"Μια βεντέτα με άγνωστη κατάληξη…"

Επισκόπηση 2 δημοσιεύσεων - 1 έως 2 (από 2 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    15/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    2126
    THEOD στις #27068

    "Θεσμική" κατοχύρωση ζητά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θηροφυλάκων Κυνηγετικών Οργανώσεων – 10/2/2009
    ——————————————————————————–
    Σε επιστολή, που απέστειλε προς τη Κυβέρνηση, τα πολιτικά κόμματα και τους βουλευτές, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θηροφυλάκων Κυνηγετικών Οργανώσεων, κάνει λόγο για το αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει οι ιδιωτικοί φύλακες θήρας εξαιτίας της αδράνειας και της αδιαφορίας της Πολιτείας να τους κατοχυρώσει νομοθετικά. Συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής:
    Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θηροφυλάκων Κυνηγετικών Οργανώσεων, είναι το μοναδικό πανελλαδικά δευτεροβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο εκπροσώπησης των ιδιωτικών φυλάκων θήρας που προσλαμβάνονται από τις κυνηγετικές οργανώσεις της χώρας.
    Το παρόν έγγραφο έγινε λόγω της απόγνωσης και του αδιεξόδου στο οποίο έχουν περιέλθει οι ιδιωτικοί φύλακες θήρας εξαιτίας της αδράνειας και της αδιαφορίας της Πολιτείας, να επιλύσει ένα ζήτημα μείζονος σημασίας που άπτεται παράλληλα της εφαρμογής του νόμου για το κυνήγι και της προστασίας της άγριας πανίδας και του φυσικού περιβάλλοντος.
    Οι ιδιωτικοί φύλακες θήρας εργάζονται μετά από αποφάσεις που έχει λάβει η ίδια η Πολιτεία η οποία τους αναθέτει την άσκηση δημόσιας εξουσίας (ανακριτικών καθηκόντων) με σκοπό την εφαρμογή και τήρηση του νόμου περί θήρας και δασών, χωρίς όμως να μεριμνήσει ποτέ ως όφειλε για την θεσμική κατοχύρωσή τους, την ορθή, αντικειμενική και απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων τους αλλά και για την αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων τους. Και όλα αυτά όταν από το 2001 ακόμη το Ε΄ τμήμα του Ν.Σ.Κ. έθεσε θέμα συνταγματικότητας του θεσμού των ιδιωτικών φυλάκων θήρας με τον τρόπο που λειτουργούν αλλά και εγκυρότητας όλων των σημερινών Υπουργικών Αποφάσεων που ρυθμίζουν ζητήματα των ιδ. φυλάκων θήρας.
    Αποτέλεσμα αυτού είναι οι ιδ. φύλακες θήρας να διενεργούν παράνομα ανακριτικά καθήκοντα, ελέγχους, κατασχέσεις, μηνύσεις σε πολίτες, κλπ έξω από την ευθύνη του Κράτους και μόνο μέσω των κυνηγετικών οργανώσεων.
    Αυτό όμως τελικά βλάπτει τους ίδιους τους εργαζόμενους αφού από τη μία καλούνται να κάνουν ανακριτικές – προανακριτικές πράξεις ελέγχους – έρευνες, μηνύσεις, κατασχέσεις, να καταδικάσουν πολίτες – συμπολίτες τους, σε δικαστήρια και να δημευθούν περιουσίες και από την άλλη μπορούν να απολυθούν ανά πάσα στιγμή γιατί μπορεί να το θέλει απλά μία πλειοψηφία ενός κυνηγετικού συλλόγου ή μιας ομοσπονδίας. Αυτό διότι η απουσία νομικά έγκυρης θεσμικής διάταξης (Υπουργικής Απόφασης) έχει δημιουργήσει νομικό κενό και οι θηροφύλακες απολύονται με βάση τις διατάξεις του κοινού εργατικού διακαίου χωρίς σπουδαίο λόγο αρκεί να καταβάλλεται η νόμιμη αποζημίωση. Το τελευταίο όμως δεν είναι καθόλου περιοριστικό στις εύρωστες οικονομικά κυνηγετικές οργανώσεις οι οποίες πρόσφατα ενισχύθηκαν ακόμη περισσότερο οικονομικά από το Κράτος με σημαντικά ποσά που προορίζονταν για τον Ειδικό Φορέα Δασών ώστε για να στηριχθεί αυτή η θηροφυλακή.
    Τονίζεται ότι οι κυνηγετικές οργανώσεις είναι απλά Ν.Π.Ι.Δ. αποτελούνται από κυνηγούς – μέλη και με τον τρόπο αυτό οι ελεγχόμενοι γίνονται και ελεγκτές.
    Το Υπουργείο ενώ τα γνωρίζει όλα αυτά αρνείται να βάλει ένα τέλος σε αυτή την αδικία παρότι έχει την ευκαιρία είτε με την έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης του ν. 3208/2003 με την οποία θα ρυθμίσει (για πρώτη φορά με εξουσιοδότηση νόμου) πλέον σύννομα τα προσόντα τη διαδικασία πρόσληψης και τον τρόπο λειτουργίας των ιδ. φυλάκων θήρας, είτε με την υλοποίηση της προγραμματικής πρότασης – δέσμευσης της Νέας Δημοκρατίας από το 2004 για τη σύσταση Οργανισμού Θήρας.
    Η άρνηση – αναλγησία του Υπουργείου να επιλύσει το σοβαρό πρόβλημα της θηροφυλακής συνεχίζεται μέχρι σήμερα ακόμη και μετά την παρέμβαση για το θέμα αυτό και της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου η οποία με Γνωμοδότησή της τον Ιανουάριο του 2008 αναγνωρίζοντας ότι το σημερινό καθεστώς λειτουργίας των ιδιωτικών φυλάκων θήρας δεν παρέχει καμία προϋπόθεση αμερόληπτης άσκησης των ανακριτικών – προανακριτικών καθηκόντων απέρριψε την άσκηση αυτών από τους ιδ. φύλακες θήρας. Ως όρο για την άσκηση των καθηκόντων αυτών η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου έθεσε την έκδοση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης του ν. 3208/2003. Η γνωμοδότηση αυτή έχει επικυρωθεί και με σχετική δικαστική απόφαση του Αρείου Πάγου.
    Η άρνηση του Υπουργείου να εκδώσει την Υπ. Απόφαση του ν. 3208/03 μετά και την προαναφερόμενη εξέλιξη είναι πράξη αναλγησίας αφού αφήνει εκτεθειμένους τους εργαζόμενους θηροφύλακες, αν αναλογιστεί κανείς ότι το ίδιο το Υπουργείο γνωστοποίησε άμεσα τη Γνωμοδότηση σε όλους τους φορείς των κυνηγών της χώρας ενώ με ενέργειες του προκάλεσε σύγχυση και στις δασικές υπηρεσίες της χώρας οι οποίες δεν γνωρίζουν πλέον τι είναι νόμιμο και τι παράνομο.
    Εξαιτίας αυτών των ενεργειών οι ιδ. φύλακες θήρας κινδυνεύουν καθημερινά να μηνυθούν από πολίτες όταν τους σταματάνε στην ύπαιθρο για έλεγχο – έρευνα κατασχέσεις κλπ, και να ασκηθεί σε βάρος τους ποινική δίωξη από τις Εισαγγελικές Αρχές για ποινικά αδικήματα όπως αντιποίηση, παράνομη κατακράτηση, κλπ. (έχουν ήδη ασκηθεί ανάλογες διώξεις από Εισαγγελείς) ή να υποπέσουν σε σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα και να χάσουν τη δουλειά τους. Η σύγχυση που επικρατεί αφήνει τις κυνηγετικές οργανώσεις (οι οποίες εντελώς παράδοξα δεν έχουν ζητήσει μέχρι σήμερα δημόσια από τον Υπουργό να εκδώσει την Απόφαση του ν. 3208) να ισχυρίζονται (ψευδώς) ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα απαιτώντας παράλληλα από τους ιδ. φύλακες θήρας να συνεχίσουν να διενεργούν ελέγχους, έρευνες κλπ σε πολίτες στην ύπαιθρο προειδοποιώντας τους για απόλυση σε αντίθετη περίπτωση.
    Όλα τα ανωτέρω είναι γνωστά στο Υπουργείο το οποίο κάνει ότι δεν βλέπει και δεν ακούει, αντίθετα το μόνο που γνωρίζει καλά να κάνει είναι να παραδέχεται αυτάρεσκα ότι έχει εξασφαλίσει με τους ιδ. φύλακες θήρας την προστασία της άγριας πανίδας και την εφαρμογή του νόμου για το κυνήγι.
    Την ίδια ώρα ο Υφυπουργός Α.Α.Τ. κ. Κιλτίδης τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2008 με έγγραφη απάντησή του διαβεβαίωσε Βουλευτές στο Κοινοβούλιο ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και ότι οι δασικές υπηρεσίες έχουν ενημερωθεί επαρκώς κάτι όμως που δεν είναι αλήθεια, ενώ τους πληροφορεί για αρμοδιότητες των ιδ. φυλάκων θήρας που ποτέ δεν τους έχουν ανατεθεί (δεν καταγράφονται σε κανένα δημόσιο έγγραφο ενώ αντιθέτως καταγράφονται αρμοδιότητες για ανακριτικά καθήκοντα) και οι οποίες εάν τελικά εφαρμοσθούν ουσιαστικά η θηροφυλακή δεν θα μπορεί να λειτουργήσει.
    Για το λόγο αυτό κάνοντας επίκληση στην ευαισθησία Σας, ζητούμε επιτέλους η Πολιτεία να αναλάβει τις ευθύνες της και παρακαλούμε να βοηθήσετε στην επίλυση αυτών των τόσο σημαντικών προβλημάτων ώστε να μπει επιτέλους τέλος σε όλη αυτή την αδικία που βιώνουμε καθημερινά (που σημειωτέων ανήκουμε στην κατηγορία των χαμηλότερα αμειβομένων της χώρας), με τη θεσμική κατοχύρωση των ιδ. φυλάκων θήρας και την έκδοση της Απόφασης του ν. 3208/03.
    Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Θηροφυλάκων έχει καταθέσει προ πολλού την πρόταση της για την Υπουργική Απόφαση του ν. 3208/2003 όταν κλήθηκε για το σκοπό αυτό από την αρμόδια Γενική Διεύθυνση του Υ.Α.Α.Τ.
    Στην πρόταση αυτή προτείνεται μεταξύ άλλων η προσθήκη ειδικής μεταβατικής διάταξης για τους ήδη υπηρετούντες ιδ. φύλακες θήρας (σήμερα υπηρετούν σε μόνιμη βάση κάτι λιγότερο από 350) και επισημαίνεται η ανάγκη οι ιδ. φύλακες θήρας να εργάζονται μέσα στις δασικές υπηρεσίες κάτι το οποίο επιβάλλεται από το νόμο και είναι απαραίτητη συνθήκη για την ασφαλέστερη άσκηση των καθηκόντων τους.
    Ο σημερινός μηχανισμός της ιδιωτικής θηροφυλακής μπορεί να έδειχνε (φαινομενικά) ότι αποδίδει, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο αποδυναμωμένο σε μέσα και προσωπικό μηχανισμό του δημοσίου (δασική υπηρεσία) αλλά αυτό αποδείχθηκε ότι ήταν προσωρινό και επιφανειακό αφού δεν έχει την απαραίτητη νομιμοποίηση γεγονός που οδηγεί συνεχώς σε νομικά αδιέξοδα (βλ. Ν.Σ.Κ./2001, δικαστικές αποφάσεις, ποινικές διώξεις θηροφυλάκων, Εισαγγελία και δικαστική απόφαση Αρείου Πάγου, κλπ.). Όσο συνεχίζεται η κατάσταση αυτή και αποκαλύπτεται συνεχώς η νομική ανεπάρκεια – μη σύννομη λειτουργία του μηχανισμού αυτού, χαμένοι θα είναι μόνο οι εργαζόμενοι ιδιωτικοί φύλακες θήρας (που ήδη θίγονται) καθώς στο τέλος θα χάσουν τη δουλειά τους επειδή η Πολιτεία, που δημιούργησε το πρόβλημα, αρνείται να το αντιμετωπίσει.

    Αναζητούνται λοιπόν, άραγε ποιες λύσεις; και από ποιους;
    Το παιχνίδι μάλλον "χοντραίνει" επικίνδυνα… μιας και οι Θηροφύλακες "καταγγέλουν" και προωθούν την προς τα έξω, διαφορετική άποψή τους, από αυτήν που έχουν οι επίσημες Κ.Ο & η ΚΣΕ για το ίδιο θέμα, μέσω της προσφάτως ιδρυθείσας Ομοσπονδίας τους "αναμοχλεύοντας" ποικίλα θέματα…
    Από την κενή -πλέον-περιεχομένου και στα χαρτιά -πεταγμένης-, "εξαγγελίας" της ΝΔ για την ίδρυση του "ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΘΗΡΑΣ" όταν έρθει στην εξουσία, μέχρι τις γνωμοδοτήσεις του ΝΣΚ και τις ποινικές διώξεις ( σε βάρος Θηροφυλάκων, που ασκούν τα καθήκοντά τους κατά τον "ισχύοντα σήμερα τρόπο" λόγω της μη έκδοσης ανάλογης ΥΑ, την οποία κατά κόρον επικαλούνται…
    Παραδείγματα όμως "διώξεων" δεν αναφέρονται όπως επίσης και ποια είναι η έκβαση τέτοιων υποθέσεων "εν ακροατηρίω", τι δέχονται τα Ελληνικά Δικαστήρια, ποια η νομολογία τους και τι υποστηρίζουν οι ΚΟ που νομιμοποιούνται να παρίστανται σαν πολιτική αγωγή…
    Απλά πράγματα δηλαδή, για να αντιληφθούμε τελικά τι ακριβώς συμβαίνει…
    Αλλά μήπως τελικά η προμετωπίδα είναι η "μονιμοποίηση και δημοσιο-υπαλληλοποίηση" τους;
    Αφού όπως διαβάζουμε -**στην πρόταση αυτή προτείνεται μεταξύ άλλων η προσθήκη ειδικής μεταβατικής διάταξης για τους ήδη υπηρετούντες ιδ. φύλακες θήρας (σήμερα υπηρετούν σε μόνιμη βάση κάτι λιγότερο από 350) και επισημαίνεται η ανάγκη οι ιδ. φύλακες θήρας να εργάζονται μέσα στις δασικές υπηρεσίες κάτι το οποίο επιβάλλεται από το νόμο και είναι απαραίτητη συνθήκη για την ασφαλέστερη άσκηση των καθηκόντων τους**.
    Μήπως επιθυμούν να "υποκαταστήσουν" τους δασοφύλακες;
    Μήπως επιθυμούν να γίνουν οι συμβάσεις τους "δημοσίου δικαίου" ή και "αορίστου χρόνου"; ναι, αλλά μα ποια νομική και διοικητική αιτιολογία και βάσει ποιων εξουσιοδοτικών διατάξεων;
    Μιας και αυτές που υπάρχουν, του Ν. 3208/03, αναφέρονται σε "καθηκοντολόγιο-περιγραφή καθηκόντων-εύρος αρμοδιοτήτων-"…


    Επισκέπτης
    Ημ. εγγραφής:
    01/01/1970
    Αρ. μηνυμάτων:
    7208
    Ανώνυμος στις #115890

    Αφου διαπραττουν παραβαση καθηκοντος και απιστια εις βαρος του εργοδοτη τους,γιατι δεν τους απολυουμε?Τι τα κραταμε τα ρεμαλια και τα πληρωνουμε?για να μας βγαζουν το ματι για ιδιον οφελος?

Επισκόπηση 2 δημοσιεύσεων - 1 έως 2 (από 2 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων