Γεια σας συναδελφοι..Θα ηθελα την γνωμη σας πανω στο καρτερι της μπεκατσας..Οπως εχω πει και αλλες φορες το νησι μου μαστιζεται απο τους καρτερακηδες που καθε χρονο -τελειως απροκαλυπτα- εχουν εκατομβες θυματων..Αραγε υπαρχουν τροποι αντιμετωπισης???
Καρτερι μπεκατσας
-
ΘΕΛΕΙ ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΥΦΕΚΙΣΕΙΣ. ΟΠΩΣ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΑΚΟΗΣ ΣΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΚΥΝΗΓΕΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΖΩΗΣ. ΤΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ ΜΕΤΡΑ, ΩΣ ΕΙΘΙΣΤΑΙ, ΣΕ ΜΙΚΡΕΣ ΤΟΠΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΔΕΝ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ . ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ-ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ.
Θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα επάνω σε αυτό το θέμα. Έχω ένα θειο όπου είναι 80+ χρονών Είναι κυνηγός πάνω από 50 χρόνια τώρα πλέον δεν μπορεί να περπατήσει και να κάνει περπατητό κυνήγι στην ζωή του τρεις οι μεγάλες του αγάπες Τα Σκυλιά ( Ποιντερ και Ελληνικός Ιχνηλάτης ) που έχουν περάσει από τα χέρια του το κυνήγι της Μπεκάτσας και του λαγού. Αφού λοιπόν δεν μπορεί να περπατήσει πλέον έχει επιλέξει να κυνηγά μπεκάτσα με το τρόπο του καρτεριού όχι συχνά αλλά 3-4 φορές τον μήνα όσο του το επιτρέπει η υγεία του σε αυτόν τον άνθρωπο πρέπει να του απαγορεύσουμε το κυνήγι. Η να ρωτήσω κάτι ακόμα πέσε ότι συναντάς έναν άνθρωπο με πρόβλημα στα ποδιά είναι σε αναπηρική καρέκλα αλλά είναι κυνηγός πρέπει να του απαγορεύσεις να κυνηγά ???
τη ζημια φιλε μου δεν την κανει ο θειος σου αλλα καποιοι <<κυνηγοι>> που πανε στις αρμπες -ετσι τις λεμε εμεις εδω -απο τις 2 η ωρα το βραδυ…
σκοτωνουν οσες σκοτωνουν και μετα πανε στην δουλεια τους. και ερχομαστε εμεις οι μα……κες μετα
να παγανησουμε..
περσι που αποφασιστηκε στα σοβαρα απο τους αμοδιους(μπραβο στο κυνηγετικο συλλογο ζακυνθου) να σταματησει λιγο -οσο γινεται-αυτο το βιολι πηγανε να τους φανε …
ομως ελλατωθηκε αρκετα…?
Σε αυτη την περιπτωση Γιωργο τι να πει κανεις εκτος απο ενα μεγαλο μπραβο για το κουραγιο του θειου σου!!!Θεωρω ομως ανεπιτρεπτο για καθε αρτημελη ανεγκεφαλο να εγκληματει εις βαρος θηραματων και πραγματικων κυνηγων.Σιγουρα το θεαμα των καρτερακηδων 1-2 ωρες μετα την επιτρεπομενη ωρα της θηρας πανω σε εθνικη οδο του νησιου δεν μας τιμαει καθολου..
Πριν απο αρκετο καιρο, ενας κυνηγος εδω πηγαινε καθε χρονο σε ενα συγκεκριμενο μερος, για καρτερι τρυγονιων σε ενα ευκαλυπτο. Λογω του οτι ειχε προβλημα με τα ποδια του, αφηνε το αμαξι κοντα, και μετα καθονταν σε μια πετρα παραδιπλα. Απο σεβασμο κανενας κυνηγος, δεν πηγαινε να καθισει σε αυτο το μερος, ουτε καν κοντα, επειδη ο συγκεκριμενος δεν ειχε αλλο τροπο να κυνηγησει.
