα πράγματα καλώς ή κακώς είναι περίπλοκα και έγιναν  ακόμη πιο σύνθετα στη διαδρομή του χρόνου και όχι με ευθύνη των κυνηγών, πάνω στους “ώμους” των οποίων, αποτέθηκαν τα πάντα… “πόσα να αντέξει το σαμάρι κι ο γαΐδαρος μαζί”; 

     Και όπως ορθά λέει ο Γιάννης -ΧΙRΟ- με την παιδική αφέλεια, την συμπάθεια, τον οίκτο, απλά υπεκφεύγουμε της πραγματικότητας κερδίζοντας απλά τις συναισθηματικές εντυπώσεις είτε από τους άλλους είτε από τον εαυτό μας…

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/12/2006
    Αρ. μηνυμάτων:
    326
    cougar στις #85569

    Γιάννη (XIRO) πάντα διαβάζω όλα τα στοιχεία που ανεβάζει ο THEOD και μάλιστα πολύ προσεκτικά.  Το συγκεκριμένο μήνυμα αφορούσε συγκεκριμένο άρθρο στο οποίο αναφέρθηκε ο THEOD και που κατά την προσωπική μου γνώμη δεν είναι αντικυνηγετικό.  Σίγουρα πολλά άλλα είναι.

     

    Δεν ήμουν ποτέ καλή στην βιολογία αλλά ξέρω τουλάχιστον ότι ο άνθρωπος είναι ψηλά στην τροφική αλυσίδα και χρειάζεται κρέας και φυτά για να τραφεί.  Προσωπικά, μου αρέσει ιδιαίτερα το κρέας. Τώρα πως διαπίστωσες από το μήνυμά μου ότι λέω να μην τρώμε τίποτα δεν καταλαβαίνω, αυτό που είπα (με αφορμή αυτά που έγραψε ο DimitrisC και η giwta) είναι να μην φερόμαστε απάνθρωπα στα ζώα που μας τρέφουν, να ζουν σε καλύτερες συνθήκες και να μην υποφέρουν κατά την θανάτωσή τους , τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο.  Και είμαι σίγουρη ότι συμφωνείς.

     

    Y.Γ. Δυστυχώς ενηλικιώθηκα πριν από πολλά χρόνια…

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #85570


    [indent]Μνημόνιο: Αρχική αποστολή από cougar στίς 08 Φεβρουάριος 2007


    “… Γιάννη (XIRO) πάντα διαβάζω όλα τα στοιχεία που ανεβάζει ο THEOD και μάλιστα πολύ προσεκτικά.  Το συγκεκριμένο μήνυμα αφορούσε συγκεκριμένο άρθρο στο οποίο αναφέρθηκε ο THEOD και που κατά την προσωπική μου γνώμη δεν είναι αντικυνηγετικό.  Σίγουρα πολλά άλλα είναι…”

     

    Είπα “υποκριτικά αντικυνηγετικό” και το ανέλυσα, εξ ού και η συζήτηση που ακολουθεί…

    [/indent]

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/12/2006
    Αρ. μηνυμάτων:
    326
    cougar στις #85571

    Γιάννη (ΤΗΕΟD) σε σέβομαι ιδιαίτερα και μπορώ να πω ότι σε θαυμάζω κιόλας, αλλά μερικές φορές με κάνεις έξαλλη!!!

     

    Δημήτρη μου έχεις δίκιο σε πολλά, ένα από αυτά είναι ότι μερικά πράγματα το μυαλό μου δεν μπορεί να τα χωρέσει, ειδικά πράγματα σαν αυτά που έγραψε η Γιώτα, μπορώ να δεχτώ να σκοτώνετε κάτι για να το χρησιμοποιήσουμε σαν τροφή,  αρκεί αυτό να μην υποφέρει.  Δεν μπορώ να αισθάνομαι ότι παιδιά και ζώα υποφέρουν απλά δεν μπορώ.  Μπορεί αυτά να σας ακούγονται υποκριτικά και ίσως να είναι έως ένα βαθμό αλλά αυτή είναι η αλήθεια μου.  

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #85572


    [indent]Μνημόνιο: Αρχική αποστολή από THEOD στίς 05 Φεβρουάριος 2007


     “Κυνήγι: από ανάγκη επιβίωσης, ευκαιρία επίδειξης …” 
     
    Η δράση των σημερινών θηρευτών ακόμα και αν γίνεται στα πλαίσια των νόμων και διατάξεων – που δυστυχώς στη χώρας μας αλλά και σε άλλες χώρες με ελλιπή οικολογική εκπαίδευση και ελαστικότητα στην τήρησή τους δεν εφαρμόζονται – έχει επηρεάσει στον μέγιστο βαθμό όχι μόνο τις ισορροπίες των ειδών που αποτελούν τους στόχους αναζήτησής τους αλλά και πολλών άλλων που άμεσα ή έμμεσα συνδέονται με τα προηγούμενα.

     Το κυνήγι είναι μια καθαρά αντιοικολογική παρέμβαση αφού φαίνεται να ευθύνεται για την βίαιη εξόντωση και συστηματική εξαφάνιση εκατοντάδων ειδών πουλιών και ζώων.

     Έχει προκαλέσει διατάραξη της ισορροπίας στην τροφική αλυσίδα με αποτέλεσμα η μείωση κάποιων ειδών να επιφέρει υπερπληθυσμό κάποιων άλλων, Για παράδειγμα η ραγδαία εξάπλωση των τρωκτικών στια αγροτικές περιοχές συνδέεται άμεσα με την μείωση του πληθυσμού των αλεπούδων και των μικρών αρπακτικών κουκουβάγια, κιρκινέζια … (!!!) 

     Η τελευταία αυτή περίπτωση σχετίζεται με την αντίληψη που έχουν πολλοί θηρευτές – κυνηγοί να βλέπουν ανταγωνιστικά κάποια είδη της πανίδας και της ορνιθοπανίδας… (!!!)

     Το σημείο που έχουν φτάσει τα πράγματα όσο αφορά την άγρια πανίδα είναι πλέον οριακό. Αυτό αφορά σχεδόν το σύνολο των χωρών του κόσμου και δεν έχει να κάνει απόλυτα με το κυνήγι. Αλλά είναι μια πραγματική, μια δεδομένη κατάσταση. Αρκετές χώρες έγκαιρα αντιλήφθηκαν το πρόβλημα και τη δυσμενή εξέλιξη και προχώρησαν σε μέτρα αν όχι για την ανατροπή, τουλάχιστον για την επιβράδυνση των αρνητικών δεδομένων.

     Κυνήγι. Ανάγκη, χόμπυ ή επίδειξη;

     … Είναι άξιο απορίας και προβληματισμού για το βαθμό και το είδος της ψυχικής ικανοποίησης των θηρευτών όταν φωτογραφίζονται μπροστά στα άψυχα θηράματά τους. Ο αγώνας ζωής και θανάτου του προϊστορικού ανθρώπου έχει αντικατασταθεί από την ψυχικά ανερμήνευτη προσωπική προβολή, με μοχλό τις δυνατότητες που δίνει η σύγχρονη τεχνολογία στον τομέα της βλητικής που αφαιρεί τη δυνατότητα σωτηρίας των θυμάτων.

     Αρωγός, η ηθελημένη κρατική ανοχή που στο όνομα των ανταποδοτικών κυνηγετικών εσόδων, του εσωτερικού τουρισμού και του εμπορίου συμβάλλει στην μεγαλύτερη εκστρατεία εξόντωσης ειδών της πανίδας του πλανήτη μας.

    Είναι σημαντικό, και το green-planet.gr δεσμεύεται να παρουσιάσει ότι υπάρχουν ιδιώτες και ιδιωτικοί φορείς, με ευαισθητοποιημένη οικολογική συνείδηση που επιχειρούν στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους να συμβάλλουν στην διευκόλυνση της αναπαραγωγικής διαδικασίας και της διατήρησης των ειδών.

     


    Απλά επαναφέρω κάποια σημεία, για να (ξανα)διαπισώστουμε πόσο αντικειμενική είναι η παρουσίαση, προς τι επομένως όλες οι(παραπάνω) ενέργειες των Κ.Ο, που εκμηδενίζονται εκ συστήματος ;; Ποιοι τελικά είναι οι “αδιόρθωτοι”;

    [/indent]

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    24/05/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    270
    DimitrisC στις #85574
    Τα είπαμε αυτά Κορίνα, ας μην επανερχόμαστε.

     

    Ο λαγός την ώρα που ξεψυχά από την τουφεκιά μας υποφέρει, όπως υπέφερε σε όλη την διάρκεια της ζωής του το γουρουνάκι που θα φας το βράδυ (καθότι τσικνοπέμπτη). Απλά το γουρουνάκι δεν μπορείς να μη το φας και έτσι προτιμάς να “αγνοείς” τον θλιβερό τρόπο ζωής και θανάτου του…

     

    Η στάση σου αυτή δεν είναι υποκριτική μόνο και μόνο γιατί την ίδια στάση έχουμε όλοι μας. Έτσι η ισχυρή πλειοψηφία δικαιώνει την βάναυση αυτή συμπεριφορά μας. Είναι αυτό που λένε, “το δίκιο του ισχυρού”. Από τη στιγμή που η ανθρωπότητα (σε μεγάλη πλειοψηφία), έχει επιλέξει να συμπεριφέρεται στα ζώα μαζικής παραγωγής έτσι όπως συμπεριφέρεται και να αγνοεί τις αλήθειες που παρουσίασε η Γιώτα, η συμπεριφορά αυτή, μας έγινε συνήθειο οπότε και ηθική.

     

    Γιατί “ήθος” ή “έθος” είναι αυτό που είθισται, αυτό που συνηθίζεται δηλαδή.

     

    Συνηθίζουμε να πληρώνουμε άλλους να σκοτώνουν ζώα για εμάς, όπότε αυτό είναι ηθικό.

    Δε συνηθίζουμε να τα σκοτώνουμε μόνοι μας κυνηγώντας τα, οπότε το κυνήγι γίνεται ανήθικο.

     

    Συνηθίζουμε να βλέπουμε νεκρά ζώα στα τσιγκέλια των κρεοπωλών, οπότε η πράξη μας κρίνεται ηθική.

    Δε συνηθίζουμε να βλέπουμε νεκρά ζώα στα καπό των αυτοκινήτων οπότε η πράξη αυτή χαρακτηρίζεται ανήθικη.

     

    Εάν συνηθίζαμε να τρόμε τους νεκρούς συγγενείς μας, όπως κάνανε εθιμοτυπικά οι Εγγλέζοι δύο χιλιάδες χρόνια πριν, τότε το να μη φας τα αφτιά του νεκρού πατέρα σου στη κηδεία του, θα ήταν μία πράξη πέρα για πέρα ανήθικη.

     

    Με κατάλαβες τώρα Κορίνα; Ή να τα πάρουμε πάλι από την αρχή;

     

    Δημήτρης
    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/12/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    700
    XIRO στις #85578


    [indent]Μνημόνιο: Αρχική αποστολή από cougar στίς 08 Φεβρουάριος 2007


    Γιάννη (XIRO) πάντα διαβάζω όλα τα στοιχεία που ανεβάζει ο THEOD και μάλιστα πολύ προσεκτικά.  Το συγκεκριμένο μήνυμα αφορούσε συγκεκριμένο άρθρο στο οποίο αναφέρθηκε ο THEOD και που κατά την προσωπική μου γνώμη δεν είναι αντικυνηγετικό.  Σίγουρα πολλά άλλα είναι.

     

    Δεν ήμουν ποτέ καλή στην βιολογία αλλά ξέρω τουλάχιστον ότι ο άνθρωπος είναι ψηλά στην τροφική αλυσίδα και χρειάζεται κρέας και φυτά για να τραφεί.  Προσωπικά, μου αρέσει ιδιαίτερα το κρέας. Τώρα πως διαπίστωσες από το μήνυμά μου ότι λέω να μην τρώμε τίποτα δεν καταλαβαίνω, αυτό που είπα (με αφορμή αυτά που έγραψε ο DimitrisC και η giwta) είναι να μην φερόμαστε απάνθρωπα στα ζώα που μας τρέφουν, να ζουν σε καλύτερες συνθήκες και να μην υποφέρουν κατά την θανάτωσή τους , τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο.  Και είμαι σίγουρη ότι συμφωνείς.

     

    Y.Γ. Δυστυχώς ενηλικιώθηκα πριν από πολλά χρόνια…


    ………………………………………………………………………………………….

    Ασφαλώς και θα συμφωνήσω….

    Αγαπητή Κορίνα εκείνο που με εξοργίζει  είναι ότι αναλωνόμαστε σε φιλολογικοηθικές συζητήσεις περί του αν πρέπει να φαίνονται ή όχι τα θηράματα που καρπώθηκε ένας κυνηγός ή αν πρέπει ή όχι να κρεμάνε οι χασάπηδες τα σφάγια και αγνοούμε τα πραγματικά προβλήματα του περιβάλλοντος που είναι η μόλυνση και η αλόγιστη χρήση φυσικών πόρων , που βάζουν σε κίνδυνο την ίδια την ύπαρξη του πλανήτη και άρα το μέλλον του ανθρώπινου (και όχι μόνο) είδους .

      Επίσης κλαίμε και και οδυρόμαστε αν τυχόν βασανιστεί κάποιο ζώο και ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΗΘΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΠΟΥ ΔΙΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΜΕ …

      Ασφαλώς θα γνωρίζεις πόσοι άνθρωποι σφαγιάζονται αυτή την στιγμή στο Ιράκ και αλλού για να πλουτίσουν από τα πετρέλαια κάποια μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού, ανθρωποειδή…

      Αυτοί οι άνθρωποι και αυτά τα παιδάκια δεν έχουν ψυχή ;;; Δεν βασανίζονται ορφανά , άρρωστα και ακρωτηριασμένα;

     Με κάνει έξαλλο το γεγονός ότι όλα αυτά αγνοούνται και ασχολούμαστε με τα γουρουνάκια ήμερα ή μη….

      Δυστυχώς η ανώτερη ευφυία μας την οποία επικαλείσαι, δεν έχει απ΄ ότι φαίνεται περίσσευμα ευαισθησίας για τους ανθρώπους αλλά μόνο για τα … κοτόπουλα…

      Ε πώς να το κάνουμε φίλη Κορίνα….Με ενδιαφέρει περισσότερο το θλιμμένο και απογοητευμένο βλέμμα ενός παιδιού παρά το αν έχει στρες το κοτόπουλο …..

     Και μην βιαστεί να πει κάποιος ότι άλλο θέμα οι άνθρωποι και άλλο θέμα τα ζώα και να μην τα συγχέουμε …ΓΙΑΤΙ ΑΛΙΜΟΝΟ ΜΑΣ ΩΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΕΙΔΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ (υποτίθεται) ΟΝΤΟΤΗΤΑ , ΑΝ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΜΟΙΡΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ…

    Αλλά όπως πάντα ομφαλοσκοπούμε “διυλίζοντας τον…κώνωπα” -“φιλοκαλλούντες μετ΄ ευτελείας και φιλοσοφούντες …μετά… μαλακίας” …(Περικλέους Επιτάφιος παράφραση,για να μην παρεξηγηθώ )

    Φιλικά: Γιάννης

    [/indent]

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    18/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8660
    victz στις #345215

     Η αληθεια ειναι οτι παρακολουθω τις συζητησεις με εντονο ενδιαφερον, ασχετως οτι δεν συμμετασχω, κυριως γιατι, οταν επιχειρηματολογει ο Γιαννης (διαλεξτε εσεις ποιον θελετε), συνηθως καλυπτει και μενα, αφηστε δε το γεγονος οτι δεν τα καταφερνω και ιδιαιτερα καλα στα λογια. Τολμω να πω, οτι οι αποψεις τις Κορινας εχουν το ενδιαφερον απο την αποψη ενος τριτου, εκτος κυνηγετικης δραστηριοτητας (οχι ομως και πραγματικοτητας) παρατηρητη, οπως και της Γιωτας σαν συνειδητου κατ’επιλογη χορτοφαγου.

     Το κυνηγι, ειναι νομιζω μια απλη, και ισως ηθικοτερη δραστηριοτητα, απο οτι ειναι η εκτροφη ζωων για βρωση, και σιγουρα πολυ καλυτερη απο την βιομηχανικη εκτροφη. Το θηραμα, εχει, δυνατοτητα διαφυγης, οπωσδηποτε μεγαλυτερη απο του εκτροφειου. Το θεμα του αν ενα ζωο υποφερει, ειναι πολυ μεγαλο. Σιγουρα ο ξαφνικος θανατος ενος ζωου δεν ειναι ποτε ανωδυνος. Ομως, πιστευω οτι ο σωστος κυνηγος, προσεχει ωστε να το θανατωνει οσο το δυνατον πιο γρηγορα, ει δυνατον ακαριαια. Φαινεται απανθρωπο, αλλα αν το καλοσκεφτεις ειναι πολυ πιο ηθικο απο το να το αφηνεις να πεθαινει μονο του, μετα απο καποια ωρα.

     Επισης το θηραμα ειναι τροπαιο, δινει αξια με το θανατο του στο κυνηγο, εφοσον καταφερε να το θηρευσει οπως επρεπε, και οχι με πονηρο τροπο. Ετσι, ο κυνηγος οφειλει να το εχει οπως πρεπει, οχι πεταμενο σαν πατσαβουρι, ουτε με καπελο, γυαλια και τσιγαρα. Οφειλει να το σεβεται, και να αναγνωριζει την αξια του, να το βλεπει σαν ενα αξιο αντιπαλο, οχι σαν εχθρο που πρεπει να ταπεινωθει. Απο αυτη την αποψη καταλαβαινω το κυνηγο που καταφερε να εχει μια καλη κυνηγετικη μερα, και την αναγκη αποτυπωσης αυτης της μερας σε φωτογραφια. Ομως δεν μπορω να καταλαβω την αναγκη περιφορας του θηραματος (ειτε ειναι τρυγονια-ειτε περδικες-ειτε αγριοχοιρος) κρεμασμενο στο αμαξι, σαν την διαπομπευση των καταδικων καποιες παλιοτερες εποχες.

     Μακαρι ολοι, και εγω μεσα, να δειχναμε την μιση ευαισθησια, που δειχνουμε για το τι τρωμε, τι αναπνεουμε, τι πινουμε, τι βλεπουμε ή δε βλεπουμε γυρω μας, και για τα παιδακια της Αφρικης ή της Ασιας. Μας κοπτει, και νοιαζομαστε μοναχα για οτι μας συμφερει, για οτι αφορα εμας. Οχι τους αλλους. Δεν μας νοιαζει για την υποβαθμιση του περιβαλλοντος της Αφρικης, ουτε για τη χρηση χημικων στην Ασια, ουτε για οτιδηποτε αλλο βλαβερο στη Νοτια Αμερικη. Αμεσως ομως γινομαστε κατα των χημικων, αν αποδεικτει οτι στο πιατο ΜΑΣ καταφτανουν τροφιμα με διοξινες, αντιβιοτικα και αλλα ωραια. Αν ο αερας που αναπνεουμε ΕΜΕΙΣ ειναι μολυσμενος, ειμαστε κατα των ρυπογονων εργοστασιων, αν το νερο ΜΑΣ εχει βαρεα μεταλα, τοτε γινομαστε εξαλλοι.

     Προσφατα, δεν θυμαμαι που, διαβαζα, οτι το κρεας ενος ελεφαντα, ειναι ικανο να χορτασει τον πληθυσμο ενος μικρου χωριου και ενα μεγαλο χρονικο διαστημα. Καποιοι ομως, προφανως χορτατοι, αποφασισαν οτι ειναι προτιμοτερο να ζει ο ελεφαντας, και να πεθαινουν οι ανθρωποι. Η θανατωση ενος ζωου οπως ο ελεφαντας, στα ματια ενος Ελληνοπουλου φανταζει αναιτια και αδικη, σιγουρα σκληρη και απανθρωπη. Στα ματια ενος ετοιμοθανατου Αφρικανοπουλου ομως;

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    27/11/2006
    Αρ. μηνυμάτων:
    5
    giwta στις #85593

    το να μεγαλωσεις εναν ελεφαντα για να φαγωθει ομως χρειαζεται 10 πλασια τροφη απ οτι το βαρος του ισως και παραπανω οποτε γιατι να τραφουν οι ανθρωποι με αυτη τη τροφη? ολα αυτα που λεμε εδω ειναι μικρες λεπτομερειες ετσι για να εχουμε να λεμε ενω εχουμε καταστρεψει τη φυση και η αληθεια ειναι πολυ πικρη. αν ολοι κηνυγοι, οικολογοι, φυτοφαγοι θεωρουμε τους εαυτους μας προστατες της φυσης τοτε δεν θα μπαιναμε σε τετοιεσ διαδικασιες. θα κοιτουσαμε πως να λυσουμε καποια προβληματα και οχι να προσπαθουμε να πεισουμε ο ενας τον αλλον για το ποιος ειναι καλος η κακος η ανωριμος η οτι αλλο εχει ειπωθει εδω μεσα. και δεν ενονωνται τα διαφορα κινηματα επιδη το καθενα θεωρει πως ειναι ιδιαιτερο και πιο σημαντικο απο το αλλο και αυτο μου φερνει λυπη και οργη. γιατι ολα γυρω μας σαπιζουν και εμεις φοραμε ακριβα αρωματα για να κρυβουμε τη βρωμα. και αυτο αφηνουμε στα παιδια μας.

    ***τη φυση δεν τη κληρονομησαμε απο τους προγονους μας αλλα τη δανειστηκαμε απο τα παιδια μας***

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    12/09/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    193
    zeppos στις #85626

    ****τη φυση δεν τη κληρονομησαμε απο τους προγονους μας αλλα τη δανειστηκαμε απο τα παιδια μας***

    Το παραπάνω περισπούδαστο μπουρδολόγημα είναι μια καθαρά ανθρωποκεντρική θέση, που προφανώς αντιτίθεται ευθέως στα οικολογικά κίνητρα όσων το υιοθετούν..

    Η φύση ΔΕΝ είναι κανενός ιδιοκτησία να κληρονομείται, να δανείζεται, κλπ..

    Ο άνθρωπος είναι ένα μικρό μόνο μέρος της φύσης και έχει τα ίδια δικαιώματα σωστής αειφορικής χρήσης με όλα τα άλλα τμήματά της..

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 76 έως 90 (από 106 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων