ΘΕΜΑΤΑ ΒΛΗΤΙΚΗΣ

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 181 έως 195 (από 1,737 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    29/12/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    613
    69,85 στις #79652


    [indent]

    0% Αντιμόνιο, πυκνότητα = 11,40
    1% Αντιμόνιο, πυκνότητα = 11,32
    2% Αντιμόνιο, πυκνότητα = 11,24
    3% Αντιμόνιο, πυκνότητα = 11,17
    4% Αντιμόνιο, πυκνότητα = 11,09
    5% Αντιμόνιο, πυκνότητα = 11,01
    6% Αντιμόνιο, πυκνότητα = 10,94
    7% Αντιμόνιο, πυκνότητα = 10,87
    8% Αντιμόνιο, πυκνότητα = 10,79

    Νικόλα κάτω από πίεση χρόνου ίσως έκαμα λάθος στήν μετάφραση επιρεασμένος απο τήν λέξη premier πού γνωρίζω οτι χρησημοποιήται στά υψηλής ποιότητας φυσίγγια μέ επικαλυμένα σκάγια τής Remington κ η αναγραφή στό άρθρο πώς τό heavy-shot είναι βαρύτερο κατά 54% από τό ατσάλινο πού είναι στό 7,8 gms/cc, οπότε φτάνει πάνω από 15 gms/cc ! Χρήστος.

    [/indent]


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    31/05/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    1117
    Hunter.Gr στις #79673

    Χρήστο, πολύ πιεσμένο σε βρίσκω τώρα τελευταία…  

    7,8 + 54% = 7,8 x 1,54 = 12gr/ml  (γραμμάρια ανά κυβικό εκατοστό – mililitre)

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    29/12/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    613
    69,85 στις #79679

    Τό διασταύρωσα 12gms/cc έχει τό heavy-shot ,έκανα άλλου είδους μαθηματική πράξη μέ τό 54% άλλωστε γνωρίζεις πώς μέ τά μαθηματικά, καμιά σχέση ! Kαί μέ τήν ευκαιρία νά τυπώσω οτι σέ δοκιμές μέ ατσάλινα σκάγια από ειδικούς ζημιά στά τσόκ γίνεται μέ τό νούμερο ΒΒ κ χονδρότερα  μέ τά μικρότερα μεγέθη δέν έχει παρουσιαστεί πρόβλημα ούτε σέ extra foul αρκεί νά είναι πιστοποιημένα νά ρίχνουν το υλικό αυτό. Χρήστος.  

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    29/12/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    613
    69,85 στις #80161

    Γιά τίς μεταβολές τών χαρακτηριστικών τών φυσιγγίων ανάλογα τήν ποσοστιαία υγρασία πού περιέχει η πυρίτιδα ! Φυσιολογικά είναι στό 1,5%.

    Ποσ. υγρασ.   V 2,5m   Πίεση kg/cm2

    0,62%   397 547

    1,00%   389 509

    1,27%   376 440

    1,77% 359  386

    Xρήστος.

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/03/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    88
    ChristosZ στις #344425

    Χρήστο ενδιαφέρον το πινακάκι. Ξέρεις πως μπορούμε να αναγνωρίσουμε έστω χοντρικά σε τι επίπεδα βρίσκεται η υγρασία μιας πυρίτιδας; (πχ. έχει σβολώσει).

    Σημαντικό, γιατί οι περισσότεροι ασχολούνται με τις επιπτώσεις της ατμόσφαιρας (το οποίο μου φαίνεται όχι πολύ σημαντικό-βλ πιν). Τι να το κάνεις όμως όταν δεν ξέρεις τι γίνεται μέσα στο φυσίγγι.

     

    Υψόμετρο 300μ. – ταχύτητα στα 35μ

     

    οC

    ταχύτητα

    0

    199

    10

    203

    20

    207

    30

    211

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/03/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    88
    ChristosZ στις #344426

    Λέμε γενικά ότι η πυκνότητα της ατμόσφαιρας παίζει ρόλο στην απόδοση της τουφεκιάς, ταχύτητα και κατανομή. Στις δοκιμές που κάνω συνήθως μετράω θερμοκρασία-υγρασία όμως θα ήθελα να έχω μια πιο σαφή εικόνα. Η θερμοκρασία και η πίεση έχουν άμεση σχέση με την πυκνότητα; Είναι μόνο αυτά;! Έχω την αίσθηση ότι το σημαντικό είναι η ατμοσφαιρική πίεση. Ξέρει κανείς όλους τους παράγοντες που συντελούν στην πυκνότητα του αέρα;

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    29/12/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    613
    69,85 στις #80233

    Υγρασιόμετρα γιά τό χώμα γνωρίζω οτι υπάρχουν μά λόγο τού ότι δέν ασχολούμαι μέ ιδιογομώσεις δέν έχω προχωρήσει σέ έρευνα γιά τό άν υπάρχουν εξιδικευμένα όργανα γιά τήν μέτρηση μικρών ποσοστών υγρασίας,όπως είναι η υπάρχουσα στίς πυρίτιδες !  Η αίσθηση που έχεις γιά τήν ατμοσφαιρική πίεση είναι σωστή μιά κ είναι ο κυριότερος παράγοντας πού οί κατανομές είναι πιό “σφικτές” σέ χαρτοδοκιμές πού γίνονται σέ υψόμετρο. Παλιότερα ο χώρος πού έκαμα τίς δοκιμές ήταν στά 720 μέτρα κ έχω ενδείξεις πέρα από τό οτι έχω διαβάσει πώς καλό είναι νά βάζουμαι ένα τσοκάρισμα πιό ανοιχτό όταν είναι νά κυνηγήσουμαι σέ ψηλά βουνά. Χρήστο τό πινακάκι πού πολύ σωστά τύπωσες δέν είναι όλη η αλήθεια μιά κ οί ταχύτητες μπορεί νά έχουν μικρή αύξηση -στά 35 μέτρα η διαφορά γίνεται πολύ μικρότερη από τίς αρχικές-  μά πέρα από αυτές υπάρχει η αλλαγή στίς παραγώμενες πιέσεις πού (κάπου έχω τυπώσει σχετικό πίνακα) δίνουν γύρω στά 70-80 bar αύξηση γιά κάθε  10 Κελσίου πού ανεβαίνει η θερμοκρασία ! Χρήστος.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    14/12/2004
    Αρ. μηνυμάτων:
    485
    Ray στις #80284

    Λέμε γενικά ότι η πυκνότητα της ατμόσφαιρας παίζει ρόλο στην απόδοση της τουφεκιάς, ταχύτητα και κατανομή. Στις δοκιμές που κάνω συνήθως μετράω θερμοκρασία-υγρασία όμως θα ήθελα να έχω μια πιο σαφή εικόνα. Η θερμοκρασία και η πίεση έχουν άμεση σχέση με την πυκνότητα; Είναι μόνο αυτά;! Έχω την αίσθηση ότι το σημαντικό είναι η ατμοσφαιρική πίεση. Ξέρει κανείς όλους τους παράγοντες που συντελούν στην πυκνότητα του αέρα;

    “Πυκνότητα του αέρα ορίζεται σαν η μάζα του σε γραμμάρια , προς την μονάδα όγκου ανά κυβικό εκατοστό. Την πυκνότητα ενός αέριου όπως είναι και ο αέρας την καθορίζει η πίεση και η Θερμοκρασία. Η Πυκνότητα των υδρατμών είναι περίπου 5/8 του αντιστοίχου ξηρού αέρα. Η επικρατούσα Υγρασία είναι απαραίτητη για να καθορίσουμε την Πυκνότητα του αέρα. Η αύξηση της υγρασίας ελαττώνει την πυκνότητα. Με την αύξηση του ύψους η Πυκνότητα ελαττώνεται, περίπου 1%κάθε 100 μέτρα. Αντίθετα με την μείωση της θερμοκρασίας αυξάνεται η πυκνότητα. Έτσι φαίνεται ότι δεν υπάρχουν κανόνες για την αίσθηση της πυκνότητας, παρά μόνο με μετρήσεις.”

    Απο ενα κειμενο που διαβασα για χαμηλες πτησεις.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/09/2006
    Αρ. μηνυμάτων:
    32
    ALT 1407 στις #80320

    ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ.

    ΕΧΩ ΜΙΑ REMINGTON 1100 71CM ΜΕ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟ POLLYTSOCK ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΩΣ ΡΥΘΜΙΖΕΤΕ ΤΟ ΤΣΟΚ?

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    29/12/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    613
    69,85 στις #344439


    [indent]

    Έχω την αίσθηση ότι το σημαντικό είναι η ατμοσφαιρική πίεση.

    Από τό βιβλίο -ΚΟΜΑΘ- πού έδωσε μαζί μέ τήν άδεια κυνηγιού ο συλλογός πού ανήκω, είδα σχεδιάγραμμα πού δίνει διαπλασιασμό τού μέγιστου βεληνεκούς τών διάφορων νούμερων σκαγιών σέ υψόμετρο 3200 μ. συγκριτικά μέ τό επίπεδο τής θάλασσας. Ακόμη κ στό μονόβολο η διαφορά είναι τεράστια !   Χρήστος.

    [/indent]

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    28/08/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    659
    elvas στις #80460

    Η εξωτερική βαλλιστική του βλήματος επηρεάζεται άμεσα από δύο παράγοντες. Την επιτάχυνση της βαρύτητας και την αντίσταση του αέρα. Η επιτάχυνση της βαρύτητας της γης είναι σταθερή και είναι: 9,81 m/sec^2. Η πυκνότητα του ατμοσφαιρικού αέρα είναι: 0.001203 grams/cc (στην επιφάνεια της θάλασσας).

    Αυξάνοντας το υψόμετρο = Μειώνεται η πυκνότητα του αέρα = Μειώνεται η αντίσταση του αέρα στο βλήμα (ή τα σκάγια) = Αυξάνεται η απόσταση βολής (ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τις μικρές αποστάσεις που μας ενδιαφέρουν, στα λειόκανα).

    Λευτέρης.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/03/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    88
    ChristosZ στις #344448

      Η σκέψη μου βασικά ήταν αν μπορώ μετρώντας θερμοκρασία-υγρασία κατά τη διάρκεια των δοκιμών να έχω ένα μέγεθος για την πραγματική πυκνότητα του αέρα. Έτσι θα μπορούσα να ξεχωρίσω π.χ. ότι μια μέρα με μεγάλη πυκνότητα θα περιμένω ανοιχτές κατανομές στις δοκιμές. Ή γιατί όχι κάνοντας την ίδια δοκιμή υπό διαφορετικές συνθήκες (μετρημένες πλέον) να διαπιστώσω το μέγεθος της διαφοράς.

     

      Σκέφτηκα μεταξύ άλλων να κάνω κάποια στιγμή δοκιμές το ίδιο φυσίγγι σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες για το λόγο ότι βαρέθηκα ν’ ακούω ότι το τάδε φυσίγγι δεν δούλευε γιατί είχε βοριά ή νοτιά. Θα το δούμε αυτό. Να ξέρω όμως πραγματικά τις συνθήκες.

     

    Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις. Με αναγκάσατε να ψάξω.

    Εδώ έχει τα σχετικά περι πυκνότητας αέρα:

     

    http://en.wikipedia.org/wiki/Air_density

     

    (Επιστροφή στα σχολεία).

     

    Το αποθηκεύω προς μελέτη κι αυτό μαζί με άλλα.

     

    Συναδελφικά, Χρήστος

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    29/12/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    613
    69,85 στις #81506

    Πολλές φορές έχω αναφερθεί στήν προτίμησή μου γιά σκληρά σκάγια στό κυνήγι ανθεκτικών θηραμάτων όπως παπιά,λαγός,φάσες, κ τό έχω κάνει κυρίως γιατί δέν έχω τουφέκι -ούτε είχα- μέ ιδιαίτερα προσεγμένα-βελτιωμένα χαρακτηριστικά κάνης πού νά σώνουν τήν ποιότητα από τίς τουφεκιές . Ο λόγος είναι γιατί είχα διαβάσει γιά πείραμα πού είχε κάνει ο Brister σέ κινούμενο πίνακα κ φυσίγγια μέ μαλακά σκάγια πού έδιναν 40% στόν κύκλο τών 76 εκατοστών συγκέντρωση ενώ σέ σταθερό ήταν σταθερά στό 60%. Μέ τήν αλλαγή σέ σκάγια μέ υψηλό ποσοστό αντιμονίου 3%-6% η συγκέντρωση ανέβηκε στό 80% στόν ακίνητο κ 70%-75% στόν κινούμενο στόχο !!!!!  Αν δέν απατώμαι η απόσταση τών δοκιμών ήταν κοντά στά 35 μέτρα κ σκεφτήται τί γίνεται σέ περισσότερα μέτρα ή μέ λάθος συνδιασμούς ! Χρήστος.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    01/12/2006
    Αρ. μηνυμάτων:
    51
    Pouaro στις #82387

    Einai alitheia oti ta opla me aulous backbore, dieurimenous genikws, xreiazontai perissoteri proskopeusi stou makrinous (25-35metra) stoxous tou sporting se sxesi me opla pou exoun sumvatikous aulous 18,4-18,5?

    Episis sto kunigi se autes tis apostaseis exoun ta idia diatritika apotelesmata sto thirama se sxesi me tous sumvatikous aulous i exoun asthenesteri diatriki dunami?

    Me ektimisi.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    16/03/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    88
    ChristosZ στις #344719

    …“Πολλές φορές έχω αναφερθεί στήν προτίμησή μου γιά σκληρά σκάγια” ….. Χρήστος….

     

    Συμφωνώ μαζί σου Χρήστο. Προσωπικά είχα κωλήσει ιδαίτερα με τη σφαιρικότητα των σκαγιών. ’νοιγα ένα φυσίγγι από καινούργιο πακέτο και αν δεν έβλεπα σκάγια ικανοποιητικά σφαιρικά .. τα χάριζα. Το κάνω ακόμα δηλαδή.

      Εντυπωσιακή η διαφορά που αναφέρει ο Brister. Θα θελα να το δω ιδίοις όμασι (το σκότωσα;).  Όχι τόσο για να ξέρω να μην παίρνω μαλακά σκάγια, γιατί έτσι κι αλλιώς τα τελευταία χρόνια το 90% των φυσιγγίων που πέφτουν στα χέρια μου έχουν πολύ ικανοποιητικά σκάγια, σφαιρικά και τουλάχιστον 3% αντιμόνιο. Αλλά για να δω αν αξίζει κάποιος να αναζητήσει σούπερ σκληρά σκάγια (π.χ. νικελωμένα).

    Αναρωτιέμαι τι κάνει μεγαλύτερη διαφορά, σκληρότητα ή σφαιρικότητα.  Πρόσφατα είχα ένα δείγμα ανατρεπτικό για τα περι σφαιρικότητας. Όχι πολύ έγκυρο όμως.

      2 φυσίγγια στα 35γρ, το ένα Νο 5 σφαιρικά, σκληρά, το άλλο Νο ~4/6 (ίδιος αριθμός σκαγιών το 1ο με το 2ο) ανάμεικτα, ανακατεμένα!! και σχετικά ανομοιόμορφα, όμως σκληρά. Το πρώτο έδωσε 76% με τσοκ 0,85μμ το 2ο 77% με 0.9μμ. Δυστυχώς μιλάω για διαφορετικά όπλα τα οποία όμως δεν μου έχουν δώσει τρομερές διαφορές με άλλα φυσίγγια. Όπως και να ‘χει δεν περίμενα από φυσίγγι με ανακατεμένα, ανομοιόμορφα σκάγια να δώσει 77%. (μήπως έχω πολύ καλό όπλο που τα μασάει όλα;). Χρήζει επανεξέτασης.

    Κι άλλα πειράματα για δοκιμές. Μακάρι να μην υπήρχανε άλλες δουλειές. Τυχερός αυτός ο Brister.

     

     

    …Einai alitheia oti ta opla me aulous backbore, dieurimenous genikws, xreiazontai perissoteri proskopeusi stou makrinous (25-35metra) stoxous tou sporting se sxesi me opla pou exoun sumvatikous aulous 18,4-18,5?

    Episis sto kunigi se autes tis apostaseis exoun ta idia diatritika apotelesmata sto thirama se sxesi me tous sumvatikous aulous i exoun asthenesteri diatriki dunami

     

    Mr Puaro, διαφορετικές προσκοπέυσεις και διατρήσεις μεταφράζονται σε διαφορετικές αρχικές ταχύτητες. Δεν ξέρω σίγουρα να πω πόσο μπορεί να επιρρεάσει ο αυλός τις ταχύτητες (νομίζω όχι πολύ) αλλά παίζουν διάφορα πράγματα ρόλο. Π.χ. η διάμετρος του βύσματος, οι πιέσεις που αναπτύσσονται κα. Τελικά δηλ ένα συγκεκριμένο φυσίγγι μπορεί να έχει καλύτερα αποτελέσματα με ανοιχτό αυλό και κάποιο άλλο με πιο στενό.

      Αν υποθέσουμε ότι έχουμε δυο διαφορετικούς αυλούς και δίνουν 2 διαφορετικές ταχύτητες, έστω 405m/sec και 390m/sec (που πολύ λέω) οι τελικές ταχύτητες στα 30μ είναι 227 και 221 αντίστοιχα για Νο 7. Ο δε χρόνος πτήσης των σκαγιών 0,1008 και 0,1038 αντίστοιχα δηλ 0,1038-0,1008=0,003sec. Σε αυτό το χρόνο ένα γρήγορο πουλί που πετά με 20m/sec διανύει 6cm. Τόση είναι η παραπάνω προσκόπευση που χρειάζεται το πιο αργό φυσίγγι. !!??

      Πρόσφατα κάποιος γνωστός μου έκανε ένα πείραμα σχετικό. Δοκίμασε στον ταχογράφο 4 όπλα με διαφορετικούς αυλούς (από 18.3 ως 18.8) με το ίδιο εννοείτε φυσίγγι. Το αποτέλεσμα ήταν ότι εκείνο με 18.5 έδωσε τις χαμηλότερες ταχύτητες. !;

    Περίεργο κατ’ εμένα και με κάνει να σκέφτομαι 2 πράγματα.

    Ή δεν έκανε σωστά το πείραμα, δηλ δεν πυροβολούσε με όλα τα όπλα από την ίδια ακριβώς απόσταση, ή τελικά παίζει περισσότερο ρόλο η ποιότητα και η κατασκευή της κάνης.

    Φιλικά – Χρήστος

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 181 έως 195 (από 1,737 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων