Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης μελετά σοβαρά το ενδεχόμενο κατάργησης των τελών κυκλοφορίας για τη νέα χρονιά, με παράλληλη αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα.
Ως αντιστάθμισμα εισηγούνται την επιβολή νέας αύξησης του σχετικού φόρου που επιβάλλεται στα καύσιμα, σε ποσό που αντιστοιχεί σε 20 και πλέον λεπτά του ευρώ για κάθε λίτρο.
Όπως είναι αναμενόμενο, η εφαρμογή αυτού του μέτρου αναμένεται να εκτοξεύσει την τιμή των καυσίμων στα ύψη και συγκεκριμένα εκείνη της αμόλυβδης βενζίνης, πολύ κοντά πλέον στα 2 ευρώ/λίτρο.
Η ελληνική είναι και τυπικά πλέον, η ακριβότερη βενζίνη σε όλη την Ευρώπη. Τα επίσημα στοιχεία της περασμένης εβδομάδας για την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στις 25 χώρες της Ε.Ε "χαρίζουν" στην Ελλάδα την πρωτιά, με μέσον όρο τιμής τα 1,528 ευρώ /λίτρο, μισό λεπτό πάνω από την δεύτερη ακριβότερη τιμή, αυτή της Ολλανδίας που ήταν 1,523 ευρώ/λίτρο.
Η ελληνική αμόλυβδη είναι κατά 16,1 λεπτά το λίτρο ακριβότερη από το μέσο όρο της Ε.Ε. των 27, και κατά 13,7 λεπτά ακριβότερη από το μέσο όρο της τιμής στις χώρες της Ευρωζώνης. Σε κάποιες άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με σαφώς υψηλότερο κατά κεφαλήν εισόδημα, η βενζίνη κοστίζει 1,427 ευρώ (Γερμανία), 1,472 ευρώ (Βέλγιο), 1,378 ευρώ (Γαλλία), 1,399 ευρώ (Ιταλία), 1,189 ευρώ (Ισπανία) και 1,403 ευρώ (Μεγάλη Βρετανία).