ΘΕΜΑΤΑ ΒΛΗΤΙΚΗΣ

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1,396 έως 1,410 (από 1,737 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:
  • Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    09/09/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    765
    PanPap στις #388979

    για μια πιο ακριβη προσεγγιση παντως ,λιγες διαφορικες εξισωσεις θα εδιναν πολυ μεγαλη ακριβεια ενω το προβλημα μπορει να γενικευθει για ολες τις περιπτωσεις ,τραβερσες , απομακρυνομενους αλλα και εισερχομενους στοχους


    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    09/11/2012
    Αρ. μηνυμάτων:
    247
    duckaholic στις #388984

    Μακάρι το τοπίο να μπορούσε να ξεκαθαρίσει έτσι απλά, με την παράθεση μία μαθηματικής εξίσωσης.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    09/09/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    765
    PanPap στις #388986

    δεν ειναι μια μαθηματικη σχεση

    ειναι πολλες και πολυπλοκες που μεχρι να σου δωσουν μια “σχετικα” απλη σχεση σου βγαινει η πιστη

    εαν εχεις τα απαραιτητα και σωστα δεδομενα  γινεται παντως

    δεν ειναι κατι ανεφικτο

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    22/10/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    4070
    ksap στις #388990

    Μακάρι το τοπίο να μπορούσε να ξεκαθαρίσει έτσι απλά, με την παράθεση μία μαθηματικής εξίσωσης.

    Κοίτα να δεις.

    Η μαθηματική εξίσωση όπως το θέτεις σε βοηθάει να κατανοήσεις σε γενικές γραμμές τι συμβαίνει οπότε να πειραματιστείς στη συνέχεια ξέροντας τί περίπου θα περιμένεις και πως μπορείς να το “βελτιώσεις” αλλά και αν αξίζει βελτίωση.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5754
    Prowler ® στις #388995

    Ωραία λοιπόν, συμφωνούμε ότι η μένουσα ταχύτητα, άρα και η κινητική ενέργεια, είναι αυτή που προσδίδει στο φυσίγγι μας φονικότητα. Ο αντίλογος στις υψηλές αρχικές ταχύτητες (Δημήτρης), είναι οι χαμηλές αρχικές ταχύτητες που με κάποιον τρόπο παράγουν υψηλές μένουσες (Μάρκος, Μάριος). Μπορεί κάποιος να εξηγήσει πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο; ……………. Συν το κέρδος της μικρότερης προσκόπευσης.

    Ξαναδιάβασε σε παρακαλώ τι έγραψα και ΜΗΝ γενικεύεις βγάζοντας “συμπεράσματα”:

    http://www.e-artemis.gr/forumz/topic/1056/page/92/#post-388808

    έχε υπόψη σου ότι η “επιβράδυνση” ενός σώματος (βλ. σκάγι) από τον αέρα είναι ανάλογη της ταχύτητας που έχει, αλλά ΚΑΙ του ΤΕΤΡΑΓΩΝΟΥ της μετωπικής επιφάνειας που παρουσιάζει!

    Συνεπώς το “χάσιμο ταχύτητας-σταμάτημα” ενός παραμορφωμένου σκαγιού (που μπορεί να παρουσιάσει και 50 φορές μεγαλύτερη ΜΕΤΩΠΙΚΗ επιφάνεια)  είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ σε σχέση με ένα “ολοστρόγγυλο” – αεροδυναμικό σκάγι (το οποίο – παρεμπιπτόντως  έχει και το ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ να δέχεται λιγότερη “αντίσταση” από τον αέρα ΚΑΙ λόγω χαμηλότερης αρχικής ταχύτητας!)

    Το έγραψα όσο πιο “απλά” μπορούσα…….

    δεν υπάρχουν “μυστηριώδεις τρόποι” και “μαγικά ξόρκια” φίλε μου……

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5754
    Prowler ® στις #388998

    duckaholic wrote:
    Ωραία λοιπόν, συμφωνούμε ότι η μένουσα ταχύτητα, άρα και η κινητική ενέργεια, είναι αυτή που προσδίδει στο φυσίγγι μας φονικότητα. Ο αντίλογος στις υψηλές αρχικές ταχύτητες (Δημήτρης), είναι οι χαμηλές αρχικές ταχύτητες που με κάποιον τρόπο παράγουν υψηλές μένουσες (Μάρκος, Μάριος). Μπορεί κάποιος να εξηγήσει πώς είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο; ……………. Συν το κέρδος της μικρότερης προσκόπευσης. 

    Ξαναδιάβασε σε παρακαλώ τι έγραψα και ΜΗΝ γενικεύεις βγάζοντας «συμπεράσματα»: http://www.e-artemis.gr/forumz/topic/1056/page/92/#post-388808

     

     

    θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο κανόνας είναι αυτός: υψηλές αρχικές = υψηλές μένουσες, ΑΛΛΑ με λαμπρότατες εξαιρέσεις όπως έχουν αποδείξει πειράματα και σοβαρές δοκιμές της SAAMI της Eley και άλλων….

    έχε υπόψη σου ότι η «επιβράδυνση» ενός σώματος (βλ. σκάγι) από τον αέρα είναι ανάλογη της ταχύτητας που έχει, αλλά ΚΑΙ του ΤΕΤΡΑΓΩΝΟΥ της μετωπικής επιφάνειας που παρουσιάζει! Συνεπώς το «χάσιμο ταχύτητας-σταμάτημα» ενός παραμορφωμένου σκαγιού (που μπορεί να παρουσιάσει και 50 φορές μεγαλύτερη ΜΕΤΩΠΙΚΗ επιφάνεια) είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ σε σχέση με ένα «ολοστρόγγυλο» – αεροδυναμικό σκάγι (το οποίο – παρεμπιπτόντως έχει και το ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ να δέχεται λιγότερη «αντίσταση» από τον αέρα ΚΑΙ λόγω χαμηλότερης αρχικής ταχύτητας!) Το έγραψα όσο πιο «απλά» μπορούσα……. δεν υπάρχουν «μυστηριώδεις τρόποι» και «μαγικά ξόρκια» φίλε μου……

    Φιλικά Μάριος – Prowler ®

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5754
    Prowler ® στις #389000

    Δηλαδή πρέπει να τα κάνω πολύ «λιανά» για να το καταλάβετε? Τσάμπα τις εξισώσεις που έκανα στο προηγούμενο δηλαδή? ……………………… ΥΓ3 Αν δεν βαρεθώ μπορεί να ξαναγράψω

    Χαίρε Ksap!!!!  🙂

    κάντα λιανά όσο μπορείς!!!  😉

    από βαρεμάρα κι από “ξενέρωμα” καλά πάμε όλοι μας 😥

    υ.γ. ΕΥΓΕ  😉

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    13/08/2012
    Αρ. μηνυμάτων:
    89
    Vasilis.B στις #389055

    Vasilis.B wrote:
    Nομιζω οτι αυτη η παραθεση λυνει ολες τις αποριες..Ευχαριστουμε ksap!

    Δηλαδή πρέπει να τα κάνω πολύ «λιανά» για να το καταλάβετε? Τσάμπα τις εξισώσεις που έκανα στο προηγούμενο δηλαδή?  

    Το εγραψα αυτο μονο και μονο για να αναγνωρισω τον κοπο σου.Δηλαδη να εχεις γραψει ιδη τους τυπους και μετα να το σπας και σε πενηνταρακια.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    21/08/2011
    Αρ. μηνυμάτων:
    119
    mixalis77 στις #389078

    ΓΕΙΑ ΣΑς! παρακολουθώ με ενδιαφέρον και θέλω να παραθέσω ε΄να κειμενάκι που αποδεικνύει ότι η αντίσταση του αέρα είναι ανάλογη του κύβου και όχι του τετραγώνου.απλά θέλω να βοηθήσω για να μάθουμε τι τελικά ισχύει.

    Κλασσικά βιβλία ειναι

    Burrard: The modern shotgun (3 τόμοι)

    Journée: Tir des fusils de chasse

    Oberfeld and Thompson: The mysteries of shotgun patterns

     

    Αντίσταση του αέρα. Η αντίσταση του αέρα σ’ ένα σώμα που κινείται στην ατμόσφαιρα συνήθως δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν στα στοιχειώδη προβλήματα βολών. Εν τούτοις η δύναμη αυτή είναι σημαντική, ιδίως αν η ταχύτητα του σώματος είναι μεγάλη. Για σχετικά μεγάλες ταχύτητες (~150m/sec) το πείραμα δείχνει ότι η αντίσταση του αέρα είναι ανάλογη της μετωπικής επιφάνειας S του σώματος, ανάλογη της πυκνότητας ρ του αέρα και ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας:

    .

    C είναι ο αεροδυναμικός συντελεστής και εξαρτάται από το σχήμα του σώματος (π.χ. το ιχθυοειδές έχει μικρότερο συντελεστή C από μια επίπεδη πλάκα).

    Το γεγονός ότι η δύναμη της αντίστασης του αέρα είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας, σημαίνει ότι τα σκάγια χάνουν συνεχώς ταχύτητα κατά την κίνηση τους στον αέρα και μάλιστα αν αυξηθεί η αρχική ταχύτητα τους, η απώλεια θα είναι δυσανάλογα μεγαλύτερη. Αν η ταχύτητα των σκαγιών γίνει π.χ. 50% μεγαλύτερη, η αντίσταση του αέρα θα μεγαλώσει κατά 225%. Συνεπώς, τα σκάγια που ξεκινούν με μεγάλες αρχικές ταχύτητες, χάνουν ταχύτητα πολύ πιο γρήγορα από τα σκάγια που ξεκινούν με μικρότερες αρχικές ταχύτητες.
    Ο θεμελιώδης νόμος της Μηχανικής μας λέει ότι ΔΥΝΑΜΗ = ΜΑΖΑ´ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ. Στην περίπτωση μας, ο νόμος αυτός γράφεται
    .
    Διαιρώντας με m και θέτοντας  προκύπτει
    .
    Η εξίσωση αυτή μας λέει ότι η επιβράδυνση των σκαγιών (με αλλά λόγια ο ρυθμός ελάττωσης της ταχύτητας), είναι ανάλογη του τετραγώνου της ταχύτητας. Επειδή δεν μας ενδιαφέρει η ταχύτητα  v(t) ως συνάρτηση του χρόνου, αλλά η ταχύτητα ως συνάρτηση της απόστασης,  v(x), χρησιμοποιούμε τη σχέση , όπου φυσικά . Έτσι, η παραπάνω εξίσωση γράφεται
    .
    Η τελευταία εξίσωση λύνεται με απλή ολοκλήρωση, οπότε προκύπτει
    ,
    όπου  είναι η αρχική ταχύτητα των σκαγιών. Ο αριθμός e είναι η βάση των φυσικών λογαρίθμων, e = 2,718… Η εξίσωση αυτή, μας λέει ότι η ταχύτητα ελαττώνεται εκθετικά με την απόσταση. Όσο μεγαλύτερος είναι ο παράγων λ, τόσο μεγαλύτερος είναι ο ρυθμός ελάττωσης της ταχύτητας. Στο παρακάτω διάγραμμα, φαίνεται η ταχύτητα σκαγιών Νο 7 ως συνάρτηση της απόστασης για δυο φυσίγγια, ενός “αργού” και ενός “γρήγορου”. Στο ένα η αρχική ταχύτητα είναι 365m/sec και στο άλλο η αρχική ταχύτητα είναι 400m/sec.

    Όπως βλέπουμε, τα σκάγια που ξεκίνησαν από την κάνη με διαφορά ταχύτητας 35m/sec, φθάνουν στα 40m με διαφορά ταχύτητας  μόνο 15m/sec. Έχουμε δηλαδή ένα υπερβολικό λάκτισμα για μια ασήμαντη διαφορά ταχύτητας. Κατά το παρελθόν είχα αποδείξει σε άρθρο μου στο Κυνήγι & Σκοποβολή ότι η αντίληψη πως τα γρηγορότερα φυσίγγια απαιτούν λιγότεροι προσκόπευση είναι μύθος.

    Όποιος έχει στη διάθεση του τους πίνακες ταχυτήτων του Barrard ή του Journée, θα διαπιστώσει ότι το διάγραμμα αυτό αποδίδει σωστά τα βλητικά αποτελέσματα των δυο αυτών συγγραφέων. Ο συντελεστής λ για τα σκάγια Νο 7 έχει τιμή λ = 0,021. Γενικα, δίνεται από τη σχέση
                                                           ,                                                   (3)
    δηλαδή ο συντελεστής λ, είναι ανάλογος της μετωπικής επιφάνειας και αντιστρόφως ανάλογος της μάζας του σκαγιού (η μάζα κάθε σκαγιού Νο 7 είναι περίπου 0,9gr). Μετωπική επιφάνεια σκαγιού, είναι επιφάνεια κύκλου με διάμετρο όση είναι η διάμετρος του σκαγιού (2,5mm για το Νο 7). Έτσι, η μετωπική επιφάνεια είναι ανάλογη του τετραγώνου της διαμέτρου d. Η μάζα είναι ανάλογη του κύβου της διαμέτρου d. Για την ακρίβεια  και m = (πυκνότητα μολύβδου)´(όγκος σκαγιού) = (πυκνότητα μολύβδου). Συνδυάζοντας αυτά τα δεδομένα, προκύπτει ότι ο συντελεστής λ είναι αντιστρόφως ανάλογος της διαμέτρου των σκαγιών. Δηλαδή τα πιο χοντρά σκάγια έχουν μικρότερο συντελεστή λ, άρα η ταχύτητα τους ελαττώνεται με μικρότερο ρυθμό σε σχέση με τα πιο ψιλά σκάγια. Έτσι εξηγείται γιατί τα βαρύτερα σκάγια πάνε μακρύτερα.

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    21/08/2011
    Αρ. μηνυμάτων:
    119
    mixalis77 στις #389080

    δυστυχώς χάθηκαν οι τύποι!

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    09/09/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    765
    PanPap στις #389088

    ο μιχαλης εχει δικιο σε αυτα που γραφει

    η ταχυτητα ειναι αντιστροφος αναλογη του τετραγωνου της ταχυητας υ=1/2 c υ^2 = υ(υ)

    και μια παραθεση  οι οποιοι κυριοι βλητικοι τα εχουν γραψει ,τα εχουν δανειστει απο την μηχανικη κυριως την αεροδυναμικη

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5754
    Prowler ® στις #389102

    Εύγε στον φίλο μας τον Μιχάλη! Μπράβο σου 🙂

    Μπορείς να μας δώσεις και τους τύπους αλλά και το όνομα του αρθρογράφου;  😉

    Έχεις δίκιο όπως το γράφεις για την ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΑ,   το “τετράγωνο” αναφέρεται στην ταχύτητα, το διορθώνω….. 😉

    Πλην όμως το “τετράγωνο” που λέω αναφέρεται σε παραμορφωμένα σώματα σε σχέση με την αεροδυναμική τους κατάσταση. Δηλαδή το πόσο επηρεάζεται ο αεροδυναμικός τους συντελεστής (αυτό που γράφεις  ως C). Αν το αεροδυναμικό σχήμα ενός σώματος αλλάξει και παρουσιάσει επίπεδη μετωπική επιφάνεια η επιβράδυνση του αυξάνεται με εκθετικό ρυθμό, υπάρχουν σχετικοί βαλλιστικοί τύποι για βλήματα ραβδωτών, αν το βρω πρόχειρο θα σας πω τον συγκεκριμένο τύπο!

    Επιμένω στην παραμόρφωση γιατί αυτόν θεωρώ ως τον σημαντικότερο παράγοντα επιβράδυνσης! 😉

     

    υ.γ.1 φίλε takispapad κάτι λάθος γράφεις……. 🙄

    υ.γ.2 φίλε Duckaholic θα σε ντουφεκίσω με σκάγια # 142 παραμορφωμένα να δεις επιβράδυνση!!!! 😈     καλώς μας ξανάρθες Μονοσάνδαλε!!!  :mrgreen:

     

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    09/09/2009
    Αρ. μηνυμάτων:
    765
    PanPap στις #389103

    ποιο ειναι αυτο?νπορει κατι να μου ξεφυγε

    εχεις δικιο  δυναμη ειναι αντιστροφος αναλογη της ταχυτητας  f = 1/2 cs v^2 οχι η ταχυτητα v οπως εγραψα λαθος μου

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    09/11/2012
    Αρ. μηνυμάτων:
    247
    duckaholic στις #389113

    Η διατήρηση της κινητικής ενέργειας εξαρτάται περισσότερο από την πυκνότητα του υλικού και λιγότερο από τη σφαιρικότητά του. Το σφαιρικό σχήμα των σκαγιών είναι πολύ φτωχό αεροδυναμικά, γι αυτό και προσπαθούμε να το διατηρήσουμε όσο το δυνατόν πιο λείο. Σου δίνω για παράδειγμα τα σκάγια τύπου “hevi shot” με τα απίστευτα σχήματα (αυγοειδή, καρούμπαλα, ενωμένα σκάγια, σχήμα “8” κ.ο.κ.), που όμως διατηρούν τεράστια μένουσα ταχύτητα και δίνουν και πολύ κλειστές κατανομές. Στον αντίποδα τα ατσάλινα σκάγια με την τέλεια σφαιρικότητα και την απαράδεκτη κινητική ενέργεια.

    Άσχετο με το θέμα μας, το ξέρω, αλλά ψοφάω να σου πηγαίνω κόντρα. :mrgreen:

    Συμμετέχων
    Ημ. εγγραφής:
    26/11/2003
    Αρ. μηνυμάτων:
    5754
    Prowler ® στις #389150

    Η διατήρηση της κινητικής ενέργειας εξαρτάται περισσότερο από την πυκνότητα του υλικού και λιγότερο από τη σφαιρικότητά του. Το σφαιρικό σχήμα των σκαγιών είναι πολύ φτωχό αεροδυναμικά, γι αυτό και προσπαθούμε να το διατηρήσουμε όσο το δυνατόν πιο λείο. Σου δίνω για παράδειγμα τα σκάγια τύπου «hevi shot» με τα απίστευτα σχήματα (αυγοειδή, καρούμπαλα, ενωμένα σκάγια, σχήμα «8″ κ.ο.κ.), που όμως διατηρούν τεράστια μένουσα ταχύτητα και δίνουν και πολύ κλειστές κατανομές. Στον αντίποδα τα ατσάλινα σκάγια με την τέλεια σφαιρικότητα και την απαράδεκτη κινητική ενέργεια. Άσχετο με το θέμα μας, το ξέρω, αλλά ψοφάω να σου πηγαίνω κόντρα. :mrgreen:

    Άλλο πράγμα η κινητική ενέργεια του σκαγιού κι άλλο η επιβράδυνση του λόγω αντίστασης του αέρα και παραμόρφωσης κύριε Π@πιοεξαρτημένε!!! 😎

    Τι έγινε βάρεσες κάναν πράσινο “τρισγουροφτεράκια” και σούρωσες; 😈

    η κινητική ενέργεια του σκαγιού είναι ανάλογη της μάζας του επί το τετράγωνο της ταχύτητάς του ασχέτως αεροδυναμικής!

    Eκιν=1/2*m*v^2

    τώρα συγκρίνοντας δυό σώματα ίδιου όγκου, ίδιας ταχύτητας αλλά διαφορετικής πυκνότητας, το πιο πυκνό ως έχων μεγαλύτερη μάζα θα έχει πιο μεγάλη ενέργεια

    (όπως πολύ σωστά ανέφερες!) 😉

    Αυτά όσον αφορά την ενέργεια

     

     

     

Επισκόπηση 15 δημοσιεύσεων - 1,396 έως 1,410 (από 1,737 συνολικά)
Απευθείας μετάβαση στη σελίδα:

Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.


Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων