βελτιώσεις σε πλαγιόκαννο

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 16 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    06/07/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    203
    anbar56 στις #25610

    Συνάδελφοι γεια σας

    Όντας κάτοχος του πλαγιόκαννου Baikal IZH-43 σκέφτομαι να του κάνω τις παρακάτω τροποποιήσεις εργονομικού χαρακτήρα:
    1-Αλλαγή σχήματος κοντακίου, από πιστολέ σε ντεμί- πιστολέ για καλύτερη
    μετάβαση του χεριού από την πρώτη στη δεύτερη σκανδάλη.
    2-Στένεμα πάπιας για βελτίωση της λαβής με το αριστερό χέρι.
    3-Αφαίρεση άνω ρίγας για μείωση του βάρους και ενδεχομένως βελτίωση του
    ζυγίσματος του όπλου.
    4-Ρύθμιση πρώτης σκανδάλης
    Δεδομένου ότι είμαι ευχαριστημένος από την βλητική απόδοση του όπλου, δεν προτίθεμαι να ζητήσω οποιαδήποτε παρέμβαση στο εσωτερικό των καννών.
    Θα χαρώ να έχω την γνώμη σας.


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    11/09/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    846
    Long Rifle στις #142397

    Απλά θα κάνεις το καλό, καλύτερο. Γιατί να ρυθμίσεις όμως μόνο την πρώτη σκανδάλη;

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    18/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    8660
    victz στις #142475

    Πιθανον η βελτιωση της μιας σκανδαλης να εχει να κανει με τη σειρα που πυροδοτουνται οι κανες. Ομως νομιζω οτι αν προβεις σε βελτιωση της μιας σκανδαλης, λογικα θα πρεπει να το κανεις και στην αλλη. Για τα αλλα που θες να κανεις συμφωνω.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    06/07/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    203
    anbar56 στις #142485

    Φίλοι μου συμφωνώ και εγώ για την ρύθμιση της δεύτερης σκανδάλης. Απλά δεν την είχα αναφέρει γιατί η πρώτη είναι αρκετά σκληρότερη (τουλάχιστον στο δικό μου όπλο). Ευχαριστώ για τις απόψεις σας, να είστε καλά.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/08/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    853
    steve στις #142496

    Φίλε anbar56, από τις τροποποιήσεις που σκέφτεσαι, εμένα μου έκανε εντύπωση η 3η: "Αφαίρεση άνω ρίγας…"
    Δεν μπορώ να διανοηθώ πλαγιόκαννο χωρίς άνω ρίγα!
    Είχα διαβάσει κάποτε για τις βελτιώσεις που κάνει ο Παπατσαρούχας στο Baikal IZH-43 (υποθέτω ότι σ' αυτόν σκοπεύεις να το πας) και ήμουν σίγουρος ότι έλεγε για αφαίρεση της κάτω ρίγας. Γι' αυτό έψαξα να βρω το σχετικό άρθρο. Τελικά ήταν ένα "ρεπορτάζ" του Κυπρίδημου από την περσινή έκθεση, DIANA 2009:
    ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ
    "…Αφαιρείται η κάτω ρίγα, ενώ ελαφραίνει η πάνω ρίγα και εφαρμόζεται από την αρχή…"

    Φιλικά,

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    06/07/2007
    Αρ. μηνυμάτων:
    203
    anbar56 στις #142523

    Φίλε steve έχεις δίκιο, η σωστή διατύπωση είναι ¨μείωση της διατομής της άνω ρίγας¨. Έθιξες επίσης το θέμα της κάτω ρίγας . Δεν σου κρύβω ότι με προβλημάτισε αν πρέπει να τροποποιηθούν αμφότερες οι ρίγες. Διστάζω ώμος γιατί δεν γνωρίζω τις πιθανές επιδράσεις στο δέσιμο και στη σύγκληση των καννών, αν και οι επεμβάσεις αυτές -κατά τα λεγόμενα των συναδέλφων κυνηγών- είναι ρουτίνας για τον Παπατσαρούχα.
    Αν γνωρίζεις κάτι επί του θέματος, θα χαρώ να ακούσω την γνώμη σου.

    Ανενεργός
    Ημ. εγγραφής:
    27/10/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    3347
    ALTAIR_LUSSO στις #148926

    Σε σταθερού τσοκαρίσματος πλαγιόκανο π.χ. */***, η επιμύκηνση των κώνων συναρμογής προυποθέτει και την διεύρυνση των αυλών ή είναι άσχετο το ένα με το άλλο; Επίσης θα ήθελα να ρωτήσω σε περίπτωση που θέλουμε να διευρύνουμε τους αυλούς σε κάννες σταθερού τσοκαρίσματος τι ακριβώς συμβαίνει όσον αφορά το τσοκάρισσμα;

    Ανενεργός
    Ημ. εγγραφής:
    27/10/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    3347
    ALTAIR_LUSSO στις #148941

    Νίκο σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, ήσουν σαφέστατος. Αν θες μπορείς να μου εξηγήσεις λίγο τον όρο "ρεκτιφιάρει"; Φαντάζομαι ότι σε αυτήν την περίπτωση δεν θα έχουμε επιμύκηνση.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    31/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    1117
    Hunter.Gr στις #148947

    Δανείστηκα τον όρο "ρεκτιφιάρισμα" από την ορολογία των μοτοσυκλετών όπου σημαίνει τη μηχανουργική επεξεργασία του εσωτερικού των κυλίνδρων ώστε να φύγουν τυχόν φθορές ή/και να αυξηθεί ο κυβισμός.

    Στα όπλα σημαίνει το εσωτερικό "τρόχισμα" της κάννης ώστε να φύγουν τυχόν φθορές-σκουριές ή/και να έρθει στο επιθυμητό σχήμα και στην επιθυμητή διάμετρο (εντός κάποιων ορίων ασφαλείας). Το κατάλληλο "ρεκτιφιάρισμα" του κώνου προσαρμογής προκαλεί επιμήκυνση του κώνου.

    Ανενεργός
    Ημ. εγγραφής:
    27/10/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    3347
    ALTAIR_LUSSO στις #148952

    Υπάρχει κάποιος τρόπος να μετρήσουμε το μήκος του κώνου πριν και μετά για να διαπιστώσουμε αν όντως επιτευχθηκε επιμήκυνση;

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    04/05/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    1516
    benetos στις #148965

    Επειδή μπερδεύτικα λίγο ας πούμε 1 παράδειγμα… Εχω μια κάνη χρωμιωμένη με τσοκάκια.Θέλω να κάνω επιμήκυνση κώνου κ διεύρυνση αυλού . Υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν αυτές οι εργασίες κ να παραμείνει χρωμιωμένη η κάνη ? Αν χρησιμοποιώ το 4* θα είναι σαν να χρησιμοποιώ το 3* ? Πρέπει να μπερδεύτηκα κ να λέω βλακείες…..

    Tο χρωμιο εχει πολυ μικρο παχος στην καννη, οποτε αν κανεις διευρυνση αυλου θα φυγει ολο. Ασε που νομιζω οτι επειδη ειναι πολυ σκληρο μεταλλο, θα πρεπει πρωτα να αφαιρεθει πριν μπει το κοπτικο εργαλειο για τη διευρυνση. Για τα τσοκακια εχεις δικιο, αφου θα ειναι πιο στενα σε συγκριση με τον φαρδυτερο αυλο μετα την διευρυνση.
    Φιλικα Μπενετος

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    31/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    1117
    Hunter.Gr στις #148984

    Το τσοκάρισμα δεν είναι το κλάσμα (λόγος) της διαμέτρου του αυλού προς τη διάμετρο του τσόκ αλλά προκύπτει από την αφαίρεση της διαμέτρου του τσόκ από τη διάμετρο του αυλού.
    Π.χ αυλός 18,3 και τσόκ 17,8 προκύπτει τσοκάρισμα 18,3 – 17,8 = 0,5 (μισό τσόκ ή ***)

    Σε περίπτωση διεύρυνσης αυλού σε κάννη με εναλλασσόμενα εσωτερικά τσοκάκια, δεν πειράζουμε ποτέ το σπείρωμα των τσόκ. Το οποίο άλλωστε έχει εσωτερική διάμετρο αρκετά μεγαλύτερη από το 18,3 (ας πούμε) της κάννης. Μετά τη διεύρυνση του αυλού, ο οπλουργός θα πρέπει να ελέγξει ότι το ξεκίνημα του κάθε τσόκ συνεχίζει να είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον αυλό της κάννης.
    Αν χρειαστεί μπορεί να ρεκτιφιάρει ελαφρώς και τα τσοκάκια ώστε να έχουν ξεκίνημα μεγαλύτερο από το νέο αυλό. Πριν ξεκινήσει η επέμβαση στην κάννη θα πρέπει να εξασφαλιστεί ότι και τα τσοκάκια έχουν περιθώριο ανάλογης διεύρυνσης. Στα εργοστασιακά όπλα το ξεκίνημα των εναλλασσόμενων τσόκ είναι αρκετά μεγαλύτερο από τον αυλό. Π.χ σε αυτογεμές Beretta με mobile τσοκ, η κάννη έχει αυλό 18,3 και τα τσοκάκια ξεκινάνε από 18,6χιλ.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    02/04/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    520
    mixgik στις #148988

    Πιστεύω πως ξεκαθάρισαν πολύ τα πράγματα….

    Ανενεργός
    Ημ. εγγραφής:
    27/10/2008
    Αρ. μηνυμάτων:
    3347
    ALTAIR_LUSSO στις #148990

    Όντως, ευχαριστούμε Νίκο !

    Τρόπος για το πιο πάνω που ρωτάω δεν υπάρχει;

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    31/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    1117
    Hunter.Gr στις #149044

    Για να μετρήσεις το μήκος του κώνου προσαρμογής μεταξύ θαλάμης και αυλού θα χρειαστείς ένα αυλόμετρο (από 94$ στην Αμερική).
    Πριν καιρό είχα την τύχη να δανειστώ για λίγες μέρες το αυλόμετρο ενός φίλου και να μετρήσω τα όπλα και τα τσοκάκια μου.
    Το συγκεκριμένο είχε δυνατότητα μέτρησης από 17.00 – 19.80 χιλιοστά περίπου οπότε δεν μπορείς να μετρήσεις το ακριβές σημείο που τελειώνει η θαλάμη (διαμέτρου 20,3χιλ) και ξεκινά ο κώνος. Μπορείς όμως να μετρήσεις με απόλυτη ακρίβεια το σημείο που τελειώνει ο κώνος και ξεκινά ο αυλός. Απλά σπρώχνεις το αυλόμετρο σιγά-σιγά μέσα στην κάννη και διαβάζεις την ένδειξη. Καθώς ο αισθητήρας του αυλόμετρου διέρχεται από τον κώνο, η διάμετρος συνεχώς μειώνεται. Στο σημείο που η ένδειξη του οργάνου σταθεροποιείται, εκεί ξεκινά ο αυλός. Το αυλόμετρο, εκτός από τη μέτρηση της διαμέτρου, δείχνει και σε πόσο βάθος στην κάννη βρίσκεται ανά πάσα στιγμή. Το συγκεκριμένο που είχα δοκιμάσει έφτανε μέχρι 40 εκατοστά μέσα στην κάννη. Το μειονέκτημα ήταν ότι οι ενδείξεις της διαμέτρου και του βάθους ήταν σε ίντσες και πρέπει να κάνεις μετατροπή.

    Στις φωτογραφίες φαίνεται ένα αυλόμετρο και ένα αλεζουάρ επιμήκυνσης κώνου:

    Περισσότερα για αυλόμετρα (Shotgun Bore Gauges) εδώ:
    http://www.brownells.com/.aspx/cid=540/Pro…gun_Bore_Gauges
    http://www.shotguncombogauge.com/multiboregauge.html
    http://www.midwayusa.com/viewProduct/?productNumber=344671

    Και για αλεζουάρ εδώ:
    http://www.brownells.com/.aspx/cid=1335/Pr…ng_Cone_Reamers

    Και για να ξαναγυρίσουμε στο θέμα του τόπικ, ένα Baikal IJ43 του 2007 που μέτρησα, είχε αυλούς κατά μέσο όρο 18,44 η δεξιά κάννη και 18,54 η αριστερή ενώ και οι δύο ανέγραφαν 18,4. Τα τσόκ, ενώ ανέγραφαν το κλασικό μισό και φούλ (0,5 και 1,0), στην πραγματικότητα ήταν 0,28 η δεξιά και 0,86 η αριστερή, αρκετά καλύτερα από το ακατάλληλο για γενική χρήση μισό+φούλ.
    Επίσης ο αυλός και στις δύο κάννες παρουσίαζε μια ελαφρά προοδευτική σύσφιγξη:
    Δεξιά κάννη: Στα 8,9 εκατοστά από την πατούρα της θαλάμης ήταν 18,57, στα 12,7 εκατοστά ήταν 18,52 ενώ στα 40 εκατοστά ήταν 18,45 για να φτάσει τα 18,42 στα 15 εκατοστά πριν το τσόκ.
    Αριστερή: Στα 8,9 εκατοστά από την πατούρα της θαλάμης ήταν 18,59, στα 12,7 εκατοστά ήταν 18,55 ενώ στα 40 εκατοστά ήταν 18,51 για να φτάσει τα 18,49 στα 15 εκατοστά πριν το τσόκ.
    Τα έχουμε ξαναπεί, η Baikal αναγράφει πάντα τις τυπικές διαστάσεις κάννης και τσοκ, όχι τις πραγματικές…

    Εγκυκλοπαιδικά, στην Beretta 391 του 1999, ο αυλός είναι ακριβώς 18,34 σε όλο το μήκος, ο κώνος έχει μήκος 25 χιλιοστά και είναι πολύ όμορφα λειασμένος όπως και η θαλάμη. Αντίθετα, το Beretta S56E του 1973 έχει κώνους μικρότερους από 11 χιλιοστά και με κακή λείανση. Αν προσθέσουμε και τα τσοκ που είναι ακριβώς στο ονομαστικό μισό και φούλ, πάει κατευθείαν για χειρουργείο!!

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1 έως 15 (από 16 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων