Νέα διαβούλευση για Πράσινο Ταμείο κλπ

Επισκόπηση 8 δημοσιεύσεων - 1 έως 8 (από 8 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    31/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    1117
    Hunter.Gr στις #25246

    Νέα διαβούλευση ανέβασε χτες, Δευτέρα 12/7/2010, το ΥΠΕΚΑ με τίτλο:
    Σχέδιο Νόμου «Χρηματοδότηση Περιβαλλοντικών Παρεμβάσεων, Πράσινο Ταμείο, Κύρωση Δασικών Χαρτών και άλλες διατάξεις»
    http://www.opengov.gr/minenv/?p=895

    Προτείνω να εστιάσουμε την προσοχή μας και να πιέσουμε ώστε να θεσμοθετηθεί η συμμετοχή εκπροσώπου των ΚΟ στην "Στρατηγική Επιτροπή Περιβαλλοντικής Πολιτικής" που ουσιαστικά φαίνεται ότι θα διοικεί το πράσινο ταμείο, δεδομένου ότι οι κυνηγοί θα συνεισφέρουν σημαντικά σε οικονομικούς πόρους.

    Σε διαφορετική περίπτωση, να προτείνουμε, το σύνολο των πόρων από τις κυνηγετικές άδειες (για να μην πω και τα πρόστιμα για παραβάσεις της νομοθεσίας περί θήρας) να διοχετεύονται σε διαφορετικό ταμείο το οποίο να ελέγχεται από την Κυνηγ.Συνομοσπονδία Ελλάδος.

    Δύσκολα πράγματα αλλά ας ανεβάσουμε λίγο τον πήχη.


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    31/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    1117
    Hunter.Gr στις #149255

    Τάκη μόνο αυτό βρήκα: Τα… μαμούθ και το Ταμείο Θήρας!!

    Υπήρχε και μια μεταγενέστερη μελέτη της ΚΟΜΑΘ αλλά δεν τη βρήκα.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    13/02/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    1158
    babis-lavrio στις #149300

    Εδω ο κοσμος καιγεται,αλλοι δεν εχουν δουλεια, αλλοι δεν εχουν να περασουν, η οικονομια εχει παει καταδιαολου και αυτοι συνεχειζουν να εφευρουν τη μια μαλακια μετα την αλλη για να γεμεισουν τις τσεπες τους .Μεσα στις νεες διαταξεις ειναι και η πυροπροστασια, ειναι οι κατεδαφισεις των αυθαιρετων,η προστασια των βουνων μας ,τις θαλασσας,ποταμια,λιμνες,θα επανελθουν οι δασικες εκτασεις που καηκαν σε δασος,θα επανελθουν οι δασικες ετασεις που καταπατηθηκαν.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    11/08/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    1164
    tzanampeths στις #149421

    Ω Ρ Ι Ω Ν – Το ΔΙΚΤΥΟ των ΚΥΝΗΓΩΝ
    Κρήτης 2, 15127, Μελίσσια-Αθήνα
    http://www.orion.net.gr @orion.net.gr">orion@orion.net.gr
    Αθήνα, 17/2/2010

    Προς τους αξιότιμους:
    – Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Κάρολο Παπούλια
    – Πρωθυπουργό, κ. Γιώργο Παπανδρέου
    – Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης κ. Θεόδωρο Πάγκαλο
    – Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, κ. Φίλιππο Πετσάλνικο
    – Αρχηγούς πολιτικών κομμάτων
    – Βουλευτές του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

    Κοινοποίηση:
    – Μέσα μαζικής ενημέρωσης
    – Κυνηγετικές οργανώσεις
    – Μέλη και φίλοι του Ωρίωνα

    Θέμα: Το Πράσινο Ταμείο και οι Μή Κυβερνητικές Οργανώσεις (Μ.Κ.Ο)

    Αξιότιμοι κύριοι/ες,

    Τελευταία πυκνώνουν τα δημοσιεύματα στο διαδίκτυο, πρόσφατα έγινε ακόμη και σχετική ερώτηση στην Βουλή, για την σχέση των διαφόρων Μ.Κ.Ο (Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων) με τις Κυβερνητικές Υπηρεσίες και για τον ρόλο που έχουν ή προσπαθούν να αποκτήσουν στη διαχείριση της κυβερνητικής εξουσίας.

    Ο ρόλος των ΜΚΟ, τόσο θεσμικά όσο και ουσιαστικά, είναι να δρουν στην κοινωνία έξω από την κρατική και κυβερνητική δομή εξουσίας, και συγχρόνως να μην εξαρτώνται οικονομικά από τα ταμεία του κράτους, ώστε να μπορούν να ελέγχουν και να κρίνουν την εξουσία όταν απαιτείται, και όχι να συντηρούνται με κρατικές επιχορηγήσεις, σε περίοδο μάλιστα που η κοινωνία στενάζει λόγω της οικονομικής κρίσης.

    Στο νεοσύστατο Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) φαίνεται πως διαμορφώνεται μια παρόμοια δυναμική με την ενεργό συμμετοχή διαφόρων συμβούλων και εκπροσώπων ΜΚΟ στην προετοιμασία και σύνταξη νομοσχεδίων και ρυθμίσεων, που ενδέχεται να οδηγήσουν σε λανθασμένες αποφάσεις. Τελευταίο παράδειγμα μιας υπό εκκόλαψη ακόμη αμφισβητούμενης πολιτικής του Υπουργείου, μετά το πρόσφατο ανακληθέν νομοσχέδιο με τα πράσινα τέλη των αυτοκινήτων, είναι το προτεινόμενο σχέδιο νόμου περί Βιοποικιλότητας από μια ομάδα ΜΚΟ με το οποίο καθορίζονται λεπτομερέστατες ρυθμίσεις για πολλές δραστηριότητες που άπτονται της προστασίας του περιβάλλοντος.

