Λοιπον επειδη μο προξένησε μεγαλη απορια και εκπληξη η παραπανω συζητηση και επειδη ειναι διαφορετηκα απο τα πιστευω μου κάθησα και εψαξα καποια πραγματα και μου εκανε εντιπωση ότι σε πολλα site ειδα copy paste τα παρακατω:
Το πατριαρχείο ως γμνωστόν ήταν κάθετα αντίθετο με τις επαναστατικές ιδέες, γι’ αυτό και αφόρισε τους επαναστάτες και την Επανάσταση του ’21. Στέλνοντας τον Κοσμά Αιτωλό στην Ελλάδα επεδίωκε με την ανθελληνική, παθητική και χριστιανική μορφή της διδασκαλίας του να σβήνει άμεσα κάθε εμφανιζόμενη ελληνική επαναστατική φλόγα. Ο Κοσμάς δεν αρκούνταν στη σιωπή, αλλά συμβούλευε καθαρά υποταγή στον Τούρκο κατακτητή. Δεν ήθελε να έχει σχέση με την Ελλάδα, ούτε με καμμία άλλη πατρίδα, τόνιζε πως πατρίδα όλων είναι ο ουρανός και συνιστούσε στους Ρωμιούς να παραμείνουν υποταγμένοι στους Τούρκους, που ήρθαν για να διαφυλαχθεί η ορθόδοξη πίστη από την εκ δυσμών απειλή. Συνιστούσε ακόμα να προσεύχονται οι χριστιανοί, για να φωτίζει ο Θεός τον βασιλιά και τους «ζαπιτάδες», ώστε «να κυβερνούν τον κόσμο με πραότητα και δικαιοσύνη». «Απολαύστε» αντιεπαναστατικές κι αντεθνικές διδαχές του Κοσμά: • «Σας λυπάμαι για την περηφάνεια, οπού έχετε. Το ποδάρι μου εδώ δεν θα ξαναπατήση. Και εάν δεν αφήσετε αυτά τα πράγματα που κάνετε, την αυθαιρεσία και ληστεία, θα καταστραφήτε. Σε κείνο το κλαρί, που κρεμάτε τα σπαθιά σας, θά “ρθη μια μέρα που θα κρεμάσουν οι γύφτοι τα όργανά τους» (ελέχθη στο χωριό Άγιος Δονάτος Σουλίου, από το βιβλίο «Κοσμάς ο Αιτωλός» του Αυγ. Καντιώτη.) • «Εμείς, χριστιανοί μου, δεν έχομεν εδώ πατρίδα… Δια τούτο και ο Θεός μας έβαλε τον νουν εις το επάνω μέρος, δια να στοχαζώμεθα πάντοτε την ουράνιον βασιλείαν, την αληθινήν πατρίδα μας» (Διδαχή Α , 1, Ι. Μενούνου). • «Και βαθμοφόροι Τούρκοι μου παρέχουν τώρα την προστασίαν των. Ο καθείς από αυτούς επιζητεί την παρουσίαν του ιερωμένου εις τα χωριά, όπου έχουν τα φέουδά των, διότι ούτος παρακινεί τους Έλληνας να φέρωνται νομοταγώς και να πληρώνουν τα δικαιώματα εις τους φεουδάρχας των» (Κ. Μέρτζιου, «Το εν Βενετία», σελ. 6). Στη διδαχή αυτή φαίνεται καθαρά ο ρόλος του κλήρου κατά την Τουρκοκρατία. Στο χειρόγραφο 12 της Μονής Λευκοπηγής αναγράφεται, ότι ο Κοσμάς παρακίνησε τους οπλοφόρους από τους ακροατές του να παραδώσουν τα όπλα «εις τους ζαπιτάδες» (Φ. Μιχαλόπουλος, «Κοσμάς ο Αιτωλός», σελ. 271). • «Να ρίψετε τ’ άρματα και να ελπίζετε εις τον Θεόν» (Παπά-Αρσενίου Βλιαγκόφτη, ΙΓ Πάτρια).
εκατσα αρκετες ωρες και εψαχνα μάλιστα ετοιχε να εχω και ενα απο τα βιβλια που προαναφεροντε και διαβασα αρκετα και να μερικες απαντησεις μου απο αυτα που καταλαβα με το φτωχο μου μυαλο.
• «Εμείς, χριστιανοί μου, δεν έχομεν εδώ πατρίδα… Δια τούτο και ο Θεός μας έβαλε τον νουν εις το επάνω μέρος, δια να στοχαζώμεθα πάντοτε την ουράνιον βασιλείαν, την αληθινήν πατρίδα μας» (Διδαχή Α , 1, Ι. Μενούνου).
εδω ο ΠατροΚοσμας αναφερεται στην φθαρτη φυση το ανθρωπου και αναφερομενος στην φθορα του ανθρωπου τς εξηγη οτι ειναι προσκερος και οτι πρεπει να προετιμάζει την ψυχή του για την ουρανιο βασιλεια η οποια ειναι και ο αληθινος του προορισμός, ειναι μια διδαχη καθαρα χριστιανικηε πιστεως η οποια μιλα περι πιστεως αγαπης μετανίας, την διαβασα όλλη την διδαχη.
• «Σας λυπάμαι για την περηφάνεια, οπού έχετε. Το ποδάρι μου εδώ δεν θα ξαναπατήση. Και εάν δεν αφήσετε αυτά τα πράγματα που κάνετε, την αυθαιρεσία και ληστεία, θα καταστραφήτε. Σε κείνο το κλαρί, που κρεμάτε τα σπαθιά σας, θά “ρθη μια μέρα που θα κρεμάσουν οι γύφτοι τα όργανά τους» (ελέχθη στο χωριό Άγιος Δονάτος Σουλίου, από το βιβλίο «Κοσμάς ο Αιτωλός» του Αυγ. Καντιώτη.)
Αυτο δεν ειναι διδαχη αλλα προφητια πουθενα δεν αναφερεται γιατι λεχτηκε και τη εννοη οι προφητιες ειναι απο την φυση τους δισνόητες.
και ο καντιωτης και ο μενονος γραφουν ότι προετρεπε τος ανθρωπους στην πιστη στο να μαθουν γραμματα και να μπουν στον αγωνα , εψαξα και για το ποιον των συγγραφεων εδα ποιοι ειναι εθνικοι και ποιοι εναι χριστιανοι (αναλογα γράφει ο καθενας και ερμηνευει κατα το δωκούν) ακόμα εμαθα και για την κοντρα Καντιωτη και Μενούνου και για τον Μενουνο και τους συνεργάτες του.
Αποσταγμα αυτων ειναι οτι θα παραμεινω πιστως σε αυτα που ηξερα μεχρι τώρα και θα πιστευω οτι ο Αγιος Κοσμας ο Αιτωλός ειναι αυτός που μας παρουσιάζει η Εκκλησία.
Ευχαριστω για τον διάλογο που ειχαμε ομωλογω ότι μου ήταν αρκετα οφέλημος με προβλημάτισε και για πολλα αλλα πράγματα που σκοπευω να ψάξω. Οπως ειπα και ποιο πανω θα παραμηνω σε αυτα που ξερω, καναμε ενα διαλογο οκαθενας εθεσε τις αποψεις του δεν ειναι παντα συμφωνες οι αποψεις και αυτο ειναι το καλο λεει ο καθενας τα επιχειρηματα του και η επερχετε συμφωνία η διαφωνία, να εισαι καλα και ελπίζω να έχουμε και άλλους τετοις διαλόγους.
Φιλικα Κωσταντίνος.