DIMAR1039 wrote:
Καλησπερα σε ολους! Επανερχομαι στο θεμα μας.Συμφωνα λοιπον με την κουβεντα που καναμε βλεπω οτι ακομα και αν δεν υπερεχουν τα γρηγορα σκαγια(420μ/δ)συμαντικα σε διατρηση και τελικη ταχυτητα εστω και ελαφρος υπερεχουν.Αρκει να καταφερουμε να παρουμε μια καλη κατανομη πραγμα που δεν το βλεπω ιδιαιτερα δυσκολο. Το τιμημα ειναι ισως λιγο περισσοτερο λακτισμα και καπως υψηλοτερες πιεσεις.Ολα αυτα ομως σε φυσιολογικες καιρικες συνθηκες.Απο την εμπειρια μου ομως εχω παρατηρησει οτι οσο πεφτει η θερμοκρασια η διαφορα τους μεγαλωνει αισθητα.Διοτι οσο πεφτει η θερμοκρασια πεφτει και η πιεση των φυσιγγιων και ενα γρηγορο φυσιγγι διατηρει ψηλοτερα ποσοστα πιεσης και τελικης ταχυτητας.Οποτε παραμενει αποτελεσματικο σε μεγαλυτερο ευρως δρασης.Δημητρη αυτο που ξερουν μερικα ατομα αλλα δεν το γραφουν ειναι οτι οι μεγαλες αρχικες συνοδευονται παντα και απο αλλα πραγματα , το συνολο κανει την διαφορα , δεν ειναι μονο το V0 η το V20 , ειναι και καποιες αλλες τιμες οι οποιες προκαλουν την αισθηση του πολυ γρηγορου φυσιγγιου στον κυνυγο και την ανατιναξη στο πουλι
Όπως έχω ξαναπεί , εδώ καταπιανόμαστε να καταλάβουμε , σε όποιο βαθμό μπορούμε , ένα εξαιρετικά σύνθετο και δυσεπίλυτο γεγονός . Την αναλυτική κίνηση των σκαγιών από την έξοδο της κάνης μέχρι την άφιξη τους σε μια συγκριμένη απόσταση. Είναι τόσοι απίστευτα πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν αυτήν την κίνηση .. που θεωρώ ότι είναι πρακτικά αδύνατον να βρεθεί η αναλυτική εξίσωση κίνησης για καθένα από τα σκάγια έτσι ώστε να περιγραφεί το σύνολο της κίνησης , οπότε και να έχουμε μια οριστική και σίγουρη απάντηση για το κάθε ερώτημα που τίθεται . Εδώ καταθέτει ο καθένας της προσωπική του εμπειρία , η οποία είναι σεβαστή γιατί είναι πραγματική προσωπική παρατήρηση (οπότε και δεν επιδέχεται αμφισβήτηση), και ουσιαστικά προσπαθούμε να καταλάβουμε ποια από τις 1000 διαφορετικές αιτίες το επηρέασαν περισσότερο για έχει αυτήν την συμπεριφορά. Πρόσεξε … όχι πόσο το επηρέασε αναλυτικά η κάθε μια ( το οποίο είναι , όπως προείχα αδύνατον )… αλλά ποια το επηρέασε περισσότερο για να έχουμε μια εκτίμηση ……Πρόσεξε όχι γνώση ..εκτίμηση
Όμως σε κάθε παρατήρηση μας.. υπάρχουν πάντα υποκειμενικοί παράγοντες .. οι οποίοι είναι μη μετρήσιμοι και χωρίς δυνατότητα εκτίμησης
Θα σου δώσω ένα παράδειγμα για να καταλάβεις τι εννοώ περιγράφοντας την διαδικασία βολής …… Βλέπω τον στόχο και παίρνω την απόφαση να πατήσω την σκανδάλη. Η εντολή θα πάει από το μυαλό μου στον δάκτυλο σε χρόνο έστω 0,2 δευτερόλεπτα. Πατάω την σκανδάλη και τα μηχανικά μέρη του όπλου πυροδοτούν το φυσίγγι σε χρόνο έστω 0,2 δευτερόλεπτα. Τα σκάγια φτάνουν στον στόχο σε 0,15 δευτερόλεπτα
Αρχικά αν προσπαθήσεις να εκτιμήσεις την χρονική διαφορά από το ήχο έκρηξης του φυσιγγιού μέχρι τον ήχο πρόσκρουσης έχασες .. δεν γίνεται .. ο ήχος είναι συνεχόμενος και όχι στιγμιαίος … συν το ότι η διακριτική σου ικανότητα δεν είναι τόσο πολύ οξυμμένη για να διακρίνεις την διαφορά .. συν το ότι η ταχύτητα του ήχου αλλάζει με βάση την πυκνότητα της ατμοσφαίρας … συν ..συν ..συν
Αν προσπαθήσεις να εκτιμήσεις τον χρόνο από την αίσθηση πατήματος της σκανδάλης μέχρι την προσσκορουση στον στόχο ..πάλι έχασες …. Γιατί πχ η αίσθηση του πατήματος είναι παντελώς διαφορετική σε γυμνό χέρι στους 20 βαθμούς , σε ένα παγωμένο στους 0 και σε ένα χέρι με χοντρό γάντι στους -5
Αν προσπαθήσεις να εκτιμήσεις τον χρόνο από το σημείο της απόφασης του μυαλού μέχρι το σημείο άφιξης στον στόχο … εκεί το έχασες τελείως … Φαντάσου μόνο τι διαφορά έχουν τα ανακλαστικά κάποιου που δεν κοιμήθηκε καλά και είχε πιει 1-2 ποτηράκια το προηγούμενο βράδυ και κάποιον που είναι σε υπερένταση
Οι πραγματικοί τρόποι εκτίμησης είναι 2 που δεν επιδέχονται ιδιαίτερες αμφισβητήσεις
Α) Αν στήσεις 5 ταχογράφους στην πορεία του ΙΔΙΟΥ ΟΜΩΣ φυσιγγιού και καταφέρεις να μετρήσεις τις ταχύτητες του ιδίου φυσιγγιού στην πραγματική του πορεία
Β) αν καταγράψεις την κίνηση των σκαγιών σε κάμερα υψηλής ταχύτητας και έχοντας σαν δεδομένο το frames το δευτερόλεπτο της κάμερας να βρεις μια άκρη από εκεί
Και πάλι ..να ξέρεις ότι κάθε συσκευή μέτρησης έχει μια ανοχή που την δίνει ο κατασκευαστής Έτσι οι τιμές που θα πάρεις θα είναι ένα εύρος τιμών… ΠΧ .. αν ο κατασκευαστής του ταχογράφου δίνει για παράδειγμα ανοχή μέτρησης 1% και εσύ μετρήσεις 400 μέτρα το δευτερόλεπτο .. τότε αυτό που ξέρεις ΣΙΓΟΥΡΑ είναι ότι το φυσσιγι σου είναι από 396 μέχρι 404 μετρά το δευτερόλεπτο … ΧΩΡΙΣ όμως να γνωρίζεις ποια ακριβώς τιμή έχει ανάμεσα σε αυτό το εύρος
Θα δώσω ένα παράδειγμα σε λίγο πως ένα αντικειμενικό γεγονός παρερμηνεύεται από μια υποκειμενική αίσθηση…………….