ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 91 έως 105 (από 109 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/09/2012
    Αρ. μηνυμάτων:
    67
    DANAOS_master στις #470719

    <div class=”d4p-bbt-quote-title”>DANAOS_master wrote:</div>
    Δε πρέπει πάντως να ξέρεις για ένα τύπο που ήπιε το κώνειο για να σεβαστεί το νόμο. Πατριώτης μας ήταν.

    Ο Σωκράτης ήπιε το κώνειο, όχι γιατί σεβόταν τον νόμο, αλλά γιατί – αν δεν το έπινε – θα ήταν αντίθετο με τα όσα δίδασκε.

    …και η Γαλλική Επανάσταση αντίθετη στον νόμο ήταν.

    <hr>
    <div class=”bbp-reply-signature”>
    …scripta manent.

    </div>

    Και η Ελληνική επανάσταση αντίθετη στο νόμο ήταν .. αλλά τι δουλειά έχει αυτό με το Σωκράτη και το τι έλεγε;

    Για το γιατί ήπιε το κώνειο ο Σωκράτης μπορείς να κρατήσεις όποια εξήγηση σε βολεύει.

    Το γεγονός είναι ότι ο νόμος του επέβαλε να το πιει .. και το ήπιε.

    Οπότε σύμφωνα με το Σωκράτη τουλάχιστο η – υποκειμενική – Ηθική υποτάσσεται στο Νόμο.


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    22/10/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    4070
    ksap στις #470721

    Το γεγονός είναι ότι ο νόμος του επέβαλε να το πιει .. και το ήπιε.

    ΔΕΝ υπήρχε κανένας νόμος που να προβλέπει την θανατική ποινή για το αδίκημα που κατηγορήθηκε ο Σωκράτης.
    Απλά λόγω μη ύπαρξης νόμου σε περίπτωση που ψηφιζόταν η καταδίκη προτεινόταν από τον μηνυτή και από τον μηνυόμενο δύο ποινές και αποφάσιζαν οι 501 δικαστές ποιά από τις δύο θα εκτελεστεί.
    Αν και στην αρχική απόφαση η διαφορά ψήφων ήταν μόλις 30 ψήφοι κατά στη δεύτερη απόφαση (ψηφοφορία) έγιναν 80 απλά γιατί όπως προείπα ειρωνεύτηκε τους δικαστές προτείνοντας για ποινή τη δωρεάν σίτισή του.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #470727

    Η Συζήτηση εξελίσσεται ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ, :good: κάπως έτσι το φανταζόμουν 😉

    Να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα;

    Να πούμε ότι: ΤΟ ΝΟΜΙΜΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟ;

    έτσι απαντάται και το ερώτημα: “Μήπως υπάρχει νόμιμο που όμως είναι ανήθικο;” :scratch:

    και η απάντηση είναι: “ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ!” :negative:

    νομίζω ότι συμφωνούμε όλοι, αν κάποιος διαφωνεί μετά χαράς να τον ακούσουμε! 🙂

    υ.γ.1 @Ksap φίλε μου Κώστα ούτε να το συζητάς! ίσα -ίσα που το “έφτιαξες”, για ΗΘΙΚΗ και ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ συζητάμε και είσαι 1000% εντός θέματος! :bye:

    υ.γ.2 όταν κάπου έγραψα ότι “πλάτιασε” το θέμα, δεν το έγραψα με αρνητική διάθεση! ίσα -ίσα, πρέπει να “απλώνεται” η συζήτηση, να ελίσσεται γύρω από την ηθική και την νομιμότητα :good:

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    19/09/2012
    Αρ. μηνυμάτων:
    67
    DANAOS_master στις #470731

    @Prowler
    Η Ηθική δεν επιδέχεται μοναδική εξήγηση, ενώ για το Νόμο, υπάρχει ο Δικαστής. Άρα το ερώτημά σου δεν ορίζεται μιας και δεν υπάρχει κάποιος που να μπορεί να ορίσει την Ηθική ξεκάθαρα.

    Μπορούμε όμως να το προσωποποιήσουμε το ερώτημα και να απαντήσουμε στο αν ο Νόμος συνάδει με την Ηθική την οποία επιδέχεται προσωπικά ο καθένας.

    ΥΓ: αν βγεις στο δρόμο και ρωτήσεις αν το ίδιο το κυνήγι είναι ηθικό, δε θα πάρεις κοινή απάντηση.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #470733

    Φίλε Δαναέ, ΣΩΣΤΟΣ ο συλλογισμός σου! κάτι τέτοιο εννοώ όταν λέω για “ελαστικότητα των ορίων” της “ηθικής”….

    Αυτό που αναζητώ είναι η κρατούσα “αντίληψη” περί ηθικής μεταξύ κυνηγών….. την κατάθεση της προσωπικής άποψης περί ηθικής, του καθενός μας, όπως άλλωστε το θέτεις κι εσύ…..

    Αν όμως συγκεράσεις τις απόψεις, νομίζω ότι θα διαπιστώσεις ότι ΟΛΟΙ μας συμφωνούμε λίγο – πολύ στο ότι: το Νόμιμο ΔΕΝ είναι Πάντα και Ηθικό! (ανεξάρτητα από ΤΙ θεωρεί ο καθένας μας ως “ηθικό”)!

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2014
    Αρ. μηνυμάτων:
    424
    Overlord στις #470838

    Είναι λίγο σχήμα οξύμορο…να συζητάμε για ηθική…να διαβάζω αράδες από διαφόρους…και να μην υπάρχει τουλάχιστον η στοιχειώδης ηθική και αξιοπρέπεια να αναφέρουμε από που αντιγράφουμε αυτούσια κείμενα στο ίντερνετ!!

    Το να παρουσιάζεις κείμενα σαν δικά σου χωρίς να αναφέρεις από που το πήρες…και ποίος το είπε αρχικά…είναι τουλάχιστον ανήθικο και αναξιοπρεπές.

    Αυτοί που το πράτουν καλό είναι το διορθώσουν… ή αν το επαναλάβουν να το κάνουν σωστά!

    Το μήνυμα αυτό δεν έχει στόχο να αρχίσουν οι αφορισμοί αφού δεν στοχοποιεί κανένα προσωπικά. Είναι ένα μήνυμα που στόχο έχει να δείξει ότι είναι ωραία τα λόγια περί “ηθικής” αλλά εκεί που πονάμε είναι οι πράξεις!!

    Για σκεφτείτε πόσο άσχημο θα ήταν να με ρωτήσει κάποιος για ένα όπλο και εγώ να αντιγράψω απαντήσεις από το το bloq του κου Νικήτα ως δικές μου!!

    Πάντως καλό είναι να μπαίνουν και οι αναφορές (wikipedia άλλα φόρουμ κτλ)…των κειμένων που ανεβάζουμε όταν τα παίρνουμε αυτούσια χωρίς δική μας παράφραση!!

    :bye:

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #472737

    Να συνεχίσουμε την συζήτηση; δεν νομίζω ότι εξαντλήσαμε το θέμα…

    Ας απαντήσουμε:

    Είναι πάντα το παράνομο και ανήθικο;

    Μήπως υπάρχει και ανομία – παρανομία που όμως είναι ηθική;

    μιλάμε πάντα για την θήρα….

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    913
    λιουφκα στις #473345

    Είναι πάντα το παράνομο και ανήθικο;

    οχι παντα
    ο νόμος σημερα ειναι ετσι αυριο ειναι κατι αλλο , απλα υπαρχει για να κοντρολαρει το θεωριτικο ανηθικο οπου το ανυθικο δεν ειναι παντα παρανομο σε γενικες γραμε ειναι δυο τελιως διαφορετικα πραγματα .

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #473395

    Έχω την εντύπωση πως ο μόνος που απήντησε “όχι πάντα” είσαι εσύ φίλε Λιούφκα!
    Οι άλλοι απήντησαν ότι “το παράνομο είναι οπωσδήποτε ανήθικο”
    Εγώ ΣΥΜΦΩΝΩ με τον φίλο μας τον Λιούφκα και αντί επιχειρημάτων, σας διηγούμαι ευθύς μια ιστοριούλα:

    Πρωταγωνιστές ένας κυνηγός κι ένας γνωστός του δασικός, τέλη άνοιξης αρχές καλοκαιριού μιας σχετικά πρόσφατης χρονιάς:

    -Δασικέ στο Α καταφύγιο εκεί στο Β χωράφι (δίνει ακριβή στοιχεία) βρήκα μια φωλιά καμπίσιας πέρδικας “φαγωμένη” από τις κίσσες, σου λέω ότι το περδικόπουλο το ‘χε στο ράμφος της η γκίσσα!
    – Ναι κυνηγέ έχουν πληθύνει πάρα πολύ εκεί μεριά, το ξέρω!
    – και τι προτίθεστε να κάνετε σαν υπηρεσία;
    -χμμμ γκουχ γκουχ να σε ρωτήσω κάτι;
    -ρώτα ότι θες!
    – έχεις κανένα αεροβόλο κυνηγέ;
    – κι αν έχω;
    – τι σου λέω, έχεις;
    – έχω!
    – είναι δυνατό;
    – τι ευνοείς και που το πας;
    – εννοώ πως αν είναι αρκετά δυνατό να την σκοτώνει την γκίσσα, πήγαινε εκεί βάλε δόλωμα καμιά 2-3 μέρες και μετά κάθισε καρτέρι και καθάρισε τες τις #@@%$%$^…. μπας και ανακάμψει ο πληθυσμός της πέρδικας……. Αλλά πρόσεξε να μην σε δει κανένας!!!!!

    Με λίγα λόγια, το εντεταλμένο όργανο του νόμου, όχι μόνο συμβουλεύει, όχι μόνο παροτρύνει αλλά και καταστρώνει ολόκληρο σχέδιο πλήθους παρανομιών!!!
    παράνομη θήρα, σε απαγορευμένο τόπο (καταφύγιο), σε απαγορευμένο χρόνο (περίοδος αναπαραγωγής), με απαγορευμένο μέσο (αεροβόλο), με απαγορευμένο τρόπο (δόλωμα), απαγορευμένου θηράματος (αφού οι “φωστήρες” την απαγόρευσαν)!!!!

    Παρανομία ΚΑΡΑΜΠΙΝΆΤΗ – μην πω “αεροβολάτη”-, ΑΝΗΘΙΚΟΤΗΣ ΟΜΩΣ;;;;;

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    25/09/2005
    Αρ. μηνυμάτων:
    913
    λιουφκα στις #474032

    Φιλε Μαριε ειναι κοματι τραβιγμενο αλλα παραλιλλα (προσοπικα ) και ανηθικο (το παραδιγμα φερει εκτελεστικο χαρακτηρα).
    το ηθικο θα ηταν (Αν και βεβαιως παρανομο ) αν επιβαιβεομενα Δεν απιλιται ο πλυθισμος της πχ. κισας σε περιοδο θηρας να θηρευτη κανονικα σε πτυση οπως ολα τα πουλια.

    ή η χρηση διοπτρας σε λιοκανη καραμπινα σε ανοιχτα καρτερια παρανομο μεν αλλα ηθικοτατο δε με την προοπτικη οτι θελεις να καταβαλης ακαριεα το μεγαλο τρυχοτο σε ζωτικο σημειο μια και εξω χωρις να ταλεποριτε ασκοπα τραυματισμενο για ωρες.

    υπαρχουν και αλλα παραδιγματα αλλα ειναι λιγα

    εμεις πρεπει προπαντων να ειμαστε ΝΟΜΙΜΟΙ και με την ιδια βαρυτιτα και ηθικοι,
    μπορω να πω οτι οι περιπτοσεις της ανθηθικης αλλα νομινης θηρευσης ειναι περισοτερες απο την παρανομη αλλα ηθικη.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #475394

    Το θέμα δεν “τελειείωσε” δεν “τελείνει” ευκολα άλλωστε τέτοιο ΘΕΜΑ συζήτησης!
    Ας θυμηθούμε λίγο που καταλήξαμε έως τώρα, τις απαντήσεις που δόθηκαν στα αρχικά ερωτήματα:

    ΕΡ-Στο κυνήγι είναι το νόμιμο και ηθικό;
    ΑΠ- ‘Οχι απαραιτήτως

    ΕΡ-Μήπως υπάρχει και ανομία – παρανομία που όμως είναι ηθική;
    ΑΠ-ΝΑΙ υπάρχει

    ΕΡ-Μήπως υπάρχει νόμιμο που όμως είναι ανήθικο;
    ΑΠ-ΝΑΙ υπάρχει

    ΕΡ-Είναι πάντα το παράνομο και ανήθικο;
    ΑΠ-‘Οχι απαραιτήτως

    μέχρι τώρα αρκετά ξεκάθαρες απαντήσεις – συμπεράσματα, ίσως διφορούμενες αλλά συνάμα ΞΕΚΑΘΑΡΕΣ, μονολεκτικές απαντήσεις!

    και πάμε στην τελευταία ερώτηση:

    ΕΡ-Εν τέλει πως ορίζεται το ηθικό και το ανήθικο στην θήρα;
    ΑΠ-και τώρα αρχίζουν τα δύσκολα!!! τα πολύ δύσκολα!!!!

    Ξέρετε γιατί;

    Γιατί η “ηθική” του καθενός μας είναι διαφορετική από του άλλου!

    Για να καταλήξουμε σε μια συλλογική “ηθική” πρέπει να συντρέχουν πολλοί λόγοι (κοινωνικοί, θρησκευτικοί, πολιτικοί, ιστορικοί, οικονομικοί,φιλοσοφικοί κ.α.), να γίνουν κοινοί συμβιβασμοί, να συγκεραστουν ΠΟΛΛΟΙ διαφορετικοί παράγοντες, προκειμένου μια ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΜΑΔΑ (εν προκειμένω οι Έλληνες Κυνηγοί) να αποκτήσει ΚΟΙΝΗ “ΟΠΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ” ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ

    Συνεπώς το θέμα “ΗΘΙΚΗ – ΑΝΗΘΙΚΟΤΗΣ” πρέπει να εξεταστεί μέσα από ένα ιδεολογικό-φιλοσοφικό πρίσμα, με βάση τις κρατούσες αντιλήψεις

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #475399

    θα σας πω μερικά παραδείγματα περί “ηθικής αντιλήψεως” έξω από τον χώρο της θήρας και δη της Ελληνικής….

    Οι ναζί θεωρούσαν “ΗΘΙΚΟ” να γενοκτονήσουν έναν (κι όχι μόνο έναν) λαό τον Εβραικό
    Ομοίως οι “φίλοι και σύμμαχοί” μας τούρκοι, οι οποίοι υπήρξαν οι πρώτοι διδάξαντες των γενοκτονιών στην σύγχρονη εποχή…
    Η “Ιερά Εξέταση” θεωρούσε “ΗΘΙΚΟ” να καίει ζωντανούς ανθρώπους για να τους “εξαγνίσει”
    Οι σταυροφόροι (αυτά τα ρεμάλια, τα ελεεινά κατακάθια της Ευρώπης) θεωρούσαν “ΗΘΙΚΟ” να σφάζουν, να βιάζουν, να λεηλατούν “αλλόθρησκους” ενίοτε και ομόδοξους (βλέπε άλωση της Ζάρα και της Κων/πολης)
    Σήμερα, οι τζιχαντιστές θεωρούν “ΗΘΙΚΟ” να βιάζουν και να χρησιμοποιούν ως σεξουαλικές σκλάβες “άπιστες” γυναίκες
    κ.ο.κ.

    Η ιστορία μας διδάσκει ότι ΑΜΕΤΡΗΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ έγιναν στο όνομα της “ΗΘΙΚΗΣ”
    Το κάθε φασιστοειδές, ο κάθε Μισάνθρωπος πάσχων από ψυχοσεξουαλικές διαταραχές και σύνδρομα, ο κάθε παρανοϊκός εγκληματίας, επικαλείτο κι επικαλείται “ΗΘΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ” για να δικαιολογήσει τις αποτρόπαιες πράξεις του!!!!

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #475401

    Κι έρχομαι στο σήμερα:

    Η Ομάδα για τα Δικαιώματα των Ζώων/Τμήμα Οικολογίας και Περιβάλλοντος ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ προσυπογράφουμε, ως πρώτο –ατελές αλλά ουσιαστικό βήμα– την Οικουμενική Διακήρυξη για τα Δικαιώματα των Ζώων (Παρίσι, 1978).

    Απορρίπτουμε για προφανείς πολιτικούς, ηθικούς και οικολογικούς λόγους την αντίληψη που θέλει το είδος μας, τον Homo sapiens, επικυρίαρχο και με πλήρη ιδιοκτησιακά δικαιώματα εκμετάλλευσης πάνω στον πλανήτη, τη φύση και τα υπόλοιπα μη ανθρώπινα όντα. Μια στρεβλή αντίληψη που βρίσκεται στον πυρήνα της σημερινής παγκόσμιας οικονομικής, οικολογικής, και όχι μόνο, κρίσης και που συνοψίζεται στο ότι ο ισχυρός δικαιούται να επιβάλλει, και μάλιστα ανεξέλεγκτα και απεριόριστα την εξουσία του στον αδύναμο – τον όποιο αδύναμο.

    Η στάση μας και οι θέσεις μας για τα ζητήματα που αφορούν τη σχέση μας με τα υπόλοιπα νοήμονα και συναισθανόμενα πλάσματα –σε όλο το φάσμα της ανθρώπινης, οικονομικής και άλλης, δραστηριότητας– δεν είναι στάση απλώς «ζωόφιλων» αλλά συνειδητοποιημένων πολιτών. Στάση πολιτική ενάντια στην αδικία, την εκμετάλλευση, την πρόκληση αδικαιολόγητου και αχρείαστου πόνου στον πιο αδύναμο.

    Στάση πολιτική και ηθική υπέρ της ζωής, υπέρ μιας ποιότητας ζωής που δικαιούνται όλα τα πλάσματα στον πλανήτη – και κατά των απάνθρωπων πρακτικών, εθίμων και παραδόσεων που, στρεφόμενες κατά των ζώων, προσβάλλουν βάναυσα την ίδια τη ζωή – και την όποια αξιοπρέπεια αρμόζει σε κάθε ζωντανό και νοήμον πλάσμα.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5753
    Prowler ® στις #475853

    Σοκαριστικά ντοκουμέντα με τους τζιχαντιστές να πετούν ομοφυλόφιλους από ταράτσες Σκληρές εικόνες με τις εκτελέσεις στην δημοσιότητα Πηγή: http://www.lifo.gr

    http://www.lifo.gr/now/world/58672

    κι αυτοί για λόγους “ηθικής” προβαίνουν σε κτηνωδίες

    κάθε ομοιότητα με τους όψιμους ηθικολόγους, τους διακατεχόμενης από ζωολατρικές μισανθρωπικές ιδεοληψίες, φαιδρούς, φανατικούς ζωολάτρες – αντικυνηγούς, είναι “συμπτωματική”;;;;;; :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure:

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    13/10/2013
    Αρ. μηνυμάτων:
    419
    Twist στις #475964

    Μάριε είναι αλήθεια πως το θέμα “περί ηθικής”, με έχει απασχολήσει, αλλά και με απασχολεί αρκετά. Το να απαντήσει κάποιος – ή να προσπαθήσει – να ερμηνεύσει την ηθική στο κυνήγι αλλά και σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα χωριστά είναι λάθος.

    Θα πρέπει κάποιος να ασχοληθεί από την 1η μέρα του ανθρώπου στην Γη. Τι βλέπουμε τότε; Πως ο άνθρωπος είναι ένα βαθιά ανήθικο ον. Όπως είχε πει και κάποιος Αμερικάνος επιχειρηματίας: “Μήπως κάνουμε πολλά για 1.500 θερμίδες που χρειαζόμαστε ημερησίως;” Τι θέλω να πω; Συσσώρευση πλούτου, 2-3 σπίτια ο καθένας και παραβίαση κάθε νόμου της Φύσης, είναι μερικά μόνο από τα ανήθικα βήματα του νοήμονος όντος που λέγεται άνθρωπος.

    Εν τέλει υπάρχει μια ρήση: Ζήσε έτσι στην ζωή σου, ώστε όταν τα παιδιά σου ακούν τις λέξεις Δικαιοσύνη και Εντιμότητα, να φέρνουν την εικόνα σου στο μυαλό τους.

    Θανάσης

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 91 έως 105 (από 109 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων