Το κανει το εργαλειο που βγαζει το καψουλι. Πρεπει να πατησεις το μοχλο ως κατω, να κρυφτει σχεδον το μεταλο του καλυκα.
Eυχαριστώ για την πληροφορία.
Νέος Χρήστης; Κάνε Εγγραφή! | Σύνδεση
Posted In: Φυσίγγια – Βλητική
Το κανει το εργαλειο που βγαζει το καψουλι. Πρεπει να πατησεις το μοχλο ως κατω, να κρυφτει σχεδον το μεταλο του καλυκα.
Eυχαριστώ για την πληροφορία.
Δεν ξέρω για περαιτέρω άνοιγμα της τουφεκιάς, αλλά ο piston skeet ενδείκνυται για το skeet επειδή επιμηκύνει την άτρακτο των σκαγιών. Αυτό όμως είναι καλό μόνο στο skeet όπου έχουμε διαβολεμένα γρήγορες και κοντινές τραβέρσες, και η αυξημένη άτρακτος μπορεί να μας δώσει κάποια δισκάκια όπου έχουμε δώσει ελαφρώς παραπανίσια προσκόπευση. Οι επιμηκυμένες άτρακτοι όμως στο κυνήγι είναι ανεπιθύμητες. Μας στερούν από την πυκνότητα της κατανομής μας και μάλιστα με τρόπο που δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε με τις κλασσικές δοκιμές σε χαρτόνια.
Εσύ γιατί επιμένεις σ' αυτόν τον συγκεντρωτήρα; Έχεις δει κάτι στο κυνήγι που να δικαιολογεί την χρήση του;
Aγαπητέ Λεωνίδα
Στο κυνήγι της τσίχλας στο πρωινό καρτέρι και στο περπατητό οι τουφεκιές είναι πάρα πολύ γρήγορες και μπορούν σε πολλές
περιπτώσεις να μοιάζουν με αυτές του σκοπευτηρίου.
Tο σκεπτικό φτίαχνοντας το φυσίγγι αυτό είναι να πλησιάσω το σκοπευτικό με περισσότερα σκάγια.
Έχουμε όμως ξεφύγει από το θέμα μας που είναι γιατί μου σιδερώνει τον κάλυκα.
MΦX
Xρήστος
Για σας και απο εμενα .Το ιδιο πραγμα εχω δει και εγω αλλα αυτο που παρατιρισα ηταν οτι σε φυσιγκια που ηταν γεμισμενα απο περσι το πλισαρισμα ηταν πολι πιο εντονο σε αυτους τους καλικες απο αυτους που ηταν γεμισμενι πολι προσφατα.Μιλαμε παντα για την ιδια γομοση δηλαδη με FORMOYLA 206 και 158/32 ταπα ΤΖΙΟΒΑΝΙ και καψιλη 616.Το ιδιο γινετε και με
ενα διασπορας που γεμιζω με MB 32 και μαλινη ταπα.Οι καλικες εινε ολοι καινουργι και ημηχανη που εχω εινε MEC 650 N.Το λακτισμα της ντουφεκιας εινε γλυκο και το υψος του φυσιγκιου εινε 58.
Λετε να κανω το ιδιο λαθος με τον φιλο C.PASSARIS??????.Θα ηθελα την αποψη σας….
ΦΙΛΙΚΑ ΠΕΤΡΟΣ
Παντως εφοσον η τουφεκια ειναι μαλακη, τοτε δεν νομιζω να υπαρχει προβλημα. Και το λεω αυτο γιατι ενα δυνατο φυσιγγι, ακομα και αν ειναι εντος οριων ασφαλειας, το καταλαβαινεις στον ωμο σου. Καποια φυσιγγια οπως ειπα το κανουν και σε μενα, και καποια αλλα οχι. Δεν ρελιαζω τα κλεισιματα μετα, τουλαχιστον οχι τις περισσοτερες φορες.
Μια δοκιμη που μπορειτε ανετα να κανετε, ειναι η εξης: Αν αντι για καινουριους καλυκες, γεμισετε 5-10 φρεσκοριγμενους απο ενα φιλο, απο φυσιγγια αγοραστα. Κρατηστε την ιδια δοση πυριτιδας, ιδια υλικα ολα, και απλα παρατηρηστε το πως γινεται ο καλυκας μετα την βολη.
Σε μενα ανοιγαν οπως οταν τους μαζεψα, δηλαδη με εμφανες αστερι και οχι σιδερωμενοι, οποτε ισως να ειναι και ο τροπος που κλεινει το φυσιγγι, ή ισως ο τροπος που τσαλακωνει τα χειλη του, οταν δημιουργει το αστερι η μηχανη.
Παντως εφοσον η τουφεκια ειναι μαλακη, τοτε δεν νομιζω να υπαρχει προβλημα. Και το λεω αυτο γιατι ενα δυνατο φυσιγγι, ακομα και αν ειναι εντος οριων ασφαλειας, το καταλαβαινεις στον ωμο σου. Καποια φυσιγγια οπως ειπα το κανουν και σε μενα, και καποια αλλα οχι. Δεν ρελιαζω τα κλεισιματα μετα, τουλαχιστον οχι τις περισσοτερες φορες.
Μια δοκιμη που μπορειτε ανετα να κανετε, ειναι η εξης: Αν αντι για καινουριους καλυκες, γεμισετε 5-10 φρεσκοριγμενους απο ενα φιλο, απο φυσιγγια αγοραστα. Κρατηστε την ιδια δοση πυριτιδας, ιδια υλικα ολα, και απλα παρατηρηστε το πως γινεται ο καλυκας μετα την βολη.
Σε μενα ανοιγαν οπως οταν τους μαζεψα, δηλαδη με εμφανες αστερι και οχι σιδερωμενοι, οποτε ισως να ειναι και ο τροπος που κλεινει το φυσιγγι, ή ισως ο τροπος που τσαλακωνει τα χειλη του, οταν δημιουργει το αστερι η μηχανη.
Bίκτωρα
Aυτό που σκέπτομαι και εγώ είναι ότι το πλαστικό εξάρτημα της μηχανής που κάνει το αστέρι δεν τσαλακώνει σωστά τον καινούγιο κάλυκα.
Tην απόψη μου αυτή ενισχύει το ότι διάβασα προχθές στο site του Clay & Game reloaders ότι το πλαστικό εξάρτημα κάνει μόνο για χρησιμοποιημένους κάλυκες
και υπάρχει μεταλικό εξάρι για τους καινούργιους.
Eπίσης ένα ακόμη πρόβλημα που παρατηρώ τελευταία είναι ότι το χείλος του κάλυκα μετά το τελευταίο στάδιο κλεισίματος δεν είναι ισόπαχο αλλά παρουσιάζει διαφορά
στο πάχος.
Θα παραγγείλω ένα μεταλικό έξάρι και θα κάνω δοκιμή.
MΦX
Xρήστος
Για σας και απο εμενα .Το ιδιο πραγμα εχω δει και εγω αλλα αυτο που παρατιρισα ηταν οτι σε φυσιγκια που ηταν γεμισμενα απο περσι το πλισαρισμα ηταν πολι πιο εντονο σε αυτους τους καλικες απο αυτους που ηταν γεμισμενι πολι προσφατα.Μιλαμε παντα για την ιδια γομοση δηλαδη με FORMOYLA 206 και 158/32 ταπα ΤΖΙΟΒΑΝΙ και καψιλη 616.Το ιδιο γινετε και με
ενα διασπορας που γεμιζω με MB 32 και μαλινη ταπα.Οι καλικες εινε ολοι καινουργι και ημηχανη που εχω εινε MEC 650 N.Το λακτισμα της ντουφεκιας εινε γλυκο και το υψος του φυσιγκιου εινε 58.Λετε να κανω το ιδιο λαθος με τον φιλο C.PASSARIS??????.Θα ηθελα την αποψη σας….
ΦΙΛΙΚΑ ΠΕΤΡΟΣ
Πέτρο σίγουρα θα βρούμε την λύση αργά ή γρήγορα.
MΦX
Xρήστος
Παιδιά, καλησπέρα. Ξαναδιαβάζοντας απόψε το τόπικ, μου ήρθε ξαφνικά μια ιδέα, δεν ξέρω αν είναι η λύση του γρίφου, αλλά τη "ρίχνω στο τραπέζι" και σκεφτήτε την.
Νομίζω ότι το "πρόβλημα" δεν είναι θέμα αυξημένων πιέσεων, αφού εξάλλου δεν υπάρχουν και άλλες ενδείξεις για κάτι τέτοιο. Σκεφτήτε το εξής: τη στιγμή που πυροδοτείται το φυσίγγι, και ανοίγει το αστέρι και εξέρχεται η γόμωση από τον κάλυκα, υπάρχει περίπτωση να μην "σιδερώνεται" ο κάλυκας και να μη γίνεται πλήρως κύλινδρος, ακόμη και στο πιο "μαλακό" από πλευράς πιέσεων φυσίγγι;;; Οχι βέβαια! Πάντα σιδερώνεται. Το θέμα είναι τι γίνεται μετά.
Πιστεύω ότι το θέμα μας έχει να κάμει με τη λεγόμενη "μνήμη του πλαστικού", του υλικού του κάλυκα, δηλαδή την τάση του να επανέλθει στην αρχική του μορφή. Εφόσον το φαινόμενο έχει παρατηρηθεί σε καινούργιους κάλυκες, και μάλιστα αν ήταν και φρεσκοφτιαγμένα τα φυσίγγια, η τάση αυτή τείνει να τους επαναφέρει στην αρχική τους μορφή που είναι η κυλινδρική.[/u] Αν μάλιστα ισχύει αυτό που ανέφερε ο Χρήστος, ότι το εξάρτημα της μηχανής (crimp starter νομίζω πως το λένε) ίσως δεν τσαλακώνει καλά τους καινούργιους κάλυκες, αυτό ενισχύει την άποψη μου. (Μην ξεχνάμε ότι οι ερασιτεχνικές μηχανές είναι κυρίως για "αναγόμωση" – reloaders τις λένε οι αμερικάνοι, δηλαδή για χρησιμοποιημένους κάλυκες).
Τώρα θα μου πείτε, γιατί στα φυσίγγια του εμπορίου δεν συμβαίνει αυτό; Πρώτον, όπως είχα γράψει προχτές, το έχω δει να συμβαίνει και σε τέτοια.
Αλλά, όταν μείνουν τα φυσίγγια για κάποιον καιρό κλεισμένα, (και αν οι επαγγελματικές μηχανές "κόβουν" το αστέρι καλύτερα), η κατάσταση αυτή του κάλυκα(δηλαδή με τα τσακισμένα χείλη) γίνεται μόνιμη. Ετσι μετά το αναγκαστικό "σιδέρωμα" κατά την πυροδότηση, τα χείλη του κάλυκα τείνουν να επανέλθουν σε αυτή πλέον την κατάσταση, (την τσαλακωμένη δηλαδή). Αυτή η άποψη ενισχύεται, πιστεύω, κι από αυτό που αναφέρει παραπάνω κι ο Πέτρος(43 benelli), ότι: "…Το ιδιο πραγμα εχω δει και εγω αλλα αυτο που παρατιρισα ηταν οτι σε φυσιγκια που ηταν γεμισμενα απο περσι το πλισαρισμα ηταν πολι πιο εντονο σε αυτους τους καλικες απο αυτους που ηταν γεμισμενι πολι προσφατα.Μιλαμε παντα για την ιδια γομοση…"
Δεν ξέρω αν κατάφερα να διατυπώσω καλά την άποψή μου, ώστε να γίνω κατανοητός (…είναι και νύχτα… )!
Πάντως η "λύση του προβλήματος" φίλε Χρήστο, είναι αυτή που πρότεινε ο Βίκτωρας: να γεμίσεις την ίδια ακριβώς συνταγή, σε χρησιμοποιημένους κάλυκες με εμφανές το αστέρι. Οπότε, αν αυτοί, μετά την πυροδότηση, δεν παραμένουν "σιδερωμένοι" τότε νομίζω πως θα επιβεβαιωθεί η άποψη μου.
Παιδιά, καλησπέρα. Ξαναδιαβάζοντας απόψε το τόπικ, μου ήρθε ξαφνικά μια ιδέα, δεν ξέρω αν είναι η λύση του γρίφου, αλλά τη "ρίχνω στο τραπέζι" και σκεφτήτε την.
Νομίζω ότι το "πρόβλημα" δεν είναι θέμα αυξημένων πιέσεων, αφού εξάλλου δεν υπάρχουν και άλλες ενδείξεις για κάτι τέτοιο. Σκεφτήτε το εξής: τη στιγμή που πυροδοτείται το φυσίγγι, και ανοίγει το αστέρι και εξέρχεται η γόμωση από τον κάλυκα, υπάρχει περίπτωση να μην "σιδερώνεται" ο κάλυκας και να μη γίνεται πλήρως κύλινδρος, ακόμη και στο πιο "μαλακό" από πλευράς πιέσεων φυσίγγι;;; Οχι βέβαια! Πάντα σιδερώνεται. Το θέμα είναι τι γίνεται μετά.
Πιστεύω ότι το θέμα μας έχει να κάμει με τη λεγόμενη [b]"μνήμη του πλαστικού"[/b], του υλικού του κάλυκα, δηλαδή [b]την τάση του να επανέλθει στην αρχική του μορφή[/b]. Εφόσον το φαινόμενο έχει παρατηρηθεί σε [b]καινούργιους κάλυκες[/b], και μάλιστα αν ήταν και φρεσκοφτιαγμένα τα φυσίγγια, η τάση αυτή τείνει να τους επαναφέρει στην [b]αρχική τους μορφή που είναι η [u]κυλινδρική.[/b][/u] Αν μάλιστα ισχύει αυτό που ανέφερε ο Χρήστος, ότι το εξάρτημα της μηχανής (crimp starter νομίζω πως το λένε) ίσως δεν τσαλακώνει καλά τους καινούργιους κάλυκες, αυτό ενισχύει την άποψη μου. (Μην ξεχνάμε ότι οι ερασιτεχνικές μηχανές είναι κυρίως για "αναγόμωση" – reloaders τις λένε οι αμερικάνοι, δηλαδή για χρησιμοποιημένους κάλυκες).
Τώρα θα μου πείτε, γιατί στα φυσίγγια του εμπορίου δεν συμβαίνει αυτό; Πρώτον, όπως είχα γράψει προχτές, το έχω δει να συμβαίνει και σε τέτοια.
Αλλά, όταν μείνουν τα φυσίγγια για κάποιον καιρό κλεισμένα, (και αν οι επαγγελματικές μηχανές "κόβουν" το αστέρι καλύτερα), [b]η κατάσταση αυτή του κάλυκα(δηλαδή με τα τσακισμένα χείλη) γίνεται μόνιμη.[/b] Ετσι μετά το αναγκαστικό "σιδέρωμα" κατά την πυροδότηση, τα χείλη του κάλυκα [b]τείνουν να επανέλθουν σε αυτή πλέον την κατάσταση, (την τσαλακωμένη δηλαδή)[/b]. Αυτή η άποψη ενισχύεται, πιστεύω, κι από αυτό που αναφέρει παραπάνω κι ο Πέτρος(43 benelli), ότι: [color=”#0000FF”]"…Το ιδιο πραγμα εχω δει και εγω αλλα αυτο που παρατιρισα ηταν οτι [b]σε φυσιγκια που ηταν γεμισμενα απο περσι το πλισαρισμα ηταν πολι πιο εντονο[/b] σε αυτους τους καλικες απο αυτους που ηταν γεμισμενι πολι προσφατα.Μιλαμε παντα για την ιδια γομοση…"[/color]
Δεν ξέρω αν κατάφερα να διατυπώσω καλά την άποψή μου, ώστε να γίνω κατανοητός (…είναι και νύχτα… )!
Πάντως η "λύση του προβλήματος" φίλε Χρήστο, είναι αυτή που πρότεινε ο Βίκτωρας: να γεμίσεις την ίδια ακριβώς συνταγή, σε χρησιμοποιημένους κάλυκες με εμφανές το αστέρι. Οπότε, αν αυτοί, μετά την πυροδότηση, [u]δεν παραμένουν "σιδερωμένοι"[/u] τότε νομίζω πως θα επιβεβαιωθεί η άποψη μου.
Στέλιο θα γεμίσω αύριο 5 φυσίγγια με παλιούς κάλυκες στους οποίους το αστέρι είναι εμφανές και θα τα ρίξω το Σάββατο, οπότε θα μας λυθεί η απορία.
MΦX
Xρήστος
Καλημερα
Στελιο συμφωνω με την αποψη σου. Ομως, περσυ, φυσιγγια που γεμισα με τα ιδια υλικα, και αν δεν γελιεμαι απο το ιδιο κουτακι, ριχτηκαν απο 2 διαφορετικα οπλα. Ενα 687 Sporting, και μια Benelli SL90. Διαμετρος αυλου σε μενα 18.6 και στην Benelli 18.2. Σε μενα ειχαν την ταση να ανοιγουν λιγο περισσοτερο, απο οτι στο αλλο οπλο, που εμειναν πιο κλειστα. Ομως επειδη δεν εγινε σε ολα τα φυσιγγια, θεωρω οτι ειναι θεμα κλεισιματος τελικα, και τσαλακωματος του αστεριου στο αρχικο σταδιο.
Kαλημέρα μετα από πολλές δοκιμές σε καινούριους και χρησιμοποιημένους κάλυκες, βγήκαν τα εξής συμπεράσματα:
Oι χρησιμοποιημένοι εργοστασιακοί κάλυκες που ξαναγεμίστηκαν με την ίδια γόμωση δεν σιδερώθηκαν.
Oι καινούργιοι κάλυκες που γεμίζονται με mec 600j και πλαστικό εξάρτημα για το αστεροειές σιδερόνονται.
O λόγος είναι ότι το πλαστικό εξάρτημα για το αστεροειδες απλώς φρεσκάρει το υπάρχον αστεροειδές στους ριγμένους εργοστασιακούς κάλυκες, ΔEN κάνει για τους καινούριους κάλυκες.
Mόλις μου έλθει το μεταλικό εξάρτημα που κόβει 6άρι αστεροειδές σε νέους κάλυκες θα επανέλθω.
MΦX
Xρήστος.
Φιλε Χρηστο το ιδιο ακριβως συνεβη και σε μενα πριν λιγες μερες. Και γω στο ιδιο συμπερασμα καταληγω. Εχω γεμισει αρκετους καινουριους καλυκες με την απλη μηχανη αστεροειδους του Λαναρα που εχει μεταλλικα εξαρτηματα και εχω ακομα απο αυτους για να κυνηγαω.Σε ολους τους ριγμενους καλυκες ηταν εμφανες το τσαλακωμα του αστεριου. Δοκιμασα ομως και μερικες τουφεκιες σε χαρτονια με καινουριους καλυκες γεμισμενους στην mec 600 jr με την ιδια ακριβως γομωση και τους εβγαζε σιδερωμενους με 1-2 ανοιχτες καμπυλες αντι για 6 κοφτες γωνιες. Αναρωτιεμαι αν οταν τους ξαναγεμισω θα εχω προβλημα να συμπεσει νο νεο με το παλιο αστερι και αντι για 6-αρι γινει 12-αρι . Και μενα στη mec τα κλειστα φυσιγγια δεν εχουν ισοπαχα χειλη αλλα τα "στρωνω" στο δραπανο.
Φιλικα Μπενέτος
Kαλημέρα Mπενέτο.
Tους σιδερωμένους κάλυκες θα τους κρατήσω και θα τους ξαναγεμίσω μόλις μου έλθει το μεταλικό εξάρι, στο τέλος Nοεμβρίου. Eλπίζω να λυθεί το πρόβλημά μας, οπότε θα γεμίζουμε τους ριγμένους με το πλαστικό και τους νέους με το μεταλικό.
MΦX.
Xρήστος.
Tο μονο προβλημα που ισως αντιμετωπισετε ειναι το οτι το πλαστικο αστερι της MEC μπορει καμμια φορα να μην κεντραρει τα παλια κοψιματα, και το κλεισιμο να γινει χαλια. Το χω παθει και γω σε φυσιγγια απο διαφορετικους κατασκευαστες, που ειχαν χειλη σχεδον σαν τα καινουρια απο το σιδερωμα. Φανταστητε οταν γεμιζω τετοια φυσιγγια, μπορει στην 25αδα, να γινει ενα ετσι, ή 2. Αν ειναι πολυ χαλια το κλεισιμο, τα κοβω, αλλιως μπαινουν στην ακρη και τα ριχνω πρωτα πρωτα.
Το θεμα ομως ειναι το εξης: Αυτο το θεμα με τους σιδερωμενους καλυκες το εχω δει και σε φυσιγγια αγορασμενα που εχω μαζεψει απο καρτερι. Και λογικα οι βιοτεχνιες θα πρεπει να χρησιμοποιουν μηχανες επαγγελματικες, και οχι απλες οπως εμεις οι ιδιωτες. Οποτε ισως αυτο που λεει ο Στελιος, περι μνημης του καλυκα να εχει σημασια, ασχετως με τι αστερι κλεινεις το φυσιγγι, μεταλλικο ή πλαστικο.
c.passaris,
Με το πλαστικό εξάρτημα που χρησιμοποιεί η MEC για τη χάραξη του αστεροειδούς κλεισίματος (6 πτυχών) δεν είχα ποτέ κανένα πρόβλημα σε καινούργιους κάλυκες Cheddite. Το κλεισμένο δε φυσίγγιο έμοιαζε (ποιοτικά) εφάμιλλο των εργοστασιακών, ειδικά μετά το ρέλιασμα.
Λευτέρης.
Λευτέρη το πρόβλημα που μας απασχολεί δεν ειναι στο κλείσιμο του φυσιγγίου αλλά στο σιδέρωμα του κάλυκα μετά την βολή.
Γράψε μας πως βγαίνουν οι δικοί σου καινούργιοι κάλυκες μετά την βολή.
MΦX
Xρήστος.
Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.