Κυνηγοί & οικολόγοι :Βίοι Παράλληλοι;

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 106 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #28573

    Κυνηγοί & οικολόγοι: “Βίοι Παράλληλοι”; και αν ναι, ως πότε;
     Κ.Ο & Οικολογικές Οργανώσεις:Μπορούν να βρουν σημεία “σύγκλισης” και “κοινούς τόπους” συνεργασίας ;
     Η Κυνηγετική κοινότητα και τα 250.000 μέλη της και όσοι από την άλλη πλευρά, μετέχουν των “οικολογικών δρωμένων”,  μέσα από φιλοπεριβαλλοντικά σωματεία, οικολογικά σωματεία, ζωοφιλικά σωματεία και παρεμφερείς συλλόγους, βρίσκονται σε “εμπόλεμη κατάσταση”;
     Είναι επιστρατευμένοι οι μεν -κυνηγοί- να προασπίσουν την ιδιότητά τους, την κυνηγετική και να υπεραμυνθούν, μιας νόμιμης και νομοθετικά κατοχυρωμένης δραστηριότητας με το ΝΔ 86/69; “ένα σχήμα οξύμωρο” που έχει μια ελληνική πρωτοτυπία…
     Αναπτύχθηκε μια “διαπάλη” με τους οικολόγους και παρεμφερείς οργανώσεις κάθε τύπου και μορφής, που έφτασε στο σημείο, να οδηγήσει  στις δικαστικές αίθουσες των Ακυρωτικών Δικαστηρίων, το κυνήγι ως “κατηγορούμενο” για κατά συρροήν «διαρκή» εγκλήματα, κατά της πανίδας … μια ελληνική πρωτοτυπία και “ένα σχήμα οξύμωρο “, νόμος εκτελεστικός να προβλέπει, αλλά όσοι τον εφαρμόζουν και ασκούν τη θήρα βάσει των διατάξεων του, να είναι “έκνομοι”… 
     Ήταν όμως και μια ευκαιρία, να διαπιστώσει η κυνηγετική κοινότητα τι ήταν “το κυνήγι” και για την επίσημη εκτελεστική εξουσία…τι μέτρα έλαβε, τι είχε υπόψη, πως θωράκιζε νομοθετικά και κανονιστικά το πλαίσιο άσκησης της θήρας εν Ελλάδι και βέβαια το πόσες και ποιες μελέτες ανά  έτος κατάρτιζαν οι αρμόδιες Υπηρεσίες του ΥΠ. ΓΕ…
     Και από την άλλη, είναι διαπιστευμένοι και από που οι υπερασπιστές της ευταξίας -και αντίδικοι των κυνηγών- οικολόγοι, να διαπιστώνουν σε κάθε ευκαιρία ό,τι οι κυνηγοί ήταν οι “ηθικά και πρακτικά” υπεύθυνοι για κάθε είδους «οικολογική ασέβεια», παρεκτροπή και «βιασμό» της πανίδας και χλωρίδας αυτού του τόπου;
     Κατηγορήθηκαν για “αφανισμό» ζωικών ειδών, για “σφαγιασμούς” και «εκατόμβες» πυροβολημένων πουλιών, για τη “δολοφονική” τακτική να πυροβολείται “ότι πετάει και ό,τι περπατάει” στην ελληνική ύπαιθρο….
    Και φυσικά την προάσπιση των θέσεων, των ενώσεων αυτών των οικολόγων, ενδίκως και προς τα κανάλια, τα ΜΜΕ κλπ είχαν αναλάβει και συγκεκριμένα «φυσικά πρόσωπα», που είχαν ιδιότητες εκ της θέσεως τους “ηγετικές”, ως μετέχοντες  στα συλλογικά όργανα διοίκησης τους και που επανεμφανίζονται «ως τέως», στα ΜΜΕ, ως επιστολογράφοι ή αρθρογράφοι, στον απόηχο των τραγικών γεγονότων του Αγρινίου, «εγκαλώντας» την κυνηγετική κοινότητα και για «ελλειμματική παιδεία»(!!) συν τοις άλλοις…
     Στις Κ.Ο ως γνωστόν ο “δημοκρατικός συγκεντρωτισμός” του  ΝΔ 86/69 επιβάλλει και προβλέπει την αυστηρή διάρθρωσή τους σε τρία επίπεδα, πρωτ/θμια (ΚΣ),  δευτ/θμια (Κ.Ο) και τριτ/θμιο (ΚΣΕ) και τον εξονυχιστικό διοικητικό και οικονομικό έλεγχό τους από το αρμόδιο Υπουργείο εν αντιθέσει με αρκετές από τις “οικολογικές” οργανώσεις, που είχαν συσταθεί με τις κοινές διατάξεις του Αστικού Κώδικα. Ακολούθως όπως είναι γνωστό, διάφορα “φυσικά πρόσωπα” με έρεισμα τους ιδιαίτερους νόμους, τους εκτελεστικούς και τις Υ.Α, προχώρησαν στην ίδρυση “Κέντρων Περίθαλψης και  Σταθμών Βοήθειας” πουλιών και ζώων αλλά και αργότερα χρησιμοποιήθηκε και το νομοθετικό πλαίσιο, για την ίδρυση, λειτουργία και χρηματοδότηση ΜΚΟ.
     Τι επομένως  αποτέλεσε και αποτελεί το σημείο τριβής “κυνηγών και οικολόγων” υπό την ευρεία έννοια; ποια είναι τα στοιχεία εκείνα, που καλλιέργησαν και πλάσαραν ως «δηλωτικά» της ταυτότητας του έλληνα κυνηγού, σωματεία και οργανώσεις αλλά και διάφορα «φυσικά πρόσωπα» του χώρου αυτού; 
     Οι τυχόν “διοικητικές αστοχίες” και η έλλειψη επικαιροποιημένων μελετών επί των θηραματικών πληθυσμών εγχωρίως,  “βάρυναν” τους κυνηγούς ή την εκτελεστική εξουσία και δη το αρμόδιο Υπουργείο και την αρμόδια – κατ΄ευφημισμό –  όπως διαχρονικά αποδείχτηκε, Δ/νση Θήρας; Ή αυτά χρησιμοποιήθηκαν ως «νομικά επιχειρήματα», ώστε να καταρρίπτονται οι ρυθμιστικές στο ΣτΕ; ήταν νίκες έστω και οριακές έστω και προσωρνού χαρακτήρα των «αντιδίκων» οικολόγων στα σημεία, μια μάχη να κερδηθούν εντυπώσεις και όχι να φανεί η αλήθεια, για το τι πραγματικά προσφέρουν οι κυνηγοί…
    Μια υπερ-15ετής ένδικη διαμάχη που συνεχίστηκε και στα Αρμόδια Κοινοτικά Όργανα και την Ε.Ε πχ για το θέμα του Φεβρουαρίου και συνεχίζεται ακόμη και  σήμερα, αφήνει περιθώρια ειλικρινούς συνύπαρξης ή συνεργασίας των Κ.Ο και Οικολογικών Οργανώσεων;
     Ποιες όμως τελικά είναι αυτές οι «αντιπροσωπευτικές» Οργανώσεις, που θα μπορέσουν σε ειλικρινή πλαίσια, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, να συνεργαστούν και να “συνδιαλλαγούν” οι Κ.Ο, θέτοντας αμφότεροι τα δάχτυλα “επί τους τύπους των ήλων”;  
     Υπάρχει μια προϊστορία και μια ιστορική διαδρομή σωματείων και «φυσικών προσώπων» που αντιμάχονταν με ιδιαίτερη αντιπαλότητα και σφοδρότητα κάθε τι “το κυνηγετικό”… 
    Ο χρόνος όμως σίγουρα “αμβλύνει” την οργή, μετριάζει τα πάθη, δίνει ευκαιρία για «ομφαλοσκόπηση» και αυτοκριτική, δίνει αφορμή ίσως και για μια νέα αρχή, αφήνοντας πίσω «υστερικές κραυγές», πολεμικά αντικυνηγετικά σαλπίσματα, ανοικείες προσωπικές επιθέσεις, ένδικες διαμάχες και συντήρηση ενός άκρως φορτισμένου πολωτικού κλίματος,  που εξ ανάγκης και ανακλαστικά, οδηγεί σε “περιχαράκωση στρατοπέδων” και “ανέγερση τειχών” …
     Κάθε προσπάθεια επομένως επανα-συνεργασίας, Κ.Ο, «φυσικών προσώπων» και Οικολογικών Οργανώσεων, υπό τα νέα δεδομένα, είναι γεγονός που κινείται σε θετική κατεύθυνση… 
     Απαραίτητη προϋπόθεση, η ειλικρίνεια των προθέσεων, όχι ο εξ ανάγκης “προσεταιρισμός” των Κ.Ο για “ιδίους λόγους” πχ ενίσχυση προσωπικών θέσεων και “status quo”,  αιτιολόγηση ή “συνεπικουρία” στο παραγόμενο έργο κλπ,  οι Κ.Ο πάντα ήταν ανοιχτές σε κάθε προσπάθεια συνεργασίας υπό αμοιβαίους όρους σεβασμού και αλληλοεκτίμησης…
     Και βέβαια εδώ, για να εξεταστούν όλα τα πλαίσια συνεργασίας, θα πρέπει να απαντηθεί με ειλικρίνεια και το κρίσιμο ερώτημα:
     “Οικολογική οργάνωση” και πρόδηλοι οικολογικοί σκοποί  είναι εν τέλει αυτά  που περιγράφουν “ξερά”, κάποια  καταστατικά,  που έχουν αναγνωριστεί από ένα Πρωτοδικείο ως “ιδρυτικοί-δηλωτικοί” σκοποί ; 
     Ή αυτά,  που “ενώσεις φυσικών προσώπων” εκμεταλλεύονται συνεπεία των “νομικών πλεονεκτημάτων”, ιδρύοντας αντίστοιχα “νομικά πρόσωπα”, εξασφαλίζοντας ευχερώς και χρηματοδότηση και αναγνωρισιμότητα και εν πολλοίς έμμεση δυνατότητα “επιθέσεων” κατά των κυνηγών όπως στο παρελθόν; 
     Ακόμη και όταν “καταστατική διάταξη” θεωρείται,  η με κάθε τρόπο, κατάργηση της θήρας; Μέσα σ΄ αυτό το «τοπίο», ποιος είναι εκείνος τελικά, που θα αποτελέσει την “συνισταμένη”  οικολογική δύναμη; 
     Ποιος μπορεί να είναι ο ισότιμος “κοινωνικός εταίρος” και συνομιλητής των Κ.Ο, αν υποθέσουμε ότι προσπαθούμε να συνεργαστούμε;
     Και βέβαια οι Κ.Ο δαπανούν εκατ. € για έργα φιλοθηραματικής και φιλοπεριβαλλοντικής πολιτικής, για έργα υποδομών, συντηρούν και θωρακίζουν νομοθετικά το έργο της Ομοσπονδιακής  Θηροφυλακής, παρεμβαίνουν και υποβοηθούν το έργο των κρατικών υπηρεσιών,”ως μη οφείλουν”, με πληθώρα μελετών  και πρότυπες μεθόδους παρακολούθησης και αύξησης των θηραματικών πληθυσμών –πρόγραμμα ΑΡΤΕΜΙΣ, βιοακουστικοί Σταθμοί, μελέτη φαινοτυπίας ενδημικών θηραμάτων, πρωτόγνωροι θηραματικοί εμπλουτισμοί όπως ο αγριόχοιρος στην Πελ/σο μετά από έναν αιώνα και πλέον  εξαφάνισης κλπ- 
     Αυτά δεν συνηγορούν και δεν συναινούν στο να χαρακτηριστούν οι Κ.Ο, ως Οργανώσεις, εξόχως “φιλοπεριβαλλοντικών” σκοπών “ιδίοις χερσί και χρήμασι”;
     Τι θα πράξουν στην κατεύθυνση αυτή, οι Οικολογικές Οργανώσεις, ώστε το αυταπόδεικτο και το ευκόλως εννοούμενο, να πραγματωθεί και νομοθετικά, με τροποποίηση του ΝΔ 86/69, όπως αιτούνται οι Κ.Ο και αρνείται πεισμόνως το Υπουργείο και η αρμόδια Δ/νση Θήρας; δηλαδή να χαρακτηριστούν οι Κ.Ο, των χιλιάδων ενεργών μελών, ως περιβαλλοντικά σωματεία με τους ίδιους όρους που ολιγομελή σωματεία αναγνωρίζονται;  
     Υπάρχει κάτι που φοβούνται επ΄ αυτού;
     Τότε μοιραίως πως, ο “όποιος διάλογος”, θα είναι μάλλον προσχηματικός και τα πολλά “ναι” που θα (μας) λένε, θα υποκρύπτουν ένα μεγάλο ηχηρό «όχι», για αυτό που πραγματικά προσφέρουν οι θεσμοθετημένες Κ.Ο, εδώ και σαράντα περίπου χρόνια…πολύ πριν υπάρξουν, όλες αυτές οι ενώσεις…
    Μια ίσως «ενσυνείδητη παραδοχή» περιθωριοποίησης των Κ.Ο, σε ρόλους “παρένθετους”, συμπληρωματικούς και ίσως «αναξιοπρεπείς», απλά σαν “ενισχυτικό”,  της όποιας  δικής τους “ηγετικής παρουσίας “στο “οικολογικό γίγνεσθαι”…


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/12/2006
    Αρ. μηνυμάτων:
    326
    cougar στις #84751

     

    Αγαπητέ Κώστα έχω ήδη δηλώσει πολλές φορές ότι δεν έχω καμία θητεία σε κανέναν από τους δύο χώρους γιατί και εγώ όπως και εσύ δουλεύω περίπου 14 ώρες την ημέρα. Η οικολογική μου συνείδηση φτάνει μέχρι την ανακύκλωση του χαρτιού, την οικονομία στην ενέργεια, στην αγορά «οικολογικότερων» απορρυπαντικών, στη κτηνιατρική φροντίδα στο τάισμα των αδέσποτων  αν μπορώ τους βρίσκω κάποιο σπίτι και σε εκδρομές όποτε έχω τον χρόνο στην φύση.  Δεν γοητεύομαι εύκολα αλλά μάλλον απογοητεύομαι εύκολα κυρίως από τον φανατισμό που βλέπω ότι υπάρχει και στις δύο πλευρές.  Απογοητεύομαι ακόμα όταν βλέπω ότι οι κυνηγοί εξαπολύουν κατηγορίες όπως αυτές για την απελευθέρωση των λύκων και δεν τους απαντάει κανείς.  Απογοητεύομαι όταν βλέπω ανθρώπους με το μορφωτικό επίπεδο και την οξυδέρκεια του αγαπημένου μου Γιάννη Θ. να μιλούν για αβυσσαλέο μίσος.  Απογοητεύομαι όταν βλέπω ανθρώπους σαν την mirta206 να λέει γ… την ψυχή σας κυνηγοί.  Απογοητεύομαι όταν ακούω μόνο ευχολόγια και προβληματισμούς αλλά δεν βλέπω προτάσεις και αποτελέσματα.  Αλλά κυρίως απογοητεύομαι γιατί πιστεύω ότι δεν φταίνε συγκεκριμένες ιδιότητες όπως αυτή του κυνηγού για την καταστροφή της φύσης αλλά η ίδια η ανθρώπινη δραστηριότητα.  Απογοητεύομαι επίσης γιατί πιστεύω ότι καμία οικολογική ή κυνηγετική οργάνωση δεν είναι σε θέση να «σώσει» την φύση αυτοί που πραγματικά μπορούν είναι οι πολιτικοί αλλά αυτοί πάνε μια δεξιά και μια αριστερά ανάλογα που βρίσκετε το συμφέρον τους ή απλά δεν τολμούν να τα βάλουν με το μεγάλο κεφάλαιο!

    Φυσικά και αποδέχομαι οποιαδήποτε πρόσκληση και είμαι στην διάθεσή σας για οτιδήποτε μπορώ να προσφέρω αν και νομίζω ότι οι γνώσεις μου και στα δύο αντικείμενα είναι πεπερασμένες.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    21/07/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    1543
    BERETTA425 στις #84753

    Δεν μπορεσα ποτε να καταλαβω γιατι η ΚΣΕ δεν οργανωσε ποτε ενα δικο της “Κέντρο Περίθαλψης και  Σταθμο Βοήθειας” πουλιών και ζώων ακομα κ με την χρηματοδότηση ΜΚΟ,με επιστημονικο προσωπικο που υπαρχει με πολυ γνωση στο αντικειμενο και απο τις δυο πλευρες?

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #345079

    Πολλά ακούσαμε χρόνια τώρα, για την “παράνομη κυνηγετική δράση” 

    μια “παρανομία” που δηλώνεται μάλιστα δια νόμου, ως ακολούθως :  
    ***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:Με το άρθρο 11 της 414985/29 Νοεμ.- 16 Δεκ.1985 (ΦΕΚ

    Β’757) αποφ. Υφυπ. Εθν. Οικ. και Αναπλ.Υπουρ. Γεωργίας, ορίστηκε

    ότι από την έναρξη ισχύος της άνω απόφασης, οι διατάξεις των

    κατωτέρω αρθρ.251,252,254,256,257,258 εκτός από την παρ.3 περ.η’

    άρθρ.259, 261 και 264 δεν εφαρμόζονται κατά το μέρος που αφορούν 
    την θήρα των πτηνών. 

    ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Α’

    {Θηράματα. Μέσα ασκήσεως θήρας}.
    Θηράματα.

    ’ρθρον 251 ΝΔ 86/69 ΦΕΚ Α-7.

    1.Η θήρα επιτρέπεται να ασκήται ως άθλημα, καθ’ όλην την Επικράτειαν, 

    κατά τας διατάξεις του παρόντος κώδικος.

    2.Ως θηρεύσιμα θηράματα νοούνται πάντα τα άγρια θηλαστικά και πτηνά

    πλην:

    Εκ των θηλαστικών: 

    Των ακανθοχοίρου, νυκτερίδος, μυγαλής, ασπάλακος.

    Εκ των πτητών:α) Των μικροτέρων κατά μέγεθος της σιταρήθρας, μη

    συμπεριλαμβανομένης (τουτέστι των μικροτέρων εις μήκος των 17 εκ.), 

    β) των κύκνου, πελαργού, φοινικοπτέρου ροδοχρόου, γερανού, κούκκου,

    όλων των ειδών γυπός (ορνέου), παντός είδους δρυοκολάπτου, έποτος

    (τσαλαπετεινού), όλων των ειδών κίρκου (κιρκινεζιού) και τριόρχου,

    ακριδοθήρα (αγιοπουλιού), σίττης (τσοπανάκου σφυρικτή), αιγοθήλου

    (γιδοβίζι – πλάνου), του μικρού μελανοκεφάλου γλάρου, παντός χελιδόνος,

    του κορακίου (χαλκοκουρούνας), παντός είδους νυκτοβίων και της τρυγόνος

    της στρεπτοπηλίας δεκαοκτώ (δεκοχτούρας).

    Μέσα ασκήσεως θήρας. ’ρθρον 252 ΝΔ 86/69.
    1. Η θήρα ασκείται μόνον διά συνήθους κυνηγετικού επωμιζομένου πυροβόλου 

    όπλου, ως και διά τόξου και κυνηγετικού μαχαιριού, μετά ή άνευ κυνός.( Ως 

    συνήθη κυνηγετικά όπλα νοούνται τα επωμιζόμενα μονόκαννα, δίκανα, επαναλη-

    πτικά ή αυτογεμή (αυτόματα) τοιαύτα, έχοντα το εσωτερικόν της κάννης λείον 

    και ουχί ραβδωτόν.) Η διά πυροβόλου πολεμικού όπλου ή αεροβόλου ή άλλου 

    είδους όπλου άσκησις της θήρας απαγορεύεται.
    ***Το εντός  ( ) εδάφιο καταργήθηκε με την περ.β’ της παρ.1 του άρθρου

    38 του Ν.2168/1993 (ΦΕΚ Α 147)

    “2. ***Η παρ.2 καταργήθηκε με την περ.β’ της παρ.1 του άρθρου 38 του

    Ν.2168/1993 (ΦΕΚ Α 147)

    “3. Κατά  πάσαν  περίπτωσιν  μεταφοράς  κινηγετικού  όπλου   δι’ 

    οχημάτων  παντός  είδους, πλοίων κλπ. ή εντός κατωκημένων περιοχών, το 

    κυνηγετικόν όπλον  δέον  να  είναι  κενόν  φυσιγγίων  και  να  φέρεται 

    υποχρεωτικώς  εντός  θήκης, λελυμένον. Τα εντός των οικιών φυλαττόμενα 

    όπλα, δέον όπως τηρούνται κενά φυσιγγίων”.
    “4. Δύναται ο Υπουργός Γεωργίας, όταν  απαγορεύεται  η  θήρα,  να 

    επιβάλη  δι’  αποφάσεώς  του,  την σφράγισιν των κυνηγετικών όπλων. Εν 

    συνδρομή τεχνικών ή άλλων ειδικών λόγων,  ρητώς  εν  τη  αποφάσει  του 

    αναφερομένων,  δύναται  να εξαιρή της υποχρεώσεως ταύτης ωρισμένας της 

    Επικρατείας περιοχάς”. ***Οι παρ. 2,3 και 4 αντικατεστάθησαν δια του άρθρ. 2 του Ν. 177/75

    (ΦΕΚ Α 205).

    5.Απαγορεύεται η τοποθέτησις και η χρήσις παγίδων, δηλητηρίων, δικτύων, 

    βρόχων, ιξού, ειδικών καθρεπτών, αγκίστρων και παντός είδους ελκυστικών 

    φυτών ή οργάνων ή άλλων αναλόγων μέσων, σκοπόν έχόντων την θανάτωσιν, 

    σύλληψιν ή νάρκωσιν, εν γένει αγρίων θηλαστικών και πτηνών, ως και η 

    εμπορία, κατασκευή και η εκ του εξωτερικού εισαγωγή των οργάνων τούτων.
    6.Απαγορεύεται η προς θήραν χρησιμοποίησις ελαστικής σφενδόνης,

    κραχτών, ομοιωμάτων και μιμητικών φωνών των θηραμάτων.
    7.Χρήσις παγίδων πάσης φύσεως επιτρέπεται να γίνεται μετ’ έγκρισιν

    του Υπουργού Γεωργίας μόνον δι’ επιστημονικούς σκοπούς (δακτυλίωσις,

    μελέται, ταρίχευσις).”
    Ο νομοθέτης έχει δηλαδή ξεκαθαρίσει και τι είναι “θήρα” και για ποιους λόγους ασκείται και με τι μέσα.
    Επομένως κάθε συζήτηση ξεκινά από την “νομοθετική περιγραφή” και κοιτάζουμε τι δεν προβλέπεται 
    κατά σαφή τρόπο ή τι πιθανά να χρειάζεται τροποποίηση, δεν ξεκινάμε με τον αφορισμό 
    “καταργήστε το κυνήγι”…  

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #84754

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
    Αθήνα, 04/08/2006
    ΘΕΜΑ: ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ Η ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΓΙΑ ΤΟ 2006-7
    Η Ε.Ο.Ε. τονίζει οτι οι ρυθμίσεις θήρας για την κυνηγετική περίοδο είναι επιβλαβείς και παράνομες.

    {Παράνομη για άλλη μια φορά χαρακτηρίζει η Ε.Ο.Ε. (Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία) τη ρυθμιστική για τη φετινή κυνηγετική περίοδο που ανακοίνωσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το Υπουργείο αγνοεί την ουσία του προβλήματος, και κωφεύει στις προειδοποιήσεις ότι για άλλη μία φορά η Ελλάδα δεν συμμορφώνεται με το Ευρωπαϊκό δίκαιο, παρόλο που έχει δεσμευτεί για την ενσωμάτωση του στην εθνική νομοθεσία και την ορθή εφαρμογή του.

    Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, απαγορεύεται ρητά το κυνήγι κατά την μεταναστευτική και αναπαραγωγική περίοδο. Το Υπουργείο, με ετήσιες ρυθμίσεις στη λήξη της κυνηγετικής περιόδου εφαρμόζει κλιμακωτές ημερομηνίες, δημιουργώντας έτσι ένα σωρό εξαιρέσεις και «παραθυράκια» σε μία αρκετά ξεκάθαρη νομοθεσία που ορίζει μόνο μια και συγκεκριμένη ημερομηνία.

    Το αποτέλεσμα είναι θλιβερό. Κατά την περίοδο αυτή αυξάνεται δραματικά ο αριθμός προστατευόμενων (και επομένως μη θηρεύσιμων) πουλιών τα οποία φέρουν τραύματα από σκάγια. Επίσης, μπορεί να παρατηρηθεί μείωση της αναπαραγωγικής επιτυχίας ορισμένων ειδών. Τέλος, κάθε χρόνο υπάρχει μεγάλη αύξηση του φαινόμενου της λαθροθηρίας κατά την διάρκεια αυτών των ημερών.

    Η Ε.Ο.Ε. κάνει έκκληση στο Υπουργείο, αλλά και σε όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, να σταματήσει αυτή η συνεχής παραβίαση της νομοθεσίας πριν μας επιβληθούν κυρώσεις. Ας σεβαστούμε όλοι μας τους νόμους, συμβάλλοντας έτσι ουσιαστικά στην προστασία του περιβάλλοντος.

    Η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία ιδρύθηκε το 1982, με στόχο την προστασία των πτηνών και των περιοχών τους. Συμμετέχει σε δράσεις προστασίας ειδών και περιοχών, στους Φορείς Διαχείρισης, και ασχολείται με την προώθηση και ορθή εφαρμογή της Οδηγίας για τα Πουλιά. }

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #84755

     

     Θέσεις συλλόγου προστασίας περίθαλψης άγριας ζωής

     

     26/8/06

    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ & ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΑΓΡΙΑΣ ΖΩΗΣ
    Hellenic Wildlife Care Association
    Τ.Θ.75072, 17610 Καλλιθέα, τηλ./fax 210-9510075

     Αθήνα 19/7/2006

     Αρ. Πρωτ.: 0001/2006

     ΠΡΟΣ: ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΩΝ
    ΔΑΣΩΝ & ΘΗΡΑΣ
    ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ &
    ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΑΣΩΝ
    ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ
    ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΡΟΦΙΜΩΝ

     Θέμα: “Ρυθμίσεις θήρας για την κυνηγετική περίοδο 2006-2007”.

     Αξιότιμοι κύριοι,

     Σε συνέχεια της σύσκεψης της 17ης Ιουλίου 2006 σας καταθέτουμε την άποψή μας για την έκδοση της Ρυθμιστικής του Κυνηγιού 2006-2007.

     Σύμφωνα με την κοινοτική Οδηγία 79/409 κατά την οποία δεν πρέπει να ασκείται θήρα κατά τη διάρκεια της εαρινής μετανάστευσης και του φωλιάσματος των πουλιών και με βάση τα στοιχεία που μέχρι τώρα έχουμε στη διάθεσή μας, θεωρούμε καλύτερη δυνατή ημερομηνία για τη λήξη του κυνηγιού την 31η Ιανουαρίου.

     Σε κάθε όμως περίπτωση που η κυνηγετική περίοδος θα περιλάβει και τμήμα του Φεβρουαρίου, θεωρούμε ασύμβατη με την κοινοτική νομοθεσία κάθε κλιμάκωση των ημερομηνιών λήξης. Οι κλιμακωτές ημερομηνίες λήξης, ιδίως σε είδη που ανήκουν στην ίδια ομάδα (υδρόβια, τσίχλες) δημιουργεί κίνδυνο σύγχυσης και, όπως αναφέρεται στο Έγγραφο Κατευθύνσεων για τη θήρα (Αύγουστος 2004) στο 2.6.3 δεν είναι αποδεκτές στα πλαίσια της Οδηγίας.

     Πιστεύουμε ότι είναι μικρότερο πρόβλημα για τα πουλιά η απόκλιση δύο-τριών ημερών στην ημερομηνία λήξης που αναφέραμε από την κλιμάκωση των ημερομηνιών ανάμεσα σε παρόμοια είδη. Οι κλιμακωτές ημερομηνίες, πέρα από τον κίνδυνο σύγχυσης δημιουργούν και σοβαρό κίνδυνο παρενόχλησης των ειδών που φωλιάζουν στην ίδια περιοχή (2.6.14).

     Μία ψυχαγωγική δραστηριότητα όπως το κυνήγι, η οποία κάνει χρήση της φύσης που είναι κοινό αγαθό, δεν μπορεί να θέτει σε κίνδυνο την επιβίωσή της.

    Με εκτίμηση,

    Μαρία Γανωτή
    Αντιπρόεδρος

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #84756

     Προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Διεύθυνση Θήρας

     

     24/7/06

     

     Σε συνέχεια της τοποθέτησής μας στο Υπουργείο σας στις 17 Ιουλίου 2006, για το θέμα της νέας ρυθμιστικής, σας στέλνουμε και γραπτά τις παρακάτω θέσεις μας:

     Γενικά προτείνουμε την παύση του κυνηγιού για ένα τουλάχιστον χρόνο, επειδή, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η κατάσταση της πανίδας, με ελάχιστες εξαιρέσεις, είναι άσχημη.

     Η πρότασή μας στηρίζεται στα παρακάτω :

    Βόλος 21/7/2006

     

    Προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

    Διεύθυνση Θήρας

     Σε συνέχεια της τοποθέτησής μας στο Υπουργείο σας στις 17 Ιουλίου 2006, για το θέμα της νέας ρυθμιστικής, σας στέλνουμε και γραπτά τις παρακάτω θέσεις μας:

    Γενικά προτείνουμε την παύση του κυνηγιού για ένα τουλάχιστον χρόνο, επειδή, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, η κατάσταση της πανίδας, με ελάχιστες εξαιρέσεις, είναι άσχημη.

     

    Η πρότασή μας στηρίζεται στα παρακάτω :

     

    1. Η έκδοση άδειας κυνηγιού έχει καταντήσει μια αστεία διαδικασία όπου ο οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει κυνηγός αρκεί να πληρώσει το σχετικό τίμημα της αδείας. Οι εξετάσεις είναι απαράδεκτες και είναι αυτονόητο πως ένας κυνηγός δεν έχει τη δυνατότητα να ξεχωρίσει τα είδη μεταξύ τους.

     

    2. Η ελλιπής φύλαξη εδώ και δεκαετίες που έχει επιτρέψει την αχαλίνωτη λαθροθηρία δείχνει ότι όλες οι διαπραγματεύσεις γύρω από το κυνήγι, αλλά και το θεσμικό πλαίσιο που το ορίζει, πρέπει να τεθεί σε νέα από την αρχή διαπραγμάτευση. Η λεγόμενη θηροφυλακή δεν έχει καμία αξιοπιστία, αφού αποτελεί προέκταση των κυνηγετικών συλλόγων και η φύλαξη και αστυνόμευση πρέπει να γίνεται από κρατικά όργανα.

     

    3. Η έλλειψη έγκυρων επιστημονικών μελετών δεν επιτρέπει τη λήψη ορθών αποφάσεων τόσο γύρω από τις ημερομηνίες λήξης της κυνηγετικής περιόδου όσο και για το κυνήγι εν γένει.

     

    4. Η πρόσφατη έρευνα του ΕΘΙΑΓΕ για την κατάσταση των παρόχθιων πτηνών. Παρόλο που τα συμπεράσματα της επιστημονικής έρευνας που διεξάγει το ΕΘΙΑΓΕ δεν έχουν ολοκληρωθεί, ήδη έχουν στοιχεία που αποδεικνύουν ότι οι Έλληνες κυνηγοί κυριολεκτικά «χτυπούν ότι βρίσκουν». Δεν υπάρχει όμως καμία μελέτη όπου να αποτιμά την όχληση από τους πυροβολισμούς στα πτηνά που ετοιμάζονται να μεταναστεύσουν αλλά το κυριότερο δεν κάνει καμία αναφορά στη δενδρόβια πανίδα που υφίσταται τον τεράστιο όγκο της λαθροθηρίας λόγω της ελλιπούς φύλαξης και όχι μόνο.

     

    5. Η παντελής έλλειψη ερευνών και μελετών δημιουργεί κινδύνους για τοπικά είδη και «κλειστά» οικοσυστήματα (πχ στα νησιά μας), δεν λαμβάνει υπόψη της ακτίνα προστασίας θήρευσης αρκετών χιλιομέτρων γύρω από χιονισμένες περιοχές ή προστασία περιοχών που επικρατεί παγετός που καθιστά ιδιαίτερα ευάλωτα τα πτηνά.

     

    6. Η εδώ και πολλά χρόνια αντιπεριβαλλοντική συμπεριφορά και στάση των Υπουργών Γεωργίας που υποχωρούν στο λόμπυ των κυνηγών, θεωρώντας πως ο αριθμός τους πλειοψηφεί έναντι των ευαισθητοποιημένων πολιτών στα περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας και η έλλειψη γενναιότητάς τους να δουν το πρόβλημα στην ουσία του και όχι στο δήθεν πολιτικό κόστος. Ένα κόστος το οποίο είναι απορίας άξιο πώς θεωρείται ως τέτοιο, από τη στιγμή που οι ευαίσθητοι προς το περιβάλλον πολίτες αγγίζουν πλέον νούμερα εκατομμυρίων, όταν οι κυνηγοί είναι κάποιες λίγες εκατοντάδες χιλιάδες.

    7. Η μολυβδίαση η οποία εξοντώνει μεγάλο αριθμό πτηνών και προκαλεί έντονη ρύπανση των εδαφών και που οφείλεται στα σκάγια μολύβδου που χρησιμοποιούνται για τη γέμιση των φυσιγγιών.

     

    Για όλους τους παραπάνω λόγους πιστεύουμε ότι για ένα τουλάχιστον χρόνο πρέπει να απαγορευτεί το κυνήγι.

     

    Η ΕΠΤΑΜΕΛΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #84757

     Απόφαση Κυνηγιού Περιόδου 2006-2007

     Αθήνα 18/07/2006
     Αρ. Πρωτ. 06/534

     Προς:
    Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
    Δ/νση Αισθητικών Δασών Δρυμών και Θήρας
    Τμήμα Αʼ
    Υπόψη Κου Χανδρινού

    Θέμα : Ρυθμιστική Απόφαση Κυνηγιού Περιόδου 2006-2007.

     Με βάση τη σχετική νομολογία του ΔΕΚ(C-435/92, C-38/99) η λήξη της θήρας με κλιμακωτές ημερομηνίες απαγορεύεται εκτός εάν: το κράτος μέλος έχει υποβάλει μελέτες που αποδεικνύουν ότι δεν θα υπάρχει σύγχυση των ειδών και δεν θα υπάρχει ενόχληση από τους κυνηγούς στα υπόλοιπα μη θηρεύσιμα είδη που έχουν εισέλθει στη φάση αναπαραγωγής ή μετανάστευσης. Δεδομένου ότι η Ελλάδα δεν έχει υποβάλει τέτοιες μελέτες, οφείλει να ορίζει καταληκτική ημερομηνία για την άσκηση θήρας την ίδια για όλα τα είδη

     Με βάση τα παραπάνω η μόνη αποδεκτή καταληκτική ημερομηνία για να είναι η ρυθμιστική σύμφωνη με το άρθρο 7 (4) της οδηγίας 79/409EEC είναι η 31 Ιανουαρίου για όλα τα είδη. Επίσης προτείνεται να αφαιρεθεί η ασπρομέτωπη χήνα (Anser albifornes) από τον κατάλογο των θηρεύσιμων ειδών λόγω του κινδύνου σύγχυσης της με την παγκοσμίως απειλούμενη νανόχηνα (Anser erythropous).

     Όπως είναι γνωστό η Ελλάδα έχει παραπεμφθεί στο ΔΕΚ για τρεις υποθέσεις που αφορούν την ελλιπή συμμόρφωση με την οδηγία 79/409EEC για τις οποίες, εκκρεμεί καταδικαστική απόφαση. Η ρυθμιστική του κυνηγιού για την περίοδο 2006-2007 είναι μία καλή ευκαιρία για την χώρα μας να αποδείξει ότι τουλάχιστον σε αυτό το θέμα υπάρχει η πολιτική βούληση για την τήρηση των επιταγών της συγκεκριμένης οδηγίας η οποία, αποτελεί το σημαντικότερο νομοθετικό εργαλείο για τον στόχο που έχει θέσει η ΕΕ για αναστροφή της τάσης μείωσης της βιοποικιλότητας μέχρι το 2010.

     Με εκτίμηση,

    Ξενοφών Κάππας
    Διευθυντής ΕΟΕ

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #84758

     “Προτάσεις για την ετήσια ρυθμιστική απόφαση για την κυνηγετική περίοδο 2006 – 2007”.

     

     Αθήνα, 18/07/06
     Προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης,
     Δ/νση θήρας

     Θέμα: “Προτάσεις για την ετήσια ρυθμιστική απόφαση για την κυνηγετική περίοδο 2006 – 2007”.

     Ενόψει της ετήσιας ρυθμιστικής απόφασης για την κυνηγετική περίοδο 2006-2007 σας καταθέτουμε εγγράφως τις εξής προτάσεις:
    Επειδή οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διαπίστωσαν πλημμελή ενσωμάτωση της Οδηγίας 409/79 ως προς το άρθρο 7 της Οδηγίας, σχετικά με την κλιμακωτή/ κυμαινόμενη λήξη της θήρας ορισμένων ειδών, η οποία δεν μπορεί να γίνει δεκτή χωρίς αποδείξεις εκ μέρους των ελληνικών αρχών.
     Επειδή από τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της 3ετούς μελέτης των υδροβίων, την οποία έχει αναλάβει το Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας, διαπιστώθηκε πως για τα είδη αυτά το κυνήγι πρέπει να λήγει στις 31/1.
    Και επειδή για τα είδη των δεντρόβιων πουλιών δεν υπάρχει προς το παρόν μελέτη.
     Προτείνουμε η λήξη της φετινής κυνηγετικής περιόδου να είναι ενιαία, για τα μεν υδρόβια η ημερομηνία 31/1, για τα δε δεντρόβια η ημερομηνία 5/2.
    Επίσης προτείνουμε:
     1. Σε περίπτωση παγετού, η απαγόρευση της θήρας να εκδίδεται για ολόκληρη την επικράτεια.
     2. Να δοθούν κίνητρα και να φροντίσει το ελληνικό Κράτος ώστε να αντικατασταθούν τα μολύβδινα σκάγια με χάλκινα ή αλουμινένια για αποφυγή της νόσου της μολυβδίασης στα πουλιά και τη ρύπανση του περιβάλλοντος.
     Τέλος, προτείνουμε και φέτος να εξαιρεθούν από τον κατάλογο των θηρεύσιμων οι χήνες διότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος σύγχυσης μεταξύ ειδών της ίδιας οικογένειας, μερικά από τα οποία ανήκουν στα απολύτως προστατευόμενα όπως η Νανόχηνα (Anser erythropus).
     Με τιμή
     Η Πρόεδρος
    Κ… Τ…

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #84759

     Και επειδή πολλά ξαναγράφτηκαν ως ανωτέρω, οι εμμονές δεν αμβλύνθηκαν και η υποκρισία βλάπτει σοβαρά, ας δούμε διαχρονικά, σε “επιτομή”,  έργα, δράσεις, προγράμματα των Κ.Ο και το απτό αποτέλεσμα της κυνηγετικής κοινότητας, της οποίας τα μέλη αρέσκονται στο να “σκοτώνουν ότι θέλουν” και ρυπαίνουν …

     “ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΤΩΝ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΩΝ ΜΑΣ ΘΕΣΕΩΝ” .

    19/12/03

     { Η πρόσφατη απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ανακαλέσει την παραπομπή της Ελληνικής Δημοκρατίας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για παράβαση της Οδηγίας για τα πουλιά, αποτελεί πριν απ’ όλα σημαντική επιτυχία για τη χώρα μας.

     Αποτελεί ιδιαίτερη επιτυχία της Κυνηγετικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος και του κυνηγετικού μας κόσμου με επίσης ευνοϊκές επιπτώσεις και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Είναι γεγονός ότι οι Κυνηγετικές μας Οργανώσεις, ανέμεναν με αμείωτο ενδιαφέρον τις εξελίξεις που αφορούν τη διάρκεια της κυνηγετικής περιόδου γιατί επηρεάζουν την δυνατότητα άσκησης του κυνηγίου μέχρι και το τέλος του Φεβρουαρίου.

     Θυμίζουμε ότι πριν από τέσσερα χρόνια είχε ξεκινήσει μια διαδικασία από την Ευρωπαϊκή Ένωση κατά της χώρας, σχετικά με τη διάρκεια κυνηγίου και συγκεκριμένα σχετικά με το χρόνο λήξης της κυνηγετικής περιόδου. Για το θέμα αυτό αποφασίστηκε τελικά η παραπομπή της υπόθεσης στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και τον περασμένο Απρίλιο η Ελλάδα έλαβε το κείμενο της παραπομπής.

     Το Ειδικό Νομικό Γραφείο των Κοινοτικών Υποθέσεων του Υπουργείου Γεωργίας ζήτησε από την υπηρεσία Θήρας στοιχεία, για να συνταχθεί η επίσημη απάντηση της Ελληνικής Δημοκρατίας, τα οποία θα στήριζαν την κυνηγετική περίοδο που ισχύει στη χώρα μας σύμφωνα με τις Ρυθμιστικές Αποφάσεις του Υπουργού Γεωργίας.

     Η  αρμόδια υπηρεσία Θήρας όμως, δεν συνεργάστηκε όπως όφειλε, δηλαδή δεν έδωσε κανένα επιχείρημα στήριξης και κυρίως δεν ενημέρωσε για τη νέα Ρυθμιστική Απόφαση που είχε εκδοθεί από τον Υπουργό Γεωργίας η οποία ήταν εναρμονισμένη με τις οδηγίες της επιτροπής της Ε. Ε. Έτσι άφησε τους αρμόδιους Νομικούς Συμβούλους χωρίς καμία βοήθεια.

     Στο σημείο αυτό η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος, έπειτα από έγκριση του Υφυπουργού Γεωργίας κ. Χατζημιχάλη, συνεργάστηκε με το παραπάνω Ειδικό Γραφείο Κοινοτικών Υποθέσεων και συνέβαλε αποφασιστικά στην προετοιμασία και διαμόρφωση της επίσημης αντίκρουσης της Ελληνικής Δημοκρατίας, παρέχοντας στοιχεία, επιχειρήματα και όλα τα απαραίτητα σχετικά έγγραφα.

     Πρόσφατα, οι Νομικές Υπηρεσίες της Ε. Ε., στις Βρυξέλλες αφού μελέτησαν την παραπάνω αντίκρουση κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι λόγοι για τους οποίους η χώρα είχε αρχικά παραπεμφθεί, δεν ίσχυαν πλέον και για τον λόγο αυτό, έγινε ακύρωση της παραπομπής.

     Ενέργεια αρκετά σπάνια, που δικαιώνει τις Κυνηγετικές μας Οργανώσεις οι οποίες ενήργησαν με σύνεση και μεθοδικότητα και με την επιστημονική πληρότητα που διαθέτουν τεκμηρίωσαν τις θέσεις της αντίκρουσης της Ελληνικής Δημοκρατίας, έχοντας να αντιμετωπίσουν μια άκρως αρνητική και σκόπιμα υπονομευτική στάση των υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου.

     Οι παράγοντες αυτοί, παρ’ ότι όφειλαν να υποστηρίξουν την Ελληνική Δημοκρατία, προτίμησαν όχι μόνο να μην βοηθήσουν αλλά και να μη δώσουν την συγκεκριμένη Απόφαση η οποία αποδείχθηκε καταλυτική για την θετική έκβαση της υπόθεσης.

     Μετά λοιπόν από την εξέλιξη αυτή δικαιώνεται πλήρως η εμπιστοσύνη που επιδεικνύει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου στην Κ.Σ.Ε. ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται το κύρος μας και αποδεικνύεται η ικανότητα μας να συνεισφέρουμε στην επιτυχή αντιμετώπιση των κυνηγετικών θεμάτων, καλύπτοντας το κενό που υπάρχει στις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες.

     Αποτέλεσμα όλης αυτής της συνεργασίας, για την οποία πρέπει, ιδιαίτερα να ευχαριστήσουμε, τον Υπουργό Γεωργίας κ. Γ. Δρυ και τον Υφυπουργό κ. Φ. Χατζημιχάλη, ήταν να αποσυρθεί μια κατηγορία σχετική με θέματα περιβάλλοντος προς μια χώρα – μέλος, περίπτωση ιδιαίτερα σπάνια. Επιτυχία, που μας οδηγεί στο να αντιμετωπίζουμε με ακόμα μεγαλύτερη υπευθυνότητα την διαχείριση του περιβάλλοντος.}

     Πηγή: ΚΣΕ

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #345080

    ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ

     21/10/03

    [font=” Arial”] Η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος θέλει να τονίσει την τεράστιας σημασίας επιτυχία των θέσεων των Κυνηγετικών Οργανώσεων που αποτελεί η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που αφορά την υπόθεση της παραπομπής της Γαλλίας, σχετικά με τους χρόνους έναρξης και λήξης της θήρας. Η απόφαση κρίνεται ως επιτυχία για τους παρακάτω λόγους:[/font]

    [font=” Arial”] Α) Υιοθετούνται για πρώτη φορά από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο οι θέσεις των Κυνηγετικών Οργανώσεων και ταυτόχρονα απορρίπτονται κατά τρόπο σαφή και κατηγορηματικό οι αντίθετες θέσεις των Οικολογικών και λοιπών αντι-κυνηγετικών οργανώσεων που είχαν προσφύγει στο δικαστήριο.[/font]

    [font=” Arial”] Β) Αναγνωρίζεται από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ότι το κυνήγι αποτελεί «αποδεκτή δραστηριότητα» και «σύννομη χρήση» ακόμη και όταν γίνεται σε περιόδους ειδικής προστασίας εφ’ όσον τηρείται το άρθρο 9 της Οδηγίας 79/409 της Ε.Ε., σε αντίθεση με διάφορες φωνές για δήθεν «χρήση» που δεν συμβαδίζει με Συντάγματα, Νόμους, Κανονισμούς κ.λ.π.[/font]

    [font=” Arial”] Γ) Τέτοιες, εναντίον των κυνηγών και του άρθρου 9 της Οδηγίας, φωνές είχε, δυστυχώς, προβάλλει και η αρμόδια για την θήρα υπηρεσία του Υπουργείου Γεωργίας κατά την πάγια τακτική της να υποστηρίζει τα αντίθετα από τα επιχειρήματα και τις προτάσεις των κυνηγών.[/font]

    [font=” Arial”] Δ) Το δικαστήριο αποφάνθηκε ότι αυτό που ενδιαφέρει είναι η διατήρηση και η προστασία του γενικού πληθυσμού του κάθε είδους και όχι συμπεράσματα που προκύπτουν εξετάζοντας μεμονωμένες περιπτώσεις, μεμονωμένων ατόμων. Το δικαστήριο δηλαδή αναπτύσσει σκεπτικό που συνδέεται με το ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ του πληθυσμού κάθε είδους, επιχείρημα που όλες οι κυνηγετικές οργανώσεις είχαν προτείνει σαν παράμετρο για τον καθορισμό μέτρων προστασίας και μέχρι τώρα ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΔΕΚΤΟ.[/font]

    [font=” Arial”] Η απόφαση αυτή του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου αποδεικνύει ότι οι Κυνηγετικές Οργανώσεις με το δίκτυο και τη συνεργασία που έχουν αναπτύξει και με αποτελεσματικό κέντρο τη δουλειά που γίνεται στην [/font]F.A.C.E. έχουν δημιουργήσει πλέον τις προϋποθέσεις παρουσίασης σημαντικών επιχειρημάτων για να αντιμετωπίζουν τα σοβαρά προβλήματα του κυνηγίου. Είναι γνωστό ότι σ’ αυτό το επίπεδο η Ελλάδα με την ενεργό συμμετοχή της Κ.Σ.Ε. στη F.A.C.E. διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο και έχει ιδιαίτερα ισχυρή φωνή προς το συμφέρον των κυνηγετικών μας θεμάτων.

     Πηγή: ΚΣΕ

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #84760

    ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΓΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΕΙΝΗ ΠΕΡΔΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟ Α.Π.Θ.

    13/09/03

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #345081

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΣΤ’ Κ.Ο.ΜΑ.Θ. ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΓΟ

    24/09/03

    http://www.hunters.gr e-mail: @spark.net.gr">komath@spark.net.gr, @hunters.gr">hunters@hunters.gr

    Θεσσαλονίκη 22/9/2003

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Ξεκίνησε πρωτοποριακή έρευνα για τον λαγό με τη χρηματοδότηση της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας Θράκης

    Με βάση τα σημερινά προβλήματα στη διαχείριση του λαγού και με σκοπό την τεκμηριωμένη επίλυσή τους η Κυνηγετική Ομοσπονδία Μακεδονίας Θράκης (ΚΟΜΑΘ) αποφάσισε να διεξάγει έρευνα στους νομούς Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Σερρών και Κοζάνης. Θα γίνει συλλογή δεδομένων και εργαστηριακές αναλύσεις για τη μελέτη στοιχείων φυσιολογίας, παθολογίας και ποιότητας της τροφής του λαγού, σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης (Τμ. Δασολογίας, Κτηνιατρικής). Ήδη πραγματοποιήθηκαν ενημερωτικές συναντήσεις, υπό την καθοδήγηση των Δασολόγων/Θηραματολόγων της ΚΟΜΑΘ και αναρτήθηκε σχετική αφίσα. Το έργο της συλλογής των δειγμάτων σε τοπικό επίπεδο ανέλαβαν οι θηροφύλακες, ομοσπονδιακοί και των συλλόγων. Από κάθε λαγό, που θηρεύει ο κυνηγός, συλλέγονται όργανα όπως το μάτι και το νεφρό και σημειώνονται στοιχεία για τον βιότοπο. Οι λαγοκυνηγοί ανταποκρίθηκαν αμέσως στην έκκληση για συνεργασία και ήδη 200 περίπου εθελοντές δήλωσαν συμμετοχή. Επειδή απαιτείται η συλλογή μεγάλου δείγματος, κάθε θηρευμένος λαγός δίνει πολύτιμες πληροφορίες, παρακαλούνται λοιπόν οι κυνηγοί να επικοινωνήσουν με την ΚΟΜΑΘ στα τηλέφωνα: – για τον νομό Θεσσαλονίκης και τους όμορους νομούς, 2310 219656, 6972621323 – για τον νομό Κοζάνης, 24610 27067, 6937324525. Τονίζεται ότι η έρευνα γίνεται αποκλειστικά με χρήματα των κυνηγετικών οργανώσεων και των κυνηγών της Βόρειας Ελλάδας.

    Γραφείο Τύπου ΚΟΜΑΘ

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #345082

    ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΑΝ ΟΙ ΒΙΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΤΗΣ ΤΣΙΧΛΑΣ

    29/10/03

    Δ΄ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ[font=” ‘Arial Unicode MS’; mso-fareast-font-family: ‘Times New Roman’; mso-bidi-font-family: ‘Times New Roman'”][/font]

    ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ ΜΕΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ[font=” ‘Arial Unicode MS’; mso-fareast-font-family: ‘Times New Roman’; mso-bidi-font-family: ‘Times New Roman'”][/font]

    ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ[font=” ‘Arial Unicode MS’; mso-fareast-font-family: ‘Times New Roman’; mso-bidi-font-family: ‘Times New Roman’; mso-bidi-font-weight: bold”][/font]

    ΟΔΟΣ: ΕΡΜΟΥ & ΦΩΚΙΩΝΟΣ 8 ΑΘΗΝΑ- Τ.Κ. 10563[font=” ‘Arial Unicode MS’; mso-fareast-font-family: ‘Times New Roman’; mso-bidi-font-weight: bold”][/font]

    ΤΗΛ: 2103231212 – 2103232616 FAX: 2103257593[font=” ‘Arial Unicode MS’; mso-fareast-font-family: ‘Times New Roman’; mso-bidi-font-weight: bold”][/font]

    email: dkose@otenet.gr

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ[font=” Arial; mso-bidi-font-size: 14.0pt”][/font]

    ΘΕΜΑ: Εγκαταστάθηκαν οι βιοακουστικοί σταθμοί[font=” ‘Arial Unicode MS’; mso-fareast-font-family: ‘Times New Roman'”][/font]

    Με ένα ακόμα επιστημονικό ΄΄όπλο΄΄ που μπορεί να αποδειχθεί και καθοριστικό στη συλλογή στοιχείων για την υπεράσπιση του κυνηγίου στη χώρα μας, εξοπλίστηκε η Δ΄ ΚΟΣΕ

    Συγκεκριμένα, οι επιστημονικοί συνεργάτες και οι θηροφύλακες της Δ΄ ΚΟΣΕ εγκατέστησαν ήδη 5 σύγχρονους βιοακουστικούς σταθμούς σε αντίστοιχες τοποθεσίες της Στερεάς Ελλάδας, για την συστηματική παρακολούθηση των μεταναστευτικών κινήσεων της τσίχλας από και προς τη χώρα μας.

    Οι βιοακουστικοί σταθμοί εγκαταστάθηκαν και άρχισαν κιόλας να λειτουργούν στη Λευκάδα, στο Μεσολόγγι, στο Σούλι της Αττικής, στην Κύμη και στη Δροσιά Χαλκίδας, συλλέγοντας πολύτιμα στοιχεία τόσο για τους χρόνους εμφάνισης, μετακίνησης και στάθμευσης των κιχλίδων, όσο και για τους αριθμούς τους (μέθοδος σχετικής αφθονίας).

    Ο κάθε ΄΄σταθμός΄΄ δεν είναι μεγαλύτερος σε όγκο από μια βαλίτσα ταξιδιού, κάτι που κάνει εύκολη την μετακίνηση ή την μετεγκατάσταση τους σε άλλη τοποθεσία , αν αυτό κριθεί απαραίτητο.

    Οι βιοακουστικοί σταθμοί έχουν τη δυνατότητα να απομονώνουν, να συλλαμβάνουν και να καταγράφουν σε ειδική κασέτα τις φωνές της τσίχλας σε μεγάλη απόσταση, παρέχοντας στους επιστήμονες ένα πλήθος αξιοποιήσιμων στοιχείων.

     Αξίζει να σημειωθεί ότι με τους ΄΄σταθμούς΄΄ που εγκατέστησε, η Δ΄ΚΟΣΕ, εντάχθηκε οργανικά στο δίκτυο της Εταιρίας Ορνιθολογικής Έρευνας που εδρεύει στην Ιταλία, έχοντας ως αντικείμενο την…πανευρωπαϊκή καταγραφή των κινήσεων της τσίχλας!

     Από τους βιοακουστικούς σταθμούς που θα διαχειρίζεται η Ομοσπονδία θα προκύψουν διαγράμματα,  στα οποία θα αποτυπώνονται οι ακριβείς ημερομηνίες μετανάστευσης των πουλιών από και προς τις θέσεις αναπαραγωγής τους, καθώς και οι δείκτες σχετικής αφθονίας των υπό παρακολούθηση ειδών.

     Πρόκειται εν ολίγοις για στοιχεία που θα αποδειχθούν χρήσιμα και για την υπεράσπιση του Φεβρουαρίου,  καθώς τα τελευταία χρόνια οι μεγαλύτερες ΄΄εμπλοκές΄΄ τόσο στο ΣτΕ όσο και σε άλλα επίπεδα, αποδίδονται…στην έλλειψη μελετών για τους χρόνους μετανάστευσης.[font=” Arial; mso-fareast-font-family: ‘Times New Roman’; mso-bidi-font-size: 14.0pt”] [/font]

    [font=” Arial; mso-fareast-font-family: ‘Times New Roman’; mso-bidi-font-size: 14.0pt”] [/font]Πηγές: Δ΄ ΚΟΣΕ & ΚΣΕ

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #84762

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

     

    ΘΕΜΑ: Νομοθετική Ρύθμιση για την Θηροφυλακή των Κυνηγετικών Οργανώσεων

    Ένα ακόμα αποφασιστικό βήμα για τη προστασία και τη βελτίωση της άγριας πανίδας, αποτελεί η πρόσφατη τροπολογία που υπερψηφίστηκε στις 04/12 από την Βουλή σχετικά με την Θηροφυλακή  των Κυνηγετικών Οργανώσεων, μετά από σχετική πρόταση της Κυνηγετικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος.

    Με την τροπολογία αυτή, μπορούν πλέον οι Θηροφύλακες των Κυνηγετικών Οργανώσεων να ασκούν τα καθήκοντα τους κανονικά χωρίς κωλύματα και αμφισβητήσεις. Έχουν πλέον θεσμοθετημένα τη δυνατότητα να προβαίνουν σε ελέγχους  και σε μηνύσεις, να λειτουργούν δηλαδή όπως ακριβώς ένα δημόσιο όργανο που είναι αρμόδιο για την τήρηση της νομοθεσίας και την πάταξη της λαθροθηρίας ειδικότερα. 

    Η ρύθμιση αυτή αποτελεί αναγνώριση του ρόλου της Ομοσπονδιακής Θηροφυλακής των Κυνηγετικών Οργανώσεων στην τέλεση αποτελεσματικού έργου στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος αλλά και απάντηση σε όσους έχουν αμφισβητήσει το ρόλο αυτό. Ταυτόχρονα με την τροπολογία αυτή έγινε ρύθμιση των θεμάτων σχετικά με την πρόσληψη, απασχόληση και αναγνώριση  των Θηροφυλάκων και μπήκε ένα τέλος σε διάφορες αμφισβητήσεις και παρερμηνείες του ρόλου τους.

    Η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος θεωρεί αυτή την τροπολογία ως μια επιπλέον θωράκιση του θεσμού της Θηροφυλακής των Κυνηγετικών Οργανώσεων και για τον λόγο αυτό, εκ μέρους του συνόλου των κυνηγών, συγχαίρει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Γεωργίας καθώς και τους βουλευτές που την υπερψήφισαν.

    Είναι γεγονός ότι κατά το σύντομο χρόνο λειτουργίας της Ομοσπονδιακής Θηροφυλακής, τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα θετικά με καταγεγραμμένη αύξηση του ενδημικού θηράματος. Είναι βέβαιο πως μετά την ψήφιση αυτής της τροπολογίας, οι Θηροφύλακες των Κυνηγετικών Οργανώσεων θα συνεχίσουν με ακόμα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, αυταπάρνηση και πέραν αντιξοοτήτων και ωραρίου το δύσκολο και πολύτιμο έργο της πάταξης της λαθροθηρίας και της προστασίας του περιβάλλοντος γενικότερα. Έργο το οποίο η συντριπτική πλειοψηφία των κυνηγών αλλά και διάφοροι φορείς, μεταξύ των οποίων και αρχικά πολέμιοι του θεσμού της Θηροφυλακής έχουν επανειλημμένα αναγνωρίσει ως αποτελεσματικό για την διατήρηση και διαφύλαξη της άγριας πανίδας.

     

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

     

    ΝΙΚ. ΠΑΠΑΔΟΔΗΜΑΣ

    Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

     

    ΙΩΑΝ. ΠΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

    ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΕΡΙ ΘΗΡΟΦΥΛΑΚΗΣ

     

    «13. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 267 προστίθενται εδάφια που έχουν ως εξής:

    «Οι αναγνωριζόμενοι ως ιδιωτικοί φύλακες θήρας, θεωρούνται κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, υπάλληλοι, κατά την έννοια του άρθρου13 περίπτωση α’ του Ποινικού Κώδικα, δυνάμενοι να προβαίνουν σε όλες τις προανακριτικές πράξεις για τις παραβάσεις των περί θήρας διατάξεων, όπως το άρθρο 289 του Δασικού Κώδικα ορίζει. Στις σχετικές δίκες μπορούν να παρίστανται, χωρίς προδικασία και ανεξαρτήτως περιουσιακής ζημιάς ως πολιτικώς ενάγουσες και οι Κυνηγετικές Οργανώσεις. Οι Κυνηγετικές Ομοσπονδίες καταρτίζουν προγράμματα κίνησης των θηροφυλάκων, τα οποία κοινοποιούν στις οικίες δασικές αρχές, υποχρεούνται δε να παρακολουθούν την υλοποίηση τους παρέχοντας κάθε αιτούμενη πληροφορία και αρωγή προς τις δασικές αρχές.

    Με απόφαση του Υπουργού Γεωργίας, μετά από εισήγηση της Κυνηγετικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος καθορίζονται τα καθήκοντα και οι περιορισμοί, τα προσόντα, η ηλικία και λοιπά θέματα που αφορούν την πρόσληψη και τη λειτουργία των φυλάκων θήρας των Κυνηγετικών Οργανώσεων».

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 106 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.