παιδιά έχω διαβάσει όλο το τοπικ και πραγματικά δεν βγάζεις άκρη με αυτά που διαβάζεις.. Θα πω λοιπόν την γνώμη μου επειδή το έψαχνα έναν ολόκληρο χρόνο πέρυσι το θέμα…
Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε τι ισχύει με την νομοθεσία όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, το diesel και για τα αγροτικά-επαγγελματικά…
1)Τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται με βάση τους ρύπους μόνο στα καινούργια αυτοκίνητα τα οποία έχουν αγοραστεί (σαν καινούργια εννοείτε) μετά το 2011. Σε όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται με βάση τα κυβικά εκατοστά τους. Οπότε αν αγοράσει μεταχειρισμένο έτους πριν το 2011 τότε τα τέλη κυκλοφορίας θα διαμορφωθούν με βάση τα κυβικά του οπότε δεν συμφέρει να αγοράσει κυβισμού πάνω από 1800 εκτός βέβαια αν το σηκώνει η τσέπη του…
2)Στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη επιτρέπονται μόνο τα diesel που έχουν έγκριση για ρύπους Euro 5. Δηλαδή σχεδόν μόνο τα καινούργια αυτοκίνητα diesel μιας και τα παλιότερα από 2011 και πριν έχουν σχεδόν όλα έγκριση euro 4. Οπότε αυτοκίνητα diesel 3ετίας και πάνω όπως το cheroke ,wrangler και όλα τα pick up(τυπου Navara, l200, hilux ranger dmax) που είναι μοντέλα πριν το 2011 απαγορεύονται να κυκλοφορούν Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
3)Τα pick up ταξινομούνται και σαν επιβατικά ιχ αλλά τότε ισχύουν τα τέλη κυκλοφορίας και γενικά η νομοθεσία σαν να είναι ιχ επιβατικά. Δηλαδή αν είναι πριν το 2011 τότε τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τα κυβικά αλλιώς με βάση τους ρύπους που σας πληροφορώ ότι είναι αρκετοί… Για να δηλωθεί σαν αγροτικό θα πρέπει να υπάρχει κάποια έστω και πολύ μικρή αγροτική έκταση στον ιδιοκτήτη και επίσης σαν αγροτικό δεν επιτρέπεται να κυκλοφορεί εκτός από τον νομό στον οποίο βρίσκεται η αγροτική έκταση αλλά αυτό δεν νομίζω να ελέγχεται από κάποιον εκτός και αν σου κάνουν έλεγχο στο λιμάνι ή κάπου εκτός νομού που ίσως το θυμιθούν και το προσέξουν ότι είσαι εκτός νομού και σου δώσουν κλήση για αυτό. Φίλος μου έχει γυρίσει όλη την Ελλάδα με αγροτικό πάντως χωρίς πρόβλημα. Για επαγγελματικό δεν ξέρω ακριβώς την νομοθεσία αλλά από ότι ξέρω θα πρέπει να έχεις πάντα κάτι στο αυτοκίνητο σου όπως τιμολογιο και δελτίο μεταφοράς του προιόντος το οποίο μεταφέρεις καθώς και το συγκεκριμένο προιόν για να είσαι νομικά εντάξει έστω και αν αυτό το προιόν είναι ακόμη και μία απλή βίδα με το παξιμάδι της… Δεν γνωρίζω όμως τις προυποθέσεις που χρειάζονται για να δηλωθεί σαν επαγγελματικό αυτοκίνητο.
Τώρα με βάση τα παραπάνω έχουμε και λέμε:
Τα wrangler και cheroke είναι αρκετά ζημιάρικα, έχουν πολύ μεγάλου κυβισμού κινητήρα και εκτός ότι είναι πρωταθλητές στην μεγάλη κατανάλωση έχουν ίσως και τα ακριβότερα τέλη κυκλοφορίας αν μιλάμε για μοντέλα πριν το 2011 αφού έχουν πολύ μεγάλο κυβισμό. Επίσης αν τα αγοράσεις diesel για μειωμένη κατανάλωση λογικά έχουν έγκριση euro 4 και άρα δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία τους σε Αθήνα Θεσσαλονίκη ενώ σε βενζίνη δες την κατανάλωση. Ακόμη στοιχίζουν και πολύ ακριβά.
Το ίδιο πάνω κάτω ισχύει για όλα τα ακριβά suv μεγάλου κυβισμού, που έχουν και μεγάλη κατανάλωση, και ακριβά τέλη κυκλοφορίας, και ακριβά ασφάλιστρα και μεγάλο κόστος αγοράς. Οπότε καταλήγουμε σε κάποιο suv μικρού κυβισμού με σχετικά μικρή κατανάλωση και μικρά τέλη κυκλοφορίας τα οποία όμως υστερούνται είτε σε δυνατότητες εκτός δρόμου είτε σε δυνατότητες εντός δρόμου είτε σε άνεση , πολυτελεια χωρους ασφάλεια δυναμη. Οπότε εδώ ζυγίζεις αυτά που θέλεις περισσότερο κάνεις κάποιες υποχωρίσεις σε κάποιους τομείς και αγοράζεις αυτό που θέλεις και σηκώνει η τσέπη σου.
Τέλος υπάρχει και η άλλη κατηγορία η οποία είναι αυτή των pickup. Τεράστιους χώρους λόγου καρότσας στα οποία με ένα καπάκι μπορείς να την κλείσεις. Μεγάλες εκτός δρόμου δυνατότητες λόγο αργών σχέσεων, διαφορικά είτε μπλοκέ είτε περιορισμένης ολίσθησης που δεν θα σε προδώσουν ποτέ ή στα καινούργια μοντέλα traction control με όλα τα ηλεκτρονικά πλεονεκτήματα. Δυνατότητα απενεργοποίησης τετρακίνησης και κίνησης στους 2 πίσω τροχούς για οικονομία καυσίμου και λιγότερες φθορές. Δυνατότητες κινητήρα απεριόριστες καθώς πλέον έχουν όλα diesel κινητήρα με 160 και πάνω ίππους, με 360Νm και πάνω ροπή και σε συνδιασμό με τις αργές σχέσεις δεν έχειςς ποτέ έλειψη από δύναμη καθώς έχεις και μέχρι 3 τόνους δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα ή όσο περίπου το βάρος του αυτοκινήτου χωρίς φρένα. Κατανάλωση μπορείς να πετύχεις από 5λ/100χλμ έως και 30λ/100χλμ. Μέση κατανάλωση έχεις από 7,5 έως 13λ/100χλμ( περίπου 9λ/100χλμ μετρημένα στο δικό μου εδώ και 2 χρόνια) τα οποία είναι τόσα και λιγότερα από όσα θα είχες από ένα 1600 βενζίνη Lada Niva το οποίο το έχει συγγενης μου και το έχει ακινητοποιήσει λόγο αυξημένης κατανάλωσης που ξεπερνάει τα 15λ/100χλμ. Οσον αφορά εντός δρόμου και την άνεση είναι πολύ καλύτερη από ένα jimi και ένα niva και λίγο χειρότερη από ένα ακριβό suv και αυτό ωφείλετε στις σούστες στους πίσω τροχούς.Όσον αφορά την ασφάλεια όλα πλέον έχουν τουλάχιστον 2 αερόσακους και esp. Μερικά από αυτά έχουν και 4 αστεράκια Euroncap. Και από αξιοπιστία είναι σκυλιά και πολύ καλύτερα από όλα τα suv και jeep κάτι που μπορείς να επιβεβαιώσεις από παντού ψάχνοντας το.
Τα μόνα πρόβληματα τους είναι ότι είναι λίγο τσιμπιμένα στην τιμή αγοράς αν μιλάμε για καινούργιο, τα τέλη κυκλοφορίας(εκτός και αν βρεις κάποιον τρόπο να το δηλώσεις αγροτικό το οποίο είναι πολύ εύκολο αν έχεις κάποια έστω και πολύ μικρή αγροτική έκταση στο όνομα σου) και κάποια θεματάκια με την νομοθεσία όσον αφορά τα diesel εκτός και αν βρεις κάποιο καινούργιο μοντέλο το οποίο να είναι euro5 ή αν δεν το κινείς σε Aθήνα και Θεσσαλονίκη μέσα… Πάντως είναι αρκετοί αυτοί που το έχουν πάρει σαν αγροτικό και το χρησιμοποιούν σαν επιβατικό και απλά ρισκάρουν λίγο κινώντας το εκτός νομού και μέσα στην Αθήνα ή Θεσσαλονίκη… Ακόμη και τα πρόστιμα που ίσως να πάρεις είναι πολύ λιγότερα από αυτά που θα πλήρωνες σε κατανάλωση και τέλη κυκλοφορίας κάθε χρόνο αν είχες ένα ακριβό suv μεγάλου κυβισμού.
Προσωπικά μιας και μένω Κρήτη και έχω και αγροτική έκταση οπότε δεν έχω πρόβλημα με τα τέλη κυκλοφορίας και τους περιορισμούς στο diesel έπειτα από 1 χρόνο που το έψαχνα επέλεξα pickup και συγκεκριμένα το isuzu dmax 3000 κυβικά diesel και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος και πεπεισμένος ότι έκανα την καλύτερη δυνατή αγορά…
Τα παρακάτω video ίσως σε βοηθήσουν να πάρεις μια απόφαση.
ISUZU D-Max 1404,8kms with ONE FUEL TANK
ISUZU D-MaX 3.0 TD hummer HI H2 4×4 off road
ISUZU D-Max Off Road
ISUZU 3.0td ATTART OFF ROAD PARK
Εδώ είναι και το καινούργιο μοντέλο το οποίο δεν έχει κυκλοφορίσει ακόμη Ελλάδα αλλά μόλις κυκλοφορίσει θα είναι το καλύτερο pickup αφού θα έχει επιπλέον ότι δεν έχει το προηγούμενο μοντέλο, δηλαδή esp , traction control και 4 ή 6 αερόσακους με καλύτερη ασφαλεια , επίσης μεγαλύτερη ιπποδύναμη με ακόμη καλύτερη κατανάλωση. Αν το ήξερα θα περίμενα να αγόραζα αυτό…
Isuzu d-max 4×4 2012
Επίσης και το αμαρόκ είναι πολύ καλό αν και λιγότερο δοκιμασμένο στον καιρό για αξιοπιστία.
Test Drive VW Amarok
Και το l200 με τα καλύτερα ίσως χαρακτηριστικά αλλά είναι ζημιάρικο (το πιο ζημιάρικο είναι το Navara και με τα χειρότερα χαρακτηριστικά εκτός δρόμου και την χειρότερη κατανάλωση)… Καλές επιλογές επίσης και τα Mazda και Ford χωρίς όμως να έχουν να επιδείξουν κάτι το τρομερά ιδιαίτερο και με αυξημένη κατανάλωση.
Το hilux είναι ίσως το καλύτερο για τους περισσότερους Έλληνες αλλά εγώ το απόκλεισα για τον συγκεκριμένο και πολύ σοβαρό λόγο για μένα που θα δεις παρακάτω.
toyta hilux τεστ του ταράνδου