Καλο ειναι σε τετοιες περιπτωσεις, ανθρωπων μεγαλων, που σ’αυτη την ηλικια εχουν το κουραγιο να πηγαινουν στο κυνηγι, η ανθρωπων με κινητικα προβληματα που επισης βρισκουν το κουραγιο για να κυνηγουν, να ειμαστε λιγο πιο ελαστικοι. Αλλα για ενα αρτιμελη και νεο κυνηγο δεν υπαρχει δικαιολογια καμμια.
Λυπάμαι, αλλά θα διαφωνήσω κάθετα! Αν ο θείος σου αγαπάει όπως λες το κυνηγι της μπεκάτσας, τότε εγκληματεί διπλά. Αν κυνηγούσε 50 χρόνια μπεκάτσες, τότε έχει πάρει και με το παραπάνω το μερίδιό του από μπεκάτσες από την φύση. Καιρός να αφήσει τα πουλιά αυτά στους κυνηγούς που θέλουν και μπορούν να την κυνηγήσουν αντρίκια.
Αν επιμένει να πηγαίνει κυνήγι (και μπράβο του) τότε θα πρέπει να πάει για τσίχλες. Το ίδιο ισχύει και για οποιονδήποτε πιστεύει ότι έχει παραπάνω δικαιώματα από τους άλλους για τον οποιοδήποτε λόγο. Αυτή ακριβώς η νοοτροπία είναι που κατατρώει το ελληνικό κυνήγι, από τους ακραίους τοπικιστές της επαρχίας, έως τους “στερημένους” κασετοφονιάδες των μεγαλουπόλεων.
Δηλαδή αγαπητοί συνάδελφοι, προτείνετε να μην ισχύουν για όλους μας οι διάφοροι νόμοι και απαγορεύσεις, ή κάνω λάθος;
Δεν σας κάνει εντύπωση όμως που πουθενά, σε κανένα νόμο, κανονισμό ή απαγόρευση δεν έχει προνοήσει ο νομοθέτης για κάτι τέτοιο; Μήπως, λέω εγώ τώρα με το μικρό μου φτωχό μυαλό, δεν το έκανε γιατί είναι πανεύκολο τέτοιες εξαιρέσεις να γίνουν αντικείμενο εκμετάλευσης από τους διάφορους επιτήδειους;
Εγώ πάντως είμαι με τον Λεωνίδα…δεν είπαμε να κόψει κανένας το κυνήγι λόγω ηλικίας ή άλλου κινητικού προβλήματος… υπάρχουν και κυνήγια που μπορεί να ασκήσει κάποιος με τέτοια προβλήματα, νομιμότατα.
Έχουμε ξαναπεί ότι το καρτέρι της μπεκάτσας αποτελούσε παραδοσιακό τρόπο θήρευσης για τους κατοίκους της επαρχίας μέχρι που απαγορεύτηκε σχετικά πρόσφατα (πριν μια 20αετία νομίζω). Παρόλο που αποτελούσε παρανομία μόνο και μόνο από το γεγονός ότι απαγορεύεται το κυνήγι τις συγκεκριμένες ώρες, ήταν ανεκτό. Κάποια στιγμή που οι κυνηγοί οργανώθηκαν με όμοσπονδίες κλπ θέλησαν να σταματήσουν το κυνήγι αυτό και σωστά έκαναν γιατί δεν θεωρείται κυνήγι, αλλά ραντεβού με τον θάνατο. Όλοι μας ξέρουμε ότι η μπεκάτσα είναι τακτική στην ώρα της και ο τσοπάνος που θα την δεί θα στείλει το φίλο του τον κυνηγό την συγκεκριμένη ώρα. Εκτός αυτού έπρεπε με κάποιο τρόπο να προστατευθεί το θήραμα χάρη των σκύλων φέρμας που είχαν αρχίσει να εξαπλώνονται εκεινη την εποχή.
Το κακό είναι ότι κάνουν καρτέρι και κυνηγοί που διαθέτουν τέτοια σκυλιά και μάλιστα ακριβοπληρωμένα.
Θεωρώ λοιπόν υποχρέωση μας τώρα που συνταξιοδοτούνται πλέον οι κυνηγοί εκέινης της εποχής να σταματήσει αυτό το “κυνήγι”. ’λλωστε η ντουφεκιά σε μια τσίχλα που πάει με 1000, αξίζει πολύ περισσότερο από το να ρίξεις σε μια ανύποπτη μπεκάτσα πριν ακόμα ξημερώσει.
Με λίγα λόγια, παλιότερα κυνηγούσαν τον λαγό μόνο τις νύχτες που είχε φεγγάρι στο “φύλαμα” τις τσίχλες τις έπιαναν με παγίδες και αγκίστρια (σε κάποια μέρη το κάνουν ακόμα), τα ορτύκια με ειδικές απόχες κλπ. Όμως τότε ο κόσμος πείναγε και το θήραμα ήταν πολύ.
Καταλαβαίνετε λοιπόν ότι παρανομία με παρανομία διαφέρει? Γι’ αυτό επέμενα ότι δυο τσίχλες παραπάνω δεν δικαιολογούν την ίδια αντιμετόπιση με αυτή ενός “μάγκα” που αφήνει κάθε απόγευμα την πρέφα για να φέρει 2 μπεκάτσες. Η νομοθεσία προβλέπει για όλα τα παραπτόματα αφαίρεση της αδείας και κατάσχεση του όπλου, είτε πρόκειται για μια τσίχλα είτε για λαγό τουφεκισμένο νύχτα με φακό. Είναι δίκαιο?
Γιατί να μην υπάρχουν διαφορετικές ποινές ανάλογα με το παράπτομα?
Παράδειγμα υπερέβεις το όριο ? 10 ευρώ το κάθε πουλί αν πρόκειται για τσίχλα 100 αν πρόκειται για πέρδικα και 1000 για αγριογούρουνο. Τι πιστεύετε ότι θα δικάσει κάποιος δικαστής ένα κυνηγό γιατί τουφέκισε 28 αντί για 25? αποκλείεται ρε αδελφέ γίνει και λάθος στο μέτρημα?
Σόρυ που ξαναγύρισα στο ίδιο θέμα, αλλά τρελαίνομαι όταν βλέπω φώτα αυτοκινήτου νυχτιάτιατικα στην κορυφή του βουνόυ και σκέπτομαι ότι μπορεί να βρεθώ συγκατηγορούμενος με ένα πραγματικό λαθροθήρα επειδή πυροβόλησα κατα λάθος ένα κότσυφα στις 25 Φλεβάρη.
Ενδιαφέρον το ότι ανέφερες το χρηματικό πρόστιμο. Στην Αμερική για παράδειγμα, οι παραβάσεις περί θήρας τιμωρούνται με χρηματικά πρόστιμα και μάλλιστα όχι και ιδιαίτερα υψηλά. Και όμως βλέπεις ότι όλοι οι κυνηγοί τους τρέμουν τους θηροφύλακες (“Game wardens”) και είναι τυπικότατοι. Πιστεύει κανείς ότι στην Ελλάδα θα μπορούσε να έχει αποτέλεσμα ένα τέτοιο σύστημα; Ίσα ίσα που θα έλυνε και τα χέρια πολλών, που τουλάχιστον τώρα έχουν και τον φόβο των Ιουδαίων. Κακά τα ψέματα. Είμαστε περίεργος λαός οι Έλληνες. Βούρδουλα χρειάζονται μερικοί, όχι πρόστιμα.
Όσον αφορά τον διαχωρισμό παράβασης από παράβαση, με βρίσκεις απολύτως σύμφωνο. Η νομοθεσία περί Θήρας είναι απαρχαιωμένη σε πολλά σημεία.
Κι εγώ συμφωνώ απόλυτα με τον Λεωνίδα.Έχω κάποιο γνωστό που έχει κάποια αναπηρία στο πόδι και θεωρώ απαράδεκτο που κάνει καρτέρι μπεκάτσας.Μπορεί όπως λέει και ο Λεωνίδας να πάει για τσίχλες ή τρυγόνια,όπως και κάνει βέβαια.Αλλά θέλει και μπεκάτσα.Ε δεν είναι απαράδεκτος;Επίσης συμφωνώ με την πολύ ενδιαφέρουσα άποψη του Kostask ,γιατί δεν μπορεί και δεν γίνεται να έχει τις ίδιες ποινικές κυρώσεις το πλημμέλημα με το κακούργημα!Αυτά μόνο στην Ελλάδα γίνονται…
Μαρία
Ελπιζω Μαρια και Λεωνιδα να μην βρεθειτε στην θεση καποιου Ανθρωπου με αναπηρια ποτε στην ζωη. Ξερεις ομως οπως λεει και ο Λεωνιδας Ο ΕΛΛΗΝΑΣ. Οταν ειναι εξω απο τον χορο πολλα τραγουδια ξερει.
Δηλαδη και εγω ( Ο ΚΑΘΕ ΕΓΩ και οχι προσωπικα) τοτε οταν το Σαββατο το πρωι που παω για κυνηγι και δεν βρισκω μερος να αφησω τα σκυλια επειδη εχει παει ολοι η Πατρα (Για παραδειγμα) απο τον προηγουμενο βραδυ και εχουν κατασκηνωση στα χωραφια πρεπει να κανω παραπονα και διαδικασιες ωστε ο συλογος να βγαλει νομο ωστε να κυνηγουν μονο οι ντοποι και οχι ξενοι οι ξενοι να πανε στην πολη τους να κυνηγισουν. Επειδη γεμισαν με τσιμεντο τον κοσμο ολο και κατεστρεψαν την πανιδα της περιοχης τους πρεπει να καταστρεψουν και της δικης μου περιοχης ???? Αλλα Ειπαμε Τα Καλα Και Συμφεροντα Οπως Λετε Και Εσεις Πιο Πανω…
O NOMOS STHN ELLADA DEN HTAN POTE KATHAROS!!
KAI MALLISTA HTAN KAI MPERDEMENOS AFOU ELEGE OXI RABDOTA OUTE ELAFI GIA PARADEIGMA ALLA DUSTUXOS DEN MAS ELEGE GIA POIOUS??!!!
GIA LAO OI GIA ARXONTES(“PALLIES EPOXES” 50-60-70)
STHN AMERIKH O NOMOS EINAI KSEKATHAROS!!!
OI ANAPHROI KAI OI GERONTES EXOUN PRONOMOIA KATOXHROMENA APO TO NOMO EDO (U.S.A)
GIA PARADEIGMA
KAPOIO PAIDI LEEI GIA ENA GERONTA POU PHGAINE SE ENA MEROS EKEI KAI OI ALLOI KUNIGOI APO SEBASMO DEN TO EPIANAN(MPRABO TOUS!!)
EDO MERIKA MEROI TETOIA(EUKOLH PROSBASH)EINAI PROTA GIA TOUS ANAPHROUS (EAN EINAI ELEUTHERO THA PAS-EAN ERTHEI ARGOTERA O GERONTAS-ANAPHROS THA FUGEIS
O NOMOS DHLADH PRONOEI DIOTI DEN EXOUN OLOI OI ANTROPOI DUSTUXOS TON IDIO SEBASMO
OTAN YPERBEIS TO ORIO EDO PLHRONEIS $$$PROSTHMO!!
O ARSENIKOS FASIANOS EINAI $50 O ENAS
O THILUKOS EINAI …..$$$300 O ENAS
TA LEFTA PHGAINOUN KATEUTHIAN GIA AGORA FASIANON KAI STHN TROFH KAI ALLA.
GIAUTO TA THIRAMATA EINAI AFTONA EDO
TELOS PREPEI NA PO OTI DEN MPOREIS EPEIDH EXEIS POLLA LEFTA NA SKOTONEIS OSA THIRAMATA THELEIS(KAI NA PLHRONEIS PROSTHMO)
TO ONOMA SOU THN PROTH FORA MENEI …KAI EAN SE POIASOUN KSANA TOTE EXEIS PROSTHMO KAI DIKASTHRIO(FULAKH ISSOS)
GENIKA EDO EINAI EKSO APO TO MUALO TOUS (OXI OLOI,YPARXOUN KAI …TRELOI) NA PARANOMOUN AFOU OPOS EXO KSANAPEI OI THIROFULAKES EDO EINAI ARISTA ORGANOMENOI ME OLES TIS ANESEIS GIA NA KANOUN THN DOULIA TOUS SOSTA(EPAGGELMATIES)
SEBASMOS STOUS NOMOUS TOU KRATOUS POU ZOUME PANTA
NA EISTE OLOI KALA
Πρέπει να είστε συνδεδεμένοι για να απαντήσετε σ' αυτό το θέμα.