    Σύμφωνα με τις προτάσεις των συγκεκριμένων ΜΚΟ, όπως τουλάχιστον αυτές δημοσιεύονται και φοβούμαστε ότι θα υλοποιηθούν τελικά, στο προτεινόμενο σχέδιο νόμου προβλέπεται συν τοις άλλοις και η ίδρυση ενός Ταμείου για το οποίο έχει κάνει λόγο και η ίδια η Υπουργός ΠΕΚΑ. Στο υπό ίδρυση αυτό Ταμείο Προστασίας του Περιβάλλοντος, με τον διακριτικό τίτλο «Πράσινο Ταμείο», το οποίο θα αντικαθιστά το καταργούμενο «Ειδικό Ταμείο Εφαρμογής Ρυθμιστικών και Πολεοδομικών Σχεδίων» (ΕΤΕΡΠΣ), θα αποδίδονται πρόστιμα φόροι και τέλη από μια ευρεία γκάμα οικονομικής δραστηριότητας (από τα καύσιμα μέχρι τις αδειοδοτήσεις διαφόρων επιχειρήσεων).

    Το Πράσινο Ταμείο θα χρηματοδοτεί δράσεις και έργα αποκατάστασης και προστασίας του περιβάλλοντος σε πόλεις και ύπαιθρο, πολεοδομικές αναπλάσεις, κλπ, καθίσταται δε ένα πανίσχυρο χρηματοδοτικό και διαχειριστικό εργαλείο που θα καθορίζει την εφαρμογή ενός μεγάλου μέρους της κυβερνητικής πολιτικής μέσω του προγράμματος δημοσίων έργων και επενδύσεων σε όλη την επικράτεια.

    Στο Διοικητικό Συμβούλιο του Κρατικού αυτού Ταμείου, το επίσημο Ελληνικό Κράτος με όλα τα Υπουργεία που θα το ιδρύσουν, θα χρηματοδοτούν, θα συναποφασίζουν και θα εφαρμόζουν την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική, οι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Νομαρχίες και Δήμοι) που θα υλοποιούν και θα εφαρμόζουν τις αντίστοιχες δράσεις, και οι θεσμοθετημένοι επιστημονικοί φορείς-σύμβουλοι της πολιτείας (Επιμελητήρια), θα συμμετέχουν μόνο με επτά (7) εκπροσώπους συνολικά, σύμφωνα με την πρόταση των ΜΚΟ. Οι άλλοι επτά (7) εκπρόσωποι θα πρέπει να είναι, σύμφωνα με την πρόταση των ΜΚΟ, τρεις (3) από τις Περιβαλλοντικές Μή Κυβερνητικές Οργανώσεις (!), τρεις (3) εμπειρογνώμονες (!) σε συγκεκριμένο ρητά κατονομαζόμενο επιστημονικό αντικείμενο, και ο πρόεδρος της Επιτροπής Φύσης (!).

    Η μονόπλευρη υιοθέτηση των προτάσεων συγκεκριμένων ΜΚΟ καθώς και το ενδεχόμενο, οι προτάσεις τους να αποτελέσουν έτοιμο προσχέδιο νόμου στο Υπουργείο, ερήμην των υπολοίπων σχετικών φορέων και των τοπικών κοινωνιών που επηρεάζονται άμεσα, θα αποτελούσε σημαντική απόκλιση από τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης περί διαφάνειας και δημοσίων διαβουλεύσεων και θα δημιουργούσε σημαντικές αμφιβολίες, αν τελικά η Ανοιχτή Διακυβέρνηση εφαρμόζεται στην πράξη ή αποτελεί επικοινωνιακό τρικ.

    Η δημιουργία του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής αποτελεί ίσως μία από τις μεγαλύτερες τομές της νέας κυβέρνησης στον ιδιαίτερα ευαίσθητο τομέα της διαχείρισης του περιβάλλοντος της χώρας μας και των παραγόντων που το επηρεάζουν. Για να πετύχει όμως το συγκεκριμένο εγχείρημα απαιτείται συνδυασμός γνώσης, κοινωνικής συναίνεσης, πολιτικής βούλησης και διαφάνειας. Οι υπόγειες διεργασίες με φορείς που δεν υπόκεινται σε κάποιον έλεγχο και η τοποθέτηση των εκπροσώπων τους σε επιτροπή διαχείρισης κρατικών πόρων, εγείρει πολλά και έντονα ερωτηματικά για τις προθέσεις τόσο της ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ, όσο και της Κυβέρνησης.

    Ερωτηματικά τα οποία ενισχύονται από το γεγονός πως από πλευράς ΥΠΕΚΑ δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής απάντηση σε δύο (2) επιστολές του Συλλόγου μας για συνάντηση και υποβολή προτάσεων σχετικά με τη διαχείριση της υπαίθρου και της θήρας. Πόσω μάλλον που εκ του καταστατικού μας έχουμε άμεση σχέση, τόσο με την προστασία του περιβάλλοντος όσο βεβαίως και με το Κυνήγι ενώ στα μέλη μας συγκαταλέγονται πέντε (5) ειδικοί επιστήμονες (Δασολόγοι, Θηραματοπόνοι).

    Η κυρία Υπουργός ΠΕΚΑ θα διευκρινίσει άραγε, όπως οφείλει ως εκπρόσωπος όλων των Ελλήνων, αν τα παραπάνω ανησυχητικά για την διαχείριση των κρατικών υποθέσεων, του φυσικού περιβάλλοντος και των χρημάτων των φορολογούμενων πολιτών της χώρας μας κείμενα, αποτελούν και σχεδιασμούς του ΥΠΕΚΑ πέρα από μια απλή πρόταση κάποιων Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων;

    Αναμένουμε με ενδιαφέρον την τοποθέτηση της κυρίας Υπουργού, αλλά και κάθε αρμόδιου, για την διευκρίνιση του θέματος. Εμείς από την πλευρά μας θα παρακολουθούμε την υπόθεση ελπίζοντας πως η πραγματικότητα θα διαψεύσει τα παραπάνω ανησυχητικά φαινόμενα.
    Για τον Ωρίωνα
    Με σεβασμό,

    O Πρόεδρος

    Δημήτρης Χριστοδουλάκης Ω Ρ Ι Ω Ν – Το ΔΙΚΤΥΟ των ΚΥΝΗΓΩΝ Ο Γ.Γραμματέας

    Νίκος Παπαϊωάννου

    http://www.orion.net.gr/index.php?m=2&…il2politic3.htm

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    06/11/2006
    Αρ. μηνυμάτων:
    2153
    aldo στις #149466

    Μας αφορούν στη διαβούλευση αυτή :
    ΑΡΘΡΟ 2 (Σύσταση επιτροπής -απουσία ΚΣΕ-)
    ΑΡΘΡΟ 12 (Εσοδα απο δσικές και θηρευτικές δραστηριότητες-εκεί θα πηγαίνουν τα λεφτά που δίνουμε-)

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    31/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    1117
    Hunter.Gr στις #151484

    Ω Ρ Ι Ω Ν – Το ΔΙΚΤΥΟ των ΚΥΝΗΓΩΝ
    Κρήτης 2, 15127, Μελίσσια-Αθήνα
    http://www.orion.net.gr @orion.net.gr">orion@orion.net.gr

    Αθήνα, 13/8/2010

    Προς τους αξιότιμους:
    – Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Κάρολο Παπούλια
    – Πρωθυπουργό, κ. Γιώργο Παπανδρέου
    – Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης κ. Θεόδωρο Πάγκαλο
    – Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, κ. Φίλιππο Πετσάλνικο
    – Αρχηγούς πολιτικών κομμάτων
    – Βουλευτές του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

    Κοινοποίηση:
    – Υπουργό ΠΕΚΑ κα Τ.Μπιρμπίλη
    – Μέσα μαζικής ενημέρωσης
    – Κυνηγετικές κλπ οργανώσεις
    – Κυνηγ.περιοδικά και ιστοσελίδες
    – Επαγγελματίες του κυνηγ.χώρου
    – Μέλη και φίλοι του Ωρίωνα

    Θέμα: Θεσμική επικύρωση της αδιαφάνειας τα νομοσχέδια του ΥΠΕΚΑ

    Αξιότιμοι κύριοι/κυρίες,

    Προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη το γεγονός πως ενώ η Ελλάδα μαστίζεται από οικονομική και κυρίως ηθική κρίση (με τους Έλληνες πολιτικούς να έχουν έμμεσα ή άμεσα σημαντικό μερίδιο ευθύνης), η ηγεσία του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής προχώρησε πρόσφατα με διαδικασίες «επείγοντος» στην κατάθεση δύο νομοσχεδίων, ένα για τη Βιοποικιλότητα και ένα για το Πράσινο Ταμείο, με ιδιαίτερα νεφελώδεις και ασαφείς διατάξεις και περιεχόμενο.

    Τα δύο νομοσχέδια κατατέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση με χρονικό περιθώριο μόλις μιας εβδομάδας και μάλιστα μέσα στο καλοκαίρι, εγείροντας έντονα ερωτηματικά για τις προθέσεις της ηγεσίας του Υπουργείου.

    Μετά από αναλυτική ανάγνωσή τους, μπορεί εύκολα να διαπιστώσει κανείς το γεγονός πως τα συγκεκριμένα νομοσχέδια δεν αντιμετωπίζουν επί της ουσίας κανένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το φυσικό περιβάλλον της χώρας, τα οποία καταγράφονται σε όλα τα σχετικά έγγραφα της Ε.Ε. Αντίθετα, το μόνο που με σαφήνεια καθορίζεται με τις διατάξεις τους είναι υπερεξουσίες στον εκάστοτε Υπουργό ΠΕΚΑ και την ίδρυση διαφόρων "επιτροπών" που θα διαχειρίζονται σημαντικές υποθέσεις και σημαντικά κονδύλια με το πρόσχημα της διαχείρισης του φυσικού περιβάλλοντος χωρίς όμως να εξασφαλίζεται η επιστημονική επάρκεια, η ανιδιοτέλεια, το κοινό όφελος και κυρίως η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος από τη δράση τους.

    Στο πιο πρόσφατο νομοσχέδιο, για το Πράσινο Ταμείο, προβλέπεται η ίδρυση «Στρατηγικής Επιτροπής για την Περιβαλλοντική Πολιτική» η οποία δεν αποκλείεται να καθορίζει τις δράσεις (δηλαδή την κατανομή των χρημάτων) για το περιβάλλον και θα αποτελείται από:

    «α. Τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ως Πρόεδρο.

    β. Τους Γενικούς και Ειδικούς Γραμματείς του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, ως μέλη

    γ. Έναν εκπρόσωπο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.), του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (Σ.Ε.Β.), της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Ελλάδας (Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε.), της Ένωσης Εμπορικών Συλλόγων Ελλάδας (Ε.Ε.Σ.Ε.), του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ως μέλη, καθώς και τρεις εκπροσώπους μη κυβερνητικών οργανώσεων εθνικής εμβέλειας, οι οποίες επιλέγονται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με βάση το κριτήριο της αντιπροσωπευτικότητας, ως μέλη.

    ε. Πέντε (5) προσωπικότητες αναγνωρισμένου κύρους σε θέματα περιβάλλοντος, τα οποία ορίζονται ως μέλη με τριετή θητεία από τον Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής…»

    Είναι προφανές ότι στην προτεινόμενη σύνθεση της Στρατηγικής Επιτροπής για την Περιβαλλοντική Πολιτική συμμετέχουν φορείς που ουδεμία σχέση έχουν με το φυσικό περιβάλλον. Αντίθετα, έχουν αποκλειστεί φορείς και ομάδες πολιτών που έχουν άμεση και συνεχή επαφή με την Ελληνική φύση, είτε σαν επαγγελματίες είτε σαν χρήστες (γεωργοί, υλοτόμοι, ψαράδες, κυνηγοί, κτηνοτρόφοι κλπ). Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί δε το γεγονός πως έχουν αποκλειστεί επίσης και τα πανεπιστημιακά και ερευνητικά ιδρύματα της χώρας, αρκετά από τα οποία έχουν αναπτύξει αξιόλογη δράση και διαθέτουν την απαραίτητη γνώση και εμπειρία στον τομέα τη διαχείρισης και της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος.

    Στην ίδια επιτροπή προβλέπεται η συμμετοχή τριών (3) εκπροσώπων περιβαλλοντικών «Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων Εθνικής εμβέλειας» καθώς και πέντε (5) «προσωπικοτήτων αναγνωρισμένου κύρους» οι οποίοι θα επιλέγονται από τον εκάστοτε υπουργό ΠΕΚΑ χωρίς όμως να γίνεται λόγος για τα κριτήρια με τα οποία θα αξιολογούνται. Εκτός αυτού δεν αποκλείεται ρητά το ενδεχόμενο, οι πέντε «προσωπικότητες» να προέρχονται ή να σχετίζονται με τις ίδιες παραπάνω περιβαλλοντικές ΜΚΟ γεγονός που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο οι οικολογικές οργανώσεις να εκπροσωπούνται από οκτώ (8) μέλη στην επιτροπή αποτελώντας έτσι τον κύριο ρυθμιστή της πλειοψηφίας και κατ΄ επέκταση των αποφάσεων που θα λαμβάνονται από αυτή.

    Αν υπήρχε στην Ελλάδα κάποια αξιόπιστη καταγραφή και αξιολόγηση των περιβαλλοντικών ΜΚΟ σε επιστημονικό και σε επίπεδο οικονομικής διαχείρισης, τότε τα παραπάνω θα ήταν ενδεχομένως θεμιτά. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει όμως. Δεν υπάρχει δηλαδή κατάταξη των ΜΚΟ κατά αντικείμενο, ούτε καταγραφή της επιστημονικής επάρκειας και εξειδίκευσης των στελεχών τους. Πολύ περισσότερο, δεν υπάρχει έλεγχος της αποτελεσματικότητας και της χρηστής διαχείρισης των μεγάλων χρηματικών ποσών από ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια που έχουν απορροφήσει κατά καιρούς.

    Εκτός αυτού, οι περιβαλλοντικές ΜΚΟ με τις οποίες συνεργάστηκε το Υπουργείο από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα είναι συγκεκριμένες και έχουν στο παρελθόν εισηγηθεί ιδιαίτερα εκτεταμένους κατά χρόνο και χώρο περιορισμούς θήρας χωρίς ούτε μία γραμμή επιστημονικής τεκμηρίωσης. Με δεδομένο το γεγονός πως η παραπάνω Επιτροπή θα χειρίζεται και τα θέματα της θήρας, αντιλαμβάνεται και ο πλέον καλόπιστος πως η συμμετοχή χωρίς προηγούμενη αξιολόγηση των παραπάνω περιβαλλοντικών ΜΚΟ και χωρίς παράλληλη εκπροσώπηση των κυνηγών στην παραπάνω Επιτροπή συνιστά συνειδητή υιοθέτηση των αντικυνηγετικών μη επιστημονικά τεκμηριωμένων αντιλήψεών τους από την ηγεσία του Υπουργείου.

    Μετά από τη Στρατηγική Επιτροπή, αν κοιτάξει κανείς την προτεινόμενη σύνθεση του ΔΣ του «Πράσινου Ταμείου» θα διαπιστώσει ότι αποτελείται από «…τον Πρόεδρο και τέσσερα μέλη, και διορίζεται για τετραετή θητεία με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως…» και για την οποία προβλέπεται πως «…Ο διορισμός του Προέδρου ή μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου ανακαλείται οποτεδήποτε με απόφαση του ίδιου Υπουργού…».

    Ο διορισμός και η παύση του Προέδρου και καθενός εκ των τεσσάρων (4) μελών του ΔΣ του «Πράσινου Ταμείου» θα γίνεται επομένως με μια απλή απόφαση του εκάστοτε Υπουργού ΠΕΚΑ, χωρίς συγκεκριμένα και δημοσιευμένα κριτήρια, χωρίς αξιολόγηση και χωρίς αιτιολόγηση! Τα παραπάνω, στο βαθμό που δεν επιτρέπουν στους Έλληνες να παρακολουθούν και να αξιολογούν τα κριτήρια με τα οποία θα λαμβάνονται αποφάσεις για το φυσικό περιβάλλον της χώρας, δεν μπορούν παρά να χαρακτηριστούν ως θεσμική επικύρωση της έννοιας της αδιαφάνειας και αποτελούν πρωτοφανή εκτροπή από κάθε έννοια ανοιχτής δημοκρατικής διαδικασίας, γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις εξαγγελίες της κυβέρνησης αλλά κυρίως με την επιτακτική πλέον ανάγκη για διαφάνεια και ανοιχτές δημοκρατικές διαδικασίες στη διαχείριση των φυσικών πόρων.

    Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός πως ούτε ο εκάστοτε Υπουργός ΠΕΚΑ υπόκειται σε κάποια αξιολόγηση με συγκεκριμένα κριτήρια για την ανάληψη καθηκόντων σχετικών με τον καθορισμό της τύχης του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας, (ανεξάρτητα από το αν είναι αιρετός ή όχι) αλλά ούτε και τα μέλη του ΔΣ του Πράσινου Ταμείου και της Στρατηγικής Επιτροπής προβλέπεται να αξιολογούνται βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, γίνεται αντιληπτό το γεγονός πως δεν εξασφαλίζεται θεσμικά ο διαφανής και κοινωφελής χαρακτήρας του «Πράσινου Ταμείου» παρά επαφίεται στη διακριτική ευχέρεια του εκάστοτε Υπουργού.

    Σε ότι αφορά στους κυνηγούς, στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η αύξηση των εσόδων από τη θήρα προς το Δημόσιο που εφαρμόστηκε πρόσφατα, τα οποία θα καταλήγουν στο Πράσινο Ταμείο και ανέρχονται πλέον σε 13.800.000€ περίπου από την ετήσια ανανέωση των αδειών θήρας και σε 200.000.000€ περίπου από τους φόρους στα κυνηγετικά είδη χωρίς να συμπεριλαμβάνονται σε αυτά οι φόροι σε καύσιμα, διαμονή, διατροφή κλπ που έμμεσα σχετίζονται με τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Τα χρήματα αυτά δεν προβλέπεται να επιστρέφουν ανταποδοτικά στη θήρα μέσα από δράσεις που θα ευνοούν τα θηράματα και θα βελτιώνουν το επίπεδο και τις γνώσεις των κυνηγών γεγονός που επίσης δημιουργεί θέμα διαφάνειας στη διαχείρισή τους.

    Οι κυνηγοί επομένως θα καταθέτουμε, όπως όλα δείχνουν, αρκετά εκατομμύρια ευρώ στο Πράσινο Ταμείο αλλά αποκλειστήκαμε τόσο από αυτό όσο και από τη «Στρατηγική Επιτροπή Περιβαλλοντικής Πολιτικής» η οποία πιθανά θα δίνει τις σχετικές κατευθύνσεις. Οι περιβαλλοντικές ΜΚΟ αντίθετα οι οποίες απορροφούν, αντί να προσφέρουν, σημαντικά κονδύλια χωρίς όμως να γνωρίζει κανείς αν έχουν τα αντίστοιχα αποτελέσματα στο φυσικό περιβάλλον της χώρας, προβλέπεται να συμμετέχουν με 3 ως 8 εκπροσώπους με το έωλο ευφυολόγημα των χαρακτηρισμών «Εθνικής εμβέλειας», ή «προσωπικοτήτων αναγνωρισμένου κύρους σε θέματα περιβάλλοντος» που χωρίς να συνοδεύεται από τα σχετικά κριτήρια αξιολόγησης ισοδυναμεί με προσωπική και μη διαφανή επιλογή του εκάστοτε Υπουργού ΠΕΚΑ.

    Με βάση τα παραπάνω, έχοντας έννομο συμφέρον σαν Έλληνες πολίτες αλλά και σαν κυνηγοί των οποίων τα χρήματα θα καταλήγουν στο "Πράσινο Ταμείο" αλλά και των οποίων η δραστηριότητα θα ρυθμίζεται από τη "Στρατηγική Επιτροπή Περιβαλλοντικής Πολιτικής", αξιώνουμε από την ηγεσία του ΥΠΕΚΑ τα παρακάτω:

    1. Να θεσπιστούν άμεσα και να ενσωματωθούν στο νομοσχέδιο, πριν αυτό φτάσει στη Βουλή προς ψήφιση, τα κριτήρια με τα οποία ο εκάστοτε Υπουργός ΠΕΚΑ θα επιλέγει τα μέλη του ΔΣ του Πράσινου Ταμείου, τους τρεις εκπροσώπους των ΜΚΟ καθώς και τις πέντε «προσωπικότητες» που θα συμμετέχουν στη Στρατηγική Επιτροπή Περιβαλλοντικής Πολιτικής, έτσι ώστε να αποκλειστεί το ενδεχόμενο των κακών ή λανθασμένων επιλογών και των αρνητικών συνεπειών που αυτές θα είχαν για το φυσικό περιβάλλον της χώρας και να μπορούν οι Έλληνες πολίτες να αξιολογούν τις παραπάνω επιλογές. Οι σχετικές προτάσεις προσώπων του Υπουργού ΠΕΚΑ να υπόκεινται στην έγκριση της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής ή/και της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας.

    2. Να μη συμμετάσχει καμία Μη Κυβερνητική Οργάνωση στις αμιγώς Κυβερνητικές Επιτροπές και φορείς που προβλέπει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αν δεν υπάρξει προηγουμένως αναδρομική αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του συνόλου των δράσεων που έχουν αναπτύξει και συσχέτιση των παραπάνω αποτελεσμάτων με τα κονδύλια που έχουν απορροφήσει μέχρι σήμερα.

    3. Να γνωστοποιηθούν άμεσα και να ενσωματωθούν στο σχετικό νομοσχέδιο τα κριτήρια με τα οποία αποκλείστηκαν από τους παραπάνω φορείς οι διάφοροι επαγγελματίες και χρήστες των οποίων τη συμμετοχή σε όλες τις διαδικασίες που σχετίζονται με τις δραστηριότητές τους αναγνωρίζει πλήρως η ΕΕ στα σχετικά έγγραφά της. Ομοίως, να γνωστοποιηθούν και να ενσωματωθούν στο νομοσχέδιο τα κριτήρια επιλογής και ο προσδοκώμενος τρόπος συνεισφοράς των λοιπών φορέων που προβλέπεται να συμμετέχουν στη "Στρατηγική Επιτροπή Περιβαλλοντικής Πολιτικής".

    4. Να θεσμοθετηθεί η συμμετοχή ενός εκλεγμένου εκπροσώπου της Κυνηγετικής Συνομοσπονδίας Ελλάδος (ΚΣΕ) στη Στρατηγική Επιτροπή. Η ΚΣΕ είναι η μεγαλύτερη, μετά τη ΓΣΕΕ, οργάνωση της χώρας μας με 230.000 μέλη. Επίσης, είναι αμιγώς αυτοχρηματοδοτούμενη, συνεργάζεται εκ του νόμου με το αρμόδιο Υπουργείο και ελέγχεται από την Πολιτεία για την οικονομική της διαχείριση ενώ ταυτόχρονα χρηματοδοτεί με πολλά εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο το Πράσινο Ταμείο. Δηλαδή, είναι το ακριβώς αντίθετο από τις γνωστές πολυδιαφημισμένες ΜΚΟ.

    5. Να θεσμοθετηθεί η συμμετοχή των Κυνηγετικών Οργανώσεων, σε συνεργασία με εξειδικευμένα τμήματα των Α.Ε.Ι, σε κάθε δράση που σχετίζεται με τη διαχείριση της θήρας και των θηραματικών πληθυσμών. Οι Κυνηγετικές Οργανώσεις, τόσο με τη χρηματοδότηση της θηροφυλακής όσο και με τα επιστημονικά προγράμματα που εκπονούν εδώ και αρκετά χρόνια είναι οι μόνες που αποδεδειγμένα μπορούν να διαχειριστούν το συγκεκριμένο αντικείμενο.

    6. Σε κάθε περίπτωση, ανεξάρτητα από την αρχή που θα διαχειρίζεται το σύνολο ή μέρος των κονδυλίων που προκύπτουν άμεσα ή έμμεσα από τη θήρα, να προβλεφθεί στο υπάρχον νομοσχέδιο, αυτά να πηγαίνουν αποκλειστικά σε φιλοθηραματικές δράσεις σαν αυτές που κατ' επανάληψη έχει προτείνει στα αρμόδια Υπουργεία η Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος. Δηλαδή, σύμφωνα και με την αρχή της ανταποδοτικότητας, όλα τα χρήματα των κυνηγών να επιστρέφουν στο κυνήγι με φιλοθηραματικές δράσεις, βελτίωση ενδιαιτημάτων για τα θηρεύσιμα είδη (που θα ωφελήσει και τα μη θηρεύσιμα), εκπαίδευση των κυνηγών και των υπευθύνων θήρας, ενίσχυση της θηροφυλακής κλπ.

    7. Να κατοχυρωθούν θεσμικά οι Κυνηγετικές Οργανώσεις και τα κονδύλια που καταλήγουν σε αυτές από την ετήσια ανανέωση των αδειών θήρας με δεδομένο το γεγονός πως έχει αποδειχτεί στο παρελθόν περίτρανα και αποδεικνύεται καθημερινά το γεγονός πως είναι σε θέση να τα αξιοποιήσουν μακράν καλύτερα και αποτελεσματικότερα για τη διαχείριση της θήρας και των θηραματικών πληθυσμών σε σχέση τόσο με τη θεσμικά αρμόδια Δασική Υπηρεσία αλλά και με τις μη θεσμικά εποπτευόμενες περιβαλλοντικές ΜΚΟ.

    8. Να συγχωνευτεί η Στρατηγική Επιτροπή Περιβαλλοντικής Πολιτικής και το Πράσινο Ταμείο σε ένα και μόνο όργανο που ουσιαστικά θα διοικεί το Πράσινο Ταμείο και ταυτόχρονα θα χαράζει την περιβαλλοντική πολιτική. Στο προτεινόμενο νομοσχέδιο δεν γίνεται κατανοητή ούτε ρυθμίζεται με σαφήνεια η σχέση της Στρατηγικής Επιτροπής και του ΔΣ του Ταμείου. Σε περίπτωση διαφωνίας της Επιτροπής με το ΔΣ του Ταμείου, τι θα υπερισχύει; Από ποια διάταξη προκύπτει ότι το ΔΣ του Πράσινου Ταμείου είναι υποχρεωμένο να υλοποιεί τα κελεύσματα της Στρατηγικής Επιτροπής;"

    Εν κατακλείδι, διαπιστώνοντας τις ασάφειες, ελλείψεις και τα προβληματικά εως επικίνδυνα σημεία του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, ζητούμε να αποσυρθεί άμεσα προς διόρθωση-εξορθολογισμό. Στη συνέχεια, αφού ληφθούν σοβαρά υπόψη οι προτάσεις και οι απόψεις των πολιτών και φορέων που τοποθετήθηκαν ήδη ή θα τοποθετηθούν στο μέλλον, να επανατεθεί σε δημόσια διαβούλευση επαρκούς διάρκειας που θα έχει ουσιαστικό και όχι επικοινωνιακό χαρακτήρα.

    Σχετικοί σύνδεσμοι:
    – Σχέδιο Νόμου «Χρηματοδότηση Περιβαλλοντικών Παρεμβάσεων, Πράσινο Ταμείο…κλπ»
    http://www.opengov.gr/minenv/?p=895

    – Το Πράσινο Ταμείο και οι Μή Κυβερνητικές Οργανώσεις (Μ.Κ.Ο)
    http://www.orion.net.gr/index.php?m=2&…il2politic3.htm

    – Τα… μαμούθ και το Ταμείο Θήρας!! (2006)
    http://www.orion.net.gr/index.php?m=3&…006/mammoth.htm

    Για τον Ωρίωνα,
    Με σεβασμό,
    O Πρόεδρος, Δημήτρης Χριστοδουλάκης
    Ο Γ.Γραμματέας, Νίκος Παπαϊωάννου

    http://www.orion.net.gr/index.php?m=2&…/greenfunds.htm

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    24/05/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    270
    DimitrisC στις #151500

    Είναι αλήθεια ότι πολλές από τις επιστολές που δημοσιεύουμε είναι μακροσκελείς και ίσως να κουράζουν λίγο. Είναι ωστόσο μεγαλύτερη αλήθεια ότι στις επιστολές αυτές κρύβεται το παρασκήνιο πίσω από το παρόν και το μέλλον της κυνηγετικής δραστηριότητας.

    Από την άλλη, συνήθως οι επιστολές αυτές έχουν ως κύριους αποδέκτες, τον Πρωθυπουργό, υπουργούς, βουλευτές κτλ και πρέπει να είναι αρκούντως τεκμηριωμένες οπότε και αναγκαστικά μακροσκελείς.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    31/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    1117
    Hunter.Gr στις #155647

    Ω Ρ Ι Ω Ν – Το ΔΙΚΤΥΟ των ΚΥΝΗΓΩΝ
    Κρήτης 2, 15127, Μελίσσια-Αθήνα
    http://www.orion.net.gr @orion.net.gr">orion@orion.net.gr

    Αθήνα, 29/9/2010

    Προς:
    – Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, κ.Φίλιππο Πετσάλνικο
    – Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου
    – Υπουργό ΠΕΚΑ, κ.Τίνα Μπιρμπίλη

    Κοινοποίηση:
    – Μέσα μαζικής ενημέρωσης
    – Κυνηγετικές κλπ οργανώσεις
    – Κυνηγ.περιοδικά και ιστοσελίδες
    – Επαγγελματίες του κυνηγ.χώρου
    – Μέλη και φίλοι του Ωρίωνα

    Θέμα: Αδιαφάνειας συνέχεια στο τροποποιημένο νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ περί Πράσινου Ταμείου

    Αξιότιμοι κύριοι/κυρίες,

    Όπως γνωρίζετε, έχει κατατεθεί ήδη στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΚΑ με τίτλο "Χρηματοδότηση Περιβαλλοντικών Παρεμβάσεων, Πράσινο Ταμείο, Κύρωση Δασικών Χαρτών και άλλες διατάξεις". Το νομοσχέδιο είχε αναρτηθεί τον Ιούλιο σε ανοιχτή δημόσια διαβούλευση. Όμως, παρά τις αιτιολογημένες τοποθετήσεις πολιτών και φορέων, ελάχιστες βελτιώσεις έγιναν για την εξασφάλιση της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της αποτελεσματικότητας.

    Το νομοσχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων την ίδρυση "Στρατηγικής Επιτροπής Περιβαλλοντικής Πολιτικής" η οποία θα εισηγείται τις κατευθύνσεις για τη διαχείριση των πόρων του "Πράσινου Ταμείου". Σε αυτή την επιτροπή προβλέπονται από μία εως τέσσερις θέσεις για τις περιβαλλοντικές Μή Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ). Αναλυτικότερα, προβλέπεται μία θέση εκπροσώπου μιας ΜΚΟ εθνικής εμβέλειας και τρεις θέσεις για "προσωπικότητες αναγνωρισμένου κύρους". Η επιλογή θα γίνεται χωρίς συγκεκριμένα κριτήρια, κατά την απόλυτη κρίση του εκάστοτε Υπουργού ΠΕΚΑ. Στο νομοσχέδιο δεν αποκλείεται ρητά, οι 3 προσωπικότητες να έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τις γνωστές ΜΚΟ… Επιπλέον, παρότι αυτό αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, το νομοσχέδιο δεν απαγορεύει ρητά την χρηματοδότηση από το "Πράσινο Ταμείο" των ίδιων ΜΚΟ που θα μετέχουν (άμεσα ή έμμεσα) στη Στρατηγική Επιτροπή.

    Την ίδια στιγμή, η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ αγνοεί συστηματικά τους εκπροσώπους των 230.000 κυνηγών αλλά και των υπολοίπων κοινωνικών ομάδων που δραστηριοποιούνται στην ύπαιθρο (ψαράδες, γεωργοί, κτηνοτρόφοι, μελισσοκόμοι, υλοτόμοι κ.α). Αγνοεί συστηματικά την ίδια τη Δασική Υπηρεσία αλλά και τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα που ειδικεύονται στη διαχείριση του φυσικού πλούτου. Για όλους αυτούς τους φορείς που έχουν άμεση σχέση και γνωρίζουν καλά την Ελληνική ύπαιθρο με τα προβλήματά της, δεν υπάρχει θέση στη Στρατηγική Επιτροπή.

    Είναι γνωστό το τεράστιο έργο των Κυνηγετικών Οργανώσεων που αξιοποιούν στο έπακρο τα χρήματα των κυνηγών για Θηροφύλαξη, βελτιώσεις ενδιαιτημάτων, αναπληθυσμούς θηραματικών ειδών, πυροφύλαξη, και πολλές άλλες δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος. Οι Κυνηγετικές Οργανώσεις έχουν την απαραίτητη εμπειρία αλλά και την τεχνογνωσία που απαιτείται απασχολώντας δεκάδες επιστημονικούς συνεργάτες συναφών ειδικοτήτων (δασολόγους, θηραματολόγους κλπ) και είναι οι πλέον αρμόδιες για τη διαχείριση των θηραματικών ειδών και των ενδιαιτημάτων τους. Να σημειωθεί ότι τα έσοδα των Κυνηγετικών Οργανώσεων προέρχονται αποκλειστικά από τους κυνηγούς χωρίς επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού και ότι η οικονομική διαχείρισή τους ελέγχεται θεσμικά από την αρμόδια κρατική αρχή.

    Σε πλήρη αντίθεση με τα παραπάνω, οι γνωστές ΜΚΟ έχουν απορροφήσει τα τελευταία χρόνια πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από κρατικά και κοινοτικά κονδύλια για διάφορες δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος. Θεσμικός έλεγχος δεν υφίσταται, ούτε καν ένα μητρώο με τις ΜΚΟ, με αποτέλεσμα κανείς να μην γνωρίζει πώς γίνεται η οικονομική διαχείριση και αν πράγματι επήλθαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Αλλά και το κράτος που εισπράττει κάθε χρόνο τουλάχιστον 15.000.000 ευρώ άμεσα από τα τέλη θήρας και πλέον των 200.000.000 ευρώ από φόρους σε αγαθά και υπηρεσίες άμεσα σχετιζόμενες με το κυνήγι, δεν έχει να επιδείξει ουσιαστικό φιλοθηραματικό έργο. Ουδείς γνωρίζει πώς αξιοποιούνται όλα αυτά τα χρόνια τα χρήματα των κυνηγών που καταλήγουν στα ταμεία του κράτους.

    Μετά από τα παραπάνω, αξιώνουμε από την ηγεσία του ΥΠΕΚΑ να φέρει άμεσα τροπολογία, πριν από την ψήφιση του νομοσχεδίου, όπου θα προβλέπεται η συμμετοχή δύο (2) εκπροσώπων των Κυνηγετικών Οργανώσεων στη Στρατηγική Επιτροπή και επιπλέον θα διασφαλίζεται ότι το ποσοστό από τα χρήματα των αδειών θήρας των κυνηγών που αποδίδεται στο κράτος, θα αποτελεί ξεχωριστό κεφάλαιο του "Πράσινου Ταμείου" που θα αξιοποιείται αποκλειστικά για την διαχείριση και ανάπτυξη των θηραματικών ειδών. Πιο συγκεκριμένα ζητάμε:

    * Στο άρθρο 2, παράγραφος 2 που αναφέρεται στη σύσταση της Στρατηγικής Επιτροπής, να προστεθεί μια νέα υποπαράγραφος "ζ" που θα προβλέπει:
    ζ. Δύο εκπροσώπους των κυνηγών που θα ορίζονται από την Κυνηγετική Συνομοσπονδία Ελλάδος.

    * Στο άρθρο 3 να προστεθεί μια νέα παράγραφος με αριθμό 4 που θα προβλέπει:
    4. Ειδικότερα, τα έσοδα από τις άδειες θήρας λογίζονται ως ξεχωριστό κεφάλαιο και διατίθενται αποκλειστικά για φιλοθηραματικούς σκοπούς κατόπιν προτάσεων από τις Κυνηγετικές Οργανώσεις.

    Αξιότιμοι κύριοι βουλευτές,

    σε περίπτωση που δεν γίνουν αποδεκτά από την ηγεσία του ΥΠΕΚΑ τα εύλογα αιτήματά μας, σας καλούμε να καταψηφίσετε συνολικά και επί της αρχής του το νομοσχέδιο. Σας καλούμε να αντισταθείτε στην άνευ όρων παράδοση του φυσικού περιβάλλοντος της χώρας μας στις γνωστές ΜΚΟ με ύποπτες μεθοδεύσεις, την ίδια στιγμή που η διαφάνεια αναδεικνύεται ως πρωταρχικός στόχος της Κυβέρνησης και ως κυρίαρχη απαίτηση της Κοινωνίας.

    Για τον Ωρίωνα,
    Με σεβασμό,

    O Πρόεδρος Δημήτρης Χριστοδουλάκης
    Ο Γ.Γραμματέας Νίκος Παπαϊωάννου

    Σχετικοί σύνδεσμοι:
    – Η αρχική πρόταση νόμου και η δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση
    http://www.opengov.gr/minenv/?p=895
    – Το νομοσχέδιο μετά τη διαβούλευση, όπως κατατέθηκε στη Βουλή
    http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?filetic…d&tabid=367
    – Η συνοδευτική αιτιολογική έκθεση
    http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?filetic…d&tabid=367
    – Επιστολή μας από 17/2/2010: Το Πράσινο Ταμείο και οι Μή Κυβερνητικές Οργανώσεις
    http://www.orion.net.gr/index.php?m=2&…il2politic3.htm
    – Επιστολή μας από 13/08/2010: Θεσμική επικύρωση της αδιαφάνειας τα νομοσχέδια του ΥΠΕΚΑ
    http://www.orion.net.gr/index.php?m=2&…/greenfunds.htm
    – Αρθρο του 2006: Τα μαμούθ και το Ταμείο Θήρας
    http://www.orion.net.gr/index.php?m=3&…006/mammoth.htm
    – Η άποψη της περιβαλλοντικής ΜΚΟ "Αρχιπέλαγος" με τίτλο "Απόπειρα χειραγώγησης του περιβάλλοντος στην Ελλάδα"
    http://www.archipelago.gr/LinkClick.aspx?f…d&tabid=196

    Σύνδεσμος επιστολής: http://www.orion.net.gr/index.php?m=2&…greenfunds2.htm

Επισκόπηση 8 δημοσιεύσεων - 1 έως 8 (από 8 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων